Kontrakt på over 10 milliarder
Aker-kontrollerte Philly Shipyard får kontrakt på over ti milliarder kroner
Åpne dette i DN-appen:
https://dnapp.page.link/y3g9
Eller,
Åpne dette i nettleseren:
https://www.dn.no/industri/aker-kontrollerte-philly-shipyard-far-kontrakt-pa-over-ti-milliarder-kroner/2-1-1345672
Åpne dette i DN-appen:
https://dnapp.page.link/y3g9
Eller,
Åpne dette i nettleseren:
https://www.dn.no/industri/aker-kontrollerte-philly-shipyard-far-kontrakt-pa-over-ti-milliarder-kroner/2-1-1345672
-
«
- 1
- 2 »
Stokk Dum
02.11.2022 kl 22:06
8180
https://www.matson.com/aloha-class.html
https://investor.matson.com/news-releases/news-release-details/matson-add-three-lng-powered-aloha-class-containerships
mvh
https://investor.matson.com/news-releases/news-release-details/matson-add-three-lng-powered-aloha-class-containerships
mvh
Redigert 02.11.2022 kl 22:19
Du må logge inn for å svare
fjettis
02.11.2022 kl 22:09
8156
Sist gang de leverte skip til Matson i 2018 og 2019 tjente de ikke penger og aksjekursen raste… ser ikke lyst ut for skipene de bygger nå heller!
"We're building ships at a terrific price.." John Graykowski
"We're building ships at a terrific price.." John Graykowski
De tjente sjukt med penger, kuren gikk til 200kr, du er på vidda du
Stokk Dum
02.11.2022 kl 22:30
8103
Den historien kjenner jeg ikke.
Kontrakt på to skip fra 2013.
"Firm contracts are in place for the two vessels with a total value of $418 million. The vessels will be delivered in Q3 and Q4 2018 and will not require additional financing by APSI."
mvh
Kontrakt på to skip fra 2013.
"Firm contracts are in place for the two vessels with a total value of $418 million. The vessels will be delivered in Q3 and Q4 2018 and will not require additional financing by APSI."
mvh
Mest feilprisete aksje på børsen.
murpy
03.11.2022 kl 07:21
7830
Nå har de en ordrereserve på over 21 MILLIARDER og MC på aksjen er 600 mill. Her blir det gigantutbytter fremover.
Aksjen kan fort gå 15 gangen fremover. 750,- pr aksje er realistisk.
Aksjen kan fort gå 15 gangen fremover. 750,- pr aksje er realistisk.
Redigert 03.11.2022 kl 07:23
Du må logge inn for å svare
trani
03.11.2022 kl 09:40
7672
Helt elendig utvikling!
Er det fordi selskapet fremdeles taper penger?
Er det fordi selskapet fremdeles taper penger?
Garcia
03.11.2022 kl 13:19
7541
Leverer som regel dårlige Q tall, de får mesteparten av pengene når skip leveres..
Skole skipene har jo nytt design og de bygger jo også samtidig opp kapasiteten..
Første skip blir litt prøve og feile så går det bedre og bedre...
De nye container skipa bør gå radig unna...
Så blir det spennende å se om de får nye kontrakter fra us navy...
Skole skipene har jo nytt design og de bygger jo også samtidig opp kapasiteten..
Første skip blir litt prøve og feile så går det bedre og bedre...
De nye container skipa bør gå radig unna...
Så blir det spennende å se om de får nye kontrakter fra us navy...
Er dette ironisk? Hvordan forsvarer du utbytte når selskapet ikke har nevneverdig overskudd? Hjelper ikke med ordrereserve når hele omsetningen går i null.
trani
03.11.2022 kl 20:26
7480
Det man nå kan anta, er at det verste er forbigående og vi snart møter gradvis gode kvartaler.
Selv har selskapet påpekt om atdem vil kunne komme til å tjene gode penger på siste skip,
Fra skip 3 og 4 vil profitten komme til syne, dersom man legger påstanden til selskapet i grunn.
Tror det ikke er dumt med og begynne å posisjonere seg her for the long road.
Selv har selskapet påpekt om atdem vil kunne komme til å tjene gode penger på siste skip,
Fra skip 3 og 4 vil profitten komme til syne, dersom man legger påstanden til selskapet i grunn.
Tror det ikke er dumt med og begynne å posisjonere seg her for the long road.
JahMason
04.11.2022 kl 06:20
7357
Synd det ikke er noen meglerhus som dekker denne. En analyse ville fort gitt kursmål rundt 150-200kr vil jeg tro.
Er vel nevnt her at oppstarten og skip 1 & 2 ikke vil gi de største gevinstene, men synergien og marginene øker for skip 3,4 k&5! Siste kontrakten her på 10 milliarder har nok samme løpet men raskere profit da shipyarden allerede er i full drift med ansatte og utstyr.
Tipper hele selskapet blir kjøpt opp før vi vet ordet av det. Nå er backlogen på plass og bruden er pyntet.
Er vel nevnt her at oppstarten og skip 1 & 2 ikke vil gi de største gevinstene, men synergien og marginene øker for skip 3,4 k&5! Siste kontrakten her på 10 milliarder har nok samme løpet men raskere profit da shipyarden allerede er i full drift med ansatte og utstyr.
Tipper hele selskapet blir kjøpt opp før vi vet ordet av det. Nå er backlogen på plass og bruden er pyntet.
trani
04.11.2022 kl 12:33
7224
Det meste bør nå være tilrettelagt for at røkke tar en exit fra dette papiret. Mulig dem skal dytte enda en stororder før bruden står ved alteret?
Eller hører vi kirkeklokka ringe over helgen?
Eller hører vi kirkeklokka ringe over helgen?
JahMason
04.11.2022 kl 14:03
7195
Som sagt, markedet bommer her og selger på et dårlig q3 mens milliardkontrakten prises til 0kr.
For et verft i full drift mm vil fortjenesten ligge over gjennomsnitt på den siste LNG kontrakten. Hele verftet ruller som et pent smurt maskineri om noen måneder
For et verft i full drift mm vil fortjenesten ligge over gjennomsnitt på den siste LNG kontrakten. Hele verftet ruller som et pent smurt maskineri om noen måneder
JahMason
06.11.2022 kl 12:40
6994
https://e24.no/boers-og-finans/i/jlQgvA/philly-shipyard-med-gigantkontrakt-paa-over-10-milliarder-kroner
«Å vinne denne ordren skaper en historisk ordrereserve for Philly Shipyard, i tillegg til å gi god sikt gjennom 2027 for aksjonærene og andre interessenter, sier styreleder Kristian Røkke i meldingen.»
Andre interessenter? Er det standar ordlyd i slike meldinger eller hva menes med «andre interessenter» ?
«Å vinne denne ordren skaper en historisk ordrereserve for Philly Shipyard, i tillegg til å gi god sikt gjennom 2027 for aksjonærene og andre interessenter, sier styreleder Kristian Røkke i meldingen.»
Andre interessenter? Er det standar ordlyd i slike meldinger eller hva menes med «andre interessenter» ?
trani
06.11.2022 kl 12:54
7069
Nå er det viktig og ikke overtolke ei heller under-tolke.
Man kan trygt si at over 10mrd kr forduftet vekk på dagen, men som selskapet påpeker så gir dagens ordrereserve en god indikasjon på fremtiden, noe som kan åpne rom for de av dem som er interessert i den potensielle utbytte som fremtiden vil gi.
Alt handler nå om hvordan behovet for fremtidig kapital vil bli.
Man kan trygt si at over 10mrd kr forduftet vekk på dagen, men som selskapet påpeker så gir dagens ordrereserve en god indikasjon på fremtiden, noe som kan åpne rom for de av dem som er interessert i den potensielle utbytte som fremtiden vil gi.
Alt handler nå om hvordan behovet for fremtidig kapital vil bli.
Redigert 06.11.2022 kl 12:56
Du må logge inn for å svare
JahMason
06.11.2022 kl 13:51
7033
Kun 12 107 000mill aksjer. Betalinger og profitt i USD —> NOK.
Blir store summer hvis de klarer å tjene penger på denne 20 100 000 000 (20.1 milliarder ordrereserven).
Blir store summer hvis de klarer å tjene penger på denne 20 100 000 000 (20.1 milliarder ordrereserven).
JahMason
07.11.2022 kl 19:02
6721
Tenker Philly Shipyard er mye mer attraktiv som oppkjøpskandidat nå med dagens backlog enn for 2 år siden.
At markedet ikke vil prise inn en høyere verdi pga likviditet eller at en større aktør selger aksjer 1 gang i året vil nok endre seg.
Tipper usikre og slitne aksjonærer solgte på q3 tall. I stede for å kjøpe på historisk høy backlog og visibilitet de neste 5 årene. Posisjonen til verftet nå er svært mye sterke og mer attraktivt enn dagens prising tilsier etter min mening.
At markedet ikke vil prise inn en høyere verdi pga likviditet eller at en større aktør selger aksjer 1 gang i året vil nok endre seg.
Tipper usikre og slitne aksjonærer solgte på q3 tall. I stede for å kjøpe på historisk høy backlog og visibilitet de neste 5 årene. Posisjonen til verftet nå er svært mye sterke og mer attraktivt enn dagens prising tilsier etter min mening.
Kjellemo
07.11.2022 kl 20:14
6669
Jeg er meget overrasket over at aksjen faller etter den voldsomme ordren som kom inn. Er jo helt ulogisk. I et slikt marked som vi er inne i nå, føler jeg meg helt sikker på at de kommer til å tjene penger på denne ordren. Jeg registrerer at den 5. største eieren selger seg ned på dagens liste. Dagen før ordren kom. (J.P. Morgan)Regner med at den kontoen har fortsatt nedsalget kanskje. Mye omsetning, så man må se en del på eiersiden i et par dager fremover. Jeg er egentlig fullastet, men økte med ytterligere 300 stk i dagens dumping.
fjettis
07.11.2022 kl 21:53
6794
Har de forhandlet LPS på kontraktene?
Hvis de ikke har klart det, så er det derfor de har vunnet kontraktene og de vil aldri klare å tjene penger.
Det er nok det investorene ser på.
Så kan noen her svare JA på det spørsmålet?
Først og fremst, finn et bevis på det, så kan vi snakke
Hvis de ikke har klart det, så er det derfor de har vunnet kontraktene og de vil aldri klare å tjene penger.
Det er nok det investorene ser på.
Så kan noen her svare JA på det spørsmålet?
Først og fremst, finn et bevis på det, så kan vi snakke
JahMason
07.11.2022 kl 22:08
6770
Ordrereserven på 20 milliarder er ikke priset inn riktig. Jeg tror markedet bommer her og fokuset på 3kvartal er feil.
Du får holde oss oppdatert på den J.P.M kontoen. Er vel omsatt nesten 300K siste 3 dager. Sikkert en del intra dag failere som tok på open som kastet med tap også.
Økte selv i dag faktisk, tror på kraftig reprising. Kanskje den kommer gjennom et bud på selskapet
Du får holde oss oppdatert på den J.P.M kontoen. Er vel omsatt nesten 300K siste 3 dager. Sikkert en del intra dag failere som tok på open som kastet med tap også.
Økte selv i dag faktisk, tror på kraftig reprising. Kanskje den kommer gjennom et bud på selskapet
Kjellemo
08.11.2022 kl 06:33
6634
Mindre utslag topp 20 enn jeg ventet i alle fall. Goldman Sachs sin konto (3 største eier) har solgt ca 25000 aksjer og J. P. Morgan står registrert med et salg på ca 8000 aksjer. Nordnet Bank har også en nedgang på ca 25000 aksjer. Alle privatpersoner sitter trygt topp 20. Topp 20 sitter på 85,32% av aksjene.
Joystick
08.11.2022 kl 07:37
6579
Apropos til verdien av amerikanske skipsverft og US Navy kontrakter:
https://gcaptain.com/us-shipyards-record-revenue-but-firesale-valuations/
https://gcaptain.com/us-shipyards-record-revenue-but-firesale-valuations/
Hva er LPS?
Interessant artikkel. Kjøper nok ikke Philly med det første etter å ha lest den...
JahMason
08.11.2022 kl 12:11
6409
Angående verdsettelse så er Huntington Ingalls Industries mcap ca 17% av backlog.
Philly Shipyard sin mcap er ca 3% av backlog. (hvorav Philly sine commersielle kontrakter mest sannsynlig er mer margin vennlige). Fra samme artikkel: "a billion-dollar order for three small 3,600 TEU Jones Act ships, a new record-setting price. Will cost an eye-watering $92,592 per TEU."
Inge tvil om at verdsettelsen er lav, men tilfelle i artikkelen gjaldt vel et selskap hvor det stod riktig dårlig til og hvor de ikke kommer til å treffe price target eller leveringstidspunkt. Heter jo ikke brannsalg hvis utsiktene er gode.
"ST Engineering is so motivated to get out of the deal they are willing to sell 378 acres of waterfront property – comprising 2 shipyards in Pascagoula, Mississippi, and two dormant yards north of Pascagoula – advanced manufacturing facilities, deep technical knowledge learned building complex surveillance ships and billions of dollars in defense contracts for $15m or about the price it costs to purchase a single large container handling crane built in China"
Så prisen for dette salget representerer nok ikke andre shipyards ifht verdsettelse. Når du er villig til å selge alt dette for den prisen er man i virkelig problemer økonomisk.
Tror verken Huntington Ingalls eller Philly ville sett på et skambud i dagens marked, men slike artikler åpner muligens dørene for mer M&A aktivitet.
Philly Shipyard sin mcap er ca 3% av backlog. (hvorav Philly sine commersielle kontrakter mest sannsynlig er mer margin vennlige). Fra samme artikkel: "a billion-dollar order for three small 3,600 TEU Jones Act ships, a new record-setting price. Will cost an eye-watering $92,592 per TEU."
Inge tvil om at verdsettelsen er lav, men tilfelle i artikkelen gjaldt vel et selskap hvor det stod riktig dårlig til og hvor de ikke kommer til å treffe price target eller leveringstidspunkt. Heter jo ikke brannsalg hvis utsiktene er gode.
"ST Engineering is so motivated to get out of the deal they are willing to sell 378 acres of waterfront property – comprising 2 shipyards in Pascagoula, Mississippi, and two dormant yards north of Pascagoula – advanced manufacturing facilities, deep technical knowledge learned building complex surveillance ships and billions of dollars in defense contracts for $15m or about the price it costs to purchase a single large container handling crane built in China"
Så prisen for dette salget representerer nok ikke andre shipyards ifht verdsettelse. Når du er villig til å selge alt dette for den prisen er man i virkelig problemer økonomisk.
Tror verken Huntington Ingalls eller Philly ville sett på et skambud i dagens marked, men slike artikler åpner muligens dørene for mer M&A aktivitet.
Redigert 08.11.2022 kl 13:34
Du må logge inn for å svare
fjettis
09.11.2022 kl 02:35
6219
Slettet brukerskrev Hva er LPS?
Lønn- og pris stigning. Viktig å forhandle det inn i kontrakt.
Fast sum kontrakter i dag uten LPS er livsfarlig med en inflasjon på 6%. Og hvertfall når kontrakten går over flere år!
Sist tapte de penger på kontraktene for matson, da var inflasjon lavere. Nå er den 3 ganger høyere.
Ikke tjener de penger på Navy skipene heller
Fast sum kontrakter i dag uten LPS er livsfarlig med en inflasjon på 6%. Og hvertfall når kontrakten går over flere år!
Sist tapte de penger på kontraktene for matson, da var inflasjon lavere. Nå er den 3 ganger høyere.
Ikke tjener de penger på Navy skipene heller
JahMason
09.11.2022 kl 05:59
6169
Kontrakten for Mateson sist var 3 skip for 480mio (på hukommelsen). Nå er det 3 skip for 1bn usd. Så de har nok inngått en god kontrakt der.
På Navy tror jeg det kun er stål og stålprodukter som er med i kontrakten.
Er ikke lønninger som er inflasjon i USA, er ikke samme som i Norge med lønnsvekst og fagforbundene.
Det du skriver er forøvrig feil da det er bokført totalt profitt på navy skipene fortsatt :)
På Navy tror jeg det kun er stål og stålprodukter som er med i kontrakten.
Er ikke lønninger som er inflasjon i USA, er ikke samme som i Norge med lønnsvekst og fagforbundene.
Det du skriver er forøvrig feil da det er bokført totalt profitt på navy skipene fortsatt :)
JahMason
09.11.2022 kl 07:33
6092
Jeg tror at hvis Aker skal selge Philly Shipyard er vinduet de neste 6-12mnd. Det tenker jeg Aker også er klar over nå.
Så får vi se om det blir 80kr eller 250kr
Så får vi se om det blir 80kr eller 250kr
Fljo
09.11.2022 kl 08:32
6034
Eller, hvis man absolutt vil selge, må godta dagens markedspris - 50kr.
Har Aker så høy eierandel at de i praksis alene kan si ja/nei til evt bud?
Har Aker så høy eierandel at de i praksis alene kan si ja/nei til evt bud?
JahMason
09.11.2022 kl 10:59
5945
Aker ville aldri solgt for 50kr. Aker konsernet må aldri selge, de har for mye penger til å bli satt i en slik posisjon.
Tror man må ha 90% for å tvangsutløse, men mulig det kan gjøres med mindre også.
Tror man må ha 90% for å tvangsutløse, men mulig det kan gjøres med mindre også.
JahMason
09.11.2022 kl 12:43
5872
Men Aker burde realisere verdiene i Philly og heller brukene pengene i det nye fondet sitt eller andre prosjekter.
Så vi får se hvordan dette ender.
Så vi får se hvordan dette ender.
Joystick
16.11.2022 kl 13:29
5491
Opplæringsprogrammet fortsetter denne vinteren:
https://www.phillyshipyard.com/jobs/apprentice-program/?fbclid=IwAR1XghOy1yrVEj4ZnmqMxIcSsmyJQCwEqppdoDeUaUYt-ndglhfGK5j-GiI
https://www.phillyshipyard.com/jobs/apprentice-program/?fbclid=IwAR1XghOy1yrVEj4ZnmqMxIcSsmyJQCwEqppdoDeUaUYt-ndglhfGK5j-GiI
trani
17.11.2022 kl 01:09
5383
Bare tull med denne..
Taper penger så det synger.
Tror mulig Aker går på en smell her..
Taper penger så det synger.
Tror mulig Aker går på en smell her..
d12m
17.11.2022 kl 10:17
5274
Philly utgjør ca nada og niks i Aker sin portefølje så det vil ikke bli snakk om en smell okkesom for de
JahMason
17.11.2022 kl 12:54
5215
I kroner utgjør nok ikke Philly mer enn to-tre grønne obligasjonslån for Aker systemet, men det betyr ikke at Philly Shipyard ikke betyr noe.
Med Kristian Røkke som styreleder og Aker navnet på eiendeler på verftet handler det nok mer om navn, rykte, nettverk, politikk og selvfølgelig tjene penger.
Mulig tiden er inne for å selge Philly Shipyard for Aker
Med Kristian Røkke som styreleder og Aker navnet på eiendeler på verftet handler det nok mer om navn, rykte, nettverk, politikk og selvfølgelig tjene penger.
Mulig tiden er inne for å selge Philly Shipyard for Aker
Redigert 17.11.2022 kl 20:40
Du må logge inn for å svare
bravi
20.11.2022 kl 05:41
4990
Ja det opplæringsprogrammet må nok fortsette lenge. Folkene som har lært endel og skaffet seg noe erfaring forsvinner raskt til andre bransjer som gjerne betaler litt mere. Skipsverft er lavstatus i Us.
Problemet med navy skipene de holder på å bygge er at det ikke kan brukes subcontractors, det er vanskelig å få til effektiv produksjon med mange uerfarne folk selv om de får 3-4 ukers kursing. Da blir resultatene deretter.
Klart at verftet er mere attraktivt å selge når det er helt oppe å går, bemannet og med kontrakter.
Problemet med navy skipene de holder på å bygge er at det ikke kan brukes subcontractors, det er vanskelig å få til effektiv produksjon med mange uerfarne folk selv om de får 3-4 ukers kursing. Da blir resultatene deretter.
Klart at verftet er mere attraktivt å selge når det er helt oppe å går, bemannet og med kontrakter.
Redigert 20.11.2022 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
JahMason
20.11.2022 kl 10:59
4876
De mener de har beholdt “key personnel”, men ingen tvil om at det har vært vanskelig i 2020/2021. Godt arbeidsledighet er på vei opp og manufacturing Index godt på minus siden i Penns.
De kan vel bruke subcontractors på deler av NSMV prosjektet? Men det er “ US preferred”.
Mener det er natt og dag for Philly Shipyard nå inn mot 2023 vs NSMV tildelingen i 2019/2020.
Et salg i 2020 ville vært dårlig spilt av Aker systemet. Nå er det faktisk mulig å kanskje få 120-180 millioner dollar i en potensiell transaksjon med dagens backlog. Gitt at utsourcing av blast & prime fasiliteten vil gi bedre marginer, kan man kanskje spekulere i om det er første steg i å selge hele Shipyard operasjonen (Philly Shipyard).
De kan vel bruke subcontractors på deler av NSMV prosjektet? Men det er “ US preferred”.
Mener det er natt og dag for Philly Shipyard nå inn mot 2023 vs NSMV tildelingen i 2019/2020.
Et salg i 2020 ville vært dårlig spilt av Aker systemet. Nå er det faktisk mulig å kanskje få 120-180 millioner dollar i en potensiell transaksjon med dagens backlog. Gitt at utsourcing av blast & prime fasiliteten vil gi bedre marginer, kan man kanskje spekulere i om det er første steg i å selge hele Shipyard operasjonen (Philly Shipyard).
Redigert 20.11.2022 kl 13:10
Du må logge inn for å svare
JBFE
20.11.2022 kl 20:23
4704
Steinar nærmer seg pensjonsalder, han har vært en nøkkelperson for verftet siden 2003. Hadde nok vært en fin avsluttning på karrieren å solgt verftet for en god pris.
JahMason
20.11.2022 kl 21:02
3969
Ville vært fantastisk og vel fortjent!
Skal vel få på plass overføring av prime plate fasiliteten, mulig opsjon utøvelse av SRIV #2 og kanskje få gleden av å levere hvert fall skip #1 i NSMV prosjektet føret evt salg av Philly Shipyard.
Har en liten bet på at det kanskje kommer en kontrakt på en serie av noe MR tankere også. Det ville kronet det hele
Skal vel få på plass overføring av prime plate fasiliteten, mulig opsjon utøvelse av SRIV #2 og kanskje få gleden av å levere hvert fall skip #1 i NSMV prosjektet føret evt salg av Philly Shipyard.
Har en liten bet på at det kanskje kommer en kontrakt på en serie av noe MR tankere også. Det ville kronet det hele
Redigert 20.11.2022 kl 21:09
Du må logge inn for å svare
Winter
20.11.2022 kl 22:47
3888
"Har en liten bet på at det kanskje kommer en kontrakt på en serie av noe MR tankere også."
Er det en magefølelse eller basert på noe som er på gang, altså de skal bygges bare uvist av hvem?
Jeg foretrekker (som du vet fra XI :-) å ha et salg av verftet litt senere, kunne tenke meg litt utbytte først dersom de tenker å betale det med tiden, men uansett de må nok bevise at de tjener penger. gjør de det med full ordrebok mange år frem i tid, pluss full arbeidsstyrke så snakker man. Er redd verftet blir solgt litt til underpris dersom det selges for tidlig. Går utifra at mange ville vente et år å kanskje få x kr mer pr. aksje.
Kjellemo
20.11.2022 kl 22:58
3863
Er Philly Shipyard mye diskutert på XI? Alt for lite interesse rundt denne aksjen her.
JahMason
21.11.2022 kl 06:46
3779
Kun en magefølelse og håp om en ytterligere backlog før potensielt salg av selskapet til en enda bedre pris.
Philly Shipyard har lagd mange fler Tankere enn noe annnen type skip. Det er dette de kan godt! Fra AMSC sin rapport:
Jones Act Market
No tankers on order leading to additional fleet contraction
Only two yards have sufficiently large dry docks to build Jones Act MR tankers:
Philly Shipyard
General Dynamics NASSCO
Begge har fullt opp med eksisterende backlog ut 2026/2027.
Det er en bunke med skip som passerer 30 år i 2027.
Samtidig er energiprisene høye og det er mye fokus på at den kommersielle US flåten er alt for liten.
Diskuteres noe på XI, men skulle gjerne vært mer engasjement og oppmerksomhet rundt selskapet :)
Philly Shipyard har lagd mange fler Tankere enn noe annnen type skip. Det er dette de kan godt! Fra AMSC sin rapport:
Jones Act Market
No tankers on order leading to additional fleet contraction
Only two yards have sufficiently large dry docks to build Jones Act MR tankers:
Philly Shipyard
General Dynamics NASSCO
Begge har fullt opp med eksisterende backlog ut 2026/2027.
Det er en bunke med skip som passerer 30 år i 2027.
Samtidig er energiprisene høye og det er mye fokus på at den kommersielle US flåten er alt for liten.
Diskuteres noe på XI, men skulle gjerne vært mer engasjement og oppmerksomhet rundt selskapet :)
Kjellemo
21.11.2022 kl 16:36
3652
Utrolig at "markedet" priser kursen på Philly Shipyard 10 prosent lavere i dag, enn siste dagen før de fikk kontrakten på 10 milliarder. Forstå det den som vil.
Er du på Discord siden for Mpcc, JahMason?
Er du på Discord siden for Mpcc, JahMason?
JahMason
21.11.2022 kl 19:56
3553
Jeg forstår at det er risiko knyttet til alle investeringer og q3 tallene tok nok bort noe av oppsiden på de første 1-3 skipene. Men jeg forstår ikke dagens prising, så jeg kjøpte en stor post og kjøper videre litt smått hver dag.
Nei Kjellemo, kun PHLY for øyeblikket. Har tro på at noe skjer her i løpet av de neste 10-12mnd. Så får vi se om det blir gevinst eller tap denne gangen. Synd man ikke vet fasit før etterpå
Nei Kjellemo, kun PHLY for øyeblikket. Har tro på at noe skjer her i løpet av de neste 10-12mnd. Så får vi se om det blir gevinst eller tap denne gangen. Synd man ikke vet fasit før etterpå
Kjellemo
21.11.2022 kl 20:35
3516
Jeg har også tro på at de igjen skal utbetale utbytte med tiden. Spesielt den siste kontrakten føler jeg meg trygg på at gir oss klingende mynt i kassa. Ble 300 stk til på meg i dag, selv om kassa er tom og posten her egentlig allerede er fylt over maks nivå for meg.
Hadde du vært på Discord siden til Mpcc, kunne vi gjerne utvekslet litt mer info om Philly Shipyard på en enklere måte.
Hadde du vært på Discord siden til Mpcc, kunne vi gjerne utvekslet litt mer info om Philly Shipyard på en enklere måte.
Phly er neste selskap som blir kjøpt opp i Røkkesystemet.
Det tror jeg er meget sannsynlig nå.
Det tror jeg er meget sannsynlig nå.
JahMason
22.11.2022 kl 07:51
3313
Jeg tenker det samme. Kommer plutselig en melding over natten bare i slike selskaper.
-
«
- 1
- 2 »