GOGL - januar 1
Imorra er det på an igjen. Capesize klokka 12. Fortsetter rate-grusingen?
Kjør debatt!
Kjør debatt!
Redigert 21.01.2021 kl 09:25
Du må logge inn for å svare
fjellmann1
01.01.2018 kl 19:23
19680
Q1 er vel det dårligste i tørr bulk. Når er kinesisk nyttår og hvor lenge varer det?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Bosse22
01.01.2018 kl 19:33
19673
Kinesisk nytår starter d 16/2 i år, og varer 15 dage
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Sa2ri
02.01.2018 kl 08:55
19445
Godt Nytt År til alle som følger GOGL trådene. Klipper inn et par sitater fra PAS sin Shipping DAily I dag:
"January FFAs for capes quoted at USD 14,300/day this morning, fairly stable through the Holidays. We continue to expect positive estimate revisions for drybulk names on the back of this stronger than previously anticipated start to the year.
Strong start to Asian equity markets this morning, with positive Caixin (PMI) data for December, coming in at 51.5 vs. 50.8 in November and well above the expected 50.6. This is also the highest level since August. Iron ore prices also firmer, so this is good news for drybulk sentiment."
"January FFAs for capes quoted at USD 14,300/day this morning, fairly stable through the Holidays. We continue to expect positive estimate revisions for drybulk names on the back of this stronger than previously anticipated start to the year.
Strong start to Asian equity markets this morning, with positive Caixin (PMI) data for December, coming in at 51.5 vs. 50.8 in November and well above the expected 50.6. This is also the highest level since August. Iron ore prices also firmer, so this is good news for drybulk sentiment."
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
29.12.2017 - Vi har i dag hos Aksjeanalyser.com sett nærmere på tre aksjer på Oslo Børs (og OSEBX) for våre VIP medlemmer, og slik vi gjør hver dag nå for VIP medlemmer.
En av aksjene vi har sett nærmere på fredag er Fredriksen-aksjen og tørrlastrederiet Golden Ocean Group (GOGL) på Oslo Børs, hvor vi tror på en svært kraftig oppgang for de første månedene i 2018.
Tørrbulkratene har steget kraftig siden bunnen i begynnelsen av 2016, og er nå rundt de høyeste nivåer vi må tilbake til 2014 for å finne tilsvarende nivå for tørrbulkratene (jf. diagram over tørrbulkratene ved Baltic Dry Index nedenfor her). Videre oppgang indikeres for tørrbulkratene også i månedene og året som kommer.
Baltic Dry Index siste 5 år:
Fredriksen-aksjen Golden Ocean Group har vi for øvrig lenge vært svært positive til hos Aksjeanalyser.com, og truffet veldig bra med våre mange positive analyser av aksjen i over ett års tid nå.
Slik som for eksempel her høsten 2016, den 13. september 2016: "Fredriksen-aksje kan eksplodere"
Den gang 13. september 2016 så var Golden Ocean Group aksjen i 32,20 kroner, mens den i dag endte i 66,65 kroner, og aksjen har da mer enn doblet seg siden vår svært positive analyse av aksjen i september 2016.
Traff innertier med analyse
Vi skrev allerede den gang i vår analyse for over ett år siden hos Aksjeanalyser.com at vi forventet en kraftig oppgang for tørrbulkratene og Baltic Dry Index:
"Det er den seneste tiden utløst flere positive tekniske signaler for den viktige tørrbulk indeksen, Baltic Dry Index. Denne tørrbulkindeksen har siden årsskiftet 2013/2014 beveget seg innenfor en fallende trend, men har nå i løpet av den seneste tiden brutt opp av denne fallende trenden (jf. diagram nederst i saken her).
Indeksen har også brutt opp i gjennom et betydelig teknisk motstandsnivå rundt 750 poeng. Dette til sammen er med og utløser svært positive tekniske signaler for den videre utviklingen for Baltic Dry Index'en, og hvor det tekniske bildet nå indikerer videre oppgang for tørrbulkratene i tiden fremover. Det igjen gir naturligvis positive signaler for den kommende utviklingen for John Fredriksen's tørrbulklast rederi, Golden Ocean Group Ltd. i tiden fremover."
Den gang ved vår analyse for over ett år siden den 13. september 2016 så var Baltic Dry Index (tørrbulk-indeksen) rundt 800 poeng, mens den i dag altså er rundt 1.366, en oppgang på hele 70 prosent, og nå tror vi altså at Baltic Dry Index kan stå foran en videre kraftig oppgang i 2018, og gjerne stige helt opp i mot 1.800-2.000 poeng i 2018.
Du kan lese vår nye tekniske analyse av Golden Ocean Group (GOGL) i dag lenger ned i saken her.
Golden Ocean Group (GOGL)
Golden Ocean Group Limited er et Bermudaselskap stiftet i 1996, som driver transport av tørrbulklast. Gjennom sine datterselskaper eier og driver Golden Ocean en flåte bestående av 77 tørrbulkskip,inkludert nybygg, time charter in og skip i joint venture. Hver av Golden Oceans skip er registrert under Marshalløyene eller Hong Kong flagg. Total kapasitet for selskapets flåte er ca. 10.6 millioner dødvekttonn.
For mer informasjon om Golden Ocean Group (GOGL), se her: http://goldenocean.bm/
Teknisk Analyse av Golden Ocean Group (GOGL)
Golden Ocean Group (GOGL) viser en positiv utvikling innenfor en langsiktig stigende trend, og som startet i begynnelsen av 2016 (jf. diagram nedenfor).
Aksjen har konsolidert i det korte bildet, men det samlede tekniske bildet for aksjen indikerer nå at et brudd opp i gjennom, det viktige tekniske motstandsnivået rundt 75 kroner, gjerne kan komme i løpet av kort tid nå.
Aksjen finner god teknisk støtte nå rundt 65 kroner, og hvor det også er teknisk støtte ved 50-dagers glidende gjennomsnitt og det er også teknisk støtte for aksjen ved 200-dagers glidende gjennomsnitt rundt 63 kroner (jf. diagram nedenfor).
Aksjen er nå lavt innenfor denne langsiktige stigende trenden, og vil ved et brudd opp i gjennom 75-nivået kunne ?eksplodere? og få en svært kraftig oppgang videre ved et slikt brudd opp i gjennom 75-nivået.
Golden Ocean Group er også i kjøpssignal i henhold til vår egen tekniske og kvantitative analysemodell SignalListen.
Slik det samlede tekniske bildet for aksjen nå indikerer at et slikt brudd opp i gjennom det viktige 75-nivået nå kan være veldig nær forestående.
Golden Ocean Group (GOGL) er en av aksjene vi hos Aksjeanalyser.com har aller mest tro på fremover og i 2018, og vi ser et potensiale for aksjen helt opp i mot 125-165 kroner på 6-12 måneders sikt.
Vi ser heller ikke bort i fra at aksjen ved et svært kraftig teknisk kjøpssignal som vil utløses ved brudd opp i gjennom 75-nivået, og så lite teknisk motstand videre oppover, da kan ha potensiale til å stige helt opp i mot 125-nivået og doble seg i fra dagens nivå i løpet av gjerne bare de første 3-4 måneder i 2018.
En av aksjene vi har sett nærmere på fredag er Fredriksen-aksjen og tørrlastrederiet Golden Ocean Group (GOGL) på Oslo Børs, hvor vi tror på en svært kraftig oppgang for de første månedene i 2018.
Tørrbulkratene har steget kraftig siden bunnen i begynnelsen av 2016, og er nå rundt de høyeste nivåer vi må tilbake til 2014 for å finne tilsvarende nivå for tørrbulkratene (jf. diagram over tørrbulkratene ved Baltic Dry Index nedenfor her). Videre oppgang indikeres for tørrbulkratene også i månedene og året som kommer.
Baltic Dry Index siste 5 år:
Fredriksen-aksjen Golden Ocean Group har vi for øvrig lenge vært svært positive til hos Aksjeanalyser.com, og truffet veldig bra med våre mange positive analyser av aksjen i over ett års tid nå.
Slik som for eksempel her høsten 2016, den 13. september 2016: "Fredriksen-aksje kan eksplodere"
Den gang 13. september 2016 så var Golden Ocean Group aksjen i 32,20 kroner, mens den i dag endte i 66,65 kroner, og aksjen har da mer enn doblet seg siden vår svært positive analyse av aksjen i september 2016.
Traff innertier med analyse
Vi skrev allerede den gang i vår analyse for over ett år siden hos Aksjeanalyser.com at vi forventet en kraftig oppgang for tørrbulkratene og Baltic Dry Index:
"Det er den seneste tiden utløst flere positive tekniske signaler for den viktige tørrbulk indeksen, Baltic Dry Index. Denne tørrbulkindeksen har siden årsskiftet 2013/2014 beveget seg innenfor en fallende trend, men har nå i løpet av den seneste tiden brutt opp av denne fallende trenden (jf. diagram nederst i saken her).
Indeksen har også brutt opp i gjennom et betydelig teknisk motstandsnivå rundt 750 poeng. Dette til sammen er med og utløser svært positive tekniske signaler for den videre utviklingen for Baltic Dry Index'en, og hvor det tekniske bildet nå indikerer videre oppgang for tørrbulkratene i tiden fremover. Det igjen gir naturligvis positive signaler for den kommende utviklingen for John Fredriksen's tørrbulklast rederi, Golden Ocean Group Ltd. i tiden fremover."
Den gang ved vår analyse for over ett år siden den 13. september 2016 så var Baltic Dry Index (tørrbulk-indeksen) rundt 800 poeng, mens den i dag altså er rundt 1.366, en oppgang på hele 70 prosent, og nå tror vi altså at Baltic Dry Index kan stå foran en videre kraftig oppgang i 2018, og gjerne stige helt opp i mot 1.800-2.000 poeng i 2018.
Du kan lese vår nye tekniske analyse av Golden Ocean Group (GOGL) i dag lenger ned i saken her.
Golden Ocean Group (GOGL)
Golden Ocean Group Limited er et Bermudaselskap stiftet i 1996, som driver transport av tørrbulklast. Gjennom sine datterselskaper eier og driver Golden Ocean en flåte bestående av 77 tørrbulkskip,inkludert nybygg, time charter in og skip i joint venture. Hver av Golden Oceans skip er registrert under Marshalløyene eller Hong Kong flagg. Total kapasitet for selskapets flåte er ca. 10.6 millioner dødvekttonn.
For mer informasjon om Golden Ocean Group (GOGL), se her: http://goldenocean.bm/
Teknisk Analyse av Golden Ocean Group (GOGL)
Golden Ocean Group (GOGL) viser en positiv utvikling innenfor en langsiktig stigende trend, og som startet i begynnelsen av 2016 (jf. diagram nedenfor).
Aksjen har konsolidert i det korte bildet, men det samlede tekniske bildet for aksjen indikerer nå at et brudd opp i gjennom, det viktige tekniske motstandsnivået rundt 75 kroner, gjerne kan komme i løpet av kort tid nå.
Aksjen finner god teknisk støtte nå rundt 65 kroner, og hvor det også er teknisk støtte ved 50-dagers glidende gjennomsnitt og det er også teknisk støtte for aksjen ved 200-dagers glidende gjennomsnitt rundt 63 kroner (jf. diagram nedenfor).
Aksjen er nå lavt innenfor denne langsiktige stigende trenden, og vil ved et brudd opp i gjennom 75-nivået kunne ?eksplodere? og få en svært kraftig oppgang videre ved et slikt brudd opp i gjennom 75-nivået.
Golden Ocean Group er også i kjøpssignal i henhold til vår egen tekniske og kvantitative analysemodell SignalListen.
Slik det samlede tekniske bildet for aksjen nå indikerer at et slikt brudd opp i gjennom det viktige 75-nivået nå kan være veldig nær forestående.
Golden Ocean Group (GOGL) er en av aksjene vi hos Aksjeanalyser.com har aller mest tro på fremover og i 2018, og vi ser et potensiale for aksjen helt opp i mot 125-165 kroner på 6-12 måneders sikt.
Vi ser heller ikke bort i fra at aksjen ved et svært kraftig teknisk kjøpssignal som vil utløses ved brudd opp i gjennom 75-nivået, og så lite teknisk motstand videre oppover, da kan ha potensiale til å stige helt opp i mot 125-nivået og doble seg i fra dagens nivå i løpet av gjerne bare de første 3-4 måneder i 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
really
02.01.2018 kl 11:14
19258
Ser ikke ut som markedet tror på norske aksjeanalyser i dag..
Er det noen som rister i treet for å få ut nedfallsfrukt eller er det salg før et svakt 1. kvartal?
Er det noen som rister i treet for å få ut nedfallsfrukt eller er det salg før et svakt 1. kvartal?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Sa2ri
02.01.2018 kl 12:15
19162
Dry Bulk: Shipowners benefit as China laps up Brazilian iron ore
in Dry Bulk Market,International Shipping News 30/12/2017
U.S. dry bulk shipowners are set to post strong revenue growth in the next two years thanks to soaring Chinese demand for high-grade iron ore from Brazil and Australia.
To combat severe winter smog, China has slashed iron ore output, pushing steel mills in the world’s second biggest economy to import more high-grade ore.
China also wants to make pollution control a priority for the next three years.
“China’s increasing demand for higher quality iron ore, along with greater supply coming online from Brazil, has boded well for capesize rates in recent months … we believe this trend will continue going forward,” Gary Vogel, the chief executive of New York-based Eagle Bulk Shipping Inc, told Reuters.
Average rates for capesize vessels — massive ships that typically transport 150,000-tonne cargoes — are expected to jump to about $24,000 next year from less than $14,000 in 2017, Morgan Stanley analyst Fotis Giannakoulis said.
Iron ore demand from China should rise 4 to 5 percent on average over the next three years, in pace with demand in 2017, said Seanergy Maritime Holdings Corp CEO Stamatis Tsantanis.
While Australia is the top iron ore exporter to China with 652 million tonnes exported from Western Australia last year, Brazil has been catching up rapidly with better quality ore.
Exports of Brazilian iron ore to China rose nearly 16 percent to 214 million tonnes in 2016, according to Brazil’s Ministry of Foreign Trade.
Meanwhile, Western Australia’s Chinese exports rose 6 percent, although that lagged the past decade’s 18 percent average yearly growth, according to a government report.
For shippers, rising Chinese demand for Australian and Brazilian iron ore translates into much higher revenue.
A voyage from Tubarao port in Eastern Brazil to Qingdao in Eastern China needs three times as many tonne miles as a trip from Qingdao to Dampier in Western Australia would.
There has already been a noticeable impact. Average daily earnings for capesizes hit a fresh three-year high on November 30 after China ordered steel mills in 28 cities to slash production for a few months to reduce emissions of pollutants.
Shippers that largely operate capesizes including Star Bulk Carriers Corp, Safe Bulkers Inc and Scorpio Bulkers Inc are expected to increase revenue between 23 and 33 percent next year, according to Thomson Reuters I/B/E/S.
Capesize rates have benefited from other factors too.
After years of declining demand and a consequent fall in shipbuilding, a scarcity of ships has contributed to higher rates. A recent maritime traffic jam at Chinese and Australian ports has also helped.
Market rates for capesizes are soaring as ship owners with vessels stuck in the gridlock struggle to hire out vessels.
For the first time in more than 15 years, there will be a supply deficit of ships because the current orderbook of capesizes stands at historic lows, Seanergy’s Tsantanis said.
“Capacity of the global shipyards is nowhere near to cover the incremental demand requirement in 2018, 19 and 20.”
Source: Reuters (Reporting by John Benny in Bengaluru; Editing by Sayantani Ghosh and Sai Sachin Ravikumar)
http://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-shipowners-benefit-as-china-laps-up-brazilian-iron-ore/
in Dry Bulk Market,International Shipping News 30/12/2017
U.S. dry bulk shipowners are set to post strong revenue growth in the next two years thanks to soaring Chinese demand for high-grade iron ore from Brazil and Australia.
To combat severe winter smog, China has slashed iron ore output, pushing steel mills in the world’s second biggest economy to import more high-grade ore.
China also wants to make pollution control a priority for the next three years.
“China’s increasing demand for higher quality iron ore, along with greater supply coming online from Brazil, has boded well for capesize rates in recent months … we believe this trend will continue going forward,” Gary Vogel, the chief executive of New York-based Eagle Bulk Shipping Inc, told Reuters.
Average rates for capesize vessels — massive ships that typically transport 150,000-tonne cargoes — are expected to jump to about $24,000 next year from less than $14,000 in 2017, Morgan Stanley analyst Fotis Giannakoulis said.
Iron ore demand from China should rise 4 to 5 percent on average over the next three years, in pace with demand in 2017, said Seanergy Maritime Holdings Corp CEO Stamatis Tsantanis.
While Australia is the top iron ore exporter to China with 652 million tonnes exported from Western Australia last year, Brazil has been catching up rapidly with better quality ore.
Exports of Brazilian iron ore to China rose nearly 16 percent to 214 million tonnes in 2016, according to Brazil’s Ministry of Foreign Trade.
Meanwhile, Western Australia’s Chinese exports rose 6 percent, although that lagged the past decade’s 18 percent average yearly growth, according to a government report.
For shippers, rising Chinese demand for Australian and Brazilian iron ore translates into much higher revenue.
A voyage from Tubarao port in Eastern Brazil to Qingdao in Eastern China needs three times as many tonne miles as a trip from Qingdao to Dampier in Western Australia would.
There has already been a noticeable impact. Average daily earnings for capesizes hit a fresh three-year high on November 30 after China ordered steel mills in 28 cities to slash production for a few months to reduce emissions of pollutants.
Shippers that largely operate capesizes including Star Bulk Carriers Corp, Safe Bulkers Inc and Scorpio Bulkers Inc are expected to increase revenue between 23 and 33 percent next year, according to Thomson Reuters I/B/E/S.
Capesize rates have benefited from other factors too.
After years of declining demand and a consequent fall in shipbuilding, a scarcity of ships has contributed to higher rates. A recent maritime traffic jam at Chinese and Australian ports has also helped.
Market rates for capesizes are soaring as ship owners with vessels stuck in the gridlock struggle to hire out vessels.
For the first time in more than 15 years, there will be a supply deficit of ships because the current orderbook of capesizes stands at historic lows, Seanergy’s Tsantanis said.
“Capacity of the global shipyards is nowhere near to cover the incremental demand requirement in 2018, 19 and 20.”
Source: Reuters (Reporting by John Benny in Bengaluru; Editing by Sayantani Ghosh and Sai Sachin Ravikumar)
http://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-shipowners-benefit-as-china-laps-up-brazilian-iron-ore/
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Blir spennende med rater nå straks, Volf, Basefix eller andre :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Tror ikke det er rater idag. Ikkeno på Nordnet, og det pleier å være der klokka 12:20 ca.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN -10,0% TIL 1.230 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 10,0 prosent til 1.230 poeng, ifølge Bloomberg News.
Baltic Dry -10,0% Panamax -3,9% Handysize -2,0% Supramax -1,2%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar.
Dato BDI Panamax Handysize Supramax 02.01.18 1.230 10.748 8.924 10.312
HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 10,0 prosent til 1.230 poeng, ifølge Bloomberg News.
Baltic Dry -10,0% Panamax -3,9% Handysize -2,0% Supramax -1,2%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar.
Dato BDI Panamax Handysize Supramax 02.01.18 1.230 10.748 8.924 10.312
HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
niki
02.01.2018 kl 15:14
18727
Er det noen som vet hvorfor ratene til Capsize ikke er nevnt i BDI meldingen?
De andre indeksene er ned mellom 1,2 - 3,9 %.
Likevel er BDI ned 10 %.
Dette indikerer vel at Capsize er veldig mye ned... eller?
/niki
De andre indeksene er ned mellom 1,2 - 3,9 %.
Likevel er BDI ned 10 %.
Dette indikerer vel at Capsize er veldig mye ned... eller?
/niki
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
farmern
02.01.2018 kl 15:17
18662
Se på bildet jeg la ut i linken over her. Ser ut som 5TC er ned 4216 dollar til 15.125
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
kubota
02.01.2018 kl 15:25
18629
BDI ned 10%
BCI ned 20%
Ifølge Twitter @BasilKaratzas
BCI ned 20%
Ifølge Twitter @BasilKaratzas
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
1045
02.01.2018 kl 15:55
18628
Golden Ocean ,Nasdac 09,53 USD 8,18 , Opp 0,38 %
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
kakarlss
02.01.2018 kl 16:00
18552
Litt rart at hvis denne BDI er riktig, hvorfor snudde kursen oppover når dette kom? Den er i + i USA også, så her er det noe merkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
kakarlss
02.01.2018 kl 16:02
18534
Hos TDN er det ikke registrert noe ny BDI siden den 22.12.2017
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Ja forstå det den som kan... Er det andre ting rn rater som drar GOGL nå?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
1045
02.01.2018 kl 16:04
18598
Golden Ocean ,Nasdac 09,53 USD 8,18 , Opp 0,38 %
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Ratene stemmer nok, fant den under nyheter i DNB i dag, denne ligger også nå på HO.
...
Baltic Dry stuper
Det er tøft i tørrbulkmarkedet.
Foto: AP
Artikkel av: Martine Holøien
2. januar 2018 - 14:47
Lest av
1047
Baltic Dry-indeksen faller tirsdag hele 10,0 prosent til 1.230 poeng, melder Bloomberg News, ifølge TDN Finans.
Panamax stuper 3,9 prosent til 10.748. Handysixe faller 2,0 prosent til 8.924. Supramax er ned 1,2 prosent til 10.312.
Tørrbulk-aksjer
Golden Ocean faller 1,20 prosent til 65,85 kroner. Jinhui Shipping er opp 0,91 prosent til 8,84 kroner, mens Belships daler 2,07 prosent til 4,72 kroner.
Songa Bulk er uforandret til 42,20 kroner på Oslo Axess.
...
Baltic Dry stuper
Det er tøft i tørrbulkmarkedet.
Foto: AP
Artikkel av: Martine Holøien
2. januar 2018 - 14:47
Lest av
1047
Baltic Dry-indeksen faller tirsdag hele 10,0 prosent til 1.230 poeng, melder Bloomberg News, ifølge TDN Finans.
Panamax stuper 3,9 prosent til 10.748. Handysixe faller 2,0 prosent til 8.924. Supramax er ned 1,2 prosent til 10.312.
Tørrbulk-aksjer
Golden Ocean faller 1,20 prosent til 65,85 kroner. Jinhui Shipping er opp 0,91 prosent til 8,84 kroner, mens Belships daler 2,07 prosent til 4,72 kroner.
Songa Bulk er uforandret til 42,20 kroner på Oslo Axess.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Torine
02.01.2018 kl 18:39
18328
På tross av ratefall idag går Gogl bra på Nasdaq, pt opp 3,02%. Et «blaff», eller starten på en forventet oppgangsperiode?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Mollen
02.01.2018 kl 19:10
18346
No får vi effekten av uvær og lossekø i jula ? Indeksen gjær eit byks i morgens
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
farmern
02.01.2018 kl 19:18
18233
FFA: Capes pushed up post index and well bid into the close on light volume. PMX off AM lows after index came in as expected.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
farmern
02.01.2018 kl 19:35
18441
En titt på hjemmesiden til Goggen viser at endel av skipene har en premium i tillegg til Index-raten. Noen med kunnskap som kan forklare litt hvorfor? Ser også at bl. a Golden Empress er fikset på en rate på 22.800/dag frem til desember 2021
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Shippingballs
02.01.2018 kl 19:54
18388
Det ser ut som 68 blir langt mer aktuelt enn 58.
Det blir som å kjøre bil - man fester gjerne blikket litt lengre fremme enn akkurat rett foran fronten på bilen.
Det blir som å kjøre bil - man fester gjerne blikket litt lengre fremme enn akkurat rett foran fronten på bilen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
1045
02.01.2018 kl 21:00
18283
USA kl14,56. Golden Ocean 8,47. opp 0.32 . 3.93 %
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Shippingballs
03.01.2018 kl 09:08
17992
Nå tror jeg festen starter:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
oddrane
03.01.2018 kl 09:08
17989
Merkelig stille her inne.
Har alle solgt seg ut?
Litt synd for dere som giikk planken.
Har alle solgt seg ut?
Litt synd for dere som giikk planken.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Aristarchos
03.01.2018 kl 09:12
17987
Heisann - der gikk'n gitt! Eller bare nok et forsøk opp mot 70?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Bør bli akseptabel BDI idag for å holde på prosentene :) Jernmalmen er jo bra og FFA'en også, så muligheten er til stede!
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Håper dette er vendepunktet, inkl. rater senere i dag. 10% ned i går var mye, men det var jo lenge siden sist oppdatering, og med jul/ferie ilkke rart de synker. Bør derfor snu nå + 2018 skal jo bli bra og det er det markedet nå posisjonerer seg for :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Aristarchos
03.01.2018 kl 09:38
18003
Aristarchos skrev Heisann - der gikk'n gitt! Eller bare nok et forsøk opp mot 70?
Kan se ut som den mente alvor. Over 70,5 og volum over 1,5 million.
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Sa2ri
03.01.2018 kl 09:50
17818
Fra PAS sin Shipping Daily I dag tidlig:
"For drybulk, we saw a relatively active market in the Pacific, with rate-discussions increasing through the day. More quiet in the Atlantic, though brokers note that the tonnage list looks fairly tight. Cape-FFAs are up 10% this morning, and it looks like the downward push in the Baltic over the holidays has been exaggerated."
"For drybulk, we saw a relatively active market in the Pacific, with rate-discussions increasing through the day. More quiet in the Atlantic, though brokers note that the tonnage list looks fairly tight. Cape-FFAs are up 10% this morning, and it looks like the downward push in the Baltic over the holidays has been exaggerated."
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
03.01.2018 kl 10:40
17659
Er litt spent på hva Volf mener om dagens fantastiske oppgang? En god mulighet for å ta gevinst?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Pleier å være god BDI om GOGL er opp veldig mye på morgenen. Den kollektive bevisstheten treffer bra (som oftest).
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
03.01.2018 kl 10:52
17621
Bdi spiller vel ikke så stor rolle nå. Vi er langt unna noen toppnotering. I går var det mageplask, likevel fikk vi en god stigning.
Vi er inne i et godt bulkår, men så kjapt går det vel ikke uten at vi får gevinstsikring og shortere på banen?
Vi er inne i et godt bulkår, men så kjapt går det vel ikke uten at vi får gevinstsikring og shortere på banen?
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Sa2ri
03.01.2018 kl 13:29
17362
Dry Bulk FFA: Capesize Opens 2018 in Positive note
in Dry Bulk Market,International Shipping News 03/01/2018
Capesize FFA Commentary:
Capes pushed higher yesterday in relatively thin volume. Recent falls on Jan and Q1 were erased with both closing $1k higher. Cal 18 traded up to $16250, cal 19 traded $14750 and Cal 20 $14500. The significant drop on Index was broadly expected but many traders felt that that was most of the drop factored in now. only physical fixtures reported in the market were C5 fixtures from $5.70 – $5.85.
Panamax FFA Commentary:
Quiet opening to the year on Panamax paper with rates initially softening on prompt contracts but gradually bid up towards the close on the back of the firmer Cape market leaving us marginally up on the day.
Supramax FFA Commentary:
Supramax paper opened the new year on a rather lethargic note as we lacked activity from start to finish. After initially feeling a little softer, offers were soon hard to come by as rates ticked back up as the day progressed. However index was -$166 10TC and -$120 derived 6TC. Have a good evening.
Handysize FFA Commentary:
A quiet day to start the year on the handysize paper with very little interest down the curve. No reported trades. Have a good evening.
Source: Freight Investor Services (FIS)
http://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ffa-capesize-opens-2018-in-positive-note/
in Dry Bulk Market,International Shipping News 03/01/2018
Capesize FFA Commentary:
Capes pushed higher yesterday in relatively thin volume. Recent falls on Jan and Q1 were erased with both closing $1k higher. Cal 18 traded up to $16250, cal 19 traded $14750 and Cal 20 $14500. The significant drop on Index was broadly expected but many traders felt that that was most of the drop factored in now. only physical fixtures reported in the market were C5 fixtures from $5.70 – $5.85.
Panamax FFA Commentary:
Quiet opening to the year on Panamax paper with rates initially softening on prompt contracts but gradually bid up towards the close on the back of the firmer Cape market leaving us marginally up on the day.
Supramax FFA Commentary:
Supramax paper opened the new year on a rather lethargic note as we lacked activity from start to finish. After initially feeling a little softer, offers were soon hard to come by as rates ticked back up as the day progressed. However index was -$166 10TC and -$120 derived 6TC. Have a good evening.
Handysize FFA Commentary:
A quiet day to start the year on the handysize paper with very little interest down the curve. No reported trades. Have a good evening.
Source: Freight Investor Services (FIS)
http://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ffa-capesize-opens-2018-in-positive-note/
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare
Sa2ri
03.01.2018 kl 14:12
17261
A more promising day as #BDI is up by 32 pts to 1262 mostly on the strenght of #capesize market, #BCI up 6% today. Hopefully #seasonality due to holidays is over! #freight @BalticExchange @BasilKaratzas Happy New Year!
Redigert 21.01.2021 kl 02:36
Du må logge inn for å svare