SOFF - Nye kontrakter i Brasil, kan det?

Slettet bruker
SOFF 12.11.2018 kl 12:06 30977

Flere nye kontrakter i Brasil meldt nå, kan det føre til en rekyl i SOFF som nå er utbombet?
Kommer det flere kontrakts meldinger eller andre positive nyheter i nær fremtid?
SOFF har blitt kjørt ned og kan gå raskt oppover igjen til mellom kr 3-4 og deretter?


12/11-2018 11:49:56: (SOFF) Contracts in Brazil

Solstad Offshore has entered into a contract for the CSV "Normand Pioneer" (1999, CSV, 286t BP) with "Queiroz Galvão Exploração e Produção S.A in Brazil.
The contract has a duration of two years firm and in addition charterer holds two yearly options. The contract will commence in 1q 2019 and shall support
production at the "Atlanta Field" in Santos Basin. "Normand Pioneer" will replace the AHTS "Far Sagaris", who presently have this position, when her firmcontract expires in 1Q 2019.

In addition, Equinor Brazil has confirmed additional 6 months extension of the Contracts for both PSV Far Scotsman (2012, PSV 08 CD, 4000 DWT) and PSV Far
Serenade (2009, UT 751 CD, 5950 DWT). These vessels will keep supporting EquinorBrazil's portfolio activities.

Redigert 21.01.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
danm
02.12.2018 kl 17:16 4719

Når aktivitetsniveauet kommer tilbage til normale tilstande, vil de gamle skibe kunne tjene mange penge.
Met1976
03.12.2018 kl 09:31 4476

Opp 10% fredag kan fort bli oppgang idag og-melder kjempekontrakt i morgentimene nå, CSV skip (det er de store dyre altså) oppstart høsten 2019 og varighet minst 33mnd altså nesten 3 år!
danm
03.12.2018 kl 09:58 4426

Køb medens den holdes nede. Den megen negative omtale her på forum og i E24 har gjort det let at manipulere SOFF. Den kommer med et rebound, der bliver voldsom.
marco83
03.12.2018 kl 10:57 4374

Fortell gjerne hvordan du kan konkludere med at det er en kjempekontrakt? Ocean Infinity har så langt hentet inn fartøy på fryktelig lav rater, godt for dem, og til og med på no cure no pay basis. Hehe er ikke sånn at jo dyrere båten er jo større er raten:) Those days are gone...

Når kontrakten er basert på at Solstad kan velge fartøy selv er dette nok også nok en no cure no pay contract fra Ocean Infinity dessverre....
JUICEitUP
03.12.2018 kl 11:09 4368

At noen med viten å vilje kan være positiv til et selskap som blør penger som SOFF etter rapporten til Vesselvalue fremstår som et stort mysterium. La oss for hypotesens skyld si at de tar skammelig feil og at verdien på flåten er dobbelt så høy som de anslår. Med en slik scenario er likevel verdien ca. bare halvparten av gjelden. At de kun betaler 10% av avdragene er jo helt krise. Hvor lenge tror dere at kreditorene tillater å kun få smuler.

Det kommer til å gå med SOFF som med amerikanske peers - her blir det tilnærmet konkurs behandling hvor eksisterende aksjonærer sitter igjen med knapper og glansbilder.
Met1976
03.12.2018 kl 11:10 4367

Overkskriften på Hegnar :-D "Smeller til med knallkontrakt" da går jeg ut fra at det er bra greier, men de har sikkert bare sett på varigheten og skipstypen når de skrev overskriften, raten er vel ikke kjent.
Boss 99
03.12.2018 kl 11:19 4350

Ikke gå av skaftet for dette , dette er bare sysselsetting . Ingen penger tilovers her heller. Dette går ikke bra Emi ikke langt unna dere siste man ut slukker lampen.
danm
03.12.2018 kl 11:35 4317

Det undrer mig, at man bliver ved med at prøve at presse kursen og at de samme 2 -3 personer her på forum, bliver ved med at dreje alt hvad der kommer, som negativt. Kursen holdes ned ganske kortvarigt , hvorefter den stiger markant. Vi er trods alt 15-20% op på nogle dage.
danm
03.12.2018 kl 11:36 4335

Men tak for billige aktier :-)
kontra
03.12.2018 kl 11:36 4334

Tror vi kan si det slik; hverken Røkke eller Fredriksen hadde vært der de er om de hadde anvendt analysene til Vesselvalue som grunnlag for sine satsinger! Aner jeg en viss desperasjon her?
danm
03.12.2018 kl 11:52 4335

Du glemmer tidsforskydningen. SOFF er blevet manipuleret af nogle mindre investorer under en meget lav omsætning. Røkke og Frederiksen har den fornødne tålmodighed.
JUICEitUP
03.12.2018 kl 12:04 4322

Re kontra

Ingen desperasjon her i gården. Jeg eier ikke aksjer og har samtidig bundet opp alle midler i andre assets så har ingen ambisjon eller ønske om hverken å presse kurs eller få kursen opp da jeg ikke skal ha SOFF aksjer uansett. Skjønner bare ikke at dagens aksjonærer ikke ser skogen selv om de er omgitt at trær.

Man kan si hva man vil om vesselvalue, men det at det sitter to ringrever låst i systemet med store posisjoner på grunn av en fusjon av eiendeler som hver for seg var utsatt i utgangspunktet betyr bestemt ikke at ikke kreditorene tar styringa. Mange tror at disse to herremenn bare spytter opp x mrd. for å redde skuta, men det kommer ikke til å skje. Noe som heter cut your losses og vi vet alle at det er dumt å kaste gode penger etter dårlige.
really
03.12.2018 kl 12:16 4310

Dette er historien som gjentar seg hver gang et selskap er i ferd med å gå under, det er alltid noen som nekter å face realitetene og noen som evner å trade med fortjeneste og som av den grunn deltar i debatten for å påvirke kursen.

Vi så det bl.a. i SDRL, vi ser det i FOE og i SOFF. Men selv selskaper som er vesentlig bedre stilt skal ikke føle seg for trygge. DOF har ikke likviditet til å klare seg uten hjelp heller, spørsmålet er om hjelpen kommer fra långiverne eller om de også må gå den tunge veien med massiv utvanning.
Redigert 03.12.2018 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
danm
03.12.2018 kl 12:29 4279

Med de investorer, der ligger i top 20, bliver der ikke tale om at SOFF går ned. Nej, tværtimod bliver SOFF med deres mange skibe en kanon forretning. De store, der har været med siden den sidste emi, har tålmodigheden. Omsætningen viser, at det kun er de små fisk, der har nerverne uden på tøjet.
drekkapilsen
03.12.2018 kl 12:31 4310

Det er nettopp likviditet dof har i motsetning til de andre rederiene som havila, soff og eiof. De er i prinsippet konk alle sammen mens dof derimot betaler ned 80% av gjelden og går nesten i pluss.
kontra
03.12.2018 kl 12:55 4287

Hvilke hendelser tilsier at "disse to herremenn" skulle verdisette Soff på et helt annet nivå enn på våren 2017? Tviler på at disse karene lar seg styre av noen logaritmer med basis i øyeblikksbildet når de tar sine valg.
danm
03.12.2018 kl 13:14 4287

Det er som regel personer, der ikke er lykkedes med investeringer, der er de mest negative og som bliver ved med at nedgøre aktier, de har tabt penge på.
Kontur
03.12.2018 kl 14:04 4367

SOFF, Bourbon, Dof, Havila (bransjen) bør sette seg ned og skrote båter. Om dette hadde blitt gjort ville det blitt balanse i markedet og ratene hadde blitt levelige.
Jonny59
03.12.2018 kl 14:07 4393

Spørs om de kan, bankene har vel pant i båtene.
JUICEitUP
03.12.2018 kl 14:24 4360

Ha ha ha, jeg ler nesten så jeg griner. Slike kommentarer er bare et dårlig forsøk på å komme med hersketekniker hvor kritikere skal diskrediteres ved at man har tapt penger og således er dårlige investorer og ingen ting å høre på.

Da du danm ikke har noen forutsetninger for å påstå at jeg ikke har lykkes med mine investeringer, spesielt siden jeg aldri har vært SOFF aksjonær, faller slike argumenter på sin egen urimelighet. Den eneste du dummer ut er dessverre deg selv, men det ser ikke de som driver å slenger rundt seg med hersketeknikker.

Foreslår at du vokser opp og kommer deg ut av gutterommet og argumenterer litt mer voksent så går det kanskje an å få en meningsfull ytringsutveksling. Men du skal i alle fall ha for humorelementet da jeg ler enda.
drekkapilsen
03.12.2018 kl 14:29 7659

Dof har da ikke mange aktuelle skrotingskandidater, kanskje et par stykker. Soff derimot har mange, men det er vel pant i mange av de fortsatt, så skroting er umulig. Bourbon skal skrote/selge mange. Havila går snart konk så der er det jo litt å hente. Nå stikker rem av med to Brage båter, så litt konsolidering er det. Men det burde vært mer.
Tm3P
03.12.2018 kl 14:33 7653

Bankene er jo garantert de som har mest å tape på at bransjen holder seg svak. Tror nok også de er interessert i at det blir skrapet noen skip. Gjelder bare å få til en rettferdig fordeling.


Men mistenker at det tar litt tid før hard konkurranse går over til samarbeid. Skal nok skvise ut noen av de svakeste aktørene først.
danm
03.12.2018 kl 15:06 7619

SOFF bliver ikke en af dem, selvom der prøves herinde med dommedagsprofetier, men det giver billige aktier kortvarigt.
kontra
03.12.2018 kl 22:20 7408

Enig med deg der. Tror kanskje "bankene/gjeldseiere" har noe "felles" tanker mht "skraping" og signaliserer dette til bransjen. I et slikt spill stiller Soff sterkt når en ser eierskapet bak selskapet. Alle selskapene i bransjen ser ut til å være-, eller er i ferd med å komme i samme situasjon som Soff. I så fall blir det som å være gravid, er en gravid så er en gravid, selv om en er aldri så lite gravid. Om bankene må "ta noen" er det neppe Soff, selskapet er for stort til det, samt at en skal ha sterk rygg for å legge seg ut med "de store". Det har før skjedd at mindre relativt godt drevne rederier har måtte legge inn årene for at større foretak skulle få en mulighet for å overleve.
jacob22
04.12.2018 kl 07:54 7273

Nå blir det fest. soff kommer til æ stige til 6-8 kr. det blir ingen nye runde,
Røkken og frekisen ska selge dette firma 2021.
danm
04.12.2018 kl 11:03 7174

Olieprisen er på vej op og SA lader sig ikke narre 2 gange af Trump. Som for øvrigt får nok at se til efter nytår, når Mueller tager fat i familien trump.
hifidude
04.12.2018 kl 14:46 7067

gå en vei, og det er mot smuler til aksjonærer. Ta tapet, få skattefradraget og prøv noe annet. Dette kan umulig gå uten store tap for aksjonærer.
danm
04.12.2018 kl 16:41 7004

Nej, her er det bare at holde på. SOFF er ikke den eneste olieaktier, der falder. Jeg ved ikke, hvad der sker for de norske olieaktier, men omsætningen er ekstrem lav i mange aktier og kurserne falder. De norske investorer er grebet af kollektivt sortsyn.
Jonny59
05.12.2018 kl 11:21 6816

SOFF:KALLER INN TIL OBL.EIERMØTE IFM MULIG RESTRUKT.AVTALE.
Nå skal Soff aksjonærene gi årelating. Tipper de blir bare smuler igjen når restrukt. er over.
danm
05.12.2018 kl 11:31 6795

Man beder om udsættelse på renter og afdrag et år frem. Det er godt nyt, at vi får en aftale på plads nu.
Jonny59
05.12.2018 kl 11:41 6769

Ok, man skyver problemene videre frem i tid. Her blir ingen opptur på laaang tid.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 11:59 6732

For man forkjøvet på problemet og det på en god måte, bør aksjen kunne dobbles, minst..
Jonny59
05.12.2018 kl 12:03 6720

Dobles.... først skal aksjonærene vannes ut.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 12:30 6735

Mulig det, og det kan fortsatt dobbles.
Mcap 591mill kr, underpriset?
danm
05.12.2018 kl 13:45 6647

Aktionærerne bliver ikke udsat for noget som helst, ud over en sikring af selskabet. Det kaldes rettidig omhu. Det er godt for alle parter.
JUICEitUP
05.12.2018 kl 14:30 6598

Hvis det er slik at obligasjonseierne godtar en utsettelse av renter og avdrag et år frem i tid uten motytelser bør SOFF lett kunne dobles i kurs. Jeg klarer bare ikke å se at dette skal skje uten motytelser. Hvis ledelsen får til dette er de finansielle magikere. Her er det potensielt både mye oppside og mye nedside avhengig av hva de får til. Det er tross alt bedre enn kun nedside som har vært tema før meldingen.

Blir spennende å se hva de får til. Jeg tror eksisterende aksjonærer blir marginalisert da gjeldsbelastningen er for høy totalt sett og at ingen obligasjonseiere godtar slike tiltak kostnadsfritt. Men - tar jeg feil er det lett en dobling i emning. Dette er fortsatt alt for høy risiko for meg så jeg holder meg borte.
hara-a
05.12.2018 kl 15:21 6536

Strukturen på selskapet gjør dette mulig. Ingen magi. Men Solstad har fire uavhengige bein. Lånegiverne kan nå kjenne på tanken at de lar ett eller flere bein dø. Nå har de altså valget mellom døden eller å godta kravene fra Solstad. Døden VS at markedet og Solstad fikser biffen - Hva ville du valgt?
Redigert 05.12.2018 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
danm
05.12.2018 kl 17:30 6429

Aktien har vist, at 2 kr. er lavpunktet. Et så stort selskab med top 20 shareholders i den tunge klasse, kommer langt i forhandlinger med obl. ejerne. Der bliver ikke noget skåret fra for at lade det dø.