DNO - PT 20 NOK
Ny analyse, egen tråd.
På tide å se oppover på tabellen igjen, etter nedrykket.
Noen ganger trenger man å rykke ned for å samle krefter til ny giv og entusiasme.
Reset knappen er trykket på, og når markedet komme rtilbake vil nok DNO være en av aksjene i førersetet, skal en tro analysen. 20.
På tide å se oppover på tabellen igjen, etter nedrykket.
Noen ganger trenger man å rykke ned for å samle krefter til ny giv og entusiasme.
Reset knappen er trykket på, og når markedet komme rtilbake vil nok DNO være en av aksjene i førersetet, skal en tro analysen. 20.
halvpris
02.11.2022 kl 15:57
5715
Overraskende fall i USAs oljelagre
De amerikanske råoljelagrene var ned med 3,1 millioner fat i forrige uke til 436,8 millioner fat.
Det viser statistikk fra Det amerikanske energidepartementets statistikkfløy, EIA.
På forhånd var det ventet at lagrene skulle være opp 0,4 millioner fat, ifølge Trading Economics.
Tallene fra API tirsdag kveld viste en nedgang i råoljelagrene på 6,5 millioner fat forrige uke.
De amerikanske råoljelagrene var ned med 3,1 millioner fat i forrige uke til 436,8 millioner fat.
Det viser statistikk fra Det amerikanske energidepartementets statistikkfløy, EIA.
På forhånd var det ventet at lagrene skulle være opp 0,4 millioner fat, ifølge Trading Economics.
Tallene fra API tirsdag kveld viste en nedgang i råoljelagrene på 6,5 millioner fat forrige uke.
Jallaballa
02.11.2022 kl 16:28
5625
Nå skal man ikke legge så stor vekt på tallene fra EIA. De er alltid manipulerte.
De tallene som hadde vært interessante, er trekket fra «nødlageret».
Siden SA ønsker å redusere produksjon for å holde prisen oppe, tatt i betraktning slow down i Kina er en side av saken.
Den andre siden av saken, er hva som skjer etter 6. Desember, når Russisk olje blir bannlyst. Jeg tror USA vurderer det som utslagsgivende.
EIA oppgir lavt trekk fra lagere for at OPEC ikke skal redusere produksjon, noe som i så fall vil kunne påvirke prisen mye fra 6. Desember. Redusert trekk fra nødlagere, betyr også at de er bedre rustet mot prisoppgang, også når Kina åpner.
Det er ett spill. Personlig mener jeg at Putin’s møte i Sa handlet om at Russland byttet våpen/gull til SA, mot at Russland får selge mer av SA’s oljekvote til Kina, når de åpner.
… og sånn går no dagan..
De tallene som hadde vært interessante, er trekket fra «nødlageret».
Siden SA ønsker å redusere produksjon for å holde prisen oppe, tatt i betraktning slow down i Kina er en side av saken.
Den andre siden av saken, er hva som skjer etter 6. Desember, når Russisk olje blir bannlyst. Jeg tror USA vurderer det som utslagsgivende.
EIA oppgir lavt trekk fra lagere for at OPEC ikke skal redusere produksjon, noe som i så fall vil kunne påvirke prisen mye fra 6. Desember. Redusert trekk fra nødlagere, betyr også at de er bedre rustet mot prisoppgang, også når Kina åpner.
Det er ett spill. Personlig mener jeg at Putin’s møte i Sa handlet om at Russland byttet våpen/gull til SA, mot at Russland får selge mer av SA’s oljekvote til Kina, når de åpner.
… og sånn går no dagan..
Smasparer7
02.11.2022 kl 16:37
5605
Det skal jeg ikke.
Men ca 3mln volumen bare i siste minutter av handel er kjampe greit.
Håper vi får greit nok resultater i mrg og faktisk en løft på en eller andre møte.
Som jeg husker i siste tiden aksjer før resultat vanlighvis var alleredde prisen med positiv oversikt. Ikke saken den gang.
Men ca 3mln volumen bare i siste minutter av handel er kjampe greit.
Håper vi får greit nok resultater i mrg og faktisk en løft på en eller andre møte.
Som jeg husker i siste tiden aksjer før resultat vanlighvis var alleredde prisen med positiv oversikt. Ikke saken den gang.
Jallaballa
02.11.2022 kl 17:01
5504
Tm3P skrev Litt av en sluttauksjon.
Ja. 2,5 milioner i går og 3 milioner i dag. Vi må huske at 750.000 av disse er algoritme-aksjer (syntetiske).
Det hadde jo vært hyggelig om det kunne komme noe positivt i morgen. Jeg tror det blir blandet drops, og ikke noen høydare. Jeg gidder ikke å gå i detalj om det, siden det er en del virkelighetsfjern e debattanter her på forumet.
Som aksjonær har jeg jo våte drømmer om en rakettferd med champagne, men realiteten er vel heller at det blir en kopp kaffe og noen stjerneskudd.
Det hadde jo vært hyggelig om det kunne komme noe positivt i morgen. Jeg tror det blir blandet drops, og ikke noen høydare. Jeg gidder ikke å gå i detalj om det, siden det er en del virkelighetsfjern e debattanter her på forumet.
Som aksjonær har jeg jo våte drømmer om en rakettferd med champagne, men realiteten er vel heller at det blir en kopp kaffe og noen stjerneskudd.
Jallaballa
02.11.2022 kl 18:02
5375
Før i tiden kunne man i sluttauksjonen se hvordan meglerhusene tradet i «aksjepoolen» som ble brukt for å styre kursen.
I dag ser man det ikke så klart, men om du ser på omsetningen, og kikker på salg og kjøp av 3 aksjer.. 12.. 30 aksjer. Tror du seriøst at det er reelle kjøpere og selgere ?.
Når man ser auksjonene dag ut og dag inn. Tilnærmet de samme volumene. Tror du det er salg og kjøp mellom «småsparere» ?. Avvikene, slik som i går og i dag, ser man forut for kvartalsrapporter, og når meglerhusene får forhåndsmelding om meldinger fra selskapet.
Antallet algoritme aksjer som går er ikke fast. Det varierer med omsetningen hos meglerhusene. Noen ganger kan det være opp mot 1,5 milioner, men det «normale» er ca. 750k.
Så hvis du tror du arresterer meg på fakta her, så har du både feil og rett. Vet du eksakt hvor mange av dagens aksjer som var algoritme aksjer ?
I dag ser man det ikke så klart, men om du ser på omsetningen, og kikker på salg og kjøp av 3 aksjer.. 12.. 30 aksjer. Tror du seriøst at det er reelle kjøpere og selgere ?.
Når man ser auksjonene dag ut og dag inn. Tilnærmet de samme volumene. Tror du det er salg og kjøp mellom «småsparere» ?. Avvikene, slik som i går og i dag, ser man forut for kvartalsrapporter, og når meglerhusene får forhåndsmelding om meldinger fra selskapet.
Antallet algoritme aksjer som går er ikke fast. Det varierer med omsetningen hos meglerhusene. Noen ganger kan det være opp mot 1,5 milioner, men det «normale» er ca. 750k.
Så hvis du tror du arresterer meg på fakta her, så har du både feil og rett. Vet du eksakt hvor mange av dagens aksjer som var algoritme aksjer ?
Tm3P
02.11.2022 kl 18:15
5328
Prøvde ikke å arrestere deg da jeg selv ikke har peiling på dette. Var bare nysgjerrig om på om det var troverdig tall du kom med.
Jallaballa
02.11.2022 kl 18:49
5246
Det er sikkert ett bestemt antall aksjer som er avsatt til kursstyring, men det varierer hver dag for det enkelte meglerhus. Du må huske at de har verktøy, og prognoser for kommende dager. Den ene dagen har Pareto jobben med å kjøre ned, mens DNB skal kjøre opp. Du har kanskje merket deg at kursen (en skjelden gang) stopper opp ?. Det skjedde for noen uker siden. Årsaken var at det var ubalanse i kjøp/salg i denne syntetiske aksjepoolen. Neste dag, er det omvendt.
Hvis man vil kødde med aksjepoolen, kjøper man aksjer på «udde» kurser, f.eks. kr. 13,055. ( halve tidelskurser er det vel ingen som kjøper/selger ?.).
For morgendagen stiller nok meglerhusene med vel fordeling av syntetiske aksjer. I morgen blir det kjøp og salg over en lav sko for å holde kursen nede. Kanskje vi til og med får en dump på morgenkvisten.
Hvis man vil kødde med aksjepoolen, kjøper man aksjer på «udde» kurser, f.eks. kr. 13,055. ( halve tidelskurser er det vel ingen som kjøper/selger ?.).
For morgendagen stiller nok meglerhusene med vel fordeling av syntetiske aksjer. I morgen blir det kjøp og salg over en lav sko for å holde kursen nede. Kanskje vi til og med får en dump på morgenkvisten.
Zohan
03.11.2022 kl 07:31
4728
The Company's operational spend in the third quarter stood at USD 192 million,
bringing the total to USD 548 million over the first nine months. Full-year
2022 operational spend is now expected to be USD 725 million, down from USD 800
million, largely due to the reduction in US dollar denominated spending in the
North Sea.
With a free cash flow of USD 151 million in the quarter, DNO continued to pare
back gross debt. The outstanding amount of the DNO03 bond was reduced from USD
176 million to USD 131 million, while drawdowns under the reserve-based lending
facility dropped from USD 95 million to USD 35 million. At the end of the
quarter, gross cash deposits stood at USD 818 million and net cash totaled USD
252 million.
Må si dette var knall tall. Tar ned utgifts guiding for 2022 med 75m USD også på toppen av ellers sterke tall
bringing the total to USD 548 million over the first nine months. Full-year
2022 operational spend is now expected to be USD 725 million, down from USD 800
million, largely due to the reduction in US dollar denominated spending in the
North Sea.
With a free cash flow of USD 151 million in the quarter, DNO continued to pare
back gross debt. The outstanding amount of the DNO03 bond was reduced from USD
176 million to USD 131 million, while drawdowns under the reserve-based lending
facility dropped from USD 95 million to USD 35 million. At the end of the
quarter, gross cash deposits stood at USD 818 million and net cash totaled USD
252 million.
Må si dette var knall tall. Tar ned utgifts guiding for 2022 med 75m USD også på toppen av ellers sterke tall
Redigert 03.11.2022 kl 07:31
Du må logge inn for å svare
Tm3P
03.11.2022 kl 07:39
4667
Er det lov å si at man ble litt skuffet selv om de fikk et kvartalsresultat tilsvarende 10% av markedsverdien? :)
Resultatet ble lavere enn jeg forventet pga. redusert gassproduksjon (4k blank) og relativt lav pris ($192 boe).
Cash flow ikke like sprek som jeg håpet på tidligere, det var forsåvidt forventet mtp stor underlift I kvartalet i tillegg til at betalingen fra Kurdistan kom noen få dager etter kvartalslutt. Men det "lave" gassalget drar i tillegg veldig ned her.
Ikke noe ekstraordinært utbytte
Foreløpig ingen nyheter om tilbakekjøp
Foreløpig ingen nyheter om oppkjøp/investeringer
Forhåpentligvis kommer det noe mer info her under presenteringen klokken 10.
På den positive siden er guidengen for capex/opex/expex tatt ned med $75m for 2022. I tillegg blir det ingen risky exploration i nær framtid, alt blir fokusert på stedet der de allerede har fått 3 funn.
Resultatet ble lavere enn jeg forventet pga. redusert gassproduksjon (4k blank) og relativt lav pris ($192 boe).
Cash flow ikke like sprek som jeg håpet på tidligere, det var forsåvidt forventet mtp stor underlift I kvartalet i tillegg til at betalingen fra Kurdistan kom noen få dager etter kvartalslutt. Men det "lave" gassalget drar i tillegg veldig ned her.
Ikke noe ekstraordinært utbytte
Foreløpig ingen nyheter om tilbakekjøp
Foreløpig ingen nyheter om oppkjøp/investeringer
Forhåpentligvis kommer det noe mer info her under presenteringen klokken 10.
På den positive siden er guidengen for capex/opex/expex tatt ned med $75m for 2022. I tillegg blir det ingen risky exploration i nær framtid, alt blir fokusert på stedet der de allerede har fått 3 funn.
Tricky
03.11.2022 kl 07:40
4695
Knall tal enig. Make til solid balanse har jeg sjelden sett. Selskapet har cash til praktisk tallt gjeldsfritt å stadig har frie midler til investeringer eller økte utbytter fremover.
hofa
03.11.2022 kl 07:57
4575
Der er absolut ingen grund til at blive skuffet her, det er knaldstærke tal, godt udbytte og cash beholdning. Det eneste der skuffer er kursen, men den kommer.
citius
03.11.2022 kl 07:58
4587
Gode tall og meget god posisjon
Utbytte kan kun vedtas på GF
altså eierne bestemmer
Bra tall men synd kursen aldri vil oppover, 20kr er uoppnåelig uansett resultat . Tenk at i 2005 var kursen 16,40 og da tjente de nesten ingenting og minimal produksjon ...det vil seg aldri for Dno
Zohan
03.11.2022 kl 08:31
4382
Kommentar fra Pareto på dagens tall:
DNO - Strong results highlight low pricing & Reduced guidance on costs
DNO reports Q3 EBIT of USD 191m, which is 1% ahead of cons. driven by lower costs. The main deviations to our estimates are lower expensed exploration costs and higher P&L taxes. Cash flows remain strong with FCF of USD 151m in Q3 increasing the cumulative FCF in Q1-Q3’22 to USD 469m vs current EV of USD 1bn. DNO ended Q3 with USD 818m of cash (net cash USD 252m) and make no changes to its quarterly dividend of NOK 0.25/share at this stage, leaving ample room for acquisitions. Guidance on 2022 operational spend is lowered from USD 800m to USD 725m driven by weaker NOK and GBP vs USD. In sum, a strong report with cash flow and a run-rate P/E of 2.3x highlighting the low pricing of DNO. BUY/TP NOK 22.
DNO - Strong results highlight low pricing & Reduced guidance on costs
DNO reports Q3 EBIT of USD 191m, which is 1% ahead of cons. driven by lower costs. The main deviations to our estimates are lower expensed exploration costs and higher P&L taxes. Cash flows remain strong with FCF of USD 151m in Q3 increasing the cumulative FCF in Q1-Q3’22 to USD 469m vs current EV of USD 1bn. DNO ended Q3 with USD 818m of cash (net cash USD 252m) and make no changes to its quarterly dividend of NOK 0.25/share at this stage, leaving ample room for acquisitions. Guidance on 2022 operational spend is lowered from USD 800m to USD 725m driven by weaker NOK and GBP vs USD. In sum, a strong report with cash flow and a run-rate P/E of 2.3x highlighting the low pricing of DNO. BUY/TP NOK 22.
tavre
03.11.2022 kl 08:41
4320
En troverdig journalist i Hegnar skriver: "På et styremøte i går ble det godkjent en utbyttebetaling for november på 0,25 dollar pr. aksje."
Da blir det fest! LOL
Da blir det fest! LOL
Tricky
03.11.2022 kl 08:47
4287
Tja 0,25 USD istedet for 0.25 NOK ville ha vært bra. Vanskeligt det med forskjellige valuta kurser :)
sveipen
03.11.2022 kl 08:57
7115
DNO nyter godt av høye oljepriser kan FA. fortelle.
Tja.
DNO er sikkert det eneste oljeselskapet i verden som har den fordelen akkurat nå.
FA og DNO synes å være en dårlig kombo.
Tja.
DNO er sikkert det eneste oljeselskapet i verden som har den fordelen akkurat nå.
FA og DNO synes å være en dårlig kombo.
Prewia
03.11.2022 kl 09:15
7062
Otroligt aktie värdens lägst värderade oljebolag , pe 2 kommer med kanonresultat o aktien backar ,
Tm3P
03.11.2022 kl 09:22
7016
Chill. Vi får et fint utbytte mens vi venter på at Rak aksjene blir absorbert av markedet. De underliggende verdiene i selskapet fortsetter og vokse. Det vil vise seg i kursen etterhvert.
kvirrevi
03.11.2022 kl 09:32
6921
Liker slutten av det Pareto kommenterer på dagens tall, trenger ikke gjøre det så mye mer komplisert enn det:
In sum, a strong report with cash flow and a run-rate P/E of 2.3x highlighting the low pricing of DNO. BUY/TP NOK 22.
In sum, a strong report with cash flow and a run-rate P/E of 2.3x highlighting the low pricing of DNO. BUY/TP NOK 22.
Redigert 03.11.2022 kl 09:33
nucleus
03.11.2022 kl 09:38
6917
Samme reaksjon på norsk Hydro og Elkem i begynnelsen av dagen ved Q3 rapport. Børsdagen er ikke endet, begge to nevnte endte på plus. Urasjonelle trekk = Oslo børs.
omans
03.11.2022 kl 10:17
6716
Ligger an til test av 14.20 teknisk, og momentumbasert brudd. Neste motstand 17-18.
Slik at det nærmer seg PT 20 NOK.
Slik at det nærmer seg PT 20 NOK.
Tm3P
03.11.2022 kl 10:59
6527
Da var presentasjonen overstått.
Utbytte:
Blir nok ikke noe ekstraordinært utbytte, men Bijan sa at Dno kunne forvente et press fra aksjonærer på å øke dette, og at det kom til å bli et robust utbytte neste år.
Tilbakekjøp:
De nevnte at Dno har en historie med bruke dette grepet og at dette var noe mange oljeselskap valgte å gjøre for tiden. Dno fikk 2,5% egne aksjer gjennom transaksjonen med Rak, da gjenstår det 7,5% av tillatelsen de fikk på GF. Bijan sa vi ikke skulle bli overrasket hvis dette grepet kom.
Investeringer:
Hvis jeg tolket riktig så kommer det ikke til å bli noen kjøp i Nordsjøen. Her vil det kun bli fokus på å skape verdier gjennom exploration.
Men Bijan virket veldig interessert å øke posisjonen i Vest-Afrika, både gjennom exploration og kjøp. Tror han nevnte at de hadde noen folk nede der nå. Så kan vel fort komme noen nyheter derfra.
Alt i alt veldig positivt syns jeg :)
Utbytte:
Blir nok ikke noe ekstraordinært utbytte, men Bijan sa at Dno kunne forvente et press fra aksjonærer på å øke dette, og at det kom til å bli et robust utbytte neste år.
Tilbakekjøp:
De nevnte at Dno har en historie med bruke dette grepet og at dette var noe mange oljeselskap valgte å gjøre for tiden. Dno fikk 2,5% egne aksjer gjennom transaksjonen med Rak, da gjenstår det 7,5% av tillatelsen de fikk på GF. Bijan sa vi ikke skulle bli overrasket hvis dette grepet kom.
Investeringer:
Hvis jeg tolket riktig så kommer det ikke til å bli noen kjøp i Nordsjøen. Her vil det kun bli fokus på å skape verdier gjennom exploration.
Men Bijan virket veldig interessert å øke posisjonen i Vest-Afrika, både gjennom exploration og kjøp. Tror han nevnte at de hadde noen folk nede der nå. Så kan vel fort komme noen nyheter derfra.
Alt i alt veldig positivt syns jeg :)
halvpris
03.11.2022 kl 12:01
6361
Takker for fin info
Er i grunden litt sprengstoff i dette ;-)
Er i grunden litt sprengstoff i dette ;-)
Redigert 03.11.2022 kl 12:08
kvirrevi
03.11.2022 kl 13:39
6055
DNO brukte litt tid på oppdatering om de mest sentrale feltene i Nordsjøen. Er det noen som fikk med seg hvordan DNO presenterte dette og hvordan orienteringen ble mottatt?
Tre finansielle forhold som er verdt å nevne:
1) Finanskostnadene har falt kraftig og vil bidra merkbart til en bedre bunnlinje.
2) DNO estimerer pengebruk i 4Q vesentlig lavere enn tidligere oppgitt, til 177 MUSD. Dette vil bidra til å styrke kontantstrømmen sammenlignet med tidligere estimat.
3) Egenkapitalandelen i DNO steg fra 42% til 46 prosent i 3Q.
Tre finansielle forhold som er verdt å nevne:
1) Finanskostnadene har falt kraftig og vil bidra merkbart til en bedre bunnlinje.
2) DNO estimerer pengebruk i 4Q vesentlig lavere enn tidligere oppgitt, til 177 MUSD. Dette vil bidra til å styrke kontantstrømmen sammenlignet med tidligere estimat.
3) Egenkapitalandelen i DNO steg fra 42% til 46 prosent i 3Q.
Redigert 03.11.2022 kl 14:11
kvirrevi
03.11.2022 kl 14:15
5950
Det som ble sagt om tilbakekjøp tolker jeg som at det er ganske så sannsynlig at dette blir gjennomført.
Er det noen som har transcript av presentasjonen som ble holdt?
Er det noen som har transcript av presentasjonen som ble holdt?
Redigert 03.11.2022 kl 14:24
halvpris
03.11.2022 kl 14:38
5884
Vi kan ikke ende opp med stusselige 2% opp på slike info fra DNO. Venter på en pen oppgang siste timer :-)
oto1
03.11.2022 kl 15:13
5784
Ja, det er lov :)
Selv bommet jeg med 50 mill usd i revenue, og det er mye til meg å være.
Jeg hadde revenue på 211 musd i Kurdistan, fasit ble 197,5 musd, så det er forsåvidt innafor. Antagelig større rabatt på oljepris i sept, og trolig noe lavere profit oil får ta skylden for det.
For Norge/UK så hadde jeg revenue på 180 musd, og fasit ble 141,4.
Avviket der skyldes som du er inne på lavere gassproduksjon i jvartalet (vedlikehold), og ikke minst avviket fra spotpris på gass. Spotpris i 3Q var usd 333/boe, mens oppnådd salgspris ble usd 192 / boe. Så her må jeg endre på estimatene for 4Q.
Når det er sagt så er selvsagt DNO's resultat veldig bra sett opp mot aksjekurs, og selv om jeg ble litt skuffet så er det bare forskjellen på hinsides billig aksje kontra grisebillig.
Selv bommet jeg med 50 mill usd i revenue, og det er mye til meg å være.
Jeg hadde revenue på 211 musd i Kurdistan, fasit ble 197,5 musd, så det er forsåvidt innafor. Antagelig større rabatt på oljepris i sept, og trolig noe lavere profit oil får ta skylden for det.
For Norge/UK så hadde jeg revenue på 180 musd, og fasit ble 141,4.
Avviket der skyldes som du er inne på lavere gassproduksjon i jvartalet (vedlikehold), og ikke minst avviket fra spotpris på gass. Spotpris i 3Q var usd 333/boe, mens oppnådd salgspris ble usd 192 / boe. Så her må jeg endre på estimatene for 4Q.
Når det er sagt så er selvsagt DNO's resultat veldig bra sett opp mot aksjekurs, og selv om jeg ble litt skuffet så er det bare forskjellen på hinsides billig aksje kontra grisebillig.
Anywhere
03.11.2022 kl 16:35
5544
Festavslutning på bra volumer og full fart over den lille 14,20-motstanden.
Aksjen har egentlig brutt ut av det konsoliderende triangelet så det synger nå, og denslags brudd kan avstedkomme store bevegelser på kort tid.
18 er neste motstand, og advarselen er nok at det kan skje fort!
Aksjen har egentlig brutt ut av det konsoliderende triangelet så det synger nå, og denslags brudd kan avstedkomme store bevegelser på kort tid.
18 er neste motstand, og advarselen er nok at det kan skje fort!
halvpris
03.11.2022 kl 19:00
5314
Ja, dette var bra. Så får vi håpe at dette er starten på en lang videre oppgang. Og det skal DNO ha, uavhengig av børser og oljepris..-)
nucleus
04.11.2022 kl 06:16
4834
Noen som har sett DNO sitt EPS tall Q3 rapport? Var jo gode tall ellers da på EBITDA, fortjeneste etter skatt. Sterk forbedring kontra samme kvartal ifjor. Eller rettere sagt.. høyere fortjeneste tall er presentert på 3 kvartaler, kontra hele året 2021.
Anywhere
04.11.2022 kl 07:51
4708
Run rate for øyeblikket er omkring 2,3 på P/E, så da har du egentlig EPS. Det impliserer 5,8 NOK i EPS om man regner en mrd aksjer i selskapet.
Ikke rart om man ser rally kontinuere i dag på slike figures, og det er ikke akkurat upassende at oljepris viser sin styrke da den også for en liten stund siden brøt ut av fallende trend....
Ikke rart om man ser rally kontinuere i dag på slike figures, og det er ikke akkurat upassende at oljepris viser sin styrke da den også for en liten stund siden brøt ut av fallende trend....
Tm3P
04.11.2022 kl 09:22
4947
Solgte 25% av beholdningen selv om jeg har stor tro på videre stigning, men er bare så deilig å realisere en så stor gevinst :)
Kadden
04.11.2022 kl 09:24
5011
Det frister jo å selge når man er godt i pluss.. men har ingen alternative selskaper å putte pengene i som slår DNO. Dette er vel fortsatt det billigste oljeaksjen på børs??
kvirrevi
04.11.2022 kl 09:29
5056
Har gjort det samme, men en litt større andel. Jeg tenker at dagens utvikling viser at DNOs resultat har blitt tolket positivt, og at den umiddelbare reaksjonen på et resultat skal en forholde seg forsiktig til. Rett etter åpning i går var aksjen ned, før den hentet seg inn gjennom dagen. Per nå er aksjen opp 10%, det er mye.
Tm3P
04.11.2022 kl 09:32
5151
Absolutt, og Dno er fortsatt den garantert største beholdningen min. Men med stigningen nå så tenker jeg at det ikke er verdt å ha 50% av pengene mine der lenger.
Brukte salget til å kjøpe Vår Energi hovedsakelig. Greit å fordele risikoen litt :) Vet jo aldri om det kan blusse opp i Kurdistan.
Brukte salget til å kjøpe Vår Energi hovedsakelig. Greit å fordele risikoen litt :) Vet jo aldri om det kan blusse opp i Kurdistan.
Anywhere
04.11.2022 kl 09:41
5174
Er vel også bare 4-5 dager til så kan du lande 25 øre til i utbytte.
Kunne dog ikke dy meg helt jeg heller, og tok ut 25% på traderkonto på 15,05 som et forsøk i dag. Det gikk inn. God sjanse for at jeg sveiper med meg dette igjen om den svinger nedom 14,7-isch utover.
Tror bevegelse på kort sikt mot 18 egentlig har startet..
Kunne dog ikke dy meg helt jeg heller, og tok ut 25% på traderkonto på 15,05 som et forsøk i dag. Det gikk inn. God sjanse for at jeg sveiper med meg dette igjen om den svinger nedom 14,7-isch utover.
Tror bevegelse på kort sikt mot 18 egentlig har startet..
Redigert 04.11.2022 kl 09:43
STHLM
04.11.2022 kl 10:01
5162
Risikosport trade nå. :-) Jeg leste rapporten en gang til i dag og det er virkelig så greit se tallene. Ihht Yahoo finance igår kveld var forward P/E 2,03.
Enig i at veien til motstand 18 er kort. Vi burde over denne gangen med utbytten på vei. Jeg forventer meg 0,25 x3 før mai og etter det 4x0,50, 2nok.
Enig i at veien til motstand 18 er kort. Vi burde over denne gangen med utbytten på vei. Jeg forventer meg 0,25 x3 før mai og etter det 4x0,50, 2nok.
Redigert 04.11.2022 kl 10:02
Anywhere
04.11.2022 kl 10:12
5123
Selskapet antydet selv at øket utbytte utover det vi ser pr GF-vedtak dette året både ligger litt som forventning og vil vurderes. Tipper man kan se noe synergiske investeringer i Afrika fremover, økende utbytte, økning på Baeshiqa og fokus på Nordsjøen og utvikling av prospekter der. Så langt dette 4. kvartal fortsette cashflow på høye levels for DNO, og allerede kan man se ca 3 milliarder ekstra på bunnlinjen i utsatte betalinger fra q3 og det som blir netto i q4.
halvpris
04.11.2022 kl 10:17
5180
Kommer noen "storfisker" nå, som vil ha noen millioner aksjer. Hvordan går det ?