Edda Wind - John Fredriksen begynt å kjøpe + innsidekjøp
John Fredriksen var en av nøkkel investorene når selskapet gikk på børs. Da betalte de kr 30,70. Nå står aksjen i kr 23,65 og Fredriksen har begynt å fylle på med flere aksjer. Selskapet driver med service og vedlikehold av havvind møller og det går med overskudd
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 304.356 6.808.421 10,6
I tillegg var det et innsidekjøp nå
19.09.2022, 18:32:46
«Jan Eyvin Wang, member of the board of Edda Wind ASA (the “Company”), has on 19 September 2022 acquired 10,000 shares in the Company at a price of NOK 22.12 per share. Following the transaction, Jan Eyvin Wang holds a total of 47,940 shares in the Company, equivalent to 0.075 % of the Company’s shares»
https://newsweb.oslobors.no/message/571578
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 304.356 6.808.421 10,6
I tillegg var det et innsidekjøp nå
19.09.2022, 18:32:46
«Jan Eyvin Wang, member of the board of Edda Wind ASA (the “Company”), has on 19 September 2022 acquired 10,000 shares in the Company at a price of NOK 22.12 per share. Following the transaction, Jan Eyvin Wang holds a total of 47,940 shares in the Company, equivalent to 0.075 % of the Company’s shares»
https://newsweb.oslobors.no/message/571578
Frodon
20.09.2022 kl 14:38
5838
Har du aksjer her? Bryter aksjen over kr 24, tipper jeg den går raskt opp til kr 28 området
Frodon
21.09.2022 kl 08:36
5736
Gøy å se endringene på aksjonærlistene nå, det er de største aksjonærene i selskapet som kjøper enda mer aksjer her nå
CREDIT SUISSE (SWITZERLAND) LTD posten er det Xclat Holdings Ltd som eier, a subsidiary of the Quantum Pacific Shipping group associated with Mr. Idan Ofer. For de som ikke kjenner til han, er denne verdt å lese. Han har også kjøpt mer nå, slik John Fredriksen har
https://www.forbes.com/profile/idan-ofer/?sh=6cf1c64e2b1c
Endringer topp 20 aksjonærliste fra 8.9.2022 til 21.9.2022 (topp 20 eier 85,41% av selskapet)
CREDIT SUISSE (SWITZERLAND) LTD økt 383.666 aksjer
GEVERAN TRADING CO LTD økt 304.356 aksjer
VJ INVEST AS økt 52.617 aksjer
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. økt 7853 aksjer
VERDIPAPIRFONDET DNB SMB minket 158.504 aksjer
ULTRANAV INTERNATIONAL II, S.A. ny på topp 20 med 325.000 aksjer
CREDIT SUISSE (SWITZERLAND) LTD posten er det Xclat Holdings Ltd som eier, a subsidiary of the Quantum Pacific Shipping group associated with Mr. Idan Ofer. For de som ikke kjenner til han, er denne verdt å lese. Han har også kjøpt mer nå, slik John Fredriksen har
https://www.forbes.com/profile/idan-ofer/?sh=6cf1c64e2b1c
Endringer topp 20 aksjonærliste fra 8.9.2022 til 21.9.2022 (topp 20 eier 85,41% av selskapet)
CREDIT SUISSE (SWITZERLAND) LTD økt 383.666 aksjer
GEVERAN TRADING CO LTD økt 304.356 aksjer
VJ INVEST AS økt 52.617 aksjer
MORGAN STANLEY & CO. INT. PLC. økt 7853 aksjer
VERDIPAPIRFONDET DNB SMB minket 158.504 aksjer
ULTRANAV INTERNATIONAL II, S.A. ny på topp 20 med 325.000 aksjer
Frodon
26.09.2022 kl 16:04
5284
Aksjen er maks positiv på innsidekjøp nå og har funnet en midlertidig bunn. Hvis aksjen klarer å bryte opp igjennom kr 23,50 blir et kjøpssignal opp til kr 28 utløst. Fredriksen kjøper, da burde regnestykket se bra ut ;)
Frodon
27.09.2022 kl 07:14
5175
Da fortsetter Fredriksen å fylle opp med aksjer her og han eier nå 10,6% av selskapet.
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 25.469 6.833.890 10,6
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 25.469 6.833.890 10,6
Frodon
28.09.2022 kl 09:40
5025
Burde ikke Edda Wind være blant vinnerne idag? At den Norske regjeringen skal satse mer på havvind? Edda Wind driver med service og vedlikehold av havvindmøller
Frodon
29.09.2022 kl 16:28
4926
Var bare litt forsinkelse på oppgangen 😅
Oslo børs ned 1,58%
Edda Wind opp 4,61%
Oslo børs ned 1,58%
Edda Wind opp 4,61%
Frodon
30.09.2022 kl 07:58
4826
Massiv ny påfylling av Fredriksen, passert 11,4% eierskap. VJ Invest fortsetter også påfyllingen, overrasket at de får tak i så store mengder aksjer på så kort tid 😜
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 500.000 7.333.890 11,4
EWIND VJ INVEST AS 100.000 1.009.615 1,6
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 500.000 7.333.890 11,4
EWIND VJ INVEST AS 100.000 1.009.615 1,6
Bullfight skrev I dag er det salg, løp å kjøp, billigere blir det neppe.
Ta viser fortsatt sterk fallende trend
Redigert 01.10.2022 kl 23:47
Du må logge inn for å svare
Frodon
03.10.2022 kl 07:29
4544
Enda et solid kjøp fra Fredriksen
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 172.000 7.505.890 11,7
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 172.000 7.505.890 11,7
Dette er ikke noe å investere i nå, de kommer til å låne aksjer av JF Pg shorte den til Atl, så JF får enda mere aksjer.
Stay away
Stay away
Frodon
03.10.2022 kl 15:53
4382
Aksjen prises til p/b 0,75, ikke rart Fredriksen hamstrer aksjer her 👏
Frodon
03.10.2022 kl 18:50
4330
Aksjen har utløst «stay long» kjøpssignal nå
https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=EWIND.OL
https://www.norskbulls.com/m/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=EWIND.OL
Frodon
12.10.2022 kl 09:34
4123
Fredriksen fortsetter kjøpene her
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 10.747 7.516.637 11,7
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 10.747 7.516.637 11,7
Ruda9
18.10.2022 kl 09:07
4004
Mener EWIND vil bli gull fremover. Etter min vurdering er det bar å laste til ripen
Frodon
25.10.2022 kl 18:30
3877
25.10.2022, 18:26:22
Edda Wind: Delivery of “Edda Brint”
25 October 2022 – Offshore wind service vessel company Edda Wind today announces that it has taken delivery of Edda Brint from Astilleros Balenciaga. The vessel is the second vessel delivered as part of a seven-vessel newbuilding programme.
The new Service Operation Vessel (SOV), named Edda Brint, will start installation of the motion compensated gangway system after leaving the yard in Spain, and start a fifteen-year contract with Vestas at the Seagreen Offshore wind farm in Scotland in January 2023.
“The delivery of Edda Brint is a further evidence of Edda Winds ability to secure long-term contracts for its fleet. Hence, each vessel delivery means increased revenue and improved profitability for Edda Wind,” says Kenneth Walland, CEO of Edda Wind.
Zero emission ready
The SOV Edda Brint has been designed with flexibility and operability that enables it to service wind farms worldwide. The vessel has also been prepared for zero-emission operations with hydrogen as energy carrier in a Liquid Organic Hydrogen Carrier (LOHC) concept. This concept has been adopted by Edda Wind as it meets the company’s strict criteria for safe operation, logistical solutions and endurance. For example, this way of handling hydrogen on board avoids exposure to the safety risks that exist for several other green fuel solutions.
“Edda Brint is the first SOV in the world prepared with a hydrogen-based energy system planned for four weeks endurance. In principle, this means that this vessel in a few years’ time is capable of supporting the construction and commissioning of wind farms without generating carbon emissions,” adds Kenneth Walland.
Edda Brint is of Salt 0358 design and build number C415 from Astilleros Balenciaga shipyard in Spain. The vessel is 82.9 metres long with a beam of 18.6 metres. It can accommodate up to 60 persons in separate high standard cabins. Her sister vessel – “Edda Goelo” will be delivered to Edda Wind from the same yard in Q2/2023 and commence a five-year contract in France in the autumn.
NINE-VESSEL FLEET
In addition to Edda Brint and the five vessels – four CSOVs and one SOV – currently under construction, Edda Wind owns and operates two SOVs, “Edda Passat” and “Edda Mistral” and one CSOV “Edda Breeze”. The SOVs are both on contract to Ørsted on wind farms in UK and “Edda Breeze” will start its operations for Ocean Breeze in Germany in January 2023. Under the current fleet expansion program, Edda Wind’s fleet will consist of 9 vessels by 2024, whereof five newbuilds will start operations in 2023.
“Operators are continuously looking for ways to improve the efficiency of wind farm operations and reduce operating costs and environmental footprint. Our specially designed offshore wind service vessels provide exactly this. We expect demand for specialised service vessels to further improve, and we are well-positioned to capitalise on this trend,” adds Kenneth Walland.
https://newsweb.oslobors.no/message/573884
Edda Wind: Delivery of “Edda Brint”
25 October 2022 – Offshore wind service vessel company Edda Wind today announces that it has taken delivery of Edda Brint from Astilleros Balenciaga. The vessel is the second vessel delivered as part of a seven-vessel newbuilding programme.
The new Service Operation Vessel (SOV), named Edda Brint, will start installation of the motion compensated gangway system after leaving the yard in Spain, and start a fifteen-year contract with Vestas at the Seagreen Offshore wind farm in Scotland in January 2023.
“The delivery of Edda Brint is a further evidence of Edda Winds ability to secure long-term contracts for its fleet. Hence, each vessel delivery means increased revenue and improved profitability for Edda Wind,” says Kenneth Walland, CEO of Edda Wind.
Zero emission ready
The SOV Edda Brint has been designed with flexibility and operability that enables it to service wind farms worldwide. The vessel has also been prepared for zero-emission operations with hydrogen as energy carrier in a Liquid Organic Hydrogen Carrier (LOHC) concept. This concept has been adopted by Edda Wind as it meets the company’s strict criteria for safe operation, logistical solutions and endurance. For example, this way of handling hydrogen on board avoids exposure to the safety risks that exist for several other green fuel solutions.
“Edda Brint is the first SOV in the world prepared with a hydrogen-based energy system planned for four weeks endurance. In principle, this means that this vessel in a few years’ time is capable of supporting the construction and commissioning of wind farms without generating carbon emissions,” adds Kenneth Walland.
Edda Brint is of Salt 0358 design and build number C415 from Astilleros Balenciaga shipyard in Spain. The vessel is 82.9 metres long with a beam of 18.6 metres. It can accommodate up to 60 persons in separate high standard cabins. Her sister vessel – “Edda Goelo” will be delivered to Edda Wind from the same yard in Q2/2023 and commence a five-year contract in France in the autumn.
NINE-VESSEL FLEET
In addition to Edda Brint and the five vessels – four CSOVs and one SOV – currently under construction, Edda Wind owns and operates two SOVs, “Edda Passat” and “Edda Mistral” and one CSOV “Edda Breeze”. The SOVs are both on contract to Ørsted on wind farms in UK and “Edda Breeze” will start its operations for Ocean Breeze in Germany in January 2023. Under the current fleet expansion program, Edda Wind’s fleet will consist of 9 vessels by 2024, whereof five newbuilds will start operations in 2023.
“Operators are continuously looking for ways to improve the efficiency of wind farm operations and reduce operating costs and environmental footprint. Our specially designed offshore wind service vessels provide exactly this. We expect demand for specialised service vessels to further improve, and we are well-positioned to capitalise on this trend,” adds Kenneth Walland.
https://newsweb.oslobors.no/message/573884
Frodon
09.12.2022 kl 23:24
3298
Skattesalg?
Ratene opp ca 50% i år, det ryktes om opp til euro 80.000 pr dag til neste år. Mangel på bygging av nye skip fortsetter. Av det som ligger i pipeline på bygging av havvind, mangler bransjen ca halvparten av skipene det er behov for. Hvis skip bestilles nå, kan de tidligst leveres i 2026 og være i drift i 2027. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette må bli en megatrend, for de som klarer å sitte med aksjen i noen år
https://tv.finansavisen.no/m/4WIS1HIf/brsmorgen-n-kommer-havvind-cashen-og-europris-sin-svenske-hodepine?list=m185A91j&zephr_sso_ott=7JYxTF
Ratene opp ca 50% i år, det ryktes om opp til euro 80.000 pr dag til neste år. Mangel på bygging av nye skip fortsetter. Av det som ligger i pipeline på bygging av havvind, mangler bransjen ca halvparten av skipene det er behov for. Hvis skip bestilles nå, kan de tidligst leveres i 2026 og være i drift i 2027. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette må bli en megatrend, for de som klarer å sitte med aksjen i noen år
https://tv.finansavisen.no/m/4WIS1HIf/brsmorgen-n-kommer-havvind-cashen-og-europris-sin-svenske-hodepine?list=m185A91j&zephr_sso_ott=7JYxTF
Frodon
20.12.2022 kl 09:03
2834
Fredriksen fortsetter å fylle opp
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 6.979 7.532.253 11,7
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 6.979 7.532.253 11,7
speculator
20.12.2022 kl 13:30
2708
Sjekk omsetning om 12.mnd. Kursen vil også ligge mellom 50-60.kr Dette er bare begynnelsen på noe stort.
Frodon
20.12.2022 kl 22:36
2591
Tror han snakker om omsetningen i kjøpet til John Fredriksen 😉 Men han «glemmer» selvfølgelig at Fredriksen holder på å fylle opp og det er ikke enkelt å få kjøpt volum i denne aksjen over børs uten å dra opp kursen mye. Fredriksen har fylt opp med ca 1,5 mill aksjer i høst. Ser ut som de større kjøpene er gjort på blokksalg. Det begynner kanskje å bli vanskelig å finne selgere der?
Det er ekstrem mangel på skip, ratene opp ca 50% og ved bestilling av nye skip, er det lang leveringstid. Mega trend på vei?
Det er ekstrem mangel på skip, ratene opp ca 50% og ved bestilling av nye skip, er det lang leveringstid. Mega trend på vei?
Frodon
27.12.2022 kl 09:25
2368
John Fredriksen fortsetter å fylle på med nye billige aksjer
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 19.501 7.551.754 11,7
EWIND GEVERAN TRADING CO LTD 19.501 7.551.754 11,7
Frodon
27.12.2022 kl 13:17
2218
Får du ikke kjøpt nok volum? Alltid kjedelig å måtte slåss med Fredriksen for å få kjøpt aksjer 😉