Fremtidsutsikter

Ulogisk
MARKED 22.10.2022 kl 21:55 875

Av og til føler jeg at de fleste her inne tror treet vokser inn i himmelen.Kan forsikre dere alle at det gjør det ikke.Indeksene er dyre.Aksjene er fyre.Guidingen er dårligere.Vekstprognosene er dårligere.Inflasjonen er høy.Rentene er høye.Gjelden blir dyrere.
Selskapene tjener mindre.Bortsett fra oljeselskapene som rått om dagen.Flytende gas også.Shipping,ja,stor tank,tror jeg går videre opp.Rater,krig,fylle opp lagre,lengre fraktruter fra 5 desember,Frontline kan gå til 160,kanskje mer.Ellers blir det vanskeligere å tjene penger i markedet.Ja,alt prises inn etterhvert som det alltid gjør.Men hvor langt ned skal indeksene først.Etterspørselen generelt I markedet skal ned....tror jeg slik som makroøkonomisk og geopolitiske forhold ser ut!
Bullinvestor
23.10.2022 kl 02:55 784

Verden er ofte brutal slik blir det i verdens økonomien her også. Luten fra høyere rente for å få bukt med den ekstremt høye inflasjon kommer til å bli smertefull med høyere arbeidsledighet og konkurs av arbeidsplasser.
Badgirl
23.10.2022 kl 12:55 618

Men først blir det julerally 🥳🎅🏼🎅🏼
Bullinvestor
23.10.2022 kl 14:48 545

Godt mulig at det blir et lite Julerally, men det tror jeg blir veldig kortvarig. Rentene skal jo opp fremover er jo bare så vidt begynt å virke hvor vi er helt i starten, luten trenger tid. Arbeidsledigheten blir å øke.