MAGNORA . BØRSENS GRØNNE SEDDELPRESSE

canarias
MGN 04.09.2022 kl 12:30 260112

ETT AV BØRSENS MEST ANONYME SELSKAPER KAN BLI EN PENGEMASKIN I ÅRENE SOM KOMMER OG MED DAGENS LAVE PRISING BØR IKKE ETT OPPKJØP KOMME SOM NOEN OVERRASKELSE.
Magnora sa i forbindelse med Q2 at det opplever stor interesse fra store energiselskaper om å kjøpe opp enten prosjekter eller selskapet som helhet.
Magnora er nå i ferd med å starte høstingen av sine prosjekter og pengene vil begynne å flomme inn på bunnlinjen.
Magnora har bevist at de klarer å plukke lønnsomme investeringer og i dagens energisituasjon har de blitt mer gullkantet enn noensinne.
Redigert 04.09.2022 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
thomasb
10.01.2024 kl 10:39 11780

Sneve uttaler til EUROPOWER, ifm at Magnora var et av få grønne selskaper med god avkastning i 2023 - fortsetter å bygge forventninger til 2024(som markedet per nå ikke ser ut til å tro på..) :

På tredjeplass på vekstlisten kommer Magnora, utviklingsselskapet som investerer i fornybarselskaper og -prosjekter.
Konsernsjef Erik Sneve forteller at veksten skyldes salget av underselskapet Evolar og sterk vekst i salget av solkraftprosjekter i Sverige og Sør-Afrika.
– Salgsveksten vår stopper ikke der, og i 2024 er det ikke overraskende om vi også får salg i Finland, Norge og England, sier Sneve.
Selskapet har som mål å ha på plass en portefølje på 9 GW i 2025.
Både salget av Evolar og salg av marinteknologi gir videre inntekter i årene fremover.
– Vi ser også på ulike muligheter for å gjøre en «farm-down» i vårt flytende havvind prosjekt i Skottland.
Fordi selskapet ikke eier og drifter energiprosjektene etter byggefasen, er ikke Magnora eksponert for prisrisiko, prosjektrisiko eller renterisiko. Selskapet opererer i flere markeder, som gjør at risikoen knyttet til lokale og nasjonale politiske endringer er lav.
Magnora har ifølge Sneve 350 millioner kroner i kontanter og lave faste kostnader. Det betyr at de kan finansiere videre vekst uten å låne penger eller trykke nye aksjer.
– Magnora har mange ben å stå på, sier konsernsjefen.

https://www.europower.no/okonomi/grusomt-gront-borsar-selskapene-falt-27-milliarder-i-verdi/2-1-1576934

Redigert 10.01.2024 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
thomasb
12.01.2024 kl 08:50 11484

Ny selskapsstruktur tegnes ut:
I slutten av august stiftet Magnora fire datterselskaper; Project Tripartite 1,2,3 og 4. I følge et annet forum har nå helt nylig to av disse skiftet navn til henholdsvis Magnora Legacy Holding og Magnora Offshore Wind Holding. I tillegg er det etablert et nytt datterselskap med navnet Magnora Renewable Holding.
Redigert 12.01.2024 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
thomasb
12.01.2024 kl 09:39 11477

Min tolkning av dette er at Magnora Renewable blir børsnotert. Dermed har investorer den fremtidsrettede og helgrønne virksomheten samlet i et papir som også møter kravene fra investorer som ikke vil være investert i olje. De to andre datterselskapene ligger da åpne for strukturelle transaksjoner som å fusjonere(mest offshore wind som er aktuell her) og salg(Legacy og offshore wind er begge aktuelle for dette) når betalingsviljen møter bakenforliggende verdier i selskapene. De store utbyttene vil i hovedsak komme fra "Mor" som forblir børsnotert fra avhending av verdiene i Offshore og Legacy. Videre får vi nok økt fokus på forretningsutvikling og strukturell og operasjonell vekst i Renewable. Det som jo blir spennende er om det ligger transaksjoner klare ifm at ny struktur lanseres, som gjennom prising synliggjør mer av de underliggende verdiene. Renewable må hente penger og gjennomføre spredningssalg ved notering av papiret(evt dele ut aksjer til eksisterende Magnora-aksjonærer). Jeg er spent på endelig løsning og detaljene i dette - nærmer seg nok nå - og det er lett å forstå at dette tar tid.
Redigert 12.01.2024 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Hammerix
14.01.2024 kl 21:56 11209

God tolkning, og det kan meget godt hende at du får rett i dette. Så en tråd på et finsk! forum (med google oversetter) som reflekterer over tolkningen din. https://keskustelut.inderes.fi/t/magnora-asa-vihrean-siirtyman-aallonharjalla/38432/111 Vedkommende har også hatt nylig korrespondanse med Sneve som blir gjengitt i tråden, der det tolkes hva han mener med Spin-off, Spin-Out når det gjelder de forskjellige virksomhetene.
Det ser også ut til at de vurderte å selge legacy-biten i høst, men at de valgte å ikke gjøre det. Det kan jo samsvare med denne: https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/20/8037693/magnora-vil-bli-gronn-blir-ikke-kvitt-oljeinntektene-med-det-forste

Når det gjelder Legacy-biten så er det sannsynligvis bare i 2024 at man får inntekter fra Shell Penguins(Gitt at den er ferdig i mai), og man går inn i en periode nå fra H2 24 uten inntekter fra Western Isles. Oppstart på nytt felt (Buchan) er vel stipulert til sent 2026 en gang, og revenue for MGN i 2027 sikkert. Jeg mener å ha lest et sted at det gjenstår noen punkter før transaksjonen med Western Isles er fullstendig spikret.
Fant dette: "Dana Petroleum added: “The transaction remains subject to the satisfaction of certain conditions including final investment decision and regulatory approval of the Buchan redevelopment.” https://www.energyvoice.com/oilandgas/north-sea/541506/neo-energy-picks-up-full-equity-in-the-western-isles-fpso/

Jeg vil anta at det kan være vanskelig for Magnora å omsette denne lisensrettigheten før Final investment decision (FID) er tatt og det foreligger en godtatt Field Development plan (FDP). Disse henger nok sammen og vil kunne strekke seg litt ut i tid. Har ikke god kjennskap til dette. Mulig det bare er en formalitet.

"Problemet" til Magnora er vel at både innskutt egenkapital på 8mrd og 3,5 mrd i fremførbart underskudd fra Sevan-tiden er knyttet til legacy-virkssomheten.? Så hvordan man skal håndtere dette på best mulig måte er nok temmelig komplisert. Sikkert derfor det tar lang tid også. I tillegg er det jo alle de andre virksomhetene i Magnora, hvor det også har vært snakk om salg, farm-down osv.
thomasb
15.01.2024 kl 08:57 10977

Enig i dette. Lisensen får neppe riktig pris før FDP, som er planlagt godkjenning i 2024 en gang. Det er vel fortsatt noen inntekter fra denne til og med første halvår 24, i og med at produksjonsstans vel er planlagt midten av 2024, deretter vente på produksjonsstart 2026 på Buchan.

Takk for tips om det finske forumet. Der ser de ut til å spekulere i to sidestilte/adskilte børsnoterte selskaper. Jeg tenker at det er sannsynlig at dagens børsnoterte Magnora kan/vil forbli storeier i det evt nye børsnoterte "Renewables". Dette er ikke til hinder for at Renewables tilbyr markedet en ren grønn investering.

Når det gjelder det fremførbare underskuddet, er jeg usikker på kravene for å utnytte dette. Dette er nok kanskje advokatmat og litt uavklart tror jeg.

Når det gjelder Offshore wind, tror jeg dette eierskapet, om det ikke selges umiddelbart, burde finne sitt hjem sammen med eiere av flere lisenser for effektiv og kompetent verdiutvikling videre.
thomasb
16.01.2024 kl 09:32 10699

Veldig bra nyttårsrabatt på Magnora nå synes jeg. I mine ark venter jeg samlet cash innen utgangen av 2026 på MRDNOK 1,9 (eksisterende cash pluss gjennomførte prosjektsalg, gjennomførte øvrige avtaler/fordringer + realisering Scotwind/Legacy). Med det prises per nå porteføljen på ca 7000 MW i fornybarprosjekter i Norden, SA og UK knapt inn. Jeg kjøpte litt til på 30,-. Klarte ikke la vær. Tror selv på en ketchup-effekt på nyhetsfronten, etter en periode med venting.
thomasb
16.01.2024 kl 11:47 10639

Aktivitet i Finland - planer om 120 MW solar park i Lapinlahti - under regulering: https://yle.fi/a/74-20068834
thomasb
16.01.2024 kl 13:21 10539

Aker skal samle inn MRDNOK 40 til grønne investeringer i børsnoterte selskaper. Tipper et børsnotert "Magnora renewable ASA" blir et populært papir fremover. Mange mer eller mindre grønne fond og investorer som sliter med å finne gode grønne selskaper med bevist forretningsmodell å investere i.
https://www.dn.no/marked/aker/industry-capital-partners/petter-johnsen/akers-nye-gigasatsing-skal-endelig-investere-begynner-med-noterte-aksjer/2-1-1579470?fbclid=IwAR1ekNzTzfRuM2EhCakcThFxkrPzX1LA7GAeM7wXh7XZRTdjy0Z_8qO4NoA
cartwheel
16.01.2024 kl 13:59 10486

Ser det er planlagt i Lappland! Spennende, men merkelig at en bygger solparker så langt nord?
mingus7777
16.01.2024 kl 15:08 10439

Sol døgnet rundt på sommeren:)
thomasb
17.01.2024 kl 10:00 10369

2 store fornybar-transaksjoner med norske aktører siste døgn.
Eviny kjøper norsk vindkraft for MRDNOK 6 - Blackrock bokfører gevinst på MRDNOK 1. https://www.nrk.no/vestland/eviny-kjoper-vindkraft-pa-guleslettene-1.16718493
Oljefondet handler sol og vindkraft i Portugal/Spania for MRDNOOK 3,5. https://www.finansavisen.no/energi/2024/01/17/8083674/oljefondet-inn-i-ny-unotert-fornybarvirksomhet

Når slike assets oppnår gode priser på rentetopp, ser det lyst ut for Magnora sin raskt økende pipeline av fornybarprosjekter i en rekke land(som typisk øker 20% hvert kvartal)!
Redigert 17.01.2024 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
mingus7777
17.01.2024 kl 10:57 10370

Doblet beholdningen her. Billigsalg.
thomasb
18.01.2024 kl 12:16 10238

Første steg i restrukturering annonsert. Ikke nøyaktig som jeg tippet, men prinsipielt de samme konsekvensene. Dette blir bra og vil synliggjøre verdier - samtidig som de jobber videre. Det vil nok komme transaksjoner tipper jeg knyttet til kommende nyheter. Salg eller nye eiere inn...

Magnora separates its legacy business from its renewables business
18.1.2024 12:00:00 CET Magnora ASA Additional regulated information
required to be disclosed under the laws of a member state


During 2023, Magnora's renewable business shifted gears with considerable growth in profits. Consequently, the rationale of keeping legacy revenues linked to the FPSO business in the same entity as the renewables business is no longer present. On 18 January, the board of Magnora approved a plan to establish a separate entity for Magnora's Legacy Business (that is the contracts linked to the Company's divested FPSO business).


Technically, the separation combines a demerger followed by a merger to transfer the Company's Licensing Business to a wholly owned subsidiary of Magnora. This requires an extraordinary general meeting of shareholders in Magnora.


The Legacy Business is related to Magnora's historical business activities. In 2018, Magnora sold its formerly core business which included patents and related technology rights associated with the FPSO technology business. However, Magnora retained the right to use the technology under two existing agreements for two FPSOs, one of which was already in operation (the Western Isles FPSO) and the other soon to enter operations (The Penguins FPSO).


The Company currently receives payments for licensing out patents and associated technology rights as mentioned above. Further information about its Legacy Business has been provided regularly in its financial reporting and company presentations.


Aligned with the stock exchange release dated 28 August 2023, and as a consequence of the corporate restructuring mentioned above, the Licensing Business will become a subsidiary. Following this restructuring, the Company intends to spin off the Legacy Business to its shareholders as a new listed company on the Oslo Stock Exchange. Irrespective of this, the strategic process continues.


The demerger plan and the merger plan will be submitted for registration with the Norwegian Register of Business Enterprises today. Further information and the proposed resolutions will be included in the notice of the extraordinary general meeting which is to be held in mid-February 2024. Initially, the transactions will not result in any direct changes for the shareholders of Magnora and no shareholder of Magnora will receive and own any new shares in any company following completion of the demerger and triangular merger. However, the Company intends to complete the necessary steps to spin off the company as explained above. The Company will update the market with a schedule in due course.
thomasb
18.01.2024 kl 12:30 10248

Verdien på det som spinnes ut og deles ut til aksjonærene i Magnora(om det ikke selges før den tid), er verdien av en utbetaling i sommer på MNOK 90-95 pluss årlige lisensinntekter på +/- MNOK 70 hvert år i minst 20-30 år fra og med 2026. Den nye aksjen burde ha en verdi(så snart utbyggingsplan for Buchan godkjennes) på MNOK 600+? Eller NOK 9 per Magnora-aksje.

Om det vi vet så langt, er viktigste effekt at Magnora-aksjen blir hegrønn. Det er en rekke nasjonale og internasjonale fond og investorer som har avstått fra investeringer i Magnora grunnet Legacy/oljeinntekter. Endelig kan de kome seg inn i en lønnsom, fremtidsrettet grønn aksje som de har ønsket seg lenge. Dette vil helt sikkert gi en helt ny etterspørsel etter Magnora-aksjen og dermed en reprising.
Redigert 18.01.2024 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
cartwheel
18.01.2024 kl 13:40 10335

Endelig kom deler av konklusjonen på omstruktureringsplanen. Kjempespennende! Dette burde øke omsetning i aksjen når grønne fond skal inn. Noen som har sett Magnora sin presentasjon hos Pareto i dag? Ble det sagt noe om tilbakekjøp av aksjer?
thomasb
19.01.2024 kl 08:49 10042

Ser på et annet forum at to til har priset verdien av et utspunnet Legacy helt likt som meg - NOK 9 per magnora-aksje. Mest nærliggende er det jo at Neo veksler ut dette, som er en billigere løsning enn å betale lisensen løpende. Dagens kurs for rest Magnora, som skal leve videre, er da ca 22, eller en markedsverdi på ca MNOK 1450. For denne prisen får du MNOK 370 i cash, MNOK 250 i fordring på first solar etter Evolarsalg, ca MNOK 370 i innkommende cashflow fra gjennomførte salg i Helios og i SA. Scotwind, med en sannsynlig verdi på pluss/minus 400, som nok ønskes solgt raskt. Samlet utgjør dette MNOK 1390, som alt bør være innbetalt ila 2025/26. Løpende salg fra prosjektportefølje fra dato kommer i tillegg. Vi må vel regne med at fjorårets nivå er bunn-nivå fremover, som betyr salgsverdi årlig MNOK 400 per år+. I tillegg følger altså den fremtidig verdien av en prosjektpipeline på 7-8000 MW, økende med i snitt 20% per kvartal siste år.
Redigert 19.01.2024 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
thomasb
19.01.2024 kl 10:51 10022

Litt under radaren, presenterte Magnora på gårsdagens Paretokonferanse nye pipelinetall per utgangen av Q4. De viste en pipeline på 7765 MW, opp fra 6749 på enden av Q3. Pluss 1016 MW og 15% økning på et kvartal. Mot Q4 22, er økningen på 4089 MW og mer enn en dobling - 111%. Alt dette kommer ikke til realisering, men historikk og guiding viser en pris ved realisering/salg er ca MNOK 1 per MW.

Så vidt jeg kan se er det betydelig økning i alle markeder med unntak for UK. Prosjektbasen har økt til ca 210 unike prosjekter som klargjøres for salg.

Guiding/mål er som kjent 9 GW på enden av 2025. Er vel ingen tvil om at dette vil oppnås 12-18 med før målsetting. Magnora´s hastighet er igjen godt foran egne ambisjoner.
Redigert 20.01.2024 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Hammerix
19.01.2024 kl 14:11 9938

Syntes nok en gang det er merkelig at ikke markedet er særlig begeistret for utviklingen.
Hammerix
22.01.2024 kl 10:13 9720

Jeg hørte gjennom denne. Syntes Sneve gjør en god figur, og interessant å få et innblikk i det strategiske bakteppet fra 21 og frem til i dag. Sier ikke noe om restruktureringen, som sikkert mange lurer på.
Granly
22.01.2024 kl 10:35 9722

Hei, eg vurderer å investere et lite beløp i dette selskapet da eg har følgt med på denne en stund. Selskapet virker interessant og eg er nyskjerrig på delen om å dele opp selskapet i 2, selskapet har nå en verdisetting på rundt 2 milliarder kroner, hva tenker dere verdien på de 2 delene vil bli? vil vi få en reprising, gjerne et økning på 20%-30%? eller vil de få negativ effekt i starten med en nedgang, da flere ønsker å selge aksjer de får utdelt for rask gevinst?
Har noen oversikt over hvor mye selskapet har i inntekter på lisensiering av patenter?
Hammerix
22.01.2024 kl 12:49 9761

Syntes det er vanskelig å si noe om verdsettelsen av delene. Meglerhusene bruker mellom 200-400 mnok for lisensrettighetene. Hva folk gjør med aksjene sine etter tildelning er også vanskelig å mene noe om foreløpig. Når det er sagt, så syntes jeg man får veldig mye for 30kr per aksje i dag.
Lisensinntektene er fordelt på Western Isles FPSO og Penguins FPSO. Penguins er to utbetalinger på tilsammen 8,6 millioner dollar. disse er forventet i Q2 og Q3 i år. Deretter er det ikke mer inntekter fra den.
Inntekter fra Western Isles FPSO varer derimot lengre - Faktisk så lenge FPSOen er i bruk. Kanskje 20 år til?
Klipper inn noe fra analysen til Clarksons om Western Isles:
"Magnora receives licensing payments of $0.5/barrel produced for the licensing Western Isles FPSO, which is set to be redeployed at the The Buchan Area in the UK. On a 2C basis, the field holds 172 million barrels of oil equivalent at the field, suggesting Magnora could generate a sizeable $86m in royalties over the field’s life. The full potential of the Greater Buchan Area could be as high as ~400 million barrels, when including prospective resouces. In a blue sky scenario where all of this is produced, the royalites to Magnora could therefore reach as high a $200m (NOK 2,180m), more than the full market cap of Magnora at the time of writing. In addition Magnora is set to receive milestone payments pertaining to the Penguins FPSO. The new business could therefore be of meaningful size. However, we note that production, and thus licensing payments, will be distributed over long time horizons, potentially as much as 15-20 years or more, suggesting meaningful discounting of the aformentioned headline figures. Based on our DCF calculations and general NAV discounts for small-cap oil service and E&P companies, we would expect a standalone legacy entity to price at around $20-40m on an EV basis.
thomasb
23.01.2024 kl 09:32 9499

Interessant at Næringsminister Vestre er såpass fremme i skoene, og solar energi positiv, i sin egen næringsvirksomhet i Sverige. En av de første private PPA ene for svenske solkraftverk som jeg har fått med meg. Samme type avtalemodell som det siste salget Magnora gjøre i SA: https://www.pveurope.eu/financing/financing-sweden-ppa-contributes-new-solar-park
thomasb
24.01.2024 kl 09:57 9272

Hvis du legger cash, evolarfordring, legacybusiness og scotwind i en hatt, mener jeg verdien er MRDNOK 1,5 - gjort til cash eller utbytteaksje ila 2025/6. Etter det sitter du igjen med det som fremover ligger an til å vøre kjernevirksomheten her - utvikling av onshore bærekraftig energi - solar, BESS, vind. Om man tror på min innledning, prises denne kjernen per nå til MNOK 500. Hva får du for det?

Først får du etablert cashflow fra allerede gjennomførte salg - av Helios sine salg på nesten MRDNOK 1, gjenstår inngående cashflow på ca 850(Magnora 40%). Ja, det påløper marginale kostnader, men cashburn i dag forsvares lett alene i den vekst i assets disse virksomhetene løpende rapporterer. I tillegg kommer cash fra salgene i SA, som riktignok er mindre og dårligere betalt. Fra disse virksomhetene var det en farmdown netto til Magnora i 2021 på 22 MW, i 22 på 225 MW og i 2023 på 420 MW. Snittpris på salg skal ligge i område +/- MNOK 1 per MW. Magnora har samlet ca 210 prosjekter på vei til å bli salgsklare med en samlet nettostørrelse for Magnora på 7500-8000 MW. Bare i Helios er 850 MW salgsklare eller svært nær salgsklare. Videre er det tydelig fra Magnora at det forventes salg fra land som UK, Finland, Norge, i tillegg til Sør Afrika og Sverige inneværende år. Jeg mener at vi må legge til grunn forventninger om salg på min netto 500 MW til Magnora inneværende år. Slipper proppen, grunnet rentenedgang, kan det bli betydelig mer. Ser ut til at vi røfflig kan regne at cashstrømmene følger i snitt kanskje 18 mnd bak salgene. Veksten i prosjektbanken er for tiden på ca 15-20% per kvartal - 110%+vekst i 2023.

Markedsvurderingen av Magnora har falt kraftig, først og fremst grunnet store forventninger til restruktureringen og nye salg. Sistnevnte har lagget en periode og gjør nok at en del blir nervøse. Jeg kan forstå det, men ser man bakover så er det null grunn til skepsis. Siste salg ble meldt oktober og desember. I 2022 ble årets første salg annonsert i overgang april/mai. I 2023 ble første salg for året annonsert sent i april. Når salgene kommer er uforutsigbart, og det er noe man må tåle i Magnora. Nå har det vært litt tørt i Sverige en periode, men for egen del har jeg sett betydelig økende aktivitet i UK etter jul, så kanskje er det derfra vi får første salg i år? Med veksten som Magnora allerede har vist og markedsforuentningene til virksomhetsområdet kommende 30 år, er det vanskelig å se at verdien skal prises til ca MNOK 500 som i dag, og ikke MRDNOK 2-2,5 per nå og økende fremover.
Redigert 24.01.2024 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Hammerix
24.01.2024 kl 23:00 9017

Veldig fint når du setter det opp sånn som dette. Kan ikke skjønne annet enn at markedet tar feil her, og at vi skal ta heisen oppover. Fint at første steg av restruktureringen er i gang, og håper fortsettelsen ikke er så langt unna. Øvrige nyheter kan jo også komme når som helst.
Redigert 24.01.2024 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
thomasb
26.01.2024 kl 08:37 8700

Scatec ser svært lyst på fremtiden - fra dagens resultatfremleggelse der de overgikk resultatforventningene ganske så kraftig:

Ser lyst på fremtiden
Scatec skriver i rapporten at selskapet fortsetter å se sterk langsiktig etterspørsel etter fornybar energi og spesielt attraktive muligheter ettersom komponentprisene faller.
– Utsiktene for fornybar energi har fortsatt å styrke seg, med betydelig prisfall på både solcellemoduler og batterier i fjor. Reduksjonen er drevet av betydelig oppskalering av kapasitet, teknologiutvikling og innovasjon. Fornybar energi er mer konkurransedyktig enn noensinne, noe som spesielt er tilfellet i våre fokusmarkeder, sier Pilskog.
thomasb
30.01.2024 kl 15:18 8152

Markedet har fullstendig mistet troen på Magnora og selskapets ledelse. Styreleder kjøpte ytterligere aksjer for en mill den 16/8 - kurs 30,7. 28/8 kom selskapet med nyheter om stor interesse for selskapet og eierandeler blant kjøpere og investorer - selskapet iverksatte en strategisk gjennomgang med mål om å øke aksjonærverdier - kursen gikk samme dag til 35 og videre de neste dagene over 38. Pipeline i august var på 5890 MW.

Siden den gang har vi fått følgende viktige nyheter:
1. Salg i SA på 125 MW,
2. Buchan-avtalen som kan medføre en cashflow på opp til MRD NOK 2 ila 20 år.
3. Pipeline har økt med over 30% disse månedene til netto Magnora 7760MW
4. Legacy skilles ut og børsnoteres - aksjer deles ut til Magnora-aksjonærene.
5. Sneve gikk i sin nyttårshilsen ut og gledet seg til starten av 2024, med farmdown-nyheter mer eller mindre garantert. Spørsmålet er hvor lenge starten av 24 varer..

Aksjen har i perioden disse nyhetene har kommet gått ned snart 25% - kurs på 29+. Lite tillit til at selskapets evne til å skape verdier hittil vil fortsette mao. Selv sitter jeg helt rolig i båten, og har stor tålmodighet med ledelsen(som alle sitter i samme båt som meg).
Redigert 30.01.2024 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
veteran
30.01.2024 kl 15:53 8141

Er ikke dette helt normalt når oljeinntektene skilles ut i eget selskap?
thomasb
30.01.2024 kl 16:12 8149

Hva mener du? 2=1+1?
Sukiyaki
31.01.2024 kl 12:07 7782


Litt skuffende at det ikke har kommet noe kursdrivende nyheter og at den strategiske gjennomgangen tok vel litt lang tid. Tror ikke det skjer så mye før generalforsamlingen og q-tall.

Aksjen handles etter TA

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=MGN.OL
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100851&tck=MGN&product=2

Hammerix
02.02.2024 kl 15:36 7402

Har jaggu vært dyrt å holde på denne i det siste. Jeg sliter med å skjønne hvorfor 🙈
mingus7777
03.02.2024 kl 16:57 7172

Dyrt?
thomasb
05.02.2024 kl 09:24 6861

Tigerstaden er igjen aktiv i Magnora, etter å ha vært ute en stund. Skorstad har handlet Magnora-aksjer for ca MNOK 10 siste uka.
thomasb
05.02.2024 kl 11:25 6902

Noric Solar starter første byggeprosjekt basert på porteføljen kjøpt av Helios - med det øker også cashflow til Helios. "Lindesberg Solar Park markerar starten på en serie projekt i samarbete med den svenska utvecklingspartnern Helios Nordic Energy AB. Nordic Solar planerar att etablera flera solcellsparker i Sverige med en sammanlagd kapacitet på flera hundra MWp de kommande åren, och Lindesberg Solar Park blir den första som tas i drift. Förväntad anslutning till elnätet för solcellsparken är planerad under det tredje kvartalet 2024."
https://www.solenerginyheter.se/20240201/3480/nordic-solar-inleder-bygget-av-sveriges-forsta-solcellspark-i-lindesberg
Redigert 05.02.2024 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Hammerix
06.02.2024 kl 11:10 6612

mingus7777 skrev Dyrt?
Tenkte på papirtap ved å holde etter ganske langvarig nedgang.
Chuckie
06.02.2024 kl 14:19 6463

Hvilken forventninger har man til 13. feb?
thomasb
06.02.2024 kl 16:00 6355

Blir vel ikke noen overraskelser i tallene. Det er vel mer interessant hva som sies om markedene for downfarming, og også mulige konkretiseringer rundt ny struktur. Kraftig oversolgt denne nå - RSI 14d på 14..
Grand Stone
06.02.2024 kl 16:09 6362

Viktigere er vel diverse info som vi venter på nå. Kan komme i q4, kanskje ikke...
-utbytte fra Helios, når, hvor mye?
-Ny struktur, skilles havvind ut som eget selskap?
-Kjøtt på bena rundt ryktene om salg av scottwind. Mulig vi venter på steget over... (Magnoras andel er nesten 400mw, så det er ikke småpenger det er snakk om)
-Utsiktene for Evolar inntekter
-Vi vet at legacy skal bli eget selskap. guiding rundt når vi får inntektene for det selskapet på bok.