Kan vi registrere nedsalg.... eller?
Ser de to største...Avanza Bank og Svenska Handelsbank selger stille og rolig. Hvilket signal er dette?
elnomi
04.11.2022 kl 10:06
3289
Dette er jo rett og slett kriseemisjon, og for en kurs?
tilsvarende NOK 0,70 per aksje.
https://newsweb.oslobors.no/message/574763
tilsvarende NOK 0,70 per aksje.
https://newsweb.oslobors.no/message/574763
Polaris99
04.11.2022 kl 10:09
3277
Dei innser vel endelig at dette selskapet ikke vil overleve. Over 15 millioner i negativt driftsresultat i 1. halvår, og bare 23 millioner i likvide midler 31.06.2022, tilsier at de snart vi gå tomme for penger. Selskapet har ingen utsikter til å få positivt resultat i overskuelig fremtid, så det er vel tvilsomt om det er så mange som vil tilføre selskapet ny kapital. Alt de klarer å selge av aksjer, vil begrense tapet deres når konkursen kommer.
torsken
28.11.2022 kl 13:28
2988
Må jo si med hånden på hjertet..... Jeg er bekymret.Syntes ledelsen burde komme på banen...... Hva skjer?
Redigert 28.11.2022 kl 13:29
Du må logge inn for å svare
Bracon
30.11.2022 kl 14:50
2888
Ser dessverre ut som om det ikke finnes noen bunn i denne. Ser at nå kaster folk korta.
marked1
12.12.2022 kl 13:08
2686
Regner med at de som kjøper nå har lest børsmeldingen av 30. november som kom nylig:
I mai til neste år utestedes det endel milllioner aksjer til 75 øre.... Da torpederes nok kursen, om ikke før. Greit å ta gevinsten mens man har den.
"55,841,000 transferable subscription rights (the "Subscription Rights"), whereby two Subscription Rights gives the right to subscribe for one unit ("Unit") consisting of (i) three new shares in the Company, each with a nominal value of NOK 0.005 (the "New Shares"), at a subscription price of NOK 0.70 per New Share, i.e. NOK 2.10 for all three shares (the "Subscription Price"), and (ii) a warrant (the "Warrant") which gives the right to subscribe for one share in the Company at a subscription price of NOK 0.75 in the period commencing on 1 May 2023 and ending on 12 May 2023."
https://newsweb.oslobors.no/message/576990
I mai til neste år utestedes det endel milllioner aksjer til 75 øre.... Da torpederes nok kursen, om ikke før. Greit å ta gevinsten mens man har den.
"55,841,000 transferable subscription rights (the "Subscription Rights"), whereby two Subscription Rights gives the right to subscribe for one unit ("Unit") consisting of (i) three new shares in the Company, each with a nominal value of NOK 0.005 (the "New Shares"), at a subscription price of NOK 0.70 per New Share, i.e. NOK 2.10 for all three shares (the "Subscription Price"), and (ii) a warrant (the "Warrant") which gives the right to subscribe for one share in the Company at a subscription price of NOK 0.75 in the period commencing on 1 May 2023 and ending on 12 May 2023."
https://newsweb.oslobors.no/message/576990
Redigert 12.12.2022 kl 14:25
Du må logge inn for å svare
marked1
12.12.2022 kl 14:13
2611
Det er ren ønsketenkning og uten rot i virkeligheten å tro at kursen skal over 75 øre når et tresifret antall millioner nye aksjer utstedes til 75 øre i mai til neste år.
Flere på Xtrainvestor har tegnet seg, og der er det som vanlig DUMP DUMP DUMP når de nye 75-øres emisjonsaksjene kommer. Taperne blir småsparerne som kjøper for dyrt. Som vanlig.
Tenker det derfor er ganske sannsynlig at kursen vil falle ned under 75 øre mot mai 2023, når man vet hva som mest sannsynlig vil skje.
Flere på Xtrainvestor har tegnet seg, og der er det som vanlig DUMP DUMP DUMP når de nye 75-øres emisjonsaksjene kommer. Taperne blir småsparerne som kjøper for dyrt. Som vanlig.
Tenker det derfor er ganske sannsynlig at kursen vil falle ned under 75 øre mot mai 2023, når man vet hva som mest sannsynlig vil skje.
Redigert 12.12.2022 kl 14:29
Du må logge inn for å svare
Broker74
12.12.2022 kl 14:24
2590
er det førstemann ut igjenn, siden det ikke ble brutt opp over 1,45, ett stykke ned da gitt
Polaris99
16.02.2023 kl 15:31
1842
Registrerar at tidlegare CEO Ulf Hafseld no har starta å selge seg ned. Intressant at ein innsider ikkje ser ut til å ha tru på selskapet. For viss han trudde at aksjen ville auke i verdi, så ville han ikkje seldt no.
forvandler
16.02.2023 kl 17:18
1802
registrerer heller at vi endelig fikk litt volum her hvilket indikerer etterspørsel. HYN er kanskje det beste loddet hvis en liker et "bet" på å doble / triple innsatsen innen rimelig tid. Kan umulig være noen nedside her, markedsverdi er 50 mnok hvilket er mindre enn hva de får i direkte støtte i Sverige
Redigert 16.02.2023 kl 17:23
Du må logge inn for å svare
Polaris99
16.02.2023 kl 20:49
1757
Det er defitivt ein stor nedside her. For selskapet treng pengar, og det ganske raskt. Dei har nesten ikkje inntekter, og store utgifter. Sjølv om dei får støtte til to hydrogenstasjonar i Sverige, så får dei ikkje støtte til drift. Det hjelp ikkje å selge meir hydrogen heller, for varekostnadane har auka raskare enn inntektene. I H1 2021 var inntektene 870 tusen og varekostnaden 2 mill. I H1 2022 hadde inntekten auka med 800 tusen til 1,7 mill, men varekostaden hadde auka med 1 mill til 3 mill.
Så salsinntektene er altså ikkje eingang i nærleiken til å dekkje varekostaden. Det tyder at salsprisen må kraftig opp, berre for å dekkje kostnaden til hydrogenet. Men problemet er at med dagens pris på 160 kr/kg, så er hydrogen alt litt dyrare pr. mil enn diesel. Aukar dei til ein bærekraftig pris, vil enno færre ønske å køyre hydrogenbil.
Så Hynion er altså årevis unna å få inntekter som er i nærleiken av å dekke utgiftene i selskapet, om dei nokon gang får det. Det gjer at dei brenn pengar raskt, og klarar seg neppe meir enn eit år til, før dei må ha ein ny emisjon.
Og det at ein som kjenner selskapet så godt som Hafseld no sel seg ut, bør tenne alle varsellamper. Når han ikkje ser nokon oppside, så er det nok heller ingen der.
Så salsinntektene er altså ikkje eingang i nærleiken til å dekkje varekostaden. Det tyder at salsprisen må kraftig opp, berre for å dekkje kostnaden til hydrogenet. Men problemet er at med dagens pris på 160 kr/kg, så er hydrogen alt litt dyrare pr. mil enn diesel. Aukar dei til ein bærekraftig pris, vil enno færre ønske å køyre hydrogenbil.
Så Hynion er altså årevis unna å få inntekter som er i nærleiken av å dekke utgiftene i selskapet, om dei nokon gang får det. Det gjer at dei brenn pengar raskt, og klarar seg neppe meir enn eit år til, før dei må ha ein ny emisjon.
Og det at ein som kjenner selskapet så godt som Hafseld no sel seg ut, bør tenne alle varsellamper. Når han ikkje ser nokon oppside, så er det nok heller ingen der.
forvandler
16.02.2023 kl 21:15
1737
Jeg tror du tar helt feil.
Om en 10 års tid vil kollektiv og ikke minst tungtransport ikke få lov til å gå på fossile drivstoff, se hvilken beslutning EU tok ved produksjon av biler som bruker fossilt drivstoff. Vi står helt i begynnelsen av en utvikling som vil bli stor - tvilsomt om tungtrafikk vil gå på el. Hynion er et av flere selskapet som ser disse mulighetene. Om få uker holdes en stor Hydrogen messe i Hannover bl.a. At Hynion vil trenger mere egenkapital er vel helt ok og etter planen, det er derfor slike selskap er børsnotert. At gamlesjefen selger aksjer i et selskap han ikke lengre har noen rolle i er vel nokså naturlig. Hynions største satsning er sålangt i Sverige og da er nok andre personer en en aldrende norsk gründer riktig til å fronte selskapet. En selskapsverdi på 50 mnok er i beste fall komisk. En eller to nyheter på nye prosjekt her vil drive kursen langt og vi kan fort få se russiske prosenter. Hynion er såklart rigget for å ta det i det grønne skiftet og det kommer om en liker det eller ikke,
Om en 10 års tid vil kollektiv og ikke minst tungtransport ikke få lov til å gå på fossile drivstoff, se hvilken beslutning EU tok ved produksjon av biler som bruker fossilt drivstoff. Vi står helt i begynnelsen av en utvikling som vil bli stor - tvilsomt om tungtrafikk vil gå på el. Hynion er et av flere selskapet som ser disse mulighetene. Om få uker holdes en stor Hydrogen messe i Hannover bl.a. At Hynion vil trenger mere egenkapital er vel helt ok og etter planen, det er derfor slike selskap er børsnotert. At gamlesjefen selger aksjer i et selskap han ikke lengre har noen rolle i er vel nokså naturlig. Hynions største satsning er sålangt i Sverige og da er nok andre personer en en aldrende norsk gründer riktig til å fronte selskapet. En selskapsverdi på 50 mnok er i beste fall komisk. En eller to nyheter på nye prosjekt her vil drive kursen langt og vi kan fort få se russiske prosenter. Hynion er såklart rigget for å ta det i det grønne skiftet og det kommer om en liker det eller ikke,
Polaris99
16.02.2023 kl 22:29
1708
Viss Hafseld såg ein oppside, ville han garantert venta med å selge til den kom. Min konklusjon er at han med sin kunnskap om selskapet ikkje ser ein slik oppside.
Det er dessutan mykje som tyder på at ellastebilar også vil ta mykje av tungtrafikken. Girteka bestillte f.eks. nyleg 600 ellastebilar frå Scania. Bortsett frå nokre delvis offentleg finansiete prosjekt med hydrogenlastebilar, har eg ikkje sett nokon signalisere tilsvarande stor satsing på hydrogenlastebilar.
Ellers er ikkje ein selskapsverdi på 50 millionar komisk. For selskapet har no mindre enn det i likvide midler, og brenner sannsynlegvis opp mot 30 mill i året. Dei vil desperat trenge pengar, og siste emisjon viste at det ikkje er flust av investorar som vil satse pengar på dei. Dei fekk berre inn 35 mill brutto, mens emisjonen hadde ein ramme på over 58 millionar. Det ser heller ikkje lyst ut for kapitalinnhentinga i mai. Ikkje mange som vil kjøpe akjser til 75 øre, når kursen no er under 50 øre.
Eg ser to mogelgheiter for selskapet. Enten får dei ikkje inn meir pengar, og melder oppbud i løpet av 2024, eller så prøvar dei seg med ein kriseemisjon med svært låg teikningskurs for å få inn ny kapital. Eg hadde i alle fall aldri brukt meir pengar på denne aksjen.
Det er dessutan mykje som tyder på at ellastebilar også vil ta mykje av tungtrafikken. Girteka bestillte f.eks. nyleg 600 ellastebilar frå Scania. Bortsett frå nokre delvis offentleg finansiete prosjekt med hydrogenlastebilar, har eg ikkje sett nokon signalisere tilsvarande stor satsing på hydrogenlastebilar.
Ellers er ikkje ein selskapsverdi på 50 millionar komisk. For selskapet har no mindre enn det i likvide midler, og brenner sannsynlegvis opp mot 30 mill i året. Dei vil desperat trenge pengar, og siste emisjon viste at det ikkje er flust av investorar som vil satse pengar på dei. Dei fekk berre inn 35 mill brutto, mens emisjonen hadde ein ramme på over 58 millionar. Det ser heller ikkje lyst ut for kapitalinnhentinga i mai. Ikkje mange som vil kjøpe akjser til 75 øre, når kursen no er under 50 øre.
Eg ser to mogelgheiter for selskapet. Enten får dei ikkje inn meir pengar, og melder oppbud i løpet av 2024, eller så prøvar dei seg med ein kriseemisjon med svært låg teikningskurs for å få inn ny kapital. Eg hadde i alle fall aldri brukt meir pengar på denne aksjen.
Up2you
17.02.2023 kl 00:35
1674
Skjønner ikke at Polaris99 orker å ha så interesse for HYN aksjen hvis den er så ræva. Ulf er det deg?
Up2you
17.02.2023 kl 08:36
1589
Hynion Sweden participates in innovation clusters for BioGenGas
https://newsweb.oslobors.no/message/582828
https://newsweb.oslobors.no/message/582828
BioKnut
23.02.2023 kl 17:25
1306
Her trengs det veldig fort penger, og uten tilførsel av cash går nok hele selskapet snart konkurs. Er redd for at prosjektene i Sverige vil gi store tap, og her ligger nok mye av forklaringen på hvorfor Ulf Hafseld ble sparket som konsernsjef.
Redigert 23.02.2023 kl 17:27
Du må logge inn for å svare
torsken
24.02.2023 kl 07:33
1254
Får håpe at dette går bra. Ser de store laster på med aksjer. Hva det tyder på sier motsatt av det du skriver. Last opp.
torsken
27.02.2023 kl 16:22
1122
Hva bringer dagen?
Redigert 01.03.2023 kl 07:25
Du må logge inn for å svare