RECSI går en meget spændende tid i møde kurs 100

Kvike11
RECSI 23.10.2022 kl 13:53 385110

Er ikke i tvivl om at RECSI går en meget spændende tid i møde og nye høj kurs.
Mulighed for mere end 3 aftaler inden jul, og flere hundrede millioner i tilskud, hvis og når det nye styre arbejder for os alle.
Vi er nød til at glemme alt om de vil snyde os .
Det er det nye styre der skal bevise de arbejder for alle aktionærer ,
ellers er de dybt kriminelle.
Ser og håber vi inden længe når kurs 30, alle analytiker mener det samme.
Alene fabrikken er værd kurs 40, hvis man skulle bygge tilsvarende i dag..
Nsxnsx
01.11.2023 kl 08:46 7816

Ja for dem som er i Nel......men for dem som er i Recsi er det vel få som sitter med mye tap ??

Uansett-Recsi med åpen eller stengt ML fabrikk er to ytterkanter og det bør gjenspeiles i kursen. Den dagen er i DAG 01.11.23. og BØR være en merkedag.

Fra 14 til 28,- på kort tid er min spådom og det burde være lite kontroversielt. Ser man ikke at Recsi med restartet gigafabrikk som har forhåndssolgt sin produksjon i 10år er noe helt annet enn Recsi med stengt fabrikk bør man sette alle sine penger i et annet marked enn askjer.

Satser på ellevill oppgang de nærmeste ukene, og at de store fond våkner :)
Redigert 01.11.2023 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
01.11.2023 kl 08:53 7848

Short som IKKE er løst inn kan bli dyr nå :) satser på shortskvis, så slett ALLE salgsordre alle sammen så kommer oppturen fort :)
Kvike11
13.11.2023 kl 12:51 7376

Er snart på tide de kommer ud af busken og fortæller marked hvad der sker,
imens fabrikker skyder op som padehatte i området.
De har silan produktion til at leverer til andre siger CEO Kurt Levens
Det forhindrede dog heller ikke Inslee i at stille et meget specifikt spørgsmål til REC Silicons administrerende direktør og præsident Kurt Levens.

Guvernøren ønskede at vide, om REC ville have silan - siliciumgas - tilgængelig for lokale virksomheder som Sila og Group14, som begge har brug for siliciumgas for at skabe deres produkter. REC underskrev tidligere i år en aftale med den sydkoreanske kemi- og solpanelgigant Hanwha Solution om at levere 100 % af virksomhedens produktion over de næste 10 år, når produktionen på fabrikken genstartes senere i 2023.

"Vi forventer at have silankapacitet tilovers, som vi vil være i stand til at bruge til at levere udenfor," sagde Levens. "Hvis efterspørgslen er der, ser jeg ingen grund til, at andre virksomheder skal bygge silan (kapacitet), når vi er den største silanproducent uden for Kina og den største leverandør af silan globalt."
Kvike11
13.11.2023 kl 13:07 7345

Er der nogen der kender el priser i Butte, kan være meget afgørende, mener de er faldet kraftigt i forhold til 2022 , hvor dette er fra.
Kan til gengæld glæde sig over de forventer at tjene op til 300 mill dollar,
altså mere end 3 milliarder nkr om året..

Ifølge oplysninger givet under præsentationen steg spotpriserne på el på Montanas deregulerede elmarked til $240 per megawatttime i august 2022 og ramte derefter $279 per megawatttime i december - langt højere end en typisk pris på mindre end $50 per megawatttime REC har betalt inden for de seneste fem år.

"Dette overraskede os og fik os til at udskyde produktionsmængder," sagde Levens. "Vi vil gøre noget ved dette, og vi burde have mere information om det (senere i 2023)."

Levens sagde, at når Moses Lake-anlægget genoptager fuld produktion, skulle virksomheden have en årlig indtjening på mellem 100 millioner dollars og 300 millioner dollars - et tal, der inkluderer 48 millioner dollars som en del af en skattefradrag på 3 dollars pr. del af Inflation Reduction Act, som blev underskrevet af præsident Joe Biden i slutningen af ​​2022.
Stabukk
13.11.2023 kl 15:28 7037

Det med «ellevill oppgang» i løpet av uker høres fint ut... Rec har på direkte spørsmål meldt at oppstart i ML er i god gjenge, og at det skal komme egen børsmelding om dette, pluss også info fra CEO Levens på Q3. Da blir det vel å få litt muntlig info på onsdag, og en egen børsmelding senere. Det har etter hvert også gått en stund siden selskapet meldte at Yulin-salg ikke var endelig avklart, men at det skulle bli informert om dette. Blir det i år eller 2024?

Inntil videre ser det uansett ut for at vi satser på rett selskap, men feil aksje! Ser på e24 av batteriselskapet Freyr er litt opp i førhandelen på Wall Street, etter to dager med sterk nedgang. I følge e24.no skriver styreleder Tom Einar Jensen «at Freyr-topper lover å kjøpe aksjer i batteriselskapt». Er det noen som vet om Rec sin ledelse har aksjer i sitt selskap? Det hadde jo selskapets tidligere norske CEO. Har ikke klart å finne ut om Levens eller andre i Rec sin ledelse eier aksjer.
halvpris
13.11.2023 kl 15:35 7168

Rec må frigjøres fra OSE, og flyttes til USA. Har ingen framtid her på Cacinobørsen
halvpris
13.11.2023 kl 16:24 7130

Dekket inn 440K

VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 2 502 618 0,59% 10.11.2023
M79
13.11.2023 kl 16:57 7271

At REC har hinsides oppside ,
Null
13.11.2023 kl 17:10 7538

ikek akkurat noe som står i fa i dag som er til å rope ok for ;=
gammelt nytt er også bare gammelt ;(
Stabukk
13.11.2023 kl 18:58 7410

Litt usikker på hva som menes med "hinsides oppside". Men ser en på tre aksjer innen fornybar, RECSI, SCATEC og NEL, har alle fått nokså mye "juling" på börsen siste 12 mnd. Av og til kan "Det enkle er ofte det beste" være et godt utgangspunkt for å regne kursmål :

Rec har mcap på 6 mrd, Scatec på 10 mrd og Nel 12,5 mrd. Både Rec og Nel driver med underskudd, mens Scatec grovt regnet har årlige inntekter på ca 10 mrd kr og en EBITDA på ca 3 mrd. Sistnevnte sin EBITDA var i alle fall solid i 3. kvartal. Synlggjör Rec sunn drift fra slutten av 2024, må vel mcap kunne nærme seg Scatec sin mcap i dag. Si 30% opp til en kurs på 18-19 kr.

Og kanskje kan vi få drahjelp av teknisk analyse: Vi kjenner vel alle formuleringen at "Investorene har i det siste vært villig til å betala stadig mer for å komme inn i aksjen". Da går det an å håpe på kurs over 20 om et års tid!

Er det forresten noen som kan gi et sammendrag av det FA skriver om Rec i dag?


Redigert 13.11.2023 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Null
13.11.2023 kl 23:08 6985

fa skriver ikke
det som er vist til her må være noe som er datofestet til 2022 om du klikker på linken ;)

havner tilbake til 23 10 22

Desverre
Redigert 13.11.2023 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
Stabukk
14.11.2023 kl 08:56 6631

Nei, ingen «store overskrifter» i det siste. Dagen før siste Q-rapport i 2023 viser de tørre tall at kursen er opp 1,86% så langt i år, mot 8% opp for Oslo børs. Vi kan trygt slå fast at meldinger og kvartalsrapporter så langt i år ikke har påvirket kursen slik mange har håpet på. Snarere tvert imot. Men Rec og hovedaksjonær Hanwha har fulgt en stødig kurs mot restart av største fabrikk, uten at markedet har latt seg imponere.

Rec oppgir selv kurs 19,50 som «Year high». Går ut fra at det stemmer, men høyeste sluttkurs er vel 18,51. Det blir kanskje vel optimistisk å tro at vi skal tilbake dit før året er omme? Men Topp 20 er tålmodige og ligger stabilt på rett i underkant av 49% av aksjene. Minner også om at vi senest i begynnelsen av september ikke var langt unna 18 kr.

Q3 bør vel bringe litt mer optimistiske toner for det nye året.
Nsxnsx
14.11.2023 kl 09:06 6637

Noen vet noe, og ser man på kursen så er fabrikken stengt ned igjen. Noe har gått fryktelig galt vedr åpningen. Kan ikke finnes noen annen forklaring.

Skulle det vise seg at den er i drift bør vi få en gigantisk opptur :)
Null
14.11.2023 kl 09:29 7147

Ut fra mail svar forrige uke så gik alt som det skull emed oppstarten.

Hva mener "menigheten" om morgendagens utvikling?
Ser vi 16 kr? eller er det 12 kr som gjelder??
Stabukk
14.11.2023 kl 09:52 7107

Litt tullete tilnærming, Nsxnsx! Skjønner ironien, men som Null påpeker har vi fått vite for en uke siden at oppstart er i rute så langt. Har ingen som helst bekymring for at noe går galt. Men dagens kurs skyldes at oppstart ML er litt overvurdert og (desverre) innbakt i kursen. Aktører med store penger vil enten se overskudd svart på hvitt, eller få konkret info fra Rec som de kan kalkulere på.

Slik info kan for eksempel være at vi kan lese Hanwha’s første prepayment ut av morgendagens tall. Tror og fullført Yulin-salg og ca 1,5 mrd inn på konto vil være langt mer kursdrivende. Det er «netto» cash i og med at eierposten så langt står bokført i 0.
Stabukk
14.11.2023 kl 10:14 7048

Som del av «menigheten» er jeg optimist, men å håpe på 16 blir i overkant. Tror på bedre tall og guiding for Butte, men de stadig flere tilsatte ved ML har jo fått lønn. Og diverse installasjoner kan ha blitt tatt over driften. Men den kan likevel overraske positivt med en bra prepayment frå Hanwha.
Mer detaljert og positiv guiding vil avgjøre. Kanskje får vi vite hva Rec har av bestillinger i sin ordrebok?

Tipper sluttkurs 14,95 på onsdag!
Nsxnsx
14.11.2023 kl 10:17 7178

Det er selvfølgelig ironi fra min side, men samtidig så synes jeg det fremstår merkelig med kurs 40% lavere enn når fabrikken lå nedstengt.
Nsxnsx
14.11.2023 kl 10:18 7260

Vi var tross alt på 25,02,- forrige gang jeg solgte store deler av beholdningen :) :)
Kvike11
14.11.2023 kl 11:21 7269

Faldet i kursen er manipuleret, der siges at det kan komme fra London.
Ser vi lavere kurs, kan de ligeså godt sælge fabrikken og
udbetale ca 24 nkr i udbytte pr aktie.
Håber der er flere der forstå galmatias her, og en IR afdeling der er total tavse, i det mindste kunne de fortælle hvorfor de er tavse, største ejer er jo ikke i flertal.
Måske de regner med vi er ved at være møre til at sælge det hele til kurs 15.
Indtjening når fabrik er oppe at køre er over 1 milliard om året.
Burde give en kurs tæt på 100
Nsxnsx
14.11.2023 kl 12:04 7293

Ingen får mine aksjer under 100,- ......
halvpris
14.11.2023 kl 12:11 7564

Få Rec til helvete av OSE. Er pill råttent spillet rundt aksjen
Slettet bruker
14.11.2023 kl 12:23 7581

Noen tillater denne svindelen.
KommersK
14.11.2023 kl 13:05 7530

Svindel... Haha.
Svært få er interesserte i å kjøpe aksjen, selv her nede. Det er et faktum. Omsetningen totalt hittil i dag er jo lavere enn nsx sin post i selskapet. Markedet/folk er tydeligvis skeptiske til denne aksjen, og da tør de ikke satse pengene sine her i særlig grad.
Og den sinnssvakt høye beskatningen av aksjegevinster og utbytte på 37,84% (fra 28% for få år siden) hjelper heller ikke, sånn generelt. Pluss at høyrente til 5% GARANTERT rente (bare 22% skatt), gjør at aksjeinvesteringer har fått konkurranse.
Nei, REC må vise gode grønne tall før det blir fart på interessen og kursen. Og det kan jo skje. Men det finnes ingen garanti, som noen ser ut til å tro. Da hadde den ikke kostet 14. Så enkelt er det.
Slettet bruker
14.11.2023 kl 13:11 7635

Manipulering skjønner du kanskje bedre.
Nsxnsx
14.11.2023 kl 13:27 7682

He he....posten er ikke fullt stor lenger og skuffelsene har vært mange i det siste med stadige negative nyheter. Det være seg åpning av fabrikken, IRA, 10 milliraders kontrakt, salg av Yulin, andre som bygger fabrikker i ML og tilbakekjøp av tomter. Ikke rart den har droppet 4 kroner siste 6 uker......

Neida her er alt i orden og ingen ugler i mosen :) INGEN som står bak og har lyst å kjøpe seg opp for en liten slant på bekostning av oss andre små....neida det tro jeg ingenting på . Dette er nok IKKE en sak å se nærmere på for OB.....

Men jeg holder ut alle de negative nyhetene, for tror på at de gode skal komme..... :) :)
Stabukk
14.11.2023 kl 13:33 7832

Eventuell manipulering (ulovlig) fra utlandet er sikkert vanskelig å avdekke for Finanstilsynet. Da var det enklere å «ta» en aktør fra Bergen.

Ut over det har KommersK noen poeng vi ikke kan feie under teppet: Rec må vise til sunn økonomisk drift eller dokumentere at det kommer. Da kan vi få en solid reprising.

I det kortsiktige trader-bildet må trenden snu for å få en blaff oppover, som for eksempel senest i september.
Redigert 14.11.2023 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
Null
14.11.2023 kl 13:36 7833

det er vel også litt kos å se på at nedgangen skjer på veldig liten omsetting.
De seneste ukene har det vært veldig lav ,,,

Null
Kvike11
14.11.2023 kl 14:02 7759

Får de betalt fabrik i 4 kvartal er det 1,5 milliarder ind på kontoen,
må komme i år,
plus de måske får 1 milliard fra Hanwha for levering fra fabrikken, ellers kommer de i 1 kvartal.
så fra næste kvartal kun overskud fremover.
Stabukk
14.11.2023 kl 14:12 7733

Hvordan må oppgjør for sannsynlig Yulin-salg føres? Det blir vel en direkte inntekt når eierposten i dag er nedskrevet til 0. Og ML (fabrikken) må vel og vise i regnskapet mer enn dagens 0. Det som er nedskrevet, må vel også oppskrives når det igjen kommer i drift?

Kjøpere av silangass må også betale forskudd, kanskje alt i Q1-24. Så når et år er gått, bør Rec være en brukbar «butikk». Kanskje mer enn brukbar!
Redigert 14.11.2023 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
14.11.2023 kl 15:13 7637

Jeg kan ta utbytte mitt i dollar når den tid kommer :)
Nsxnsx
14.11.2023 kl 17:30 7450

Skal lure på hvorfor verdien på Rec en gang i tiden var
148.000.000.000,- ????

Hmm....jo nå vet jeg det....ML fabrikken vår åpen og produserte.

De hadde selvfølgelig ikke IRA og heller ikke forhåndssolgt all produksjon neste 10 år verdi 30 milliarder. Og heller ikke flere som stod i kø for silan. Men verdien var altså 148.000.000.000,-

Kan noen minne meg på hva verdien er i dag igjen ?? 😉😉

Ser man ikke potensialet pr dato vil jeg nesten sagt at man må en liten tur til optiker 🤣🤣🤣🤣🤣

Festen er i ferd med å starte, ikke kom for sent.
Null
14.11.2023 kl 17:37 7437

REc var del også et annet selskap da
husk det ble delt i 2011 eller noe der omkring rec sil og rec sol

det rek sol gikk på børs for 20 og ble tatt av børs på 1001 ;)

litt av forklaringen
Simen_Nesevis
14.11.2023 kl 17:39 7520

Ja verdien var 148 000 000 000 og så? Syns du rec fortjente den prisen?
Nsxnsx
14.11.2023 kl 17:41 7634

Ja og pr dato er jo alle verdier samlet i Recsi....siden det ikke gikk så bra med Rec sol :)

Altså dødvekten er skjært bort 🤣
Nsxnsx
14.11.2023 kl 17:47 7689

Nei sikkert ikke, men det er fakta at verdien var det. Og det på et tidspunkt som ikke representerte en megatrend og samtidig alle muligheter som har åpnet seg nå.

Ville nøkternt sagt et sted midt i mellom 😉😉👍 la oss si 70.000.000.000,- som gir kurs litt høyere en pr dato 🤣🤣🤣🤣
Simen_Nesevis
14.11.2023 kl 17:54 7679

Jeg har eid rec i flere år og kjøpte mer senest i dag, fordi jeg selv mener aksjen har stort potensial og burde vært priset høyere, men Rec må komme med grønne tall. Om ikke kommer vi til å vake på 14kr i 10 år til. Håper på litt utbytte i vinter, minimum 2kr aksjen, men skjer vel neppe. Selvom de lett kunne klart det økonomisk
Allroad18
15.11.2023 kl 12:06 7328

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, få oss vekk fra Oslo Børs og dommedagsprofeten Molnes. Og jeg gjentar en annen ting i samme slengen, Røkke hadde ufortjent flaks med salget sitt på 20,- Men samtidig undrer jeg meg over hvorfor kjøpesummen ble som den ble? Lysere utsikter? Sikre seg "råvarer" ? Jeg begynner sakte å miste troen, og min snittkurs har vært 14,- i noen år, så nå må noe snart skje- selv om jeg er langsiktig, så er jeg ikke SÅ langsiktig!
Kvike11
16.11.2023 kl 08:43 6902

RECSI kan kun gå en vej, er ikke i tvivl om at analytikere er ved at vågne op.
Selv E24 anbefaler køb og siger det er nu man skal købe hvis man skal med på toget.
Finansavisen med Molners, forstår jeg intet af, hans ejere (Nordnet ) har investeret kraftigt i RECSI, så hvordan kan en klovn få lov til at sikrive så meget ævl, ude at vide hvad det drejer sig om.
Er ikke i tvivl om værdier ,
dagens samlede kursværdi
5,9 mrd
fabrikkens værdi:
mindst 16 mrd står idag til 0
Kina salg 1,6 mrd
patenter og goodwill ??
50 mrd måske meget mere
IR afdelingen er dog 0,00 nkr værd, måske mindre da den er til mere skade end gavn,
den er så topstyret at de ikke informerer marked om forudbetaling fra Hanwha, som kom ????
Det kan jo undrer alle at de får 325 mill. nkr og ikke informerer marked
Ser vi er på vej til kurs 20 og endnu længere op, fabrikken er i fuld gang med at producerer til Hanwha, som vil få første leverance i start af 2024
Hvornår meddeler de om alle de kinesiske kunder der gerne vil tilbage, handels barrieren er vel væk
Strong buy
MorganKane
16.11.2023 kl 09:07 6933

De siste 18 månedene har selskapet gjort nøyaktig hva de lovet. Men frem til de faktisk tjener penger er det uforutsigbart hvor kursen går. Plutselig går noen større langsiktige inn, eventuelt short gir opp og dekker inn. Da går kursen. Men på kort sikt vet ingen. Short kan også øke på kort sikt. Og da kan vi bli værende her nede. Det er først når recsi tjener penger vi er garantert at tyngdekraften trekker aksjen opp. Da blir det lettere å regne på, da blir det mindre uenighet mellom anal-ytikerne. Husk at Sbm1 hadde kursmål 1 kr for et par år siden. Snakker om å drite deg ut. Ikke bare bare å svelge den kamelen. Gitt at de var så grisepesimistiske dengang, sier det seg selv at de fortsatt er det nå. Likevel har de 15 doblet kursmålet. Det sier det meste om kompetansen. Det blir neppe en ny 15 dobling, men det blir garantert en dobling/tredobling når pengene begynner å renne inn og regnestykkene dems bare ser dumme ut. Igjen kommer spm1 til å unnskylde seg med å si at kartet eller terrenget har endret seg, bla bla bla, men det har det ikke. Det er bare spm1 som ikke klarer å lese det. Eventuelt ikke ønsker å lese det fordi de har en agenda om å holde fornybar nede så lenge det går på vegne av kunder innenfor andre bransjer. Det er i hvertfall ikke tvil om at spm1 generelt sett verdsetter og har betydelig mer negative estimater/beregninger på alt grønt sammenlignet med alle andre meglerhus.


Kort oppsummert; det går ikke ann å si at man er langsiktig for deretter å hoppe av rett før de begynner å tjene penger. Langsiktighet betyr jo at du tror på det selskapet sier. Og frem til nå så har alt selskapet har sagt blitt gjennomført. Det er jo først når de tjener penger det strengt tatt går ann å regne frem en faktisk verdi. Frem til da blir det meste bare "gjetninger" på inntekter og utgifter etc etc. For eksempel så blir vi da, endelig, kvitt Molnes og hans idiotutsagn. Han sier i den ene setningen at Reci har minimumspris og i neste setning at minimumspris ikke går. Har han sett kontrakten? Tror han at Hanwha er et lite bakgårds selskap? Har han i det hele tatt fått med seg at det er en pris for Polysil innenfor Kina og en helt annen utenfor Kina. Dvs. at markedet allerede i dag betaler mer for Polysil utenfor Kina?
Redigert 16.11.2023 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Dølle
16.11.2023 kl 09:18 6913

En tålmodighets prøve av dimensjoner å sitte med her. Røkke er et unikum når det kommer til gode dealer så isåfall har mannen helt utroilig mye flaks..men dette selskapet siger nordover etterhvert og at kurs 20 nås er utelukkende et tidsspørsmål. Molnes, og disse innslagene hans er så j irriterende at det er en vits uansett sektor eller selskap han skal mene noe om.
Eks. Hva inn i ......skal han ha kunnskap til å sable ned krypto. Viser bare at mannen er gammel og etter en viss alder bør man sette seg i gjyngestolen å pludre med barnebarna.