Pcib - Q3

Slettet bruker
PCIB 13.11.2018 kl 07:53 7586

PCI Biotech: Third quarter 2018 results

Oslo (Norway), 13 November 2018 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company today announces its interim third quarter 2018 result.
Please find enclosed the report and presentation.

The fully underwritten rights issue of NOK 360 million completed in October
2018 provides PCI Biotech with the funds needed for the pivotal fimaChem study,
beyond interim read-out of results for potential accelerated/conditional
marketing approval.

The emerging data from the dose-escalation part of the Phase I study continues
to deliver positive early signs of efficacy. Median overall survival for the
dose selected for the pivotal study ended in October 2018 at 21.7 months, with
two out of six patients in this cohort still being alive. Although the data
sample is small, the results indicate a clear improvement over the best
comparable published data. Our focus is now to bring fimaChem to the market for
the treatment of inoperable bile duct cancer through successful performance of
the pivotal study, which is expected to start in the first half of 2019.

The dose-finding part of the fimaVacc Phase I study identified a well-tolerated
dosing regimen. PCI Biotech is collaborating with international immunotherapy
experts for further in-depth analysis and characterisation of the immune
responses.

Continued positive development in the fimaNAc programme, with one new research
collaboration established in the third quarter of 2018.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, comments: "The recently completed rights issue
is a game-changer for the company, as it provides the required funds for the
fimaChem programme to reach interim read-out and potential filing for
accelerated approval in bile duct cancer. Our full focus is now on initiation
and delivery of the pivotal study, and we have to that end further strengthened
the organisation with experienced operational expertise in clinical project
delivery. We are also very pleased to have established a collaboration with the
internationally renowned expert group at Leiden University Medical Center under
the leadership of Professor Sjoerd van der Burg for the finalisation of the in-
depth characterisation of the immune responses to fimaVacc. The US patent
granted for the band-aid like illumination device represents another important
milestone for this programme."

Highlights

* Completed fully underwritten rights issue of NOK 360 million

* Continued positive early signs of efficacy from fimaChem Phase I

* Preparations for the pivotal fimaChem study progressing towards initiation in
the first half of 2019

* Presented Phase I dose-escalation fimaChem results at the 2018 ESMO congress

* Entered collaboration with a renowned international cancer immunology
institute for analysis and characterisation of the fimaVacc clinical immune
response

* US patent granted for "band-aid-like" device for fimaVacc skin illumination /
injection

* Established new fimaNAc research collaboration with Bavarian Nordic, an
immunotherapy-focused biotechnology company

* Further strengthened the clinical organisation
Redigert 20.01.2021 kl 01:38 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
13.11.2018 kl 09:46 7190

1 - Per mer enn antyder abscopal effekt
2 - Overlevelsestid blir bedre og bedre
3 - Vacc resultater kommer før jul. De blir svært gode
4 - Patent for vacc innvilget
5 - Verdien av CHEM øker betraktelig ved en accelerated approval, spesielt fordi vi har båret all risk selv. En partneravtale blir langt mer verdifull enn før.

Vi som har fulgt selskapet i lang tid vet at teknologien virker. FED vet det også.
PCIB er i øyeblikket den mest underprisede i norsk biotek. Jeg tror ikke det varer lenge.
VACC resultater kan ha samme effekt som FDA-meldingen 20 desember i fjor.

Får vi en rask dobling eller 3-dobling som julegave ?
Slettet bruker
13.11.2018 kl 10:09 7091

intet hadde gledet meg mer.

I fjor berget pcib års overskuddet i romjulen for min del, mulig den fixer saken i år og.
Scoopfinder
13.11.2018 kl 11:51 6898

Interessen for PCIB her inne er fraværende. Traderne har forlatt skuta med tap. Vi som har trua er igjen. Aksjen er utbomba.

Vi vet at Chem virker. FDA vet det også. Svært gode tall fra GGK. Vi vet at hode,nakke virket også.
Vacc kommer med resultater før jul. Vi har Pers ord for at de blir svært gode
Nac har flere selskaper som har deltatt i flere år. Det hadde de ikke gjort om de ikke så at leveringsteknologien virker.

Markedet oppdager PCIB når resultatene kommer, men da til langt høyere priser. Det er nå det er grisebillig pga risiko, som jeg mener er langt mindre enn det markedet tror.
Risiko er liten fordi alle tre områder ser ut til å virke. De bygger alle på samme ide
Redigert 13.11.2018 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
heilo888
13.11.2018 kl 12:26 6791

Trolig den beste kvartalspresentasjonen PCIB har avholdt.
Kan nevne i tillegg til det over at man vil ta endelig stilling til asiatiske siter/partnere i pivotal FimaChem studien løpet av H1 2019.
Effektdata for ext. studien vil også bli offentliggjørdt i løpet av H1 2019.

Men i første omgang er det nok de endelig resultatene fra FimaVacc som kan få kursen til å gå betydelig opp. Blir disse i nærheten så sensasjonelle som flere av oss tror vil det medføre en kurseksplosjon før nyttår!

Ellers er går de interessante diskusjonen om PCIB på TI. for tiden, om noen skulle være interessert.
Redigert 13.11.2018 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Biobiobio
13.11.2018 kl 12:49 6730

Meget solid Q3. Kanskje den beste presentasjonen jeg har hørt av PW. Veldig betryggende ting å høre som aksjonær.
Stor takk til Sørlendingen også, som tok tak, og spurte om tingene alle lurer på. Vanvittig ressurs å ha på presentasjonene. Delt 1 plass på PW og Sørlendingen i dag. Bravo
heilo888
13.11.2018 kl 13:08 6682

Har vært på flere presentasjoner i PHO og PCIB med Sørlendingen til stede. Han er veldig engasjert og stiller gode spørsmål på saker som ellers ikke kommer klart nok frem i presentasjonene.
Fra å være blant de 10 største aksjonærene har han i det siste reduser noe i PCIB, men er forsatt en betydelig aksjeeier.
SHARE-IT
13.11.2018 kl 13:24 6634

Absolutt oppløftende Q3. Det blir spennende frem mot nyttår. Vi får håpe kursen også får seg et løft innen da. Nå er den hva jeg vil betrakte som utbombet.
heilo888
13.11.2018 kl 14:01 6556

Ja aksjen er utbombet pga. emisjonen og at ttt., men synd at ikke flere småaksjonærer øyner det enorme kurspotensiale som nå ligger i aksjen.

Fra nåværende kursnivå kan faktisk PCIB på kort tid dobble seg kursmessig om FimaVacc-resultatene lever opp til mine forventninger.

I tillegg kan det når som helst komme avtaler innen FimaNac; kanskje mest trolig med èn av 10 største BP.
Durable
13.11.2018 kl 21:32 6281

Hatten av for Sørlendingen. Virkelig «top notch».
Han spør og graver og får frem viktig informasjon. Sikkert en smule ubehagelig for ledelsen, men det får så være.

Ledelsen var også på topp i dag. Strålende levert av både Walday og Skuggedal. Fremtiden ser lys ut.
Det eneste jeg har å klage på når det gjelder ledelsen er at, strengt tatt, så burde det ikke vært nødvendig at Sørlendingen kommer med spørsmål for at enkelte av disse tingene skulle bli belyst.

De kunne gjerne vært en liiiiten smule mer proaktive, og forstått hva aksjonærene ønsker av info. Uten Sørlendingens innsats ville endel info blitt utelatt, og slik burde det absolutt ikke være.
Når det er sagt, så har jeg stor forståelse for at det for Walday er meget utfordrende å vite hva man kan/ikke kan, bør/ikke bør, må si osv. Det er mange fallgruver, og en forsnakkelse kan være skjebnesvanger og ødelegge mye for selskapet.
rockpus
14.11.2018 kl 00:22 6117

Jeg fant i dag ut at tiden er inne for ny inngang. Gikk ut på 41 og startet ny inngang i dag på 25.
heilo888
14.11.2018 kl 00:52 6087

Du vil bli god belønnet på litt sikt!
SHARE-IT
14.11.2018 kl 08:08 5919

Begynner Hegnar å ta bio mer på alvor? Stor oppmerksomhet viet PCIB i dagens FA over ca 1,5 s (50% foto av Must!?) med en skikkelig dekning og beskrivelse av selskapet. Absolutt positivt.
heilo888
14.11.2018 kl 09:36 5776

Ja overaskende av Finansavisen/Hegnar!
Kanskje flere enn den invidde "menigheten" er i ferd med å oppdage det ekstreme potensiale som trolig befinner seg i PCIB og deres leveringsteknologi.

Selskapet kan meget vel ende opp med å bli et norsk farmasi-eventyr som delvis revolusjonerer dagens kreftbehandling på verdensbasis!
Men som alltid i biotek så forlanges det en viss tålmodighet om man skal få hentet ut de helt store pengene.
Slettet bruker
14.11.2018 kl 09:45 5753

Nydelig, no kan vi da kjøre den oppover og reparere portjefølje verdien ;)
heilo888
14.11.2018 kl 09:59 5720

Opp 6,5 % så langt idag.

Personlig er jeg investert i PCIB, PHO, NANO, BGBIO, og TRVX.
Men med en markedspris på ca. 1 milliard er jeg ikke i tvil om at PCIB har det desidert største kurspotensiale av de nevnte selskapene om resultatene kommer inn som vi håper og forventer.

Billyjojimbob
14.11.2018 kl 10:07 5697

Nå er det snart slutt på rep emi over børs?
Slettet bruker
14.11.2018 kl 10:14 5679

28 ja, no hjelper det. og lite aksjer ute så dette kan bli en bra super dag.
Herr Blom
14.11.2018 kl 11:45 5484

Har ikke solgt noe her nei . tre ulike depoter med høyere inngang alle steder. Men jeg kan vente. Det begynner å bli moro, igjen
Snøffelen
14.11.2018 kl 21:20 5147

Interessant å høre Jonas Einarsson på Radium Podcast, for han forklarer hvorfor dette kommer til å lykkes. Ha i bakhodet at 17 av 19 lesjoner krympet og 12 av 19 forsvant helt, og at det er etter kun etter en behandling, flere av behandlingen på suboptimal dose, når dere hører podcasten fra i går, tidslinje 40 til 43 minutter. For de som heller vil lese hva han sa så har jeg laget en transcript.

Transcript:

“Gemcitabine har aldri vist seg å hjelpe disse pasientene i en godkjent behandling, nå er det bare en anbefalt behandling. Så er det egentlig så enkelt at de, om ikke alle, så de aller aller fleste av de pasientene når de dør veldig tidlig så er det fordi gallegangen lukker seg. Den blir tettet rett og slett av svulsten. Ja, og da dør de ganske kjapt. Ja så når de dør og får tilbakefall og man ikke klarer å forhindre det så dør de ganske kjapt. Og vi kan også se ut fra tallene at på den kohort 4, dette er igjen litt spekulasjoner fra min side , men jeg ser jo nå at interim duration average response, gjennomsnitt hvor lang tid de har effekt, er lik eller bedre, og når det står «eller bedre» er det fordi at de ikke har fulgt pasienten lenger, det er ikke en del av studien. Det de altså har fått rapportert så langt på 15,8 måneder og så har de en median overall survival på 21 måneder. Altså veldig kort avstand mellom når pasienten får tilbakefall og når pasienten dør. Og det bare viser at det å holde gallegangen åpen, det er det som holder pasienten i live, for de dør som regel av det og ikke av metastaser andre steder. Vel det vil de gjøre hvis vi klarer å holde gallegangen åpen i veldig lang tid, kan det fort være at de dør av metastaser andre steder. Hvis det da ikke er en abscopal effekt, det vet vi ikke. I denne studien vil vi også se det fordi de skal inkludere pasienter med lever-metastaser, altså spredning av kreften til leveren. Dette er ikke en del av studien, men det som blir veldig spennende å se er om vi fjerner tumor i gallegangen, den holder seg åpen, hva skjer da med metastasene, spredning i lever. Vil de fortsette å gro, vil de stabilisere seg, eller vil de minke. Hvis de gjør det så må det være en systemisk immunrespons. Det er ikke det studien dreier seg om, men det er det jeg synes er spennende å spekulerer om.
Her er det hvor lang tid gallegangen holder seg åpen, og det er derfor jeg sier at vi har vist i disse pasientene at vi har fått så stor respons, så er det livsforlengende for pasienten. I veldig mange andre studier så ser vi at pasienten lever lenger, og det er jo det vi håper på, men så kommer spekulasjonene; hvorfor gjør de det? Er det den medisinen vi gir som gjør de lever lengere, eller er det andre ting? Men her er det altså lukket gallegang, da står det veldig dårlig til, og så lenge den holder seg åpen så går det bedre. Derfor legger jeg så står vekt på resultatene i disse pasientene.”
Panis
14.11.2018 kl 21:44 5109

Takk Snøffelen, for at du tok deg tid til å skrive her på HO også.
Jeg hørte på Podcasten i går, og fikk med meg det Einarsson sa. Hadde regnet med vi hadde fått en reaksjonen i kursen på det idag, men den vi fikk kom nok av innlegget i Finansavisen.

Redigert 14.11.2018 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
rockpus
15.11.2018 kl 11:58 4758

Kanskje litt tidlig å gratulere, men takk uansett!
Kursen siger jo nå tilbake mot mitt inngangsnivå igjen.
Det er to faktorer som er endret siden forrige periode jeg var aksjonær: Finansene er sikret, men tidshorisonten er forlenget. Jeg er ikke typen som investerer på bakgrunn av det som forventes om flere år frem i tid. Det som fristet meg nå, var at det kan synes som at de som ønsket å selge ut etter emisjonen, i stor grad er ferdig med sine salg. Det er dessuten fristende å gå inn på en kurs så langt under emisjonskursen. Men først og fremst fokuserer jeg på sannsynlighet for positive meldinger rundt Fimavacc og FimaNac om relativ kort tid.
Redigert 15.11.2018 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
rockpus
15.11.2018 kl 21:26 4528

Rart å se hvordan PCIB diskusjonene har tørket fullstendig ut her på HO. Er alle sjokkskadet etter emisjonen? PCIB var jo lenge et av de hyppigst diskuterte selskap her.
Heldigvis er det dog flere pågående og interessante diskusjoner på Tekinvestor.
Selskapet er jo faktisk minst like interessant som før. Med full pengebinge og en aksjekurs ca 15% under emisjonskursen bør kanskje flere se på selskapet med nye øyne? Selv om tidsperspektivet er en del forlenget, er det god grunn til å forvente at FimaVacc melding kommer før årsskiftet. Signaler fra Q3 presentasjonen tyder på at vi kan ha noe eksplosivt i vente her!
lengeleve
15.11.2018 kl 22:04 4478

Du har vel svaret ditt der på hvorfor det har tørket ut på HO. Folk har flyttet over til Tekinvestor. Meget forståelig med tanke på hvordan dette forumet var under emisjonen.
Slettet bruker
15.11.2018 kl 22:18 4439

Ja. Det er nok bedre på tek en her.

Samme gjelder også for Pho etter q3.
Panis
15.11.2018 kl 22:49 4393

Jeg har vært innom Tekinvestor flere ganger, men sliter med å finne frem i trådene der. Det er vel et system i det, men når man ikke kjenner det oppleves det litt tungvint og uoversiktelig.
Biobiobio
16.11.2018 kl 01:39 4291

Pcib sin konkurent Nucana har presentert tall på Jefferies. Og pcib slår knockout på disse. De-risking deluxe!
Tallene finner dere på Nucana sine nettsider.
Redigert 16.11.2018 kl 01:44 Du må logge inn for å svare
Otard
16.11.2018 kl 08:58 4111

Panis.
Alt nytt tar jo litt tid å venne seg til. Også på Tekinvestor
Et par tips:
-Når du har lest et par minutter på en tråd så legges den til tråder du følger og hvis du da trykker på de tre strekene oppe til høyre, så får du opp en liste med de siste trådene og ulest(5) f.eks. Ulest viser da tråder som du har fulgt og antall av dem som har fått nye poster.
-Når du trykker på en av de uleste trådene så går du rett til det første av innleggene du ikke har lest. Genialt syns jeg.
-I tillegg hvis du installerer appen på tlf kan du trykke på innleggnummereringen og så på hopp til... så kan du skrive inne det innlegget du vil starte på.

Mye er gjort enkelt der, men det er en tilvenning selvsagt.
aldri
26.11.2018 kl 16:02 3291

presenting companies
Biotech Showcase, San Francisco, January 7-9, 2019
events.ebdgroup.com/bts/core/presenting-companies2019.php?_ga=2.166190525.2016019557.1543242547-1368760966.1540917922