Apcl...What's at stake...
The Next Offshore Boom: Is Senegal The New Guyana?
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/The-Next-Offshore-Boom-Is-Senegal-The-New-Guyana.h
Jeg læste denne nye artikkel...(Senegal/Gambia)
en god reminder om hvad Apcl/investors kæmper for!
Bliver særdeles spændende at følge udviklingen/abitration/eventuelt forlig...
Terminering Vs manglende licens forpligtelser...kurs 0,74
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/The-Next-Offshore-Boom-Is-Senegal-The-New-Guyana.h
Jeg læste denne nye artikkel...(Senegal/Gambia)
en god reminder om hvad Apcl/investors kæmper for!
Bliver særdeles spændende at følge udviklingen/abitration/eventuelt forlig...
Terminering Vs manglende licens forpligtelser...kurs 0,74
Redigert 21.01.2021 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
50 øre er innen rekkevidde....regner med det ikke er lenge til vi treffer kursmålet.
Mrhifi
13.11.2018 kl 11:53
5992
Now where does this leave Senegal and the Gambia? Well, if one is to accept my somewhat precipitated assumption, many similarities are to be discovered between Senegal and Guyana, pointing to the direction of big discoveries coming very soon.
The Senegal Basin and the Guyanese Basin are by-products of the same tectonic developments in what used to be West-Gondwana, where intra-continental rifts developed in Cretaceous sedimentary basins. As a result, both sides of the Atlantic Margin are structurally and compositionally similar.
The Senegal Basin and the Guyanese Basin are by-products of the same tectonic developments in what used to be West-Gondwana, where intra-continental rifts developed in Cretaceous sedimentary basins. As a result, both sides of the Atlantic Margin are structurally and compositionally similar.
rischioso
13.11.2018 kl 12:54
5880
Mitt bet er at om dette drøyer ut i tid noe det meste indikerer så vil en kriseemisjon tvinge seg frem og den vil bli satt i intervallet 30-50øre avhengig av hvor kursen befinner seg når det skjer....
tuja
13.11.2018 kl 12:59
5831
Risch
Ta deg ei pause, og konsentrer deg om aksjer du eier. Du bare synser, uten hold i noe.
Det kan like godt komme en avklaring på SOSP innen kort tid(som media allerede har antydet), kontra din ønskedrøm om kriseemisjon.
Alle venter på neste melding på newsweb. Du satser på en negativ melding, jeg satser på det motsatte.
Enkelt og greit.
Ta deg ei pause, og konsentrer deg om aksjer du eier. Du bare synser, uten hold i noe.
Det kan like godt komme en avklaring på SOSP innen kort tid(som media allerede har antydet), kontra din ønskedrøm om kriseemisjon.
Alle venter på neste melding på newsweb. Du satser på en negativ melding, jeg satser på det motsatte.
Enkelt og greit.
rischioso
13.11.2018 kl 13:29
5739
tuja,
helt greit at vi er uenige men jeg baserer meg faktisk på reelle ting som at cash kassa ikke er utømmelig og at det av samme grunn er en reel kobling mellom tidsbruken og behovet for kapital.
Jeg ønsker ikke en emisjon fordi jeg deler denne reelle koblingen.
Ser vi så på den faktiske saksutviklingen så er det ingenting som indikerer en løsning ei heller en avklaring i nærmeste fremtid. Så dette tatt i betraktning styrker jo også tesen om at det vil kunne bli kapitalbehov.
Dette er jo viktig spesielt for de som sitter inne i aksjen nettopp fordi det vil øke kurspresset og da blir det vel feil å ignorere det faktum og satse alle kortene på synsing i media som ikke har noen som helst reell fundamental verdi....
helt greit at vi er uenige men jeg baserer meg faktisk på reelle ting som at cash kassa ikke er utømmelig og at det av samme grunn er en reel kobling mellom tidsbruken og behovet for kapital.
Jeg ønsker ikke en emisjon fordi jeg deler denne reelle koblingen.
Ser vi så på den faktiske saksutviklingen så er det ingenting som indikerer en løsning ei heller en avklaring i nærmeste fremtid. Så dette tatt i betraktning styrker jo også tesen om at det vil kunne bli kapitalbehov.
Dette er jo viktig spesielt for de som sitter inne i aksjen nettopp fordi det vil øke kurspresset og da blir det vel feil å ignorere det faktum og satse alle kortene på synsing i media som ikke har noen som helst reell fundamental verdi....
Redigert 13.11.2018 kl 13:31
sr ikke ut til at markedet tror på noe snarlig her, synker hver eneste dag.
Lite volum og priset til cash.
Oms under 2 mill intradag er der vanskelig å tolke en trend av. Uten nyheter kan den selvsagt gå under cash-verdi. SL er nok ikke lenger vurdert som en verdi på kort sikt, slik det ble vurdert tidligere.
Her er det bare å vente. Fin dag for de som vil inn.
Oms under 2 mill intradag er der vanskelig å tolke en trend av. Uten nyheter kan den selvsagt gå under cash-verdi. SL er nok ikke lenger vurdert som en verdi på kort sikt, slik det ble vurdert tidligere.
Her er det bare å vente. Fin dag for de som vil inn.
Redigert 13.11.2018 kl 14:55
rischioso
13.11.2018 kl 15:45
5432
RE Priset til cash
* Cashbeholdning pr juni 2018 var på snaue 9,4m/usd hvor man hadde svidd av rundt 3,5m/usd de siste 6 måneder. Det betyr at cash kassa nå nærmer seg 6m/usd og deler vi det på rundt 156m aksjer så utgjør det knappe 0,04 cent/aksje eller (0,04 x 8,48) 34øre sett opp i mot dagens kurs som er 71 øre....
Mao, selskapet er ikke priset til cash - ikke en gang i nærheten og det er over 50% ned dit så legger vi det til grunn så er nedsiden fortsatt betydelig og den vil bare øke fremover i takt med at EK brukes ....
* Cashbeholdning pr juni 2018 var på snaue 9,4m/usd hvor man hadde svidd av rundt 3,5m/usd de siste 6 måneder. Det betyr at cash kassa nå nærmer seg 6m/usd og deler vi det på rundt 156m aksjer så utgjør det knappe 0,04 cent/aksje eller (0,04 x 8,48) 34øre sett opp i mot dagens kurs som er 71 øre....
Mao, selskapet er ikke priset til cash - ikke en gang i nærheten og det er over 50% ned dit så legger vi det til grunn så er nedsiden fortsatt betydelig og den vil bare øke fremover i takt med at EK brukes ....
Redigert 13.11.2018 kl 20:48
tuja
13.11.2018 kl 17:01
5261
He he. Selge? Nei, nå venter vi på SOSP, og det innen kort tidshorisont(før jul).
Hadde vært knall om meldingen blir børsmeldt før dere kommer dere inn.
Tikk-takk......
Hadde vært knall om meldingen blir børsmeldt før dere kommer dere inn.
Tikk-takk......
rockpus
13.11.2018 kl 17:14
5201
tuja
Ser du kun opererer i de mest spekulative selskapene på OB. Hvor mye har du råd til å tape?
Ser du kun opererer i de mest spekulative selskapene på OB. Hvor mye har du råd til å tape?
Turbon
13.11.2018 kl 17:35
5126
Hvis tuja er en hun så söker hun etter loosers med mulig potential.
Slik meg...
Slik meg...
Redigert 13.11.2018 kl 17:37
tuja
13.11.2018 kl 17:47
5129
rockpus
Må ha litt spenning i livet.
Går bra med meg. Don`t worry, be happy,
:)
Må ha litt spenning i livet.
Går bra med meg. Don`t worry, be happy,
FkL
13.11.2018 kl 17:49
5097
Man skal aldri spille for mer enn man kan tape. Det har vi heller ikke gjort i APCL. Som Tuja så korrekt påpeker så er vi alle i ventemodus. Man kan se av det lave volumet at det er få som kjøper og selger. Alle venter. Det er jo også logisk da det ikke er noe nytt før det kommer avklaringer.
thief
13.11.2018 kl 18:05
5054
Ble 40k ekstra her på 0.7-0.71 i dag:) Mc er vel rundt 100mill nå. Beholder de bare en lisens,er den verdt flere hundre millioner! Så oppsiden er ganske så heftig nå. Kommer sosp i mål, er vi vel allerede på 3-4 kr og blir det noe i Gambia i tillegg, burde apcl passere 5kr greit. Så jo forrige gang hvor heftig oppgangen og volumet kan være i apcl:) Og caset har jo ikke forandret seg noe, siden vi for litt siden vaket rundt 1-1.2kr, så 0.7 er GRISEBILLIG om man har troa på en eller annen lisens løser seg. Har jo mest tro på sosp kortsiktig. Kan aldri tenke meg Senegal er villig til å gamble i denne saken, og sette seg selv i dårlig lys/trøbbel med total! Meget spennende blir dette hvertfall:) Og nei risotto, ikke interessert i å høre på kverna di:)
Mrhifi
13.11.2018 kl 19:13
4956
Lidt Strange at der er gået 4 måneder og Senegal har stadig IKKE fundet/udpeget deres arbitrator... hvis Senegal har en Strong case juridisk burde de vil være interesseret i at få gang i abitration ASAP...hvad venter Senegal på?? Det varer meget lang tid før apcl løber tør for CASH...FACT
July 11, 2018
The Secretary-General registers a request for the institution of arbitration proceedings.
October 4, 2018
Following appointment by the Claimant, Emmanuel Gaillard (French) accepts his appointment as arbitrator.
October 22, 2018
Emmanuel Gaillard withdraws the acceptation of his appointment as arbitrator.
November 7, 2018
Following appointment by the Claimant, Hamid Gharavi (French/Iranian) accepts his appointment as arbitrator.
July 11, 2018
The Secretary-General registers a request for the institution of arbitration proceedings.
October 4, 2018
Following appointment by the Claimant, Emmanuel Gaillard (French) accepts his appointment as arbitrator.
October 22, 2018
Emmanuel Gaillard withdraws the acceptation of his appointment as arbitrator.
November 7, 2018
Following appointment by the Claimant, Hamid Gharavi (French/Iranian) accepts his appointment as arbitrator.
Redigert 13.11.2018 kl 19:21
FkL
13.11.2018 kl 19:26
4912
Hos ICSID så løper kostnadene på tid og ikke på timer benyttet i sakssammenheng. Det vil si at det å vente og ikke gjøre noe koster mye penger. De betaler i tillegg på forhånd for den perioden som kommer. Hvis Senegal trodde at de hadde en meget god sak så ville det være naturlig å få fortgang slik jeg ser det.
tja fact of fact fru blom Hifi
Så vidt jeg husker er det en gjeld på 12,7 mill totalt, men herav er det en mill som er i forb. med lisenser som er bestridt, og 7,7 mill som er evt krav for lisenser de har mistet i flg regnskap, Dermed har de ca 4 mill netto gjeld utover lisensgjeld. Selskapet brenner mer enn 3,5 mill i halvåret, herav er det 1,5 mill i lønnskostnader (hva f. gjør den suppegjengen når det ikke er noen drift, kan man lure på???) Voldgiftsakene har sikkert 1 mill i kostnad, og regner med det med det forfaller noe underveis. Cash var bare vel 9 mill pr juni, og nå er det november, og de kan ha brent 3 mill av de 9, da har de igjen 6 minus 1 (voldgiftsak) og har ca 4 mill i reell gjelde følge regnskapet. Så ettersom selskapet ikke eier noe handfast, annet enn lisensrettigheter som ikke lenger er rettigheter, da er det ikke mange månedene før selskapet er insolvent - dvs ikke i stand til å betale gjelden sin....
Så vidt jeg husker er det en gjeld på 12,7 mill totalt, men herav er det en mill som er i forb. med lisenser som er bestridt, og 7,7 mill som er evt krav for lisenser de har mistet i flg regnskap, Dermed har de ca 4 mill netto gjeld utover lisensgjeld. Selskapet brenner mer enn 3,5 mill i halvåret, herav er det 1,5 mill i lønnskostnader (hva f. gjør den suppegjengen når det ikke er noen drift, kan man lure på???) Voldgiftsakene har sikkert 1 mill i kostnad, og regner med det med det forfaller noe underveis. Cash var bare vel 9 mill pr juni, og nå er det november, og de kan ha brent 3 mill av de 9, da har de igjen 6 minus 1 (voldgiftsak) og har ca 4 mill i reell gjelde følge regnskapet. Så ettersom selskapet ikke eier noe handfast, annet enn lisensrettigheter som ikke lenger er rettigheter, da er det ikke mange månedene før selskapet er insolvent - dvs ikke i stand til å betale gjelden sin....
Mrhifi
13.11.2018 kl 19:59
4828
We Have All The Time In The World...Louis Armstrong.
Første step er at 41/5 afvises (Gambia) så er vi igang..
Angående Senegal, jeg tror stadig at der er mulighed for forlig....eller måske apcl bliver opkøbt af total...he he
Senegal’s national oil company Petrosen has issued a call for expressions of interest on deepwater offshore blocks to the south of Gambia’s A4 and A5 blocks, which it deems might contain up to 1.5 billion barrels of oil equivalent. It counts on the participation of oil majors – Total is sure to play a very active role in any licensing round that takes place, as well as Petronas (the operator of Gambia’s Samo-1 well).
Første step er at 41/5 afvises (Gambia) så er vi igang..
Angående Senegal, jeg tror stadig at der er mulighed for forlig....eller måske apcl bliver opkøbt af total...he he
Senegal’s national oil company Petrosen has issued a call for expressions of interest on deepwater offshore blocks to the south of Gambia’s A4 and A5 blocks, which it deems might contain up to 1.5 billion barrels of oil equivalent. It counts on the participation of oil majors – Total is sure to play a very active role in any licensing round that takes place, as well as Petronas (the operator of Gambia’s Samo-1 well).
Redigert 13.11.2018 kl 20:02
Mrhifi
13.11.2018 kl 20:07
4794
Humle/aka dupont1....hvordan ser Gambias cash situation ud ???? Du er jo objektiv, RIGHT
Hvordan ser Gambias gæld situation ud???
Hvad er Gambias BNP??
Gælder terminering af kontrakter ikke i Gambia???
Hvordan ser Gambias gæld situation ud???
Hvad er Gambias BNP??
Gælder terminering af kontrakter ikke i Gambia???
Redigert 13.11.2018 kl 20:10
Gambias økonomiske stilling vet jeg ikke så mye om men Rsich har jo lagt ut masse info om dette så det kan du spørre ham om.
Men det er en forskjell, nemlig at APCL kan konke, og det er vel det både Gambia og Senegal spekulerer i ved at de drar tiden ut.
Men det er en forskjell, nemlig at APCL kan konke, og det er vel det både Gambia og Senegal spekulerer i ved at de drar tiden ut.
rischioso
13.11.2018 kl 20:49
4691
RE - Og caset har jo ikke forandret seg noe, siden vi for litt siden vaket rundt 1-1.2kr, så 0.7 er GRISEBILLIG om man har troa på en eller annen lisens løser seg.
* Ok, så du mener det er trua som bestemmer om en aksje er billig....Det er vel det fundamentale som bestemmer akkurat det og den er jo ikke så mye verdt i disse høyst usikre tider hvor selskapet står mer eller mindre ribbet tilbake med en sterkt minkende cash kasse som utgjør knappe 34 øre/aksje....
* Ok, så du mener det er trua som bestemmer om en aksje er billig....Det er vel det fundamentale som bestemmer akkurat det og den er jo ikke så mye verdt i disse høyst usikre tider hvor selskapet står mer eller mindre ribbet tilbake med en sterkt minkende cash kasse som utgjør knappe 34 øre/aksje....
FkL
13.11.2018 kl 21:03
4799
For det første så er dette er tall tatt ut av luften da ingen på nåværende tidspunkt ved hva som er den faktiske kassabeholdningen. I tillegg så vet du godt at det er mange faktorer som bestemmer en kurs og fremtidig håp om løsning er absolutt en av dem. Det at noen få småsparere nå selger seg ut med tap betyr på lengre sikt ingenting for majoriteten som fremdeles sitter i aksjen. Resulatet av de pågående saker eller utfall tid i kombinasjon med cashflow kan ingen er si noe sikkert om. Status er at selskapet har tro og penger og at alle venter på de kommende avgjørelsene. Ingen umiddelbar fare for noe som helst. Absolutt høy risiko med gode muligheter på oppsiden dersom alt eller deler løser seg.
thief
13.11.2018 kl 21:20
4747
Ja, det er nettopp det fundamentale som bestemmer, og det er ingenting som verken tyder på at apcl skal miste eller vinne tilbake alle lisensene! Og nå priser aksjen lisensene i Senegal og Gambia til 40mill, altså "ingenting"! Hver og en av dem er verdt flere hundre millioner, så oppsiden er ENORM! De trenger bare en lisens og kursen går flere kroner og en emi blir ingen problem! Så spørsmålet er om de beholder iallfall en, og det tror jeg sjansen er stor for! Bryr meg lite om hva du tror! Og det maset ditt om at de går tom for cash før en løsning, er jo bare til å le av. Apcl har sagt at de har penger til sakene, og at de regner med en dom i h2 2020 i Gambia, hvis det går hele veien. Det vil si at de har penger frem til iallfall h2 2020! I en voldgiftsak er det nok ikke mange uforutsette utgifter, så apcl har nok ganske god kontroll på dette. Antall timer(advokater,voldgiftsmenn) og engangsbeløp til voldgifdommen er nok ikke veldig vanskelig å beregne! Og det samme gjelder for Senegal, hvis den saken i det hele tatt kommer i gang:) Så stoler MYE mer på JP enn RISOTTO, når det kommer til det økonomiske i APCL. Så så lenge de har penger til sakene, er jeg veldig lite bekymret. For jeg tror de får beholde noe, og da er APCL reddet, kursen høy og penger i kassa! Så får du gnåle om treneringstaktikken til Gambia og at kassa snart er tom de neste 2 åra:) Selv om apcl brukte 3musd+ de siste 6mnd, betyr ikke det at dette vil gjelde fremover, og det har nok apcl mer kontroll på enn deg:)!
Redigert 13.11.2018 kl 21:26
rischioso
13.11.2018 kl 21:26
4719
Selskapet svir av rundt 7m/usd i året og cashbehpldningen pr juni var knappe 9,4m/usd så i realiteten kan en kriseemisjon komme når som helst.
Dette betyr at de må hente inn penger i løpet av 2019 (og det er ikke mer enn rundt 6 uker til 2019 starter) for de venter jo ikke til kassa er bunnskrapt og de venter heller ikke til at kursen er kjørt helt i bunnen så en krise emisjon kan i teorien komme når som helst. Så er da spørsmålet om det vil være noen som er villige til å investere i caset slik ståa er og om de finnes så vil de kreve en betydelig rabatt og av samme grunn er mitt bet at en kriseemisjon vil bli kjørt i intervallet 30-50øre avhengig av markedskursen når den settes.
Mao, tiden er APCL fiende nr 1 hvor fordi cashkassa går mot slutten og arbitration sakene er knapt startet....
----------------------------
Cashkassa kan vi fint regne oss frem til da situasjonen var den samme i perioden jan - jun som den er nå hvor selskapet svei av 3,5m/usd og når de da melder at cash pr juni er knappe 9,4m/usd så betyr det at cashkassa vil være rundt 6m/usd ved utgangen av dette året og det er knappe 6 uker dit så ingenting tatt ut av lufta her - det er det nok visse andre som står for....
http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/uploads/financialdocs/Interim%20OAX%20H1%202018%20-%20FINAL.pdf
Dette betyr at de må hente inn penger i løpet av 2019 (og det er ikke mer enn rundt 6 uker til 2019 starter) for de venter jo ikke til kassa er bunnskrapt og de venter heller ikke til at kursen er kjørt helt i bunnen så en krise emisjon kan i teorien komme når som helst. Så er da spørsmålet om det vil være noen som er villige til å investere i caset slik ståa er og om de finnes så vil de kreve en betydelig rabatt og av samme grunn er mitt bet at en kriseemisjon vil bli kjørt i intervallet 30-50øre avhengig av markedskursen når den settes.
Mao, tiden er APCL fiende nr 1 hvor fordi cashkassa går mot slutten og arbitration sakene er knapt startet....
----------------------------
Cashkassa kan vi fint regne oss frem til da situasjonen var den samme i perioden jan - jun som den er nå hvor selskapet svei av 3,5m/usd og når de da melder at cash pr juni er knappe 9,4m/usd så betyr det at cashkassa vil være rundt 6m/usd ved utgangen av dette året og det er knappe 6 uker dit så ingenting tatt ut av lufta her - det er det nok visse andre som står for....
http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/uploads/financialdocs/Interim%20OAX%20H1%202018%20-%20FINAL.pdf
Redigert 13.11.2018 kl 21:32
Ikke svar denne psykopaten. Finnes det maken, og så har han ingen aksjer
thief
13.11.2018 kl 21:32
4686
He..he, tok jo bare 2min før gnålet om tom kasse igjen! Tror du kostnader er konstant hele året i et selskap? Hvis apcl sier de har penger til sakene, Gambia h2 2020, så har de vel det. Og da kommer de nok til å redusere kostnadene fremover oxo! Så kan du ikke kutte ut tullet ditt nå, ser ut som du har litt vanskelig for det!
RGTBJØRN
13.11.2018 kl 21:34
4669
APCL RSI handles nå på laveste nivå siden 1-11-2017. Frykten i det globale markedet er der og vil antagelig sende OSE ned mot 840-850 område. 200MA holdt sist vi får se om det ryker denne gang. Jeg har tenkt at 68-70 området kan være bunnen i apcl lenge. Tenker å fylle på ytterligere bare det roer seg litt.
FkL
13.11.2018 kl 21:44
4631
Det er selvfølgelig helt klart at selskapet har sparebluss påslått og at du ikke kan beregne kassabeholdningen ut i fra tidligere tall. Det gir jo selg selv ut i fra situasjon. Det vet du godt. Selskapet har meldt om at de har penger til å kjøre sakene ut og de har meldt om at dette kan strekke seg ut i 2020. Da blir det bare tull å finne på noe annet selv slik du gjør. Dette har du igjen ingen dekning for og det er kun basert på udokumentert informasjon og tall. Dette har du funnet på selv med andre ord. Fakta ligger erthelt annet sted som vanlig.
Redigert 14.11.2018 kl 01:03
FkL
13.11.2018 kl 21:50
4606
Har på forhånd satt et tak i investering pr. aksje i porteføljen min, men er enig i at med dagens kurs er det svært vanskelig å holde seg unna og ikke kjøpe.
thief
13.11.2018 kl 21:52
4595
Siden du er så opptatt av kassa i apcl, så ville jeg heller bekymret meg for kassa i iox:) Du sitter vel der el? Kassa der er MYE mer slunken, og nå går det til HELVETE med oljeprisen oxo. På nåværende tidspunkt selges olja til iox på 50-tallet:) Q3 vil vise en veldig liten produksjon(pga vikingo),garantert minus i regnskapene.Nå i q4 har de fått noe produksjon tilbake, men mye mindre enn før wo. Og med en mye lavere oljepris i q4 enn i q3, vil q4 oxo bli meget rødt, Og med den lille krigskassa til iox, tror jeg du opplever en emi der før du vil i apcl:) Og tar lang tid før iox eventuelt øker produksjonen fra nye brønner. De som har fulgt selskapet noen år, vet at ting alltid tar mye lenger tid enn antatt. Det erfarte vi med den første drillingkampanjen, som for øvrig bare ble en brønn og ikke 3! Så du får heller bekymre deg for kassa i iox enn våres:)
Redigert 13.11.2018 kl 21:56
rischioso
14.11.2018 kl 09:15
4272
thief,
IOX har tross alt prod og inntekter - apcl har ingen av delene, ei heller har de lisenser av betydning. Kombinasjonen slunken kasse og løpende utgifter til flere langtekkelige rettsaker er en giftig coctail så ser ikke helt linken.
Dette er vel også en APCL tråd så vi bør vel diskutere APCL og ikke andre case og hverandre...:)
IOX har tross alt prod og inntekter - apcl har ingen av delene, ei heller har de lisenser av betydning. Kombinasjonen slunken kasse og løpende utgifter til flere langtekkelige rettsaker er en giftig coctail så ser ikke helt linken.
Dette er vel også en APCL tråd så vi bør vel diskutere APCL og ikke andre case og hverandre...:)
Redigert 14.11.2018 kl 09:16
rischioso
14.11.2018 kl 09:28
4224
RE - Det er selvfølgelig helt klart at selskapet har sparebluss påslått og at du ikke kan beregne kassabeholdningen ut i fra tidligere tall.
* Her kommer du igjen med en udokumentert påstand hvor jeg har dokumentert det motsatte. Jeg viser til en rapport som er 4,5mdr gammel hvor uenighetene med Gambia og Senegal er 18mdr gamle så da betyr det at den halvårige operasjonskosten på 3,5m/usd er en sparebluss kost og en kost vi må forholde oss til da det ikke har skjedd nye ting siden den gang.
* Her kommer du igjen med en udokumentert påstand hvor jeg har dokumentert det motsatte. Jeg viser til en rapport som er 4,5mdr gammel hvor uenighetene med Gambia og Senegal er 18mdr gamle så da betyr det at den halvårige operasjonskosten på 3,5m/usd er en sparebluss kost og en kost vi må forholde oss til da det ikke har skjedd nye ting siden den gang.
RGTBJØRN
14.11.2018 kl 09:33
4202
Er bra at vi har en korreksjon , OSE fortsatt over 200MA , nesten så jeg tror dette nivået holder. Vi får se. Vi får nok turnaround mot jul tipper jeg også i vår aksje
rischioso
14.11.2018 kl 09:37
4189
Fortsatt priset 50% over cash (34 øre) og kommer kursen ned dit så er det 100% opp igjen for å komme til dagens kurs - verdt å merke seg nå som en kriseemisjon kan komme når som helst i tiden fremover...
Redigert 14.11.2018 kl 09:38
tuja
14.11.2018 kl 09:46
4157
Legg av, Risch.
Nå begynner du å virke desperat. Går ikke kursnedgangen slik som du håper ?
En person som har null aksjer er den mest ivrige på tråden.
Du vet at du leses som en åpen bok,eller? Slik opererer du i alle aksjer du har "interesse" av.
Men det har nok alle forstått for lenge siden.
Ha en fortsatt god dag. :)
Nå begynner du å virke desperat. Går ikke kursnedgangen slik som du håper ?
En person som har null aksjer er den mest ivrige på tråden.
Du vet at du leses som en åpen bok,eller? Slik opererer du i alle aksjer du har "interesse" av.
Men det har nok alle forstått for lenge siden.
Ha en fortsatt god dag. :)
rischioso
14.11.2018 kl 09:53
4131
tuja,
man bør tåle og høre fakta. Skal man ignorere fakta og kun diskutere ønsketenkninger så lurer man seg selv. Hadde det vært positive ting så hadde vi kunne ha diskutert det, men når de ikke finnes pr i dag så kan vi jo ikke finne på noen - det gagner jo ingen...
man bør tåle og høre fakta. Skal man ignorere fakta og kun diskutere ønsketenkninger så lurer man seg selv. Hadde det vært positive ting så hadde vi kunne ha diskutert det, men når de ikke finnes pr i dag så kan vi jo ikke finne på noen - det gagner jo ingen...
tuja
14.11.2018 kl 09:59
4104
Dine såkalte "fakta" kan være totalt omsnudd neste dag. Er vi ikke i ventemodus?
Først ut kan være melding iht 41(5), som bør være rett rundt hjørnet, eller ett forlik vedrørende SOSP.
Da bør man være inne. Og når meldingen kommer skulle det ikke forundre meg om du allerede har kjøpt en pott.
Same precidiour as last year, James. Du lurer ikke meg.
Først ut kan være melding iht 41(5), som bør være rett rundt hjørnet, eller ett forlik vedrørende SOSP.
Da bør man være inne. Og når meldingen kommer skulle det ikke forundre meg om du allerede har kjøpt en pott.
Same precidiour as last year, James. Du lurer ikke meg.
RGTBJØRN
14.11.2018 kl 10:05
4087
Risc- har du kjøpt ? Er vel ikke lenge før baissingen blir hausingen tenker jeg he he
rischioso
14.11.2018 kl 10:07
3437
Jeg kan ikke endre fakta - det er det kun utviklingen i caset som kan. Cashmangelen er reell pr i dag og det er en reell risk for at en kriseemisjon vil tvinge seg frem. Når vi kjenner til at selskapet svir av rundt 7m/usd i året og de hadde knappe 9,4m/usd igjen pr juni i år og ingen inntekter så er det det som er fakta.
Når vi så kjenner til at det kan være veldig langt frem til noen avklaring angående lisensene både i Gambia og Senegal siden de sakene knapt er startet så burde det vel ringe noen bjeller - eller mener du at vi skal etablere alternative sannheter og finne på egne tall både når det kommer til cash og tid... Om det gjøres så endres jo ingenting i caset....
Når vi så kjenner til at det kan være veldig langt frem til noen avklaring angående lisensene både i Gambia og Senegal siden de sakene knapt er startet så burde det vel ringe noen bjeller - eller mener du at vi skal etablere alternative sannheter og finne på egne tall både når det kommer til cash og tid... Om det gjøres så endres jo ingenting i caset....
rischioso
14.11.2018 kl 10:18
3401
Hvis det mot formodning skulle skje så måtte vi jo skrevet om det for da hadde det vært reelt - ikke mer komplisert enn det, men nå er det jo ikke slik og da kan vi jo ikke vektlegge det, men heller fokusere på hvordan selskapet skal eksistere fremover når cashen nå går mot slutten...:)
Redigert 14.11.2018 kl 10:19
Q10ps
14.11.2018 kl 10:56
3341
Fo de som skulle være i tvil om selskapet fremdeles står fast ved at de ikke har problemer med finansiering iht voldsgift etc fordi de ikke spesifikt nevnte det ved forrige melding, vil jeg anbefale å sende en kortfattet mail til selskapet med spørsmål om nettopp dette. Da får dere et svar i nærheten av «det har vi jo allerede fortalt dere, og intet er endret siden den gang».
Q10ps
14.11.2018 kl 10:57
3333
Ergo blir det ingen emisjon her før man eventuelt trenger penger til boring, det er da i så fall en emisjon jeg gjerne deltar i, og mange med meg.
rischioso
14.11.2018 kl 11:11
3302
Hvis man sender en forespørsel til selskapet så er det 1 ting som er viktig å få svar på i denne settingen og det er hvilken tidshorisont selskapet ser for seg. Det hjelper jo svært lite om selskapet sier at de har nok cash til arbitration når de ikke kjenner til hvor lang tid det tar og dermed må de ha estimert en tid.
Også er det viktig å tenke selv - med en gitt cash på knappe 9,4m/usd pr juni 2018 hvor det fremgår av regnskapet at selskapet har brukt rundt 3,5m/usd de siste 6mdr (perioden jan-juni) så er det en realitet vi bør forholde oss til.
Uenigheten startet for 18mdr siden (mai-17) og da bør man kunne anta at de ikke venter 2 år med å kjøre sparebluss, men at de gjorde det så snart uenighetene var et faktum og i alle fall i år hvor de da som kjent svidde av 3,5m/usd på 6 mdr.
Med disse realiteter i minnet så skulle det ikke være vanskelig å forstå at en kapitalsquiz er rett rundt hjørnet.
-----------------------------
Q10ps,
det er lite betryggende at du sier du skal være med på kriseemisjonen du som ikke en gang gjør opp for det tapte veddemålet med brumlemann inngått og tapt for lenge siden...:)
Også er det viktig å tenke selv - med en gitt cash på knappe 9,4m/usd pr juni 2018 hvor det fremgår av regnskapet at selskapet har brukt rundt 3,5m/usd de siste 6mdr (perioden jan-juni) så er det en realitet vi bør forholde oss til.
Uenigheten startet for 18mdr siden (mai-17) og da bør man kunne anta at de ikke venter 2 år med å kjøre sparebluss, men at de gjorde det så snart uenighetene var et faktum og i alle fall i år hvor de da som kjent svidde av 3,5m/usd på 6 mdr.
Med disse realiteter i minnet så skulle det ikke være vanskelig å forstå at en kapitalsquiz er rett rundt hjørnet.
-----------------------------
Q10ps,
det er lite betryggende at du sier du skal være med på kriseemisjonen du som ikke en gang gjør opp for det tapte veddemålet med brumlemann inngått og tapt for lenge siden...:)
Redigert 14.11.2018 kl 11:14
tuja
14.11.2018 kl 11:17
3288
Kaller du en emisjon for å finansiere boring for krise?
Da er jo lisensene inntakt, og kursen flere 100% over dagens nivå.
Du er en merkelig skrue, Risch.
Da er jo lisensene inntakt, og kursen flere 100% over dagens nivå.
Du er en merkelig skrue, Risch.
rischioso
14.11.2018 kl 11:22
3273
tuja,
det vil med største sannsynlighet tvinge seg frem en kriseemisjon før en avklaring og dermed er den ikke realtert til annet enn selskapets eksistens i påvente av avklaringer.
Av samme grunn vil en slik kriseemisjon - om den vil være gjennomførbar gis med en betydelig rabatt fordi selskapet er i en konfliktsituasjon hvor ingenting er avklart. Derfor har jeg sagt at en slik emisjon vil kunne bli satt i intervallet 30-50øre avhengig av hvor kursen befinner seg når den gjennomføres.
Dagens cash utgjør rundt 40 øre/aksje og ved års slutt rundt 34 øre. Jo lengre man venter jo mindre cash vil man ha og jo større er krisen når man kjører en emisjonen noe som fører til at den vil settes på et tilsvarende lavere nivå...
det vil med største sannsynlighet tvinge seg frem en kriseemisjon før en avklaring og dermed er den ikke realtert til annet enn selskapets eksistens i påvente av avklaringer.
Av samme grunn vil en slik kriseemisjon - om den vil være gjennomførbar gis med en betydelig rabatt fordi selskapet er i en konfliktsituasjon hvor ingenting er avklart. Derfor har jeg sagt at en slik emisjon vil kunne bli satt i intervallet 30-50øre avhengig av hvor kursen befinner seg når den gjennomføres.
Dagens cash utgjør rundt 40 øre/aksje og ved års slutt rundt 34 øre. Jo lengre man venter jo mindre cash vil man ha og jo større er krisen når man kjører en emisjonen noe som fører til at den vil settes på et tilsvarende lavere nivå...
Redigert 14.11.2018 kl 11:32
FkL
14.11.2018 kl 11:39
3243
Nei, jeg forholder meg til det selskapet selv har meldt og ikke dine udokumenterte og agendafulle beregninger. Selskapet har meldt om at de har penger til å kjøre sakene ut. At man kan spekulere er ok, men det er vel ikke oppgående personer som påstår at de vet bedre enn det selskapet selv har meldt. Dine amatørmessige beregninger med utgangspunkt i din agenda kan vi legge helt død. Dette har du verken grunnlag eller kunnskap for å hevde.
Aldara
14.11.2018 kl 12:28
3182
Noen har begynt å kjøpe litt større mengder ved 0,72-----Liker!
Heng deg med du også før vi kjører nordover...
Heng deg med du også før vi kjører nordover...
-
«
- 1
- 2 »