Da fanget Bybonden kniven....
Da er det såååå mange negative kommentarer om Frontline at jeg bare måtte kjøpe BULL FRO X6..
Mulig den skal lengre ned, men ettersom Bybonden er fryktløs tar jeg sjansen.
Tipper vi ser en stigning på 300 % før jul..
Tjo og hei,lykke til !!
Bybonden....
Mulig den skal lengre ned, men ettersom Bybonden er fryktløs tar jeg sjansen.
Tipper vi ser en stigning på 300 % før jul..
Tjo og hei,lykke til !!
Bybonden....
Redigert 08.11.2022 kl 20:29
Du må logge inn for å svare
ibyx
23.01.2023 kl 10:47
9076
Obs.
Euronav will announce its fourth quarter results on Thursday this week, an event where top management is expected to face tough questions from analysts and reporters over the company’s future.
Euronav will announce its fourth quarter results on Thursday this week, an event where top management is expected to face tough questions from analysts and reporters over the company’s future.
ibyx
23.01.2023 kl 11:16
9016
Blir så mye positiv omtale for Frontline nå at det ligger an til kjøpsmuligheter på "Sell on good news"!
Mener Kina kan gi kursfest i stortank
Analysesjef Eirik Haavaldsen mener man bør kjøpe tankaksjer som et spill på en gjenåpning av Kina. Han har to soleklare favoritter.
Han mener rederier med skip som har installert renseanlegg i form av scrubbere og en historie med utbyttebetalinger er de beste aksjene å satse på. Dette gjelder spesielt John Fredriksens Frontline og greske Okeanis Eco Tankers.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/01/22/7978758/pareto-securities-anbefaler-tankaksjer
Mener Kina kan gi kursfest i stortank
Analysesjef Eirik Haavaldsen mener man bør kjøpe tankaksjer som et spill på en gjenåpning av Kina. Han har to soleklare favoritter.
Han mener rederier med skip som har installert renseanlegg i form av scrubbere og en historie med utbyttebetalinger er de beste aksjene å satse på. Dette gjelder spesielt John Fredriksens Frontline og greske Okeanis Eco Tankers.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/01/22/7978758/pareto-securities-anbefaler-tankaksjer
ShippingTriton
23.01.2023 kl 13:36
8796
Jeg tror JF kjøper seg opp til 25% og har således kontroll på
Hva som skjer med Euronav og ilag med den andre stor aksjonæren legge en plan slik at begge blir fornøyd.
Hva som skjer med Euronav og ilag med den andre stor aksjonæren legge en plan slik at begge blir fornøyd.
ibyx
23.01.2023 kl 13:46
8857
Noe som i det minste innebærer at han får de VLCC båtene han vil ha, som han allerede eier 22,6% av?
FRO vil gjerne fortsette sidelengs fra ca 135 til taket på ca142 som viser seg vansekelig å bryte, inntil nærmere nyheter?
FRO vil gjerne fortsette sidelengs fra ca 135 til taket på ca142 som viser seg vansekelig å bryte, inntil nærmere nyheter?
ibyx
23.01.2023 kl 14:24
9395
23.01.2023
kl. 14.09
Analysehus tror på højere priser for tankskibe
Clarksons forventer stigende rater og værdier i VLCC-markedet frem til udgangen af 2024, hvor især en lav ordrebog støtter udviklingen.
https://shippingwatch.dk/Rederier/Tanker/article14884151.ece
kl. 14.09
Analysehus tror på højere priser for tankskibe
Clarksons forventer stigende rater og værdier i VLCC-markedet frem til udgangen af 2024, hvor især en lav ordrebog støtter udviklingen.
https://shippingwatch.dk/Rederier/Tanker/article14884151.ece
Redigert 23.01.2023 kl 14:25
Du må logge inn for å svare
ibyx
24.01.2023 kl 09:14
8753
Spørs om ikke denne nærmer seg bunnen i den "nye" trendkanalen nå. 135-142.
Analysene er ikke feil. Det er bare trading som driver på litt kontrært og forutsigbart.
142 vil bli tatt ut snart...
Analysene er ikke feil. Det er bare trading som driver på litt kontrært og forutsigbart.
142 vil bli tatt ut snart...
ibyx
24.01.2023 kl 09:42
8689
Euronav har nå hentet inn hele fallet fra begynnelsen av året.
Litt lavere enn dagen før krasjet 9.1, men høyere enn noen dager før.
Fredriksen med sine kjøp skal vel ha noe av æren for det?
Og får du FRO under 135 nå er det bare å slå til!
:-)
Litt lavere enn dagen før krasjet 9.1, men høyere enn noen dager før.
Fredriksen med sine kjøp skal vel ha noe av æren for det?
Og får du FRO under 135 nå er det bare å slå til!
:-)
ibyx
24.01.2023 kl 10:51
8499
Kanskje er Navios et bedre kjøp?
https://newshare24.com/2023/01/24/navios-maritime-partners-undervalued-trading-at-a-fraction-of-nav/
Chartet her viser forøvrig at Frontline ligger sånn midt på treet i forhold til peers i kursutvikling.
https://newshare24.com/2023/01/24/navios-maritime-partners-undervalued-trading-at-a-fraction-of-nav/
Chartet her viser forøvrig at Frontline ligger sånn midt på treet i forhold til peers i kursutvikling.
ibyx
24.01.2023 kl 11:46
8392
I forhold til omsetningen i Euronav som holder seg marginalt i minus er Frontline kun 1/3 så mye omsatt i forhold til "normalen" ifølge Marketwatch!
Dette er altså ingen "tung gevinstsikring" vi ser helt nede i 132,56 idag!
Vel. Enhver får gjøre seg opp en mening om det...
Dette er altså ingen "tung gevinstsikring" vi ser helt nede i 132,56 idag!
Vel. Enhver får gjøre seg opp en mening om det...
Redigert 24.01.2023 kl 11:47
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.01.2023 kl 10:05
7908
Virker som det er et lite "driv" mot å bryte 130 igjen?
Bør være attraktivt å få kjøpt på slike kurser?
Fall på stadig lavere volum i et marked med antatt oppside er ikke så dumt?
Bør være attraktivt å få kjøpt på slike kurser?
Fall på stadig lavere volum i et marked med antatt oppside er ikke så dumt?
ibyx
25.01.2023 kl 13:57
7651
Det er vel lite som er for stort for Fredriksen, men ULCC 2003 deal med Euoronav er kanskje ikke tingen?
Det spekuleres vel i om det kan bli et forlik hvor VLCC skifter fra Euronav til Frontline?
Store aksjonærer i Euronav ønsker visstnok å gå ut av denne type skip.
Euronav silent as S&P interest swirls around world’s second-biggest tanker
Industry sources report talk around potential sale of ULCC Oceania, three months after disposal of sister ship Europe
https://www.tradewindsnews.com/tankers/euronav-silent-as-s-p-interest-swirls-around-world-s-second-biggest-tanker/2-1-1393309
Det spekuleres vel i om det kan bli et forlik hvor VLCC skifter fra Euronav til Frontline?
Store aksjonærer i Euronav ønsker visstnok å gå ut av denne type skip.
Euronav silent as S&P interest swirls around world’s second-biggest tanker
Industry sources report talk around potential sale of ULCC Oceania, three months after disposal of sister ship Europe
https://www.tradewindsnews.com/tankers/euronav-silent-as-s-p-interest-swirls-around-world-s-second-biggest-tanker/2-1-1393309
Redigert 25.01.2023 kl 14:30
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.01.2023 kl 16:13
7440
Tredje dag ned. Det er jo ofte slik vi *også* kjenner Frontline!
Blir mye billig olje som skal fraktes nå da!
:-)
Blir mye billig olje som skal fraktes nå da!
:-)
ibyx
26.01.2023 kl 15:37
6878
Og der fikk vi svar på siste dagers nedsalg!
MAGNETAR FINANCIAL LLC 3 494 148 1,56% 26.01.2023
Da er vi vel tilbake i kjent gjenge?
Skal bli mulig å få aksjer under 130 igjen før Q4 på dette vel?
MAGNETAR FINANCIAL LLC 3 494 148 1,56% 26.01.2023
Da er vi vel tilbake i kjent gjenge?
Skal bli mulig å få aksjer under 130 igjen før Q4 på dette vel?
Redigert 26.01.2023 kl 15:38
Du må logge inn for å svare
ibyx
26.01.2023 kl 18:10
6668
Kanskje bare meg som ikke skjønner dette?
Hvordan er det mulig å dukke opp med en short på nesten 3,5 millioner aksjer med omtrentlig verdi på i overkant av 450 MNOK tilsynelatende på en dag?
Position date 26.01.2023
Dagsomsetningen idag var 79MNOK og igår (dersom det er en datofeil) var 105 MNOK
Dersom vi kompenserer for de før melding hadde 0,49999% beholdning så får vi likevel at de må ha solgt 300 MNOK på 1 dag
Er shorten registrert hos Finanstilsynet her potensiell? Altså en pott de sitter med som ikke er solgt short ennå?
Hva er "feil" her?
Er det fortsatt rot med overgang til ny selskapsregistrering?
Ser at shortnordic ikke har noe på Frontline nå...
Ikke mye tillitvekkende transparens her?
Jeg tenker at dette er langt ifra uvesentlige tall å surre med? Det har åpenbart potensielt stor effekt i markedet!
Selv blåste jeg en stoploss med noe tap som følge av dette!
Hvordan er det mulig å dukke opp med en short på nesten 3,5 millioner aksjer med omtrentlig verdi på i overkant av 450 MNOK tilsynelatende på en dag?
Position date 26.01.2023
Dagsomsetningen idag var 79MNOK og igår (dersom det er en datofeil) var 105 MNOK
Dersom vi kompenserer for de før melding hadde 0,49999% beholdning så får vi likevel at de må ha solgt 300 MNOK på 1 dag
Er shorten registrert hos Finanstilsynet her potensiell? Altså en pott de sitter med som ikke er solgt short ennå?
Hva er "feil" her?
Er det fortsatt rot med overgang til ny selskapsregistrering?
Ser at shortnordic ikke har noe på Frontline nå...
Ikke mye tillitvekkende transparens her?
Jeg tenker at dette er langt ifra uvesentlige tall å surre med? Det har åpenbart potensielt stor effekt i markedet!
Selv blåste jeg en stoploss med noe tap som følge av dette!
Redigert 26.01.2023 kl 18:18
Du må logge inn for å svare
Leotwin
26.01.2023 kl 19:31
6556
Oppdatert short i USA (ca 14 dg delay):
Ned 35 %. Fortsatt ca. 17,3 mill aksjer short.
https://shortsqueeze.com/shortinterest/stock/FRO.htm
Ned 35 %. Fortsatt ca. 17,3 mill aksjer short.
https://shortsqueeze.com/shortinterest/stock/FRO.htm
ibyx
26.01.2023 kl 19:48
6513
Vel og bra. Det har gått ned her også før det steg igjen på litt underlig vis som jeg prøver å forstå..
Det er vel uansett snakk om to forskjellige "shortporteføljer". En på NYSE og en på OSE? Eller går de om hverandre for de som vet hvordan?
Det er vel uansett snakk om to forskjellige "shortporteføljer". En på NYSE og en på OSE? Eller går de om hverandre for de som vet hvordan?
Redigert 26.01.2023 kl 19:49
Du må logge inn for å svare
Tøff
26.01.2023 kl 23:17
6274
Shorterne benytter avanserte metoder for å hedge, akkurat som opsjoner. Det er også sikkert vanlig å shorte på OSE og dekke seg inn på NYSE intradag. Jeg har gitt opp å forstå noe av det.
Noe jeg derimot følger veldig nøye er spotratene til Poten. VLCC ratene ble i dag oppgitt til USD 21900. Det er jo i nærheten av CBE for det segmentet. Dagens notering på Aframax er USD 24500. Suezmax notert til USD 54000 har holdt seg mye bedre. Men så lave rater innebærer svekket lønnsomhet i øyeblikket, og vil jo ha innvirkning på 1.kvartal. Samme med produkttank (Hafnia). Nå venter alle på sanksjoner mot Russland som trer i kraft i nærmeste fremtid, med lenger tonnmil og på nytt høyere rater. Jeg tror man skal være litt forsiktig, før det virkelig tyder på at ratene snur. Ofte vil trenden i ratene ha en tendens til å vare lenger enn man skulle tro. Jeg står ute av tank foreløpig, og avventer situasjonen.
Noe jeg derimot følger veldig nøye er spotratene til Poten. VLCC ratene ble i dag oppgitt til USD 21900. Det er jo i nærheten av CBE for det segmentet. Dagens notering på Aframax er USD 24500. Suezmax notert til USD 54000 har holdt seg mye bedre. Men så lave rater innebærer svekket lønnsomhet i øyeblikket, og vil jo ha innvirkning på 1.kvartal. Samme med produkttank (Hafnia). Nå venter alle på sanksjoner mot Russland som trer i kraft i nærmeste fremtid, med lenger tonnmil og på nytt høyere rater. Jeg tror man skal være litt forsiktig, før det virkelig tyder på at ratene snur. Ofte vil trenden i ratene ha en tendens til å vare lenger enn man skulle tro. Jeg står ute av tank foreløpig, og avventer situasjonen.
Schenk
27.01.2023 kl 09:13
6010
Ser på Tradewinds i dag at John F har 24,99% i Euronav og kan blokkere fusjon
ibyx
27.01.2023 kl 09:14
5997
Er det godt eller dårlig nytt for shorten?
:-)
Det øker vel innflytelsen på et resultat i den eventuelle voldgiftssaken?
Får han med seg mange nok andre aksjonærer så blir motstanderne rett og slett for "lette" til å få igjennom kravene sine?
:-)
Det øker vel innflytelsen på et resultat i den eventuelle voldgiftssaken?
Får han med seg mange nok andre aksjonærer så blir motstanderne rett og slett for "lette" til å få igjennom kravene sine?
Redigert 27.01.2023 kl 09:18
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.01.2023 kl 09:26
5949
Hva er LONG i Frontline ???
Det er hevet over tvil at shorten vil ha denne ned nå. Men det ser ut som det er slutt på den aggressive "oppstarten" som i følge oversikten til Finanstilsynet ser ut til å ha hatt et større volum enn det som er mulig å avlede av åpen børshandel...
En ting er sikkert . Salgsviljen vil avta om da ikke nesten alle analytikere går i baret!
:-)
Det er hevet over tvil at shorten vil ha denne ned nå. Men det ser ut som det er slutt på den aggressive "oppstarten" som i følge oversikten til Finanstilsynet ser ut til å ha hatt et større volum enn det som er mulig å avlede av åpen børshandel...
En ting er sikkert . Salgsviljen vil avta om da ikke nesten alle analytikere går i baret!
:-)
ibyx
27.01.2023 kl 09:58
5866
slik ser det ut nå:
Mean consensus BUY
Number of Analysts 4
Last Close Price 13,37 $
Average target price 16,25 $
Spread / Average Target 21,5%
High Price Target 19,00 $
Spread / Highest target 42,1%
Low Price Target 12,50 $
Spread / Lowest Target -6,51%
Mean consensus BUY
Number of Analysts 4
Last Close Price 13,37 $
Average target price 16,25 $
Spread / Average Target 21,5%
High Price Target 19,00 $
Spread / Highest target 42,1%
Low Price Target 12,50 $
Spread / Lowest Target -6,51%
ibyx
27.01.2023 kl 14:13
5587
Kryper fint oppover...
Virker som markedet har priset inn at VLCC bunner nå?
spot 21.900 USD idag på Tradewinds.
Og shorten har kanskje gått seg "til rette" litt?
Virker som markedet har priset inn at VLCC bunner nå?
spot 21.900 USD idag på Tradewinds.
Og shorten har kanskje gått seg "til rette" litt?
Longline
27.01.2023 kl 14:49
5529
Tok mine Trading aksjer ut av pgs i går på sluttauksjonen med de jeg kaller en veldig go dag.Inn her med 4000 på 130,5..Liker utviklingen.
Flipper
27.01.2023 kl 16:57
5350
Snedig trekk av John.Solgte EURN og fikk med seg Bonusen som var gitt til alle EURN eiere, var det ( 0,45 ) for hver EURN aksje de solgte til FRO samt ble kvitt noen shortere som var veldig stor.
Den bonusen bla. brukt til å kjøpe EURN aksjer, siden ikke lenger er bundet av det gode tilbudet til EURN aksjonærer.
Håper dette ble rett, måtte holde tunga rett for å få frem hva jeg mener å si........ Kommentarer / rettelser velkommen
Den bonusen bla. brukt til å kjøpe EURN aksjer, siden ikke lenger er bundet av det gode tilbudet til EURN aksjonærer.
Håper dette ble rett, måtte holde tunga rett for å få frem hva jeg mener å si........ Kommentarer / rettelser velkommen
Redigert 27.01.2023 kl 17:05
Du må logge inn for å svare
Leotwin
28.01.2023 kl 15:35
4849
Tøff
28.01.2023 kl 15:43
4833
Det er mulig det skjer nå. VLCC hadde bedring i spotratene hos Poten på fredag. USD 24800 mot USD 21900 dagen før, som var det laveste i denne omgang. Lykke til!
fattigstakkar
30.01.2023 kl 08:53
4187
Vanskelig å vite hvor kursen skal på kort sikt med usikkerheten knyttet til oppkjøpet https://www.finansavisen.no/shipping/2023/01/30/7981064/euronav-har-sendt-inn-soknad-om-voldgift
Føler tryggest å sitte like tungt i FRO og EURN for å redusere risikoen for å satse på feil hest. Utsiktene for tank ser stadig lysere ut med meldinger om at oljeetterspørselen vil stige kraftig med kinesisk gjenåpning.
Føler tryggest å sitte like tungt i FRO og EURN for å redusere risikoen for å satse på feil hest. Utsiktene for tank ser stadig lysere ut med meldinger om at oljeetterspørselen vil stige kraftig med kinesisk gjenåpning.
Leotwin
30.01.2023 kl 11:06
3959
Ser den…
Med nåværende eierbrøk kan Saweryes og Fredriksen - hvis de klarer å bli enige - strengt tatt diktere nesten hvilken som helst løsning på konflikten. Til sammen eier de jo 50% av Euronav. Styret kan ikke gå mot begge de største eierne samtidig. En løsning kan være at de blir enige om at Frontline overtar det vesentligste av skipene? Mens Fredriksen stemmer for at «rest-euronav» fusjoneres med Sawerys selskaper? Spørsmålet blir til hvilken pris…
Med nåværende eierbrøk kan Saweryes og Fredriksen - hvis de klarer å bli enige - strengt tatt diktere nesten hvilken som helst løsning på konflikten. Til sammen eier de jo 50% av Euronav. Styret kan ikke gå mot begge de største eierne samtidig. En løsning kan være at de blir enige om at Frontline overtar det vesentligste av skipene? Mens Fredriksen stemmer for at «rest-euronav» fusjoneres med Sawerys selskaper? Spørsmålet blir til hvilken pris…
ibyx
01.02.2023 kl 15:30
2971
Er vel på tide å ta gevinst igjen nå som den stanger på taket 141-142?
Den kinesiske effekten er vel ikke der riktig ennå?
Frontline handles jo slettes ikke etter de "lange linjer"!
Det er jo short og jalla hele veien både opp og ned!
Den kinesiske effekten er vel ikke der riktig ennå?
Frontline handles jo slettes ikke etter de "lange linjer"!
Det er jo short og jalla hele veien både opp og ned!
ibyx
01.02.2023 kl 15:49
2908
Iallfall på 145!
Dette var neppe shortcover!
Vil høyst sannsynlig føre til økt short.
Kan bli artig det!
Dette var neppe shortcover!
Vil høyst sannsynlig føre til økt short.
Kan bli artig det!
Redigert 01.02.2023 kl 16:01
Du må logge inn for å svare
Leotwin
01.02.2023 kl 16:11
2833
Eller bryter den ut av tradingrangen, og setter raskt ny 1 y high? Tror vi vet mer etter at Fed har fått sagt sitt i kveld.
Ps: flere artikler nå på tradewindsnews.com som er bull for tank
Ps: flere artikler nå på tradewindsnews.com som er bull for tank
ibyx
01.02.2023 kl 16:16
2803
Bullsignalene har vært der en stund. Det er spørsmål om når de faktisk slår inn. Fallende VLCC rater har fx ikke hjulpet til med å bryte oppover.
Manko på skip vet vi fx kommer, men effekten er jo ikke der ennå på rater?
Vil vi fx se store positive utslag på inntjening ved Q1?
Manko på skip vet vi fx kommer, men effekten er jo ikke der ennå på rater?
Vil vi fx se store positive utslag på inntjening ved Q1?
Redigert 01.02.2023 kl 16:17
Du må logge inn for å svare
Leotwin
01.02.2023 kl 16:30
2755
Nå skal de jo rapportere q4 først. Her var allerede mye kapasitet booket til gode rater (se guiding q3). Guiding for q1 tror jeg blir å overraske positivt. For det første har ratene beveget sakte nedover. Masse booking for q1 kan være gjort før vi så dagens nivå. For det andre har ikke ratene for moderne skip med scrubber vært så verst i q1 heller. Godt over breakeven, selv for VLCC. På grunn av fusjonsplanene holdt FRO igjen utbytte for q3. Dette kan godt bli utbetalt sammen med solid utbytte for q4.
Slik jeg ser det er usikkerheten størst mhht hvilke rater de klarer å oppnå i q2/q3. Men Frontline presterer ofte godt sammenlignet med peers, og til da (særlig q3) kan vi nok også forvente å se betydningen av gjenåpningen i Kina, samt virkningene av Russland-sanksjoner.
Just my take on it:)
Slik jeg ser det er usikkerheten størst mhht hvilke rater de klarer å oppnå i q2/q3. Men Frontline presterer ofte godt sammenlignet med peers, og til da (særlig q3) kan vi nok også forvente å se betydningen av gjenåpningen i Kina, samt virkningene av Russland-sanksjoner.
Just my take on it:)
Redigert 01.02.2023 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
ibyx
01.02.2023 kl 16:45
2699
Vi får se. Det er en komplisert mix her!
Spennende å se hvordan shorten reagerer på dagens rykk også.
Kanskje går de på en stjernesmell? Skjer jo det også!
Dagens sluttkurs ble jo ganske utrivelig for dem!
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway
Historikken er såvisst brokete!
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Frontline&land=norway
Spennende å se hvordan shorten reagerer på dagens rykk også.
Kanskje går de på en stjernesmell? Skjer jo det også!
Dagens sluttkurs ble jo ganske utrivelig for dem!
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FRONTLINE&land=norway
Historikken er såvisst brokete!
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Frontline&land=norway
Redigert 01.02.2023 kl 16:45
Du må logge inn for å svare