$$$PPPGGGSSS$$$ "VÊre inne nÄr datoen lekker"
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
13.11.2022 kl 13:07
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
NĂ„r lekker datoen?
đ Bananas nĂ„r slepet starter đ
...
Rekenroll
I dag kl 11:1499
Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted pÄ nyÄret for siste finpuss for Ä fÄ skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.
đ Bananas nĂ„r slepet starter đ
...
Rekenroll
I dag kl 11:1499
Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted pÄ nyÄret for siste finpuss for Ä fÄ skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.
Redigert 13.11.2022 kl 12:45
Du mÄ logge inn for Ä svare
Rull79
11.11.2022 kl 10:32
3528
Handler ikke om short dette. Alt oljerelatert er jo ned. Markedet i USA henter seg inn, det er ikke ensbetydende med at Oslo ogsÄ stiger. Trolig sÄ vil en del ha med seg oppgangen i over dammen og flytter posisjoner. Blir ene og alene PGS som mÄ gjÞre jobben. ForelÞpig sÄ er det ingenting som tyder pÄ at man ikke har tid til Ä fÄ med seg oppgang andre stedet. Hadde ny bÄt ut og kontrakt med Petrobas vÊrt 100% sikkert sÄ ville det vÊrt meldt, slikt er det veldig strenge regler om. Det er en eller annen ukjent grunn til at ledelsen er sÄ stille. Har null tror pÄ at noen her inne vet om nÄr det er oppstart pÄ nytt oppdrag.
oppturen
11.11.2022 kl 10:42
3428
Tipper kontrakten er muntlig avtalt og lagt inn i planer for utfĂžring. Men at signaturer mangler og kommer ganske snart. PGS sier jo selv at selve kontraktssignering kan ta flere uker etter at avtaler er ferdig forhandlet, men selvsakt er det rissiko for endringer helt frem til signatur foreligger. đ
Om det er short eller ikke skal jeg ikke vÊre sÄ bastant pÄ, det er iallefall noen som har programmert en aksjebot til Ä lempe ut 6000 aksjer under pÄlydende for Ä kneble enhver oppgang..
rischioso
11.11.2022 kl 11:00
3269
china skrev Ingen registrert short pr nÄ
Det finnes registrert short - det har vi jo fÄtt bekreftet for bare kort tid siden (15m aksjer), men ingen synlig short - altsÄ det finnes short men under den synlige grensen pÄ 0,5% - mao, det kan finnes flere short posisjoner a 3,4m aksjer uten at de fremkommer av shortregisteret.
rischioso
11.11.2022 kl 11:08
3215
Noterer meg daglig tipping om og rundt en eventuell Brasilkontrakt fra de samme og pÄstander om at det kun mangler signatur - eventuell fordi ingenting er sikkert...
Brasilkontrakten har vÊrt snakket om i mÄnedsvis - hvor lang tid tar det Ä signere? Kan ha forstÄelse for at brasilianske navn kan vÊre litt lengre enn norske Hansen og Olsen, men ikke at det skal fÞre til at det tar mÄneder med signering for sÄ lange navn kan de neppe ha ... ;)
Brasilkontrakten har vÊrt snakket om i mÄnedsvis - hvor lang tid tar det Ä signere? Kan ha forstÄelse for at brasilianske navn kan vÊre litt lengre enn norske Hansen og Olsen, men ikke at det skal fÞre til at det tar mÄneder med signering for sÄ lange navn kan de neppe ha ... ;)
Redigert 11.11.2022 kl 11:22
oppturen
11.11.2022 kl 11:21
3109
De har helt sikkert egne juridiske avdelinger som gjennomleser alle kontrakter fĂžr signering. Disse kan gjerne ha litt ordrereserve.
Noterer at Ris er litt nĂžytral og derfor trolig har kjĂžpt ca 1/2 av hva hen vil ha <6,8 og trolig er klar for hausing i neste uke. đ€źđ€ź
Noterer at Ris er litt nĂžytral og derfor trolig har kjĂžpt ca 1/2 av hva hen vil ha <6,8 og trolig er klar for hausing i neste uke. đ€źđ€ź
Sweetspot
11.11.2022 kl 11:25
3082
Hausing eller ikke sÄ kommer kursen ned mot emikurs. Holder seg rundt det et par uke, dipper under ogsÄ muligens fÞr det drar seg til.
rischioso
11.11.2022 kl 11:29
3034
Ser ingen grunn til Ä kjÞpe nÄ nÄr kursen med stÞrste sannsynlighet skal videre ned og under emi nivet pÄ 6,7. Vi befinner oss nÄ helt i det Þvre sjiktet i det lavere trading intervallet 5,5 - 7 hvor en mulig nedside derfor er betydelig ...
Det er fortsatt lang tid til EGF den 23.11 hvor rep emien blir avklart sÄ med det i minnet og bekreftet short pÄ 15m aksjer hvor sannsynligheten er stor for at den vil Þkes fremover sÄ vil det nok vÊre lurest Ä avvente.
Det er fortsatt lang tid til EGF den 23.11 hvor rep emien blir avklart sÄ med det i minnet og bekreftet short pÄ 15m aksjer hvor sannsynligheten er stor for at den vil Þkes fremover sÄ vil det nok vÊre lurest Ä avvente.
Gruer meg til slik kvalmende og uinteressant oppfĂžrsel
Redigert 11.11.2022 kl 11:31
FaeniHelvete
11.11.2022 kl 11:43
2995
For Ä si det slik, det er neppe backlog hos de som gÄr gjennom kontraktene fÞr signering som er skyld i at dette tar tid. Kanskje PGS har insistert pÄ at jobben skal slÄs sammen, totalt sett hadde de jo det rimeligste anbudet, kanskje det er drÞftinger rundt fartÞy og detaljene som PGS har sett for seg iht anbudet, det kan vÊre kostnader knyttet til seilas etc. Ref ledelsens uttalelser ifbm emisjonen sÄ fÄr man bare ha tillit til at den kommer og at den ikke er langt unna (hvis ikke sÄ hÄper jeg de heller hadde holdt kjeft)
Ellers sĂ„ er jo dette ganske enkelt. Hvis triggerne kommer pĂ„ lĂžpende bĂ„nd, bĂ„t ut av opplag, kontrakt i brasil, flere kontrakter, salg ifbm blokkene pĂ„ britisk sektor, sĂ„ kommer kursen til Ă„ gĂ„ hĂžyt, da blir det kjedelig Ă„ stĂ„ pĂ„ sidelinjen fordi en teknisk analyse fokuserte pĂ„ nedsiden i utviklingen. Hvis triggerne uteblir over lengre tid, sĂ„ vil man angre pĂ„ at man ikke tradet mer. Slik som jeg nĂ„r jeg var overbevist om det langsiktige og hadde forhĂ„pninger om kontrakter (slik som den famĂžse Brasil kontrakten som man har ventet pĂ„ i mĂ„nedsvis og som er sĂ„pass betydelig at den vil pĂ„virke mye), jeg har gĂ„tt glipp av ubehagelige gevinster. Nedgangen ifbm Q3 tallene hvor vi gikk langt ned pĂ„ 5-tallet var brutal, hadde jeg solgt meg ut dagen fĂžr og plukket opp aksjer pĂ„ bunn sĂ„ kunne jeg hatt ganske sĂ„ mange titalls tusen ekstra aksjer, surt. SĂ„ fĂ„r vi se om dette blir en tilsvarende situasjon, at jeg for nâte gang kommer til Ă„ angre pĂ„ at jeg ikke solgte meg ut nĂ„r vi mĂžtte motstand, man nĂŠrmer seg det punktet hvor det er shit or get off the bed, som Amber Heard ville sagt, og hvis ikke aksjen snart begynner Ă„ levere sĂ„ er det pĂ„ tide Ă„ hoppe over til rigg for en periode.
Ellers sĂ„ er jo dette ganske enkelt. Hvis triggerne kommer pĂ„ lĂžpende bĂ„nd, bĂ„t ut av opplag, kontrakt i brasil, flere kontrakter, salg ifbm blokkene pĂ„ britisk sektor, sĂ„ kommer kursen til Ă„ gĂ„ hĂžyt, da blir det kjedelig Ă„ stĂ„ pĂ„ sidelinjen fordi en teknisk analyse fokuserte pĂ„ nedsiden i utviklingen. Hvis triggerne uteblir over lengre tid, sĂ„ vil man angre pĂ„ at man ikke tradet mer. Slik som jeg nĂ„r jeg var overbevist om det langsiktige og hadde forhĂ„pninger om kontrakter (slik som den famĂžse Brasil kontrakten som man har ventet pĂ„ i mĂ„nedsvis og som er sĂ„pass betydelig at den vil pĂ„virke mye), jeg har gĂ„tt glipp av ubehagelige gevinster. Nedgangen ifbm Q3 tallene hvor vi gikk langt ned pĂ„ 5-tallet var brutal, hadde jeg solgt meg ut dagen fĂžr og plukket opp aksjer pĂ„ bunn sĂ„ kunne jeg hatt ganske sĂ„ mange titalls tusen ekstra aksjer, surt. SĂ„ fĂ„r vi se om dette blir en tilsvarende situasjon, at jeg for nâte gang kommer til Ă„ angre pĂ„ at jeg ikke solgte meg ut nĂ„r vi mĂžtte motstand, man nĂŠrmer seg det punktet hvor det er shit or get off the bed, som Amber Heard ville sagt, og hvis ikke aksjen snart begynner Ă„ levere sĂ„ er det pĂ„ tide Ă„ hoppe over til rigg for en periode.
Tipp sluttkurs idag, og alle dager fremover til PGS kommer med nyheter: < 6.90
Har fra 2 uavhengige kilder fÄtt vite en konkret dato for oppstart Brazil. Er bedt om Ä ikke si den her. Det er en vanskelig hemmelighet Ä holde pÄ for en taletrengt krabat. Derfor sier jeg ikke stort, for jeg regner dette kommer ut via andre snart.
Signering og / eller sleping til landet skipet skal ferdigstilles neste uke er sannsynlig
Signering og / eller sleping til landet skipet skal ferdigstilles neste uke er sannsynlig
Pent Hvalross, gleder meg til Ă„ komme vekk fra sumpa i Everglades
kntfn
11.11.2022 kl 12:37
2673
Slettet brukerskrev Tipp sluttkurs idag, og alle dager fremover til PGS kommer med nyheter: < 6.90
7,075
Herlig Hvalross!
Ikke rart pgs blir holdt nede for lasting..
Blir spennende Ä se hvor mange sjanser man fÄr for Ä snappe den opp ned mot emi-kurs da fÞr nyheten smeller inn
HÄper pÄ rÞde bÞrsdager fremover, skal vÊre grÄdig under 6.8kr :)
Ikke rart pgs blir holdt nede for lasting..
Blir spennende Ä se hvor mange sjanser man fÄr for Ä snappe den opp ned mot emi-kurs da fÞr nyheten smeller inn
HÄper pÄ rÞde bÞrsdager fremover, skal vÊre grÄdig under 6.8kr :)
Redigert 11.11.2022 kl 12:47
Slettet brukerskrev Pent Hvalross, gleder meg til Ă„ komme vekk fra sumpa i Everglades
Ja Rep, det er kjedelig her nede i sumpen. Ganske gĂžrr.
Det gir imidlertid gode muligheter for en siste fill (bomma pÄ siste fylling pÄ 7,525 selv, men mener Ä ha grunn til Ä tro det kildene sier stemmer. Ser man pÄ selskapsutvikling og ikke kursen er det Jambalaya-stemniningen som gjelder. Min metode er mental frakobling. Kursen og selskspsutviklingen henger ikke i hop. Det kan bare vare midlertidig ...)
Det gir imidlertid gode muligheter for en siste fill (bomma pÄ siste fylling pÄ 7,525 selv, men mener Ä ha grunn til Ä tro det kildene sier stemmer. Ser man pÄ selskapsutvikling og ikke kursen er det Jambalaya-stemniningen som gjelder. Min metode er mental frakobling. Kursen og selskspsutviklingen henger ikke i hop. Det kan bare vare midlertidig ...)
rischioso
11.11.2022 kl 12:52
2629
Det er ikke kun snakk om det tekniske at den er svak - vi snakker ogsÄ om rundt hele 300m nye aksjer som skal ut i markedet i tiden fremover og det vil ikke gÄ ubemerket hen noe som vil fÞre til at tyngdekraften slÄr inn - det er ikke snakk om hvis, men nÄr ...
đbananas nĂ„r slepet starter đ
Redigert 11.11.2022 kl 12:55
china
11.11.2022 kl 13:07
3880
De fleste som er inni Pgs pÄ denne trÄden er langsiktig. Da har dine analyser null verdi.
Litt cash i denne kommende og, som selvfĂžlgelig er nevnt av mange her inne.
Men fint at det er fremme uansett
https://www.kystens.no/energi/tror-pa-mineralutvinning-fra-2030-1-billion-i-verdier-kan-ligge-pa-havbunnen/2-1-1346392
Men fint at det er fremme uansett
https://www.kystens.no/energi/tror-pa-mineralutvinning-fra-2030-1-billion-i-verdier-kan-ligge-pa-havbunnen/2-1-1346392
FaeniHelvete
11.11.2022 kl 13:14
3877
Ja jÞsses, slik som det svarte hullet sist gang aksjene ble sluppet ifbm emisjonen? Det at det kommer nye aksjer er ikke i seg selv en garanti for at det blir en problematisk nedgang, sÄ lenge vi fÄr gode nyheter fremover vil de nye aksjene vÊre mer som en fartsdump man mÄ passere til vinmonopolet kontra et anker som holder oss fast.
Vi er jo igjen tilbake til det Äpenbare, vi har en fin liste med potensielle triggere fremover. Ny bÄt ut av opplag, kontrakter, salg ifbm blokkene i britisk sektor. Uteblir de gode nyhetene sÄ blir det selvsagt kjedelig, inntreffer de og man allerede har solgt seg ut sÄ blir det en dyr inngang, sÄ fÄr du gjerne tro at det tekniske ved kursen og antallet nye aksjer kommer til Ä motvirke nevneverdig.
Vi er jo igjen tilbake til det Äpenbare, vi har en fin liste med potensielle triggere fremover. Ny bÄt ut av opplag, kontrakter, salg ifbm blokkene i britisk sektor. Uteblir de gode nyhetene sÄ blir det selvsagt kjedelig, inntreffer de og man allerede har solgt seg ut sÄ blir det en dyr inngang, sÄ fÄr du gjerne tro at det tekniske ved kursen og antallet nye aksjer kommer til Ä motvirke nevneverdig.
Redigert 11.11.2022 kl 13:15
kondor
11.11.2022 kl 13:20
3843
vil det egentlig hjelpe noe pÄ kursen om det blir en signering av brasil kontrakten, nÄr "alle" vet at den er i boks?
Fin link
rischioso
11.11.2022 kl 13:27
3797
Ikke nÞdvendigvis da det kommer an pÄ flere faktorer:
(1) RatenivÄet
(2) Om kontrakten fÞrer til hÞyere flÄteutnyttelse sett Äret under ett.
Mao, det er disse 2 faktorene som hovedsakelig er avgjÞrende for om vi fÄr et betydelig og varig kurslÞft eller ei da det er disse 2 som vil vÊre styrende sammen med graden av renteÞkninger fremover hvorvidt gjelda anses som hÄndterlig - i motsatt fall sÄ vil kursen fortsette Ä sige nedover ...
(1) RatenivÄet
(2) Om kontrakten fÞrer til hÞyere flÄteutnyttelse sett Äret under ett.
Mao, det er disse 2 faktorene som hovedsakelig er avgjÞrende for om vi fÄr et betydelig og varig kurslÞft eller ei da det er disse 2 som vil vÊre styrende sammen med graden av renteÞkninger fremover hvorvidt gjelda anses som hÄndterlig - i motsatt fall sÄ vil kursen fortsette Ä sige nedover ...
Redigert 11.11.2022 kl 13:36
china
11.11.2022 kl 13:35
3752
Et spÞrsmÄl!!!! Tror du kursen er hÞyere eller lavere om 6-8 mnd? Til Ris!!
Redigert 11.11.2022 kl 13:36
rischioso
11.11.2022 kl 13:39
3697
Det er jo igjen avhengig av nettopp rateutviklingen, kontraktstildelinger og renteutviklingen fremover og slik markedet virker Ä tolke det pr nÄ sÄ er svaret nei til hÞyere kurs i det korte bildet, men igjen - disse faktorene kan endre seg fremover sÄ istedenfor Ä tippe sÄ kan det nok vÊre smartere Ä ta hÞyde for at ting kan gÄ begge veier frem til det foreligger bekreftelse pÄ noe annet og heller posisjonere seg tilsvarende i mellomtiden ... ;)
Redigert 11.11.2022 kl 13:43
china
11.11.2022 kl 13:49
3628
Ser den, men daglige analyser er totalt bortkastet om man er langsiktig. Ved en langsiktig posisjon sÄ skal det vÊre unÞdvendig Ä analysere markedet daglig. Det er bare stÞy.
FaeniHelvete
11.11.2022 kl 13:57
3571
Merkelig nok hopper du over det gigantiske gullegget som er blokkene pÄ britisk sektor.
Logisk sett tar ikke ledelsen ut en bÄt nummer 7 uten at det er et solid Þkonomisk grunnlag som underbygger avgjÞrelsen. En reaktivering er en svÊrt langsiktig avgjÞrelse.
Hvorvidt man fÄr en hÞyere flÄteutnyttelse totalt sett Äret under ett er et merkelig kriterie Ä komme med, her vil jo steaming spille en stor rolle og er noe som kan variere stort fra Är til Är. FlÄteutnyttelsen kan vÊre den samme som Äret fÞr, men med vesentlig bedring i inntekt.
Tror du burde holde deg til "grafen sier selg, grafen sier kjĂžp"
Logisk sett tar ikke ledelsen ut en bÄt nummer 7 uten at det er et solid Þkonomisk grunnlag som underbygger avgjÞrelsen. En reaktivering er en svÊrt langsiktig avgjÞrelse.
Hvorvidt man fÄr en hÞyere flÄteutnyttelse totalt sett Äret under ett er et merkelig kriterie Ä komme med, her vil jo steaming spille en stor rolle og er noe som kan variere stort fra Är til Är. FlÄteutnyttelsen kan vÊre den samme som Äret fÞr, men med vesentlig bedring i inntekt.
Tror du burde holde deg til "grafen sier selg, grafen sier kjĂžp"
Redigert 11.11.2022 kl 13:58
rischioso
11.11.2022 kl 14:21
3428
I dette caset sÄ finnes det flere kortsiktige enn langsiktige sÄ daglige analyser er interessant for veldig mange. Det har det ogsÄ virket Ä vÊre for de langsiktige sÄ lenge analysene estimerer oppgang, men sÄ snart de viser nedgang sÄ er det plutselig bare stÞy - rart dette her ... ;)
Tror nok de fleste kan vÊre enige om at med dagens uklare status sÄ kan det vÊre lurt Ä ikke gÄ all in, men heller sikre at man har et knippe med tÞrt krutt i bakhÄnd.
Tror nok de fleste kan vÊre enige om at med dagens uklare status sÄ kan det vÊre lurt Ä ikke gÄ all in, men heller sikre at man har et knippe med tÞrt krutt i bakhÄnd.
Det er en ny stor nĂŠring som vil vokse seg frem. NĂŠringsministeren var pĂ„ Nord Norge besĂžk nettopp. Da var Havbunnsmineraler og behov for det, spesiellt satt pĂ„ dagsorden. SĂ„ ja viktig Ă„ tenke pĂ„ som Peggy eier med tanke pĂ„ at nye marked vokser frem og Peggys tjenester vil fortsatt ha aktualitet fremover. SĂ„ poenget er vel uansett at denne tvangstrĂžya som Peggy er kledd i akkurat nĂ„, vil fjernes en dag og fremtiden er lys đąđąđŠ
đŠ
Det er bare Ă„ la tiden jobbe for seg nĂ„ đ
Det er bare Ă„ la tiden jobbe for seg nĂ„ đ
Redigert 11.11.2022 kl 14:36
Liffo
11.11.2022 kl 14:44
3354
Tenke at det er mange potensielle kjÞpere pÄ aksjene i Pgs, emisjonen var kraftig overtegnet, de tildelte fikk bare en brÞkdel av det De ville ha, og vil tru dei kjÞper meir, og vil tru dei er langsiktige.
Redigert 11.11.2022 kl 14:51
VantageVolante
11.11.2022 kl 15:06
3208
Har en teori om at hengemyren for oljerelaterte aksjer pÄ Oslo BÞrs kan ha noe med utsettelsen av Wistingfeltet Ä gjÞre.
Det gÄr fort over.
Det gÄr fort over.
Redigert 11.11.2022 kl 15:07
""1 billion i verdier kan ligge pÄ havbunnen""
Er det derfor de sender kursen ned for Ă„ sjekke?, he he
Er det derfor de sender kursen ned for Ă„ sjekke?, he he
Takk for det...
MĂ„tte "modernisere" nick name da FA ikke ville la meg komme tilbake med det gamla. Sikkert fordi jeg til stadighet korrigerte chartene deres, he he..
MĂ„tte "modernisere" nick name da FA ikke ville la meg komme tilbake med det gamla. Sikkert fordi jeg til stadighet korrigerte chartene deres, he he..
Max-Investor
11.11.2022 kl 15:43
2986
Hadde egentlig sett for meg en skikkelig bÞrsfest i dag. Slik ble det ikke, men tror fortsatt pÄ en veldig trivelig adventstid.
FÞrste runde med pÄfyll inne pÄ 6,78 :)
Londonmannen
11.11.2022 kl 15:55
2984
PU
Hyggelig Ă„ se deg tilbake i manesjen! Velkommen skal du vĂŠre!
Hyggelig Ă„ se deg tilbake i manesjen! Velkommen skal du vĂŠre!
Maxx
11.11.2022 kl 15:57
3193
NÄ kjempes det knallhard og pÞses pÄ med aksjer for Ä holde den nede. Kranene har Äpnet seg. Ikke la oss vanlige mennesker/investorer fore dette jÊvla data-systemet. La robotene/Shorter-mafia og algorythmer kjÞpe og selge til hverandre
Er ikke i tvil om at det er markeds-manipulasjon - Har aldri opplevd at ikke PGS ikke har steget nÄr oljen har steget flere prosent.
Er ikke i tvil om at det er markeds-manipulasjon - Har aldri opplevd at ikke PGS ikke har steget nÄr oljen har steget flere prosent.
ÂĄPU Is Back!
Det tar jeg som et godt omen
đđđđ„ł
Det tar jeg som et godt omen
đđđđ„ł
For en gledelig overraskelse PU
VELKOMMEN
VELKOMMEN
SĂ„ fint, velkommen tilbake đđ»đ Fint Ă„ fĂ„ gode bidragsytere tilbake đđ»
Redigert 11.11.2022 kl 16:27
Velkommen tilbake PUđ„ł