Poten daily. Spot TCE rate LPG
Ratene tikker stadig oppover.
29/9 idag: 58850
28/9 58111
27/9 56756
1.sep 3315
29/9 idag: 58850
28/9 58111
27/9 56756
1.sep 3315
Redigert 29.09.2022 kl 18:22
Du må logge inn for å svare
😀 er lastet til ripa - så vil nok fortsette med det..
Døden over Nord Stream vil nok gi signifikant økning i LPG i det neste tiåret, med umiddelbar effekt.
Dorian LPG durer opp på NYSE - vi vill nok se ett løft for AGAS i morgen
Døden over Nord Stream vil nok gi signifikant økning i LPG i det neste tiåret, med umiddelbar effekt.
Dorian LPG durer opp på NYSE - vi vill nok se ett løft for AGAS i morgen
Redigert 28.09.2022 kl 20:35
Du må logge inn for å svare
Oppgangen i AGAS var som forventet. Dollar som har steget 1 hel krone ila Sept, rater som nesten doblet seg ila Sept. Og sabotasje mot Nord Stream 1&2 gjør at Europa må orientere seg mot mer LPG-import. Shippinganalytiker Petter Haugen er enig med meg, han uttalte forgje fredag at han trodde på 110% oppside i agas og 80 % på bw lpg på kort sikt-. Tipper vi vil se fler om vill inn idag, og forventer noen prosenter til. God dag på børs 👍
Rui
05.10.2022 kl 09:31
48019
Prisforskjellen mellom BWLPG og Avance er nå over 50%.
Jeg har sittet i begge aksjer over flere år og vet at differansen nå er for stor.
Historisk over flere år har Avance ligget ca. 30% under BWLPG.
Jeg selger BWLPG aksjer og kjøper Avance da jeg forventer at prisforskjellen vil bli mindre i kommende periode samtidig som begge aksjer har kjøpsanbefalinger fra de store finanshusene.
Jeg har sittet i begge aksjer over flere år og vet at differansen nå er for stor.
Historisk over flere år har Avance ligget ca. 30% under BWLPG.
Jeg selger BWLPG aksjer og kjøper Avance da jeg forventer at prisforskjellen vil bli mindre i kommende periode samtidig som begge aksjer har kjøpsanbefalinger fra de store finanshusene.
hogan
05.10.2022 kl 09:39
47823
De ga det samme i utbytte for q2 0,2 så jeg velger også Avance, desuten for de et nytt ship som tjener penger fra q4
7 ship på spot, blir bra det når vi ser rater på 100000, bedre enn cool som har et par ship på bra rater
7 ship på spot, blir bra det når vi ser rater på 100000, bedre enn cool som har et par ship på bra rater
Redigert 05.10.2022 kl 09:42
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
05.10.2022 kl 19:31
47581
Steady Poten
30/9. 57889
4/10. 58589
5/10. 57889
Dorian også steady idag.
Idag ,torsdag, igjen 57.889
30/9. 57889
4/10. 58589
5/10. 57889
Dorian også steady idag.
Idag ,torsdag, igjen 57.889
Redigert 06.10.2022 kl 19:17
Du må logge inn for å svare
Bryter vi 58,-idag og setter ny ATH? 🤞🏼🤞🏼🤞🏼
McCartney
09.10.2022 kl 12:26
47116
Ratene fortsetter opp uke for uke og fremtiden ser utrolig bra ut.
Snart vokner nok investorene og kaster seg over Avance Gas.
Chartering
EAST
East fixing has taken a breather so far this week but we expect to see more activity from Indian Charterers end October, and potentially a handful of cargos from other Charterers before November fixing begins. With less waiting time in Panama, a widening arb, and a current 6 dollar West premium – we don’t expect East market to come off in the near future. Freight rates have stabilized around the $80 RT/C mark with last done deals concluded at $80 and $81 respectively.
WEST
Much of the same story goes for the Western freight market as we have only seen a couple of fixtures so far this week in the USG. Rates however are remaining strong as we have seen mid $130s H/C been fixed lately and around $70s H/F. In total we have seen over 15 spot fixtures so far for November and close to all of them have been fixed in 1-10 November range. Fixing focus is now set to shift towards a tight mid-month, although some still looking early Nov dates, and with a supporting arb we expect today’s strong rates to maintain going forward.
Snart vokner nok investorene og kaster seg over Avance Gas.
Chartering
EAST
East fixing has taken a breather so far this week but we expect to see more activity from Indian Charterers end October, and potentially a handful of cargos from other Charterers before November fixing begins. With less waiting time in Panama, a widening arb, and a current 6 dollar West premium – we don’t expect East market to come off in the near future. Freight rates have stabilized around the $80 RT/C mark with last done deals concluded at $80 and $81 respectively.
WEST
Much of the same story goes for the Western freight market as we have only seen a couple of fixtures so far this week in the USG. Rates however are remaining strong as we have seen mid $130s H/C been fixed lately and around $70s H/F. In total we have seen over 15 spot fixtures so far for November and close to all of them have been fixed in 1-10 November range. Fixing focus is now set to shift towards a tight mid-month, although some still looking early Nov dates, and with a supporting arb we expect today’s strong rates to maintain going forward.
Redigert 09.10.2022 kl 12:27
Du må logge inn for å svare
hogan
10.10.2022 kl 12:47
46884
Rater på 80000, Avance 7 ship på spot og et til rett rundt hjørnet, nytt ship.
Selges for 40% under Nav
Kan det bli billigere?
Kjøpt inn mer på 55 tallet, All propan og Naphtha som kom fra Russland til Europa borte, blir mye ekstra tonne mile her
Selges for 40% under Nav
Kan det bli billigere?
Kjøpt inn mer på 55 tallet, All propan og Naphtha som kom fra Russland til Europa borte, blir mye ekstra tonne mile her
Rater ifølge Poten & partners er på 55,759.
VLGCene til AGAS er jo hovedsakelig «grønne» og noen har scrubbers, så de tjener kanskje enda mer enn det spot tilsier, men det har jeg ikke noe peiling på. Noen som kan synse på det? Er det reelle på over 60K?
Futures for VLGC i oktober er rundt 80k om jeg har oppfattet det rett.
Fra dagens analyse på LPG på poten.
South Korea has increased the allowable limit to blend LPG into residential gas supplies. The country usually blends 100,000-200,000 t of LPG into winter gas; however, this year the demand could increase two-to-three times due to tight global LNG supply and extremely high LNG prices which are expected to incentivize higher volumes of LPG in the city gas.
Additionally, tight LNG supplies should increase LPG blending into residential gas supplies in Japan. Japan’s city gas sales have been trending up this year from last year alongside its gradual economic recovery. This has increased LPG demand for blending in the city gas in recent months.
Tydelig at LNGpriser og signifikant endring i strukturelle transport av LNG påvirker LPG - i mitt syn utelukkende pos. Spm er jo om resesjonen vil dempe LPG etterspørselen.
Det troe jeg ikke, og i slutten av Sept var den meget dyktige shippinganalytikeren Petter Haugen i FA mente at LPG hadde en veldig høy oppside og ville ikke være overrasket om vi så rater på 100k før vi skriver 2023.
VLGCene til AGAS er jo hovedsakelig «grønne» og noen har scrubbers, så de tjener kanskje enda mer enn det spot tilsier, men det har jeg ikke noe peiling på. Noen som kan synse på det? Er det reelle på over 60K?
Futures for VLGC i oktober er rundt 80k om jeg har oppfattet det rett.
Fra dagens analyse på LPG på poten.
South Korea has increased the allowable limit to blend LPG into residential gas supplies. The country usually blends 100,000-200,000 t of LPG into winter gas; however, this year the demand could increase two-to-three times due to tight global LNG supply and extremely high LNG prices which are expected to incentivize higher volumes of LPG in the city gas.
Additionally, tight LNG supplies should increase LPG blending into residential gas supplies in Japan. Japan’s city gas sales have been trending up this year from last year alongside its gradual economic recovery. This has increased LPG demand for blending in the city gas in recent months.
Tydelig at LNGpriser og signifikant endring i strukturelle transport av LNG påvirker LPG - i mitt syn utelukkende pos. Spm er jo om resesjonen vil dempe LPG etterspørselen.
Det troe jeg ikke, og i slutten av Sept var den meget dyktige shippinganalytikeren Petter Haugen i FA mente at LPG hadde en veldig høy oppside og ville ikke være overrasket om vi så rater på 100k før vi skriver 2023.
Redigert 10.10.2022 kl 21:23
Du må logge inn for å svare
Maduro
10.10.2022 kl 23:37
46602
Ikke glem ordreboken, kommer en del nybygg på sjøen i 2023. 45 VLGC-er for å være nøyaktig.
Jeg har lite peiling, og bringer derfor noen fakta og poenger til bords for å diskutere AGAS. Det stemmer at det kommer en del nybygg som du skriver, men utifra det jeg har oppfattet så bygger amerikanske LPG-lagre langt mer enn normalt. Og at kapasitet/tilbud og etterspørsel vil håndtere dette uten å kollapse markedet pga overkapasitet. I tillegg er seilingdistanser økt av ulike faktorer, - Og det er far east som øker etterspørsel. Årsaken er at sluttbrukere av naturgass forsøker å finne billigere substitutter.
Du lever opp til nicket ditt - Dorian har netto ikke steget noe den siste mnd… men det kommer nok et rekyl med disse ratene
Hellboy
12.10.2022 kl 21:37
45918
Diskusjonen gjelder jo ikke bare AGAS, men også BWLPG.
Før freddy la inn bud på hele AGAS, hadde jeg ca 50/50 investert mellom AGAS og BWLPG, men samtidig som Freddy la inn budet så trynet BWLPG-kursen. Så jeg satte alt inn i BWLPG ;)
Men, for begge selskaper er ratene nå meget gode. Og selv om VLGC`er er et segment hvor det kommer mye nybygg de neste årene, så er det som du skriver at seilingsdistansene øker, og US-produksjonen av LPG øker. Samt at LNG-prisen er helt hinsides pga energikrisen og på toppen av det hele en krig. Så veksten i LPG-flåten ser ut til å bli tatt unna. Og ratene er sakte stigende (og alt på gode nivåer). Har ikke fulgt med på Avance i det siste, men BWLPG gir i alle fall utbytter på kredittkort-nivå med disse ratene. Det gjør vel Avance og vil jeg tro. Men ikke en dum investering med prising som er på under 0.7 av NAV når NAV er stigende. Uff, det ble langt og mye babling, men jeg har tatt et par pils etter jobb ;)
Før freddy la inn bud på hele AGAS, hadde jeg ca 50/50 investert mellom AGAS og BWLPG, men samtidig som Freddy la inn budet så trynet BWLPG-kursen. Så jeg satte alt inn i BWLPG ;)
Men, for begge selskaper er ratene nå meget gode. Og selv om VLGC`er er et segment hvor det kommer mye nybygg de neste årene, så er det som du skriver at seilingsdistansene øker, og US-produksjonen av LPG øker. Samt at LNG-prisen er helt hinsides pga energikrisen og på toppen av det hele en krig. Så veksten i LPG-flåten ser ut til å bli tatt unna. Og ratene er sakte stigende (og alt på gode nivåer). Har ikke fulgt med på Avance i det siste, men BWLPG gir i alle fall utbytter på kredittkort-nivå med disse ratene. Det gjør vel Avance og vil jeg tro. Men ikke en dum investering med prising som er på under 0.7 av NAV når NAV er stigende. Uff, det ble langt og mye babling, men jeg har tatt et par pils etter jobb ;)
Hellboy
12.10.2022 kl 21:42
45910
Og da som i alt investert i LPG, går aldri all in og investerer "alt" noe sted ;) Men ser det er utydelig i forrige innlegg.
Superoptimist
13.10.2022 kl 12:15
45812
Den har jammen holdt seg flott oppe!!! Rekyl sier du, opp eller ned?
Nå på ettermiddagen, kl. 17.10, trosser den USA børsene. Opp nå 1,65%!
Nå kl. 17.24 opp 2,55%!
Nå på ettermiddagen, kl. 17.10, trosser den USA børsene. Opp nå 1,65%!
Nå kl. 17.24 opp 2,55%!
Redigert 13.10.2022 kl 17:25
Du må logge inn for å svare
Det er nydelig. Håper vi ser et rekyl⬆️ >7%😀
Hadde håpet og trodde at vi kanskje brøt motstanden på 58,3 men da gjør vi det nok på mandag - fordi
64,314🤑
64,314🤑
Jommen sa jeg smør.
Og, AGAS frontes sterkt av Mr. Haugen på FA.
Og, AGAS frontes sterkt av Mr. Haugen på FA.
sverre_stang
17.10.2022 kl 10:19
45202
Noen som har lest denne:
LPG-aksjer er billigst blant shippingselskapene, mener ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen. Avance Gas er toppvalget med et kursstigningspotensial på 90 prosent.
LPG-aksjer er billigst blant shippingselskapene, mener ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen. Avance Gas er toppvalget med et kursstigningspotensial på 90 prosent.
Jepp, det var den jeg siktet til i innlegget mitt over. ABGSC-Haugen treffer planken -igjen. Man må gjerne være uenig med han, men da må man belage seg på å ta feil. Han spådde høstfest i lpg for 30 dager siden, var bull før sommeren.
Jeg tror vi ender på 9-11% idag og får ok løft i morgen også.
Jeg tror vi ender på 9-11% idag og får ok løft i morgen også.
McCartney
17.10.2022 kl 22:50
44810
Dette er en utbyttemaskin som ligger under radaren, alle har hauset andre shippingselskap og glemt LPG shipping.
Avance Gas er et Fredriksen selskap som det er liten interesse for, så langt.
Avance Gas er et Fredriksen selskap som det er liten interesse for, så langt.
Redigert 17.10.2022 kl 22:53
Du må logge inn for å svare
hogan
18.10.2022 kl 00:02
44741
Solgte Avance i dag og kjøpte Dorian, Avance har gått dobbelt så mye inkl 20% økning i dollar.
Hellboy
19.10.2022 kl 18:19
44382
Pent.
Og for meg har BWLPG gått forbi AkerBP og inntatt 3. plassen på min interne rangering av posisjoner. Gleder meg til utbyttene neste år :D
Og for meg har BWLPG gått forbi AkerBP og inntatt 3. plassen på min interne rangering av posisjoner. Gleder meg til utbyttene neste år :D
72,597
Petter Haugen, norges beste shippinganalytiker, spår rater på 100 000 innen utgangen av året. Tipper han får rett.
Petter Haugen, norges beste shippinganalytiker, spår rater på 100 000 innen utgangen av året. Tipper han får rett.
Hellboy
20.10.2022 kl 20:24
43996
Hornelen skrev Det kommer vel utbytte for Q3 i desember ?
Jaja, men jeg mente at 2023 bare blir enda bedre ;)
Superoptimist
25.10.2022 kl 16:10
43544
Noen som vet hva som har skjedd med våre 2 LPG selskaper idag? Dorian er jo opp!!!!!!! Kraftig!!!!
Redigert 25.10.2022 kl 16:49
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
26.10.2022 kl 19:49
43361
Slettet brukerskrev 71,919
Ratene holder seg bra. Poten idag $ 71.463