QFUEL have never achieved such utilisations as today
In December QFUEL should be running on all four lines all powered by pyrolis gasses.
Pareto: “The upgrade (to NCG) is likely to significantly reduce the opex at Skive, which we believe will lead to improved margins and ultimately cash flow positive operations from Skive in December“
https://fitinvestmentideas.com/2022/11/03/quantafuel-we-are-running-at-utilizations-levels-we-never-achieved-before/
Pareto: “The upgrade (to NCG) is likely to significantly reduce the opex at Skive, which we believe will lead to improved margins and ultimately cash flow positive operations from Skive in December“
https://fitinvestmentideas.com/2022/11/03/quantafuel-we-are-running-at-utilizations-levels-we-never-achieved-before/
Dublinmannen
06.03.2023 kl 08:54
5578
Jeg har aldri eid en eneste aksje i qfuel! Men det har vært god underholdning å følge med på entusiasmen rundt aksjen og selskapet !
Volume
07.03.2023 kl 12:43
5241
Slik kan det være med fullskala drift av ny teknologi. Man tror man har bygget «riktig», men så kommer det inn nye utfordringer som man ikke hadde forutsett eller muligheten til å forutse. Så får man en periode på feiling og prøving før man er der man i utgangspunktet ønsker å være. Det er som å bestige en fjelltopp. Du ser en topp der oppe, men når du kommer dit ser du at du må mye lenger opp. Hva gjelder CAPEX for MK II og forventet priser på produkter derfra, sies det at slike fabrikker vil fortsatt ha en attraktiv økonomi. Det virker som om de vet hva de gjør de som nå kjøper selskapet. De er gode på plastavfall, men mangler PtL biten. Synd vi ikke får være med på ferden videre.
Sequia
11.03.2023 kl 11:42
4647
De færreste noterte seg nok at ting begynte å skje når Bøhn solgte aksjene. Flere proffe solgte seg umiddelbart ut - men de aller fleste her skjønte ingenting og kjøpte mer. Vi ser nå hvordan det endte. Bøhn ler hele veien til banken og folk her skjønner fortsatt ingenting
Herman*
11.03.2023 kl 21:32
4554
rischioso skrev Mao, du sitter i Pryme? Og fortsatt gift?
Sitter p.t ikke i Pryme.
Bulldog
12.03.2023 kl 13:53
4475
Noen som kan forklare differansen mellom børskurs 5,845 og oppkjøpskurs 6,38? En differanse på NOK 0,535.
Herman*
12.03.2023 kl 15:09
4439
Det er jo en risikopremie da det kan tenkes at noen aksjonærer enten er så grinete at de vil stemme nei av prinsipp (Selv om det kan medføre en dumpingemisjon) eller fordi de foretrekker en dumpingemisjon. Normalt burde differansen vært rundt 20 øre vil jeg tro.
Volume
13.03.2023 kl 06:55
4263
Jeg lurer på det samme. Kan tenkes at noen vil ut raskest mulig og få pengene nå. Prospektet til kjøper har forbehold om utsettelse av frister hvilke betyr usikkerhet når man får oppgjøret. Hvem som kjøper er et annet spørsmål?
Volume
13.03.2023 kl 07:01
4278
Er det mulighet for å stemme her? Det kan spekuleres i at kjøper ikke får 90% av aksjene. Det kan føre til emisjon på lavere kurs enn dagens. Da er det grei å sitte med litt cash og gå inn igjen. Alternativt at kjøper høyner prisen.
don kost
13.03.2023 kl 09:48
4174
Man kunne efterhånden læse så mange fantasifulde teorier om short selling herinde (best har været til sidst med short-quiz) og nu er det på den bane helt stille. Hvad er hvis shorter køber 5% til forhindre opkøb og samtidig går short med 15% i vished om at kursen nok skal falde.
Bulldog
14.03.2023 kl 08:09
3975
14.03.2023
Condition for regulatory approval satisfied for Viridor’s recommended voluntary cash offer to acquire all outstanding shares in Quantafuel ASA https://newsweb.oslobors.no/message/585138
Condition for regulatory approval satisfied for Viridor’s recommended voluntary cash offer to acquire all outstanding shares in Quantafuel ASA https://newsweb.oslobors.no/message/585138
Northill
19.03.2023 kl 16:46
3527
Er det noen som hver hvordan man aksepterer budet på Qfuel aksjene som er gitt av HARALD NORWAY BIDCO AS.
Frist er vel satt til 29.03.2022
Frist er vel satt til 29.03.2022
tobo581
19.03.2023 kl 23:33
3572
Det enkleste er å skrive under på det brevet jeg antar at du har fått. Eller ta kontakt med retail@dnb.no
Volume
24.03.2023 kl 06:51
3281
Nå er det en uke igjen før vi formodentlig får svaret. Får de minimum 90% av aksjene? Det omsettes daglig aksjer. De ser ut som det er kunder i Nordnet som selger. De øvrige av de 20% største aksjonærene «sitter stille i båten». Får de ikke 90% hva gjør de da? Jeg håper på at de kommer med et nytt tilbud med en høyere pris pr aksje.
Redigert 24.03.2023 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
thief
24.03.2023 kl 12:20
3235
Er vel nå 13-14% opp til kjøpskurs på 6.38kr.Er markedet redd for at de ikke får 90%??Får de ikke det,og dropper kjøpet, raseres vel kursen til "ingenting"!Nå er det "umulig" å finne rimelig kapital.Det har det vært mange eksempler på i det siste.Frister jo å kjøpe, når kursen er så lav,samtidig er nedsiden enorm,hvis kjøpet annulleres!
SomSa
24.03.2023 kl 15:51
3277
Det ser sånn ut at mange ikke tror på at de får 90% grensen. Det vil si nedsiden er stort.
Volume
24.03.2023 kl 17:16
3240
Nåvel. Pryme hadde en emisjon for få dager siden til en kurs langt over dagens kurs. Husk vi er nå i starten på en ny og interessant trend.
Worth
24.03.2023 kl 17:48
3362
Husk dere må sende inn aksept skjema til DNB før fristen. (viss dere ønsker å få 6,38 pr aksje) Risken viss budgiver ikke får 90% aksept er at de trekker budet og selskapet havner i likviditet trøbbel.
Volume
24.03.2023 kl 18:19
3339
Ja de må ha penger til å bygge flere fabrikker. Det er hva saken dreier seg om.
Synapse
24.03.2023 kl 22:05
3321
Sannsynligheten for at det skal komme høyere bud eller at man skal klare å gjennomføre en emisjon som gavner aksjonærene i dette børsklimaet er lik null. Får man ikke tilstrekkelig aksept blir det skifteretten og aksjonærene sitter igjen med 0. Her er det bare å akseptere budet og få igjen et anstendig beløp for aksjene.
don kost
24.03.2023 kl 22:32
3369
Du har åbenbart købt ind alt for dyrt, du få det aldrig lært. Tid til belåne bil og båd og nedbringe GAK, eller har troen forladt dig 🫣🤪
Redigert 25.03.2023 kl 00:02
Volume
25.03.2023 kl 07:20
3321
Får de ikke 90% kan de selv komme med et høyere bud. Det gjør de om de er sultne nok. Du nevner skifteretten det er din påstand. Har du lest Q4 rapporten?
SomSa
27.03.2023 kl 11:24
3178
Hvorfor skal de gi høyere bud når de kan vente noen måneder og kjøpe selskapet på konkurspris. QFUEL har lite penger og er ikke i en forhandlingsposisjon.
Fristen går ut onsdag kl 16:30 og det er ikke lenge igjen.
Fluefiskeren
27.03.2023 kl 11:29
3265
«New Conversion Method Turns Plastic Into Fuel
By Brian Westenhaus - Mar 25, 2023, 4:00 PM CDT
Pacific Northwest National Laboratory has found a new method to convert waste plastic into raw materials and fuel.
The new process is conducted at low temperatures and with high yield, reducing the cost of recycling plastics.
The new method combines cracking with alkylation catalysts to create gasoline-like fuel without unwanted byproducts.»
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/New-Conversion-Method-Turns-Plastic-Into-Fuel.html
By Brian Westenhaus - Mar 25, 2023, 4:00 PM CDT
Pacific Northwest National Laboratory has found a new method to convert waste plastic into raw materials and fuel.
The new process is conducted at low temperatures and with high yield, reducing the cost of recycling plastics.
The new method combines cracking with alkylation catalysts to create gasoline-like fuel without unwanted byproducts.»
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/New-Conversion-Method-Turns-Plastic-Into-Fuel.html
thief
27.03.2023 kl 11:33
3335
Blir spennende å se hvor stor aksept det er for tilbudet på onsdag.Handles til stor rabatt nå.Er veldig fristet til kjøp,men landet på at jeg ser hva som skjer onsdag.Kan jo bli et kraftig fall,om de ligger et stykke unna 90%!Hvis ikke kjøpet går igjennom etterhvert,blir det "null" igjen til aksjonærene. Da blir det heftig utvanning,for å hente kapital
Redigert 27.03.2023 kl 11:34
SomSa
27.03.2023 kl 11:48
3334
Det kan være fristende å kjøpe nå, håpe på 90% grensen nås og en stor og kjapp avkastning innen kort tid. Men fallhøyden er ganske stort og man kan tape mye penger.
En fugl i hånden er bedre enn ti på taket
Volume
27.03.2023 kl 11:57
3337
Interessant. Men dette er bare en av flere alternative metoder. Det dukker opp nye med gjevne mellomrom.
thief
29.03.2023 kl 12:19
3030
Kommer vel kanskje en melding om antall prosent akseptert i kveld,blir jo interessant å se hva den er på.Med en kurs som er på 5.42kr nå,og hvor kursen går enda lenger ned uten salg,er det vel en nobrainer å godta 6.38kr!Ligger aksepten på rundt 80%,blir det nok lett et salg.Blir det vel litt forlengelse,så de siste 10% kommer på plass. Vil nok kursen stige endel fra dagens. Da er det vel bare å kjøpe seg opp,hvis rabatten er grei.Kanskje man kan få til rundt 6kr.
Redigert 29.03.2023 kl 12:24
thief
30.03.2023 kl 07:45
3062
72% aksept foreløpig,og utvidelse av perioden.Da går nok salget i boks.Siden de utvider perioden, dropper de nok ikke avtalen.Så får vi se om man får kjøpt særlig under 6.38kr nå!Kan jo være et bra kjøp!
Volume
30.03.2023 kl 07:51
3178
Ikke uventet da den tilbudte prisen er så lav. Så hva gjør de om de ikke får 90% innen ny tidsfrist? Med kun 72% aksept betyr at det er mer enn småsparere som ikke godtar prisen.
Redigert 30.03.2023 kl 07:54
thief
30.03.2023 kl 07:57
6377
Tja,markedet fryktet jo at de ville droppe avtalen,hvis de ikke fikk 90%.Derfor den har blitt handlet til stor rabatt.Når de nå utvider perioden,viser de at intensjonen er å få dette i boks.Så da regner jeg med de klarer det.Så får vi se hvordan kursen reagerer i dag.Tar nok noen lodd,hvis det fortsatt er grei rabatt🙂
Volume
30.03.2023 kl 08:03
6352
Du får vurdere dagens pris mot hva som var bokført verdi av selskapet oppført i Q4 rapporten.
Winter is Here
30.03.2023 kl 08:14
6325
Har aksjonærer egentlig råd til å ikke akseptere budet ?
Redigert 30.03.2023 kl 08:14
thief
30.03.2023 kl 08:22
6302
Ja,prisen på.6.38kr er jo ikke høy, men det er vel pga kapitalbehovet fremover. Og skulle qfuel hentet det selv,hadde nok kursen blitt lavere,og utvanning av aksjonærene. Men man kan jo få en fin gevinst av bare å kjøpe nå, hvis kursen fortsatt er på 5tallet. Skrekken til markedet at de ville droppe avtalen,hvis de ikke fikk 90% med en gang,var hvertfall uberettiget. Så de vil nok ha dette i havn.Derfor jeg ventet på dagens melding,før eventuelt kjøp.Får man nå på ca 5.8,har man 10 kjappe prosenter i gevinst.
don kost
30.03.2023 kl 08:30
6279
Jeg elsker når folk synes de er smarter end market. De 10% er ikke nok til at reflektere risikoen.
Hvis man kun har opnået 72% viser det, at der mangler stadivæk 18%. Læser man i forskellige fora så er der en del småsparer som har tabt betragtelig og er ikke interesseret at sælge det sidste. Det gælder bestemt også nogle som har større positioner.
Så har man oveni kun brug for nogen som hedger short positionerne og så kommer man aldrig op på 90% med kursfald til følge.
De her 10% gevinstmulighed er tæt på at spille skrabeloder.
Hvis man kun har opnået 72% viser det, at der mangler stadivæk 18%. Læser man i forskellige fora så er der en del småsparer som har tabt betragtelig og er ikke interesseret at sælge det sidste. Det gælder bestemt også nogle som har større positioner.
Så har man oveni kun brug for nogen som hedger short positionerne og så kommer man aldrig op på 90% med kursfald til følge.
De her 10% gevinstmulighed er tæt på at spille skrabeloder.
thief
30.03.2023 kl 08:36
6260
Det er null synlig short i qfuel,så den er bare å legge død.Skal være bra paranoid om man tror noen har opprettet utallige kontoer,som har shortposisjoner under 0.5%,slik at short er 5-10%😂
Bulldog
30.03.2023 kl 08:51
6214
In the Q4 release on 28 February 2023, a CapEx increase of 10% for the Esbjerg plastic sorting plant was announced. Further reviews with sub and sub-sub suppliers have uncovered additional, expected CapEx overruns in the range of 10-15% that to a large extent are driven by additional safety measures in the civil scope.
https://newsweb.oslobors.no/message/586601
Millionene fosser ut av selskapet uten kontroll.
https://newsweb.oslobors.no/message/586601
Millionene fosser ut av selskapet uten kontroll.
livsstil
30.03.2023 kl 09:29
6149
Ja, og det kan jo også være en mulighet at budgiver endrer akseptgraden til 80%. Det har ingen praktisk betydning, annet enn at du ikke kan tvangsinnløse de øvrige aksjonærene, men de får jo heller ikke noe reel innflytelse.
don kost
30.03.2023 kl 09:34
6130
om det er short eller ej. Der mangler 18% og det er en del, ligemegt hvem det er som holder.
Nu trækker QF en del af Viridor kreditten og er dermed tæt på fuldstændig afhængig af Viridors nåede.
Kommer man ikke på 90%, handlen bliver ikke til noget og Viridor kræver kreditten tilbagebetalt omgående så er det en no brainer hvor kursen kommer til at stå.
Nu trækker QF en del af Viridor kreditten og er dermed tæt på fuldstændig afhængig af Viridors nåede.
Kommer man ikke på 90%, handlen bliver ikke til noget og Viridor kræver kreditten tilbagebetalt omgående så er det en no brainer hvor kursen kommer til at stå.
don kost
30.03.2023 kl 09:38
6115
Det har praktisk betydning, Viridor ønsker at tage QF fra børsen og er ikke interesseret at fodre 20% resterende aktionærer gennem restrukureringsfasen hvor detcsksl skydes massivt penge ind i QF
Volume
30.03.2023 kl 09:43
6098
De forlenger fristen. Det betyr at de er sultne på selskapet. Jeg håper derfor på høyere pris. Regner med at de har hatt slikt i tankene når det gikk ut med et så lavt tilbud i første omgang.
bj111
30.03.2023 kl 11:12
6014
Er nok litt for enkelt å gå med et selskap på børs i Norge, tjene en masse penger på å villede markedet med et bullshit selskap for så å la det gå konkurs. Her blir det reddet ved at det kjøpes opp og skulle ikke overraske meg om man ved gransking finner forgreninger fra noen i Quanta til de som kjøper selskapet men det stopper mest sannsynlig i Panama eller lignende steder. Litt for mange selskaper siste tiden som kun har hatt som misjon å berike noen ledere/grundere ved å ha en luftig ide noe som er skadelig for hele systemet med børsen dersom det blir for utbredt med gråsone svindel.
Dublinmannen
30.03.2023 kl 18:58
5863
Dette prøvde jeg å si til dette forumet for lenge siden, mange penger kunne dere spart, og tjent, men i stedet ble jeg utskjelt! Jeg misliker sterkt slike som Ketil Bøhn og ville beskytte dere fra denne svindelen hans.... Takka var å bli utskjelt av enkelte... Jeg har forståelse for de menneskelige mekanismer som blokkerer all negativ informasjon om noe man har tro på! Alle har denne egenskapen iboende i forskjellig grad! Denne egenskapen må holdes i sjakk om man skal lykkes med investeringer! https://youtu.be/LAGienW4PJ8
Redigert 30.03.2023 kl 19:01
SomSa
30.03.2023 kl 19:49
5818
He he, Spetatalen selv ble lurt og drittet seg ut da han satset på Horisont Energi. De hadde kun en Ide på papiret uten tilgang til gass, strøm, lokaler, tillatelser,........ For å kunne gjennomføre alle sine planer trengte selskapet 10-15 mrd eller mer.
14.01.2022
Øystein Stray Spetalen kjøper ytterligere 50.000 aksjer i Horisont Energi til kurs 112,44 kroner per aksje.
https://aksjelive.e24.no/article/47Gqao
15. mars 2023
Først lempet Øystein Stray Spetalen ut aksjer på privaten i Horisont Energi, og nå har investeringsselskapet Saga Pure solgt aksjer.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/15/7993658/saga-pure-selger-aksjer-i-horisont-energi
Ennå skal Saga Pure selge ca. 1,7- 1,8 mil aksjer mens kursen er 8-9
Problemet med alle disse børsnoteringer og selskapene der folk taper mye penger er analytikere og meglerhus. Etter min mening drive de med lureri, løp og kjøp mange doblingskandidat ..............og vi husker dette:
Arctics nye analysesjef kjøpte aksjer rett før positiv analyse
Morten Nystrøm ble fjernet som analysesjef i Arctic etter å ha kjøpt aksjer i Quantafuel før han sendte ut en positiv analyse. Nystrøms erstatter kjøpte også aksjer rett før analysen ble publisert.
https://e24.no/boers-og-finans/i/vAJ8Ow/arctics-nye-analysesjef-kjoepte-aksjer-rett-foer-positiv-analyse
Volume
30.03.2023 kl 20:19
5799
Etter oppstart i 2020 har de hatt to emisjoner og fått inn over en milliard kroner. For det første kan vi i etterkant konstatere at det tok mye lenger tid før Skive kunne oppnå akseptabel produksjon. For det andre så brukte man mye kapital på å kjøpe/bygge innsamling- og sorteringsfabrikker. Var det lurt? Det var jo PtL man skulle bygge og drifte.
Synapse
02.04.2023 kl 16:21
5455
"Vi tror fortsatt på teknologien, men den har tatt lengre tid og vil koste betydelig mer enn vi først hadde regnet med, sier Lars Rosenløv, administrerende direktør i Quantafuel.
Ifølge Rosenløv representerer tilbudet fra Virinor et avgjørende øyeblikk for selskapet, og de ser det som den eneste realistiske løsningen for å finansiere fortsatt drift.
– Quantafuel-aksjonærer bør merket seg at tilbudet blir avsluttet dersom det mislykkes, sier han.
Hvis ikke, er et alternativt scenario avvikling av selskapet, ifølge toppsjefen."
https://e24.no/boers-og-finans/i/y6VMrJ/viridors-bud-paa-quantafuel-har-ikke-faatt-aksept-fra-nok-aksjonaerer-fristen-utsettes
Merk deg siste setningene i sitatet. Du kan velge å få 6.38 kr for aksjen din eller å se hva skifteretten gir deg for dem. Jeg tror man skal være takknemlig for disse 6.38 kronene og ikke risikere å stå igjen med verdiløse aksjer etter 14. april.
Ifølge Rosenløv representerer tilbudet fra Virinor et avgjørende øyeblikk for selskapet, og de ser det som den eneste realistiske løsningen for å finansiere fortsatt drift.
– Quantafuel-aksjonærer bør merket seg at tilbudet blir avsluttet dersom det mislykkes, sier han.
Hvis ikke, er et alternativt scenario avvikling av selskapet, ifølge toppsjefen."
https://e24.no/boers-og-finans/i/y6VMrJ/viridors-bud-paa-quantafuel-har-ikke-faatt-aksept-fra-nok-aksjonaerer-fristen-utsettes
Merk deg siste setningene i sitatet. Du kan velge å få 6.38 kr for aksjen din eller å se hva skifteretten gir deg for dem. Jeg tror man skal være takknemlig for disse 6.38 kronene og ikke risikere å stå igjen med verdiløse aksjer etter 14. april.
Volume
02.04.2023 kl 17:34
5406
Det er i såfall 18% som må overbevises skal vi få 6,38. Hva selskapet skisserer av alternativer har de allerede stadfestet i Q4. Tilbudet er meget bra for selskapet, det stemmer. Men nå skal aksjonærene bestemme. Foreløpig har det ikke gått så bra som tilbyder ønsket. Hva du mener med verdiløse aksjer er jeg usikker på. Bokført verdi i selskapet er høyere enn den summen tilbyder ønsker å betale.
Herman*
02.04.2023 kl 20:07
5364
Rosenløv burde heller be om unnskyldning ovenfor aksjonærene fremfor å bruke tid på noe som virker opplagt. Selskapet ble kjørt i grøften fordi han villedet markedet så mange ganger at det til slutt ble umulig å hente kapital. Hadde han vært mer edruelig tidligere, hadde det ikke vært vanskelig å hente 700 millioner. De som nekter å selge, er nok folk som heller tar tapet enn å gi ledelsen mulighet til å drive videre. Om jeg hadde hatt et snitt på 30-40 kroner, hadde jeg nok vurdert å gjøre det samme. Qfuel bør være en lærepenge for oss alle. Selv er jeg blant de heldige som netto har tjent på mine investeringer i selskapet, har jeg til tider vært svært opprørt over ledelsen.
Synapse
02.04.2023 kl 23:17
5286
Problemet er at de ikke har penger til videre drift. Da hjelper det ikke hva bokført verdi er. Det hefter også fortsatt risiko ved fremdrift i utviklingen og tidsplan for økonomisk bærekraftig drift. Jeg vil tro ledelsen har jobbet hardt med å finne en god løsning - primært knyttet til økning av egenkapital, men har landet på at en overtagelse er den beste løsningen for selskapet og aksjonærene. Når styre og ledelse har akseptert og anbefaler aksjonærene om å gjøre det ser jeg det som et signal om at de anser dette som eneste utvei og at høyere bud ikke er realistisk. Jeg regner med Viridor har gjort sin Due Dilligence og har en klar formening om hva selskapet er verdt. De tar også en risiko ved å kjøpe det (dersom de får aksept).
Jeg synes også det er trist at eierskapet forsvinner til utlandet, men tror selskapet lettere kan fanges opp av "gribber" dersom de må begjære oppbud pga mangel på driftsmidler. Da blir det heller ikke noe igjen til aksjonærene.
Jeg synes også det er trist at eierskapet forsvinner til utlandet, men tror selskapet lettere kan fanges opp av "gribber" dersom de må begjære oppbud pga mangel på driftsmidler. Da blir det heller ikke noe igjen til aksjonærene.
Volume
03.04.2023 kl 07:28
5239
Eierskapet forsvinner til utlandet? Blant det 20% største aksjonærene ( nå ca 70%) er det ikke mange norske. Mangler penger til drift? De mangler penger til ekspansjon. Dog er det byggingen av et plastbehanlingsanlegg i Esbjerg, hvor de eier 50%, som nå er blitt en belastning og hvor kostnadene nå går ut over budsjettet.