BCS - Trippel bunn formasjon opp til kr 21,2?
Har Spetalen satt salgs robot at den ikke skal selge under kr 13,56-13,60? Kanskje det er nedre grense han er eller har vÊrt villig til Ä selge pÄ? Den 20.10.2022 var intradag lav kr 13,60. Den 24.10.2022 er laveste kurs intradag kr 13,56 og den 28.10.2022 er laveste intradag kurs kr 13,56. Tilfeldig? Dette er TA for meg, noen kaller det sikkert robot handel. Uansett har det til nÄ vÊrt lukrativt Ä kjÞpe aksjer like over dette nivÄet. SÄ lenge denne bunnen holder, er dette et fint sted Ä plukke aksjer hvis folk synes aksjen er billig pÄ dette nivÄet.
TA er i utgangspunktet pÄ sluttkurser og da har aksjen synkende bunner og synkende topper, som er negative signaler. Er det kanskje dette folk mener at de ikke legger vekt pÄ i TA mens stÞrste aksjonÊr selger? Jeg venter i hvert fall pÄ en rekyl opp etter at Spetalen har solgt ut alt. Samtidig kan det vÊre lurt Ä bruke stopplos hvis bunnen ikke holder og aksjen fortsetter fallet. Samtidig regner jeg med at det kommer en siste dump ned for aksjekursen nÄr Spetalen selger de aller siste aksjene. Derfor bruker ikke jeg selv stopplos i et case som dette. Mulig Ä plukke opp enda billig aksjer pÄ den siste dump og mulig stopplos dump ned?
Ser vi pÄ MACD har den begynt Ä bunne ut, som kan vÊre et tidlig signal om at en midlertidig bunn snart er her. RSI har en fallende trend og har vÊrt pÄ et oversolgt nivÄ 3 forskjellige ganger de siste mÄnedene. Den 7.9.2022 pÄ 24,28, den 28.9.2022 pÄ 19,69 og 19.10.2022 pÄ 21,87. RSI mÄ bryte ut av den synkende trenden, fÞr denne utlÞser kjÞpssignal. Toppen i den fallende trenden i RSI er nesten pÄ dagens nivÄ. SÄ vi fÄr noen spennende uker nÄ, spesielt nÄr Spetalen er ferdig med salget.
Det har blitt lagd noen smÄ motstander pÄ kr 15,32 og kr 17,40 denne mÄneden, som ogsÄ er synkende topper som er negativt. Et etablert brudd pÄ kr 13,60 eller kr 17,40 vil sette ny retning. Aksjen er svak pÄ TA pr dags dato. Jeg har satset penger pÄ at bunnen holder og at aksjen bryter opp igjennom motstanden pÄ kr 17,40. Da blir det kjÞpssignal utlÞst opp mot kr 21,20
Det er lite motstand oppover siden aksjen er handlet ned pÄ relativt lavt volum. Jeg blir ikke overrasket om kursen skal opp mot kr 30 nÄr nedsalget er over kun basert pÄ TA. Motstand oppover har vi 20dagers glidende gjennomsnitt pÄ kr 18,77 (den kortsiktige tradere bruker). Motstand pÄ 50 dagers glidende gjennomsnitt er pÄ kr 24,39. Motstand pÄ 100 dagers glidende gjennomsnitt er pÄ kr 30,85. Og motstand pÄ 200 dagers glidende gjennomsnitt er pÄ kr 39,96 (den de mest langsiktige bruker).
Stopplos under kr 13
TA er i utgangspunktet pÄ sluttkurser og da har aksjen synkende bunner og synkende topper, som er negative signaler. Er det kanskje dette folk mener at de ikke legger vekt pÄ i TA mens stÞrste aksjonÊr selger? Jeg venter i hvert fall pÄ en rekyl opp etter at Spetalen har solgt ut alt. Samtidig kan det vÊre lurt Ä bruke stopplos hvis bunnen ikke holder og aksjen fortsetter fallet. Samtidig regner jeg med at det kommer en siste dump ned for aksjekursen nÄr Spetalen selger de aller siste aksjene. Derfor bruker ikke jeg selv stopplos i et case som dette. Mulig Ä plukke opp enda billig aksjer pÄ den siste dump og mulig stopplos dump ned?
Ser vi pÄ MACD har den begynt Ä bunne ut, som kan vÊre et tidlig signal om at en midlertidig bunn snart er her. RSI har en fallende trend og har vÊrt pÄ et oversolgt nivÄ 3 forskjellige ganger de siste mÄnedene. Den 7.9.2022 pÄ 24,28, den 28.9.2022 pÄ 19,69 og 19.10.2022 pÄ 21,87. RSI mÄ bryte ut av den synkende trenden, fÞr denne utlÞser kjÞpssignal. Toppen i den fallende trenden i RSI er nesten pÄ dagens nivÄ. SÄ vi fÄr noen spennende uker nÄ, spesielt nÄr Spetalen er ferdig med salget.
Det har blitt lagd noen smÄ motstander pÄ kr 15,32 og kr 17,40 denne mÄneden, som ogsÄ er synkende topper som er negativt. Et etablert brudd pÄ kr 13,60 eller kr 17,40 vil sette ny retning. Aksjen er svak pÄ TA pr dags dato. Jeg har satset penger pÄ at bunnen holder og at aksjen bryter opp igjennom motstanden pÄ kr 17,40. Da blir det kjÞpssignal utlÞst opp mot kr 21,20
Det er lite motstand oppover siden aksjen er handlet ned pÄ relativt lavt volum. Jeg blir ikke overrasket om kursen skal opp mot kr 30 nÄr nedsalget er over kun basert pÄ TA. Motstand oppover har vi 20dagers glidende gjennomsnitt pÄ kr 18,77 (den kortsiktige tradere bruker). Motstand pÄ 50 dagers glidende gjennomsnitt er pÄ kr 24,39. Motstand pÄ 100 dagers glidende gjennomsnitt er pÄ kr 30,85. Og motstand pÄ 200 dagers glidende gjennomsnitt er pÄ kr 39,96 (den de mest langsiktige bruker).
Stopplos under kr 13
Redigert 11.11.2022 kl 10:40
Du mÄ logge inn for Ä svare
MiljĂžagenten
05.11.2022 kl 20:17
5066
Peftaus skrevInnlegget er slettet
Backtrading much? Det er ingen som er "enige" i kursmÄl pÄ 20-tallet. Men at verdsettelsen til BCS er flere ganger dagens bÞrskurs med 160 tonn produksjon i Äret er det liten tvil om. SÄ blir spÞrsmÄlet hvor mye rabatt man skal regne inn for usikkerheten rundt evnen til Ä skalere produksjonen til det nivÄet, hva en kjÞper faktisk er villig til Ä betale etc.
Londonmannen
05.11.2022 kl 20:25
5051
Peftaus
Alt i livet er relativt. Forskjell pĂ„ 20 om kursen ligg pĂ„ 16 eller pĂ„ 40. At ĂSS skulle grise kursen til de grader klarte ikke jeg Ă„ se. Det innrĂžmmer jeg. At du forutsĂ„ det utfallet gjĂžr deg jo nesten gudelig.;-))
Alt i livet er relativt. Forskjell pĂ„ 20 om kursen ligg pĂ„ 16 eller pĂ„ 40. At ĂSS skulle grise kursen til de grader klarte ikke jeg Ă„ se. Det innrĂžmmer jeg. At du forutsĂ„ det utfallet gjĂžr deg jo nesten gudelig.;-))
Rule
06.11.2022 kl 01:37
4786
Ja, 20, 40, 80 og 160. Det kommer i rĂŠkkefĂžlge fra udgangspunktet.
Jeg tror det er super bra med en stjerne CEO og der mÄ gemme sig god insider info vedr det MoU der kan fÄ en sÄ tung gut onboarded.
Ting tar tid, Kan de fÄ en god del af HÞyanger i drift i 2023 med aftag fra kunder ja sÄ er det kÊmpe flot og vi skal se helt andre kurser.
Potentialet her er som i biotech. Jeg ser blot risikoen for noget nÊr nul i sammenligning. Biotech er blockbuster eller nothing. BCS er et spÞrgsmÄl om tid og hvor store de vil blive. Ikke et binÊrt 0/1 spil. Saga Pure er ude eller sÄ godt som ude. Det har lagt en tung hÄnd over kursen.
Bliver spĂŠndende at se hvilken vĂŠrdisĂŠtning kursen skal pejle ind efter og hvad de 2 major ĂŠndringer giver ( SP ude + tung CEO ).
Tilbage imod lidt under sidste private placement pÄ 54 NOK igen...? Nogen vil gerne ind og stopper folk med at sÊlge ja sÄ mÄ man betale de priser.... :-)
Jeg tror det er super bra med en stjerne CEO og der mÄ gemme sig god insider info vedr det MoU der kan fÄ en sÄ tung gut onboarded.
Ting tar tid, Kan de fÄ en god del af HÞyanger i drift i 2023 med aftag fra kunder ja sÄ er det kÊmpe flot og vi skal se helt andre kurser.
Potentialet her er som i biotech. Jeg ser blot risikoen for noget nÊr nul i sammenligning. Biotech er blockbuster eller nothing. BCS er et spÞrgsmÄl om tid og hvor store de vil blive. Ikke et binÊrt 0/1 spil. Saga Pure er ude eller sÄ godt som ude. Det har lagt en tung hÄnd over kursen.
Bliver spĂŠndende at se hvilken vĂŠrdisĂŠtning kursen skal pejle ind efter og hvad de 2 major ĂŠndringer giver ( SP ude + tung CEO ).
Tilbage imod lidt under sidste private placement pÄ 54 NOK igen...? Nogen vil gerne ind og stopper folk med at sÊlge ja sÄ mÄ man betale de priser.... :-)
Rule
06.11.2022 kl 01:53
4779
Hvis man kigger pÄ den trend der lÄ lige inden SP startede sit brandudsalg ja sÄ peger den pÄ 40 NOK og hvis man extrapolerer den ja sÄ rammer vi de +50 NOK.
Voldsomt spÊndende. Og vi fÄr Q3 med ind i mixet.
Voldsomt spÊndende. Og vi fÄr Q3 med ind i mixet.
Rule
06.11.2022 kl 02:07
4785
BCS har jo i praksis og normal vÊrdisÊtning ikke handlet til under +30 NOK. Brand udsalg af stÞrste ejer foruden. Jeg har svÊrt ved at se hvorfor vi ikke ryger direkte retur til +30 NOK uden videre og som en forsigtighedskurs inden Q3. AfhÊngig af Q3 meldinger kan det mÄske flytte os lidt yderligere op.
SAL
06.11.2022 kl 10:05
4613
Da er spÞrsmÄl om fortlÞpenfe idriftsettelse av Diegler sendt til Q3. I kommunestyremÞtet i HÞyanger ble det sagt at dersom en enhet sluttet Ä virke kunne de bare erstatte/bytte den med en ny. Dette bÞr da ogsÄ gjelde under utbyggingen men nÄ er spÞrsmÄlet stil BCS.
Det jeg ogsÄ spurte om var om virkningsgraden pÄ produksjon av MWCNT var den samme som ved CNF. Dvs. om den produserer like store mengde volum pÄ samme effekt og med samme mengde CO2.
Det jeg ogsÄ spurte om var om virkningsgraden pÄ produksjon av MWCNT var den samme som ved CNF. Dvs. om den produserer like store mengde volum pÄ samme effekt og med samme mengde CO2.
Londonmannen
06.11.2022 kl 10:10
4610
BÞrs er svÊrt mye psykologi, for ikke Ä si hovedsakelig psykologi. BCS er ikke noe unntak i sÄ mÄte. Og det vi har sett i tilfellet BCS er at tiltroen til ledelsen og selskapet har svekket seg etterhvert som kursen har blitt presset nedover. Ja, investorene har ganske enkelt konkludert med at nÄr kursen synker sÄpass som den har gjort, sÄ mÄ det skyldes noe fundamentaltr galt med det som skjer pÄ bak kulissene. Denne oppfatningen av markedsaktrÞrene er ikke blitt svekket av at CEO Sagmo fikk fyken. Selv om det fra hans egen side og selskapets side ble forsÞkt Ä gi inntrykk at det var helsemessige Ärsaker til at hamn trakk seg, sÄ var det en allmen oppfatning av at han ble reglerett sparket pga dÄrlige resultater. Den negative oppfatningen av selskapet ble ikke mindre av at Q2 ble presentert i opptak. Hallo? Hva skjer? Ledelsen mÄ sjule noe nÄr de ikke tÞr mÞte aksjonÊrene!!
Som om ikke dette var npok bekreftelser pĂ„ at ting gikk skeis i BCS, sĂ„ drĂžyde prosessen med Ă„ fĂ„ tak i ny CEO. Ă rsaken mĂ„tte selvfĂžlgelig vĂŠre at ingen ville lede et sĂ„pass skakkjĂžrt selskap uten noen fremtid. I tillegg til dette fikk vi en beslutning om at de ville skifte fĂžrste fabrikk fra MosjĂžen til HĂžyanger. Hallo? Hvilke avledningsmanĂžver er dette? Sliter de med Ăžkonomien? Ny emisjon pĂ„ gang? Funker ikke teknologien? Er det derfor ĂSS er kommet pĂ„ kant med ledelsen og trekker seg ut? Skrekk og gru! Og se pĂ„ kursutviklingen! Den stuper! Skalk lukene og kom deg ut mens du kan! Dette gĂ„r Ă„t skogen!!
Ja, jeg skal selv vĂŠre sĂ„pass ĂŠrlig at jeg fikk tvilen i meg i vĂ„res og trakk meg ut og bivĂ„net det hele fra sidelinjen. Men da det gikk opp for meg at Ă„rsaken til kursfallet trolig ikke skyldes selskapsspesifikke ting, men en durabalig uoverensstemmelse mellom ledelsen i BCS og ĂSS/SP, da begynte jeg Ă„ kjĂžpe meg opp igjen og sitter i dag med 35% av min investerte kapital i BCS, flere aksjer enn jeg noen gang har hatt. Og jeg tror at nedturen slett ikke skyldes problemer i selskapet, men ren og skjĂŠr psykologi. Og dersom dette kommer frem pĂ„ Q3 presentasjonen pĂ„ onsdag, da kan det bli virkelig moro Ă„ vĂŠre BCS aksjonĂŠr.
Lykke til! Nyt sĂžndagen! I morgen braker det lĂžs igjen!
Som om ikke dette var npok bekreftelser pĂ„ at ting gikk skeis i BCS, sĂ„ drĂžyde prosessen med Ă„ fĂ„ tak i ny CEO. Ă rsaken mĂ„tte selvfĂžlgelig vĂŠre at ingen ville lede et sĂ„pass skakkjĂžrt selskap uten noen fremtid. I tillegg til dette fikk vi en beslutning om at de ville skifte fĂžrste fabrikk fra MosjĂžen til HĂžyanger. Hallo? Hvilke avledningsmanĂžver er dette? Sliter de med Ăžkonomien? Ny emisjon pĂ„ gang? Funker ikke teknologien? Er det derfor ĂSS er kommet pĂ„ kant med ledelsen og trekker seg ut? Skrekk og gru! Og se pĂ„ kursutviklingen! Den stuper! Skalk lukene og kom deg ut mens du kan! Dette gĂ„r Ă„t skogen!!
Ja, jeg skal selv vĂŠre sĂ„pass ĂŠrlig at jeg fikk tvilen i meg i vĂ„res og trakk meg ut og bivĂ„net det hele fra sidelinjen. Men da det gikk opp for meg at Ă„rsaken til kursfallet trolig ikke skyldes selskapsspesifikke ting, men en durabalig uoverensstemmelse mellom ledelsen i BCS og ĂSS/SP, da begynte jeg Ă„ kjĂžpe meg opp igjen og sitter i dag med 35% av min investerte kapital i BCS, flere aksjer enn jeg noen gang har hatt. Og jeg tror at nedturen slett ikke skyldes problemer i selskapet, men ren og skjĂŠr psykologi. Og dersom dette kommer frem pĂ„ Q3 presentasjonen pĂ„ onsdag, da kan det bli virkelig moro Ă„ vĂŠre BCS aksjonĂŠr.
Lykke til! Nyt sĂžndagen! I morgen braker det lĂžs igjen!
2. SAGA TANKERS ASA 3 666 962
det var pÄ fredag men egentlig 2 dager fÞr altsÄ tirsdag i forrige uke
det var pÄ fredag men egentlig 2 dager fÞr altsÄ tirsdag i forrige uke
Etter Onsdag forrige uke
1.
SAGA TANKERS ASA
-224 219 -6,11% 3 442 743
1.
SAGA TANKERS ASA
-224 219 -6,11% 3 442 743
Redigert 07.11.2022 kl 06:28
Patron72
07.11.2022 kl 07:27
3777
Det er en Heidy blydt svendsen som har fylt pÄ med 2500 aksjer pÄ dagens update.
Totalt 108502 aksjer
Totalt 108502 aksjer
OgsÄ i dag er det stor aktivitet i aksjen pÄ hÞyt volum. Er det siste rest fra Saga som gÄr ut nÄ?
rockpus
07.11.2022 kl 11:24
3652
Dere bÞr heller lese i denne trÄden. Her stÄr det om dagens gode nyhet!
https://www.finansavisen.no/forum/thread/150979/view
https://www.finansavisen.no/forum/thread/150979/view
nopetter
07.11.2022 kl 12:29
3598
alle de store volumene i forrige uke har ennÄ ikke vist seg hvor de er blitt av, hvis ikke disse er blant top 20 sÄ er det illevarslende at disse er kjÞpt for dumping formÄl
nopetter du sikter til torsdag og fredag forrige uke. vi fÄr fÞrste smakebit i morgen pÄ listene hva som har skjedde pÄ torsdag forrige uke.
coccoman
07.11.2022 kl 12:57
3561
Oslo (Infront TDN Direkt): Bergen Carbon Solutions har signert en langsiktig kraftavtale med HÞyanger kommune, som skal sikre pÄlitelig og ren vannkraft til HÞyangerfabrikken i inntil 15 Är.
Hau, hau
Hau, hau
MiljĂžagenten
07.11.2022 kl 13:16
3515
Det er garantert en haug med tradere som tok en del av den blokka til 13 kroner aksjen. Ikke rart de sikrer gevinst nÄ pÄ 16-tallet. Det samme skjedde siste SAGA solgte blokk i september.
in2deep
07.11.2022 kl 13:48
3435
Traderne tok nok en veldig stor del av SAGA sine aksjer ja, rett og slett fordi BCS var blitt sÄ billig.
Og det ser man jo ogsÄ i dag pÄ det store volumet! NÄ er det ikke lenger nedsalg som skyldes volumet, nÄ er det rett og slett ren trading.
Men sÄlenge trenden er opp fremover....
Vi fÄr oss en liten gevinstsikring i dag, sÄ fortsetter vi forhÄpentligvis turen mot, og over, 20kr i morgen og videre.
Og det ser man jo ogsÄ i dag pÄ det store volumet! NÄ er det ikke lenger nedsalg som skyldes volumet, nÄ er det rett og slett ren trading.
Men sÄlenge trenden er opp fremover....
Vi fÄr oss en liten gevinstsikring i dag, sÄ fortsetter vi forhÄpentligvis turen mot, og over, 20kr i morgen og videre.
Redigert 07.11.2022 kl 13:49
upsidedown
07.11.2022 kl 14:04
3400
PUT-opsjoner (veddemÄl) er ikke fysisk handel i papiret. De kan heller ikke pÄvirke kursutviklingen. I negativ retning er det direkte salg og utlÄnte aksjer til short som kan pÄvirke kursen.
Ingen bÞr se bort fra at Spetalen og vennene hadde veddemÄl gÄende pÄ at kursen skulle ned til 13 ved forfall og dermed innkasserte gode gevinster. Jeg heller mer til det enn at Saga Pure fant flere kjÞpere rett fÞr helga utenfor bÞrs.
Men genialt i sin enkelhet for at Saga Pure skulle fÄ ut flere aksjer til hÞyere pris, samtidig som det ble et godt bet for de involverte.
To triggere er nÄ pÄ plass uten at kursen tar av. Det tilsier at de fleste som har interesse av BCS venter pÄ Q3 for Ä finne ut hvorfor Saga Pure er villig til Ä gruse kursen for Ä komme seg ut i forkant.
Unektelig spennende ogsĂ„ for oss som sitter pĂ„ utsiden. Hvis dette er en skivebom fra Saga Pure skjĂžnner ikke jeg hvordan de skal skaffe seg tillit innenfor grĂžnn sektor fremoverâŠ
Ingen bÞr se bort fra at Spetalen og vennene hadde veddemÄl gÄende pÄ at kursen skulle ned til 13 ved forfall og dermed innkasserte gode gevinster. Jeg heller mer til det enn at Saga Pure fant flere kjÞpere rett fÞr helga utenfor bÞrs.
Men genialt i sin enkelhet for at Saga Pure skulle fÄ ut flere aksjer til hÞyere pris, samtidig som det ble et godt bet for de involverte.
To triggere er nÄ pÄ plass uten at kursen tar av. Det tilsier at de fleste som har interesse av BCS venter pÄ Q3 for Ä finne ut hvorfor Saga Pure er villig til Ä gruse kursen for Ä komme seg ut i forkant.
Unektelig spennende ogsĂ„ for oss som sitter pĂ„ utsiden. Hvis dette er en skivebom fra Saga Pure skjĂžnner ikke jeg hvordan de skal skaffe seg tillit innenfor grĂžnn sektor fremoverâŠ
Fink
07.11.2022 kl 15:28
3258
Hvorfor er det sÄ store forventninger til Q3? De har da ikke hatt stort salg og har sikkert svidd av noen titalls millioner til. Blir vel gjentakelse av planene og utsiktene. Nyheter om ny ceo og strÞm i HÞyanger er allerede kjent. Men positive overraskelser tas selvsagt imot med takk.
rockpus
07.11.2022 kl 15:49
3204
Fordi den eneste kjente forklaringen pÄ kursfallet fra 37 til 12,90, er Saga sitt salg. Ingen forstÄr hva grunnen kan vÊre. Tydeligvis er ikke grunnen noe som skulle vÊrt bÞrsmeldt. Kan det da vÊre noe annet selskapsspesifikt som vil komme frem pÄ Q3? Eller er dette noe som ikke i det hele tatt kan relateres til en eller annen negativ utvikling for BCS? Dette er det de fleste regner med Ä fÄ avklart pÄ Q3. AltsÄ ikke spesielt kursdrivende nyheter, men derimot fravÊr av negative. Da har vi dermed fÄtt bekreftet at det ikke har vÊrt noen selskapsspesifikk grunn for kursfallet fra 37, og kursen bÞr begynne Ä komme seg sakte men sikkert opp igjen.
Londonmannen
07.11.2022 kl 16:03
3166
NÄ er det ikke Q3 tallene man er interessert i. Salg av CNF fra Flesland utgjÞr bare smÄpenger og betyr fint lite i det store bildet. VÊr klar Iver at Flesland ogsÄ er en test-site. Dvs at i store perioder er produksjonen minimal mens man justerer diglene og tester forskjellige parametre.
Det som betyr noe pÄ onsdag er hva ledelsen sier om status og fremdriftsplan for HÞyanger, hva skjer ved CDS i MosjÞen og hvordan gÄr det med prosjekt C. I den grad det som blir sagt i denne lÞypemeldingen vil kunne fÄ positiv effekt i det lite bildet. Vrien tilbake til 30-40 tallet burde ikke vÊre lang. Og det er tross alt 100%+ opp dit.
Det som betyr noe pÄ onsdag er hva ledelsen sier om status og fremdriftsplan for HÞyanger, hva skjer ved CDS i MosjÞen og hvordan gÄr det med prosjekt C. I den grad det som blir sagt i denne lÞypemeldingen vil kunne fÄ positiv effekt i det lite bildet. Vrien tilbake til 30-40 tallet burde ikke vÊre lang. Og det er tross alt 100%+ opp dit.
Frodon
07.11.2022 kl 17:49
3049
Han har kalt meg alt mulig rart i lang tid fordi jeg trodde AKH skulle ned i kr 12. Jeg ville byttet ut gudelig med karma. Han har tapt mye i AKH og ACH đŹ Jeg har sjelden vĂŠrt borte i en skribent som skriver sĂ„ mye rart og feil info som han. Han forsvarte seg med at han leser ikke rapportene fra selskap og tok det meste fra hukommelse đ
Redigert 07.11.2022 kl 17:50
upsidedown
08.11.2022 kl 20:31
2470
Dette var ikke gode nyheterâŠ
(Bergen, 8 November 2022) The Board in Bergen Carbon Solutions AS (Bergen Carbon Solutions, OSE: BCS) has today decided to extend the timeline for the HĂžyanger factory.
BCS continues to improve the market understanding and the potential of the technology. During the last number of months, the company has identified several opportunities to further optimize the technology to reduce risk and improve the overall business case. Among the improvements are several cost saving improvements that can be implemented into future factory designs. More flexibility on timing will also allow for these improvements to be implemented into the facility in HĂžyanger. In addition, BCS has identified further product configurations, with large volume possibilities, that can become part of the future delivery strategy for the company.
(Bergen, 8 November 2022) The Board in Bergen Carbon Solutions AS (Bergen Carbon Solutions, OSE: BCS) has today decided to extend the timeline for the HĂžyanger factory.
BCS continues to improve the market understanding and the potential of the technology. During the last number of months, the company has identified several opportunities to further optimize the technology to reduce risk and improve the overall business case. Among the improvements are several cost saving improvements that can be implemented into future factory designs. More flexibility on timing will also allow for these improvements to be implemented into the facility in HĂžyanger. In addition, BCS has identified further product configurations, with large volume possibilities, that can become part of the future delivery strategy for the company.
Londonmannen
08.11.2022 kl 20:54
4064
Nei, dette kunne vi klart oss foruten. Kommer nÄ helt an pÄ hva ledelsen presenterer pÄ Q3 i morgen, men dersom de skal presentere noe mer konkret om Prosjekt C eller utsettelsen i HÞyanger pÄ presentasjonen, sÄ burde jo det vÊrt bÞrsmeldt i forkant av presentasjonen.
Og slik dagens melding stÄr nÄ, sÄ vil den kun bidra til Ä bryte ned tilliten til ledelsen og resultere i kursfall. Noe annet ville overraske meg. Spent pÄ om det kommer flere meldinger fÞr presentasjonen og hva som nÄ vil bli lagt frem pÄ morgendagens presentasjon. Men sÄfremt vi snakker om flere mÄneders utsettelse og kun noe tÄkeprat rundt ny teknologi og nye muligheter, sÄ vil nok det bli oppfattet negativt av markedsaktÞrene.
Det vi nÄ hadde trengt var en forsikring om at etableringen i HÞyanger gÄr pÄ skinner og at den tidslinjen markedet er forespeilet med oppstart i fÞrste halvÄr 2023 ligger fast. Det ville roet markedet og ledelsen ville gjenvunnet tillit, noe som ville gitt seg positive utslag pÄ aksjekursen. Det de nÄ kommer med er jeg redd vil forlenge Þrkenvandringen rundt kr 15,- i beste fall. Men jeg frykter at vi gÄr i rÞdt pÄ denne meldinge. HÄper jeg tar feil, men tror det ikke fÞr jeg ser det.
Og slik dagens melding stÄr nÄ, sÄ vil den kun bidra til Ä bryte ned tilliten til ledelsen og resultere i kursfall. Noe annet ville overraske meg. Spent pÄ om det kommer flere meldinger fÞr presentasjonen og hva som nÄ vil bli lagt frem pÄ morgendagens presentasjon. Men sÄfremt vi snakker om flere mÄneders utsettelse og kun noe tÄkeprat rundt ny teknologi og nye muligheter, sÄ vil nok det bli oppfattet negativt av markedsaktÞrene.
Det vi nÄ hadde trengt var en forsikring om at etableringen i HÞyanger gÄr pÄ skinner og at den tidslinjen markedet er forespeilet med oppstart i fÞrste halvÄr 2023 ligger fast. Det ville roet markedet og ledelsen ville gjenvunnet tillit, noe som ville gitt seg positive utslag pÄ aksjekursen. Det de nÄ kommer med er jeg redd vil forlenge Þrkenvandringen rundt kr 15,- i beste fall. Men jeg frykter at vi gÄr i rÞdt pÄ denne meldinge. HÄper jeg tar feil, men tror det ikke fÞr jeg ser det.
Vi skal ned mot 12kr i morgen pÄ dette. MÞkk lei! Vi vÄkner nok til nyheten pÄ FA "Forsinkelser i BCS"
Frodon
09.11.2022 kl 11:35
3894
Frodon skrev Kan fÄ kjÞpt billige aksjer igjen da ;)
Yes, fikk kjĂžpt billige aksjer enda en gang, loool
Frodon
09.11.2022 kl 12:46
3729
Du syntes jo AKH var billig pĂ„ kr 35 đ
đ
Aksjen er priset lavere enn cash og penger spyttet inn i teknologien. Priser du alt annet enn cash til kr 0, er sikkert aksjen dyr. Da gÄr du short?
Aksjen er priset lavere enn cash og penger spyttet inn i teknologien. Priser du alt annet enn cash til kr 0, er sikkert aksjen dyr. Da gÄr du short?
Molbre
09.11.2022 kl 12:56
3677
Frodon, det er greit men per nÄ virker det pÄ meg som de ikke har noe! De har tydeligvis forkastet den Diegel 2.0, sier jo indirekte at den ikke er lÞnnsom og virker ikke. NÄ skal de begynne pÄ nytt og teste, virker ikke det er jo selskapet verdilÞst!
Frodon
09.11.2022 kl 13:45
3531
Ja, den kjĂžper jeg og ved utvikling av teknologi, jobber tiden alltid imot dem. Men den 15 Ă„rige kraftavtalen de signerte for 2 dager siden mĂ„ jo ha noe verdi? đ€Łđ€Łđ€Ł Det er jo nesten sĂ„ det er vanskelig Ă„ tro ledelsen er seriĂžs ved Ă„ sende ut mld om kraftavtale, dagen etter utsetter de fabrikken og dagen etter der igjen sier de at det kanskje blir noe i 2024 đ NĂ„ er forhĂ„pentligvis alt grums ute og kanskje priset inn etterhvert?
Foreldrene til CEO har kjĂžpt aksjer nesten hver dag. Kanskje de kjenner noen i Japan? đ„ł Spent pĂ„ hva de gir sĂžnnen i jule gave i Ă„r, nĂ„r de fikk en slik fĂžr juls gave đȘ
Foreldrene til CEO har kjĂžpt aksjer nesten hver dag. Kanskje de kjenner noen i Japan? đ„ł Spent pĂ„ hva de gir sĂžnnen i jule gave i Ă„r, nĂ„r de fikk en slik fĂžr juls gave đȘ
Redigert 09.11.2022 kl 13:46
Bamse
09.11.2022 kl 14:25
3444
Er det fremdeles dumping av aksjer eller begynner de Ă„ bli ferdig?
Redigert 09.11.2022 kl 14:43
tipper julepresangen iÄr blir venteboller
Molbre
09.11.2022 kl 14:39
3398
Er det som er sÄ ufattelig her. De har jobbet med kraft avtaler og fabrikk men har ikke produktet klart, ikke i nÊrheten en gang nÄr de nÄ snakker om etter q2 2024. Hvorfor gidde Ä bruke tid pÄ fabrikk og kraftavtaler. Dette at Diegel 2.0 ikke har fungert mÄ de jo ha visst lenge, de fikk ikke denne informasjonen i gÄr garantert! Hvorfor gikk de ikke ut med denne informasjonen nÄr Spetalen begynte Ä selge seg ut, de hadde den garantert da!
Hvem har sagt at Diegel 2.0 ikke fungerer? Var det ikke dette som ble presentert i kommunestyremĂžte i HĂžyanger for 2 uker siden??
Molbre
09.11.2022 kl 14:54
3332
Hvis den fungerer hvorfor tar de den ikke i bruk? De mÄ jo garantert ha mÞtt pÄ noen problemer som gjÞr at den ikke funker som den skal, dette kan vÊre:
- Blir fort Ăždelagt.
- Klarer ikke produsere mengden som de har informert om.
- Renheten er ikke god nok i store volum.
- Ustabil.
- Bruker mye mer strĂžm enn estimert.
- Lar seg ikke oppskalere.
Ikke vet jeg men synes du ikke det er litt rart at noe som var sÄ fantasisk nÄ plutselig ikke er det?
Selskapet finner det mest hensiktsmessig Ă„ ikke informere om dette, hvorfor?
- Blir fort Ăždelagt.
- Klarer ikke produsere mengden som de har informert om.
- Renheten er ikke god nok i store volum.
- Ustabil.
- Bruker mye mer strĂžm enn estimert.
- Lar seg ikke oppskalere.
Ikke vet jeg men synes du ikke det er litt rart at noe som var sÄ fantasisk nÄ plutselig ikke er det?
Selskapet finner det mest hensiktsmessig Ă„ ikke informere om dette, hvorfor?
Redigert 09.11.2022 kl 14:58
Londonmannen
09.11.2022 kl 14:57
3312
De har vel ikke sagt at Digel 2 ikke fungerer. De sa tvert imot allerede i des 21 at Digel 2 fungerte.
Det de sa i dag var at de har videreutviklet teknologien og ut fra denne videreutviklingen sÄ fÄr de sÄpass gode resultater at de ikke kan unngÄ Ä ta dette inn i fabrikklÞsningen. Men for Ä unngÄ ubehagelige overraskelser, sÄ mÄ de teste ut denne teknologien i storskala, og det vil nÞdvendigvis ta tid. FÞlgelig rekker de ikke Ä fÄ produksjonen staret som planlagt, og at det nÄ kan ta 12 mÄneder lengre fÞr HÞyanger er i produksjon.
Det er dette markedet er misfornÞyd med. Dette har ikke noe med at Digel 2 teknologien ikke fungerer. Den har de benyttet pÄ Flesland siden desember 21.
Det de sa i dag var at de har videreutviklet teknologien og ut fra denne videreutviklingen sÄ fÄr de sÄpass gode resultater at de ikke kan unngÄ Ä ta dette inn i fabrikklÞsningen. Men for Ä unngÄ ubehagelige overraskelser, sÄ mÄ de teste ut denne teknologien i storskala, og det vil nÞdvendigvis ta tid. FÞlgelig rekker de ikke Ä fÄ produksjonen staret som planlagt, og at det nÄ kan ta 12 mÄneder lengre fÞr HÞyanger er i produksjon.
Det er dette markedet er misfornÞyd med. Dette har ikke noe med at Digel 2 teknologien ikke fungerer. Den har de benyttet pÄ Flesland siden desember 21.
Molbre
09.11.2022 kl 15:00
3291
me enn 12 mÄender, de sa ihvertfall ikke innen q2 2024 sÄ da snakker vi nok heller 18 mÄneder eller mer!
Frodon
09.11.2022 kl 16:01
3134
Slettet brukerskrev tipper julepresangen iÄr blir venteboller
đđđ Kanskje de kombinerer jul og bursdagsgaven?