MPCC - Holder støtten kr 17? 90% utbytte neste 3 år?
MPCC falt tilbake til støtten på kr 18,7 før siste utbytte på kr 2 (usd 1,9) pr aksje ble utbetalt. Støtten er nå nedjustert til kr 17 i følge Investtech etter utbetalt utbytte. Holder denne støtten nå? I følge Dnb markets vil selskapet betale mer enn 70% utbytte de neste 3 årene. Verdt et lodd?
Støtte på kr 17:
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100806&tck=MPCC
Ved å kjøpe dagens aksjekurs, er det estimert at du får tilbake hele investeringen i utbytte og resten av selskapet følger med gratis
MPCC gir store utbetalinger til aksjonærene gjennom sitt store charter-etterslep og lav gjeld. Selskapet har sikret totalt ca kr 17 milliarder (usd 1,7 milliarder) i inntekter og kr 13 milliarder (usd 1,3 milliarder) i EBITDA. Til sammenligning er markedsverdien kr 7,2 milliarder (ca usd 720 millioner) og netto gjeld ca kr 1,7 milliarder (usd 173,2 mill). Det kan raskt bli ca kr 20 i utbytte pr aksje i løpet av 2024. Etter utbyttene er utbetalt, sitter selskapet fortsatt igjen med en verdi på ca usd 408 mill på fartøyene, ca usd 59 mill på kontraktene etter 2024 og usd 57 mill i cash. Dette utgjør verdier og cash på ca usd 524 mill eller ca kr 12,4 pr aksje. I tillegg kommer verdiene fra eventuelt nye kontrakter som blir tegnet fra 2025 og videre.
Dvs idag kan du få kjøpt ca kr 32,4 for kr 16,29 pr aksje
Nytt intervju med CEO i MPCC 26.9.2022
https://m.youtube.com/watch?v=W6-nbvBwt5A&feature=youtu.be
Fin artikkel 29.9.2022:
https://e24.no/boers-og-finans/i/rlWqG3/shippingtopp-om-containerknekken-det-kommer-til-aa-bli-litt-toeffere
24.10.2022:
«The NAV assessed by Clarksons assets brokers is NOK 42.7/sh and MPC sold the uncontracted AS Laetitia in early October
MPCC’s dividend policy is 75% of net profit + net cash from sales/scrapping paid quarterly. Assuming no new contracts – MPC will pay back 50% of the current market cap by 2023 and 77% by 2024 on firm contracts alone, or ~100% by 2024 given they scrap vessels at the end of their contract period. EBITDA backlog + scrap value of the fleet is NOK 27.4/sh»
Støtte på kr 17:
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100806&tck=MPCC
Ved å kjøpe dagens aksjekurs, er det estimert at du får tilbake hele investeringen i utbytte og resten av selskapet følger med gratis
MPCC gir store utbetalinger til aksjonærene gjennom sitt store charter-etterslep og lav gjeld. Selskapet har sikret totalt ca kr 17 milliarder (usd 1,7 milliarder) i inntekter og kr 13 milliarder (usd 1,3 milliarder) i EBITDA. Til sammenligning er markedsverdien kr 7,2 milliarder (ca usd 720 millioner) og netto gjeld ca kr 1,7 milliarder (usd 173,2 mill). Det kan raskt bli ca kr 20 i utbytte pr aksje i løpet av 2024. Etter utbyttene er utbetalt, sitter selskapet fortsatt igjen med en verdi på ca usd 408 mill på fartøyene, ca usd 59 mill på kontraktene etter 2024 og usd 57 mill i cash. Dette utgjør verdier og cash på ca usd 524 mill eller ca kr 12,4 pr aksje. I tillegg kommer verdiene fra eventuelt nye kontrakter som blir tegnet fra 2025 og videre.
Dvs idag kan du få kjøpt ca kr 32,4 for kr 16,29 pr aksje
Nytt intervju med CEO i MPCC 26.9.2022
https://m.youtube.com/watch?v=W6-nbvBwt5A&feature=youtu.be
Fin artikkel 29.9.2022:
https://e24.no/boers-og-finans/i/rlWqG3/shippingtopp-om-containerknekken-det-kommer-til-aa-bli-litt-toeffere
24.10.2022:
«The NAV assessed by Clarksons assets brokers is NOK 42.7/sh and MPC sold the uncontracted AS Laetitia in early October
MPCC’s dividend policy is 75% of net profit + net cash from sales/scrapping paid quarterly. Assuming no new contracts – MPC will pay back 50% of the current market cap by 2023 and 77% by 2024 on firm contracts alone, or ~100% by 2024 given they scrap vessels at the end of their contract period. EBITDA backlog + scrap value of the fleet is NOK 27.4/sh»
Redigert 17.11.2022 kl 08:31
Du må logge inn for å svare
Bettil
28.10.2022 kl 10:44
7243
Kursen taler for seg selv i den grad den gir et øyeblikksbilde av balansen i begge sider av ordreboken. Hvis du sitter med en tro at det reflekterer en fair prising av et selskap til en hver tid basert på perfekt informasjon og perfekt rasjonelle aksjonærer så er vel begrepet "Don't quit your day job" ganske passende.
Man kan gjerne snakke om tidsperspektiver på investeringer, og alle her har jo sin agenda, selv om den for noen skinner bedre igjennom enn hos andre, men i bunn og grunn jakter vi alle aksjer som vi føler er feilpriset gitt vår tro på fremtiden.
Selv har jeg for tiden bare en liten pott i MPCC, og mine egne regneark viser at den er et veldig godt kjøp på dette nivået, men ser også rater som kan gå mer ned, og en irrasjonalitet i markedet som gjør at jeg muligens kan få mer enda billigere i ukene som kommer, så jeg laster veldig forsiktig opp. Vi er ikke på NAS/SAS-nivå hva irrasjonalitet angår enda, men det nærmer seg.
Man kan gjerne snakke om tidsperspektiver på investeringer, og alle her har jo sin agenda, selv om den for noen skinner bedre igjennom enn hos andre, men i bunn og grunn jakter vi alle aksjer som vi føler er feilpriset gitt vår tro på fremtiden.
Selv har jeg for tiden bare en liten pott i MPCC, og mine egne regneark viser at den er et veldig godt kjøp på dette nivået, men ser også rater som kan gå mer ned, og en irrasjonalitet i markedet som gjør at jeg muligens kan få mer enda billigere i ukene som kommer, så jeg laster veldig forsiktig opp. Vi er ikke på NAS/SAS-nivå hva irrasjonalitet angår enda, men det nærmer seg.
Redigert 28.10.2022 kl 10:45
Du må logge inn for å svare
Hva er vitsen med å dra opp 4 måneder gamle nyheter, har du ikke fått lest dette før nå
Hvor store tap har jeg i Noram nå?
Hvor store tap har jeg i Noram nå?
Frodon
28.10.2022 kl 10:17
7387
Jeg er jo fan av lange kontrakter. Ser ut som vi kan få utbytter i lang tid her 😉 Veldig fint at dette er i samarbeid med Wilhelmsen, et selskap jeg følger close
04.07.2022, 08:31:55
MPCC orders two carbon-neutral 1,300 TEU newbuildings in partnership with industrial group Elkem and North Sea Container Line
· MPCC has contracted two carbon-neutral 1,300 TEU newbuildings at Chinese based shipyard Taizhou Sanfu Ship Engineering for delivery in the second half of 2024.
· The vessels come with a dual fuel engine setup which enables operation on methanol as well as conventional MGO, allowing MPCC to take a significant leap forward in its commitment to use carbon-neutral solutions in regional container trades together with strong partners.
· The vessels come with 15-year time charters to North Sea Container Line AS (NCL), backed by CoAs from various parties, including a 15-year CoA with Norwegian industrial group Elkem ASA.
· The contract price of USD 39m per vessel is covered by the contracted cash flows from the 15-year time charter with NCL at an initial rate of EUR ~16,300/day, before inflationary adjustment mechanisms.
· The transaction will provide earnings visibility into 2040 supporting MPCC's distribution policy, with no negative impact on expected distributions in 2022/2023.
https://newsweb.oslobors.no/message/566370
04.07.2022, 08:31:55
MPCC orders two carbon-neutral 1,300 TEU newbuildings in partnership with industrial group Elkem and North Sea Container Line
· MPCC has contracted two carbon-neutral 1,300 TEU newbuildings at Chinese based shipyard Taizhou Sanfu Ship Engineering for delivery in the second half of 2024.
· The vessels come with a dual fuel engine setup which enables operation on methanol as well as conventional MGO, allowing MPCC to take a significant leap forward in its commitment to use carbon-neutral solutions in regional container trades together with strong partners.
· The vessels come with 15-year time charters to North Sea Container Line AS (NCL), backed by CoAs from various parties, including a 15-year CoA with Norwegian industrial group Elkem ASA.
· The contract price of USD 39m per vessel is covered by the contracted cash flows from the 15-year time charter with NCL at an initial rate of EUR ~16,300/day, before inflationary adjustment mechanisms.
· The transaction will provide earnings visibility into 2040 supporting MPCC's distribution policy, with no negative impact on expected distributions in 2022/2023.
https://newsweb.oslobors.no/message/566370
Frodon
28.10.2022 kl 09:42
7533
Hehe, ja, jeg skjønner ikke hvordan det blir mulig å tape penger i dette markedet til dagens prising, hvis det ikke blir en valuta smell. Kanskje det er der kalkulatoren til shorterne er forskjellig fra vår, at de ikke tjener på den sterke dollar, slik vi gjør?
StevenG
28.10.2022 kl 09:26
7616
The latest Drewry WCI composite index of $3,145 per 40-foot container is now 70% below the peak of $10,377 reached in September 2021. It is 16% lower than the 5-year average of $3,747, indicating a return to more normal prices, but remains 121% higher than average 2019 (pre-pandemic) rates of $1,420.
Still high and with a breakeven at around 10.000$ , new contracts around 18-20.000$ is still money in the bank , while the rest on contracts will pay down debt and give a high yield .
Still high and with a breakeven at around 10.000$ , new contracts around 18-20.000$ is still money in the bank , while the rest on contracts will pay down debt and give a high yield .
Rek2
28.10.2022 kl 08:40
7742
Kan jo være at vi opplever et krakk i nær fremtid,det vil da affekte alle aksjer, da er det bedre å sitte i utbytteaksjer, men som Long sier,, han er jo veldig kort.... :)
Badgirl
28.10.2022 kl 08:30
7797
Du kan ikke legge to år til grunn i det usikre tidene som er nå. Det hjelper også fint lite hva vi mener når flertallet i markedet mener noe annet, inkl en av de største eierne. Jeg må si jeg er forundret over ledelsen som ikke har sagt noen ting om salget til Spike. Når det gjelder utbytte så har kursen så og si falt tilsvarende eller mer ved/før utbetaling av samtlige utbyttet i år, så avkastningen blir dårlig.
Er ikke alle i markedet som har 2 år perspektiv, slik du har vet du.
2 år i aksje markedet er ekstrem lan tid, trenden og syklusen i container er ned, det er ditt valg om du vil sitte i en ned syklus, fakta må du tåle å høre likevel.
2 år i aksje markedet er ekstrem lan tid, trenden og syklusen i container er ned, det er ditt valg om du vil sitte i en ned syklus, fakta må du tåle å høre likevel.
Fendi80
28.10.2022 kl 07:38
7954
Kursen på aksjen taler for seg selv? Hvordan? Det her er et to års perspektiv jeg la frem, som er så og si 100% sikkert.
Selvfølgelig har ikke hva han skriver noe å si for kursen, men det har noe å si om hvor skammelig feil han tar. Så da slipper han å skrive noe i det hele tatt.
Selvfølgelig har ikke hva han skriver noe å si for kursen, men det har noe å si om hvor skammelig feil han tar. Så da slipper han å skrive noe i det hele tatt.
Badgirl
28.10.2022 kl 06:47
8046
Kursen på aksjen taler vel for seg selv, om hvilke tanker flertallet i markedet, inkludert Spike som solgte seg ut i stillhet har. Hva bulk skriver på forumet har nada å si på kursutviklingen i MPCC.
Fendi80
28.10.2022 kl 01:43
8200
Skjønner meg faktisk ikke på deg og det surret du skriver.
Eneste jeg skjønner er at du er veldig opptatt av å snakke ned selskaper du åpenbart vil inn i på en lavere kurs, samt få folk til å kjøpe selskaper du allerede har eierandeler i.
For en måned siden skrev du dette:
‘Gi meg et rederi med bedre direkte avkastning en Mpcc og du får en fjær i hatten.
Aksjen er allerede priset som at verden skal gå under i morgen og at alle skipene synker, i følge ceo er fasit noe helt annet, var en sann glede å få aksjer igjen på 18,9 3 dager før x dividende på 11% direkte avkastning.’
Du var strålende glad for å få igjen aksjer på den kursen, samt at selskapet da var priset til at ‘verden skulle gå under i morgen’.
Hvis du mener jeg tar feil i det jeg skriver, svar meg presist på følgende:
1. Hva er nedsiden her med et to års perspektiv?
MPCC betaler ut 75% utbytte. La si det vil være i snitt på 1,5kr pr. aksje pr. kvartal de neste to årene.
8 kvartaler x 1,5 = 12kr.
Da har man 12kr i reint utbytte + skrapverdier + videre kontrakter + de resterende 25% av overskuddet som ikke betales i utbytte.
25% aka 0,5kr (siden 75% var 1,5kr).
0,5kr x 8 kvartaler = 4kr.
Da står vi plutselig med:
12kr i utbytte neste 8 kvartaler + 4kr som er de resterende 25% av overskuddet.
Det blir veldig enkelt 16kr + skrapverdier + kontrakter + salg av skip + videre kontrakter.
Fortell meg og resten her igjen hvor rævva det selskapet her vil gjøre det de neste to årene. Please, gjør det.
Eneste jeg skjønner er at du er veldig opptatt av å snakke ned selskaper du åpenbart vil inn i på en lavere kurs, samt få folk til å kjøpe selskaper du allerede har eierandeler i.
For en måned siden skrev du dette:
‘Gi meg et rederi med bedre direkte avkastning en Mpcc og du får en fjær i hatten.
Aksjen er allerede priset som at verden skal gå under i morgen og at alle skipene synker, i følge ceo er fasit noe helt annet, var en sann glede å få aksjer igjen på 18,9 3 dager før x dividende på 11% direkte avkastning.’
Du var strålende glad for å få igjen aksjer på den kursen, samt at selskapet da var priset til at ‘verden skulle gå under i morgen’.
Hvis du mener jeg tar feil i det jeg skriver, svar meg presist på følgende:
1. Hva er nedsiden her med et to års perspektiv?
MPCC betaler ut 75% utbytte. La si det vil være i snitt på 1,5kr pr. aksje pr. kvartal de neste to årene.
8 kvartaler x 1,5 = 12kr.
Da har man 12kr i reint utbytte + skrapverdier + videre kontrakter + de resterende 25% av overskuddet som ikke betales i utbytte.
25% aka 0,5kr (siden 75% var 1,5kr).
0,5kr x 8 kvartaler = 4kr.
Da står vi plutselig med:
12kr i utbytte neste 8 kvartaler + 4kr som er de resterende 25% av overskuddet.
Det blir veldig enkelt 16kr + skrapverdier + kontrakter + salg av skip + videre kontrakter.
Fortell meg og resten her igjen hvor rævva det selskapet her vil gjøre det de neste to årene. Please, gjør det.
Frodon
27.10.2022 kl 23:04
8426
Med så mye store innsidekjøp, er jeg sikker på at de prøver å gjøre det som er best for aksjonærene. Om de lykkes er jo ikke sikkert.
ZIM Integrated Shipping Services Ltd. (ZIM)
23.28-1.05 (-4.32%)
23.28-1.05 (-4.32%)
velkjent
27.10.2022 kl 18:18
8972
Jeg er ikke kjent med noen ratefornyelse, Strategien kan jo være å vente lengst mulig i troen på at markedet skal styrke seg. Det er også mulig at skipet skal selges.
Noen skip skal dessuten ha nye kontrakter i 1Q/23. Trolig får vi ikke noe mer før presentasjonen den 17.11.
Litt positivt er det vel likevel at Goldman Sachs driver "bunnfiske" på nåværende kurser og er over 7% som neststørste aksjonær.
Noen skip skal dessuten ha nye kontrakter i 1Q/23. Trolig får vi ikke noe mer før presentasjonen den 17.11.
Litt positivt er det vel likevel at Goldman Sachs driver "bunnfiske" på nåværende kurser og er over 7% som neststørste aksjonær.
Redigert 27.10.2022 kl 19:09
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.10.2022 kl 17:41
9076
Beklager, skulle stå «ikke» i forrige innlegg, rettet opp nå
Er raten fornyet nå med oppstart i desember eller kan de ikke fornye raten før i desember?
Er raten fornyet nå med oppstart i desember eller kan de ikke fornye raten før i desember?
velkjent
27.10.2022 kl 16:51
9207
Ser i et oppslag fra Hellenic at samme TEU som "EMMA" i MPCCs flåte hadde en topp spot- rate på $ 99000/dag, nå ned i $26000/dag, mens den hos MPCC har hatt en rate på $13500/ dag etter oppkjøpet av Songa i fjor sommer. Skipet skal ha fornyet rate i desember i år og er rederiets største skip. Spennende!
Frodon
27.10.2022 kl 16:22
9276
Slike indekser kan absolutt være av interesse å følge med på. Synes ofte at aksje kurser ikke har fulgt slike indekser generelt i shipping, da snakker jeg mer om rate indeksene. Shipping fulgte tidligere mer på stål priser og nybygg priser + salgspriser. Men shipping har bitte litt mer fokus på inntjening nå enn stål verdien
Redigert 27.10.2022 kl 17:38
Du må logge inn for å svare
Rek2
27.10.2022 kl 15:42
9387
Fikk meg 50k aksjer her idag, som blir dobblet hvis jeg får tjangs,,, utbytteaksjer her igården i disse tider,,,,
velkjent
27.10.2022 kl 14:36
7607
Skrev i et tidligere innlegg at jeg ville avvente New ConTex. Indeksen falt med 11% siste uke (20.-27.), litt mindre enn uken før, men for fire uker siden var fallet nesten 19%, så litt utflating har det vært. Men fra 8.9.til 27.10.har indeksen falt med 64%. Fra toppen den 22.3.22. har indeksen gått ned med 73%. I samme tidsrom har MPCC øket inntjeningen fra $ 74M i 1Q til 120M for 3.Q.(Uoffisielt). Salgsgevinster er ikke medtatt her.
Jeg vet ikke hvor mye indeksen "lagger" tidsmessig i forhold til markedet.
Jeg vet ikke hvor mye indeksen "lagger" tidsmessig i forhold til markedet.
Redigert 27.10.2022 kl 14:39
Du må logge inn for å svare
Shippingballs
27.10.2022 kl 14:24
7659
Det er nok mange som sitter på gjerdet her nå…
Jeg husker jeg satt og ventet på at NHY skulle gå ned et par kroner til da den gikk under 20 intradag våren 2020. Måtte kjøpe på vei opp på 22 og 25. som i ettertid også var røverkjøp. Min største investering på ASK.
Jeg husker jeg satt og ventet på at NHY skulle gå ned et par kroner til da den gikk under 20 intradag våren 2020. Måtte kjøpe på vei opp på 22 og 25. som i ettertid også var røverkjøp. Min største investering på ASK.
Frodon
27.10.2022 kl 14:04
7725
Interessen din er desidert størst i MPCC, det kan ikke være uten grunn, da velger jeg å ha aksjene her
Redigert 27.10.2022 kl 14:05
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.10.2022 kl 14:02
7737
😅😅 Det har vært mange fine utregninger her. Likte spesielt den at hvis du kjøpte på kr 17 og aksjen falt 65 øre til, hadde du allerede tapt utbyttet på 11,9% dette kvartalet 🥳 Det verste er at noen av de tror nok dessverre på det de skriver. Men takket være disse hobby investorene, er det mulig å tjene mye penger her 🤩
I følge den modellen din er 13,3,kroner ,kanskje får du rett
Spiller det ikke så stor rolle om de skriver ned verdiene?
Neste år må Noram Drilling trolig skrive opp verdiene, Mpcc ned.
Finn feilen, begge med store dividender, men et segment der syklusen peker opp kontra det andre ned.
Hvilket segment velger du å investere i, eller hvor tror du det er klokest å ha lange penger?
Neste år må Noram Drilling trolig skrive opp verdiene, Mpcc ned.
Finn feilen, begge med store dividender, men et segment der syklusen peker opp kontra det andre ned.
Hvilket segment velger du å investere i, eller hvor tror du det er klokest å ha lange penger?
Redigert 27.10.2022 kl 13:50
Du må logge inn for å svare
kodenavn
27.10.2022 kl 13:30
7879
Har du røyka sokkene dine ?
Pareto nedjusterer fra 33 til 25, som er 24 % ned.
Og det er ditt argument for at kursen bør ned 24 % fra 17,30 ???
Det kan diskuteres om meglerhusenes kursmål er mye verd, men i alle fall er kursmålene mellom 25.- og 35.-, altså mellom 50 % og 112 % opp fra dagens kurs.
Lykke til med å få kjøpt på 14.-
Noen ganger må man ha magemål, og si at dritbillig er billig nok, og ikke å sitte å vente på dritbilligere.
Pareto nedjusterer fra 33 til 25, som er 24 % ned.
Og det er ditt argument for at kursen bør ned 24 % fra 17,30 ???
Det kan diskuteres om meglerhusenes kursmål er mye verd, men i alle fall er kursmålene mellom 25.- og 35.-, altså mellom 50 % og 112 % opp fra dagens kurs.
Lykke til med å få kjøpt på 14.-
Noen ganger må man ha magemål, og si at dritbillig er billig nok, og ikke å sitte å vente på dritbilligere.
Det er meg
27.10.2022 kl 13:12
7976
Pareto har nedgradert fra 33(sto da i 17,3) til 25 som er 8 kr ned .
Den er 24% ned.
En fornuftig inngang på kursen nå er 24% ned fra 17,3
Mellom 13 og 14 vil den flate ut er min gjetting.
(husk og sjekk med Short registeret også og generelt bilde i markedet )https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
Den er 24% ned.
En fornuftig inngang på kursen nå er 24% ned fra 17,3
Mellom 13 og 14 vil den flate ut er min gjetting.
(husk og sjekk med Short registeret også og generelt bilde i markedet )https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
Rek2
27.10.2022 kl 13:11
7978
Er på kjøperen idag jeg, spesielt når det er så mye usaklige poeng som det er nå ,,,, :)
Frodon
27.10.2022 kl 13:06
8007
Putin er i krig med Europa. Lurer på hva som ville skjedd med container ratene hvis noen kjørte en stor gammel rustholk inn i Suez kanalen fylt med sprengstoff?
kodenavn
27.10.2022 kl 12:59
8057
Longst
Det spiller ikke stor rolle om de skriver ned på skipsverdiene-
Nav er i dag over det dobbelte av dagens kurs, og som sagt er dagens kurs tilbakebetalt med utbytte, og all gjeld nedbetalt ila 2 år.
Så får NAV være litt lavere om 2 år da. so what.
Og de siste innkjøpte skipene var, og er, en fantastisk deal som det ikke var mulig å si nei til.
Men alt dette vet du, det er derfor du snakker usaklig dritt for å komme billig inn igjen.
Jeg regner med at du ila dagen er inne igjen, og at selskapet da er verdens billigste og beste.
Det er faktisk det.
Det spiller ikke stor rolle om de skriver ned på skipsverdiene-
Nav er i dag over det dobbelte av dagens kurs, og som sagt er dagens kurs tilbakebetalt med utbytte, og all gjeld nedbetalt ila 2 år.
Så får NAV være litt lavere om 2 år da. so what.
Og de siste innkjøpte skipene var, og er, en fantastisk deal som det ikke var mulig å si nei til.
Men alt dette vet du, det er derfor du snakker usaklig dritt for å komme billig inn igjen.
Jeg regner med at du ila dagen er inne igjen, og at selskapet da er verdens billigste og beste.
Det er faktisk det.
Badgirl
27.10.2022 kl 12:57
8065
Synes du skal se på podekasten til Nordnet med Fredly og Berntsen. Da finner du fort ut at det er mange som får info lenge før oss dødelige .
Redigert 27.10.2022 kl 13:00
Du må logge inn for å svare
Frodon
27.10.2022 kl 12:54
8090
Det er over 50% oppside til kursmålet til Pareto ;)
Har de andre meglerhus justert kursmålene siden sist? Det jeg har på oversikten:
Arctic kr 35
Fearnleys kr 32
Dnb kr 29
Pareto kr 25
Har de andre meglerhus justert kursmålene siden sist? Det jeg har på oversikten:
Arctic kr 35
Fearnleys kr 32
Dnb kr 29
Pareto kr 25
Frodon
27.10.2022 kl 12:49
8125
Nei, slike dager er ikke hyggelige. Det høres ut som en fin regel å ha ;) Kanskje de har tilgang på annen info enn oss? Uansett må de kjøpe aksjer tilbake på et eller annen tidspunkt, det kan gi short skvis. Og ja, de som er short må utbetale utbytte til eierne av aksjene, derfor det høres ut som en dårlig deal å øke short på dagens kurs. Men det er jo også takket være slike dager at vi kan få fylt opp med aksjer jeg anser som billige ;) På dagens kurs gir MPCC utbytte på 11,98% på et kvartal og ca 47% utbytte det neste året. Salg av skip vil komme i tillegg til utbyttene.
Hvis du ser tilbake i historikken, var bunnen i 2021 på kr 15,13 på sluttkurs og kr 14,80 på intradag. Aksjen ble handlet mye mellom kr 15 og kr 18. Så jeg har i hvert fall satset på at dette er bunnen for denne gang og at aksjen stiger igjen mot neste utbytte utbetaling
Hvis du ser tilbake i historikken, var bunnen i 2021 på kr 15,13 på sluttkurs og kr 14,80 på intradag. Aksjen ble handlet mye mellom kr 15 og kr 18. Så jeg har i hvert fall satset på at dette er bunnen for denne gang og at aksjen stiger igjen mot neste utbytte utbetaling
Vet noe som vi ikke vet? En må jo selv følge med når en investerer i aksjer på børs.
Du vet sikkert hva som skjer når et shipping selskap, må skrive ned shipping verdiene.
Var dumt dette rederiet også kjøpte nye skip.
Beklager ! Pareto nedgraderte ikke aksjen med 7 kroner, men med 8 kroner
Du vet sikkert hva som skjer når et shipping selskap, må skrive ned shipping verdiene.
Var dumt dette rederiet også kjøpte nye skip.
Beklager ! Pareto nedgraderte ikke aksjen med 7 kroner, men med 8 kroner
Redigert 27.10.2022 kl 12:46
Du må logge inn for å svare