Apcl...What's at stake...

Mrhifi
APCL 13.11.2018 kl 11:16 7911

The Next Offshore Boom: Is Senegal The New Guyana?

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/The-Next-Offshore-Boom-Is-Senegal-The-New-Guyana.h

Jeg læste denne nye artikkel...(Senegal/Gambia)
en god reminder om hvad Apcl/investors kæmper for!
Bliver særdeles spændende at følge udviklingen/abitration/eventuelt forlig...
Terminering Vs manglende licens forpligtelser...kurs 0,74
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.11.2018 kl 10:07 3260

Jeg kan ikke endre fakta - det er det kun utviklingen i caset som kan. Cashmangelen er reell pr i dag og det er en reell risk for at en kriseemisjon vil tvinge seg frem. Når vi kjenner til at selskapet svir av rundt 7m/usd i året og de hadde knappe 9,4m/usd igjen pr juni i år og ingen inntekter så er det det som er fakta.

Når vi så kjenner til at det kan være veldig langt frem til noen avklaring angående lisensene både i Gambia og Senegal siden de sakene knapt er startet så burde det vel ringe noen bjeller - eller mener du at vi skal etablere alternative sannheter og finne på egne tall både når det kommer til cash og tid... Om det gjøres så endres jo ingenting i caset....
tuja
14.11.2018 kl 10:08 3246

Blir morsomt å se hva du skriver når APCL og Senegal blir enige.

:)
rischioso
14.11.2018 kl 10:18 3224

Hvis det mot formodning skulle skje så måtte vi jo skrevet om det for da hadde det vært reelt - ikke mer komplisert enn det, men nå er det jo ikke slik og da kan vi jo ikke vektlegge det, men heller fokusere på hvordan selskapet skal eksistere fremover når cashen nå går mot slutten...:)
Redigert 14.11.2018 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Q10ps
14.11.2018 kl 10:56 3164

Fo de som skulle være i tvil om selskapet fremdeles står fast ved at de ikke har problemer med finansiering iht voldsgift etc fordi de ikke spesifikt nevnte det ved forrige melding, vil jeg anbefale å sende en kortfattet mail til selskapet med spørsmål om nettopp dette. Da får dere et svar i nærheten av «det har vi jo allerede fortalt dere, og intet er endret siden den gang».
Q10ps
14.11.2018 kl 10:57 3156

Ergo blir det ingen emisjon her før man eventuelt trenger penger til boring, det er da i så fall en emisjon jeg gjerne deltar i, og mange med meg.
rischioso
14.11.2018 kl 11:11 3125

Hvis man sender en forespørsel til selskapet så er det 1 ting som er viktig å få svar på i denne settingen og det er hvilken tidshorisont selskapet ser for seg. Det hjelper jo svært lite om selskapet sier at de har nok cash til arbitration når de ikke kjenner til hvor lang tid det tar og dermed må de ha estimert en tid.

Også er det viktig å tenke selv - med en gitt cash på knappe 9,4m/usd pr juni 2018 hvor det fremgår av regnskapet at selskapet har brukt rundt 3,5m/usd de siste 6mdr (perioden jan-juni) så er det en realitet vi bør forholde oss til.

Uenigheten startet for 18mdr siden (mai-17) og da bør man kunne anta at de ikke venter 2 år med å kjøre sparebluss, men at de gjorde det så snart uenighetene var et faktum og i alle fall i år hvor de da som kjent svidde av 3,5m/usd på 6 mdr.

Med disse realiteter i minnet så skulle det ikke være vanskelig å forstå at en kapitalsquiz er rett rundt hjørnet.

-----------------------------

Q10ps,

det er lite betryggende at du sier du skal være med på kriseemisjonen du som ikke en gang gjør opp for det tapte veddemålet med brumlemann inngått og tapt for lenge siden...:)
Redigert 14.11.2018 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
tuja
14.11.2018 kl 11:17 3111

Kaller du en emisjon for å finansiere boring for krise?
Da er jo lisensene inntakt, og kursen flere 100% over dagens nivå.
Du er en merkelig skrue, Risch.

:)
rischioso
14.11.2018 kl 11:22 3096

tuja,

det vil med største sannsynlighet tvinge seg frem en kriseemisjon før en avklaring og dermed er den ikke realtert til annet enn selskapets eksistens i påvente av avklaringer.

Av samme grunn vil en slik kriseemisjon - om den vil være gjennomførbar gis med en betydelig rabatt fordi selskapet er i en konfliktsituasjon hvor ingenting er avklart. Derfor har jeg sagt at en slik emisjon vil kunne bli satt i intervallet 30-50øre avhengig av hvor kursen befinner seg når den gjennomføres.

Dagens cash utgjør rundt 40 øre/aksje og ved års slutt rundt 34 øre. Jo lengre man venter jo mindre cash vil man ha og jo større er krisen når man kjører en emisjonen noe som fører til at den vil settes på et tilsvarende lavere nivå...
Redigert 14.11.2018 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
FkL
14.11.2018 kl 11:39 3066

Nei, jeg forholder meg til det selskapet selv har meldt og ikke dine udokumenterte og agendafulle beregninger. Selskapet har meldt om at de har penger til å kjøre sakene ut. At man kan spekulere er ok, men det er vel ikke oppgående personer som påstår at de vet bedre enn det selskapet selv har meldt. Dine amatørmessige beregninger med utgangspunkt i din agenda kan vi legge helt død. Dette har du verken grunnlag eller kunnskap for å hevde.
Aldara
14.11.2018 kl 12:28 3005

Noen har begynt å kjøpe litt større mengder ved 0,72-----Liker!
Heng deg med du også før vi kjører nordover...
FkL
14.11.2018 kl 12:33 2406

Hjelpe meg, "Det hjelper jo svært lite om selskapet sier at de har nok cash til arbitration når de ikke kjenner til hvor lang tid det tar og dermed må de ha estimert en tid." Men det vet da du som har kommet beregninger på når vi går tomme for penger?!? Det må være det dummeste jeg noengang har lest på dette forumet. Du vet altså bedre enn både selskapet og alle andre her inne. Jeg anbefaler deg å lese korrektur før du poster.
rischioso
14.11.2018 kl 14:16 2378

Oppegående personer er de som tenker selv og er føre var - de som ikke er det stoler blindt på hva selskapet kommer med og får dessverre ting først bekreftet når selskapet beklager emisjonen som ble nødvendig fordi ting tok lengre tid enn de først forventet....

Det henger jo ikke på greip å skulle vektlegge selskapets påstand om at de har nok penger når de ikke kjenner til hvor lang tid det vil ta - da er det ikke annet enn spekulasjoner fra deres side og ikke en lovnad noe som bør tas for hva det er...

Når man ikke har en krone i inntekt og cashkassa er kjent like så er EK brenningen så skulle det være enkelt å skjønne hvor lenge kassa holder og når selskapet vil måtte hente inn frisk kapital.

Når vi i tillegg kjenner til at saken mot Gambia fortsatt er på hold i påvente av at avvisningssaken behandles og at saken mot Senegal kun er etablert men ennå ikke startet så har man et godt utgangspunkt for å kalkulere tidsbruk gjennom historisk tidsbruk opp i mot tiden selskapet har før de må hente frisk kapital - og gjør man det så ser man også at det ikke er i selskapets favør....
Redigert 14.11.2018 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Q10ps
14.11.2018 kl 14:44 2342

Ift hvilken tidshorisont det er snakk om fra selskapets side så vises det til forrige melding, altså 2020. De har altså det finansielle på plass til at en arbitration skal finne sted i 2020, men de regner nok ikke med det blir tilfellet, dog er det en helt annen diskusjon.

Om du mener dette er feil, Rich, så anbefaler jeg det som sagt til å sende en mail til selskapet, dersom du i det hele tatt bryr deg om de faktiske forhold da, av og til kan man vel få følelsen av at du ikke er det.
Aldara
14.11.2018 kl 14:50 2332

Som han også snakker meget negativt om element for tiden.....Likeså i apcl....Snakker for sin syke mor...
Han er snart inne i begge! GJEEEEEEEEEESSSSSSSP!!
Aldara
14.11.2018 kl 14:54 2327

Det hadde ikke forundret meg om vår omtalte person nå lastet mye på 0,72....Haha...
FkL
14.11.2018 kl 15:16 2301

Du må jo være ganske så desperat når du kan hevde at det selskapet kommer med ikke henger på greip, men at dine hobbyvurderinger gjør det. Dette blir bare latterlig. Fakta er at selskapet har meldt om at de har penger til å føre sakene fullt ut. Det du kommer med er derimot ikke fakta, det er kun spekulasjoner basert på din egen agenda.

Det er fint at du tar opp Gambia som har dårligere råd enn oss. De slet med å skrape sammen penger til den saken vi nå er i gang med og har ingenting å tjene på at dette haler ut i tid. Ikke engang kom med IMF mølet ditt.

Du tilfører dette caset så utrolig lite og det du kommer med er kun å se på som ren basing. Enten har du tapt på APCL fra før eller så ønsker du å komme billig inn. Vi har jo alle sett dine positive innlegg tidligere da du har vært inne.

Dine påstander:
Kasse går tom.
Nei, det gjør den ikke på en god stund og selskapet har meldt om at de har penger til å fullføre sakene.
"Afrika" vil ikke rette seg etter ICSID ved tap.
Jo, det vil de bli nødt til da alle andre eventuelle internasjonale partnere vil gjøre akkurat det.
osv.

Du kommer sikkert til å finne på flere latterlige påstander som du hevder er fakta eller sikkert med stor sannsynlighet.
MEN, jeg har god tid både å svare på dine latterlige poster og ikke minst vente på alt det positive som kommer!
Slettet bruker
14.11.2018 kl 15:50 2254

Fylte på med litt igjen. Ble for fristende når den er priset til cash-verdi. Om det var lurt vil tiden vise.
tuja
14.11.2018 kl 15:55 2239

Har også tatt litt ekstra. :)
oivindl
14.11.2018 kl 15:57 2231

Nok engang stikk i strid med hva du hevder i andre sammenhenger. Da er det kun det som meldes offentlig fra selskapet, som kan legges til grunn.
Alt du skriver kan du tydeligvis snu på hodet, når det passer dine egne interesser.
thief
14.11.2018 kl 16:03 2218

Stakkaren er jo ikke helt god da,men det har vel de fleste skjønt:) Han vet jo bedre enn selskapet selv, og har full kontroll på alle tallene, he..he!Latterlig!
rischioso
14.11.2018 kl 16:18 2195

Cash verdien er ca 40 øre/aksje pr i dag og vil være rundt 34 øre/aksje ved årsskiftet legger vi siste halvårsregnskap til grunn så du er nok litt tidlig ute...
Redigert 14.11.2018 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.11.2018 kl 16:22 2182

Jeg gjør nok det og det uten å måtte påstå at jeg er "confident both in fact and law" hver gang jeg deler noe...:)
Redigert 14.11.2018 kl 16:23 Du må logge inn for å svare