Flyr: Emisjonskursen er på 1 øre!"
"Flyr gjør nå et forsøk på å hente 430 millioner kroner i en rettet emisjon med SpareBank 1 Markets, Carnegie og Arctic Securities. Emisjonskursen er på 1 øre!"
MHInvest
09.11.2022 kl 11:08
3582
Helt korrekt! At det blir mere snørr og tårer her er jeg 100% sikker på 😭 Sitter allerede noen å angrer på kjøp til 14øre...
Redigert 09.11.2022 kl 11:12
Du må logge inn for å svare
lynx
09.11.2022 kl 11:55
3496
De store betaler 1 øre i emisjonen. Når de får milliarder av aksjer vil de snu seg rundt og selge til småinvestorene for 2 øre (100% gevinst). Deretter har de rett til å delta i nye emisjoner, igjen til 1 øre som de igjen kan selge til 2 øre. Vi lever i et fritt land, men her må noen ha regnet fullstendig feil når de i dag betaler 12 øre. Eller er det noe jeg ikke forstår?
Man skal være ganske risikopervers for å ta i dette papiret nå
Sissener sitter med all makt og dikterer spillereglene som han vil..
Sissener sitter med all makt og dikterer spillereglene som han vil..
Det er bra å se viljen til å redde selskapet. Men småaksjonærer burde i større grad få anledning til å komme til billig.
Småaksjonærer bør generelt hensynstas bedre.
Og aksjonærene bør stemme i tråd med dette på generalforsamlingen.
Norge trenger Flyr for å utvikle norsk luftfart på en god måte. Uten Flyr risikerer det norske folk og foretak dyrere billetter
og et redusert transporttilbud.
Men Flyr må drive forsvarlig. Utgifter og inntekter må matche hverandre.
Nordmenn må oppfordres til å bruke Flyr for med det å bidra til god konkurransesituasjon i Norge og til/fra Norge.
Dvs. folk må bruke Norwegian og SAS litt mindre, og heller velge Flyr. Og Norwegian bør holde seg unna rutene
som Flyr flyr på. De norske flyselskapene behøver ikke å fly oppå hverandre. Det må gå an å fordele rutene.
Vi skal bygge norges markedsandel i Skandinavia, Norden og Norden+Baltikum videre ! Og Norden+Baltikum
bygger sin markedsandel i Nord-Europa og Europa videre.
Småaksjonærer bør generelt hensynstas bedre.
Og aksjonærene bør stemme i tråd med dette på generalforsamlingen.
Norge trenger Flyr for å utvikle norsk luftfart på en god måte. Uten Flyr risikerer det norske folk og foretak dyrere billetter
og et redusert transporttilbud.
Men Flyr må drive forsvarlig. Utgifter og inntekter må matche hverandre.
Nordmenn må oppfordres til å bruke Flyr for med det å bidra til god konkurransesituasjon i Norge og til/fra Norge.
Dvs. folk må bruke Norwegian og SAS litt mindre, og heller velge Flyr. Og Norwegian bør holde seg unna rutene
som Flyr flyr på. De norske flyselskapene behøver ikke å fly oppå hverandre. Det må gå an å fordele rutene.
Vi skal bygge norges markedsandel i Skandinavia, Norden og Norden+Baltikum videre ! Og Norden+Baltikum
bygger sin markedsandel i Nord-Europa og Europa videre.
Redigert 09.11.2022 kl 12:15
Du må logge inn for å svare
MHInvest
09.11.2022 kl 12:07
3484
Tenk at noen betalte 7,20 3.mai 2021 for denne aksje og det var faktisk omsetning på 17.mill aksjer, da forstår dere hvor feil det er mulig å prise en aksje...
Du overser hvilke ekstreme vanskeligheter Norwegian og SAS var i. Flyr startet på rett tidspunkt med blanke ark, billig inngang, og uten gammel gjeld.
Norwegian og SAS var syltet ned i kjempegjeld. Du unnlater å ta opp fakta MHInvest og er ingen særlig konstruktiv debattant.
Norwegian og SAS var syltet ned i kjempegjeld. Du unnlater å ta opp fakta MHInvest og er ingen særlig konstruktiv debattant.
Norge hadde i september 2022 10 av de 20 travleste flyplassene i Norden. Og en markedsandel i Skandinavia på 44,2 %.
Sverige hadde 28,2 %. Og Danmark 27,6 %. Dvs. Norge hadde 56,7 % fler passasjerer enn Sverige og 60,1 % fler enn Danmark.
Norge har et sterkt luftfartssystem. Norge har mye flott natur. Vi har internasjonalt rettet næringsliv. Og lange tradisjoner på dette
fra bl.a. shipping. Vi har nedlagt store investeringer over lang tid i flyplasser, tilbringerårer og tilbringersystemer. Vi har en stor
motor i og med alt dette. Og til å betjene dette trenger vi både Norwegian, Flyr og Widerøe. Norse Atlantic er på interkontinental
langdistanse. Norge burde ha mulighet til å øke sin markedsandel i kraft av egentyngde og mer interessante potensialer enn de
andre landene i Skandinavia, Norden og Norden+Baltikum. Det ligger muligheter for Norge i alt dette.
Sverige hadde 28,2 %. Og Danmark 27,6 %. Dvs. Norge hadde 56,7 % fler passasjerer enn Sverige og 60,1 % fler enn Danmark.
Norge har et sterkt luftfartssystem. Norge har mye flott natur. Vi har internasjonalt rettet næringsliv. Og lange tradisjoner på dette
fra bl.a. shipping. Vi har nedlagt store investeringer over lang tid i flyplasser, tilbringerårer og tilbringersystemer. Vi har en stor
motor i og med alt dette. Og til å betjene dette trenger vi både Norwegian, Flyr og Widerøe. Norse Atlantic er på interkontinental
langdistanse. Norge burde ha mulighet til å øke sin markedsandel i kraft av egentyngde og mer interessante potensialer enn de
andre landene i Skandinavia, Norden og Norden+Baltikum. Det ligger muligheter for Norge i alt dette.
Redigert 09.11.2022 kl 12:56
Du må logge inn for å svare
MHInvest
09.11.2022 kl 12:50
3482
Feil prising er feil prising, si hva du vil. Det du hoster opp her går på repeat med hvor mye vi trenger flyr... Bare tull, spørsmålet du bør stille er det rom for tre selskap når det brennes av 100.mill pr måned. Tenker du var en av første inn og siste ut, manglende gangsyn på hvordan man drifter et selskap for å skape verdier. Kjøpte du deg inn igjen idag på 14øre for å støtte flyr🤣
Redigert 09.11.2022 kl 12:53
Du må logge inn for å svare
KJEPET
09.11.2022 kl 13:01
3469
Spennende og interessant å følge med på handelen i Flyr i dag fra sidelinjen. Ser kursen er ned 50% fra topp i dag, og det på under fire timer. Dette er ekstrem risikosport. Fatter ikke at folk har nerver til å gamble med slike enorme svingninger.
MHInvest
09.11.2022 kl 13:04
3476
Gikk som forventet, pump and dump frra 75% og rett tilbake til start, det er roboter som kjører på auto og flytter penger enkleste vei.
Flyr hører med i Norge. Uten Flyr kan det fort bli dyrere flybilletter og dårligere flytransporttilbud. Dvs. færre frekvenser og færre
destinasjoner. Hvilket vil gå utover eiendomspriser, næringslivet, reiselivet, arbeidsplasser osv.
Men Flyr må komme i en situasjon hvor inntektene matcher utgiftene. Siden Flyr ble startet har vi hatt en meget turbulent tid med
etterdønninger av pandemi, energikrise, krig i Europa, tiltagende inflasjon osv. Flere må velge Flyr når de skal reise, for at Flyr skal
få inntatt den markedsposisjon de trenger. Dette kan vi få til i Norge.
destinasjoner. Hvilket vil gå utover eiendomspriser, næringslivet, reiselivet, arbeidsplasser osv.
Men Flyr må komme i en situasjon hvor inntektene matcher utgiftene. Siden Flyr ble startet har vi hatt en meget turbulent tid med
etterdønninger av pandemi, energikrise, krig i Europa, tiltagende inflasjon osv. Flere må velge Flyr når de skal reise, for at Flyr skal
få inntatt den markedsposisjon de trenger. Dette kan vi få til i Norge.
Redigert 09.11.2022 kl 13:05
Du må logge inn for å svare
MHInvest
09.11.2022 kl 13:09
3471
Du rrepeterer bare samme tullet gang på gang, det blir ikke billige billetter om de skal tjene penger, enkel mattematikk!
Istedenfor at Norwegian og Flyr konkurrerer seg i mellom, burde de heller gå sammen om å konkurrere mot SAS
og andre flyselskap fra utenfor Norden+Baltikum.
og andre flyselskap fra utenfor Norden+Baltikum.
Joda, det blir rimelige billetter, men ikke så superbillige fra Flyr.
Videre skal vi senke prisene på tilbringertjenester som Flytoget, bilparkering og flyplassbevertning.
Så de norske flyselskapenes rom for å ta mer for selve flybillettene blir bedre.
Vi skal utvikle det norske luftfartssystemet videre.
Videre skal vi senke prisene på tilbringertjenester som Flytoget, bilparkering og flyplassbevertning.
Så de norske flyselskapenes rom for å ta mer for selve flybillettene blir bedre.
Vi skal utvikle det norske luftfartssystemet videre.
Redigert 09.11.2022 kl 13:20
Du må logge inn for å svare
DownLight
09.11.2022 kl 13:13
3470
De internasjonale sugerørsinnehaverne føler sin situasjon truet, når Ola Viking vil ha ting på sin måte
fritt for sånne sugerør.
fritt for sånne sugerør.
SomSa
09.11.2022 kl 14:12
3291
Jeg er 99% sikker på at Sissener skal ikke vente lenge før han selger sine 1.500.000.000 aksjer hvis aksjekursen er over 1 øre. Stadig har fyren dukket opp her og der og hausset konkurs kandidaten og samtidig solgt alle sine aksjer. Nå vil fyren vil ha på 1 øre.
Børsen er en fantastisk plass til å manipulere og svindle uvitende og vanlige folk.
Har noen lest dette?
Pengene fra den første emisjonen vil ikke være nok til å ha tilstrekkelig bufferkapital til å drifte Flyr i andre kvartal 2023.
https://e24.no/boers-og-finans/i/JQbaej/flyr-gaar-for-alternativt-forslag-til-finansiering-av-flyselskapet
Særping
09.11.2022 kl 14:30
3226
Høres for dumt ut når du skriver at folk blir svindlet, det er vel voksne folk og manipulering er jo bare smart, kaller du Lotto for svindel også for der er det flere hundre tusen hver uke som taper penger
Nei, men nærmest garantert sjanse for å donere vekk innsatsen til Sissener & Co
MHInvest
09.11.2022 kl 14:40
3195
DownLight
09.11.2022 kl 14:55
3157
Investorene som er med på den nye pakken tror nok ikke så mye på Flyr, de tror på å tjene raske penger.
Gullhaugen
09.11.2022 kl 15:31
3060
Kom heller over og kjøp Alternus Energy, der blir det snart ragnarokk i kursen før eller rett etter nyttår. Der kan man ta igjen tapet og vel så det.
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/13/7944980/clean-earth-acquisition-kjoper-alternus-energy
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/13/7944980/clean-earth-acquisition-kjoper-alternus-energy
MHInvest
09.11.2022 kl 15:31
3062
Håper dere fulgte mitt råd om salg ned begge hender da den bikket 14øre...Nå er det minus salg.
blaffen
09.11.2022 kl 15:47
2997
så det er altså HELT umulig at denne aksjen IKKE skal ned til 1 øre? det ER faktisk ingen annen utvei?
MHInvest
09.11.2022 kl 15:53
2972
Helt riktig det er ikke helt umulig😃 Om ingen selger emi aksjer går den ikke ned, lykke til det er bare 35.milliarder aksjer som ikke skal trades... Spill extra oddsen for gevinst er høyere 1:250k ? 🤑 Til sammenligning er det idag 633mill aksjer til trading så ja.... Hva tror du oddsen er for at noen selger på 8øre med inngang 1øre? Fleste vil juble for 100% på 2øre.
Redigert 09.11.2022 kl 15:59
Du må logge inn for å svare
lynx
09.11.2022 kl 16:04
2909
Like sprøtt er det at noen faktisk tror at ved å kjøpe aksjer til 10 øre over børs så støtter man selskapet.
MHInvest
09.11.2022 kl 16:17
2850
blaffen skrev takk for svar :)
Det er bare å hygge seg med trading frem til emi aksjer slippes, er ikke EGF før 16.nov. Den var lav 7øre så der er jo over 100% differanse til topp idag...
MHInvest
09.11.2022 kl 16:26
2814
Blaffen da skal du kjøpe deg inn i gjeldsfrie selskap med ryddig økonomi og gjerne selskap som gir utbytte, da er du sikret over tid og trenger kun bekymre deg over naturlige svigninger på børs. Uansett hvilket papir du kjøper løper det risiko, spesielt slik verden er idag med pågående krig og fortsatt covid problener. Lykke til!
MHInvest
09.11.2022 kl 16:38
2777
Er ledelsen smart så setter de lockup på første runde av emisjonen, la oss si 12mnd. Da vil det ikke bli kaos med med 35.milliarder aksjer ut, jeg vil tro Sissener og Rustad gjør dette for å redde Flyr og ikke egen vinning😁 Isåfall bør de ikke kunne selge aksjer etter emi!
Redigert 09.11.2022 kl 16:43
Du må logge inn for å svare
Hvem tror det ? Antagelig ingen.
Noen debattanter elsker å være til de grader ufullstendige i sin fremstilling. Med forsett/overlegg selvfølgelig.
Alle med litt erfaring vet hva som foregår.
_________________________________
Mht. lock up ; enig i at det bør legges en hel eller delvis lock up der. Også på trinn 3.
Trinn 2 og 4 bør ikke ha lock up. Det er de opprinnelige aksjonærenes aksjer, som foretar tegning.
Fair at de ikke har lock up i forhold.
Flyr må holde en akseptabel grad av god aksjonærpolitikk.
Noen debattanter elsker å være til de grader ufullstendige i sin fremstilling. Med forsett/overlegg selvfølgelig.
Alle med litt erfaring vet hva som foregår.
_________________________________
Mht. lock up ; enig i at det bør legges en hel eller delvis lock up der. Også på trinn 3.
Trinn 2 og 4 bør ikke ha lock up. Det er de opprinnelige aksjonærenes aksjer, som foretar tegning.
Fair at de ikke har lock up i forhold.
Flyr må holde en akseptabel grad av god aksjonærpolitikk.
Redigert 09.11.2022 kl 19:13
Du må logge inn for å svare
Lighter
09.11.2022 kl 19:35
2442
Hadde de satt en lock up, som ville være det eneste anstendige, hadde de ikke fått en eneste krone ut av Sissener & co.
Alt handler bare om å kunne flippe så mange emi-aksjer raskest mulig til alle idiotene av noen småaksjonærer.
Nå tror jeg at det aldri kommer til å komme noe trinn 3 og 4, men når tiden eventuelt kommer, har de garantert kvittet seg med sin beholdning og vil kanskje være klar for en runde til mot de nevnte idiotene.
Sirkus med Sissener i hovedrollen !!!
Alt handler bare om å kunne flippe så mange emi-aksjer raskest mulig til alle idiotene av noen småaksjonærer.
Nå tror jeg at det aldri kommer til å komme noe trinn 3 og 4, men når tiden eventuelt kommer, har de garantert kvittet seg med sin beholdning og vil kanskje være klar for en runde til mot de nevnte idiotene.
Sirkus med Sissener i hovedrollen !!!
HP17
09.11.2022 kl 19:36
2445
Hva blir spleisen av aksjen på?
1/1000 eller 1/10000?
Aksjen må spleises snart.
1/1000 eller 1/10000?
Aksjen må spleises snart.
Er noe generalforsamlingsvedtak emisjonen støtter seg på, eller skal disse tingene vedtas neste torsdag ?
Delvis lock up kan kanskje innpasses der ?
Og når får vi spleisen ?
Flyr må lære seg et minimum av anstendig aksjonærpolitikk altså.
Vi er mållåse over hvordan Gordon Gekkoene råkjører her.
Delvis lock up kan kanskje innpasses der ?
Og når får vi spleisen ?
Flyr må lære seg et minimum av anstendig aksjonærpolitikk altså.
Vi er mållåse over hvordan Gordon Gekkoene råkjører her.
Redigert 10.11.2022 kl 11:00
Du må logge inn for å svare
MHInvest
09.11.2022 kl 21:41
2148
Du som belærer andre andre her inne burde virkelig vite slike elementære ting rundt emisjonen! EGF behandler og ingenting skjer før det er banket gjennom den 16.nov
BiskopReborn
09.11.2022 kl 22:42
2000
I mellomtiden er det lov å trade. Mange gode trades hver time. Men plutselig er det trangt ut døra.