SBX -2 ÅR,s Kontrakt for FULMAR!

Odi.1
SBX 02.11.2022 kl 17:28 26710

Fra 04.11 er vi tilbake som SBX , og utsiktene er meget gode, skal vi forstå ledelsen.

GEM vi eier via GEG skal deles ut som utbytte , slik jeg forstår det.
Her er dagens MELDING :

" Green Energy Group (SeaBird Exploration Plc): Change of name and ticker
2.11.2022 15:43:00 CET | Green Energy Group (Seabird Exploration Plc) |
Additional regulated information required to be disclosed under the laws of a
member state

Limassol, Cyprus - 02 November 2022 - Reference is made to the stock exchange
notice from Green Energy Group (Seabird Exploration Plc) (the "Company") dated
13 October where changing the Company name to Seabird Exploration Plc was
approved at an EGM. The name change has now been notarized and filed for
registration with the Registrar of Companies in Cyprus.

Following the completion of the name registration, Green Energy Group will with
effect from 4 November 2022, change its name to Seabird Exploration Plc and the
ticker will change to "SBX". The company's webpage will be https://www.sbexp.com
.

"Changing the name to SeaBird Exploration finalizes the last few months
streamlining of the Group, and leaves SeaBird as a pure-play seismic company
with strong market position in a rapidly improving seismic market. The Green
Minerals shares distribution is on target for the current quarter. We are
pleased to finally be in position to make this streamlining effective and we are
excited about the opportunities that lie ahead for both companies", comments
Ståle Rodahl, Executive Chairman.
"

https://newsweb.oslobors.no/message/574561

Skal vi tippe på en Long kontrakt for VOYAGER EXSPLORER også??? :)))
( denne fosser i 8knop mot Mambia i INDIA )
Redigert 14.07.2023 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
martin757564
29.07.2023 kl 02:07 2275

Det er ikke tallene fra q1 som skal brukes for og regne potensielt utbytte fremover. En av de få tingene som er verdt og ta med fra q1 er flåteutnyttelsen på 98%. Med kontrakten på fulmar (280m ebidta), har vi allerede sikra god nok kontantstrøm de neste 2 årene til og betale ned gjelden i sin helhet, og betale 15% utbytte av dagens mcap over 2 år. Hvis de har betalt de 4.4m usd de hadde i inntjening q1 i gjeld, og sitter igjen med 10m usd så vil de kunne betale 22.5% utbytte 2 ganger, bare fra kontrakten på Fulmar explorer.

Nå har selskapet selv utalt at kontrakten var en gamechanger for den type skip (OBN), og de anslår det er 11 skip aktive på verdensmarkedet. Så får hvert skip som går på kontrakt minsker tilgjengeligheten med ca 9%. Er det da feil og annta at prisene stiget tilsvarende?

Eagle explorer tilbyr OBN i tilegg til 2d, og får man en lignende kontrakt på samme rate over 2 år vil det bli enda 280m nok i ebidta, av cashflow har selskapet meldt at hele overskuddet skal betales i utbytte. Her kommer gearingen inn i bildet, selskapet eier utstyr til og aktivere og chartere ytterligere 2 skip, og øke verdensflåten til 13skip, hvorav 4 under deres kontroll. Utsyret er for ett 2d skip(kan også brukes som OBN), og ett OBN skip.

Med 4 skip i flåten, alle på samme rater vil jeg estimere de kan tjene rundt 420mnok årlig etter charter utgifter, noe som mer en 100% over dagens kurs. Jeg har personlig troen på at ratene forsetter og stige, og at utbyttene på årsbasis kan komme til og ligge på 4-5kr såfremst de får charteret 2 skip og fått fulmar ut på kontrakt.

Macninja
29.07.2023 kl 06:31 2246

Spennende tanker! Virker veldig veldig lyst for fremtiden det her. Da får vi krysse fingra for snarlig kontrakt eagle og med informasjon angående utbytte på Q2 fremleggelse!
Slettet bruker
29.07.2023 kl 08:43 2188

Meget spennende interessante tanker du har.

Vi går virkelig en spennende mnd i vente. Nye tall blir presentert, guiding, selskapets refleksjoner - og muligens ny kontrakt står for tur i august.
heggis
31.07.2023 kl 20:18 1686

Stille på tråden nå, og bom stille på kursen, hva skjer.
Dølle
31.07.2023 kl 21:12 1612

Angst for at ledelse torpederer kursen med en ikke behovsprøvd emisjon.
Macninja
31.07.2023 kl 21:20 1597

Flåsete svar! Men rammene er vel ganske satt? Håper/venter på en kontrakt for eagle og spent på hva de sier i Q2 rapporten.
Macninja
03.08.2023 kl 08:15 1323

Mulig Eagle som står utenfor Miri har hastverk, da de har søkt på LinkedIn etter party chief som kunne være der 02.08.2023. Mulig de har hastverk med å få tak i mannskap for å komme seg videre til nytt oppdrag .
Dølle
03.08.2023 kl 08:52 1266

Mye som er mulig og får håpe det løsner kursmessig men du får spørre deg selv hvorfor papiret skys av tyngre investorer. Tillit til ledelse er pri 1. Det skjønner du muligens
Macninja
03.08.2023 kl 08:53 1265

Hvorfor har vi så stor mistillit til ledelsen?
Jakal
03.08.2023 kl 09:03 1225

Godt spørsmål, men svaret ligger i historikken til Seabird. Under skiftende ledelse har selskapet hatt en egen evne til å skuffe, de har ikke innfridd sine egne målsetninger. Jeg har selv kvittet meg med sbx-aksjer to ganger med tap. Under den nye ledelsen fikk de en langtidskontrakt i fjor som ble kansellert, da tenkte nok mange - samme historie på nytt. Men nettopp derfor kan det være gunstig nå å være aksjonær i sbx. Det er tungvektere i aksjonær-massen som har posisjonert seg, langtidskontrakt på Fulmars, et seismikk-marked i klar bedring og færre ledige båter på tilbudssiden. Jeg er ikke bekymret for Eagle, spørsmålet er om de greier å nyttiggjøre utstyrspakkene. Da skal vi få det morsomt her.
thypoon
08.09.2023 kl 08:59 672

Ser ut som sbx bryter ut av en årelang ørkenvandring. Kan gå voldsomt!