4 av 5 navigatører på fregatten Helge Ingstad er kvinner

Slettet bruker
13.11.2018 kl 17:05 7243

En har lydlogger, kartposisjoner, vitner avhørt/avhøres snarest. Allikevel skal havarikommisjonen bruke et helt år på denne saken. Hvorfor det? Er det for at folk/media skal «glemme saken» og st det er lettere å «cover up».
Vargtas
14.11.2018 kl 23:30 6175

Greit nok. Spørsmålet er hvem som styrer båten , etter radaren.
Slettet bruker
15.11.2018 kl 14:37 5789

Å hva skal problemet med det være ? Det er Styrmann og Kaptein, som har skylda her uansett. Når de går inn i ett farvann som de var i, så skal de være på broen og ha full oversikt. Hva har det med kvinner eller ikke, å gjøre ?
Slettet bruker
15.11.2018 kl 15:04 5700

Min kone er en eminent navigatør og utkikk(jobber ikke i forsvaret) så generelt kan jeg ikke se at det er større risiko for å kollidere med kvinnelige navigatører på vakt. Kvinner er jo faktisk litt mer sikkerhetsorienterte enn oss menn så i utgangspunktet burde det være stikk motsatt. I dette tilfellet virker det som det heller er manglende synskorreksjon(briller/linser) hos de på broen som har vært problemet.
OZZY
15.11.2018 kl 15:06 5684

får ikke håpe de hadde «syklubb» når de kræsjet.


Nå er det ikke Hamar som har Norges dyreste stupetårn lenger. Nå er det Øygarden i Hordaland som har Norges dyreste stupetårn.
Redigert 15.11.2018 kl 15:19 Du må logge inn for å svare