Flyr: Emisjonskursen er på 1 øre!"
"Flyr gjør nå et forsøk på å hente 430 millioner kroner i en rettet emisjon med SpareBank 1 Markets, Carnegie og Arctic Securities. Emisjonskursen er på 1 øre!"
Winter is Here
03.11.2022 kl 07:40
22149
Hvor er kjendisinvestorer når man trenger de ?
Muligens det er den siste emisjonen til flyr både på godt og hvondt...
Muligens det er den siste emisjonen til flyr både på godt og hvondt...
vikingfan
03.11.2022 kl 07:48
22054
SomSa
03.11.2022 kl 08:23
21797
Dessverre har mange nye investorer uten erfaring kjøpt aksjen og det blir en tris og lærerik dag for dem. Noen kjøper pga grådighet og spekulasjon selv om de vet om store risikoen i slike aksjer og jeg føler ikke synd på dem. Staten har økt skatt på aksjegevinst og tap. Man får ca. 38% av tapet ..................
Gullhaugen
03.11.2022 kl 08:35
21671
Selg og kom inn her så kan man ta igjen tapet
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/13/7944980/clean-earth-acquisition-kjoper-alternus-energy
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/13/7944980/clean-earth-acquisition-kjoper-alternus-energy
HP17
03.11.2022 kl 08:39
21583
Staten har økt skatt på aksjegevinst og tap. Man får ca. 38% av tapet ..................Stemmer det?
Av gevinst er rett, men staten har vel ikke økt fradraget for tap helt opp til 38%?
Av gevinst er rett, men staten har vel ikke økt fradraget for tap helt opp til 38%?
Ulogisk
03.11.2022 kl 09:02
21398
Odi.1 skrev Ett Øre , sluttet dem å produsere i 1972
Hahahaha....Godt sagt🤣🤣🤣🤣🤣
Gullhaugen
03.11.2022 kl 09:47
21130
Flyr skal halvere seg minst 3 ganger til. Galskap å kjøpe nå. Putt heller kapitalen inn i et selskap/marked/ bransje hvor det er knapphet på produktet og hvor betalingen er eventyrlig :)
EnAksjeTil
03.11.2022 kl 09:58
21050
Håper uerfarne investorer tar lærdom av dette. Har ikke manglet på advarsler angående denne og flyselskaper generelt. Satser litt på 12 øre i dag og at robotene henter inn noe av fallet. Muligheter å dra inn 10-20% på timer i dag
fervex
03.11.2022 kl 10:06
20985
De som kjøper på 1 øre har fortsatt gjort det bra om de selger på 12 øre. Jeg tror jeg ville holdt meg unna denne en stund til.
trek
03.11.2022 kl 10:17
20903
Er det Spetalen og Fredly igjen som inviteres til å spytte inn 1 øre for aksjen? Aksjene kommer til å gå ut igjen på 2-3 øre de neste dagene, og de har puttet noen titalls millioner risikofritt i lomma. Og her sitter folk og kjøper aksjer for 12 øre stykket
Aldara
03.11.2022 kl 10:25
20828
De som får emisjonsaksjer burde være bundet opp til tid ! At de må sitte med aksjene en viss periode fex 6 mnd før de kan selge! Ellers er det meningsløst å handle over børs nå!
BMjelde
03.11.2022 kl 10:32
20787
Det er intet mindre enn spinnvilt at den nå omsettes 10 ganger emisjonskurs. Hva tror dere skjer når de nye aksjene treffer markedet? Her er det utrolig mange småinvestorer inne som ikke skjønner bæret. Helt utrolig dette.
SomSa
03.11.2022 kl 10:39
20744
Det er mange amatører som ikke forstår hva er en emisjon og en emisjon på 1 øre betyr.
Synd at de taper såvidt mye i 3. kvartal. Norge trenger Flyr for å opprettholde konkurranse. Og folk liker selskapet.
Noen ganger virker det som de har litt for lave priser på billettene. Du burde kunne redusere tapene.
Forbrukerne bør velge Flyr i større grad, for med det å bidra til god konkurranse i markedet. Et velfungerende
Flyr vil være bra for norsk økonomi.
Norske myndigheter må fortsette med å utvikle det norske luftfartssystemet. Herunder se over de ulike flyplassenes
tilbringerårer, tilbringersystemer, rimelig parkering osv. Alt for å sørge for å utvikle Norge best mulig. Alt henger sammen
med alt innenfor dette her. Velfungerende næringsliv, overnattingstilbud, attraksjoner, arbeidsplasser osv.
Noen ganger virker det som de har litt for lave priser på billettene. Du burde kunne redusere tapene.
Forbrukerne bør velge Flyr i større grad, for med det å bidra til god konkurranse i markedet. Et velfungerende
Flyr vil være bra for norsk økonomi.
Norske myndigheter må fortsette med å utvikle det norske luftfartssystemet. Herunder se over de ulike flyplassenes
tilbringerårer, tilbringersystemer, rimelig parkering osv. Alt for å sørge for å utvikle Norge best mulig. Alt henger sammen
med alt innenfor dette her. Velfungerende næringsliv, overnattingstilbud, attraksjoner, arbeidsplasser osv.
hill
03.11.2022 kl 11:21
20540
"In addition, the Board of Directors intends to propose a subsequent offering towards existing shareholders unable to participate in the Private Placement,
potentially raising another NOK 100 million to the Company in gross proceeds."
Må gå ut ifra, at eksisterende aksjonærer får kjøpt aksjer til samme pris i tilleggsemisjonen, som kjøperne i Private Placement.
Da bør det kanskje være en ide' å sikre seg noen lodd nå og få kjøpt seg inn til dagens lave prisen,
med tanke på å få delta i tilleggsemisjonen til absolutt bunnpris?
Q3 resultatet var vel ganske bra, spesiellt med tanke på dagens labre marked generellt.
Har en tro på at FLYR vil klare seg nå, etter denne kapitalinhentingen,
kan dett kanskje være tiden for å sikre seg noen billige lodd.
https://newsweb.oslobors.no/message/574605
potentially raising another NOK 100 million to the Company in gross proceeds."
Må gå ut ifra, at eksisterende aksjonærer får kjøpt aksjer til samme pris i tilleggsemisjonen, som kjøperne i Private Placement.
Da bør det kanskje være en ide' å sikre seg noen lodd nå og få kjøpt seg inn til dagens lave prisen,
med tanke på å få delta i tilleggsemisjonen til absolutt bunnpris?
Q3 resultatet var vel ganske bra, spesiellt med tanke på dagens labre marked generellt.
Har en tro på at FLYR vil klare seg nå, etter denne kapitalinhentingen,
kan dett kanskje være tiden for å sikre seg noen billige lodd.
https://newsweb.oslobors.no/message/574605
Muggost
03.11.2022 kl 11:36
20457
@hill: "Q3 resultatet var vel ganske bra." Krise-emisjon på 1 øre/aksjen etter fremlagt kvartalsrapport tyder vel på at denne utallelsen er vel omtrent så langt unna virkeligheten som det går an å komme. Hvis Q3 resultatet hadde vært bra, hadde det ikke vært nødvendig å hente mer penger....
@Sannheten: "Norske myndigheter må fortsette med å utvikle det norske luftfartssystemet. Herunder se over de ulike flyplassenes
tilbringerårer, tilbringersystemer, rimelig parkering osv."
Norske myndigheter tilrettelegger det norske luftfartssystemet ved å la Avinor bygge nye flyplasser ved f.eks Bodø og Mo-i-Rana. Ut over det må markedet ordne opp selv.
@Sannheten: "Norske myndigheter må fortsette med å utvikle det norske luftfartssystemet. Herunder se over de ulike flyplassenes
tilbringerårer, tilbringersystemer, rimelig parkering osv."
Norske myndigheter tilrettelegger det norske luftfartssystemet ved å la Avinor bygge nye flyplasser ved f.eks Bodø og Mo-i-Rana. Ut over det må markedet ordne opp selv.
Skatteeffekten på tap og gevinst er den samme, 35,2% i 2022 og 37,84 i 2023. Det kalles symmetriprinsippet.
Record
03.11.2022 kl 11:59
20315
Flere av de selger på 12-13 øre nå , de vil kunne holde kursen lav lenge og allikevel tjene godt på sine transaksjoner .
Tror det er greit og holde seg unna denne til de viser noen resultater som kan prissettes .
Har ingen aksjer i denne , bare ett tips .
Tror det er greit og holde seg unna denne til de viser noen resultater som kan prissettes .
Har ingen aksjer i denne , bare ett tips .
hill
03.11.2022 kl 13:03
20138
@ Myggost - Her lukter det, også i tillegg, SHORT av det du svarer. Du unnlot glatt å legge ved "spesiellt med tanke på dagens labre marked generellt."
De som har fulgt FLYR fra oppstarten, vet også at selskapet hadde oppstart på verst tenkelig tidspunkt - like før Coronanedstengingen.
Selskapet, omtrent gjeldfritt, har likevel klart seg til nå.
Med tilførsel av nesten kr. 530 mill (innk. tilleggsemisjonen), bør selskapet kunne overleve dagens stramme marked.
En annen sak er, at kyniske shortere, ikke gjør situasjonen lettere for selskaper, som allerede har det tungt i et utfordrende marked.
De som har fulgt FLYR fra oppstarten, vet også at selskapet hadde oppstart på verst tenkelig tidspunkt - like før Coronanedstengingen.
Selskapet, omtrent gjeldfritt, har likevel klart seg til nå.
Med tilførsel av nesten kr. 530 mill (innk. tilleggsemisjonen), bør selskapet kunne overleve dagens stramme marked.
En annen sak er, at kyniske shortere, ikke gjør situasjonen lettere for selskaper, som allerede har det tungt i et utfordrende marked.
Redigert 03.11.2022 kl 13:07
Du må logge inn for å svare
badkrukan
03.11.2022 kl 13:15
20087
sturedenlure
03.11.2022 kl 13:37
19986
I god tid før flyr hadde sin første flyvning ble innlegget nedenfor postet i en annen flyr tråd (med det artige navnet: er bunnen nådd?).
Så man kan vel ikke si at man ikke ble advart, men hvordan føler dere selv det har gått??
sturedenlure
24.03.2021 kl 22:23
4238
Virker som det er mange også i denne Flyrtråden som ikke forstår hvordan flybransjen fungerer!
1. Det er selvfølgelig masse tilgjengelige fly i markedet om dagen både hos produsenter og leasingselskaper. Men det er nå en gang slik at disse driver også forretning, dvs. at de helst vil beholde kontrakter som er inngått fremfor å leve med risikoen å måtte finne en ny kunde (de vokser heller ikke på trær om dagen).
At Flyr kommer til å få billig fly i forhold til i et normalt marked er helt klart, men dette betyr at alle de andre selskapene også får reforhandlet sine eksisterende kontrakter. Alternativet er at de blir kansellert og forhandlet på nytt! Ergo Flyr får ikke billigere fly enn andre, kanskje snarere tvert imot for dette er en bransje hvor kvantum er helt essensielt i forhandlinger.
2. Flyr vil også pådra seg gjeld, det har seg slik at leasing kontrakter blir bokført som gjeld i denne verden enten man liker det eller ikke. Selv om en del selskaper har mye gjeld er det ikke slik at disse pengene er brukt på fest og moro, det er som regel forbundet med noen eiendeler.
3. Når det gjelder rutenett er det ikke bare å velge og vrake, flybransjen er ikke som å drive Johannsens bussruter hvor man kan starte og stoppe akkurat som det passer en selv. Her kreves først og fremst driftstillatelser (såkalt AOC). Norge er heller ikke med i EU og har derfor ikke del i alle de Europeiske luftfartsavtalene, derfor trengs det trolig flere driftstillatelser for å få tilgang på de forskjellige rutenettene.
Det er også slik at for å fly inn eller ut fra en flyplass kreves start/landingsrettigheter (såkalt slotts). På de mest attraktive flyplassene er ikke disse så lett å få tak i selv ikke i disse dager, selskapene tviholder på disse i det lengste når de først har fått de – dog alt er til salgs for rett pris.
4. For å drifte en Boeing 737-800 (NG) kreves det også crew både i luften og på bakken, bare i luften trengs det ca. 17stk pr. fly (5 i cockpit og 12 i cabin) for å drifte 7 dager i uken 365 dager i året, dette er basert på to skift. Det er et krav fra luftfartstilsynet at alle disse må skoleres inn i selskapets driftstillatelse før en passasjer kan sette sine ben ombord, dette koster penger.
5. Flyr har hentet inn 600 millioner – ja det er mye penger, men i denne bransjen holder ikke det lenge hvis ikke alt klaffer fra dag 1. ColorAir med 3 fly brant av ca. 450 millioner på 11 måneder før de gikk konk, Braathen’s gikk fra å ha masse penger på konto og eie 26 fly til å selge alle flyene, lease de tilbake og bli overtatt av SAS som et ‘’konkursbo’’ – det trengs vel ikke nevnes hvem som ledet selskapet i denne perioden.
Ledelsen i Flyr stammer stort sett fra Norwegian og siden disse er så dyktige til å drive flyselskap
kan det jo være greit å spørre seg, hvorfor ‘’sluttet’’ de en etter en…
Når det er sagt - konkurranse er bra for forbrukerne.
Lykke til med investeringene!
Så man kan vel ikke si at man ikke ble advart, men hvordan føler dere selv det har gått??
sturedenlure
24.03.2021 kl 22:23
4238
Virker som det er mange også i denne Flyrtråden som ikke forstår hvordan flybransjen fungerer!
1. Det er selvfølgelig masse tilgjengelige fly i markedet om dagen både hos produsenter og leasingselskaper. Men det er nå en gang slik at disse driver også forretning, dvs. at de helst vil beholde kontrakter som er inngått fremfor å leve med risikoen å måtte finne en ny kunde (de vokser heller ikke på trær om dagen).
At Flyr kommer til å få billig fly i forhold til i et normalt marked er helt klart, men dette betyr at alle de andre selskapene også får reforhandlet sine eksisterende kontrakter. Alternativet er at de blir kansellert og forhandlet på nytt! Ergo Flyr får ikke billigere fly enn andre, kanskje snarere tvert imot for dette er en bransje hvor kvantum er helt essensielt i forhandlinger.
2. Flyr vil også pådra seg gjeld, det har seg slik at leasing kontrakter blir bokført som gjeld i denne verden enten man liker det eller ikke. Selv om en del selskaper har mye gjeld er det ikke slik at disse pengene er brukt på fest og moro, det er som regel forbundet med noen eiendeler.
3. Når det gjelder rutenett er det ikke bare å velge og vrake, flybransjen er ikke som å drive Johannsens bussruter hvor man kan starte og stoppe akkurat som det passer en selv. Her kreves først og fremst driftstillatelser (såkalt AOC). Norge er heller ikke med i EU og har derfor ikke del i alle de Europeiske luftfartsavtalene, derfor trengs det trolig flere driftstillatelser for å få tilgang på de forskjellige rutenettene.
Det er også slik at for å fly inn eller ut fra en flyplass kreves start/landingsrettigheter (såkalt slotts). På de mest attraktive flyplassene er ikke disse så lett å få tak i selv ikke i disse dager, selskapene tviholder på disse i det lengste når de først har fått de – dog alt er til salgs for rett pris.
4. For å drifte en Boeing 737-800 (NG) kreves det også crew både i luften og på bakken, bare i luften trengs det ca. 17stk pr. fly (5 i cockpit og 12 i cabin) for å drifte 7 dager i uken 365 dager i året, dette er basert på to skift. Det er et krav fra luftfartstilsynet at alle disse må skoleres inn i selskapets driftstillatelse før en passasjer kan sette sine ben ombord, dette koster penger.
5. Flyr har hentet inn 600 millioner – ja det er mye penger, men i denne bransjen holder ikke det lenge hvis ikke alt klaffer fra dag 1. ColorAir med 3 fly brant av ca. 450 millioner på 11 måneder før de gikk konk, Braathen’s gikk fra å ha masse penger på konto og eie 26 fly til å selge alle flyene, lease de tilbake og bli overtatt av SAS som et ‘’konkursbo’’ – det trengs vel ikke nevnes hvem som ledet selskapet i denne perioden.
Ledelsen i Flyr stammer stort sett fra Norwegian og siden disse er så dyktige til å drive flyselskap
kan det jo være greit å spørre seg, hvorfor ‘’sluttet’’ de en etter en…
Når det er sagt - konkurranse er bra for forbrukerne.
Lykke til med investeringene!
Muggost
Ja, det skal bygges nye i Bodø og Mo i Rana. Jeg har vært for dette.
Tromsø generalopprustes.
Ny 110 km/t E 39 mellom Kristiansand og Stavanger vil hjelpe lufthavnene i disse byene. (Her stiger også eiendomsmarkedet mest i Norge).
Kristiansand lufthavn burde fått en kortere tilbringervei. Kanskje under flyplassen på slutten ?
Bedre veier inn mot Bergen sydfra, vil kunne hjelpe Bergen lufthavn litt.
Flytog til Hamar vil hjelpe Oslo lufthavn.
Integrert intercity ved Sandefjord lufthavn vil hjelpe denne. Sånne forbedringer over det ganske land vil hjelpe luftfartssystemet.
Og f.eks. gratis ferger.
Metro i Bergen, vil hjelpe Bergen lufthavn.
Mange ønsker et gjenåpnet Rygge. Da vil totalmarkedet i Norge og på Østlandet øke litt også.
Bedre veier i Trøndelag hjelper Trondheim lufthavn.
Tunneler til øyer utenfor Ålesund hjelper Ålesund lufthavn.
Som følge av alt dette, får vi et sterkere luftfartssystem i Norge.
Et Norge med bedre samferdsel, tiltrekker seg lettere enn ellers, bedrifter og verdiskapning.
Ja, det skal bygges nye i Bodø og Mo i Rana. Jeg har vært for dette.
Tromsø generalopprustes.
Ny 110 km/t E 39 mellom Kristiansand og Stavanger vil hjelpe lufthavnene i disse byene. (Her stiger også eiendomsmarkedet mest i Norge).
Kristiansand lufthavn burde fått en kortere tilbringervei. Kanskje under flyplassen på slutten ?
Bedre veier inn mot Bergen sydfra, vil kunne hjelpe Bergen lufthavn litt.
Flytog til Hamar vil hjelpe Oslo lufthavn.
Integrert intercity ved Sandefjord lufthavn vil hjelpe denne. Sånne forbedringer over det ganske land vil hjelpe luftfartssystemet.
Og f.eks. gratis ferger.
Metro i Bergen, vil hjelpe Bergen lufthavn.
Mange ønsker et gjenåpnet Rygge. Da vil totalmarkedet i Norge og på Østlandet øke litt også.
Bedre veier i Trøndelag hjelper Trondheim lufthavn.
Tunneler til øyer utenfor Ålesund hjelper Ålesund lufthavn.
Som følge av alt dette, får vi et sterkere luftfartssystem i Norge.
Et Norge med bedre samferdsel, tiltrekker seg lettere enn ellers, bedrifter og verdiskapning.
Redigert 03.11.2022 kl 14:08
Du må logge inn for å svare
DownLight
03.11.2022 kl 14:19
19819
Flyr bør ikke selge flybilletter for billig.
Og nordmenn bør støtte Flyr ved å fly med dem. Vi trenger konkurransen som Flyr bidrar
med i norsk luftfart. Flyr må gjøre hva de kan for å krympe tapene. Fri mer til nordmenn,
skandinaviere og nord-europeere vis a vis å opprettholde konkurranse for moderate billettpriser.
Jeg synes ikke det er så pent av Sundt å shorte her. Vi tenkte å hjelpe Sundt med privat
brygge vis a vis byplansjefen, men mistet litt lysten nå. La oss støtte opp om Flyr ved å
fly med de. Legg på prisene litt Flyr.
Flyr kunne vurdere å fly fra Rygge. Å spesialisere seg på bl.a. den. Folk som sogner til
Rygge ER VILLIGE TIL Å BETALE VESENTLIG MER FOR FLYBILLETTENE. Over 1 million
innbyggere sogner til Rygge. Disse vil strekke seg langt for å kunne fly fra/til Rygge.
I en oppbyggingsfase av Rygge burde parkering gjøres veldig billig. Rygge vil øke total-
markedet. Rygge kan få vesentlig kortere check-in tider enn OSL og andre. Bilparkering
på Rygge bør flyttes nærmere døra. For kjapp og effektiv operasjon vil folk betale mye
mye mer for flybillettene. Rygge har potensiale i fremtiden. Og uthenting av dette vil OSL
ikke merke. Mye er nye kunder som ellers ikke er der. Og økt totalmarked på
Østlandet og i Norge. Vei- og togforbindelse kan bli mye bedre på Rygge i fremtiden.
Flyr har nå frem til midtnatt veldig billige tilbud. Fly med de.
Alicante
Fra 399 kr
Barcelona
Fra 399 kr
Berlin
Fra 299 kr
Brussel
Fra 349 kr
Málaga
Fra 399 kr
Nice
Fra 399 kr
Paris
Fra 349 kr
Roma
Fra 349 kr
Og nordmenn bør støtte Flyr ved å fly med dem. Vi trenger konkurransen som Flyr bidrar
med i norsk luftfart. Flyr må gjøre hva de kan for å krympe tapene. Fri mer til nordmenn,
skandinaviere og nord-europeere vis a vis å opprettholde konkurranse for moderate billettpriser.
Jeg synes ikke det er så pent av Sundt å shorte her. Vi tenkte å hjelpe Sundt med privat
brygge vis a vis byplansjefen, men mistet litt lysten nå. La oss støtte opp om Flyr ved å
fly med de. Legg på prisene litt Flyr.
Flyr kunne vurdere å fly fra Rygge. Å spesialisere seg på bl.a. den. Folk som sogner til
Rygge ER VILLIGE TIL Å BETALE VESENTLIG MER FOR FLYBILLETTENE. Over 1 million
innbyggere sogner til Rygge. Disse vil strekke seg langt for å kunne fly fra/til Rygge.
I en oppbyggingsfase av Rygge burde parkering gjøres veldig billig. Rygge vil øke total-
markedet. Rygge kan få vesentlig kortere check-in tider enn OSL og andre. Bilparkering
på Rygge bør flyttes nærmere døra. For kjapp og effektiv operasjon vil folk betale mye
mye mer for flybillettene. Rygge har potensiale i fremtiden. Og uthenting av dette vil OSL
ikke merke. Mye er nye kunder som ellers ikke er der. Og økt totalmarked på
Østlandet og i Norge. Vei- og togforbindelse kan bli mye bedre på Rygge i fremtiden.
Flyr har nå frem til midtnatt veldig billige tilbud. Fly med de.
Alicante
Fra 399 kr
Barcelona
Fra 399 kr
Berlin
Fra 299 kr
Brussel
Fra 349 kr
Málaga
Fra 399 kr
Nice
Fra 399 kr
Paris
Fra 349 kr
Roma
Fra 349 kr
Redigert 03.11.2022 kl 16:00
Du må logge inn for å svare
lynx
03.11.2022 kl 16:22
19494
Å se handelen i Flyr i dag minner om Tyskland i mellomkrigstiden, folk måtte ha en trillebår med sedler for å kjøpe et brød, helt verdiløse. Føler med aksjonærene, tragisk selskap
Single Malt
03.11.2022 kl 17:10
19340
Ojoj, hvorfor kjøper folk en aksje til 1000% over varslet emisjonskurs?
Muggost
03.11.2022 kl 17:13
19393
@hill, du skal bare anklage meg for hva du vil. Hadde jeg visst at emisjonen kom på så lav kurs hadde jeg selvsagt shortet Flyr. Det er det sikkert mange som har gjort også, men det er som en annen her sier: Her er det nok mange som ikke vet hvordan flybransjen fungerer. Og det er jo DU som skriver at kvartalstallene var bra, ikke jeg. Når de har en omsetning på 610 MNOK og har et resultat på -232 MNOK, da har man ikke levert et bra resultat. Et bra resultat ville vært 232 MNOK i pluss. Eller skal vi si "spesiellt med tanke på dagens labre marked generellt" ville det vært bra å bare komme over 0. 232 millioner i tap delt på 667.000 pax, blir 347 kroner i tap pr passasjer. Mao, hvis flyr øker billettprisen med 350 kr billetten så kommer de kanskje opp på 0 i resultat. Man kan faktisk si at man hjelper flyselskapet ved å IKKE fly med dem! Da taper de mindre penger.
Hvis de får inn 530 millioner kroner nå, og så taper 232 millioner kroner i kvartalet, hvor mange kvartaler vil det gå før de kommer med enda en kriseemisjon? You do the math...
@Sannheten: Du tuller nå, ikke sant? Utbedre veier mellom Stavanger, Kristiansand og Torp vil jo ikke skaffe flere kunder til de flyplassene. Det vil bare gjøre det enklere for de eksisterende kundene å komme til flyplassen. Det blir ikke flere ruter til Granca av den grunn. Flytog fra Hamar: Joda, men hvem vil vel ta flytoget når det koster 4 ganger så mye som å kjøre selv?
Rygge... Dere må legge vekk Rygge nå. Rygge er død. Forsvaret ønsker ikke sivil virksomhet der så Rygge kommer aldri til å gjenoppstå. Og selv om det kanskje skulle endres, så blir kapitalbehovet så enormt at den flyplassen aldri noensinne kommer til å tjene penger. Det er for kort avstand til Gardermoen og Gøteborg som begge har vesentlig bedre rutetilbud.
Flyr er konkurs. De har bare ikke skjønt det enda.
Det er sannhet bak dette ordtaket: "Hva er enkleste måte å bli millionær på? Jo hvis du allerede er milliardær, også starter du flyselskap!" :-D
Hvis de får inn 530 millioner kroner nå, og så taper 232 millioner kroner i kvartalet, hvor mange kvartaler vil det gå før de kommer med enda en kriseemisjon? You do the math...
@Sannheten: Du tuller nå, ikke sant? Utbedre veier mellom Stavanger, Kristiansand og Torp vil jo ikke skaffe flere kunder til de flyplassene. Det vil bare gjøre det enklere for de eksisterende kundene å komme til flyplassen. Det blir ikke flere ruter til Granca av den grunn. Flytog fra Hamar: Joda, men hvem vil vel ta flytoget når det koster 4 ganger så mye som å kjøre selv?
Rygge... Dere må legge vekk Rygge nå. Rygge er død. Forsvaret ønsker ikke sivil virksomhet der så Rygge kommer aldri til å gjenoppstå. Og selv om det kanskje skulle endres, så blir kapitalbehovet så enormt at den flyplassen aldri noensinne kommer til å tjene penger. Det er for kort avstand til Gardermoen og Gøteborg som begge har vesentlig bedre rutetilbud.
Flyr er konkurs. De har bare ikke skjønt det enda.
Det er sannhet bak dette ordtaket: "Hva er enkleste måte å bli millionær på? Jo hvis du allerede er milliardær, også starter du flyselskap!" :-D
Redigert 03.11.2022 kl 17:15
Du må logge inn for å svare
HP17
03.11.2022 kl 17:27
19348
For en skandaleemisjon. Sluttkurs rundt 27 øre og emisjon helt nede på 1 øre. Dette er jo værre en alt en har sett i oljeservice. Er det ny norgesrekord ved emisjon?
@Muggost, jeg tuller ikke. E 39 Kristiansand - Stavanger har vært en krokete krøttersti med 60 og 70 km/t. Egentlig en skam mellom
to såvidt store by-områder i Norge. Når vi får 110 km/t og kortere strekning i en rakere linjeføring, så endrer ting seg her. Det vil
oppstå nye kunder. Og eksisterende kunder vil reise noe oftere. Det har blitt satt opp ferge fra Nord-Nederland til Kristiansand. Sånt
kan lett bety større interesse utenifra for områdene i mellom Kristiansand og Sandnes/Stavanger. Det kan også komme mer industri
her uten at jeg kan gå inn på hva dette kan dreie seg om. Tids- og reisekostnader i tilbringersystemet til flyplass, slår selvfølgelig
ut på etterspørselen etter flyreiser.
Når Torp får integrert intercity, og Oslo/Drammen - Skien er ferdig, og Kongsberg - Drammen i inntilliggende operasjon med dette,
vil enkelheten for å bruke Torp bli bedre. Dette vil selvsagt ha betydning for flyreisetilbuds etterspørselen på Torp. Herunder hvordan
byer som Tønsberg og Larvik velger å løse sin fremtidsrettede tilknytning til dette. Og folk fra hele verden vil oppleve det som mer
behagelig å reise via Torp. Og dette igjen vil bidra til mer internasjonalisering i oppfangsområde til Torp. Selvsagt påvirker dette fly-
reisetilbuds etterspørselen.
Vi er lite opptatt av flere reisende til Granca. Strategien bør være å søke flere arbeidsreiser i Norden, Nord-Europa og øvrige Europa.
Og at vi tenker verdiskapning. Noen flere fritids sydenreiser kommer som bonus. Fritidsreiser kan også dreie seg om til/fra andre
steder. Reiser til/fra Nord-Amerika og Asia kan det også bli mer av via bl.a. Rygge. Flytoget må gjøres billig.
Det er helt greit for det norske Forsvaret med sivil på Rygge. Det er for langt, tidkrevende og dyrt til Gardermoen og Gøteborg.
Uten flyplass så svekkes Østfold og omegn i en grad som slettes ikke er bra for Østfold og omegn. Østfold og omegn egner seg
for industri og internasjonalisering. Rygge flyplass har det nest største innbyggerunderlaget av alle flyplasser i Norge. Og klart
potensialet til å komme langt over break even nivå for flyplasser. Se på Torp. Den går med gode overskudd. Og hovedpoenget
her er jo ikke selve flyplassens bedriftsøkonomiske overskudd, men de samfunnsøkonomiske gevinstene i regionen. OSL vil
ikke merke om Rygge fikk 2,5 - 4 mill. pass. i året. Mye av dette vil være trafikanter som ellers ikke er der. Østlandet totalt vil
få flere besøkende med også et sivilt operativt Rygge. OSL vil kanskje miste noen, men vinne noen samtidig ved økt reising
fra/til Østlandet når Rygge er med her. OSL vil vokse i kraft av sin størrelse. Så summen for OSL blir ikke merkbar med sitt
kommende nivå på 30 - 34 mill. pass. Mens hele Østlandet vil bli mye mer kurant og lettvint å komme ut fra og inn til. Noe
som hele Østlandet og Norge vil vinne på.
to såvidt store by-områder i Norge. Når vi får 110 km/t og kortere strekning i en rakere linjeføring, så endrer ting seg her. Det vil
oppstå nye kunder. Og eksisterende kunder vil reise noe oftere. Det har blitt satt opp ferge fra Nord-Nederland til Kristiansand. Sånt
kan lett bety større interesse utenifra for områdene i mellom Kristiansand og Sandnes/Stavanger. Det kan også komme mer industri
her uten at jeg kan gå inn på hva dette kan dreie seg om. Tids- og reisekostnader i tilbringersystemet til flyplass, slår selvfølgelig
ut på etterspørselen etter flyreiser.
Når Torp får integrert intercity, og Oslo/Drammen - Skien er ferdig, og Kongsberg - Drammen i inntilliggende operasjon med dette,
vil enkelheten for å bruke Torp bli bedre. Dette vil selvsagt ha betydning for flyreisetilbuds etterspørselen på Torp. Herunder hvordan
byer som Tønsberg og Larvik velger å løse sin fremtidsrettede tilknytning til dette. Og folk fra hele verden vil oppleve det som mer
behagelig å reise via Torp. Og dette igjen vil bidra til mer internasjonalisering i oppfangsområde til Torp. Selvsagt påvirker dette fly-
reisetilbuds etterspørselen.
Vi er lite opptatt av flere reisende til Granca. Strategien bør være å søke flere arbeidsreiser i Norden, Nord-Europa og øvrige Europa.
Og at vi tenker verdiskapning. Noen flere fritids sydenreiser kommer som bonus. Fritidsreiser kan også dreie seg om til/fra andre
steder. Reiser til/fra Nord-Amerika og Asia kan det også bli mer av via bl.a. Rygge. Flytoget må gjøres billig.
Det er helt greit for det norske Forsvaret med sivil på Rygge. Det er for langt, tidkrevende og dyrt til Gardermoen og Gøteborg.
Uten flyplass så svekkes Østfold og omegn i en grad som slettes ikke er bra for Østfold og omegn. Østfold og omegn egner seg
for industri og internasjonalisering. Rygge flyplass har det nest største innbyggerunderlaget av alle flyplasser i Norge. Og klart
potensialet til å komme langt over break even nivå for flyplasser. Se på Torp. Den går med gode overskudd. Og hovedpoenget
her er jo ikke selve flyplassens bedriftsøkonomiske overskudd, men de samfunnsøkonomiske gevinstene i regionen. OSL vil
ikke merke om Rygge fikk 2,5 - 4 mill. pass. i året. Mye av dette vil være trafikanter som ellers ikke er der. Østlandet totalt vil
få flere besøkende med også et sivilt operativt Rygge. OSL vil kanskje miste noen, men vinne noen samtidig ved økt reising
fra/til Østlandet når Rygge er med her. OSL vil vokse i kraft av sin størrelse. Så summen for OSL blir ikke merkbar med sitt
kommende nivå på 30 - 34 mill. pass. Mens hele Østlandet vil bli mye mer kurant og lettvint å komme ut fra og inn til. Noe
som hele Østlandet og Norge vil vinne på.
Redigert 03.11.2022 kl 18:22
Du må logge inn for å svare
hill
03.11.2022 kl 18:02
19212
@ Muggost
Litt av et resonemang du legger opp til! Mindre passasjerer - bedre resultat!
Har litt mer tro på hva ledelsen i FLYR mener må gjøres:
"Flyr has taken important steps to reduce cash burn to prepare the company for
the challenging winter season ahead. Several popular European destinations will
remain on offer, while domestic routes in Norway will be reduced to a minimum.
The Company will gradually increase its route offering during the spring and
summer of 2023."
Litt av et resonemang du legger opp til! Mindre passasjerer - bedre resultat!
Har litt mer tro på hva ledelsen i FLYR mener må gjøres:
"Flyr has taken important steps to reduce cash burn to prepare the company for
the challenging winter season ahead. Several popular European destinations will
remain on offer, while domestic routes in Norway will be reduced to a minimum.
The Company will gradually increase its route offering during the spring and
summer of 2023."
Muggost
03.11.2022 kl 18:14
19160
Vi får se etter Q1-23 da. Jeg vedder en flaske på at det blir ny emisjon :)
Muggost
03.11.2022 kl 18:22
19125
Tønsberg og Larvik ligger så nærme Torp at det vil ikke bety noe for dem med integrert intercity terminal på Torp. Det eneste som betyr noe i denne sammenhengen er økt folketall. Fler folk = flere som reiser.
Når jeg skriver at forsvaret ikke ønsker sivil trafikk på Rygge, så er det fordi forsvaret ikke ønsker sivil trafikk på Rygge. Da nytter det ikke å påstå at det er greit for dem med sivilt på Rygge. Det er jo også en grunn til at Rygge Sivile Lufthavn gikk konkurs, og det var fordi det ikke var økonomi i å drive flyplass i Østfold. Man må se realitetene i øya altså. Og mens man snakker om sola, Torp går ikke med gode overskudd. Torp gikk med 31 millioner i tap i 2021. Lite trolig at det går noe bedre i 2022, men vi får nå se når årsrapporten kommer ut.
Når jeg skriver at forsvaret ikke ønsker sivil trafikk på Rygge, så er det fordi forsvaret ikke ønsker sivil trafikk på Rygge. Da nytter det ikke å påstå at det er greit for dem med sivilt på Rygge. Det er jo også en grunn til at Rygge Sivile Lufthavn gikk konkurs, og det var fordi det ikke var økonomi i å drive flyplass i Østfold. Man må se realitetene i øya altså. Og mens man snakker om sola, Torp går ikke med gode overskudd. Torp gikk med 31 millioner i tap i 2021. Lite trolig at det går noe bedre i 2022, men vi får nå se når årsrapporten kommer ut.
Jeg mener du er litt rask i konklusjonene dine her nå Muggost. Vi ser hvor mye integrert togstasjon har å si for Gardermoen.
Den er faktisk basisen for hele flyplassen. Det er klart om det blir raskt, behagelig og rimelig å sette seg på et 250 km/t tog
(ja, dobbeltsporet er dimensjonert for dette) fra Skien, Porsgrunn, kanskje Eidanger (fanger opp Sørlandet) og Larvik til Torp,
så blir dette en stor forbedring som vil påvirke brukskuransen og etterspørselen. Man slipper å ta med bil og parkere denne.
Det samme fra Tønsberg, Skoppum, Holmestrand, Sande og Drammen. I Tønsberg rører man en del rundt dette. tror man
kan beholde dagens stasjon. Det bør lages ny stasjon ved travbanen et sted. Da blir traseen kortere, rakere og farten høyere.
Gir kortere reisetid. Tønsberg-området må lage et kollektivt trafikksystem til et reisesentrum som er i og ved den nye stasjonen.
I f.eks. Sverige er slike reisesentrumer vanlig.
Forsvaret har for under et år siden skriftelig skrevet at det er i orden for dem med sivil trafikk der. De sa endog at de synes
det ville vært fint. Sivil terminal fins der, og den kan noen sette i drift igjen om de vil.
Mht. Torp var det kanskje 2020 tall jeg hadde. Med såvidt huskes + 27 mill. kr. Nå har det vært unntakstilstand i særlig luft-
farten med pandemi. Vi må kunne legge normale forhold til grunn. Rygge hadde et rart konsept med Ryanair. Rygge burde
kunne hevde seg minst like bra som Torp. Og normalt går Torp greit. Og er bra for sitt oppfangsområde. Det går også innen-
landstrafikk der. Det bør også Rygge ha. Etterhvert som oppfangsområde til Rygge vokser innbygger- og næringslivsmessig,
og det gjør det, så styrkes grunnlaget for Rygge. Og det blir mer BNP i Rygges område. Dette betyr at det økonomiske grunn-
laget for Rygge vil bli bedre og bedre både bedriftsøkonomisk, luftfartsøkonomisk og samfunnsøkonomisk. Og det er masse
forbedringspotensiale i Rygges tilbringerårer. Rygge kommer, vent å se. Akkurat nå er det vrient, men litt tid frem så aktuali-
seres dette. Et Rygge opp å stå vil ha stor betydning for Østfold og omegn. Herunder et ikke helt ubetydelig innslag av Sverige.
I 2013 hadde Rygge flere passasjerer enn Torp. Og Rygge hadde holdt på kortere tid med sivil flytrafikk enn Torp.
Den er faktisk basisen for hele flyplassen. Det er klart om det blir raskt, behagelig og rimelig å sette seg på et 250 km/t tog
(ja, dobbeltsporet er dimensjonert for dette) fra Skien, Porsgrunn, kanskje Eidanger (fanger opp Sørlandet) og Larvik til Torp,
så blir dette en stor forbedring som vil påvirke brukskuransen og etterspørselen. Man slipper å ta med bil og parkere denne.
Det samme fra Tønsberg, Skoppum, Holmestrand, Sande og Drammen. I Tønsberg rører man en del rundt dette. tror man
kan beholde dagens stasjon. Det bør lages ny stasjon ved travbanen et sted. Da blir traseen kortere, rakere og farten høyere.
Gir kortere reisetid. Tønsberg-området må lage et kollektivt trafikksystem til et reisesentrum som er i og ved den nye stasjonen.
I f.eks. Sverige er slike reisesentrumer vanlig.
Forsvaret har for under et år siden skriftelig skrevet at det er i orden for dem med sivil trafikk der. De sa endog at de synes
det ville vært fint. Sivil terminal fins der, og den kan noen sette i drift igjen om de vil.
Mht. Torp var det kanskje 2020 tall jeg hadde. Med såvidt huskes + 27 mill. kr. Nå har det vært unntakstilstand i særlig luft-
farten med pandemi. Vi må kunne legge normale forhold til grunn. Rygge hadde et rart konsept med Ryanair. Rygge burde
kunne hevde seg minst like bra som Torp. Og normalt går Torp greit. Og er bra for sitt oppfangsområde. Det går også innen-
landstrafikk der. Det bør også Rygge ha. Etterhvert som oppfangsområde til Rygge vokser innbygger- og næringslivsmessig,
og det gjør det, så styrkes grunnlaget for Rygge. Og det blir mer BNP i Rygges område. Dette betyr at det økonomiske grunn-
laget for Rygge vil bli bedre og bedre både bedriftsøkonomisk, luftfartsøkonomisk og samfunnsøkonomisk. Og det er masse
forbedringspotensiale i Rygges tilbringerårer. Rygge kommer, vent å se. Akkurat nå er det vrient, men litt tid frem så aktuali-
seres dette. Et Rygge opp å stå vil ha stor betydning for Østfold og omegn. Herunder et ikke helt ubetydelig innslag av Sverige.
I 2013 hadde Rygge flere passasjerer enn Torp. Og Rygge hadde holdt på kortere tid med sivil flytrafikk enn Torp.
Redigert 03.11.2022 kl 19:05
Du må logge inn for å svare
Muggost
03.11.2022 kl 20:08
5600
Torp hadde 4,99 MNOK i resultat etter skatt i 2020, og da hadde de fått 120 MNOK i offentlig tilskudd pga Corona pandemien.
Hva forsvaret skrev for et år siden er jo egentlig ikke så interessant. Hvis du ser på hva dom skjer nå, så kan ikke sivil trafikk lande eller ta av på Rygge i det hele tatt fordi flyplassens rullebane og instrumentering ikke er godkjent for annet enn militære forhold. Det kan selvsagt endres, men kapitalbehovet for å få til det er så stort at det vil ikke skje. Rygge kunne bestått som sivil lufthavn dersom den ikke hadde hatt konkurranse fra Gardermoen, Gøteborg og til en viss grad Torp. Det var jo nettop dette som velta lasset ved forrige korsvei. Og at de ikke tjente penger på trafikken der selvfølgelig.
Joda, kan hende jeg tar feil og Rygge reiser seg fra asken, men det tror ikke jeg vil skje før Gardermoen er full og de får avslag på bygging av tredje rullebane.
Uansett vil det ikke skje noe tidsnok til å redde Color Air sorry jeg mener Flyr :)
Hva forsvaret skrev for et år siden er jo egentlig ikke så interessant. Hvis du ser på hva dom skjer nå, så kan ikke sivil trafikk lande eller ta av på Rygge i det hele tatt fordi flyplassens rullebane og instrumentering ikke er godkjent for annet enn militære forhold. Det kan selvsagt endres, men kapitalbehovet for å få til det er så stort at det vil ikke skje. Rygge kunne bestått som sivil lufthavn dersom den ikke hadde hatt konkurranse fra Gardermoen, Gøteborg og til en viss grad Torp. Det var jo nettop dette som velta lasset ved forrige korsvei. Og at de ikke tjente penger på trafikken der selvfølgelig.
Joda, kan hende jeg tar feil og Rygge reiser seg fra asken, men det tror ikke jeg vil skje før Gardermoen er full og de får avslag på bygging av tredje rullebane.
Uansett vil det ikke skje noe tidsnok til å redde Color Air sorry jeg mener Flyr :)
Woldemort
03.11.2022 kl 20:34
5653
Må være årets dummeste kommentar: «Prisen per aksje er satt lavt. Dette er for å markere at dette er en restart, sier administrerende direktør i Flyr, Tonje Wikstrøm Frislid».
Da var det kanskje + 27 mill for 2019 da. Det er ikke så lenge siden jeg leste det på Torp.no sine nettsider.
Poenget er at det har vært en langvarig pandemi som satt luftfarten enormt tilbake. Men hvor vi nå kanskje er omlag 18 % under pre Corona året 2019 nivået.
Så fikk vi energi-, forsyningskjede- og inflasjonskrise.
Break even ligger vanligvis rundt 1,5 mill. passasjerer i året.
Det har vært sivil flytrafikk på Rygge. At noe instrumentering angivelig skulle være tatt bort har ikke jeg hørt noe om.
Det var i januar eller februar i år jeg tror Forsvaret skrev dette at sivil var velkommen der.
Det som fikk Ryanair til å bremse var at de valgte å opphøre basen sin der. Pga. noe med arbeidsvilkår og flypassasjeravgift.
Folket i Norge kan presse frem restart av Rygge. Det er fornuftig å restarte Rygge. Men det må baseres på en "større" plan.
Og den må følges. Det må være en strategi her altså.
Det er rett og slett en feilslutning mener jeg, å hevde at Rygge konkurrerer med Gardermoen og Gøteborg.
Gardermoen berøres i realiteten lite av en restart av Rygge. Det vil komme passasjerer fra Østfold og Sverige
som nå ikke reiser med fly. I tillegg noen fra sør for Groruddalen og mellom midtre Østfold og noen fra kanskje
Drammen o.lign. Som følge av Rygge operativt. blir det nok flere passasjerer på Østlandet. Og nesten en økning
som utgjør Rygges trafikk.
Om Rygge kom tror jeg Gøteborg (Landvetter) ville bli lite berørt. Det kunne komme nye passasjerer som ellers
ikke flyreiser noe særlig i Sverige, TIL RYGGE. På sikt kan det komme en hurtig intercity Oslo - Gøteborg som
kan endre mye i totalen her. Det kan plutselig bli veldig raskt og bekvemt å komme seg til Rygge. Med mulighet
for gratis park & ride stasjoner.
Flytrafikk har også med generell nasjonaløkonomi å gjøre. Går det bra i Norge, blir det fler passasjerer. Og billigere,
raskere og mer bekvemt tilbringersystem har selvfølgelig betydning for flyreiseetterspørselen. Jeg tror faktisk dette
er veldig undervurdert. Parkeringskostnadenes innvirkning kan også være undervurderte. Likeens check-in tidene.
Kan ta ta deg enkelt, raskt, billig og bekvemt til en flyplass, så teller det for etterspørselen altså. Og likens om
check-in tiden er kortere. Disse tingene tror jeg vil telle mer og mer i fremtiden. Områder med håpløse forhold på
dette området, vil tape i konkurransen. Selve flyturen kan tåle å koste mer.
En del mennesker og bedrifter i Sverige vil finne en velfungerende Rygge interessant.
At et så stort området som Østlandet som har godt og vel 50 % av Norges befolkning, betjenes av en stor og to mye
mindre flyplasser ( I et f.eks. 32 + 3 + 3 mill. pass. i året konsept) tror jeg er et meget bra konsept. Alle disse tre kan
komme til å ha integrerte jernbanestasjoner. Flott opplegg for Østlandet og Norge. Deler av Sørlandet vil også kunne
bruke dette, og deler av Sverige. Kjempebra for verdiskapning, tiltrekking av attraktiv arbeidskraft og næringsliv.
Poenget er at det har vært en langvarig pandemi som satt luftfarten enormt tilbake. Men hvor vi nå kanskje er omlag 18 % under pre Corona året 2019 nivået.
Så fikk vi energi-, forsyningskjede- og inflasjonskrise.
Break even ligger vanligvis rundt 1,5 mill. passasjerer i året.
Det har vært sivil flytrafikk på Rygge. At noe instrumentering angivelig skulle være tatt bort har ikke jeg hørt noe om.
Det var i januar eller februar i år jeg tror Forsvaret skrev dette at sivil var velkommen der.
Det som fikk Ryanair til å bremse var at de valgte å opphøre basen sin der. Pga. noe med arbeidsvilkår og flypassasjeravgift.
Folket i Norge kan presse frem restart av Rygge. Det er fornuftig å restarte Rygge. Men det må baseres på en "større" plan.
Og den må følges. Det må være en strategi her altså.
Det er rett og slett en feilslutning mener jeg, å hevde at Rygge konkurrerer med Gardermoen og Gøteborg.
Gardermoen berøres i realiteten lite av en restart av Rygge. Det vil komme passasjerer fra Østfold og Sverige
som nå ikke reiser med fly. I tillegg noen fra sør for Groruddalen og mellom midtre Østfold og noen fra kanskje
Drammen o.lign. Som følge av Rygge operativt. blir det nok flere passasjerer på Østlandet. Og nesten en økning
som utgjør Rygges trafikk.
Om Rygge kom tror jeg Gøteborg (Landvetter) ville bli lite berørt. Det kunne komme nye passasjerer som ellers
ikke flyreiser noe særlig i Sverige, TIL RYGGE. På sikt kan det komme en hurtig intercity Oslo - Gøteborg som
kan endre mye i totalen her. Det kan plutselig bli veldig raskt og bekvemt å komme seg til Rygge. Med mulighet
for gratis park & ride stasjoner.
Flytrafikk har også med generell nasjonaløkonomi å gjøre. Går det bra i Norge, blir det fler passasjerer. Og billigere,
raskere og mer bekvemt tilbringersystem har selvfølgelig betydning for flyreiseetterspørselen. Jeg tror faktisk dette
er veldig undervurdert. Parkeringskostnadenes innvirkning kan også være undervurderte. Likeens check-in tidene.
Kan ta ta deg enkelt, raskt, billig og bekvemt til en flyplass, så teller det for etterspørselen altså. Og likens om
check-in tiden er kortere. Disse tingene tror jeg vil telle mer og mer i fremtiden. Områder med håpløse forhold på
dette området, vil tape i konkurransen. Selve flyturen kan tåle å koste mer.
En del mennesker og bedrifter i Sverige vil finne en velfungerende Rygge interessant.
At et så stort området som Østlandet som har godt og vel 50 % av Norges befolkning, betjenes av en stor og to mye
mindre flyplasser ( I et f.eks. 32 + 3 + 3 mill. pass. i året konsept) tror jeg er et meget bra konsept. Alle disse tre kan
komme til å ha integrerte jernbanestasjoner. Flott opplegg for Østlandet og Norge. Deler av Sørlandet vil også kunne
bruke dette, og deler av Sverige. Kjempebra for verdiskapning, tiltrekking av attraktiv arbeidskraft og næringsliv.
Redigert 03.11.2022 kl 21:11
Du må logge inn for å svare
minsin
03.11.2022 kl 22:10
5449
Det humoristiske i dette er ikke nødvendigvis kommentaren , det viser seg at hun har tatt en master i internasjonal kommunikasjon ved Maquire University i Sydney.
Med master i kommunikasjon , og den kommentaren til markedet - er jeg sikker på hun vil få sparken, her er det nok ekstremt mye som skurrer langt utover om flyr skal komme "seirende " ut av dette.
Kunnskaps mangel i toppledelsen er som regel smittefarlig
Med master i kommunikasjon , og den kommentaren til markedet - er jeg sikker på hun vil få sparken, her er det nok ekstremt mye som skurrer langt utover om flyr skal komme "seirende " ut av dette.
Kunnskaps mangel i toppledelsen er som regel smittefarlig
Ørreten
03.11.2022 kl 22:27
5485
Jøss, er det mulig? Billigere enn en bussbillett fra Oslo til Kristiansand? Det må vel mangle en null bak?
Det må gå rundt ved 60-65% belegg ellers er det for hard konkurranse og dødlig klima når vi ser reduserte reiser, corona mv.
Anbefaler ikke kjøp særlig over emi kurs. den faller sikkert til 1-2-3 øre. Triste greier, men holder tommelen opp for selskapet og aksjonærer,
og ikke minst alle ansatte...
Det må gå rundt ved 60-65% belegg ellers er det for hard konkurranse og dødlig klima når vi ser reduserte reiser, corona mv.
Anbefaler ikke kjøp særlig over emi kurs. den faller sikkert til 1-2-3 øre. Triste greier, men holder tommelen opp for selskapet og aksjonærer,
og ikke minst alle ansatte...
HP17
03.11.2022 kl 22:31
5479
Må være årets dummeste kommentar: «Prisen per aksje er satt lavt. Dette er for å markere at dette er en restart, sier administrerende direktør i Flyr, Tonje Wikstrøm Frislid».
En direkte hån mot alle eksisterende aksjonærer i flyr.
Baret trist, men ikke overraskende.
En direkte hån mot alle eksisterende aksjonærer i flyr.
Baret trist, men ikke overraskende.
FLYR burde markedsføre seg med : FLY MED OSS - VI GJØR NORGE BILLIGERE.
Og så la være å selge billetter så billig som 299 - 399 kr. til 8 forskjellige europeiske byer.
Sett opp prisen og påkall heller sympati for, og viktigheten av selskapet i luftfarts-Norge.
Emisjon på 1 øre var feil. Det er for lavt. Det var feil i emisjonen rundt mai/juni også.
FLYR MÅ ØKE INNTEKTENE OG REDUSERE KOSTNADENE.
FRI TIL NORDMENNS LOJALITET FOR DETTE PRISREDUSERENDE SELSKAPET.
NORDMENN MÅ BOOKE MED FLYR FREMFOR NORWEGIAN OG SAS.
Få avtaler med noen offentlige instanser om mulig.
Jeg tipper at folk gladelig ville betalt en tusenlapp mer for disse 299 - 399 billettene om
flyene hadde gått fra/til Rygge. Noe å tenke over FLYR.
Og så la være å selge billetter så billig som 299 - 399 kr. til 8 forskjellige europeiske byer.
Sett opp prisen og påkall heller sympati for, og viktigheten av selskapet i luftfarts-Norge.
Emisjon på 1 øre var feil. Det er for lavt. Det var feil i emisjonen rundt mai/juni også.
FLYR MÅ ØKE INNTEKTENE OG REDUSERE KOSTNADENE.
FRI TIL NORDMENNS LOJALITET FOR DETTE PRISREDUSERENDE SELSKAPET.
NORDMENN MÅ BOOKE MED FLYR FREMFOR NORWEGIAN OG SAS.
Få avtaler med noen offentlige instanser om mulig.
Jeg tipper at folk gladelig ville betalt en tusenlapp mer for disse 299 - 399 billettene om
flyene hadde gått fra/til Rygge. Noe å tenke over FLYR.
Redigert 03.11.2022 kl 23:44
Du må logge inn for å svare
NØKKELTALL FOR TORP
Aksjekapital kr. 120,5 mill.
Omsetning 2019 kr. 374,0 mill.
Resultat 2019 kr. 27,2 mill.
Aksjekapital kr. 120,5 mill.
Omsetning 2019 kr. 374,0 mill.
Resultat 2019 kr. 27,2 mill.
Bullinvestor
04.11.2022 kl 09:18
5292
Hva skal man si, 1 øre må være Norgesrekord. Rentehevinger gjør ikke ting bedre i et surt marked..