SOFF - Nye kontrakter i Brasil, kan det?

Yess
SOFF 12.11.2018 kl 12:06 21075

Flere nye kontrakter i Brasil meldt nå, kan det føre til en rekyl i SOFF som nå er utbombet?
Kommer det flere kontrakts meldinger eller andre positive nyheter i nær fremtid?
SOFF har blitt kjørt ned og kan gå raskt oppover igjen til mellom kr 3-4 og deretter?


12/11-2018 11:49:56: (SOFF) Contracts in Brazil

Solstad Offshore has entered into a contract for the CSV "Normand Pioneer" (1999, CSV, 286t BP) with "Queiroz Galvão Exploração e Produção S.A in Brazil.
The contract has a duration of two years firm and in addition charterer holds two yearly options. The contract will commence in 1q 2019 and shall support
production at the "Atlanta Field" in Santos Basin. "Normand Pioneer" will replace the AHTS "Far Sagaris", who presently have this position, when her firmcontract expires in 1Q 2019.

In addition, Equinor Brazil has confirmed additional 6 months extension of the Contracts for both PSV Far Scotsman (2012, PSV 08 CD, 4000 DWT) and PSV Far
Serenade (2009, UT 751 CD, 5950 DWT). These vessels will keep supporting EquinorBrazil's portfolio activities.

Hoff@
21.12.2018 kl 09:31 2526

Det verste selskapet er DOF når det gjelder å skrape og ha båter i spot, hadde de fjernet halvparten av båtene hadde vi sett helt andre rater

danm
21.12.2018 kl 09:45 2496

Når offshore får mere vind i sejlene til næste år, bliver værdierne skrevet op. Det vigtigste lige nu er driften og den er bedre end sidste år og der er penge i kassen til at komme gennem vinteren. Jeg ser ikke problemet.
Met1976
21.12.2018 kl 09:47 2491

SOlstad signaliserte for 1 års tid siden at de så på løsninger for å kvitte seg med ca 35 eldre båter, fortrinnsvis selges samlet. Etter det har de vel solgt 5-8(?) av disse båtene. Jeg vil tro skroting er et alternativ for nokså mange av de resterende ca 25-30 eldre båtene.
danm
21.12.2018 kl 10:35 2446

Nu har vi haft 4-5 år med nedgang og tiden kommer, hvor man må i gang. Vi ved, at næste år bliver investeringerne 19% højere, så måske kan nogle af de gamle både komme i arbejde i slutningen af 2019 og begyndelsen af 2020. Så måske skal man bare have is i maven.

DOF har jo ikke så mange skrapningskandidater da, har noen eldre PSVer på britisk sektor, men ikke så gamle som solstad sine. De kunne kanskje kuttet to PSVer i spotten på britisk side og 1 AHTS i Norge. Det hadde kanskje hjulpet litt. Problemet i UK er at det er så sykt mange forksjellige tilbydere av skip, så vanskelig å få noe god rate da. En hel haug selskap med et par skip hver. Noen av disse må gå dukken snart skal det bli bedre. Ser Remøy plukker litt skip her og der til nye REM, samme gjør Standard drilling, men det må ryddes opp mer.
Malony
27.12.2018 kl 17:34 2092

Faller moderate 22% idag.... Og stille som graven på forumet? Noe jeg ikke har fått med meg?
Jarstein
27.12.2018 kl 17:46 2067

Nyttårsrally :) skattelette??
logitech
27.12.2018 kl 18:19 2005

Hva i hel.... skjedde ?. Klare ikke finne noen negative meldinger i dag.
Dialog4
27.12.2018 kl 18:25 1986

Her må det være at man kvitter seg med aksjene for så å kjøpe de inn igjen neste år til samme kurs eller lavere. Da får man jo fradrag for tapet på ligningen for 2018.
Regina
27.12.2018 kl 18:58 1925

Kjøpte DOF like inn i julen.
Får legge inn i kveldsbønnen at det snart snur i oljeservice.
danm
28.12.2018 kl 09:40 1638

Det var en meget dårlig disposition, der blev gjort i går sidst på dagen. Det viser, hvorfor man skal have is i maven i disse tider.
Loddepuz
28.12.2018 kl 14:13 1459

Solstad fekk 2 båtar ut i dag . står ikkje noe om pris . ref westshore.no Dof fekk 3 ut
danm
28.12.2018 kl 16:06 1383

Det har sikkert været til gode rater, når der har været stigende rater, som omtalt på HO i dag.
28.12.2018 kl 16:12 1378

Stigende rater? i går ble det sluttet to AHTS til 70.000 NOK.
Boss 99
28.12.2018 kl 16:23 1363

Tror vi ser slutten på Solstad iløpet av et år eller så.Tjener ikke penger nok til driften.

Solstad sin bunnlinje kommer til å bli positiv i H1, de skal jo nesten ikke betale hverken renter eller avdrag. Men gjelden blir ikke noe mindre dessverre. PSV markedet kan bli tight til sommeren men tar fortsatt tid å få fart på ahtsene. Det må noen flere rigger i jobb for å få bedret rater der.