ALNG -- Artic setter nytt kursmål 13,- opp fra 9,-
Kurs 8,58 nå. Samtidig går selskapet inn i tidenes syklus pga leverings problemer av gass .Dette er ikke løst over natten .Sterk kjøpsanbefaling .
Redigert 28.11.2022 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
Destinasjon er ikke viktig for oss . Rater videre er viktig . ALNG i desember vil seile videre rundt 100 k som er skuffende
At det er kø av skip bekymrer ikke .
Det er mottak muligheter som knirker
At det er kø av skip bekymrer ikke .
Det er mottak muligheter som knirker
Redigert 24.10.2022 kl 14:28
Du må logge inn for å svare
Ute av ALNG , men kan komme tilbake
Lynmann blir ikke fulgt ;)
Lynmann blir ikke fulgt ;)
Redigert 24.10.2022 kl 14:36
Du må logge inn for å svare
Rammern er god i sjakk
Noe å huske på for videre for satsning i lng
Noe å huske på for videre for satsning i lng
Redigert 24.10.2022 kl 14:52
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Rammern er god i sjakk Noe å huske på for videre for satsning i lng
lykke til .Tar selv en pause her
Redigert 25.10.2022 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
Kan bli kortvarig . Dagens fall til under 8 , kan forsvare hva vi forventer ut fra utbytte
Tatt 25 % av dagens omsetning i aksjen .
Fischer Random Chess blir mye av fokus videre .
Om du blir god i sjakk vil du håndtere aksje markedet bedre hilsen Rammern som skremmer mange ut fra trekk og ønsker å møte lynmann
Tatt 25 % av dagens omsetning i aksjen .
Fischer Random Chess blir mye av fokus videre .
Om du blir god i sjakk vil du håndtere aksje markedet bedre hilsen Rammern som skremmer mange ut fra trekk og ønsker å møte lynmann
Redigert 25.10.2022 kl 11:11
Du må logge inn for å svare
DividendYield
26.10.2022 kl 17:45
5489
Svært dype analyser du kommer med her. Oss lesere burde vel fått en innføring i fra Lynmann først, for å ha muligheter til å forstå noe av det?
Skal gassprisen opp eller ned, blir det noe utbytte snart?
Skal gassprisen opp eller ned, blir det noe utbytte snart?
Redigert 26.10.2022 kl 19:23
Du må logge inn for å svare
Utbytte kommer og antagelig samme retningen på kursen som COOL fikk etter dagens melding .
Hellboy
31.10.2022 kl 13:21
5294
Gassprisen er ikke det viktigste, det er tonnemil.
Og nå som Europas gasspris har falt litt, er asiatiske destinasjoner konkurransedyktige på gassprisen, og ergo lengre tonnemil som er bra for frakten ;)
Og nå som Europas gasspris har falt litt, er asiatiske destinasjoner konkurransedyktige på gassprisen, og ergo lengre tonnemil som er bra for frakten ;)
Ut fra tidligere signalisert villet avsette til aksje utbytte og gjort med COOL aksjer , er ALNG i posisjon til å kunne gi 14% aksjeutbytte på kurs 7,80 .
Merk : Da er er ikke siste års rateutvikling tatt med i beregningen .
Merk : Da er er ikke siste års rateutvikling tatt med i beregningen .
Kristian Falnes øker med 50k til 850 k , meldt i dag .
ALNG virker oversett i dag i forhold til COOL og FLEX . Kan skyldes selskapets sendrektighet når det gjelder kommunikasjon vedrørende utbytte .
Rammern er sikker på at den kommer . Noen tvilte i forhold til COOL og når den kom skjedde det noe ;)
Rammern lar seg ikke lure av algoritmer ;) kommet lengre enn Torsteins sjakkskole kan gi .
Når det også blir stopp for Russlands sniklevering av LNG til Europa blir markedsutsiktene enda bedre .
Rammern lar seg ikke lure av algoritmer ;) kommet lengre enn Torsteins sjakkskole kan gi .
Når det også blir stopp for Russlands sniklevering av LNG til Europa blir markedsutsiktene enda bedre .
Redigert 02.11.2022 kl 14:50
Du må logge inn for å svare
Fearnleys 03.11
Uforandrede rater på alle distanser :)
Uforandrede rater på alle distanser :)
Gull i pungen
03.11.2022 kl 08:38
4829
Oslo (Infront TDN Direkt): EPS Ventures, som eies av Quantum Pacific Shipping, solgte onsdag 66.184 aksjer i Awilco LNG, og hadde etter det en eierandel på 4,98 prosent i selskapet, ifølge en flaggemelding onsdag. TDN
Har ingen betydning ,det som vil få betydning for neste Q er hva skipet på spot håver inn om dagen .
Redigert 03.11.2022 kl 12:40
Du må logge inn for å svare
Stigendekurs
03.11.2022 kl 12:10
4743
At ALNG vil seile videre rundt 100 k er vel ikke sansynlig, det regnestykke kan du gjerne presentere.
At selskapet er utrolig dårlig på informasjon gjør at alle er usikker på q3 17/11 og ikke minst hva som skjer videre i 23.
Wilforce er vel klar for nye oppdrag i feb/mars-23.
At selskapet er utrolig dårlig på informasjon gjør at alle er usikker på q3 17/11 og ikke minst hva som skjer videre i 23.
Wilforce er vel klar for nye oppdrag i feb/mars-23.
Vampyren
11.11.2022 kl 07:44
4552
Rederpenger sølt bort på karbonboble
Awilco skal investere i shipping og offshore, men så stjerner i karbonpulver og startet hamstringen av aksjer i Bergen Carbon Solutions. Lenge var det en genistrek, før alt raste
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/11/11/7959054/store-tap-for-awilco-i-bergen-carbon-solutions?internal_source=sistenytt
Awilco skal investere i shipping og offshore, men så stjerner i karbonpulver og startet hamstringen av aksjer i Bergen Carbon Solutions. Lenge var det en genistrek, før alt raste
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/11/11/7959054/store-tap-for-awilco-i-bergen-carbon-solutions?internal_source=sistenytt
Fredrik2s
11.11.2022 kl 09:21
4485
Er det noen som vet hva dette betyr? " A "company-maker" could be coming up. "
https://www.paretosec.no/selskap/awilco-lng
https://www.paretosec.no/selskap/awilco-lng
Hvorfor blande inn Awilco Drilling her vampyren ?
Aramis
15.11.2022 kl 13:42
4065
Ser ikke ut til at markedet har fått ed seg dette?
15. november 2022 kl. 12:36 Tyskland åpner første anlegg for mottak av flytende gass Tyskland åpnet tirsdag sitt første mottaksanlegg for flytende naturgass (LNG), opplyser myndighetene.
Mottaket er et ledd i arbeidet med å gjøre Tyskland uavhengig av importert gass fra Russland. LNG leveres av skip til installasjoner offshore.
Havnen i Wilmershafen ved nordsjøkysten, nordvest i Tyskland, har omgjort en del av kaiområdet for å kunne betjene en flytende installasjon som lagrer gassen. En anordning som gjør flytende gass til vanlig gass skal plasseres her permanent.
Det første skipet med LNG er ventet til mottaket ved Wilmershafen i desember.
15. november 2022 kl. 12:36 Tyskland åpner første anlegg for mottak av flytende gass Tyskland åpnet tirsdag sitt første mottaksanlegg for flytende naturgass (LNG), opplyser myndighetene.
Mottaket er et ledd i arbeidet med å gjøre Tyskland uavhengig av importert gass fra Russland. LNG leveres av skip til installasjoner offshore.
Havnen i Wilmershafen ved nordsjøkysten, nordvest i Tyskland, har omgjort en del av kaiområdet for å kunne betjene en flytende installasjon som lagrer gassen. En anordning som gjør flytende gass til vanlig gass skal plasseres her permanent.
Det første skipet med LNG er ventet til mottaket ved Wilmershafen i desember.
29.11 får vi Q fasiten , så får vi se om kursmålet til Pareto på 10,- vil bli en mulighet i nær fremtid .
Fokus
18.11.2022 kl 00:50
3813
FARTØYSTATUS iflg. kvt.rapp. 2/22.
«Etter å ha blitt omlevert fra sine tidligere flermånederskontrakter har både WilForce og WilPride handlet i spotmarkedet siden tidlig i andre kvartal. I august inngikk selskapet en seks måneders kontrakt for WilForce mens WilPride vil handle i spotmarkedet frem til oppstart av en 3 + 2 års kontrakt i desember 2022.»
Vi kjenner jo ikke til hvilken rater WilPride har oppnådd, men Fearnleys opererer med høye rater over tid nå, så det er jo lov å håpe. Men er det noen som kjenner til hvilken rater skipet oppnår når den ligger og venter på å få levert lasten og bli klar for nytt oppdrag? Fortsetter den på avtalt rate, eller går den over på rater som gjelder i markedet?
BørsXtra skriver torsdag 10.11.2022: AWILCO LNG: Pareto øker kursmålet til NOK 10 (8,7), gjentar kjøp. Slik jeg ser det fremover så bør vel WilForce kunne oppnå en kontrakt på minst det samme som WilPride går inn på, selv om det er rundt 3 mnd. før den er klar (WilPride sin kontrakt ble jo inngått i juni, ca: 6 mnd. før oppstart). Med en kontrakt på US$ 100.000 pr. dag så blir jo resultatet på noe over NOK 2,00 pr. aksje, og med dagens rater er det jo håp om kanskje noe mer en US$ 100.000? Med et litt lengre perspektiv enn neste kvt.rapp. så tror jeg at aksjen handles billig idag, men igjen svaret kommer i fremtiden.
«Etter å ha blitt omlevert fra sine tidligere flermånederskontrakter har både WilForce og WilPride handlet i spotmarkedet siden tidlig i andre kvartal. I august inngikk selskapet en seks måneders kontrakt for WilForce mens WilPride vil handle i spotmarkedet frem til oppstart av en 3 + 2 års kontrakt i desember 2022.»
Vi kjenner jo ikke til hvilken rater WilPride har oppnådd, men Fearnleys opererer med høye rater over tid nå, så det er jo lov å håpe. Men er det noen som kjenner til hvilken rater skipet oppnår når den ligger og venter på å få levert lasten og bli klar for nytt oppdrag? Fortsetter den på avtalt rate, eller går den over på rater som gjelder i markedet?
BørsXtra skriver torsdag 10.11.2022: AWILCO LNG: Pareto øker kursmålet til NOK 10 (8,7), gjentar kjøp. Slik jeg ser det fremover så bør vel WilForce kunne oppnå en kontrakt på minst det samme som WilPride går inn på, selv om det er rundt 3 mnd. før den er klar (WilPride sin kontrakt ble jo inngått i juni, ca: 6 mnd. før oppstart). Med en kontrakt på US$ 100.000 pr. dag så blir jo resultatet på noe over NOK 2,00 pr. aksje, og med dagens rater er det jo håp om kanskje noe mer en US$ 100.000? Med et litt lengre perspektiv enn neste kvt.rapp. så tror jeg at aksjen handles billig idag, men igjen svaret kommer i fremtiden.
Grand Stone
18.11.2022 kl 12:29
3711
En liten bonus med ALNG sammenlignet med de fleste andre LNG selskaper registrert på oslo børs. Denne kan kjøpes fra ASK-konto. Noe som for meg (og alle andre som ikke har eget aksje-selskap) er en utrolig stor bonus.
Q1 2023 er den enkleste å regne ut hva selskapet tjener. Ved å ta oppgitt ebidta, dele på 6 og 12 for de toskipene får vi ebidta per mnd. Som er 2.83 millioner ebidta for WildForce per mnd og 2.17 for WildPride. For q1 2023 får jeg da en ebidta på 15 millioner dollar. Ved å anta -3.5 millioner i både avskrivning og gjeld (samme som Q2 2022), så så får jeg ca 0.06$ per aksje i Q1 2023. Også er det mulig noe skatt, og kanskje noe jeg har oversett. Uansett, med dollarkurs på 10, blir det ca litt under 10%. Som er veldig bra.
Q1 2023 er den enkleste å regne ut hva selskapet tjener. Ved å ta oppgitt ebidta, dele på 6 og 12 for de toskipene får vi ebidta per mnd. Som er 2.83 millioner ebidta for WildForce per mnd og 2.17 for WildPride. For q1 2023 får jeg da en ebidta på 15 millioner dollar. Ved å anta -3.5 millioner i både avskrivning og gjeld (samme som Q2 2022), så så får jeg ca 0.06$ per aksje i Q1 2023. Også er det mulig noe skatt, og kanskje noe jeg har oversett. Uansett, med dollarkurs på 10, blir det ca litt under 10%. Som er veldig bra.
Tolmodighet vil bli lønnsomt
Glem kurs nå og se videre , nok en gang ment
Awilco LNG ASA (OSE: "ALNG") ("Awilco" eller "Selskapet") har gleden av å informere om at det har inngått en ny Time Charter-kontrakt med et stort forsyningsselskap for WilForce for en fast varighet på ca. 18 måneder fra direkte videreføring av dette charteret. Kontrakten er estimert å bidra med en EBITDA på om lag 73 millioner dollar over leieperioden.
Jon Skule Storheill, administrerende direktør i Awilco LNG ASA, kommenterer:
– Med denne kontrakten har vi kunnet dra nytte av det sterke markedet og har nå dekket alle handelsdager i 2023 og ca. 80% av 2024 med en gjennomsnittlig rate på ca. USD 120.000 pd. Dette sikrer høy kontantgenerering og lønnsomhet de neste to årene, også med tanke på at begge fartøyene er planlagt for spesiell undersøkelse, og tørrdokking andre halvår 2023.
Fastrentekontraktene som inngås for begge fartøyene vil vesentlig øke selskapets frie kontantstrømgenerering. For å maksimere avkastningen til aksjonærene har styret godkjent en revidert utbyttepolitikk og har dermed til hensikt å dele ut en betydelig del av årlig fri kontantstrøm, utbetalt kvartalsvis, alltid med forbehold om nødvendig arbeidskapital og en robust kontantbuffer. Første betaling forventes å finne sted i første kvartal 2023 når begge fartøyene har startet sine respektive kontrakter.
Jon Skule Storheill, administrerende direktør i Awilco LNG ASA, kommenterer:
– Med denne kontrakten har vi kunnet dra nytte av det sterke markedet og har nå dekket alle handelsdager i 2023 og ca. 80% av 2024 med en gjennomsnittlig rate på ca. USD 120.000 pd. Dette sikrer høy kontantgenerering og lønnsomhet de neste to årene, også med tanke på at begge fartøyene er planlagt for spesiell undersøkelse, og tørrdokking andre halvår 2023.
Fastrentekontraktene som inngås for begge fartøyene vil vesentlig øke selskapets frie kontantstrømgenerering. For å maksimere avkastningen til aksjonærene har styret godkjent en revidert utbyttepolitikk og har dermed til hensikt å dele ut en betydelig del av årlig fri kontantstrøm, utbetalt kvartalsvis, alltid med forbehold om nødvendig arbeidskapital og en robust kontantbuffer. Første betaling forventes å finne sted i første kvartal 2023 når begge fartøyene har startet sine respektive kontrakter.
Øker Pareto kursmålet fra 10,- til ? :)
Sikkert mye gevinstsikring i dag , slik at å komme inn på en fornuftig kurs vil la seg gjøre .
Husk muligheten for lavt kjøp på 8 tallet ;)
Første kjøpet mitt i dag var ALNG basert på algoritmehandel handel siste 3 dager ;)
Sjakk er en interesse , men å forstå algoritmehandelen byr på mer
Sikkert mye gevinstsikring i dag , slik at å komme inn på en fornuftig kurs vil la seg gjøre .
Husk muligheten for lavt kjøp på 8 tallet ;)
Første kjøpet mitt i dag var ALNG basert på algoritmehandel handel siste 3 dager ;)
Sjakk er en interesse , men å forstå algoritmehandelen byr på mer
Redigert 25.11.2022 kl 12:25
Du må logge inn for å svare
Artic setter dividende til 27% i 2023 og 33% i 2024
Redigert 28.11.2022 kl 08:55
Du må logge inn for å svare
Hellboy
29.11.2022 kl 17:18
2313
As expected, ALNG had a weak Q3 after the Freeport explosion. Now though,
both vessels are on firm contracts with 90% of Q4’22 – 24 fixed. We see Awilco
generate NOK 6.5 in EPS (P/E 3x) and able to pay out NOK ~4/sh with implied
values dropping to USD 105m/vessel by YE’24. In a scenario where ‘WilForce’
gets an equivalent contract as ‘WilPride’ in Q3’24 – 2025, the company can
generate its entire share price in EPS through 2025. BUY, TP NOK 14 (10).
Weak Q3 following Freeport – firm contracts on both vessels now though…
A weak quarter from Awilco as expected following the Freeport explosion. EBITDA
came in at USD 1.3m with TCE rates of USD 24.8k/day and 44% utilization.
Reposition costs were also high due to very high fuel prices and net loss ended at
USD 5.1m (USD -0.04 per share). Obviously not very important this after the
company’s recent contract announcements. ‘WilForce’ started its 6-month TC at
USD ~110k/day in Aug’22 and will start its 18-month TC at USD 150k/day in direct
continuation in Feb’23, while ‘WilPride’ will start its 3Y TC at USD 90k/day in
Dec’22. Both vessels are set to undergo their second special surveys in H2’23
and will have ~20 days each of off-hire and a total cost of USD 10 – 11m.
…meaning ~50% of market cap can be paid out in 2023–24e with ~90% fixed
Awilco has purchase options on their sale-leasebacks from Jan’23, which carry
14-year amortization profiles at L + 370 bps. That is not bad in today’s financing
climate, but a refinancing could be on the table. With both vessels fixed, ALNG is
in a much better position and ‘will focus on performance and return of cash to
shareholders’. With these contracts, the company should be back to profits in Q4,
and we see accumulated EPS of NOK ~6.5 (75% of the share price) in Q4’22 –
2024 with ~90% of the period fixed. Awilco trades at P/E 3x for 2023 – 24, and
NOK ~4/sh can be paid as dividend (assumes 90% of FCF-to-equity is distributed).
Could generate entire share price in EPS through ‘25 – BUY, TP NOK 14 (10)
Awilco trades in line with our current NAV of NOK 9, but with 100% of 2023 and
80% of 2024 fixed, we see NAV growing to NOK 11 and 14 by YE’23 and YE’24,
respectively. Implied values drop from USD 150m/vessel to USD 105m/vessel by
YE’24 (with dividend added back), at which point the vessels will turn 12 years old
and have plenty of time left to trade. We value 12Y old TFDEs at USD 140m/ship,
and ‘WilPride’ will still have a year left on its 3Y TC at USD 90k/day. In a scenario
where ‘WilForce’ gets an equivalent fixture (USD 90k/day in Q3’24 – 2025), we
see the company generating its entire share price in EPS through 2025 with 75%
of the period fixed – and paying out NOK ~5.5. BUY, TP NOK 14 (10) – YE’24 NAV.
both vessels are on firm contracts with 90% of Q4’22 – 24 fixed. We see Awilco
generate NOK 6.5 in EPS (P/E 3x) and able to pay out NOK ~4/sh with implied
values dropping to USD 105m/vessel by YE’24. In a scenario where ‘WilForce’
gets an equivalent contract as ‘WilPride’ in Q3’24 – 2025, the company can
generate its entire share price in EPS through 2025. BUY, TP NOK 14 (10).
Weak Q3 following Freeport – firm contracts on both vessels now though…
A weak quarter from Awilco as expected following the Freeport explosion. EBITDA
came in at USD 1.3m with TCE rates of USD 24.8k/day and 44% utilization.
Reposition costs were also high due to very high fuel prices and net loss ended at
USD 5.1m (USD -0.04 per share). Obviously not very important this after the
company’s recent contract announcements. ‘WilForce’ started its 6-month TC at
USD ~110k/day in Aug’22 and will start its 18-month TC at USD 150k/day in direct
continuation in Feb’23, while ‘WilPride’ will start its 3Y TC at USD 90k/day in
Dec’22. Both vessels are set to undergo their second special surveys in H2’23
and will have ~20 days each of off-hire and a total cost of USD 10 – 11m.
…meaning ~50% of market cap can be paid out in 2023–24e with ~90% fixed
Awilco has purchase options on their sale-leasebacks from Jan’23, which carry
14-year amortization profiles at L + 370 bps. That is not bad in today’s financing
climate, but a refinancing could be on the table. With both vessels fixed, ALNG is
in a much better position and ‘will focus on performance and return of cash to
shareholders’. With these contracts, the company should be back to profits in Q4,
and we see accumulated EPS of NOK ~6.5 (75% of the share price) in Q4’22 –
2024 with ~90% of the period fixed. Awilco trades at P/E 3x for 2023 – 24, and
NOK ~4/sh can be paid as dividend (assumes 90% of FCF-to-equity is distributed).
Could generate entire share price in EPS through ‘25 – BUY, TP NOK 14 (10)
Awilco trades in line with our current NAV of NOK 9, but with 100% of 2023 and
80% of 2024 fixed, we see NAV growing to NOK 11 and 14 by YE’23 and YE’24,
respectively. Implied values drop from USD 150m/vessel to USD 105m/vessel by
YE’24 (with dividend added back), at which point the vessels will turn 12 years old
and have plenty of time left to trade. We value 12Y old TFDEs at USD 140m/ship,
and ‘WilPride’ will still have a year left on its 3Y TC at USD 90k/day. In a scenario
where ‘WilForce’ gets an equivalent fixture (USD 90k/day in Q3’24 – 2025), we
see the company generating its entire share price in EPS through 2025 with 75%
of the period fixed – and paying out NOK ~5.5. BUY, TP NOK 14 (10) – YE’24 NAV.
Hellboy
29.11.2022 kl 17:20
2312
Gull i pungen skrev Noen som har tilgang til Pareto analysen?
Beklager at jeg ikke gidder å bruke tid på å formatere den til dette forumet ;)
Aramis
29.11.2022 kl 19:04
2195
ALNG: PARETO SECURITIES HØYNER KURSMÅL TIL 14 FRA 10
29.11.2022 16:57 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities høyner sitt kursmål på Awilco LNG til 14 kroner fra 10 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
29.11.2022 16:57 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities høyner sitt kursmål på Awilco LNG til 14 kroner fra 10 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Gull i pungen
30.11.2022 kl 10:33
1984
Pareto ser 60% oppside!! 🚀🚀
Redigert 30.11.2022 kl 10:37
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
01.12.2022 kl 09:38
1786
Freeport unskyldningen for dårlig inntjening er syltynn! Det var styret/ledelsen som takket nei til solid butikk (failed on board subject) hos en solid major, fordi de trodde de kunne få mer. Istedet fikk de ingenting! Styret burde få avskjed på grått papir!!