SOFF - Nye kontrakter i Brasil, kan det?

Slettet bruker
SOFF 12.11.2018 kl 12:06 31031

Flere nye kontrakter i Brasil meldt nå, kan det føre til en rekyl i SOFF som nå er utbombet?
Kommer det flere kontrakts meldinger eller andre positive nyheter i nær fremtid?
SOFF har blitt kjørt ned og kan gå raskt oppover igjen til mellom kr 3-4 og deretter?


12/11-2018 11:49:56: (SOFF) Contracts in Brazil

Solstad Offshore has entered into a contract for the CSV "Normand Pioneer" (1999, CSV, 286t BP) with "Queiroz Galvão Exploração e Produção S.A in Brazil.
The contract has a duration of two years firm and in addition charterer holds two yearly options. The contract will commence in 1q 2019 and shall support
production at the "Atlanta Field" in Santos Basin. "Normand Pioneer" will replace the AHTS "Far Sagaris", who presently have this position, when her firmcontract expires in 1Q 2019.

In addition, Equinor Brazil has confirmed additional 6 months extension of the Contracts for both PSV Far Scotsman (2012, PSV 08 CD, 4000 DWT) and PSV Far
Serenade (2009, UT 751 CD, 5950 DWT). These vessels will keep supporting EquinorBrazil's portfolio activities.

Redigert 21.01.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
29.12.2018 kl 01:00 2761

Solstad sin bunnlinje kommer til å bli positiv i H1, de skal jo nesten ikke betale hverken renter eller avdrag. Men gjelden blir ikke noe mindre dessverre. PSV markedet kan bli tight til sommeren men tar fortsatt tid å få fart på ahtsene. Det må noen flere rigger i jobb for å få bedret rater der.
Boss 99
28.12.2018 kl 16:23 2898

Tror vi ser slutten på Solstad iløpet av et år eller så.Tjener ikke penger nok til driften.
Slettet bruker
28.12.2018 kl 16:12 2913

Stigende rater? i går ble det sluttet to AHTS til 70.000 NOK.
danm
28.12.2018 kl 16:06 2918

Det har sikkert været til gode rater, når der har været stigende rater, som omtalt på HO i dag.
Loddepuz
28.12.2018 kl 14:13 2994

Solstad fekk 2 båtar ut i dag . står ikkje noe om pris . ref westshore.no Dof fekk 3 ut
danm
28.12.2018 kl 09:40 3173

Det var en meget dårlig disposition, der blev gjort i går sidst på dagen. Det viser, hvorfor man skal have is i maven i disse tider.
Slettet bruker
27.12.2018 kl 18:58 3460

Kjøpte DOF like inn i julen.
Får legge inn i kveldsbønnen at det snart snur i oljeservice.
Dialog4
27.12.2018 kl 18:25 3521

Her må det være at man kvitter seg med aksjene for så å kjøpe de inn igjen neste år til samme kurs eller lavere. Da får man jo fradrag for tapet på ligningen for 2018.
logitech
27.12.2018 kl 18:19 3539

Hva i hel.... skjedde ?. Klare ikke finne noen negative meldinger i dag.
Malony
27.12.2018 kl 17:34 3626

Faller moderate 22% idag.... Og stille som graven på forumet? Noe jeg ikke har fått med meg?
drekkapilsen
21.12.2018 kl 10:46 3959

DOF har jo ikke så mange skrapningskandidater da, har noen eldre PSVer på britisk sektor, men ikke så gamle som solstad sine. De kunne kanskje kuttet to PSVer i spotten på britisk side og 1 AHTS i Norge. Det hadde kanskje hjulpet litt. Problemet i UK er at det er så sykt mange forksjellige tilbydere av skip, så vanskelig å få noe god rate da. En hel haug selskap med et par skip hver. Noen av disse må gå dukken snart skal det bli bedre. Ser Remøy plukker litt skip her og der til nye REM, samme gjør Standard drilling, men det må ryddes opp mer.
danm
21.12.2018 kl 10:35 3980

Nu har vi haft 4-5 år med nedgang og tiden kommer, hvor man må i gang. Vi ved, at næste år bliver investeringerne 19% højere, så måske kan nogle af de gamle både komme i arbejde i slutningen af 2019 og begyndelsen af 2020. Så måske skal man bare have is i maven.
Met1976
21.12.2018 kl 09:47 4025

SOlstad signaliserte for 1 års tid siden at de så på løsninger for å kvitte seg med ca 35 eldre båter, fortrinnsvis selges samlet. Etter det har de vel solgt 5-8(?) av disse båtene. Jeg vil tro skroting er et alternativ for nokså mange av de resterende ca 25-30 eldre båtene.
danm
21.12.2018 kl 09:45 4030

Når offshore får mere vind i sejlene til næste år, bliver værdierne skrevet op. Det vigtigste lige nu er driften og den er bedre end sidste år og der er penge i kassen til at komme gennem vinteren. Jeg ser ikke problemet.
Hoff@
21.12.2018 kl 09:31 4060

Det verste selskapet er DOF når det gjelder å skrape og ha båter i spot, hadde de fjernet halvparten av båtene hadde vi sett helt andre rater

drekkapilsen
21.12.2018 kl 09:22 5056

ja nettopp. Men det er lån på de fleste båtene og skrapverdien dekker trolig ikke resterende lån. Det er billig å ha de til kai også, så derfor skrotes de ikke. Men nå må det ryddes opp før de går over ende alle sammen. Solstad burde gå foran og skrote alt eldre enn 2000 hvertfall. Da hadde de blitt kvitt 11 båter i første omgang.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2018 kl 08:48 5084

Strategisk sett bør vel skrapingen skje i form av en eller annen avtale med kreditorer og pantehaver? Jeg vil anta at dette er en del av den prosessen som Solstad er i nå.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Met1976
21.12.2018 kl 08:38 5101

Det må jo skrapes båter, forstår ikke at dette ikke er en del av prosessen nå-dvs det er jo sikkert det men ikke som vi informeres om- Marco skrev vel tidligere at Bourbon var iferd med å skrote et relativt stort antall skip og SOFF mfl burde hive seg på nå, slik at det vil få full effekt fra våren av når aktiviteten øker igjen. Problemet er vel at ingen vil være den som skroter båter alene og må se på at de andre sin gamle båter plutselig blir overskuddsforetak igjen-men hvor mye er det egentlig som tyder på at det er realistisk...
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
JALLA
21.12.2018 kl 08:33 5107

Kan jo hende at dette vil bidra til at de skraper båter som en reaksjon og det vil jo kunne sette i gang en bølge om båtene blir mere verd som spiker.
Om Soff, Dof, Havila og Bourbon skraper 100-150 båter vil jo ratene gå opp betydelig og dermed vil jo skipsverdiene gå opp i neste omgang..
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
marco83
21.12.2018 kl 06:18 5163

Selv gitt verdivurderinger i mange år til disse gutta og for å si det sånn så gjelder det ikke kun SOFF at verdiene er kunstig høye! Det gjelder absolutt alle!

Til slutt fant jeg meg ikke å bli presset lenger,tok et moralsk valg som svei lønnsmessig og som til slutt gjorde at jeg måtte finne meg ett nytt yrke
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
21.12.2018 kl 00:23 5208

marco83 skrev Vil tro det ja
Hvis de klager på Soff burde de hvertfall sjekke havila. Samme snittverdi på fartøyene som Solstad og de har kun 3 subsea-båter. Nyeste havilabåten er fra 2012, ellers er resten stort sett fra 2007-2010 og en snittverdi over 220 millioner nok. Den eneste båten som er verdt mer enn det er Havila Subsea. Verdien på båtene i regnskapet er spinnvill.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
danm
20.12.2018 kl 16:05 5434

Det er godt, ikke bare for SOFF, det viser en tro på bedring i 2019. Helt på linie med Sysla.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 19:21 4006

Bra at SOFF nærmer seg en løsning iallfall midlertidig, så får vi håper markedet bedres i mellomtiden, jeg tror det. Soff får med dette og bedre tid og ro på seg til å gjøre nødvendige grep.
Bra også for de andre rederiene som uten tvil har blitt dratt ned av SOFF sine problemer. Mange i markedet klarer dessverre ikke se forskjell og kjemmer alle over en kam.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Jarstein
19.12.2018 kl 19:07 4027

Her var det rolig... ingen som liker at Solstad nok får det slik de vil?!
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Met1976
18.12.2018 kl 13:27 4225

Mtp morgendagens møte er det nesten så jeg mistenker at markedet tror det blir som SOFF vil, de synker ikke så mye sammenlignet med markedet/offshore generelt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
jacob22
17.12.2018 kl 07:33 4501

hei kristofer stensrud flytter på aksjer alt inn i stavanger forvaltning = eige nå 2,7 millioner aksje i solstad.
QUAMARINE INVESTERTE I 2 NYE BÅTER. Frekisen fikk 80 % .
I dette selskapet + deep sea ligge 50 drit båter med nesten 10 mld i lån. ( 45 ) ligger i opplag.
solstad er delt inn i fire selskaper. (
Dette selskapet kommer til å gå konkurs. ( da er soldstadt rendyrke bare med kvalitet båter.)
Har 1,3 mld i banken ( har enn verdens største subsea flåte.) Liten + o rente + avdrag = blir et flott selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
marco83
14.12.2018 kl 11:52 4771

Ikke ny kontrakt, men forlengelse ja:) Svært viktig, Far Sleipner er en forferdelig dyr båt, dødsstøttet hvis den plutselig skulle ligge arbeidsløs i flere vintersesonger enn det den gjorde rett etter levering.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Met1976
14.12.2018 kl 11:04 4817

Ny lengre kontrakt på et av de større fartøyene til SOFF, Far Sleipner forlenger sin avtale med Total utenfor Afrika med 2år+4*6mnd opsjon altså potensiellt 4år totalt med Total ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
danm
12.12.2018 kl 19:46 5111

Det er ikke overraskende, at E24 vælger den vinkel. Omvendt kan man sige, hvorfor vælger Frederiksen at hjælpe SOFF? Det er til fælles bedste. 20% i et bedre selskab med gode fremtidsmuligheder er ikke et tab for SOFF, tværtimod. Kursen i dag viser det også.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Tm3P
12.12.2018 kl 17:14 5228

Dess Aqua ligger vel under gamle Deep Sea. Og Solstad/Aker er vel ikke interessert i å spytte mere penger ned i det tapssluket der før bankene tar nevneverdig tap.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2018 kl 16:33 5267

E24 med ny artikkel. Overskriften stiller et godt spørsmål ; "Hvorfor lar Aker Fredriksen forsyne seg av Solstads nakkestykke?" er det noen som kan svare på det ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
danm
12.12.2018 kl 10:39 5394

Det beviser, at det er de rigtige, der ligger i top 20 share holders. Der er ingen tvivl om, at 2019 bliver et kanon SOFF år. Når udsættelsen af renter og afdrag falder på plads, kan SOFF med ro se frem til 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
jacob22
12.12.2018 kl 09:55 5431

Hei
AE PÅ QUA MARINE 12 SKIP LANGE KONTRAKTER = 5 MLD.
SOLDSTADT 1 MLR EIER 20 % AV SELSKAPET.
Røkken kjøper 5 stk osv båter til oyean yield = 2 mld.
ta er finansene ok.
+ bankene blir med på bedre betingelser.
markedet kommer i 2020.
kURSMÅL 35 KR. nyttårs raketten.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2018 kl 15:06 5659

Kan bli en uhyggelig jul med skylappene på.
Redigert 21.01.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare