ALNG -- Artic setter nytt kursmål 13,- opp fra 9,-
Kurs 8,58 nå. Samtidig går selskapet inn i tidenes syklus pga leverings problemer av gass .Dette er ikke løst over natten .Sterk kjøpsanbefaling .
Redigert 28.11.2022 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
Sliter med å slå sønnen min i sjakk , men der er gløden stor og han morrer seg med å utvikle et sjakk program på fritiden .
Ratingen hans skal jeg ikke røpe :)
Ratingen hans skal jeg ikke røpe :)
Redigert 29.09.2022 kl 11:53
Du må logge inn for å svare
Bullfight
29.09.2022 kl 12:47
4717
Det er bare å hugge innpå, tipper 12 før julenissn kommer på besøk. ):
Denne er vel ok om du kjeder deg :)
European efforts to move away from Russian gas would exacerbate a global tightness in supply of the chilled fuel likely to persist well into next decade, an analyst with consultancy McKinsey said on Wednesday.
https://www.montelnews.com/news/1354373/eu-demand-to-drive-protracted-lng-tightness--mckinsey
European efforts to move away from Russian gas would exacerbate a global tightness in supply of the chilled fuel likely to persist well into next decade, an analyst with consultancy McKinsey said on Wednesday.
https://www.montelnews.com/news/1354373/eu-demand-to-drive-protracted-lng-tightness--mckinsey
glugg
30.09.2022 kl 17:51
4447
Willpride har nå passert Gran Canaria og holder god fart og stø kurs mot Cadiz. Pengene ruller inn?
God grunn til å ha fokus på fremtidig utbytte og oppkjøpsforsøk i ALNG nå .
Algoritmehandelen indikerer kjøp ut fra handel og dagens situasjon .
Fra algoritmehandel er det vel ikke annet å forvente , på samme måte som innlegg på forumet blir styrt ut fra egeninteresse ;)
Som kan se av innleggene mine har jeg bare hatt fokus på LNG aksjer i lengre tid . Lynmann har vel oppfattet det slik han gransker meg ut fra tidligere innlegg og opererer uten ticker på egen tråd . Av hvilken grunn ?
Som kan se av innleggene mine har jeg bare hatt fokus på LNG aksjer i lengre tid . Lynmann har vel oppfattet det slik han gransker meg ut fra tidligere innlegg og opererer uten ticker på egen tråd . Av hvilken grunn ?
Redigert 03.10.2022 kl 15:39
Du må logge inn for å svare
Destinasjonen til betyr lite , mer opptatt av rater og hvordan kurs / blir satt ut fra fremtidig for selskapet .
Tok veldig rett ved å satse tidlig på COOL .
Mener at ALNG henger ufortjent etter i kursutvikling .
Lynmann mener kanskje noe annet 0g hvorfor ikke ticker på hans egen tråd om ALNG ?
Tok veldig rett ved å satse tidlig på COOL .
Mener at ALNG henger ufortjent etter i kursutvikling .
Lynmann mener kanskje noe annet 0g hvorfor ikke ticker på hans egen tråd om ALNG ?
Redigert 03.10.2022 kl 16:18
Du må logge inn for å svare
Utsikt videre
Freeport kan om ikke lenge øke kapasiteten . Vil muligens gi lavere gasspris og men vil gi økt etterspørsel av LNG frakt :)
Freeport kan om ikke lenge øke kapasiteten . Vil muligens gi lavere gasspris og men vil gi økt etterspørsel av LNG frakt :)
Redigert 04.10.2022 kl 11:57
Du må logge inn for å svare
Kan bli dumt å slippe fokus på ALNG ; ) Gjør som Svindal hold hode kalt i utforløypa .
Redigert 05.10.2022 kl 12:30
Du må logge inn for å svare
Gransket siste aksjesits og nylig meldt noe som kan rokere dette ;)
Følg med !
Følg med !
Redigert 05.10.2022 kl 13:15
Du må logge inn for å svare
Hold aksjer her !
Rammern spiller sjakk , men har fokus ellers ; )
Rammern spiller sjakk , men har fokus ellers ; )
Redigert 06.10.2022 kl 11:59
Du må logge inn for å svare
Shell LNG-avtale for å tjene 120 millioner dollar til tross for en pris på 400 000 dollar for Angelicoussis-transportøren
Olje- og gassvirksomheten sies å dra nytte av spredningen mellom europeiske og amerikanske gasspriser for å importere LNG-last til Frankrike
https://www.tradewindsnews.com/gas/shell-lng-deal-to-earn-120m-profit-despite-400-000-rate-for-angelicoussis-carrier/2-1-1330986
Olje- og gassvirksomheten sies å dra nytte av spredningen mellom europeiske og amerikanske gasspriser for å importere LNG-last til Frankrike
https://www.tradewindsnews.com/gas/shell-lng-deal-to-earn-120m-profit-despite-400-000-rate-for-angelicoussis-carrier/2-1-1330986
Bullfight
11.10.2022 kl 14:54
3440
Ratene går bananas 450 K dollar
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/10/11/7943708/svimlende-rater-i-lng?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/10/11/7943708/svimlende-rater-i-lng?internal_source=sistenytt
Redigert 11.10.2022 kl 14:57
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
12.10.2022 kl 11:10
3331
Awilco er utsolgt og tjener ikke mer på det hysteriske LNG markedet i tilfelle det er noen som er forledet til å tro det.
Hellboy
12.10.2022 kl 11:15
3350
Ehm.... Er ikke så lenge til 1 skip blir ledig. Av 2.
Det ser jo ganske greit ut med tanke på en ny kontrakt om noen få måneder, sånn om du er forledet til å tro at de ikke skal tjene på dette markedet.
Det ser jo ganske greit ut med tanke på en ny kontrakt om noen få måneder, sånn om du er forledet til å tro at de ikke skal tjene på dette markedet.
Les børsmeldingene så vil du være bedre oppdatert .
Der forsvant fornuften på O.B . Marginalt større inflasjon enn forventet . Betyr null og nikks for ALNG . Her kommer det rekyl ;)
Redigert 13.10.2022 kl 15:21
Du må logge inn for å svare
Traff blink i går . Foreløpig som yttertier , men vil ende opp som innertier i dag . For å bruke skytterspråket . Ellers kan vi om vi begynner å titte på 2023 være ganske sikre på at kursen vil passere 10 ,- i første halvdel . Om ikke verden blir snudd på hodet .
glugg
14.10.2022 kl 15:49
3287
Willpride er nå på vei til Saint John for å laste.
Saint John ligger forholdsvis nærme QEC sine gassfelt. Det er vel ikke lenge til "Binna" begynner å våkne!?!
Saint John ligger forholdsvis nærme QEC sine gassfelt. Det er vel ikke lenge til "Binna" begynner å våkne!?!
Med dagens signaler om rateutvikling , får vi nok se 8 tallet i dag .
Slettet brukerskrev Med dagens signaler om rateutvikling , får vi nok se 8 tallet i dag .
Da rundet vi :)
Perpus
17.10.2022 kl 12:11
3273
Slettet brukerskrev Med dagens signaler om rateutvikling , får vi nok se 8 tallet i dag .
Bingo.... mens snakker om sola :-)
Kina stenger ned for LNG transport ( pga eget behov ) , vil medføre lengre transport for å dekke Asia sitt behov .
Redigert 18.10.2022 kl 12:50
Du må logge inn for å svare
Perpus
18.10.2022 kl 13:15
3107
Kan det være denne? https://markets.businessinsider.com/news/commodities/china-gas-lng-halt-sales-europe-energy-crisis-winter-supply-2022-10
Redigert 18.10.2022 kl 13:20
Du må logge inn for å svare
Meldes i dag at et stort antall skip ( 40 - 50 ) fungerer nå som flytende lagre og binder opp kapasitet
Ref TDN-finans og Håvard Lie Danske Bank
Ref TDN-finans og Håvard Lie Danske Bank
Redigert 19.10.2022 kl 15:01
Du må logge inn for å svare
Om ikke lenge går begge skipene på fast kontakt , som kan synes skuffende opp i mot langtidsrater nå . Mye videre vil avhenge i hva selskapet gjør rundt aksjeutbytte Ser nå bedre ut fra risk å stå i FLNG og COOL . Men ALNG følges :)
Ser ingen mørke skyer på LNG sektoren , men å velge riktig selskap er viktig og reagere på nyheter umiddelbart er viktig .
Ser ingen mørke skyer på LNG sektoren , men å velge riktig selskap er viktig og reagere på nyheter umiddelbart er viktig .
Redigert 24.10.2022 kl 13:58
Du må logge inn for å svare