Da fanget Bybonden kniven....
Da er det såååå mange negative kommentarer om Frontline at jeg bare måtte kjøpe BULL FRO X6..
Mulig den skal lengre ned, men ettersom Bybonden er fryktløs tar jeg sjansen.
Tipper vi ser en stigning på 300 % før jul..
Tjo og hei,lykke til !!
Bybonden....
Mulig den skal lengre ned, men ettersom Bybonden er fryktløs tar jeg sjansen.
Tipper vi ser en stigning på 300 % før jul..
Tjo og hei,lykke til !!
Bybonden....
Redigert 08.11.2022 kl 20:29
Du må logge inn for å svare
The Godfather
09.12.2022 kl 14:23
11482
Fra Clarksons i dag;
Crude Tankers: VLCC earnings appear to have bottomed out, rising 6% to $61,700 a day yesterday. In the oil market, a contango has formed, which benefits tankers by incentivizing stockbuilds and longer hauls on the margin. Several VLCCs have been booked out of the US Gulf, Brazil, and West Africa for January loading. In the Middle East Gulf, chartering activity is also improving. Brokers expect a firm tone to carry over to next week as mood improves.
Crude Tankers: VLCC earnings appear to have bottomed out, rising 6% to $61,700 a day yesterday. In the oil market, a contango has formed, which benefits tankers by incentivizing stockbuilds and longer hauls on the margin. Several VLCCs have been booked out of the US Gulf, Brazil, and West Africa for January loading. In the Middle East Gulf, chartering activity is also improving. Brokers expect a firm tone to carry over to next week as mood improves.
Aight!
Hva tror dere nå med EuroNav og Fro?
Selger JF alt?
Fro kjører maks utbytte for 4kv?
Hva tror dere nå med EuroNav og Fro?
Selger JF alt?
Fro kjører maks utbytte for 4kv?
Hornelen
11.12.2022 kl 13:44
10904
Shorten øker og øker. Den utgjør nå 6,23% og shorterne er vel samlet "største aksjonær" etter Fredriksen. I tillegg er FRo den mest shortede aksjen på Oslo Børs. Det er shortet aksjer for 2 millarder kroner !! Dette er ikke mulig å forstå for oss småaksjonærer som har stor tro på aksjen, Kan imidlertid ikke tenke meg at dette er usikrede shortposisjoner. Håper Finansavisen kan intervjue en analytiker/shortexpert som kan forklare hva som skjer og hvordan posisjonene er/kan være sikret.
Redigert 11.12.2022 kl 13:55
Du må logge inn for å svare
cirrus
11.12.2022 kl 14:46
10923
Russland har svart på oil cap (oil floor? ) fra EU med bla at redere fra vesten, G7 etc ikke får frakte russisk olje på sine skip. Greske/kypriotiske redere frakter ca 50% russisk olje. Har dette noe å si for FRO? Er dette forklaringen på det relative høye short posisjoner i FRO ?
The Godfather
12.12.2022 kl 08:39
10616
Kepler Cheuvreux høyner kursmål for Frontline til 212 kroner (199), gjentar kjøp
The Godfather
12.12.2022 kl 09:36
10559
Litt mer kjøtt på beinet
KEPLER CHEUVREUX SER NÆR 30% UTBYTTEAVKASTNING I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Kepler Cheuvreux oppjusterer sitt kursmål på Frontline til 212 kroner fra 199 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen, ifølge en oppdatering mandag.
«Tidligere har høyt tonnasjetilbud ofte vært det som har drept gode tankmarkeder. Foreløpig er ordreboken for tankskip bare tilstrekkelig til å erstatte en aldrende flåte, ikke til å møte økt etterspørsel. Ettersom verftene er fulle og ledetidene er lange ser vi på dette som en viktig katalysator for et potensielt langvarig tankrally og øker kursmålet på Frontline», heter det i oppdateringen.
Meglerhuset forventer at etterspørselen etter råoljetransport vil øke, støttet av en gradvis bedring i den globale etterspørselen etter råolje.
Kepler Cheuvreux oppjusterer sine estimater for resultat pr aksje for 2023 og 2024 med henholdsvis 29 prosent og 51 prosent.
«Frontline vil også generere betydelige kontantstrømmer dersom våre forutsetninger stemmer. Med begrensede investeringsforpliktelser forventer vi en utbytteavkastning på nærmere 30 prosent i 2023, skrives det.
KEPLER CHEUVREUX SER NÆR 30% UTBYTTEAVKASTNING I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Kepler Cheuvreux oppjusterer sitt kursmål på Frontline til 212 kroner fra 199 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen, ifølge en oppdatering mandag.
«Tidligere har høyt tonnasjetilbud ofte vært det som har drept gode tankmarkeder. Foreløpig er ordreboken for tankskip bare tilstrekkelig til å erstatte en aldrende flåte, ikke til å møte økt etterspørsel. Ettersom verftene er fulle og ledetidene er lange ser vi på dette som en viktig katalysator for et potensielt langvarig tankrally og øker kursmålet på Frontline», heter det i oppdateringen.
Meglerhuset forventer at etterspørselen etter råoljetransport vil øke, støttet av en gradvis bedring i den globale etterspørselen etter råolje.
Kepler Cheuvreux oppjusterer sine estimater for resultat pr aksje for 2023 og 2024 med henholdsvis 29 prosent og 51 prosent.
«Frontline vil også generere betydelige kontantstrømmer dersom våre forutsetninger stemmer. Med begrensede investeringsforpliktelser forventer vi en utbytteavkastning på nærmere 30 prosent i 2023, skrives det.
Redigert 12.12.2022 kl 09:53
Du må logge inn for å svare
nucleus
12.12.2022 kl 11:15
10688
Kepler Cheuvreux: Ser 30 prosent utbytte avkastning for Frontline i 2023. Øker kursmål Frontline til 212kr/aksje. Da blir det jo koselig verre for shortere.
The Godfather
12.12.2022 kl 13:07
10525
VLCC opp 8,1% i dag. $66,700 ($61,700)
Redigert 12.12.2022 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
Hvor finner jeg rater på vlcc?, er det kun oppdatering en gang i uken, eller kan dette ses daglig slik du gjør med oljeprisen.
Hellboy
12.12.2022 kl 15:29
10784
The Godfather skrev VLCC opp 8,1% i dag. $66,700 ($61,700)
Det er vel uten scrubber og non-eco?
Hellboy
12.12.2022 kl 15:30
10819
Får du ikke det via megleren din? Alternativt kan du melde deg på potens daglige oppdatering
Det er deilig. Alle shortere i nordic short er godt i minus. Ufattelig å shorte en aksje der produktet er ventet å bli utsolgt 2024. Kommer ikke til å selge en eneste av mine 19 k FRO før jeg får spinnville utbytter i 2024
Når nrk og vg har overskrifter om spinnville utbyttefest til tankaksjonærer, da skal jeg selge😀
Alejandreuta
12.12.2022 kl 18:10
11023
Opp snart halvannen dollar i Junaiten. Lover godt for morgendagen... Gleder meg til one of these days når Fredriksen sier han vil ha tilbake aksjene han har lånt ut .-)))))
Frøken Big
12.12.2022 kl 22:30
10901
Har skjedd før det…har skjedd før……
Shorte FRO nå…blir vel litt Joker Nord 😁
Shorte FRO nå…blir vel litt Joker Nord 😁
Endre Mening
13.12.2022 kl 15:26
10424
Venter utbyttefest i Frontline
I tankmarkedet fyres det nå på alle sylindre og analytiker Jørgen Lian i DNB Markets venter at Frontline vil betale ut et utbytte på rundt 20 milliarder kroner frem til fjerde kvartal 2024.
I påvente av sammenslåingen med Euronav har Frontline lagt utbytteutbetalingene på is, men planene er at utbytte for både tredje og fjerde kvartal skal utbetales så snart transaksjonen er avklart. Dermed får man inntjeningene for andre halvår i år på toppen av hva det kombinerte selskapet genererer i inntekter i 2023 og 2024 når utbyttet skal utbetales for de to neste årene.
– Med utgangspunkt i våre inntjeningsestimater forventer vi et utbytte på 2 milliarder dollar fra Frontline frem til fjerde kvartal 2024,. Det tilsvarer rundt 30 prosent av dagens børsverdi, sier Lian.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/12/13/7968834/venter-utbyttefest-i-frontline
I tankmarkedet fyres det nå på alle sylindre og analytiker Jørgen Lian i DNB Markets venter at Frontline vil betale ut et utbytte på rundt 20 milliarder kroner frem til fjerde kvartal 2024.
I påvente av sammenslåingen med Euronav har Frontline lagt utbytteutbetalingene på is, men planene er at utbytte for både tredje og fjerde kvartal skal utbetales så snart transaksjonen er avklart. Dermed får man inntjeningene for andre halvår i år på toppen av hva det kombinerte selskapet genererer i inntekter i 2023 og 2024 når utbyttet skal utbetales for de to neste årene.
– Med utgangspunkt i våre inntjeningsestimater forventer vi et utbytte på 2 milliarder dollar fra Frontline frem til fjerde kvartal 2024,. Det tilsvarer rundt 30 prosent av dagens børsverdi, sier Lian.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/12/13/7968834/venter-utbyttefest-i-frontline
nucleus
14.12.2022 kl 10:16
9961
Forskjellige investering fonder som har shortet Frontline med 1,7 miljarder kr. Tipper det kan bli en dyr erfaring rikere seinere. Uansett eventuell fusjon eller ikke med EuroNAV. Frontline har gjort en god investering der, med drøyt 2 miljarder kr I fortjeneste, hvis nå den der tiltenkte fusjon eventuelt går i vasken?
The Godfather
14.12.2022 kl 10:47
10006
OLJE: IEA OPPJUSTERER ESTIMAT FOR GLOBAL OLJEETTERSPØRSEL
Oslo (Infront TDN Direkt): Det internasjonale energibyrået (IEA) ser en global oljeetterspørsel på 101,64 millioner fat pr dag i 2023, som tilsvarer en oppjustering på 0,25 millioner fat pr dag fra forrige rapport.
Det fremgår av IEAs månedsrapport for desember, sammenlignet med rapporten forrige måned.
I første kvartal 2023 ser IEA en etterspørsel på 99,74 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,09 millioner fat pr dag. I andre kvartal 2023 ventes det en global etterspørsel på 100,64 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,09 millioner fat pr dag. Anslaget for etterspørselen i tredje kvartal 2023 ligger på 102,72 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,43 millioner fat pr dag. I fjerde kvartal 2023 ser IEA en etterspørsel på 103,40 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,38 millioner fat. I 2022 ser IEA nå en global oljeetterspørsel på 99,93 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,15 millioner fat pr dag fra forrige rapport.
Oslo (Infront TDN Direkt): Det internasjonale energibyrået (IEA) ser en global oljeetterspørsel på 101,64 millioner fat pr dag i 2023, som tilsvarer en oppjustering på 0,25 millioner fat pr dag fra forrige rapport.
Det fremgår av IEAs månedsrapport for desember, sammenlignet med rapporten forrige måned.
I første kvartal 2023 ser IEA en etterspørsel på 99,74 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,09 millioner fat pr dag. I andre kvartal 2023 ventes det en global etterspørsel på 100,64 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,09 millioner fat pr dag. Anslaget for etterspørselen i tredje kvartal 2023 ligger på 102,72 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,43 millioner fat pr dag. I fjerde kvartal 2023 ser IEA en etterspørsel på 103,40 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,38 millioner fat. I 2022 ser IEA nå en global oljeetterspørsel på 99,93 millioner fat pr dag, en oppjustering på 0,15 millioner fat pr dag fra forrige rapport.
Tøff
15.12.2022 kl 17:26
9527
Finansavisen har en redegjørelse for fusjonen med EURNAV i dag. Den fortjener en plass her på forumet:
«Vi inviterer dere (Euronav-styret, red. anm.) herved til å terminere fusjonsavtalen», lød det i et brev signert Alexander Saverys onsdag, som Finansavisen har fått tilgang på.
Han er toppsjef i det familieeide selskapet Compagnie Maritime Belge - CMB - som den seneste tiden har kjøpt seg opp til en eierandel på 25 prosent i Euronav.
Skipsreder og mangemilliardær John Fredriksen har lenge ivret for å slå sammen hans Frontline og Euronav i Belgia, men har møtt på sterk motstand fra rederfamilien Saverys.
Nå tar Euronav bladet fra munnen. Tankrederiet svarer torsdag at de er forpliktet til en sammenslåing med Frontline.
Rederiet gjentar også at et formelt bud vil etter planen bli lansert i første kvartal neste år, med et mål om å kombinere selskapene slik at Euronav vil bli Frontlines datterselskap.
MØTER PÅ MOTSTAND: Skipsreder og storeier i Frontline, John Fredriksen, har møtt på sterk motstand fra den belgiske Saverys-familien.
Sterk kritikk
En fusjon vil kreve tilslutning fra eierne av tre fjerdedeler av aksjene i Euronav. Med Saverys' eierandel betyr det altså at de kan hindre en slik løsning.
Frontline planlegger i første omgang å strukturere transaksjonen som et oppkjøp, noe som bare trenger tilslutning fra 50 prosent av stemmene. Dette skyldes nettopp motstanden fra Saverys.
Saverys-familien har helt siden fusjonsplanene ble kjent i april kritisert avtalen i sterke ordelag. Belgierne har velvillig gått ut i diverse meder og uttalt at et «kompromiss» er den eneste løsningen.
Senest onsdag uttalte Alexander Saverys til shippingavisen TradeWinds at «vi bør forlate denne galskapen og sette oss rundt bordet», altså en invitasjon til både Frontline og Euronav om å forsøke å lande en alternativ løsning.
– Støtter sammenslåingen
Euronav peker på at oppkjøpet krever en tilslutning på minst 50 prosent. Det heter videre at Saverys-familien kan blokkere en ren fusjon som følge av eierandelen under belgisk lovgivning, men at det ikke er tilstrekkelig til å stanse et oppkjøp.
«Majoriteten av Euronavs aksjonærer støtter sammenslåingen, som vist av den sterke markedsresponsen og massivt antall stemmer mot de tre nye uavhengige styremedlemmene foreslått av CMB på Euronavs generalforsamling i mai», skriver Euronav.
Saverys-familiens forslag til nye styremedlemmer i Euronav ble altså nedstemt. Isteden stemte aksjonærene for at Euronav-nominerte Steven Smith trer inn som nytt styremedlem. Samtidig ble Grace Reksten Skaugen og Anne-Helene Monsellato gjenvalgt.
«Vi ser frem til ytterligere fremgang i prosessen med sammenslåingen tidlig neste år og ønsker alle sammen en fin jul», avslutter Euronav svaret.
«Vi inviterer dere (Euronav-styret, red. anm.) herved til å terminere fusjonsavtalen», lød det i et brev signert Alexander Saverys onsdag, som Finansavisen har fått tilgang på.
Han er toppsjef i det familieeide selskapet Compagnie Maritime Belge - CMB - som den seneste tiden har kjøpt seg opp til en eierandel på 25 prosent i Euronav.
Skipsreder og mangemilliardær John Fredriksen har lenge ivret for å slå sammen hans Frontline og Euronav i Belgia, men har møtt på sterk motstand fra rederfamilien Saverys.
Nå tar Euronav bladet fra munnen. Tankrederiet svarer torsdag at de er forpliktet til en sammenslåing med Frontline.
Rederiet gjentar også at et formelt bud vil etter planen bli lansert i første kvartal neste år, med et mål om å kombinere selskapene slik at Euronav vil bli Frontlines datterselskap.
MØTER PÅ MOTSTAND: Skipsreder og storeier i Frontline, John Fredriksen, har møtt på sterk motstand fra den belgiske Saverys-familien.
Sterk kritikk
En fusjon vil kreve tilslutning fra eierne av tre fjerdedeler av aksjene i Euronav. Med Saverys' eierandel betyr det altså at de kan hindre en slik løsning.
Frontline planlegger i første omgang å strukturere transaksjonen som et oppkjøp, noe som bare trenger tilslutning fra 50 prosent av stemmene. Dette skyldes nettopp motstanden fra Saverys.
Saverys-familien har helt siden fusjonsplanene ble kjent i april kritisert avtalen i sterke ordelag. Belgierne har velvillig gått ut i diverse meder og uttalt at et «kompromiss» er den eneste løsningen.
Senest onsdag uttalte Alexander Saverys til shippingavisen TradeWinds at «vi bør forlate denne galskapen og sette oss rundt bordet», altså en invitasjon til både Frontline og Euronav om å forsøke å lande en alternativ løsning.
– Støtter sammenslåingen
Euronav peker på at oppkjøpet krever en tilslutning på minst 50 prosent. Det heter videre at Saverys-familien kan blokkere en ren fusjon som følge av eierandelen under belgisk lovgivning, men at det ikke er tilstrekkelig til å stanse et oppkjøp.
«Majoriteten av Euronavs aksjonærer støtter sammenslåingen, som vist av den sterke markedsresponsen og massivt antall stemmer mot de tre nye uavhengige styremedlemmene foreslått av CMB på Euronavs generalforsamling i mai», skriver Euronav.
Saverys-familiens forslag til nye styremedlemmer i Euronav ble altså nedstemt. Isteden stemte aksjonærene for at Euronav-nominerte Steven Smith trer inn som nytt styremedlem. Samtidig ble Grace Reksten Skaugen og Anne-Helene Monsellato gjenvalgt.
«Vi ser frem til ytterligere fremgang i prosessen med sammenslåingen tidlig neste år og ønsker alle sammen en fin jul», avslutter Euronav svaret.
Redigert 15.12.2022 kl 17:30
Du må logge inn for å svare
Tøff
15.12.2022 kl 21:38
9359
Fokus på oppkjøp av EURN ser ut til å stimulert kursen i USA i kveld. Det var også ganske positivt på OSE i ettermiddag. Tror det går an å spå FRO opp i morgen.
Redigert 15.12.2022 kl 21:39
Du må logge inn for å svare
ShippingTriton
16.12.2022 kl 11:30
8988
Ser at mange analytikere mener at Frontline må trekke seg fra sammenslåingen med Euronav, tror ikke det vil skje noe i denne aksjen før sammenslåingen er avklart.
nucleus
16.12.2022 kl 12:33
9008
20/12 er det jo generalforsamling i Frontline. Har sendt ivei stemmeseddelen så.. , spennende saker. Euronav er uansett fusjon eller ikke, en god investering for Frontline.
ibyx
19.12.2022 kl 11:23
8545
Hvilken vei fra 130-nivået skal høna sparkes nå?
Kan vi håpe på et nytt "shortstunt" til 120?
Kan vi håpe på et nytt "shortstunt" til 120?
Har noen spørsmål jeg lurer på. Kan noen være snill å linke til en side jeg kan se dagen rater eller finnes det pare ukes vis. Er det usa som styrer prisen, når jeg følger med førhandel på fro usa, syns jeg norge legger seg etter den hele tiden, er det riktig, eller er jeg på jorde nå? Glad for alle svar😀
JanEinar
20.12.2022 kl 11:16
7724
du finner det her: https://www.tradewindsnews.com . kommer øverst på siden, der står tørrbulk/baltic dry index (BDI)vlcc, gas-shipping(vlgc), sing husker jeg ikke hva er.
samt en del nyheter innen shipping
samt en del nyheter innen shipping
Tusen takk, spent på hvem vei vi går når usa åpner i dag…
nucleus
21.12.2022 kl 14:29
7013
DNB Markets plukker ut tre favoritt aksjer for år 2023: Gjensidige, Equinor og Frontline..
colargol
22.12.2022 kl 11:26
6502
DnB markets har noen store kunder. Hobbyen er å lure naive småsparere til å selge.
colargol
22.12.2022 kl 11:27
6507
DnB markets har noen store kunder. Hobbyen er å lure naive småsparere til å selge.
ibyx
22.12.2022 kl 11:32
6490
Det høres ikke usannsynlig ut nei!
Tror det skal være støtte rundt 120. Tenker det er fin risk/reward å gå inn der dersom Dnb kundene "gjør jobben sin" da?
Er det egentlig noen særlig positiv korrelasjon mellom stigende oljepris og tankrater?
Er det snarere motsatt?
Eller er det rett og slett "Dnb kundene" som "må" være kontrære fordi det er mer å hente på trading enn rater i det korte bildet?
Tror det skal være støtte rundt 120. Tenker det er fin risk/reward å gå inn der dersom Dnb kundene "gjør jobben sin" da?
Er det egentlig noen særlig positiv korrelasjon mellom stigende oljepris og tankrater?
Er det snarere motsatt?
Eller er det rett og slett "Dnb kundene" som "må" være kontrære fordi det er mer å hente på trading enn rater i det korte bildet?
Redigert 22.12.2022 kl 11:36
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.12.2022 kl 11:55
6470
Klar med popcorn, kaffe og noen tørre kroner!
Venter på neste "Dnb hugg" i kursen!
Venter på neste "Dnb hugg" i kursen!
ibyx
22.12.2022 kl 12:22
6438
8 kjøp 3 hold
median kursmål 172,89
37% oppside!
🤣 🤣 🤣
median kursmål 172,89
37% oppside!
🤣 🤣 🤣
Redigert 22.12.2022 kl 12:26
Du må logge inn for å svare
hans
22.12.2022 kl 13:16
6357
Masse anbefalinger,høye kursmål positivt børs og så stuper den i kjelleren...forstå det den som kan...
ShippingTriton
22.12.2022 kl 13:42
6321
Tror mye av nedgangen skyldes at det ikke er noe avklaring angående Euronav, FRO har lagget 30% etter sammenlignbare selskaper. Den er en av de aksjene på børsen som er mest shortet, er stygt redd for at det er de som blir vinnerene da mange små sparere kaster kortene nå.
Sognoksen1
22.12.2022 kl 15:30
6137
Mye herjing i denne aksjen men det er det i mange, robotene som styrer vi er bare tilskuere til at kursen går i alle retninger hva skjer i dag 1530