Da fanget Bybonden kniven....
Da er det såååå mange negative kommentarer om Frontline at jeg bare måtte kjøpe BULL FRO X6..
Mulig den skal lengre ned, men ettersom Bybonden er fryktløs tar jeg sjansen.
Tipper vi ser en stigning på 300 % før jul..
Tjo og hei,lykke til !!
Bybonden....
Mulig den skal lengre ned, men ettersom Bybonden er fryktløs tar jeg sjansen.
Tipper vi ser en stigning på 300 % før jul..
Tjo og hei,lykke til !!
Bybonden....
Redigert 08.11.2022 kl 20:29
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.12.2022 kl 15:49
10870
Noe på gang? Euronav rett opp!
https://www.marketwatch.com/investing/stock/eurn?countrycode=be&mod=mw_quote_recentlyviewed
https://www.marketwatch.com/investing/stock/eurn?countrycode=be&mod=mw_quote_recentlyviewed
Rimdrim
22.12.2022 kl 17:19
10861
Nei du vet… å sitte med Frontline etter at de glatte konfirmantene i DNB markeds har anbefalt den… det er jo signalet for å slippe ALT en har i hendene og kaste seg over salgsknappen. At man nå, flere dager senere, sitter å ser på verdiene fordufte kan man jo ikke takke andre enn seg selv for..
ibyx
22.12.2022 kl 20:19
10718
Tja. Kanskje er det tid for en litt dypere nedtur igjen? 112?
Euronav fikk litt mildere behandling. Men den handles jo heller ikke på OSE.
Blir vel en avklaring her snart. Spørs hvordan den i seg selv virker inn.
Ratene har vel falt noe tilbake, men er vel fortsatt "akseptable"?
Ser vi på konkurrenter som Scorpio Tankers har jo den gått formidabelt mye mer siste året! Opp hele 298% US:FRO opp 73%. (US:EURN +93%)
Oppnår Scorpio veldig mye høyere rater enn Euronav og Frontline?
Skal heller ikke se bort ifra at den spretter over 130 igjen ganske snart?
Euronav fikk litt mildere behandling. Men den handles jo heller ikke på OSE.
Blir vel en avklaring her snart. Spørs hvordan den i seg selv virker inn.
Ratene har vel falt noe tilbake, men er vel fortsatt "akseptable"?
Ser vi på konkurrenter som Scorpio Tankers har jo den gått formidabelt mye mer siste året! Opp hele 298% US:FRO opp 73%. (US:EURN +93%)
Oppnår Scorpio veldig mye høyere rater enn Euronav og Frontline?
Skal heller ikke se bort ifra at den spretter over 130 igjen ganske snart?
ibyx
23.12.2022 kl 11:28
10261
Quiet week before Christmas could set tankers up to end 2022 with a bang
Activity has dropped off, potentially setting up the last week of 2022 for a flurry of fixtures
https://www.tradewindsnews.com/tankers/quiet-week-before-christmas-could-set-tankers-up-to-end-2022-with-a-bang/2-1-1379295
Activity has dropped off, potentially setting up the last week of 2022 for a flurry of fixtures
https://www.tradewindsnews.com/tankers/quiet-week-before-christmas-could-set-tankers-up-to-end-2022-with-a-bang/2-1-1379295
ibyx
23.12.2022 kl 12:06
10271
Short dekkes inn nå og skal dekkes inn jo mer kursen faller. 118 vil trigge rally. Mange skal gjerne inn igjen da. Greit å være litt i forkant? Slett ikke sikkert 118 nås før det snur...
Jada. Noen av oss går for 112 da!
:-)
Jada. Noen av oss går for 112 da!
:-)
ibyx
27.12.2022 kl 11:55
9446
Oil hit a three-week high on Tuesday as China's latest easing of COVID-19 restrictions spurred hopes of a fuel demand recovery, with further support coming from cuts to US energy production caused by winter storms
https://energy.economictimes.indiatimes.com/news/oil-and-gas/oil-hits-three-week-high-as-china-eases-covid-curbs/96542084?redirect=1
Kan være et greit bet å gå inn her nå?
Greit å følge litt med her også!
https://live.euronext.com/nb/product/equities/BE0003816338-XBRU
Ikke alle børser oppfører seg helt likt..
Betydelig mindre short i Euronav gir kanskje et riktigere bilde av ståa?
Det går fort i svingene når det snur!
https://energy.economictimes.indiatimes.com/news/oil-and-gas/oil-hits-three-week-high-as-china-eases-covid-curbs/96542084?redirect=1
Kan være et greit bet å gå inn her nå?
Greit å følge litt med her også!
https://live.euronext.com/nb/product/equities/BE0003816338-XBRU
Ikke alle børser oppfører seg helt likt..
Betydelig mindre short i Euronav gir kanskje et riktigere bilde av ståa?
Det går fort i svingene når det snur!
Redigert 27.12.2022 kl 11:58
Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
29.12.2022 kl 11:04
8340
Fra Norne Sec
All signs point towards a 2023 boom year for the tanker market.
In its latest weekly report, shipbroker Intermodal said that “while crude tanker freight rates have made a fair bit of gains, especially during the 2H2022, the market holds ample optimism for 2023.
More specifically, a low order book paired with increased ton-miles following Russia’s invasion of Ukraine will buoy freight rates. In addition, longer voyages resulting from the traditional Russian oil imports being redirected to other regions will require more tanker capacity. Also, traditional importers of Russian oil are finding alternative supplies that absorb excess capacity. With constantly improving supply-demand dynamics under current geopolitical disruptions crude tankers will continue to experience a hefty boost in 2023, while the current market fundamentals will particularly favor Aframax and Suezmax sizes”.
All signs point towards a 2023 boom year for the tanker market.
In its latest weekly report, shipbroker Intermodal said that “while crude tanker freight rates have made a fair bit of gains, especially during the 2H2022, the market holds ample optimism for 2023.
More specifically, a low order book paired with increased ton-miles following Russia’s invasion of Ukraine will buoy freight rates. In addition, longer voyages resulting from the traditional Russian oil imports being redirected to other regions will require more tanker capacity. Also, traditional importers of Russian oil are finding alternative supplies that absorb excess capacity. With constantly improving supply-demand dynamics under current geopolitical disruptions crude tankers will continue to experience a hefty boost in 2023, while the current market fundamentals will particularly favor Aframax and Suezmax sizes”.
ibyx
29.12.2022 kl 12:06
8353
Er gjerne 118 nivået som nettopp kanskje er ferdigtestet da?
Hadde nesten håpet på 112 inngang.
Euronav følger ellers som en skygge, eller motsatt..
https://live.euronext.com/nb/product/equities/BE0003816338-XBRU
En avklaring vs Euronav kan kanskje skape "uro" med snarlig tur til 112 nivå?
Utsiktene peker jo mest den andre veien. Men shortandel gjør bunnfisking mulig først!
Hadde nesten håpet på 112 inngang.
Euronav følger ellers som en skygge, eller motsatt..
https://live.euronext.com/nb/product/equities/BE0003816338-XBRU
En avklaring vs Euronav kan kanskje skape "uro" med snarlig tur til 112 nivå?
Utsiktene peker jo mest den andre veien. Men shortandel gjør bunnfisking mulig først!
ibyx
29.12.2022 kl 14:18
8200
Russian war risk rates primed to sky rocket as exclusion clauses limit insurance capacity
Underwriters say despite reinsurers withdrawal from the market cover will be available, but at what price?
https://www.tradewindsnews.com/insurance/russian-war-risk-rates-primed-to-sky-rocket-as-exclusion-clauses-limit-insurance-capacity/2-1-1381261
Underwriters say despite reinsurers withdrawal from the market cover will be available, but at what price?
https://www.tradewindsnews.com/insurance/russian-war-risk-rates-primed-to-sky-rocket-as-exclusion-clauses-limit-insurance-capacity/2-1-1381261
ibyx
29.12.2022 kl 15:35
8122
Double-digit demand growth forecast for tankers in complex trades
Russian retaliation is the latest obstacle for shipping industry to navigate in 2023
https://www.tradewindsnews.com/tankers/double-digit-demand-growth-forecast-for-tankers-in-complex-trades/2-1-1381324
Men først må vi ned til 112. Kanskje litt mer!
Russian retaliation is the latest obstacle for shipping industry to navigate in 2023
https://www.tradewindsnews.com/tankers/double-digit-demand-growth-forecast-for-tankers-in-complex-trades/2-1-1381324
Men først må vi ned til 112. Kanskje litt mer!
Redigert 29.12.2022 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
ibyx
30.12.2022 kl 10:57
7624
Trender mot 112 test. Men fallende oljepriser er vel potensielt bra?
VLCC spot $44.300
VLCC spot $44.300
Usa opp på Fredag, er bunnen nådd tro, eller skal fro norge mere ned på mandag, 112 som nevnt?
Redigert 01.01.2023 kl 15:16
Du må logge inn for å svare
lisleby
02.01.2023 kl 10:04
6626
Nå er flyttingen av registreringen fra Bermuda til Kypros godkjent og gjennomført. Hva betyr dette mht aksjegevinster i FRO fremover? Ligger det i dette at en nå kommer under fritaksmetoden fra nå og fremover ? Noen som har satt seg inn i dette ?
ibyx
02.01.2023 kl 15:08
6666
Tanker winning streak set to continue as Russia fuels super-cycle
Slow shipping, low orderbook and Russia reshuffle likely to fuel bonanza
https://www.tradewindsnews.com/news/tanker-winning-streak-set-to-continue-as-russia-fuels-super-cycle/2-1-1376691
Slow shipping, low orderbook and Russia reshuffle likely to fuel bonanza
https://www.tradewindsnews.com/news/tanker-winning-streak-set-to-continue-as-russia-fuels-super-cycle/2-1-1376691
telefusken
02.01.2023 kl 17:14
6522
Ser ut til å være et minefelt. Det er vel advokatmat av høy klasse når det gjelder "postkasseselskap" og slike ting sammen med Frontline.
" Et lavskatteland er et land der det effektive skattenivået er lavere enn 2/3 av skattenivået i Norge.
EØS-avtalen
Slike lavskatteland finnes også innenfor EØS (f.eks. etter omstendighetene Irland, Malta, Kypros). Da kommer EU- og EØS-retten inn i bildet. Både EU-domstolen og EFTA-domstolen har avgjort at et selskap som er etablert i land med lav skatt, ikke kan behandles dårligere i f.eks. Norge enn selskaper som er etablert i Norge, forutsatt at de er virkelig etablert og driver virksomhet der. Derfor gjelder fritaksmetoden også for aksjeutbytte fra et selskap i et lavskatteland i EØS, forutsatt at selskapet er reelt etablert og driver reell økonomisk virksomhet der. Hvis det dreier seg om et rent “postkasseselskap” eller noe slikt, gjelder fritaksmetoden derimot ikke, og da er aksjeutbyttet skattepliktig hos aksjonæren."
https://www.kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2021/06/10/7665670/skattefritt-utbytte-fra-sveits
" Et lavskatteland er et land der det effektive skattenivået er lavere enn 2/3 av skattenivået i Norge.
EØS-avtalen
Slike lavskatteland finnes også innenfor EØS (f.eks. etter omstendighetene Irland, Malta, Kypros). Da kommer EU- og EØS-retten inn i bildet. Både EU-domstolen og EFTA-domstolen har avgjort at et selskap som er etablert i land med lav skatt, ikke kan behandles dårligere i f.eks. Norge enn selskaper som er etablert i Norge, forutsatt at de er virkelig etablert og driver virksomhet der. Derfor gjelder fritaksmetoden også for aksjeutbytte fra et selskap i et lavskatteland i EØS, forutsatt at selskapet er reelt etablert og driver reell økonomisk virksomhet der. Hvis det dreier seg om et rent “postkasseselskap” eller noe slikt, gjelder fritaksmetoden derimot ikke, og da er aksjeutbyttet skattepliktig hos aksjonæren."
https://www.kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2021/06/10/7665670/skattefritt-utbytte-fra-sveits
lisleby
02.01.2023 kl 20:53
6260
Fra selskapet vedrørende flytting fra Bermuda til Kypros. Ser ut til at Kypros er mer enn et postkassestativ.
Effects and Advantages of the Redomiciliation
Our Board of Directors believes that there are advantages of the Redomiciliation. As a well-established shipping and ship management center, Cyprus is expected to provide many benefits to the Company, including but not limited to recruitment of experienced commercial and administrative and management personnel, a comprehensive tonnage tax regime, approved by the European Union, and a geographically advantageous position between our key market time zones. In addition, the completion of the Redomiciliation is a condition of launching and closing the Tender Offer and the Merger. Please see “The Redomiciliation—Effects and Advantages of the Redomiciliation.”
En oversikt fra advokatfirmaet Hemnes på Nordnet viser en liste over utenlandske selskap på Oslo børs og alle som er listet fra Kypros går inn under fritaksmetoden. Tenker det kanskje er greit med en forhånduttalelse fra skattetaten før ligningen for 2023 lages.
Effects and Advantages of the Redomiciliation
Our Board of Directors believes that there are advantages of the Redomiciliation. As a well-established shipping and ship management center, Cyprus is expected to provide many benefits to the Company, including but not limited to recruitment of experienced commercial and administrative and management personnel, a comprehensive tonnage tax regime, approved by the European Union, and a geographically advantageous position between our key market time zones. In addition, the completion of the Redomiciliation is a condition of launching and closing the Tender Offer and the Merger. Please see “The Redomiciliation—Effects and Advantages of the Redomiciliation.”
En oversikt fra advokatfirmaet Hemnes på Nordnet viser en liste over utenlandske selskap på Oslo børs og alle som er listet fra Kypros går inn under fritaksmetoden. Tenker det kanskje er greit med en forhånduttalelse fra skattetaten før ligningen for 2023 lages.
ibyx
03.01.2023 kl 12:09
5943
Haha. Denne er fullstendig uforutsigbar. Beste å gjøre det motsatte av hva man tror er "trenden"?
Blir jo slik med altfor mye short!
Får se hvor ratene går.
Salgspresset tyder på at de skal lavere enn siste oppdatering her USD43.400
https://www.tradewindsnews.com
Blir jo slik med altfor mye short!
Får se hvor ratene går.
Salgspresset tyder på at de skal lavere enn siste oppdatering her USD43.400
https://www.tradewindsnews.com
ibyx
03.01.2023 kl 13:19
5808
Kom et shortcover igjen der. Så sklir den litt igjen.
Bør vel være ferdig å teste 118 nå?
Bør vel være ferdig å teste 118 nå?
telefusken
03.01.2023 kl 17:08
5563
De har fortsatt ISIN fra Bermuda. Jeg regner med at den blir endret, og da ser man fort om det er mulig å kjøpe aksjen på en ASK-konto eller ikke.
JimmiHenriksen
04.01.2023 kl 10:59
5262
Har ikke vært med på en stund: Er fusjonen med Euronav skirnlagt?
Tøff
04.01.2023 kl 12:30
5219
Det blir ingen full fusjon. Til det trenges det 75% tilslutning fra aksjonærene, som er blitt blokkert av den belgiske familien. Det ligger an til at Euronav blir et datterselskap av FRO, som krever 50% tilslutning.
ibyx
04.01.2023 kl 12:47
5183
Nede og tester 112 idag.
Skulle ikke fraktbehov helst øke med fallende oljepriser?
Trodde Biden skulle etterfylle og Kina åpne?
Ifølge Tradewinds er VLCC opp marginalt fra 43300 til 43600
Skal visst mer til da!
108 er kanskje et greit nivå å gå litt inn på?
Skulle ikke fraktbehov helst øke med fallende oljepriser?
Trodde Biden skulle etterfylle og Kina åpne?
Ifølge Tradewinds er VLCC opp marginalt fra 43300 til 43600
Skal visst mer til da!
108 er kanskje et greit nivå å gå litt inn på?
Redigert 04.01.2023 kl 12:53
Du må logge inn for å svare
ibyx
04.01.2023 kl 13:20
5129
Litt odd at ny ticker viser kursutvikling 0 noen steder, mens nedgangen i virkeligheten er ca 4%!
Ny ticker, nye muligheter liksom?
:-)
Ny ticker, nye muligheter liksom?
:-)
Redigert 04.01.2023 kl 13:54
Du må logge inn for å svare
Hos sparebanken1 var ticer Fro borte grunnet nav bytte til Frot, det var ikke oppdatert i følge sparebanke1. Så jeg fikk ikke solgt meg ut føre fallet begynte. Jeg kunne kvært dem nedi banken i dag😫. Fikk solgt meg ut til slutt etter det var oppdatert etter en drøy time.
Kjøper på 108 igjen, eller lavere.
Kjøper på 108 igjen, eller lavere.
Sognoksen1
04.01.2023 kl 15:06
4919
Tank rater har no vert høyest på vinteren så lenge som jeg vet.men er vel kommet ned på et mer normalt nivå men 40 50000$ er vel ok det, ser de skriver i finansavisen at utsiktene er dårlige for første kvartal , Det har vel aldri sett bedre ut for tank en det gjør nå men de liker og få oss til og tro det , sterke krefter her tydelig vis
Tøff
04.01.2023 kl 15:41
4837
Det er helt riktig det du skriver. Men jeg husker at januar i fjor var svak til å begynne med. Jeg hadde FRO den gangen og. Mot slutten av januar begynte det å løsne.
Tøff
04.01.2023 kl 15:49
4812
Det var nok aksjekursen jeg husker best. Det tok lenger tid med ratene.
omans
04.01.2023 kl 15:50
4937
Teknisk har avgitt skumle signaler, det er litt skummel graf. Det gjenstår å se hvilke støttenivåer som holder når det testes nedover fremover.
Det bikken ned av 124 igår, og noe støtte ved 108-109, om videre teste 103.
Det bikken ned av 124 igår, og noe støtte ved 108-109, om videre teste 103.
skuggen
04.01.2023 kl 17:28
4906
Hva skjedde i dag? I flg. E 24 sluttet Frontline på 117. DN og Finansavisen har en sluttkurs på 110 på skyhøy omsetning. Hvem har rett?
ibyx
04.01.2023 kl 17:57
4910
NYSE matcher stort sett 110 hittil kveld. Laveste 10.82
https://www.marketwatch.com/investing/stock/fro
https://www.marketwatch.com/investing/stock/fro
Flipper
04.01.2023 kl 18:04
4889
ISIN brukes i Europa, men i Statene og Canada, CUSIP. Vet ikke om dette gjelder i Bahamas eller Cyprus:
The CUSIP number, also known as the Committee on Uniform Securities Identification Procedures number, is a unique nine-character identification number assigned to all stocks (and registered bonds) in the U.S. and Canada.
It is used to create a concrete distinction between securities that are traded on public markets. The system is in place to facilitate the settlement process and the clearance of associated securities.
CUSIP numbers are nine-digits, alphanumeric, and used to identify securities including municipal bonds.
A CUSIP number is similar to a serial number. The first six characters are known as the base or CUSIP-6, and these characters uniquely identify the security issuer. The seventh and eighth digits identify the issue of the security, and the ninth digit is an automatically generated check digit.
Full forklaring på denne linken:
***. How to Locate the CUSIP Number for a Stock: ****
https://www.investopedia.com/ask/answers/06/cusipforspecificstock.asp
The CUSIP number, also known as the Committee on Uniform Securities Identification Procedures number, is a unique nine-character identification number assigned to all stocks (and registered bonds) in the U.S. and Canada.
It is used to create a concrete distinction between securities that are traded on public markets. The system is in place to facilitate the settlement process and the clearance of associated securities.
CUSIP numbers are nine-digits, alphanumeric, and used to identify securities including municipal bonds.
A CUSIP number is similar to a serial number. The first six characters are known as the base or CUSIP-6, and these characters uniquely identify the security issuer. The seventh and eighth digits identify the issue of the security, and the ninth digit is an automatically generated check digit.
Full forklaring på denne linken:
***. How to Locate the CUSIP Number for a Stock: ****
https://www.investopedia.com/ask/answers/06/cusipforspecificstock.asp
Redigert 04.01.2023 kl 18:05
Du må logge inn for å svare