SIOFF - glemt diamant?
Er ikke SIOFF uvanlig billig på dette nivået? Med investorer som Midelfart og Sveaas i styret og utsiktene i supply er bedre enn på mange år. I tillegg er gjeldsgraden i SIOFF bedre enn i konkurrerende selskaper. Siem har den mest morderne supplyflåten og det har lenge vært snakk om fusjon mellom Viking og Siem.
Og nå er kursen 9,28. Er det noe jeg har oversett eller er dette en glemt diamant hvor en virkelig kan gjøre et godt kjøp nå?
For the record; jeg kjøpte meg inn på fredag til kurs 9,6 og har planer om å sitte lenge her.
Og nå er kursen 9,28. Er det noe jeg har oversett eller er dette en glemt diamant hvor en virkelig kan gjøre et godt kjøp nå?
For the record; jeg kjøpte meg inn på fredag til kurs 9,6 og har planer om å sitte lenge her.
Redigert 01.03.2023 kl 10:16
Du må logge inn for å svare
oryx
09.07.2024 kl 12:42
590
Blir interessant å se hvor sioff skal nå.
Redigert 09.07.2024 kl 14:09
Du må logge inn for å svare
Uljanov
20.06.2024 kl 16:12
935
Startet en Sea1 tråd så vi blir ferdig med denne Siem en gang for alle ;-)
Uljanov
20.06.2024 kl 15:33
962
Var det ikke før start av q3 de skulle nulles? Den siem-dealen synliggjorde jo verdier. Vel, får vente på refinansiering og utbytter da, så kan kursen være som den er. Billige aksjer til alle.
desirata
20.06.2024 kl 15:25
971
Uljanov skrev Hva gjør denne helt nede på 27-tallet?
Supply er ikke HOT for tiden virker det som, selv om en er i høysesongen i Nordsjøen.
Vi må vel avvente et bedre kvartals resultat også, det siste var ganske dårleg, mye drydock og offhire dager. Splitte med Siem hjelper vel heller ikke. Når tid skal Siem aksjene nulles ?
Vi må vel avvente et bedre kvartals resultat også, det siste var ganske dårleg, mye drydock og offhire dager. Splitte med Siem hjelper vel heller ikke. Når tid skal Siem aksjene nulles ?
The Godfather
19.06.2024 kl 11:02
1099
Fearnley Morning Report
Offshore Support
• Norway / UK Market
As has been the case so many times before, it takes so little for the AHTS spot market to sell out again. But for that to happen all currently expected activity needs to materialize – hence it will be an interesting week from now. Last night saw a vessel fixed IDC from one job in Norway. The last done in the UK is reported at just below GBP 50k/d. A few interesting developments in the market worth to mention is that the work scope related to a Norwegian owned wind farm in the UK seems to take longer than expected. There is also one requirement in the market for AHTS vessels to tow the Johan Castberg FPSO to the Barents Sea with commencement in mid-August.
The Norwegian PSV market is again sold-out with rates for the last fixtures reported at just below NOK 300k/d. Norway has also seen the conclusion of two more medium term fixtures. The UK remains tight, so we expect healthy rates there as well going forward. A few vessels could potentially return to Aberdeen in the next few weeks after spending time abroad – unless they pick up work elsewhere.
Offshore Support
• Norway / UK Market
As has been the case so many times before, it takes so little for the AHTS spot market to sell out again. But for that to happen all currently expected activity needs to materialize – hence it will be an interesting week from now. Last night saw a vessel fixed IDC from one job in Norway. The last done in the UK is reported at just below GBP 50k/d. A few interesting developments in the market worth to mention is that the work scope related to a Norwegian owned wind farm in the UK seems to take longer than expected. There is also one requirement in the market for AHTS vessels to tow the Johan Castberg FPSO to the Barents Sea with commencement in mid-August.
The Norwegian PSV market is again sold-out with rates for the last fixtures reported at just below NOK 300k/d. Norway has also seen the conclusion of two more medium term fixtures. The UK remains tight, so we expect healthy rates there as well going forward. A few vessels could potentially return to Aberdeen in the next few weeks after spending time abroad – unless they pick up work elsewhere.
desirata
14.06.2024 kl 13:12
1258
Det blir en laber sommersesong i North Sea AH segment. Mærsk sender inn 8 store AHTS på spot en i UK sector. Dette vil senke ratene og utielization til bunn nivåer. Eks. Siem Opal har ikke hatt jobb siden Mai måned. Smartere Solstad som sender sine ut på langtids charter i Brazil og Afrika.
Well, nå er det kun 6 stk AH som Sea1 har igjen, mot 9 tidlegare.
Well, nå er det kun 6 stk AH som Sea1 har igjen, mot 9 tidlegare.
Tugapower
11.06.2024 kl 06:25
1477
desirata
10.06.2024 kl 17:59
1659
Kan se ut som toucha bunn på 30kr. Jeg håper på 40kr iår.
Tidewater opp 14% på NYSE idag, vet ikke årsak. Ny ATH med god margin, må være god interesse i sektoren iallefall.
Det bør dra opp supply aksjene imorgen i Oslo også.
Tidewater opp 14% på NYSE idag, vet ikke årsak. Ny ATH med god margin, må være god interesse i sektoren iallefall.
Det bør dra opp supply aksjene imorgen i Oslo også.
The Godfather
30.05.2024 kl 09:02
2193
Fearnley
Offshore Support
• Norway / UK Market
For the first time in a while, the Norwegian AHTS spot market is sold-out. This is mainly a result of activity in the UK and limited availability. A Norwegian Charterer picked up one vessel, while two UK Charterers fixed a total of five vessels at rates ranging from about GBP 40k/d to the mid GBP 50s. There are a few more fixtures that are yet to be confirmed, as well as an uncovered requirement in the market. Any more activity is expected to see a nice increase in rates for Owners.
There are currently two prompt and uncommitted PSVs available in Norway with a couple of more expected to come available shortly. The last fixtures in the UK are concluded at around GBP 14k/d with a handful of vessels still available. We see more and more term tenders concluded at what is certainly healthy rates.
Offshore Support
• Norway / UK Market
For the first time in a while, the Norwegian AHTS spot market is sold-out. This is mainly a result of activity in the UK and limited availability. A Norwegian Charterer picked up one vessel, while two UK Charterers fixed a total of five vessels at rates ranging from about GBP 40k/d to the mid GBP 50s. There are a few more fixtures that are yet to be confirmed, as well as an uncovered requirement in the market. Any more activity is expected to see a nice increase in rates for Owners.
There are currently two prompt and uncommitted PSVs available in Norway with a couple of more expected to come available shortly. The last fixtures in the UK are concluded at around GBP 14k/d with a handful of vessels still available. We see more and more term tenders concluded at what is certainly healthy rates.
Gull i pungen
23.05.2024 kl 10:47
2726
Viking Supply Ships med Q1 tall i dag. Aksjen opp 8%
https://storage.mfn.se/2bf8eb4c-574c-4db3-9f51-94c68af5ac7a/viking-supply-ships-ab-publ-interim-report-q1-2024.pdf
https://storage.mfn.se/2bf8eb4c-574c-4db3-9f51-94c68af5ac7a/viking-supply-ships-ab-publ-interim-report-q1-2024.pdf
Redigert 23.05.2024 kl 10:48
Du må logge inn for å svare
desirata
22.05.2024 kl 12:48
2939
Uljanov skrev Altså 50% opp til TP.
Ser ingen diamant lenger, isåfall o,1 karat ! (null komma en)
Gull i pungen
18.05.2024 kl 09:23
3298
-Subsea-segmentet er knallsterkt. Det er virkelig gode rater å oppnå nå, og man ser flere og flere lange kontrakter som er kommet ut i markedet, sier Sea1 Offshore-sjef Bernt Omdal til E24.
https://e24.no/boers-og-finans/i/QMoOdP/offshore-topp-om-hett-marked-er-knallsterkt
https://e24.no/boers-og-finans/i/QMoOdP/offshore-topp-om-hett-marked-er-knallsterkt
Gull i pungen
14.05.2024 kl 11:43
2630
Oslo (Infront TDN Direkt): Sea1 Offshore er tildelt en kontrakt for ankerhåndteringsfartøyet (AHTS) "Siem Emerald" i Sør-Amerika med en varighet på 200 dager. I tillegg er det opsjoner på forlengelse.
Det fremgår av en melding tirsdag.
Det fremgår av en melding tirsdag.
Gull i pungen
13.05.2024 kl 22:46
2734
Goodbye Siem Offshore, hello Sea1 Offshore
https://www.tradewindsnews.com/offshore/sveaas-buy-out-goodbye-siem-offshore-hello-sea1-offshore/2-1-1642786
https://www.tradewindsnews.com/offshore/sveaas-buy-out-goodbye-siem-offshore-hello-sea1-offshore/2-1-1642786
Gull i pungen
13.05.2024 kl 09:44
2854
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities oppjusterer kursmålene på DOF Group og Siem Offshore, samtidig som Subsea 7 og DOF Group fremheves som meglerhusets toppvalg.
Det fremgår av en sektorrapport mandag.
Pareto skriver at dagratemomentum har fortsatt i alle segmenter i år, spesielt innen subsea.
"Vi ser markedsstyrken her som spesielt godt fundert. I motsetning til de fleste oljeservicesegmenter handler stramheten i markedet mer om sterk etterspørsel enn redusert kapasitet", skriver meglerhuset.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger:
Aksje Kursmål (tidligere) Anbefaling
DOFG 115 (80) Kjøp
SIOFF 42 (36) Kjøp
SUBC USD 20,9 Kjøp
Det fremgår av en sektorrapport mandag.
Pareto skriver at dagratemomentum har fortsatt i alle segmenter i år, spesielt innen subsea.
"Vi ser markedsstyrken her som spesielt godt fundert. I motsetning til de fleste oljeservicesegmenter handler stramheten i markedet mer om sterk etterspørsel enn redusert kapasitet", skriver meglerhuset.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger:
Aksje Kursmål (tidligere) Anbefaling
DOFG 115 (80) Kjøp
SIOFF 42 (36) Kjøp
SUBC USD 20,9 Kjøp
The Godfather
09.05.2024 kl 08:39
3166
Fearnleys
Offshore/Oil Services
• OSV Norway/UK market
The AHTS spotmarket in Norway is tight – and only one rig move away from being sold-out again. Three fixtures were concluded on Monday; One at just below NOK 400k/d for a work scope lasting minimum two weeks, while to other vessels picked up shorter spot contracts at a tad below NOK 700k/d. Wednesday morning, there were three vessels available in Bergen. A few fixtures have been concluded in the UK as well in the low to mid GBP 20s.
The PSV market in Norway continues to be strong, and after a period of being sold-out out, one vessel came available in Bergen this morning. We do, however, expect this PSV to be fixed quite quickly as there are requirements outstanding in the market. The UK spot has also been busy lately with higher earnings than seen in a while. The term market is active as well with two vessels reported fixed for a 1-well drilling campaign in Norway. As commencement is in August, we expect dayrates to be high. We count about a handful of term fixtures in the UK, with rates reported in the low GBP 20s.
Offshore/Oil Services
• OSV Norway/UK market
The AHTS spotmarket in Norway is tight – and only one rig move away from being sold-out again. Three fixtures were concluded on Monday; One at just below NOK 400k/d for a work scope lasting minimum two weeks, while to other vessels picked up shorter spot contracts at a tad below NOK 700k/d. Wednesday morning, there were three vessels available in Bergen. A few fixtures have been concluded in the UK as well in the low to mid GBP 20s.
The PSV market in Norway continues to be strong, and after a period of being sold-out out, one vessel came available in Bergen this morning. We do, however, expect this PSV to be fixed quite quickly as there are requirements outstanding in the market. The UK spot has also been busy lately with higher earnings than seen in a while. The term market is active as well with two vessels reported fixed for a 1-well drilling campaign in Norway. As commencement is in August, we expect dayrates to be high. We count about a handful of term fixtures in the UK, with rates reported in the low GBP 20s.
Gull i pungen
22.04.2024 kl 06:48
3847
Siem Offshore bytter navn;
https://e24.no/boers-og-finans/i/xmAEoj/siems-exit-fra-eget-rederi-midelfart-med-paa-avtalen
https://e24.no/boers-og-finans/i/xmAEoj/siems-exit-fra-eget-rederi-midelfart-med-paa-avtalen
Gull i pungen
19.04.2024 kl 09:15
3986
Oslo (Infront TDN Direkt): Styret i Siem Offshore "mener sterkt" at en konsolidering fortsatt bør være et mål for alle interessenter i selskapets bransje.
Det fremgår av selskapets årsrapport, publisert fredag.
"Med økte kostnader på alle nivåer vil stordriftsfordeler være viktig for industrien. Fremover til olje- og gassindustrien møte strengere krav for å redusere utslipp. Til fordel for alle interessenter er vår ambisjon å lede konsolideringsinnsatsen, samt skiftet til ny teknologi", heter det i rapporten.
Ellers skriver styret at Siem Offshore har en relativt god tilgjengelighet av fartøy fremover og er i en god posisjon til å målrette langsiktige muligheter i fremtiden, som er fordelaktig i et stigende marked.
Markedet for plattformforsyningsfartøy (PSV) forventes å se økt utnyttelse på linje med økt boreaktivitet globalt, og Siem Offshore ser at store og sofistikerte fartøyer blir mer etterspurt, spesielt innen områder med mangel på infrastruktur.
Markedet for ankerhåndteringsfartøy (AHTS) er og vil være volatile, men Siem Offshore tror at man vil oppleve flere topper som varer lenger, ettersom flere prosjekter kommer inn i markedet, som også vil påvirke de langsiktige kontraktsnivåene.
"Flytende vind kan også bidra positivt til AHTS-segmentet, men vi tror at flere av de planlagte prosjektene vil skli ut i tid, ettersom det fortsatt er mange flaskehalser for å få disse prosjektene kommersialisert", heter det.
For Offshore Construction og Subsea-fartøy fortsetter økningen av langsiktige kontrakter. Olje- og gassegmentet konkurrerer med fornybarsegmentet for å sikre tonnasje for fremtiden, som er et signal om at befraktere posisjonerer seg strategisk for å redusere risikoen for å ikke ha kontroll over kapable eiendeler til å gjennomføre sine allerede bookede prosjekter i årene fremover.
Det fremgår av selskapets årsrapport, publisert fredag.
"Med økte kostnader på alle nivåer vil stordriftsfordeler være viktig for industrien. Fremover til olje- og gassindustrien møte strengere krav for å redusere utslipp. Til fordel for alle interessenter er vår ambisjon å lede konsolideringsinnsatsen, samt skiftet til ny teknologi", heter det i rapporten.
Ellers skriver styret at Siem Offshore har en relativt god tilgjengelighet av fartøy fremover og er i en god posisjon til å målrette langsiktige muligheter i fremtiden, som er fordelaktig i et stigende marked.
Markedet for plattformforsyningsfartøy (PSV) forventes å se økt utnyttelse på linje med økt boreaktivitet globalt, og Siem Offshore ser at store og sofistikerte fartøyer blir mer etterspurt, spesielt innen områder med mangel på infrastruktur.
Markedet for ankerhåndteringsfartøy (AHTS) er og vil være volatile, men Siem Offshore tror at man vil oppleve flere topper som varer lenger, ettersom flere prosjekter kommer inn i markedet, som også vil påvirke de langsiktige kontraktsnivåene.
"Flytende vind kan også bidra positivt til AHTS-segmentet, men vi tror at flere av de planlagte prosjektene vil skli ut i tid, ettersom det fortsatt er mange flaskehalser for å få disse prosjektene kommersialisert", heter det.
For Offshore Construction og Subsea-fartøy fortsetter økningen av langsiktige kontrakter. Olje- og gassegmentet konkurrerer med fornybarsegmentet for å sikre tonnasje for fremtiden, som er et signal om at befraktere posisjonerer seg strategisk for å redusere risikoen for å ikke ha kontroll over kapable eiendeler til å gjennomføre sine allerede bookede prosjekter i årene fremover.
desirata
10.04.2024 kl 12:25
4521
Vedr overskrift, tror Sioff nå må kalles "a diamond in rough" (uslepen)
Gull i pungen
10.04.2024 kl 11:57
4561
Clarksons høyner kursmål for rederier med supplyskip
Stålverdiene for supplyskip har begynt å ta igjen inntjeningsevnen til fartøyene, noe som leder til at Clarksons Securities høyner estimert netto eiendelsverdier (Nav) for de fleste rederier med supplyskip. I tillegg reviderer meglerhuset sine dagrateanslag som følge av det sterke markedsgrunnlaget.
Det fremgår av en sektorrapport fra meglerhuset onsdag.
Kursmålet på Solstad Offshore høynes til 55 kroner per aksje (43), Siem Offshore høynes til 43 kroner per aksje, (35), mens kursmålet på Golden Energy Offshore Services høynes til 2,0 kroner (1,9). Meglerhusets gjentar kursmål 100 kroner for Dof Group og 4,7 kroner for Argeo.
«Det er behov for å erstatte rundt 200 PSV- og AHTS-fartøy innen slutten av tiåret for å holde tilbudet flatt. For tiden er ordrebøkene under to prosent av flåten, med neste tilgjengelige levering sent i 2026 hvis den bestilles i dag. Knappheten på nybyggleveranser de siste åtte årene, kombinert med et mulig erstatningsbehov for flåten, vil støtte den pågående oppgangen og vår forventning om økt utnyttelse og dagrater for alle oljeservicefartøy fremover», skriver meglerhuset.
Stålverdiene for supplyskip har begynt å ta igjen inntjeningsevnen til fartøyene, noe som leder til at Clarksons Securities høyner estimert netto eiendelsverdier (Nav) for de fleste rederier med supplyskip. I tillegg reviderer meglerhuset sine dagrateanslag som følge av det sterke markedsgrunnlaget.
Det fremgår av en sektorrapport fra meglerhuset onsdag.
Kursmålet på Solstad Offshore høynes til 55 kroner per aksje (43), Siem Offshore høynes til 43 kroner per aksje, (35), mens kursmålet på Golden Energy Offshore Services høynes til 2,0 kroner (1,9). Meglerhusets gjentar kursmål 100 kroner for Dof Group og 4,7 kroner for Argeo.
«Det er behov for å erstatte rundt 200 PSV- og AHTS-fartøy innen slutten av tiåret for å holde tilbudet flatt. For tiden er ordrebøkene under to prosent av flåten, med neste tilgjengelige levering sent i 2026 hvis den bestilles i dag. Knappheten på nybyggleveranser de siste åtte årene, kombinert med et mulig erstatningsbehov for flåten, vil støtte den pågående oppgangen og vår forventning om økt utnyttelse og dagrater for alle oljeservicefartøy fremover», skriver meglerhuset.
sveipen
08.04.2024 kl 19:19
4924
Galskap og selge denne nå.
Mitt nye kursmål økes fra 40 til 50.
Ikke lenge før Kistefoss slippet katten ut av sekken
Fusjon.
Mitt nye kursmål økes fra 40 til 50.
Ikke lenge før Kistefoss slippet katten ut av sekken
Fusjon.
Uljanov
08.04.2024 kl 09:20
5139
Folk som selger i dag, hører på følelsene sine istedenfor kalkulatoren.
JPM
07.04.2024 kl 07:19
5635
Kursen til Viking Supply Ships gikk iallefall 13,41 % på fredag av en eller annen grunn. Markedet fir AHTS i UK hvor Viking har de fleste båtene i spotmarkedet er utsolgt og det er rekordrater,
desirata
07.04.2024 kl 04:00
5686
Teoretisk skulle ikke dette ha noe å si for verdien. Dvs en investor som eier en tredjedel tar sin tredjedel av verdien mot at aksjene slettes. Alt annet likt blir restverdien den samme for oss. Storyen hadde blitt en helt annen dersom de måtte kjøpt ut Siem med ny gjeld, dette unngås nå.
Skaper derimot usikkerhet om veien videre, det kan påvirke markedet.
Viking Supply har ikke tjent penger siden Russland sanksjonene ble innført. De tjente godt på isbryting om vinteren og AH om sommeren. Nå klarer de ikke break-even i spot markedet. 6 store AH inn i Sioff vil medføre at rederiet blir altfor topheavy i AH. Selv om Sveaas har 50% kan vel dette bli blokkert av 1/3 av aksjonærene motsetter seg merger. Eventuelt en heftig rabatt. Men klarer Viking å oppnå langtids kontrakter på båtene, blir ikke dette negativt. Mye kan skje.
Skaper derimot usikkerhet om veien videre, det kan påvirke markedet.
Viking Supply har ikke tjent penger siden Russland sanksjonene ble innført. De tjente godt på isbryting om vinteren og AH om sommeren. Nå klarer de ikke break-even i spot markedet. 6 store AH inn i Sioff vil medføre at rederiet blir altfor topheavy i AH. Selv om Sveaas har 50% kan vel dette bli blokkert av 1/3 av aksjonærene motsetter seg merger. Eventuelt en heftig rabatt. Men klarer Viking å oppnå langtids kontrakter på båtene, blir ikke dette negativt. Mye kan skje.
JPM
07.04.2024 kl 00:04
5740
sveipen skrev Enig. Dette er vanskelig og tippe utfallet av.
Jeg tenker at dette vil by på veldig gode muligheter for fusjon med Viking Supply Ships som Sveaas eier over 90 % i. Kan jo være dette som er kimen til konflikt. Sveaas ønsker å slå sammen selskapene og blir da største aksjonær i et sammenslått selskap. Det er sikkert ikke like populært for Siem som har bygget opp Siem Offshore gjennom 30 år. Han ville blitt byssegutt istedenfor skipper i et sammenslått selskap. Det er en grunn til at aksjen har gått som den har gjort og det er fordi dette har vært kjent hos noen større aktører den siste tiden. Sveaas og C Middelfart har nok hatt en plan med dette siden de gikk inn i selskapet.(ca på samme tid) Spennende å se hva som skjer men jeg har troen. Ikke dumt å sitte i Dof heller nå da det også her kan bli en drakamp om eierinteresser fra Siem sin side. Han kan jo tilby noen freshe skip i denne forhandlingen med Dof.
Redigert 07.04.2024 kl 00:05
Du må logge inn for å svare