Staten tar 884 kr i skatt per 1000 kr i resultat i et AS
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
30.03.2023 kl 01:22
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Ringern
06.10.2022 kl 21:17
236670
Som et svært forenklet eksempel har jeg brukt et børsnotert oppdrettselskap som har et resultat på 1000 kr før skatt og betaler alt ut i utbytte til aksjonærene som er i formueskatt posisjon
1000 kr resultat før skatt
-220 kr i selskapskatt 22%
-400 kr i grunnrenteskatt 40%
Rest:
380 kr utbetales til aksjonær som utbytte
-144 kr utbytteskatt 37,84%
Rest
236 kr
- 120 kr formuesskatt 1% av beregnet verdi av 1000 kr resultat med p/e 15 dvs 15000x 80% kr i formuesverdi
Rest
116 kr
For et resultat før skatt på 1000 kr i et børsnotert oppdrettselskap har staten fått 884 kr i skatt
Muligens det er bedre å vurdere borgerlønn
1000 kr resultat før skatt
-220 kr i selskapskatt 22%
-400 kr i grunnrenteskatt 40%
Rest:
380 kr utbetales til aksjonær som utbytte
-144 kr utbytteskatt 37,84%
Rest
236 kr
- 120 kr formuesskatt 1% av beregnet verdi av 1000 kr resultat med p/e 15 dvs 15000x 80% kr i formuesverdi
Rest
116 kr
For et resultat før skatt på 1000 kr i et børsnotert oppdrettselskap har staten fått 884 kr i skatt
Muligens det er bedre å vurdere borgerlønn
Pilteri
08.01.2023 kl 12:56
3128
Veldig bra innlegg. Tipper at bunnfradraget blir fjernet og at skattesatsen settes ned til 20-25%.
Pacino
08.01.2023 kl 14:28
3060
Og på toppen av alt kaller Stordalen andre som klager på skattetrykket her i landet for hylekor, hvem andre enn Stordalen selv er det som hyler og skriker da, har aldri hørt verken Røkke eller noen av de andre han omtaler verken hyle eller skrike.
28 milliarder i formue = 6,2 millioner i skatt, ..er det noe som skurrer her?
Med sitt forretningsimperium gjennom Strawberry Group, har Stordalen 11 ulike selskaper innenfor eiendom, finans, hotell og kunst. På Kapitals liste over Norges rikeste havner han tre plasser bak Røkke, med en formue på 28 milliarder kroner er han Norges tiende rikeste.
Kjell Inge Røkke står beregnet med en formue på 45 milliarder kroner på Kapitals liste ,det førte til en skatteregning på 181 millioner kroner i fjor, ifølge skattelistene. Stordalens formue på 28 milliarder kroner, førte imidlertid til kun 6,2 millioner kroner i skatt i 2021.
28 milliarder i formue = 6,2 millioner i skatt, ..er det noe som skurrer her?
Med sitt forretningsimperium gjennom Strawberry Group, har Stordalen 11 ulike selskaper innenfor eiendom, finans, hotell og kunst. På Kapitals liste over Norges rikeste havner han tre plasser bak Røkke, med en formue på 28 milliarder kroner er han Norges tiende rikeste.
Kjell Inge Røkke står beregnet med en formue på 45 milliarder kroner på Kapitals liste ,det førte til en skatteregning på 181 millioner kroner i fjor, ifølge skattelistene. Stordalens formue på 28 milliarder kroner, førte imidlertid til kun 6,2 millioner kroner i skatt i 2021.
nordnes
08.01.2023 kl 14:40
3037
Når en diskuterer Stordalen;
https://e24.no/naeringsliv/i/7dere3/petter-stordalen-tapte-forsikringssak-maa-betale-27-millioner-i-saksomkostninger
https://e24.no/naeringsliv/i/7dere3/petter-stordalen-tapte-forsikringssak-maa-betale-27-millioner-i-saksomkostninger
True
08.01.2023 kl 16:19
2966
Røkke > Stordalen.
Kanskje fordi jeg er høyremann, men Stordalen gjør alt i sin makt for å overbevise verden om at han er alt annet enn en Kapitalist. Det er vel sikkert også hans lure måte å tjene mer penger på ved å gjøre seg selv til en populist for å få flest mulig folk med seg, i motsetning til Røkke som ofte anklages for å være kald og kynisk.
Vel, Røkke er i det minste en ekte Kapitalist og forsøker ikke å fremstille seg selv som noe annet. Står mer respekt av det, og han har fortsatt bidratt med enorme verdier i samfunnet og næringslivet.
Kanskje fordi jeg er høyremann, men Stordalen gjør alt i sin makt for å overbevise verden om at han er alt annet enn en Kapitalist. Det er vel sikkert også hans lure måte å tjene mer penger på ved å gjøre seg selv til en populist for å få flest mulig folk med seg, i motsetning til Røkke som ofte anklages for å være kald og kynisk.
Vel, Røkke er i det minste en ekte Kapitalist og forsøker ikke å fremstille seg selv som noe annet. Står mer respekt av det, og han har fortsatt bidratt med enorme verdier i samfunnet og næringslivet.
Kajtek
08.01.2023 kl 17:40
2907
Kunne ikke sagt det bedre selv. Og det verste at regjeringen sier at budsjett er forutsigbart og ansvarlig. Det er så langt fra sannheten som overhodet mulig. Det er synd at man ikke kan fjerne dem fra makten nå før skaden er gjort.
nordnes
08.01.2023 kl 17:43
2908
Det var ingen sosialister som kritiserte Røkke for å ta med formuen sin fra Seattle i USA til Norge, så hvorfor kritiserer de han når han flytter til Sveits ?
Redigert 08.01.2023 kl 17:44
Du må logge inn for å svare
Kajtek
08.01.2023 kl 17:44
2895
Han har stor gjeld så der blir ikke mye formueskatt. Det er også andre lover og regler for hotellbransjen. Jeg synes at det er dårlig gjort av Stordalens å komme med sånn uttalelse og kritisere de andre «rike».
Fluefiskeren
08.01.2023 kl 18:54
2814
Så du mener norske politikere skal legge seg opp i amerikanske lover?
Er det ingen voksne her?
Er det ingen voksne her?
Bennyfyfasan
08.01.2023 kl 20:00
2752
Det som er litt synd er at regjeringen får litt drahjelp av billigere strøm og energi når det blir resesjon i deler av verden. Jeg tror det blir kortvarig, for når det snur kommer den sure svie - kanskje enda verre enn nå for lavtlønte.
Budsjettet er ett makkverk. Bare se hva som skjer nå med flere politistasjoner. Pengene går til husleie og strøm, og ikke til politifolk. Det begynner å bli mange sånne eksempler.
Synd at man ikke må gå når befolkningen snur ryggen til regjeringen. Det skulle ikke vært lov å bryte valgløfter i den grad som spesielt SP gjør. Grunnen til at straffen ikke er større er nok at en venstrevridd media ser den andre veien - enn så lenge.
Budsjettet er ett makkverk. Bare se hva som skjer nå med flere politistasjoner. Pengene går til husleie og strøm, og ikke til politifolk. Det begynner å bli mange sånne eksempler.
Synd at man ikke må gå når befolkningen snur ryggen til regjeringen. Det skulle ikke vært lov å bryte valgløfter i den grad som spesielt SP gjør. Grunnen til at straffen ikke er større er nok at en venstrevridd media ser den andre veien - enn så lenge.
oivindl
08.01.2023 kl 20:16
2738
Hvor lavt har man sunket når man håper det går dårlig med landet og befolkningen, bare for å tekkes sin egen selvgodhet?
Bennyfyfasan
08.01.2023 kl 20:26
2706
Hvis det er meg du prøver å svare tror jeg du må lese det jeg skriver en gang til...men dessverre hjelper det nok neppe. Du skjønner ikke essensen allikevel.
Det er landet jeg tenker på, og landet Norge er mer enn utenfor ring 3.
Det er landet jeg tenker på, og landet Norge er mer enn utenfor ring 3.
nordnes
08.01.2023 kl 20:54
2709
« Det som er litt synd er at regjeringen får litt drahjelp av billigere strøm og energi når det blir resesjon i deler av verden»
Apropos strøm til næringslivet, så du Søndagsrevyen i kveld, der de viste hva den tyske regjeringen gir av strømstøtte til næringslivet i Tyskland kontra støtten den norske regjeringen gir norske bedrifter. I reportasjen fremstod Vestre som en tullebukk.
Apropos strøm til næringslivet, så du Søndagsrevyen i kveld, der de viste hva den tyske regjeringen gir av strømstøtte til næringslivet i Tyskland kontra støtten den norske regjeringen gir norske bedrifter. I reportasjen fremstod Vestre som en tullebukk.
Redigert 08.01.2023 kl 20:54
Bennyfyfasan
08.01.2023 kl 23:46
2555
Jeg så det for litt siden via app. Det er merkelig hvordan han nå har endret det til fra å ha den beste strømstøtten - til å ha den beste strømstøtten til husholdninger...
Man må ha jobb først for å betale regningene. Det nytter lite med strømstøtte på lang sikt hvis arbeidsgiveren er borte. Det er det største og vanskeligste å formidle til folk som er ansatt i det offentlige. Privat næringsliv er skjøre greier.
Man må ha jobb først for å betale regningene. Det nytter lite med strømstøtte på lang sikt hvis arbeidsgiveren er borte. Det er det største og vanskeligste å formidle til folk som er ansatt i det offentlige. Privat næringsliv er skjøre greier.
True
09.01.2023 kl 00:13
2535
Om det ikke var det, så har det i allefall blitt det med denne regjeringen. Jeg sov som et barn med forrige regjering når alt fungerte som det skulle.
Pacino
09.01.2023 kl 23:29
2312
Når lystløgneren Vedum nå hyller Gustav Witzøe bør vel de fleste holde på hatten, Vedum mener seg misforstått, han sier han heier på laksemilliardærene. Selvfølgelig heier jeg på det de har gjort sier Vedum
Men så kommer det ett men: Men jeg heier også på at de må bidra med mer tilbake legger finansministeren til.
Erna Solberg forstår hvorfor mange næringslivsledere opplever at det føres en polarisende argumentasjon rundt dette. Man snakker om rikinger kontinuerlig, man snakker ikke om jobbskapere, de som bidrar til at Vestlandet fungerer.
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/hyller-lakse-milliardaer/78220410
Men så kommer det ett men: Men jeg heier også på at de må bidra med mer tilbake legger finansministeren til.
Erna Solberg forstår hvorfor mange næringslivsledere opplever at det føres en polarisende argumentasjon rundt dette. Man snakker om rikinger kontinuerlig, man snakker ikke om jobbskapere, de som bidrar til at Vestlandet fungerer.
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/hyller-lakse-milliardaer/78220410
Bennyfyfasan
09.01.2023 kl 23:59
2288
For de som så innslaget det refereres til må man bare si at denne uttalelsen må være rettet som en ren provokasjon og hersketeknikk mot Witzøe. Det er ikke tvil om at han var en regelrett drittsekk mot både far og sønn i studio. Det er sjelden å se en voksen mann rette denne typen kommentarer LIVE mot sønnen til en hedersmann som står 2 meter unna. Så kommer han med dette oppgulpet....
Ikke glem.....ikke stem SP\AP til høsten heller. Ikke gi de partiene makt! Dagens ordførere vil gå mot partiet inntil de er gjenvalgt...så glemmes alt.
Ikke glem.....ikke stem SP\AP til høsten heller. Ikke gi de partiene makt! Dagens ordførere vil gå mot partiet inntil de er gjenvalgt...så glemmes alt.
nordnes
10.01.2023 kl 11:54
2149
Vedum er flink å kjøre traktor, og han burde bli der. At Vedum hyller laksemilliarderene har formodningen mot seg. I Gustav Witzøe’s «Reisebrev fra Frøya» forteller Witzøe om retorikken etter å ha vært intervjuet av Nrk, sitat;
«Jeg tillot meg i Debatten å nevne nabokona som lurte på hvilken bank milliardene til familien Witzøe var plassert i, og til hvilken rente. Vedum prøve seg som «nabokone» da han slengte ut en ytring om at min sønn, Gustav Magnar, hadde over en milliard i inntekt i fjor.»
«Jeg tillot meg i Debatten å nevne nabokona som lurte på hvilken bank milliardene til familien Witzøe var plassert i, og til hvilken rente. Vedum prøve seg som «nabokone» da han slengte ut en ytring om at min sønn, Gustav Magnar, hadde over en milliard i inntekt i fjor.»
Pacino
10.01.2023 kl 13:37
2093
Vedum skyter ned Sjømat Norges færøyske drøm.
Bransjeorganisasjonen har i sitt høringssvar bedt Vedum se til Færøyene og Island, der oppdrettsnæringen betaler en egen produksjonsavgift. Men Vedum vil ikke gå bort fra regjeringens forslag, som er en grunnrenteskatt basert på overskuddet til oppdretterne. .. Grunnprinsippene ligger fast, sier Vedum
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/01/05/195894975/vedum-skyter-ned-sjomat-norges-faeroyske-drom?_gl=1*fox6cv*_ga*MTU0MDAzNzY2NC4xNjYyMTI5NDE1*_ga_R9507ZYH5L*MTY3MzM0ODQ1MS4xMTkuMS4xNjczMzUzNzA5LjAuMC4w
Bransjeorganisasjonen har i sitt høringssvar bedt Vedum se til Færøyene og Island, der oppdrettsnæringen betaler en egen produksjonsavgift. Men Vedum vil ikke gå bort fra regjeringens forslag, som er en grunnrenteskatt basert på overskuddet til oppdretterne. .. Grunnprinsippene ligger fast, sier Vedum
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/01/05/195894975/vedum-skyter-ned-sjomat-norges-faeroyske-drom?_gl=1*fox6cv*_ga*MTU0MDAzNzY2NC4xNjYyMTI5NDE1*_ga_R9507ZYH5L*MTY3MzM0ODQ1MS4xMTkuMS4xNjczMzUzNzA5LjAuMC4w
Redigert 10.01.2023 kl 13:43
bulkinvest
10.01.2023 kl 14:02
2052
Det har dessverre gått prestisje i den saken så Vedum går vel til bunns med sine prinsipper, har vel aldri vært dårligere styring av Landet!
Pacino
10.01.2023 kl 14:52
2035
Ja, Vedum er vel redd for å tape ansikt, selv om han har bortimot samtlige SP ordførere mot seg langs kysten, blir nok en lite trivelig opplevelse å drive valgkamp for AP og SP når de skal reise rundt i laksekommunene til høsten og forklare hvor rettferdig grunnrenteskatten er.
nordnes
10.01.2023 kl 15:12
2010
Det beste hadde vært om Senterpartiet’s egne politikere ikke møter han rundt om i kyst Norge sine kommuner.
Et søksmål om lakseskatt kan bli et mulig utfall, hvis grunnrenteskatten vedtas slik den er skisset fra Vedum. I så fall kan det gå kort tid fra Stortinget har gjort vedtaket til søksmål blir sendt. I så fall; kan et mulig søksmål være sendt før kommunevalget ?
Tror advokater bruker våren til å vurdere ulike alternativer, og når Stortinget har sagt sitt, er advokatene med all sannsynlighet godt forberedt og har vurdert de ulike alternativene.
Et søksmål om lakseskatt kan bli et mulig utfall, hvis grunnrenteskatten vedtas slik den er skisset fra Vedum. I så fall kan det gå kort tid fra Stortinget har gjort vedtaket til søksmål blir sendt. I så fall; kan et mulig søksmål være sendt før kommunevalget ?
Tror advokater bruker våren til å vurdere ulike alternativer, og når Stortinget har sagt sitt, er advokatene med all sannsynlighet godt forberedt og har vurdert de ulike alternativene.
Redigert 10.01.2023 kl 15:21
oivindl
10.01.2023 kl 15:38
1996
"Det som er litt synd er at regjeringen får litt drahjelp av billigere strøm og energi når det blir resesjon i deler av verden."
Ikke mye omtanke for de som faktisk trenger billigere strøm.
Ikke mye omtanke for de som faktisk trenger billigere strøm.
oivindl
10.01.2023 kl 15:51
2025
Jeg er klar over at 90% av de som skriver på denne tråden kun er opptatt av egen økonomi og egen gevinst, den resterende delen av oss, er ikke det.
Dr_Eval
10.01.2023 kl 16:25
1975
Du er virkelig heldig du. Jeg drømmer om at jeg en vakker dag slipper å bekymre meg for egen økonomi, og den drømmen tror jeg er relevant for folk flest.
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 16:32
3574
Dette er ett forum for verdiskapning og verdipapir. Det er i utgangspunktet det som skal være temaet….
Når det er sagt…har jeg allerede presisert at jeg personlig tjener på grunnrenteprosessen, mens kystsamfunnet taper. De som ikke forstår eller vil forstå kan ikke jeg hjelpe. Alle som er direkte involvert mot produksjon av fisk i sjø - som meg - vil ikke tape. Leverandører og alle prosesser på land vil tape. Det vil si sikkert 90% av menneskene involvert.
Dermed, ikke kom drassende med tomme ord om empati til meg. Jeg har forfektet alt annet enn personlig vinning - men du har ikke forstått det. Du har kjørt deg fast i en teori om oppdrett som man må se mot Sovjets tankegods for å skjønne.
Jeg har faktisk skjønt egoismen bak. Det gjorde jeg når jeg så hvordan lærerne prøvde å kuppe neste års lønnspott til alle 1 år før forhandlingene
Når det er sagt…har jeg allerede presisert at jeg personlig tjener på grunnrenteprosessen, mens kystsamfunnet taper. De som ikke forstår eller vil forstå kan ikke jeg hjelpe. Alle som er direkte involvert mot produksjon av fisk i sjø - som meg - vil ikke tape. Leverandører og alle prosesser på land vil tape. Det vil si sikkert 90% av menneskene involvert.
Dermed, ikke kom drassende med tomme ord om empati til meg. Jeg har forfektet alt annet enn personlig vinning - men du har ikke forstått det. Du har kjørt deg fast i en teori om oppdrett som man må se mot Sovjets tankegods for å skjønne.
Jeg har faktisk skjønt egoismen bak. Det gjorde jeg når jeg så hvordan lærerne prøvde å kuppe neste års lønnspott til alle 1 år før forhandlingene
Redigert 10.01.2023 kl 16:34
Pacino
10.01.2023 kl 17:21
3567
Kan godt være det at 90 prosent her på tråden tenker kun på egen økonomi, i så tilfelle gjelder vel det de fleste tråder her på forumet. Når du er på børs så kjøper og selger du aksjer, det gjør du for å tjene penger, hva strømregningen til naboen blir får komme i en annen setting.
Spørsmål til deg: Eier du selv aksjer eller er du her på tråden bare for å kverulere? ..det virker som du er i mot andres oppfatninger samme hva de skriver, du spør etter linker og kilder, passer ikke linkene med din egen dagsform så er ikke de gode nok heller.
I dine kommentarer så har du stort sett ikke noe annet enn ett sitat fra en annen kommentar, gjerne med ett spørsmål på slep, aldri i nærheten av noen utredninger eller idéer selv hvordan ting i denne verden burde eller skulle ha vært.
Hadde egentlig vært greit å få et svar av deg uten at du svarer igjen med ett nytt spørsmål, gjentar gjerne spørsmålet: Har du aksjer eller er du kun her for å kverulere?
Spørsmål til deg: Eier du selv aksjer eller er du her på tråden bare for å kverulere? ..det virker som du er i mot andres oppfatninger samme hva de skriver, du spør etter linker og kilder, passer ikke linkene med din egen dagsform så er ikke de gode nok heller.
I dine kommentarer så har du stort sett ikke noe annet enn ett sitat fra en annen kommentar, gjerne med ett spørsmål på slep, aldri i nærheten av noen utredninger eller idéer selv hvordan ting i denne verden burde eller skulle ha vært.
Hadde egentlig vært greit å få et svar av deg uten at du svarer igjen med ett nytt spørsmål, gjentar gjerne spørsmålet: Har du aksjer eller er du kun her for å kverulere?
True
10.01.2023 kl 18:35
3514
Kajtek skrev Du glemte SV og Rødt.
Leste denne i går: https://www.finansavisen.no/politikk/2023/01/02/7973401/trygve-hegnar-arets-skandale
Må vel være en av Hegnars bedre artikler, da det gjenspeiler og oppsummerer dagens situasjon perfekt. Stikkordene er feige korrupte hyklere.
Må vel være en av Hegnars bedre artikler, da det gjenspeiler og oppsummerer dagens situasjon perfekt. Stikkordene er feige korrupte hyklere.
oivindl
10.01.2023 kl 19:36
3470
Litt usikker på om du leste hva jeg skrev, men du får eventuelt lese det på nytt.
Det er forøvrig de som sitter på million lønn og millioner investert i aksjer som synes å være mest bekymret.
Det er forøvrig de som sitter på million lønn og millioner investert i aksjer som synes å være mest bekymret.
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 21:05
3434
Du fatter fortsatt ikke tingen her - du ser ikke hvor det bærer.
Jeg har flere millioner i lønn, og tosifret millioner i frie midler. Jeg har GJENTATTE ganger sagt at meg og mine likesinnede går det helt fint med. Min bekymring er neste generasjon som ikke nødvendigvis vil bo i type Oslo, Bergen, Tromsø eller Oslo. De vil ikke ha arbeid å gå til.
Du vrir på det og bruker midlene folk har som en billig hersketeknikk. Eller er det en trøst du bruker for egen del?
Jeg har flere millioner i lønn, og tosifret millioner i frie midler. Jeg har GJENTATTE ganger sagt at meg og mine likesinnede går det helt fint med. Min bekymring er neste generasjon som ikke nødvendigvis vil bo i type Oslo, Bergen, Tromsø eller Oslo. De vil ikke ha arbeid å gå til.
Du vrir på det og bruker midlene folk har som en billig hersketeknikk. Eller er det en trøst du bruker for egen del?
Fluefiskeren
10.01.2023 kl 21:17
3418
Da fikk du sagt det. Flere millioner i lønn og likevel ha tid til å sende hundrevis av innlegg på denne tråden med stikk til både den ene og andre. Personlig har du kalt meg for kommunist. Gode dager i denne bransjen synes det som.
nordnes
10.01.2023 kl 22:42
3377
Eg lever etter ordtaket til Aristoteles Onassis «det er ikkje pengane ein tener ein blir rik av, men dei ein sparar».
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 22:54
3358
Helt enig! Det lærte jeg tidlig - jeg vokste opp i en lutfattig familie. 4 barn, alenemor - lite jobbmuligheter på bygda. Derfor vet jeg at det viktigste er jobb, uansett hvor man bor. Staten når ikke dem som bor utenfor sentrale strøk, derfor er blant annet oppdrett essensielt for bosettingen.
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 22:58
3351
Du klarte både hersketeknikk og offerrolle i samme innlegg.
Jeg har tid - det er viktig å bruke tid på å fortelle de som ikke skjønner sammenhengene hva det dreier seg om. Det er kanskje muligens ikke deg jeg når, men det kan være noen andre som leser det og ser sammenhengene og kanskje blir litt opplyst.
Jeg leser andre fagområder med samme instilling - for å lære. Jeg har skjønt en ting etter å ha jobbet i oppdrett i mange år og kjent på kritikken. Kritikken mot andre næringer må man ta med en klype salt - spesielt fra sosialister og de verste miljøvernerne. De prater faktisk ikke sant, men lar ideologien stå foran sannheten.
Jeg har tid - det er viktig å bruke tid på å fortelle de som ikke skjønner sammenhengene hva det dreier seg om. Det er kanskje muligens ikke deg jeg når, men det kan være noen andre som leser det og ser sammenhengene og kanskje blir litt opplyst.
Jeg leser andre fagområder med samme instilling - for å lære. Jeg har skjønt en ting etter å ha jobbet i oppdrett i mange år og kjent på kritikken. Kritikken mot andre næringer må man ta med en klype salt - spesielt fra sosialister og de verste miljøvernerne. De prater faktisk ikke sant, men lar ideologien stå foran sannheten.
True
10.01.2023 kl 23:02
3338
Hva jobber du med, om jeg kan spørre? Hvis ikke type stilling, hva slags industri / bransje?
True
10.01.2023 kl 23:04
3345
Jepp, langsiktig investering på vei mot finansiell frihet er den beste løsningen.
True
10.01.2023 kl 23:10
3339
Men sannheten kommer frem enten de vil eller ikke.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KnP3w7/ny-vg-maaling-ap-fallet-kan-ha-stoppet-opp?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row16_pos2&utm_medium=dre-63bdb96807ea6cc30a0b57d1
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KnP3w7/ny-vg-maaling-ap-fallet-kan-ha-stoppet-opp?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row16_pos2&utm_medium=dre-63bdb96807ea6cc30a0b57d1
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 23:15
3335
jeg har jobbet mange år innen fiskeri og havbruk i div lederstillinger. Jeg har vært både hos leverandører og der fisken produseres. ca 50% av inntekten kommer nå fra div styreverv (styrevervene er også i flere lokale bransjer)
nordnes
10.01.2023 kl 23:16
3338
Om noe få år blir det trolig hit, hvor jeg oppholder meg deler av året allerede.
https://www.canariajournalen.no/nb/nyheter/2023/01/kanarioyene-er-et-av-de-billigste-stedene-leve-i-spania
https://www.canariajournalen.no/nb/nyheter/2023/01/kanarioyene-er-et-av-de-billigste-stedene-leve-i-spania
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 23:19
3349
Jeg håper målingene holder seg på dette nivået. Det å få SP under sperregrensa er bare dessverre en drøm - de har nok for mange faste velgere i ryggen.
AP tror jeg derimot over tid kan falle mer om de ikke gjør endringer. Tenk dere - med så store utfordringer - med en så lite synlig både leder og nestleder. Det er nesten ikke til å tro
AP tror jeg derimot over tid kan falle mer om de ikke gjør endringer. Tenk dere - med så store utfordringer - med en så lite synlig både leder og nestleder. Det er nesten ikke til å tro
nordnes
10.01.2023 kl 23:27
3360
Hvis konflikten mellom kyst og innland (fiskeri vs. landbruk) eskalerer, så kan Senterpartiet finne tilbake til røttene som Bondepartiet med sperregrensa innen rekkevidde.
True
10.01.2023 kl 23:29
3354
Interessant. Har vært heldig som har landet på det der selv om du sikkert har jobbet hardt for det også. Men det er jo som oftest rene tilfeldigheter som gjør at man ender opp i det ene eller det andre.
True
10.01.2023 kl 23:30
3352
Hehe, der skulle vi allerede vært i disse tider. Men joda, gleder meg til neste bullrun.
Redigert 11.01.2023 kl 00:08
True
10.01.2023 kl 23:36
3344
AP fortjener ikke å gå over 20% igjen, de burde holde seg på 15%. Skal det partiet overleve på sikt, må Støre byttes ut snarest, og det vil han nok også. Han får en periode, and that's it. Når det gjelder SP, skal de være takknemlige dersom de noen gang ser 10% igjen.
Bennyfyfasan
10.01.2023 kl 23:37
3345
Det har du helt rett i. Jeg ville inn på olje. Det var egentlig bestemt - og jeg var villig til å flytte. Det startet med sommerjobb på havbruk + 1/2 på snurrevad - og da var veien en helt annen.
Jeg har jobbet hardt, men skal innrømme her inne at jeg har vært utrolig heldig. Det kom ett uventet lederskifte tidlig i karrieren som jeg fikk steppe inn i - den gang til elendig lønn. Men, det fikk jeg bygge karriere på.
Jeg har jobbet hardt, men skal innrømme her inne at jeg har vært utrolig heldig. Det kom ett uventet lederskifte tidlig i karrieren som jeg fikk steppe inn i - den gang til elendig lønn. Men, det fikk jeg bygge karriere på.