RECSI går en meget spændende tid i møde kurs 100

Kvike11
RECSI 23.10.2022 kl 13:53 339307

Er ikke i tvivl om at RECSI går en meget spændende tid i møde og nye høj kurs.
Mulighed for mere end 3 aftaler inden jul, og flere hundrede millioner i tilskud, hvis og når det nye styre arbejder for os alle.
Vi er nød til at glemme alt om de vil snyde os .
Det er det nye styre der skal bevise de arbejder for alle aktionærer ,
ellers er de dybt kriminelle.
Ser og håber vi inden længe når kurs 30, alle analytiker mener det samme.
Alene fabrikken er værd kurs 40, hvis man skulle bygge tilsvarende i dag..
Allroad18
26.12.2022 kl 09:44 8547

Litt utenom : Noen som vet børsens åpningstider i romjulen? Det står bare dagene, men ikke klokkeslett, er det samme klokkelslett som vanlig? Merkelig at man ikke finner infoen på Oslo Børs hjemmeside engang(jallabørsen klarer ikke engang å legge inn dette på hjemmesiden) De er mer opptatt av børsnoteringer..HA-HA !
Stabukk
26.12.2022 kl 07:56 8682

Kursen HAR i år passert 25 en veldig kort periode, så har sælgere og kjøpere på lovlig vis handlet på lavere kurs. Oslo børs eller Finanstilsynet har ikke «arrestert» noen som selger sine alsjer for 14 kr, som er siste kurs. De som tror kursen skal opp, kjøper flere aksjer. De som tror det motsatte, selger. Det er slik alle børser fungerer.

Hva med å være optimist og håbe at kursen skal tilbake til 25 i første omgang?
Kvike11
26.12.2022 kl 05:22 8677

Alle ejere og regnskabsfolk kan fremtrylle dårlig resultat, kursen burde afspejle fremtiden og en kurs over 60-7 mod kurs 100
Har så mange gange vist værdier der viser værdier på næsten kurs 100,
hvorfor bygges der fabrikker lige op af RECSI, hvis RECSI ikke skal leverer råvarer til dem.
Er det de største ejere der vil lave et kup og overtage til latterlig lav kurs, og bruger banker til at manipulerer kursen.
Tvivler på det er småsparer der kan få kursen ned, husk der skal være sælgere til lavere og lavere kurs.
2022 skulle være nyhedernes år, men koreanerne sidder på deres hænder, gemt bag et jerntæppe, ikke en måde at være invester venlig på.
Hvor er deres info..
Ser og ved der er værdier der kan give kurs både 100 0g 200 inden for et år.
Stabukk
25.12.2022 kl 17:23 9073

Takk for innspel om positive nyhetar i ML, blant dei viktigaste argument for å bli sittande i ro.
Enig med at Rec har ein passiv PR-politikk. Den treng få eit løft i det nye året!
mk-invest
25.12.2022 kl 15:53 9139

Det graves stadig frem godsaker i medier/lokal aviser.
Recsi forholder seg allikevel stille med sin noe passive PR politikk, og i mens faller kursen overraskende mye.
Men intet negativt har skjedde med selskapet, snarere tvert i mot blir fler og fler detaljer synlig, og vi er egentlig som selskap styrket i 2022. Men …. Aksjekursen har ikke vært noen fest, det er fasit pr nå.

Tror allikevel om man klarer å legge Recsi til side, og se gjennom støyen vi opplever nå, så er gevinsten stor i andre enden.

Lykke til og god jul 🎄🎅🍾
Småplukker
25.12.2022 kl 15:40 9075

Når søknad til Mose Lake om byggetillatelse (info funnet av Origo 24.desember) viser at Group14 vil sette opp en 46 acres stor batterifabrikk like ved Rec, bør humøret bedre seg hos alle som ser LITT fremover. Vi vet nå om 3 batterifabrikker planlagt rundt Rec: Group14, Sila og OneD. Da vet vi fremdeles ikke hva som vil
komme på PR-området. Og Cubic som sier de skal åpne wafer-fabrikk i USA, vil fortelle hvor den ligger i første kvartal 2023...
Fortsatt god jul!
Redigert 25.12.2022 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Stabukk
25.12.2022 kl 10:51 9153

Rett nok, Allroad18: Nødvendig å holda motet oppe i denne aksjen, der store kursfall og påfølgande oppgang ikkje er ukjent. Skuffelsen etter eit svakt Q3 såg ut til å vera over 25. nov. Då var kursen godt over 18,50. Men siste mnd har det gått unnabakke med ca 24% til 14 blank på fredag. Det kan vi lure oss grønne på, som du seier. Men tålmodighet svarer seg som oftast. Rec blir neppe ein nyttårsrakett, men kursen kan av erfaring fort dra nordover igjen, spesielt i året der «vår» største fabrikk igjen kjem i produksjon.
PS: Angåande «konspirasjonsteorier»:
På kurs 14 har Rec Silicon ein markedsverdi på under 6 mrd kr. Det kan vel henda at Hanwha som største eigar, eller andre, vurderer det som ei ganske stor underprising av selskapet? I så fall bør det også vera «lov» å peika på muligheten for forsøk på oppkjøp eller bud. USA har for eksempel to andre polysilisium-aktørar, som kanskje kan tenkast at det kan ha framtida for seg å eiga også anlegget i Moses Lake? Å bygga ein slik fabrikk i dag vil kosta langt meir enn 1,7 mrd. dollar, som var byggeprisen. Anlegget er også nedskrive til 0 i Rec sin rekneskap.
Redigert 25.12.2022 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Allroad18
24.12.2022 kl 15:38 9337

Vi kan lure oss grønne på hvorfor kursen går ned, men nå har jo mye annet også gått ned, særlig i USA. Det er ikke nødvendigvis noe dramatisk over dette, så jeg tror ikke det hjelper å tenke konspirasjonsteorier. Vi kan ikke miste motet hver gang vi møter motgang. Aksjemarkedet er ikke logisk, og det må vi leve med. At Røkke solgte for 20,- har ingenting med dagens kurs å gjøre, alt er ganske tilfeldig, for kursen har tross alt vært over 20,- etter at han solgte seg ut, den var over 20,- lenge etter august og senest i november ! Så til kortidsminneforeningen; Røkke solgte sine aksjer i mars, eller rettere sagt Aker Horizons solgte seg ut da de hadde andre planer og trengte cash for andre prosjekter.
Stabukk
24.12.2022 kl 10:47 9187

Trur nok skuffande Q3 og inflasjon/rente-«spøkelset» forklarer litt av den svake kursen. Kanskje også litt stort fall i poly-prisane i det siste. Bortsett frå det har Tanjiro jo rett i dei påviste svingningane utan store endringar i det fundamentale: At ML skal restarta om ca 10 mnd og gå med overskudd frå 2024. Nokså sannsynlig.

Kursen har pr no gått ned ca 22 prosent i år. På papiret tyder det på at Røkke lurte Hanwha til å kjøpa katten i sekken. Trur heller Hanwha vil motbevisa det neste år, utan å prøva å kuppa Rec på 14-15 kr. At det vil kunna skje på lavare kurs virkar usannsynlig.
Slettet bruker
24.12.2022 kl 01:08 9381

En tragisk utvikling, skulle nok solgt på 20kr som Røkke...han vet som regel hva som er en god kurs. Dette er jo bare helt komisk og rart Hanwah lar den gå så lavt, eller har de en agenda om å presse kursen så mye som mulig for deretter å komme med et skambud på feks 10kr for resterende...
Allroad18
24.12.2022 kl 00:07 9344

Du/dere som kan påstå at 2023 ikke blir bedre, heldiggriser som kan se inn i fremtiden! Ting endrer seg fort i aksjeverden, så jeg ville vært forsiktig med å komme med sånne uttalelser. Kan hende spådommen er riktig, men kan også hende den er totalt feil.
Carrera
23.12.2022 kl 22:58 9420

"2023 blir ikke et bedre år for Recsi"
Bombastisk uttalelse - er dette noe du har bestemt,eller ?
Pensjon
23.12.2022 kl 21:17 9536

Hei.
2023 blir ikke et bedre år for Recsi. Hanwha kjøpte seg inn for å få kontroll på råvaren, og har nå full kontroll. Ev. overskudd blir kanalisert tilbake til Hanwha og i dette tilfellet som sluttprodusent. Dette er desverrre det normale i forholdet råvareleverandør/bearbeidet sluttprodukt. Det blir selvsagt mulig å tjene penger på kursvarasjoner i Rec, men kursen vil etter min mening ikke overstige 20 kroner 2023. Beklager min holdning til Rec nå, dog har jeg vært tungt inne tidligere og tjent bra, men er helt ute i 2022. God jul. Mvh gammel pensjonist.

Tanjiro
23.12.2022 kl 17:26 9797

Mye som ikke kan forklares på børs. Fakta er at det ikke er noe fundamentalt som har endret seg, og heller ikke noe som kan forklare den nedgangen i kursen. Da gjelder det å ikke la følelsene styre. Vi har sett REC svinge på denne måten flere ganger i løpet av de siste 2 årene. Den har vært mest på intervallet 15-18, men har til og med vært nede på 12,2kr før den har gått opp til 25kr. Vi kan ha teorier på hva årsaken kan være, kan godt være mange stop loss som ble utløst eller at short presser denne ned, men fakta er at ingenting har skjedd som kan forklare hvorfor denne har falt såpass, slik som vi også har opplevd tusen ganger tidligere. Hanwha kjøpte til 20kr per aksje for en grunn. God jul til alle REC’ere, vi får håpe 2023 blir et bedre år.
Slettet bruker
23.12.2022 kl 15:21 9973

Ja, kun vom som kommer nær meg med noe form for råd og tips..
Allroad18
23.12.2022 kl 15:15 9924

Som sagt mye stop loss idag, uten tvil det som har utløst den uforklarlige og ulogiske nedgangen siste tiden. Men sånn er aksjeverden, ingen vet hvor haren hopper. Aksjeverden er i endring og det ulogiske blir logisk. De langsiktige vinner til slutt - god jul til alle med is i magen og sunn fornuft i skallen !
Rule
23.12.2022 kl 12:22 10160

Enig, det er tungt. Alt er kørt i fin stilling. Fabrikken er kendt. Volumen er kendt og fabrik begrænset (ingen upside). Politiske aftaler i hus. Produktion start udskudt. Salgspris og markedspris ukendt. Hanwha som største eier, vil selvklart ikke betale for mye og de har magten til at sikre sig en gunstig aftale. Upside er i det hele taget begrænset. På laaaang sigt kunne en ekstra fabrik måske komme på tale,men det er også en massiv investering og risiko.

BCS kursen er brand-udsolgt og kørt under gulvbrædderne af Saga Pure som nu er helt ude. BCS mulig upside kjæmpe. Sikkert andre spændende alternativer også, men BCS har prismæssigt et blodbad bag sig. Nævnt som mulig nytårs raket.
Disse
23.12.2022 kl 12:05 10127

Enig med deg der.

Mitt poeng:
Ikke følg ukritisk de skråsikre rådene du måtte komme borti, spesielt ikke på et anonymt forum.

Ingen grunn til å høre på meg heller, selvsagt.

Alt jeg kan om aksjehandel har jeg lært av kaptein Vom og megler Smekk i Knoll og Tott.

God jul og les julehefter.
Slettet bruker
23.12.2022 kl 11:56 10151

Her trykka jeg selg for 16 kr. Glad for det
For nå er jeg ute av denne elendigheten.
Og forblir ute

God Jul
Stabukk
23.12.2022 kl 11:50 10102

Ja, har også vore inne på Molnes sitt varsel om «mørk høst», som definitivt har slått til. Både vi her på Hegnar og dei på Discord bør få lagt ut SB1Markets sin analyse med kursmål 14. Seriøst meint. Arctic og Pareto sine analysar bør vel berre skrotast?

Så får vi ha tillit til at det nye styret fungerer og får på bordet bra avtalar frå ny CEO Levens. Vurderer sjølv Rec som underprisa på både 14 og 15, men det er uinteressant.

Meldingar om kontraktar som sikrar restart av ML bør komma seinast i Q2. Kursmessig kan det gå fort nordover igjen, allerede i løpet av våren. Men akkurat no ser det dystert ut. Har vore gjennom slike nedturar før, og i ettertid vore veldig fornøgd med å IKKJE trykka “selg”!
Slettet bruker
23.12.2022 kl 11:33 10133

Who the fu.. is Molnes?Alle som spår det samme i lang tid får rett engang inne mellom, høsten var generelt mørk. Spillet om billige aksjer er i gang og det liker vi vel??
Slettet bruker
23.12.2022 kl 11:30 5165

Ja nu køyre vi gett!
Patron72
23.12.2022 kl 10:26 5344

Enig med deg at positive børsmeldinger er trigger.

Men nå er det ikke guidet full produksjon fra ml anlegget før i q4 2024.
Så det er ganske langt frem før «big money»

Disse
23.12.2022 kl 10:26 5307

Karl Johan Molnes FA (papir), 4.august:
Spådom: "aksjen går mot en mørk høst".

Fasit:
3.august var kursen 19,06
23.desember har vi vært nede i 14,09 (pr nå)
Det er -26%

Selv om artikkelen hadde faktafeil, bildefeil osv osv så traff han bra med hovedbudskapet ("mørk høst"). Eller hva?
Man skal være ganske trofast (=blind) mot caset for å hevde noe annet.

Konklusjon: Høsten BLE mørk. Hva som skjer framover tør ikke jeg spå om.
Godt mulig at aksjen er en vinner om noen år når de begynner å tjene penger.
Allroad18
23.12.2022 kl 09:52 5437

Fallet fortsetter og det uten at noe er nytt(bortsett fra et styremedlem), men det er nok mange som har satt stop loss før jul, og at det er mye av det som slår inn i formiddag, kjekt for vi som er langsiktige og seriøse og sitter i ro...NOT !
Stabukk
22.12.2022 kl 20:00 5692

For «menigheten» er det neppe andre alternativ enn å venta på gode meldingar alt i Q1! Ei obligatorisk «melding» blir uansett Q4 ut i februar, forhåpentligvis ikkje like skuffande som Q3. Og med viktig guiding for den evig etterlengta restarten i ML. Så skal vi vel også få ei melding om refinansiering av milliard-lånet bond23 med forfall i april.

Men aller helst allerede i Q1: Meldingar om kontrakter, både med Hanwha og andre. Berre å ønska nytt og utvida styre god jul og GODT NYTT ÅR!
MorganKane
22.12.2022 kl 17:06 5919

Om lurt eller ikke får vi først vite helt sikkert om et år, når ML nok en gang begynner å generere penger. Eventuelt tidligere, men da er vi avhengige av børsmeldinger (som jeg er rimelig sikker på at kommer i Q1 hvis alt går etter planen).
Skalleknarp
22.12.2022 kl 16:06 6020

Da roer jeg også ned før julen. En riktig god jul til alle. Håper de mørke skyene over RECSI letter litt og at vi får litt mer positivitet og optimisme på nyåret.(?) Fortsatt noen dager til å rette opp RT før 2023, men vil det skje?
Stabukk
22.12.2022 kl 15:58 5862

God jul tilbake!
Det er vel i større grad aksjen enn selskapet som har blitt kjedelig!
Å starta opp ein stor fabrikk etter nedstenging bør også gi store mulighetar.
Men å bli verande i aksjen krev tydeligvis stor tålmodighet.
Marketwatch
22.12.2022 kl 15:40 5885

Foreslått aksjonær ved Lodbrok/Water ble nedstemt, her skal tydeligvis Hanwha ha begge hendene på rattet. For meg har Rec blitt en mindre og mindre vesentlig/interesant investering. Selskapet har rett og slett blitt kjedelig, vurderer derfor å gå helt ut. Vet ikke om det er lurt, og forstår godt om andre ser det annerledes og derfor velger å sitte, men jeg synes faktisk det er mange investeringer som fremstår mer spennende. Benytter forøvrig anledningen til å ønske alle Rec debatanter god jul!
Stabukk
22.12.2022 kl 14:23 6002

Rec bör også ha större mulighetar til å forlanga forskudds-betaling for ein del av produksjonen.
Løkkøye
22.12.2022 kl 13:51 6093

Takk for linken smb invest.
Det har jo vært en mulighet for at Hanwha skulle være mottaker av all produksjon fra Moses Lake, på betingelser som ville være fordelaktige for dem.
Men «New EV batteriplant» utelukker dette, produsentene av batterier stiller også i kundegruppen.

At Hanwha skulle ta 100% av produksjonen kan sees på som på som et grunnlag, en sikkerhet, for at REC kunne gå i gang med planer og arbeide med gjenåpning av fabrikken.
Nå har utviklingen gått videre, batteriprodusentene har kapitalisert seg opp, fabrikkareal ser ut til å være til disposisjon, støtte fra myndighetene har kommet på bordet.
Tenker at det er naturlig at det drøyer litt med endelige salgsavtaler, pris og volum må avtales med ulike kunder.


Stabukk
22.12.2022 kl 12:56 6206

Frå artikkelen:

"The site of the former REC Silicon plant in Moses Lake will soon push out new EV batteries that could be a game changer for drivers.
Chuck Sutton, vice president with Global Marketing and Sales with REC Silicon, said the factory will use its old infrastructure to produce silane gas. Silane gas will then be converted to make the new active materials for EV batteries".

Dette er muligens kjent stoff. Men det burde vel også blitt kunngjort i ei börsmelding frå Rec?
Skalleknarp
22.12.2022 kl 11:42 6384

Tror faktisk at det kan komme et "land slide" av gode nyheter fra RECSI litt fram i tid. Kanskje mer enn vi håper og tror..(?) I så måte tror jeg faktisk for en gang skyld at det kan være positivt med massevis av short inne både synlig og usynlig. Selv om historien viser at short nesten alltid har klart å styre skuta ganske stødig selv ved gode nyheter, så tror jeg at det vil bli så pass "opprørt hav" denne gangen at det endelig kan komme det man på godt norsk kaller "short skviiiiiis". Så bare last opp short i mengder så får vi se hva som kommer. :)
Stabukk
22.12.2022 kl 10:51 6456

I det korte bildet er vi vel i «Samme gamle leksa»: Meir short, større omsetning og «Pump & dump»?

I alle fall lykke til dei som har tid og evne til daytrading. Meldingar som kanskje løftar og stabiliserer kursen må vi sannsynligvis venta på.
Skalleknarp
22.12.2022 kl 08:43 6588

Litt fremtid - sol i vinden - all PR er god PR. Min personlige prognose er at sol vil ekspandere mer enn det prognosenen i dag tilsier. Når bilparkenen elektrifiseres vil det etterhver blir mer fokus på Tesla sitt "Power wall" system hvor man har kontroll med ladingen til El bilen på hjemmebane.
https://www.finansavisen.no/energi/2022/12/22/7971511/far-opp-mot-5-mrd.-til-oppkjop-guider-syvgangeren-de-neste-to-arene
Stabukk
22.12.2022 kl 08:11 6567

Fullstendig enig i det siste. Det har blitt lagt inn for mange generelle synspunkt på den tråden, som har fokus på kurs i det korte bildet.
Så bruk gjerne denne tråden, og ha tålmodighet! 2023 vil bli året der Rec sin teknologi igjen vil gi resultater og eit løft i kursen.
Slettet bruker
22.12.2022 kl 07:39 6364

Jeg tror flesteparten av investorene i RECSI (småsparerne) kun bryr seg om kurs, de skal ha kjappe penger, de skal uttaler seg om ditt og datt. La selskapet jobbe i fred, det gjør de uansett. Du har helt rett i at teknologien er verdensledende og hovedeier kan finne på det ene eller andre. Jeg stoler på at asiatene er mer å stole på en eksempelvis norske styr og stell. Bare se hvordan man bedriver finans i landsbyen Oslo. For min del så gikk jeg inn på 3kr ich. Kastet bort mye tid på å følge aksjen daglig. I en perfekt verden (her i huset), ville jeg latt de ligge og hatt over 100k aksjer. Så reisen har uansett vært meget god frem til nå, selv om jeg har halvert antall aksjer, dog med god gevinstsikring på de resterende jeg hadde, så er jeg godt fornøyd med selskapet og fremtidsutsikter. Har valgt å kjøre hardt på olje og sitter med halvparten cash for å muligens få noen gode kjøp på lavere kurser generelt i markedet. Riktig god jul og ønsker alle ett produktivt 2023!
Allroad18
22.12.2022 kl 07:26 6242

Tror mange "glemmer" hva REC Silicon driver med og hvor langt framme de er med denne teknologien. Det blir mye diskusjoner om aksjekursen fram og tilbake, shorting m.m. Dette selskapet er en global leder innen silanbaserte silisiummaterialer med høy renhet- står det på hjemmesiden, tygg litt på den folkens! Dette er svært viktig for den elektroniske hverdagen vi lever i. Fremtiden ligger foran oss, og REC Silicon står fremst! Synes forøvrig at den negativ ladede overskriften til MikkeMus får for mye oppmerksomhet, og det er nettopp det han ønsker, så bruk denne for videre diskusjoner.