Gcc
Pareto âą GCC â Gram Car Carriers just announced a 5Y TC for the 6.7k CEU panamax âViking Adventureâ (2015-built) at USD 60k/day on average with start-up in Q1â23. This yields EBITDA of USD ~100m over the contract period vs. our quoted value of USD 72m in our lagging NAV of NOK 176/sh. We assumed 3Y TCs for USD 45k/day so clearly upside here, with USD 60k/day for the remaining three panamaxes coming open next year yielding EPS of NOK ~50 in 2024. GCC also secured a two-year extension for the 4.2k CEU mid-size âViking Coralâ (2011-built) at USD 35k/day with start-up in Q2â24 â in line with our estimates. This leaves 75% and 51% of 2023 and 2024 fixed, respectively. 10% up on conservative values yields YEâ24 NAV of NOK 240, and GCC could clearly double again.
Med de rater i markedet som GCC opererer i, bÞr aksjen etterhvert kunne stige over Paretos NAV pÄ 240 kroner. FÞrst skal aksjen over 200 kroner, deretter blir 320 - 350 kroner neste mÄl. Trenger ikke vÊre lenge til aksjen er der, kursmÄlene hÞynes etterhvert.
GCC er en skjult diamant pÄ Oslo BÞrs.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/20/7931978/gram-car-carriers-forlenger-avtale?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner
Forsiden av FA nÄ:
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/20/7932115/gram-car-carriers-sanker-kontrakter-pa-skyhoye-rater
Med de rater i markedet som GCC opererer i, bÞr aksjen etterhvert kunne stige over Paretos NAV pÄ 240 kroner. FÞrst skal aksjen over 200 kroner, deretter blir 320 - 350 kroner neste mÄl. Trenger ikke vÊre lenge til aksjen er der, kursmÄlene hÞynes etterhvert.
GCC er en skjult diamant pÄ Oslo BÞrs.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/20/7931978/gram-car-carriers-forlenger-avtale?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner
Forsiden av FA nÄ:
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/20/7932115/gram-car-carriers-sanker-kontrakter-pa-skyhoye-rater
Redigert 31.10.2022 kl 15:53
Du mÄ logge inn for Ä svare
canarias
01.10.2023 kl 16:36
3154
Dividendeutbetalingene vil Ăžke fremover,
Gram Car Carriers har veldig stor forutsigbarhet i Ă„revis fremover med store deler av dagens verdi utbetalt som dividender til aksjonĂŠrene.
Gram Car Carriers har veldig stor forutsigbarhet i Ă„revis fremover med store deler av dagens verdi utbetalt som dividender til aksjonĂŠrene.
canarias
29.09.2023 kl 18:51
3320
Der fikk vi den siste Panamax,en Viking Queen inn pÄ meget attraktiv 5 Ärs rate fra slutten av januar.
Totalsummen er godt over 1,2 milliarder pÄ dagens dollarkurs.
Meget bra for Ă„ opprettholde stadig Ăžkende dividender.
Totalsummen er godt over 1,2 milliarder pÄ dagens dollarkurs.
Meget bra for Ă„ opprettholde stadig Ăžkende dividender.
keaten2020
25.08.2023 kl 23:43
4528
Jeg mener Utbyttet skal Ăžke til ca 0,6USD i Q3, har regnet med full effekt av ny kontrakt av Viking bravery. 0,58 +0,24 USD for skipsalg for Q4
sÄ fÄr vi se om utregningene mine treffer :) de ble tatt alt for sent en natt sÄ har sikkert gjort noen bomtaster :)
sÄ fÄr vi se om utregningene mine treffer :) de ble tatt alt for sent en natt sÄ har sikkert gjort noen bomtaster :)
canarias
25.08.2023 kl 19:06
4565
Nok ett innsidekjĂžp I dag , denne gang 30000 aksjer kurs 162,18
PÄ dagens nivÄ er Gcc rÄbillig.
PÄ dagens nivÄ er Gcc rÄbillig.
canarias
20.08.2023 kl 10:03
4708
Utbytte vil bli meget bra i Q3..
Har Black Peter noen antagelse om Q3 og Q4?
Viking Amber og Viking Queen blir de neste skipene ut som snart vil komme med nye slutninger
Det blir det nok en god del presentasjoner av selskapet fremover.
Sannsynligvis vil det ogsÄ holdes en del presentasjoner i USA.
Har Black Peter noen antagelse om Q3 og Q4?
Viking Amber og Viking Queen blir de neste skipene ut som snart vil komme med nye slutninger
Det blir det nok en god del presentasjoner av selskapet fremover.
Sannsynligvis vil det ogsÄ holdes en del presentasjoner i USA.
canarias
15.08.2023 kl 10:52
5324
Fin presentasjon fra CEO og klare utfyllende svar under spÞrsmÄlsrunden.
GLIMRENDE.
GLIMRENDE.
canarias
15.08.2023 kl 09:22
5357
Dividend ble en del under hva vi forventet, men allerede Q3 vil gi meget bra uttelling.
NĂ„ ser jeg frem til presentasjonen av CEO kl.10
NĂ„ ser jeg frem til presentasjonen av CEO kl.10
Redigert 15.08.2023 kl 18:49
Du mÄ logge inn for Ä svare
canarias
14.08.2023 kl 13:24
5538
Viking Bravery startet pÄ ny rate i juli.
Vi satser pÄ positive overraskelser og masse gode presentasjoner av selskapet og positiv omtale i finanspressen.
Vi satser pÄ positive overraskelser og masse gode presentasjoner av selskapet og positiv omtale i finanspressen.
Redigert 14.08.2023 kl 17:16
Du mÄ logge inn for Ä svare
Black Peter
14.08.2023 kl 10:38
5579
Jeg ligger pÄ ca. EPS 8kr/utbytte 6kr.
Litt usikker pÄ nÄr Viking Bravery starter pÄ ny rate, gÄr fra 18k til 65k. Har lagt til grunn at dette skjer fra Q3.
Jeg har ellers Diamond, Ocean pÄ ny rate. Vi fÄr se, har bommet litt de siste gangene sÄ.. Tror ogsÄ at markedet blir overrasket positivt og at vi starter pÄ en ny oppadgÄende kurstrend.
Litt usikker pÄ nÄr Viking Bravery starter pÄ ny rate, gÄr fra 18k til 65k. Har lagt til grunn at dette skjer fra Q3.
Jeg har ellers Diamond, Ocean pÄ ny rate. Vi fÄr se, har bommet litt de siste gangene sÄ.. Tror ogsÄ at markedet blir overrasket positivt og at vi starter pÄ en ny oppadgÄende kurstrend.
canarias
10.08.2023 kl 16:45
5881
Det er jeg ogsÄ overbevist om Godtid2
Jeg regner med det kjÞres en del presentasjoner ogsÄ av CEO etter at Q2 tallene er sluppet.
Jeg regner med det kjÞres en del presentasjoner ogsÄ av CEO etter at Q2 tallene er sluppet.
Godtid2
10.08.2023 kl 14:57
5923
70 cent nÄ og stigende mot 90 cent per aksje. Tror interessen Þker nÄr tallene kommer pÄ tirsdag.
canarias
09.08.2023 kl 19:59
5952
Hvor har du NOK 7,14 per aksje fra? Jeg hadde hÄpet pÄ rundt NOK 6,00 .
Har du noen estimater for de neste kvartaler?
Yield kan som du sier bli godt over 20% neste Är, jeg hÄper pÄ rundt 24 %
Har du noen estimater for de neste kvartaler?
Yield kan som du sier bli godt over 20% neste Är, jeg hÄper pÄ rundt 24 %
Redigert 09.08.2023 kl 20:08
Du mÄ logge inn for Ä svare
Godtid2
09.08.2023 kl 15:42
5928
7.14 NOK per aksje, solid Ăžkning fra sist.
Godt over 20% yield neste Är, pÄ allerede inngÄtte kontrakter
Godt over 20% yield neste Är, pÄ allerede inngÄtte kontrakter
canarias
09.08.2023 kl 13:30
5985
Hvor mye regner Black Peter med at dividend blir nÄ i Q2 ?
Gleder meg til Q2 slippes tirsdag neste uke.
Her vil det kunne bli svÊre utbetalinger fremover som markedet ikke pÄ langt nÊr har diskontert inn I kursen.
Gleder meg til Q2 slippes tirsdag neste uke.
Her vil det kunne bli svÊre utbetalinger fremover som markedet ikke pÄ langt nÊr har diskontert inn I kursen.
TheDentist
15.07.2023 kl 18:49
6713
Ok, för det ser inte klart ut.
https://www.nordnet.se/marknaden/aktiekurser/17876456-gram-car-carriers
https://www.nordnet.se/marknaden/aktiekurser/17876456-gram-car-carriers
canarias
10.07.2023 kl 13:17
7011
TheDentist skrev Hey! NÀr kommer GCC att noteras i USA? Vart kan jag lÀsa om det?
Gcc er allerede notert I USA .
Hvis du ser pÄ hjemmesiden deres er det utfyllende opplysninger der.
Hvis du ser pÄ hjemmesiden deres er det utfyllende opplysninger der.
canarias
06.07.2023 kl 15:52
7187
Ledelsen er skikkelige ringreven som jobber aktivt for Ă„ maksimalisere aksjonĂŠrenes verdier.
Dette er en av de beste aksjene Ä vÊre tungt inne i, sÄ fÄr vi se hva det neste trekket blir.
ForĂžvrig interessann teori Black Peter kommer med her.
GRAM CAR CARRIERS Pà STEROIDER, vi fÄr se, mulighetene er mange.
Meget mulig pÄ sikt Ä fÄ fantastisk avkastning her,.
Dette er en av de beste aksjene Ä vÊre tungt inne i, sÄ fÄr vi se hva det neste trekket blir.
ForĂžvrig interessann teori Black Peter kommer med her.
GRAM CAR CARRIERS Pà STEROIDER, vi fÄr se, mulighetene er mange.
Meget mulig pÄ sikt Ä fÄ fantastisk avkastning her,.
Black Peter
06.07.2023 kl 14:13
7224
Jeg har stor tillit til ledelsen, de har gjort alt riktig hittil.
Det kan godt hende de selger flere bÄter, eller hele flÄten stykkevis gjennom 4-6 transaksjoner, det kan vÊre de vil gi best verdi for alle aksjonÊrer.
Hvis vi selger 5 midsize nÄ, kan vi betale 1/3 av gjelden og utbetale resten, ca.150kr aksjen i utbytte og ha 12 bÄter igjen, og gjeldsfri i 26! Tygg litt pÄ den..
Dette kan bli MPCC pÄ steroider
Det kan godt hende de selger flere bÄter, eller hele flÄten stykkevis gjennom 4-6 transaksjoner, det kan vÊre de vil gi best verdi for alle aksjonÊrer.
Hvis vi selger 5 midsize nÄ, kan vi betale 1/3 av gjelden og utbetale resten, ca.150kr aksjen i utbytte og ha 12 bÄter igjen, og gjeldsfri i 26! Tygg litt pÄ den..
Dette kan bli MPCC pÄ steroider
Redigert 06.07.2023 kl 14:14
Du mÄ logge inn for Ä svare
Black Peter
06.07.2023 kl 11:23
7264
Helt riktig, synes det tok veldig lang tid Ă„ fornye disse to kontraktene :)
Med USD/NOK 11, gir det gevinst pÄ ca. 7,20kr aksjen, 75% skal rett til oss som blir ca. 5,40kr i form av ekstra utbytte!
Vises knapt pÄ kontantstrÞmmen at disse gÄr ut, samt da verdsettes resterende flÄte 17 skip med snitt C4250 og alder 10 Är til ca.390musd. :)
Enkelt forklart prises da altsÄ dagens flÄte, som er 10 Är, altsÄ dobbelt sÄ ny, og nesten 3 dobbelt kapasitet, til samme pris, ca. 23musd pr. bÄt. Enig med Chr. Falnes, lett Ä regne hjem dette caset.
Det er litt komiske Ali over prisingen, kanskje det blir billige aksjer for utbytte som kommer i august nok en gang..
Med USD/NOK 11, gir det gevinst pÄ ca. 7,20kr aksjen, 75% skal rett til oss som blir ca. 5,40kr i form av ekstra utbytte!
Vises knapt pÄ kontantstrÞmmen at disse gÄr ut, samt da verdsettes resterende flÄte 17 skip med snitt C4250 og alder 10 Är til ca.390musd. :)
Enkelt forklart prises da altsÄ dagens flÄte, som er 10 Är, altsÄ dobbelt sÄ ny, og nesten 3 dobbelt kapasitet, til samme pris, ca. 23musd pr. bÄt. Enig med Chr. Falnes, lett Ä regne hjem dette caset.
Det er litt komiske Ali over prisingen, kanskje det blir billige aksjer for utbytte som kommer i august nok en gang..
Redigert 06.07.2023 kl 11:31
Du mÄ logge inn for Ä svare
canarias
05.07.2023 kl 20:20
7392
Fornuftig Ä selge to eldre skip fra distribusjonsflÄten, Viking Princess er jo fra 1996.
Gevinsten er pÄ formidable 19 mill $
Selskapet har en plan og innen Shipping dukker det alltid muligheter opp, noe som ledelsen i GCC er flinke til Ă„ utnytte.
Gevinsten er pÄ formidable 19 mill $
Selskapet har en plan og innen Shipping dukker det alltid muligheter opp, noe som ledelsen i GCC er flinke til Ă„ utnytte.
Redigert 05.07.2023 kl 20:52
Du mÄ logge inn for Ä svare
TheDentist
02.07.2023 kl 23:07
7533
Hey!
NÀr kommer GCC att noteras i USA? Vart kan jag lÀsa om det?
NÀr kommer GCC att noteras i USA? Vart kan jag lÀsa om det?
canarias
22.06.2023 kl 14:30
7967
Da blir GCC notert i New York ogsÄ, vi vil med det fÄ stÞrre likviditet.
Positivt.
Positivt.
canarias
09.06.2023 kl 16:46
8634
Utbyttene vil bli eventyrlige de neste Ärene og selskapet vil vÊre gjeldfritt i 2028 tross at 75% gÄr til utbytte.
Mye er nok ikke diskontert inn og som du sier Black Peter det vil ta av nÄr investorer skjÞnner det.
I tillegg er dollaren rÄsterk.
Riktig god helg.
Mye er nok ikke diskontert inn og som du sier Black Peter det vil ta av nÄr investorer skjÞnner det.
I tillegg er dollaren rÄsterk.
Riktig god helg.
Redigert 11.06.2023 kl 11:05
Du mÄ logge inn for Ä svare
Black Peter
09.06.2023 kl 09:59
8684
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 8. jun 2023
Gram Car Carriers viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal pÄ mellomlang sikt. Dette signaliserer Þkende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har brutt en rektangelformasjon. Etablert brudd pÄ motstanden ved 171 kroner vil signalisere videre oppgang til 187 kroner eller mer. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 160 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nÄ stÞtte ved 160 kroner ved reaksjoner tilbake.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101247&tck=GCC&product=2
Ser bra ut nÄ, lite motstand over dagens nivÄ..
Har ogsÄ tro pÄ en innvannende avtale med hovedaksjonÊr i nÊr fremtid ala "Puglia", midsize 5 Är pÄ ca 55k/d gir er verdt over 20kr aksjen og vil legge til nesten 1kr aksjen i utbytte hvert kvartal fra rundt Q4. Antar det er det som tilbakekjÞpsaksjene skal brukes til, om ikke andre avtaler er i sluttfasen.
Utbytte kommende kvartaler: 6kr/7,25kr/8,5kr/9,5kr/10,5kr. Det kommer til Ä ta av skikkelig nÄr alle skjÞnner hvor store utbyttene faktisk blir!
God helg i solen :)
Gram Car Carriers viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal pÄ mellomlang sikt. Dette signaliserer Þkende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har brutt en rektangelformasjon. Etablert brudd pÄ motstanden ved 171 kroner vil signalisere videre oppgang til 187 kroner eller mer. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 160 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nÄ stÞtte ved 160 kroner ved reaksjoner tilbake.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101247&tck=GCC&product=2
Ser bra ut nÄ, lite motstand over dagens nivÄ..
Har ogsÄ tro pÄ en innvannende avtale med hovedaksjonÊr i nÊr fremtid ala "Puglia", midsize 5 Är pÄ ca 55k/d gir er verdt over 20kr aksjen og vil legge til nesten 1kr aksjen i utbytte hvert kvartal fra rundt Q4. Antar det er det som tilbakekjÞpsaksjene skal brukes til, om ikke andre avtaler er i sluttfasen.
Utbytte kommende kvartaler: 6kr/7,25kr/8,5kr/9,5kr/10,5kr. Det kommer til Ä ta av skikkelig nÄr alle skjÞnner hvor store utbyttene faktisk blir!
God helg i solen :)
Redigert 09.06.2023 kl 11:28
Du mÄ logge inn for Ä svare
Black Peter
30.05.2023 kl 12:05
9050
Ca. 24% direkteavkastning i form av utbytte de nÊrmeste Ärene..Og en sÄ lenge skattefritt!
Forventer 5Ärs TC pÄ 57.500usd pÄ Viking Amber, 77.500usd pÄ Viking Queen, samt 20/30 pÄ distribusjonsflÄten
Spetalen og Fredly har troen pÄ bilfrakt fremover :)
Forventer 5Ärs TC pÄ 57.500usd pÄ Viking Amber, 77.500usd pÄ Viking Queen, samt 20/30 pÄ distribusjonsflÄten
Spetalen og Fredly har troen pÄ bilfrakt fremover :)
canarias
28.05.2023 kl 12:06
9207
PĂ„ dagens kurs ser utbytte ut til Ă„ bli over 20% Ă„rlig.
Stemmer dette noenlunde ?
Hvor mye har Black Peter pÄ blokken?
Stemmer dette noenlunde ?
Hvor mye har Black Peter pÄ blokken?
Redigert 28.05.2023 kl 12:09
Du mÄ logge inn for Ä svare
canarias
16.05.2023 kl 19:13
9661
Fantastisk bra rater for SFL CORP der Black Peter.
Etter Q1 21 april sa CEO I GCC at vi kunne forvente nye kontraktsinngÄelser i lÞpet av ca.en mÄneds tid sÄ de kan komme any time nÄ.
Dividenden vil Þke kraftig fremover etter hvert som flere av skipene gÄr over pÄ de nye ratene.
Etter Q1 21 april sa CEO I GCC at vi kunne forvente nye kontraktsinngÄelser i lÞpet av ca.en mÄneds tid sÄ de kan komme any time nÄ.
Dividenden vil Þke kraftig fremover etter hvert som flere av skipene gÄr over pÄ de nye ratene.
Black Peter
16.05.2023 kl 09:30
9738
SFL CORP: FORLENGER KONTRAKTER FOR TO BILSKIP MED 3 Ă
R, VERDI USD 155M
Oslo (Infront TDN Direkt): SFL Corporation har forlenget kontrakter for bilfraktskipene "SFL Composer" og "SFL Conductor" med Volkswagen for en minimumsperiode pÄ tre Är, noe som Þker selskapets ordrereserve med 155 millioner.
Det fremgÄr av selskapets kvartalsrapport mandag.
Ebitda fra de to skipene ventes Ă„ Ăžke fra rundt ni millioner dollar i dag til rundt 47 millioner dollar pr Ă„r.
Forlengelsen og den nye raten vil vÊre gjeldende fra det tidspunktet de to nybygde dual-fuel-skipene leveres pÄ deres respektive 10-Ärs charter til Volkswagen, som for tiden er estimert til tredje og fjerde kvartal 2023, opplyses det.
............
Dette tilsvarer ca. 71.000usd/day og bÄtene har en kapasitet pÄ 6500 ceu og er 17-18Är gamle.
Siden disse starter i Q3 og Q4, kan det bety at vi fÄr en eller flere nye kontrakter i nÊr fremtid for Gram.
Forventer ogsÄ rekordrater for distribusjonsflÄten 2 stk, som er eneste ledige i segmentet.
Spennende!
Oslo (Infront TDN Direkt): SFL Corporation har forlenget kontrakter for bilfraktskipene "SFL Composer" og "SFL Conductor" med Volkswagen for en minimumsperiode pÄ tre Är, noe som Þker selskapets ordrereserve med 155 millioner.
Det fremgÄr av selskapets kvartalsrapport mandag.
Ebitda fra de to skipene ventes Ă„ Ăžke fra rundt ni millioner dollar i dag til rundt 47 millioner dollar pr Ă„r.
Forlengelsen og den nye raten vil vÊre gjeldende fra det tidspunktet de to nybygde dual-fuel-skipene leveres pÄ deres respektive 10-Ärs charter til Volkswagen, som for tiden er estimert til tredje og fjerde kvartal 2023, opplyses det.
............
Dette tilsvarer ca. 71.000usd/day og bÄtene har en kapasitet pÄ 6500 ceu og er 17-18Är gamle.
Siden disse starter i Q3 og Q4, kan det bety at vi fÄr en eller flere nye kontrakter i nÊr fremtid for Gram.
Forventer ogsÄ rekordrater for distribusjonsflÄten 2 stk, som er eneste ledige i segmentet.
Spennende!
canarias
22.04.2023 kl 14:33
10370
Meget bra guiding fra CEO Georg , imponerende rett og slett.
Fortsatt god helg til alle aksjonĂŠrer I Gram Car Carriers.
Trygve prĂžver forĂžvrig enda Ă„ vĂŠre morsom med sine blikkbokststeorier. hehe
Fortsatt god helg til alle aksjonĂŠrer I Gram Car Carriers.
Trygve prĂžver forĂžvrig enda Ă„ vĂŠre morsom med sine blikkbokststeorier. hehe
Black Peter
21.04.2023 kl 12:29
10530
GCC: IKKE BEKYMRET FOR NYBYGGORDREBOKEN, SER STERK BILETTERSPĂRSEL - WHIST
Oslo (Infront TDN Direkt): SluttbrukeretterspÞrselen etter biler er fortsatt sterk, og markedet forventes Ä vÊre tilbake pÄ pre-covid-nivÄer i 2024. Det er fortsatt mangel pÄ bilskip de neste par Ärene, og ratene fortsetter Ä vÊre pÄ rekordhÞye nivÄer.
Det sier konsernsjef Georg A. Whist i Gram Car Carriers under kvartalspresentasjonen fredag.
-Vi ser fortsatt sterk etterspÞrsel etter vÄre Äpne fartÞyer i andre halvÄr av 2024 og forventer Ä kunngjÞre ytterligere kontrakter som reflekterer de sterke markedsforholdene, sier finansdirektÞr Gunnar KolÞen i Gram Car Carriers.
Charterratene har stabilisert seg pÄ rekordnivÄer for Panamax og mellomstore skip, mens ratene for distribusjonsfartÞyer fortsetter Ä Þke med svÊrt begrenset tilgjengelighet, sier Whist.
PÄ spÞrsmÄl om han i det hele tatt er bekymret for hvordan dette markedet vil vÊre om to eller tre Är sier Whist at tilbudssiden er fortsatt stÞttende til tross for den seneste Þkningen i nybygg-ordreboken, og at det ikke er noe som gir ham sÞvnlÞse netter.
-Netto flÄtevekst har vÊrt negativ siden 2014. SÄ langt er det kun levert ett nybygg i 2023. Aldersprofilen pÄ flÄten indikerer et betydelig resirkuleringspotensial, sier han.
-Mellom nÄ og slutten av 2025, er det 103 nybygg som kommer til markedet. Akkurat nÄ mangler det trolig mellom 20 og 25 skip. Det er derfor vi har et veldig, veldig stramt marked, og vi ser ogsÄ at noen biler ogsÄ gÄr pÄ suboptimale lÞsninger som container. SÄ det er en mangel der allerede (..) Hvis verdensflÄten reduseres med én knop tilsvarer det en kapasitet pÄ 25 skip og det kan enkelt vÊre to knop. Hvem vet? I tillegg er det ytterligere 26 skip som fyller 28 Är som er store skrapingskandidater, utdyper han.
Den store svingfaktoren som gjĂžr Gram Car Carriers ganske komfortable med ordreboken er ifĂžlge Whist at det i fjor ble solgt i overkant av 80 millioner biler globalt.
-Bilsalget i Är er ventet til rundt 86 millioner stigende videre til fÞr-covid-nivÄer pÄ 90 til 95, ifÞlge LMC Automotive. Det trengs rundt 27 skip for en Þkning i bilsalget pÄ 5 millioner, gitt historisk 16-17 prosent frakt av biler til havs. SÄ hvis prognosene er riktige, trenger vi 80 skip. Da har vi ikke nok, sier han videre.
Oslo (Infront TDN Direkt): SluttbrukeretterspÞrselen etter biler er fortsatt sterk, og markedet forventes Ä vÊre tilbake pÄ pre-covid-nivÄer i 2024. Det er fortsatt mangel pÄ bilskip de neste par Ärene, og ratene fortsetter Ä vÊre pÄ rekordhÞye nivÄer.
Det sier konsernsjef Georg A. Whist i Gram Car Carriers under kvartalspresentasjonen fredag.
-Vi ser fortsatt sterk etterspÞrsel etter vÄre Äpne fartÞyer i andre halvÄr av 2024 og forventer Ä kunngjÞre ytterligere kontrakter som reflekterer de sterke markedsforholdene, sier finansdirektÞr Gunnar KolÞen i Gram Car Carriers.
Charterratene har stabilisert seg pÄ rekordnivÄer for Panamax og mellomstore skip, mens ratene for distribusjonsfartÞyer fortsetter Ä Þke med svÊrt begrenset tilgjengelighet, sier Whist.
PÄ spÞrsmÄl om han i det hele tatt er bekymret for hvordan dette markedet vil vÊre om to eller tre Är sier Whist at tilbudssiden er fortsatt stÞttende til tross for den seneste Þkningen i nybygg-ordreboken, og at det ikke er noe som gir ham sÞvnlÞse netter.
-Netto flÄtevekst har vÊrt negativ siden 2014. SÄ langt er det kun levert ett nybygg i 2023. Aldersprofilen pÄ flÄten indikerer et betydelig resirkuleringspotensial, sier han.
-Mellom nÄ og slutten av 2025, er det 103 nybygg som kommer til markedet. Akkurat nÄ mangler det trolig mellom 20 og 25 skip. Det er derfor vi har et veldig, veldig stramt marked, og vi ser ogsÄ at noen biler ogsÄ gÄr pÄ suboptimale lÞsninger som container. SÄ det er en mangel der allerede (..) Hvis verdensflÄten reduseres med én knop tilsvarer det en kapasitet pÄ 25 skip og det kan enkelt vÊre to knop. Hvem vet? I tillegg er det ytterligere 26 skip som fyller 28 Är som er store skrapingskandidater, utdyper han.
Den store svingfaktoren som gjĂžr Gram Car Carriers ganske komfortable med ordreboken er ifĂžlge Whist at det i fjor ble solgt i overkant av 80 millioner biler globalt.
-Bilsalget i Är er ventet til rundt 86 millioner stigende videre til fÞr-covid-nivÄer pÄ 90 til 95, ifÞlge LMC Automotive. Det trengs rundt 27 skip for en Þkning i bilsalget pÄ 5 millioner, gitt historisk 16-17 prosent frakt av biler til havs. SÄ hvis prognosene er riktige, trenger vi 80 skip. Da har vi ikke nok, sier han videre.
Pehrsson
21.04.2023 kl 10:52
10513
Og positive endringer kom som bestilt. Fearnley Securities-analytiker Ăystein Vaagen Ăžker kursmĂ„let fra 210 til 250 kroner og gjentar en kjĂžpsanbefaling etter Ă„ ha lagt til grunn den nye utbyttepolitikken
Black Peter
20.04.2023 kl 12:59
10617
Det ligger i kortene at det blir nye rekorder for bÄde distribusjonsflÄten og Panamax nÄr de neste langtidskontraktene kommer. Det er ikke ledig kapaistet pÄ en god lang stund, og de ble nylig sluttet en korttidskontrakt pÄ en 1998 bÄt pÄ 100.000usd. Se ellers bÞrsmelding fra HAUTO under.
Spetalen ogsÄ pÄ vei inn i bilfrakt, pÄ med beltet!
HAUTO: SIGNERT FEMĂ RS KONTRAKT MED ASIATISK BILPRODUSENT
Oslo (Infront TDN Direkt): Höegh Autoliners har signert en femÄrskontrakt med en stÞrre asiatisk bilprodusent for transport av biler fra Asia til Europa. Kontrakten har betydelig verdi over en femÄrs periode med oppstart fra april 2023.
Det fremgÄr av en melding torsdag.
Konsernsjef Andreas Enger i Höegh Autoliners sier at kontrakten er en milepÊl og bekrefter selskapets strategi om Ä bygge langsiktige forhold til kunder.
-à bygge en bÊrekraftig kontraktsreserve og jobbe strategisk med store OEMer for Ä lÞse deres langsiktige transportbehov er vÄr toppprioritet og hvordan vi Þnsker Ä distribuere en stor del av kapasiteten vÄr, sier han.
Spetalen ogsÄ pÄ vei inn i bilfrakt, pÄ med beltet!
HAUTO: SIGNERT FEMĂ RS KONTRAKT MED ASIATISK BILPRODUSENT
Oslo (Infront TDN Direkt): Höegh Autoliners har signert en femÄrskontrakt med en stÞrre asiatisk bilprodusent for transport av biler fra Asia til Europa. Kontrakten har betydelig verdi over en femÄrs periode med oppstart fra april 2023.
Det fremgÄr av en melding torsdag.
Konsernsjef Andreas Enger i Höegh Autoliners sier at kontrakten er en milepÊl og bekrefter selskapets strategi om Ä bygge langsiktige forhold til kunder.
-à bygge en bÊrekraftig kontraktsreserve og jobbe strategisk med store OEMer for Ä lÞse deres langsiktige transportbehov er vÄr toppprioritet og hvordan vi Þnsker Ä distribuere en stor del av kapasiteten vÄr, sier han.
Black Peter
19.04.2023 kl 12:49
10717
Pareto:
Research focus: GCC â Q1 due Friday â we expect increase to 75% pay-out
âą Gram Car Carriers will deliver Q1 numbers on Friday (21 Apr). We are in line
with (a somewhat limited) consensus, expecting EBITDA / EPS of USD 28m /
USD 0.5 â up from USD 23m / USD 0.34 in Q4 as more and more vessels roll
over onto new contracts. We differ from consensus when it comes to dividends,
expecting the BoDâs evaluation of âthe dividend policy ahead of the AGM in
Mayâ to result in a boost to 75% payout ratio (cons. still at 50% payout ratio).
This would yield 16% / 24% in 2023 / 2024 on our numbers (10% / 16% at 50%
payout), with GCC having fixed 97% / 80% of revenue days, respectively
Fearnleys:
Gram Car Carriers legger frem tall for fÞrste kvartal pÄ fredag. Fearnley Securities venter et ebitda-resultat pÄ 28 millioner dollar og EPS pÄ 0,52 dollar pr aksje i fÞrste kvartal. Fastratekontrakter bÞr gi begrensede overraskelser, noterer meglerhuset.
Imidlertid tror meglerhuset at investorenes oppmerksomhet vil rettes mot kommentarer rundt utbyttepolitikken til selskapet, som for tiden ligger pÄ 50 prosent av inntjeningen.
"Vi har antatt at 50 prosent vil bli utbetalt (0,26 dollar pr aksje), men basert pÄ nÄvÊrende kontraktfestet ordreserve og markedsforhold, tror vi at dette kan heves til et sted rundt 75 prosent og kvartalsrapporten bÞr vÊre en positiv trigger for aksjen. Konsensusestimatene for utbytte er pÄ 0,30 dollar pr aksje", skriver meglerhuset.
Research focus: GCC â Q1 due Friday â we expect increase to 75% pay-out
âą Gram Car Carriers will deliver Q1 numbers on Friday (21 Apr). We are in line
with (a somewhat limited) consensus, expecting EBITDA / EPS of USD 28m /
USD 0.5 â up from USD 23m / USD 0.34 in Q4 as more and more vessels roll
over onto new contracts. We differ from consensus when it comes to dividends,
expecting the BoDâs evaluation of âthe dividend policy ahead of the AGM in
Mayâ to result in a boost to 75% payout ratio (cons. still at 50% payout ratio).
This would yield 16% / 24% in 2023 / 2024 on our numbers (10% / 16% at 50%
payout), with GCC having fixed 97% / 80% of revenue days, respectively
Fearnleys:
Gram Car Carriers legger frem tall for fÞrste kvartal pÄ fredag. Fearnley Securities venter et ebitda-resultat pÄ 28 millioner dollar og EPS pÄ 0,52 dollar pr aksje i fÞrste kvartal. Fastratekontrakter bÞr gi begrensede overraskelser, noterer meglerhuset.
Imidlertid tror meglerhuset at investorenes oppmerksomhet vil rettes mot kommentarer rundt utbyttepolitikken til selskapet, som for tiden ligger pÄ 50 prosent av inntjeningen.
"Vi har antatt at 50 prosent vil bli utbetalt (0,26 dollar pr aksje), men basert pÄ nÄvÊrende kontraktfestet ordreserve og markedsforhold, tror vi at dette kan heves til et sted rundt 75 prosent og kvartalsrapporten bÞr vÊre en positiv trigger for aksjen. Konsensusestimatene for utbytte er pÄ 0,30 dollar pr aksje", skriver meglerhuset.
Black Peter
19.04.2023 kl 12:47
4227
BIL: NYREGISTRERING PERSONBILER I EU +28,8% I MARS Ă
R/Ă
R -ACEA
Oslo (Infront TDN Direkt): Statistikk fra European Automobile Manufacturers' Association (Acea) viser en oppgang i nyregistrerte personbiler i EU pÄ 28,8 prosent i mars 2023 sammenlignet med samme mÄned Äret fÞr, ifÞlge en melding onsdag.
Alle de stÞrste markedene sÄ en tosifret vekst i mars, med Spania pÄ 66,1 prosent og Italia pÄ 40,7 prosent i front.
I fÞrste kvartal 2023 var nyregistrerte personbiler i EU opp 17,9 prosent fra foregÄende Är.
Oslo (Infront TDN Direkt): Statistikk fra European Automobile Manufacturers' Association (Acea) viser en oppgang i nyregistrerte personbiler i EU pÄ 28,8 prosent i mars 2023 sammenlignet med samme mÄned Äret fÞr, ifÞlge en melding onsdag.
Alle de stÞrste markedene sÄ en tosifret vekst i mars, med Spania pÄ 66,1 prosent og Italia pÄ 40,7 prosent i front.
I fÞrste kvartal 2023 var nyregistrerte personbiler i EU opp 17,9 prosent fra foregÄende Är.
Black Peter
19.04.2023 kl 12:46
4212
Da var motstand brutt teknisk, vi skal opp Ă„ teste forrige topp.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101247&tck=GCC&product=2
Mye spenning knyttet til utbyttepolitikken fremover. Ellers vil markedet bli positivt overrasket pÄ fredag nÄr Q1 kommer. Dette blir Ärets utbytteaksje!
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101247&tck=GCC&product=2
Mye spenning knyttet til utbyttepolitikken fremover. Ellers vil markedet bli positivt overrasket pÄ fredag nÄr Q1 kommer. Dette blir Ärets utbytteaksje!
keisam
31.03.2023 kl 12:06
4592
Teknisk har den ikke brutt igjennom 137 og gÄr i retning 155 motstand, virker beroligende nÊrmeste fremtid.
Regner med en del fond skal omrokkere pengene sine i forbindelse med nytt kvartal og man kan ikke se bort fra at GCC er et riktig selskap for stĂžrre og mindre plasseringer, spesielt for utbyttefond.
Regner med en del fond skal omrokkere pengene sine i forbindelse med nytt kvartal og man kan ikke se bort fra at GCC er et riktig selskap for stĂžrre og mindre plasseringer, spesielt for utbyttefond.
keisam
31.03.2023 kl 08:47
4494
Er bunnen nÄdd i dette selskapet for denne gangen? Straks nytt kvartal med nye kontrakter og forhÄpentligvis god 1q med pÄfÞlgende Þkning i utbytte. Kina har Äpnet opp og verden gÄr mot litt lysere tider.
Black Peter
21.03.2023 kl 11:20
4690
BIL: NYREGISTRERING PERSONBILER I EU +11,5% I FEB Ă
R/Ă
R -ACEA
Oslo (Infront TDN Direkt): Statistikk fra European Automobile Manufacturers' Association (Acea) viser en oppgang i nyregistrerte personbiler i EU pÄ 11,5 prosent i februar 2023 sammenlignet med samme mÄned Äret fÞr, ifÞlge en melding tirsdag.
Den sterkeste oppgangen i februar var i Spania (+19,2%), etterfulgt av Italia (+17,4%).
I de fÞrste to mÄnedene av 2023 var nyregistrerte personbiler i EU opp 11,4 prosent fra foregÄende Är.
Oslo (Infront TDN Direkt): Statistikk fra European Automobile Manufacturers' Association (Acea) viser en oppgang i nyregistrerte personbiler i EU pÄ 11,5 prosent i februar 2023 sammenlignet med samme mÄned Äret fÞr, ifÞlge en melding tirsdag.
Den sterkeste oppgangen i februar var i Spania (+19,2%), etterfulgt av Italia (+17,4%).
I de fÞrste to mÄnedene av 2023 var nyregistrerte personbiler i EU opp 11,4 prosent fra foregÄende Är.
Black Peter
16.03.2023 kl 11:37
4804
Tiril er pÄ sporet av noe!
17-23kr i 2023, 23-35kr i 2024 og videre noe Þkende i mange Är. Dette avhenger av om de Þker utbytte% fra 50% til 75% eller ikke? Kursen falt 30-40kr nÄr de endret regnskapsprinsipper i vinter, sÄ her er det oppside i korte bildet. Videre vil resultatet mer enn dobles i april. Teknisk god tid for kjÞp, nÄr den bryter 155-158 blir det fart oppover. OgsÄ fin som ren utbytteaksje for nybegynnere, og det er ikke nedside her da ledelsen ogsÄ kjÞper hele tiden og alle bÄtene er pÄ gullrater i 5 Är.
Lykke til!
17-23kr i 2023, 23-35kr i 2024 og videre noe Þkende i mange Är. Dette avhenger av om de Þker utbytte% fra 50% til 75% eller ikke? Kursen falt 30-40kr nÄr de endret regnskapsprinsipper i vinter, sÄ her er det oppside i korte bildet. Videre vil resultatet mer enn dobles i april. Teknisk god tid for kjÞp, nÄr den bryter 155-158 blir det fart oppover. OgsÄ fin som ren utbytteaksje for nybegynnere, og det er ikke nedside her da ledelsen ogsÄ kjÞper hele tiden og alle bÄtene er pÄ gullrater i 5 Är.
Lykke til!
canarias
08.03.2023 kl 21:57
5079
Nytt stort innsidekjĂžp I dag I Gram Car Carriers
Nye 620725 aksjer, selskapet er latterlig billig pÄ dagens nivÄ og de kvartalsvise dividender vil Þke kraftig fremover.
Nye 620725 aksjer, selskapet er latterlig billig pÄ dagens nivÄ og de kvartalsvise dividender vil Þke kraftig fremover.
canarias
05.03.2023 kl 15:27
5327
Storebrand-forvalter Tiril StÞle mener Gram Car Carriers aksjen er latterlig lavt priset og fortjener en pris pÄ 240 etter de siste sÊrdeles sterke TC kontraktene de har inngÄtt.
canarias
25.02.2023 kl 13:47
5684
Har du Black Peter en formening om ca. hvor mye dividender vil bli i Ă„rene fremover?
canarias
24.02.2023 kl 09:53
5752
Ratene var overraskende bra ja,
utover I 2023 vil stadig flere bÄter gÄ over pÄ de nye sterke ratene og dividenden vil Þke kraftig , i tillegg fÄr vi sannsynligvis Þkning til 75% av overskuddet.
utover I 2023 vil stadig flere bÄter gÄ over pÄ de nye sterke ratene og dividenden vil Þke kraftig , i tillegg fÄr vi sannsynligvis Þkning til 75% av overskuddet.
Black Peter
23.02.2023 kl 21:40
5845
Dette var sterke rater, tenker vi bryter gjennom 157kr ila noen dager. Veldig bra đ