RECSI går en meget spændende tid i møde kurs 100

Kvike11
RECSI 23.10.2022 kl 13:53 339312

Er ikke i tvivl om at RECSI går en meget spændende tid i møde og nye høj kurs.
Mulighed for mere end 3 aftaler inden jul, og flere hundrede millioner i tilskud, hvis og når det nye styre arbejder for os alle.
Vi er nød til at glemme alt om de vil snyde os .
Det er det nye styre der skal bevise de arbejder for alle aktionærer ,
ellers er de dybt kriminelle.
Ser og håber vi inden længe når kurs 30, alle analytiker mener det samme.
Alene fabrikken er værd kurs 40, hvis man skulle bygge tilsvarende i dag..
DROY80
29.03.2023 kl 17:08 16127

Meget interessant! Mon tro hvor kursen ville vært uten denne manipuleringen. Vi har jo sett kursen falle mange dager på rad etter at vedkommende (vi vet alle hvem dette er…) har dumpet aksjer i sluttauksjonen - et mønster som har gjentatt seg gang på gang når aksjen har hatt godt driv oppover etter gode nyheter. Meget bra at FT følger opp, men 5 mill i bot høres lite ut med tanke på alle millionene vedkommende garantert har profittert på denne manipulasjonen.
Stabukk
29.03.2023 kl 20:48 16248

Nyheten kom vel ut for seint til å påvirka handel og kurs i dag? Så blir litt spennande å sjå om det blir raske utslag resten av veka.

Nye aktørar som har vurdert å gå inn, må vel ha notert seg at kursen har vore sterkt manipulert. Med Finanstilsynet sin reaksjon bør føra til at fleire ser aksjen som langt tryggare å gå inn i.

Og for oss som er inne litt langsiktig, er det også positivt at ASP si manipulering er reagert på. Då bør vi kunna sjå fram til ei naturlig utvikling. Naturlig nok nordover med dei positive nyhetar vi forventar!
Kvike11
29.03.2023 kl 20:59 16273

vi kan alle håbe at kursen retter sig, og vil stige til nye højder.
Vi går også ind i et kvartal hvor fabrikken skal starte opl
Kvike11
30.03.2023 kl 12:09 16350

Andre steder vil de rulle manden i tjære og fjer.
Lidt overdrevet, bøde og straf må være nok
RECSI fortsætter med at stige, måske rally til slut idag..
Skalleknarp
30.03.2023 kl 12:39 16269

Det blir vel en ny Exit sesong av dette...?
Stabukk
30.03.2023 kl 13:25 16249

Er det Nordnet og/eller Pareto som har koblet inn Finanstilsynet for å avdekke den gigantiske egenhandelen. De to burde vel orientere om sin rolle? Evt. mangel på inngripen? Totalt kan manipulasjonen ha påført små og frustrerte aksjonærer tap på million-beløp. Har Nordnet/Pareto et ansvar for dette? Eller er det viktigste kanskje å dra inn mest mulig på høy handel…

Økokrim bør vurdere å undersøke saken nærmere, kanskje mest i forhold til hvor mye Pedersen og hans selskap kan han tjent på ulovlig manipulasjon.
Kvike11
02.04.2023 kl 15:21 15847

Ja det er et godt spørgsmål om de har forholdt sig passive, og dermed har et ansvar.
Der burde være en advokat der kan regne ud hvor stor erstatning, mindre aktionærer burde få.
Heldigvis går RECSI en vej nu, og det er op, men uden manipulering og grådighed, ville kursen vel være over 30 - 40 idag..
Kan Hanwha have en finger med i spillet og forsøger at holde kursen nede, hvis de vil have større andel i selskabet.
Strong buy og mit target på 100 er uændret.
Redigert 02.04.2023 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Stabukk
03.04.2023 kl 10:29 15646

Mitt target er litt lavere enn Kvike11, men ser også lyst på utsiktene. Effekten etter «manipulasjons-inngripen» ser ut til å ha lagt seg, i alle fall inntil videre. Men så må sies at mange kortsiktige tradere nok har fokus på olje i dag. Likevel har vi høy short som skal dekkes inn. Og sannsynlige gode børsmeldinger fra Rec kan ventes før sommeren.
Kvike11
12.04.2023 kl 14:51 15130

Og vi er gået ind i et kvartal hvor fabrikken åbner.
Det må give et kraftigt kurs løft.
Godt at manipulatoren er væk, og har fået en latterlig lav bøde.
Kan stadigvæk undrer mig hvem der holder kursen nede i en kurs som er latterlig lav.
Alene værdien af fabrikken som åbner i kvartal 2 og kører på fuld tryk i 4 kvartal svarer til en kurs på ca 40
AmatørK
12.04.2023 kl 15:00 15159

Åpner fabrikken i Q2?

Siste informasjon jeg sitter på som er Q4 presentasjonen, sier at produksjonsstart i ML er en gang i Q4 2023. Så tror vi skal smøre oss med litt mer tålmodighet. Det vil si at så lenge de klarer å produsere før 01.01.2024 så når de målet sitt. Tidligst er da 01.10.2023. Du er nok 6 måneder for tidlig ute. Hehe
Stabukk
12.04.2023 kl 15:53 15396

Korrekt info fra AmatörK. Tålmodighet er rette ordet. På lav omsetning og uten nyheter får short dekke seg inn ganske billig, etter min vurdering. I fölge Finanstilsynet ble det i går dekket inn litt over 338.000 aksjer. Short var för i dag nede i 3,04%. Ny oppdatering i morgen ettermiddag.
Kvike11
22.04.2023 kl 10:05 14874

Jeg forventer at info fra finansavisen er korrekte.
Produktionen starter op i 2 kvartal 2023 og skulle være helt oppe at køre i 4 kvartal i år.
Der er ikke lang tid til.
Ser ud til nogle har interesse i at holde kursen ned, alle ved at med fabrikken i produktion, så vil kursen stige til nye højder, måske allerede i år til over kurs 50.
Er mere bange for at Hanwha forventer en overtagelse til latterlig lav kurs, ser ud til de styrer alt i selskabet, selv ledelsen, og nu også finanserne med garantier.
Kan blive dyrt hvis alle andre ikke vil accepterer et bud.
Shorter prøver at holde kursen nede, kan forhindre at andre går short
Håber ikke det sker, har været med i mange år og glæder mig til kursen igen skal runde kurs 100
MikkeMus
22.04.2023 kl 10:23 14862

Dette er tøv! .... Hvis du mener Finansavisen har formidlet dette tøvet, så får du legge ved en link som bekrefter dine påstander. Korrekt informasjon om både gjenåpning og full produksjon vil du finne på selskapets hjemmessider.
Kvike11
22.04.2023 kl 13:31 14844

har svaret dig engang den 15 marts, læser du ikke hvad jeg skriver.
Det er finansavisen der skriver de åbner i 2 kvartal, ikke mig, jeg er ikke ansat hos denne sprøjte.
Stabukk
22.04.2023 kl 14:51 14927

Fare for at Kvike11 viser til en utdatert artikkel i FA. Hegnar Forum har vel en administrator som kan stoppe den typen "Fake news"? Som MkkeM og andre har notert, blir ML, etter gjeldende plan, restartet i 4. kvartal.

Ut over det har kursen i RECSI steget med 409,75% siste 3 år. Så de som har vært med i "mange år" som Kvike11, kan sitte på en stor gevinst alt ved dagens kurs. Husk at det er ingen skam å ta litt gevinst, og eventuelt finne en annen lovende aksje i tillegg til RECSI.

I sept. 2013 opplyste forövrig FA at "— På topp den 6. november 2007 var REC verdt hele 150 milliarder kroner på Oslo Børs". Det var för selskapet ble delt i to ved at solar ble eget selskap.
Kvike11
23.04.2023 kl 10:23 14805

Kan ikke være en uddateret artikel, da den ikke er ret gammel.
Er det i Norge med artikler som med mælk, de udløber af sig selv.
Men hvilken klovn hos hegnar der har skrevet denne artikel kan jeg idag desværre ikke fortælle.
Ville glæde mig om avisen bekræfter eller afkræfter det de skriver, for de har godt nok skrevet meget elendigt journalistik
Dejligt med gevinst, når der engang sælges på en kurs over 100, er godt klar over det ikke bliver små penge når kursen rammer 100 eller 200
Små sælger ikke, men køber stadigvæk aktier i RECSI selv om mit snit kommer op, er overbevist om der venter en kæmpe gevinst.
Kursen i den forgående uge, var oplagt til at købe, den er helt urealistisk lav.
Stabukk
23.04.2023 kl 11:45 14723

Ser at Kvike11 fremdeles er «mere bange for at Hanwha forventer en overtagelse til latterlig lav kurs». Også andre har vært inne på at Hanwha kan tenkes å ville kjøpe opp REC. Det er helt OK for meg, til den rette pris!

Er likevel sikker på at sjansen for oppkjøp blir stadig mindre etter hvert som vi nærmer oss restart av ML. Hanwha har nemlig meldt igangsetting av komplett solarkjede i USA i løpet av 2024: Solar ingots, wafers, cells, and finished panels. Det skjer i staten Georgia. Selskapet har børsmeldt en investering på USD 2,5 billion. Altså ca. 26 mrd. norske kr etter dagens kurs.

Da vil neppe Korea-selskapet bruka ekstra milliarder på oppkjøp i REC, spesielt ikke når kontrakten om levering av råstoff er i boks. Vi venter bare på detaljer og hva Hanwha legger inn som forskudd.

For Hanwha må det være langt smartere å skaffa REC frisk kapital til restart og utvidelse ved en rettet emi. En bilbatteriáktør kan sikkert være interessert, som ikke vil være i konkurranse med Hanwha om råstoff.

Hanwha betalte 20 kr for sine aksjer, og siden den tid er REC kraftig «foredlet». Så Hanwha kan sikkert «ta en Røkke» og fremforhandle rettet emi på kurs godt over 20 mot en ny aktør. Vi får bare vente i spenning.

Og Kvike11: Les selskapet sine siste rapporter om restart i ML. Vi får naturlig nok en oppdatering på Q1 den 11. mai.

Redigert 23.04.2023 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Kvike11
29.04.2023 kl 12:14 13776

Jeg er ikke bange for en overtagelse , men ville ærgere mig meget, hvis alle os aktionærer der har siddet med længe ikke får del i kagen.
Jeg mener selv, med de værdier der er i selskabet burde vi inden start være over kurs 50.
Alene fabrikkens værdi er mere end 12.000.000.000 dollar, og det kan sikkert ikke engang gøre det idag,,måske nærmere 18 milliarder dollar hvilket svarer til en kurs på 45, dertil kommer alle de andre værdier.
Kan ikke se hvorfor de skulle ud og låne. de har gentagende gange sagt at de har kapital nok, derudover har de en kunde der aftager det meste af produktionen, som vil betale forud.
Vi mangler at få at vide hvilken lån de har fået, som kun få aktionærer ved, og hvor stort beløb der bliver betalt forud, derudover venter der et kæmpe tilskud fra USA
Man behøves ikke være blåøjet for at se hvilken milliard forretning der kommer igang i år
Ser og tror stadigvæk på værdier der svarer til en kurs over 100
Stabukk
02.05.2023 kl 00:00 12972

Omsetning og overskudd er vel til syvende og sist avgjørende for hva fabrikkene og et selskap blir verdsatt til? Akkurat nå er markedsverdien 15,99 per aksje, etter en oppgang på nesten 2% fredag. Kan mai bringe oss tilbake til kurs 20, en oppgang på 25%? Kanskje litt optimistisk, men vi venter på gode nyheter. Før, under eller etter Q1 den 11. mai. Som de fleste har erfaring for, skal det ganske gode nyheter til for å løfte en aksje 25%, men i RECSI kan det gå fort oppover.
Redigert 02.05.2023 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
Kvike11
02.05.2023 kl 14:48 12639

Ved ikke hvorfor du sidder og regner i procenter og inden for en hvis tidsramme.
Værdien af den snart opstartet fabrik, overstiger dagens værdi på hele selskabet.
Jeg ser som de fleste andre et kæmpe kurs efterslæb.
Er ikke bange for at sige kurs 100 , måske i 2024-2025,
der venter kæmpe indtægter efter fabrikken er renoveret og top tunet, de fleste er allerede i hus.
Strong buy
Redigert 02.05.2023 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Stabukk
02.05.2023 kl 16:20 12509

Har ment i mer enn 1 år at vi har et etterslep i kursen, men det har ikke hjulpet! Håper likevel at RECSI har en god oppside, så blir sittende inntil videre. Mener Pareto har et kursmål på 29, som vel er 6 mnd frem i tid. Det skal ganske gode nyheter til for en oppgang på ca 90%. Men kanskje igangsetting av ML er akkurat det som skal til?

Er veldig i tvil om verdien av selskapet sine fabrikker er 12 mrd. dollar, som Kvike11 skriver. Med dagens kurs er det nesten 130 mrd norske kroner. Kan Rec selv eller andre bekrefte dette? Selv mener jeg selskapet har opplyst at det ble investert 1,7 mrd. dollar i anlegget i Moses Lake. Dertil kommer siste tids oppgraderinger, pluss verdien av Butte og 15% av JV i Yulin.
polion
02.05.2023 kl 20:10 12327

Ref. Kvike: «Fabrikkens verdi alene er verd mer enn 12 mrd. dollar, muligens 18 mrd.».
Hva gjelder de tilbakevendende nokså idiotiske tulle-tallene fra Kvike, så burde han ved flere anledninger egentlig vært slettet av admin.
Ariks
02.05.2023 kl 22:32 12361

Støttes. Kvike uttaler seg skråsikkert og er i beste fall uvitende, i verste fall kriminelt manipulerende. Et selskaps verdi, aksjekursen, er basert på nåverdien av fremtidig kontantstrøm (som er risikojustert forskjellige av ulike investorer/analytikere). Fabrikken er altså verdt den fremtidige kontantstrømmen den genererer. For øyeblikket mener markedene at hele rec er verdt 6,5 mrd. At f.eks. Pareto mener at selskapet er verdt nesten dobbelt dette, er at de tror at nåverdien av kontantstrømmen er verdt mer (de vil få høyere kontantstrøm eller risikoen er lavere). Pareto er kvalifiserte spåmenn, men har ikke full oversikt eller kontroll. Hvis f.eks. republikanerne nekter å heve USA sitt gjeldstak, må kanskje Biden senke eller fjerne subsidiere i IRA for å betale lærerlønninger. Jeg har trua og er enig med Pareto, Sør-koreanske Chaebol taper ikke penger.
Redigert 02.05.2023 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Stabukk
08.05.2023 kl 11:06 11854

Dei som kvittar seg med RECSI i dag, bör ta ein titt på Topp20 aksjonærar på Rec si heimeside i dag! Topp20 er oppe i 50,12%. Ikkje umulig at nye större aktörar har fått augene opp for selskapet sitt potensiale. Eller har fanga opp positiv info för Q1 på kommande torsdag?
Kvike11
11.05.2023 kl 07:46 11509

Tror ikke på spåmænd hos analytiker.
1 kvartal skal heldigvis ikke danne grundlag for nogen som helst analyse,
Analytiker skal bruge fremtidens indtjening, da det er fremtiden de spår om.
Derfor fastholder jeg mit kursmål på 100,
da der venter en enorm indtjening i fremtiden,
med den ny renoveret fabrik, og helt sikkert større silisiumgass i fremtiden
Patron72
11.05.2023 kl 07:52 11632

Javel….
Min spådom er at det er større sjanse for å se 10kr før en ser 100kr.

En annen spådom er vel en ny griseartikkel fra molnes er på vei.
Takeoff'
11.05.2023 kl 07:55 11789

Åpning nærmer seg med stormskritt og går bra + etter planen det er alt som teller. Markedet burde prise den langt høyere enn dagens kun på dette så ikke rart flere så smått tar plass på topp 20-50.
Redigert 11.05.2023 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Kvike11
11.05.2023 kl 08:30 11810

Molnes dummer sig kun engang, tvivler på han er dum nok til at skrive noget som helst om noget han ikke aner hvad er .
Ham hører vi ikke mere til.
Redigert 11.05.2023 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
polion
11.05.2023 kl 14:41 11426

I forhold til Molnes, kan du og en god del andre trygt legge fra dere arrogansen. Hittil (og over tid) har Molnes truffet særdeles godt i sine negative spådommer om REC-kursen. Du og de andre unyanserte storhaussere har derimot vært det vi kan kalle en inner-10 av en fiasko. Pr. nå er aksjen på full fart ned mot 13-tallet, men var det ikke det bla. Uchi (på alternativforumet) spådde? Jo, det var visst det - hvis jeg husker rett.
Kvike11
11.05.2023 kl 14:49 11594

Det er Molnes der ikke har passet hans arbejde, og som har skrevet uden at sætte sig ind i hvad han skriver om.
Kan aldrig blive min fejl at han ikke passer sit job, alle andre steder havde han fået sparket for længst.
Kan godt være du ikke har tiltro til RECSI, så handler du derefter, vi andre ved at kursen kommer betydeligt højere op.
En nordmand er lige knaldet af finanstilsynet for manipulering af aktien (RECSI)
og fået bøde på ca 5 millioner, skulle ikke undrer mig om andre følger hans fodspor.
Lad os så håbe de også bliver straffet.
Strong buy og target på kurs 100
polion
11.05.2023 kl 16:10 11612

De faktafeilene som Molnes har hatt i forhold til selskapet REC ser jeg elegant bort fra, dette fordi han i sitt overordnede syn har truffet 100%. Ser man dette opp mot det som du, Uchi og en haug med andre har prediket over tid, så er det ikke tvil om hvem som har vært fiaskoen.

PS. For kort tid siden la mange av dere all skyld på Mr. Pedersens kursmanipulering for den lave REC-kursen. Noen klamrer seg tydeligvis til alle halmstrå. Jeg var kjapt ute og prøvde å tone ned denne «lille rotta» sin betydning for kursen. Noen tok dette selvsagt personlig, jeg fikk så hatten passa og fikk bla. høre våset om at det tar tid å bygge opp tillit til REC igjen, osv. I dag (etter markedsoppdateringen) er kursfallet stort og kursen lavere enn på lenge - fullt mulig vi kanskje ser 13-tallet i løpet av dagen?

Ref. Kvike11: «vi andre ved at kursen kommer betydeligt højere op». Dette vet dere faktisk lite om. Og ditt kursmål på 100, hvorfor ikke 500?
PS. Ellers så besitter jeg fremdeles 50% av mine REC-aksjer (glad for det jeg solgte på ca. kr. 23,-), og det med et lite håp om at vi muligens skal godt over kr. 20,- igjen, hvem vet?
Redigert 11.05.2023 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2023 kl 16:34 11646

Hvor er det Molnes har har rett mener du ? Kursen ? Om vi ser vek fra kurs . Også lurer jeg på hvorfor du bruker så mye tid på å snakke ned aksjen når det ikke forekommer noe faktabasert fra deg ? Blir litt som Leif fra TangerudBakken Invest , han fokuserer kun på kurs når det kommer til REC. Synd at FA forumet kun handler om kurs når det kommer til REC. Anbefaler samtlige her inne som ikke bare er opptatt av kurs å bli med på Discordforumet, mye mer informativt . Slipper å lese om kurs , sydenturer og fiktive trades .
polion
11.05.2023 kl 18:15 11418

Om vi ser bort fra kurs? Den skal vi slett ikke se bort fra, den gjenspeiler nemlig i stor grad investorenes fremtidstro på caset - risiko, det fundamentale, selskapets muligheter for å bli et stort overskuddsforetak, osv. Og da kommer du sannsynligvis med noe om at aksjen er uhyre kunstig lavt priset? NEI, hvis den var så utrolig lavt priset så hadde enhver storinvestor med vettet i behold kjøpt REC i bøtter og spann. Husk nå på en ting, for de profesjonelle investorene så er REC definitivt ikke en «gjemt perle» som bare vi på forumet kjenner til.

Og hva var så min agenda? Jeg har over tid villet den tåpelige, unyanserte, euforiske hausse-toskeskapen til livs. Følgelig er mine innlegg adskillig mye mer verd/mer informative enn mange andre sine (hausserne sine).

PS. Legger ellers merke til at det her på forumet er særdeles mye mer populært å kritisere de som strør litt sand på euforien enn de som prediker det såkalte himmelferdscenarioet.
Kvike11
12.05.2023 kl 09:35 10770

Du virker mere og mere uvidende om RECSI.
Alle ved alt går efter planen,
nu mangler vi bare at ledelsen bliver mere åben overfor deres ejere og ikke kun overfor Hanwha.
Til ledelsen:
Vi er i Norge og ikke i Korea.
Ledelsen opfører sig som om de ejer selskabet. og ikke informerer alle os aktionærer.
Redigert 12.05.2023 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
M2S2
12.05.2023 kl 09:43 10918

"alle ved alt går efter planen" har vår ekstremt optimistiske danske venn også fablet om i ENSU siden kursen stod i 7kr - kursen er nå 0,13 kroner.
Kvike11
12.05.2023 kl 09:59 10925

Er altid overbevist om at går efter firmaets plan,
ENSU er en anden historie, jeg vil kalde det direkte svindel, og ledelsen er der stadigvæk, nu vil de forærer det hele væk til en "karl smart", mange har købt aktier til kurser omkring kurs 7, kan oplyse at deroppe er jeg ikke selv.
Jeg ved ikke hvorfor du blander andre aktier ind i RECSI
Angående RECSI kan jeg læse at der er flere kontrakter på vej, er der flere nye køber ????

hvem er det der laver kontrakter udover hanwha

REC Silicon er i gang med at undersøge alle finansieringsmuligheder, herunder gældsfinansiering
og forudbetalinger fra AFTAGELSESKONTRAKTER,
og selskabet er overbevist om, at der vil blive rejst midler i god tid før sådanne kapitalbehov.
REC Silicon vil opdatere markedet, efterhånden som finansieringsplanerne er indgået.
Hvad havde ledelsen regnet med, ikke at oplyse marked,
de har pligt til det, og behøves ikke nævne det. tror ledelsen at alle andre er idioter
"REC Silicon er glade for den annoncerede finansiering, der vil gøre det muligt for selskabet at trække den seniorsikrede obligation tilbage.
Stabukk
12.05.2023 kl 11:35 10799

Tror også alt går etter planen, men er nokså usikker på hva det vil gi i börsverdi når ML-anlegget starter opp, ca. 5-6 mnd frem i tid. (Etter planen). Ser fra Shareville at SB1Makets kutter kursmålet i Rec til 15,- fra tidligere 16,- og gjentar nøytral. SB1 har så langt vært mer treffsikker enn både Pareto og Arctic. Men så har SB1 oftest ventet noen dager og lagt frem et kursmål ikke langt unna det markedet bestermmer. Nokså underlig. Er selv litt mer optmist og tror vi ligger noe höyere enn i dag ved utgangen av året.
kallnok
12.05.2023 kl 19:50 10511

Markedet er forsiktig men framoverskuende, det vil trolig bli økende pågang for å kjøpe fram mot snorklipping «nye ML» både av kortere tidshorisont, regnestykker og psykologiske forhold.