PetroNor E&P, gjeldfritt oljeselskap med TP 30 000 fat/day
PetroNor E&P ASA: Lifting of PNGF Sud oil generating a cash inflow of USD 43.1 million
Oslo, 4 November 2022: PetroNor E&P ASA (“PetroNor” or the "Company") is pleased to confirm that 466,116 bbl were lifted from the Djeno Terminal as planned during the last week of October at a realised price of USD 92.41/bbl.
The realised selling price is based on the average spot price for a period which included several days after the lifting, and was confirmed to the Company today. Adjusted for a crude price discount to Brent and lifting costs, this generates a cash inflow of approximately USD 43.1 million to the Company.
Separately, the Company announced on 11 October 2022 the transfer of 334,061 bbl of oil stock entitlement to the PNGF Sud operator in settlement of outstanding billings. The indicative price used to determine the quantity of barrels for this arrangement was USD 95.00/bbl. Although the number of barrels is fixed, the price per barrel will be adjusted to the actual spot price when this oil entitlement is physically lifted by the PNGF Sud operator, scheduled for later this month.
Together, these two arrangements will realise the benefit of selling 800,177 bbl for the year to date period, at an expected average selling price of USD 93.49/bbl. Last year, a total of 831,089 bbl were lifted at an average selling price of USD 69.31/bbl.
https://newsweb.oslobors.no/message/574747
Oslo, 4 November 2022: PetroNor E&P ASA (“PetroNor” or the "Company") is pleased to confirm that 466,116 bbl were lifted from the Djeno Terminal as planned during the last week of October at a realised price of USD 92.41/bbl.
The realised selling price is based on the average spot price for a period which included several days after the lifting, and was confirmed to the Company today. Adjusted for a crude price discount to Brent and lifting costs, this generates a cash inflow of approximately USD 43.1 million to the Company.
Separately, the Company announced on 11 October 2022 the transfer of 334,061 bbl of oil stock entitlement to the PNGF Sud operator in settlement of outstanding billings. The indicative price used to determine the quantity of barrels for this arrangement was USD 95.00/bbl. Although the number of barrels is fixed, the price per barrel will be adjusted to the actual spot price when this oil entitlement is physically lifted by the PNGF Sud operator, scheduled for later this month.
Together, these two arrangements will realise the benefit of selling 800,177 bbl for the year to date period, at an expected average selling price of USD 93.49/bbl. Last year, a total of 831,089 bbl were lifted at an average selling price of USD 69.31/bbl.
https://newsweb.oslobors.no/message/574747
Redigert 24.01.2023 kl 13:03
Du må logge inn for å svare
Trymte
18.02.2023 kl 17:03
5530
"Dividends is something you consider when you don't have good options to re-invest and grow the company. We have a fantastic pipeline of opportunities to invest in, and I think we are looking to increase the scale of the company before we would consider dividends."
Sa CEO på QA i fjor. Dette støtter jeg 100%.
Sa CEO på QA i fjor. Dette støtter jeg 100%.
E Desperados
18.02.2023 kl 16:13
5569
Fluefiskeren skrev Takk. Det var den jeg tenkte på. Personlig ønsker jeg ikke utbytte.
Foretrekker også at man f.eks borrer i GB fremfor å betale utbytte. Men her har selskapet best oversikt over hva man har råd til tenker jeg.
Fluefiskeren
18.02.2023 kl 15:23
5613
Takk. Det var den jeg tenkte på. Personlig ønsker jeg ikke utbytte.
Harvald
18.02.2023 kl 15:19
5628
Ting vil jo alltid endre seg. Oljeprisen har jo vært en god del høyere i 2022 enn hva de fleste forventet. PNOR har ikke landet nye oppkjøp i året og heller ikke satt i gang andre prosjekter, så de har kanskje mer kontanter nå enn hva de forventet.
Det eneste jeg vet om som de har kommunisert er punktet fra presentasjonen på Paretokonferansen i september i fjor: "Medium term outlook positions
PetroNor with the financial capacity and flexibility to: Consider shareholder value".
Hva de mener med det og hva som ble kommunisert muntlig under presentasjonen vet ikke jeg.
Det eneste jeg vet om som de har kommunisert er punktet fra presentasjonen på Paretokonferansen i september i fjor: "Medium term outlook positions
PetroNor with the financial capacity and flexibility to: Consider shareholder value".
Hva de mener med det og hva som ble kommunisert muntlig under presentasjonen vet ikke jeg.
toftos
18.02.2023 kl 15:16
5636
Mye har forandret seg det siste året, oljeprisen er mye høyere og da inntektene og. Man ser de største oljeselskapene øker utbyttene, så er et lite håp. Men har uansett troen på at det kommer noe som kan heve kursen til over 1kr
Fluefiskeren
18.02.2023 kl 14:52
5650
For et års tid siden var i hvert fall utbytte helt uaktuelt.
Fra Prospektet:
« 2.4.3.Limitations on dividends
The Company currently anticipates that it will retain all future earnings, if any, to finance the growth and development of its business. The Company does not intend to pay cash dividends in the foreseeable future. Any payment of cash dividends will depend upon the Group’s financial condition, capital requirements, earnings and other factors deemed relevant by its Board and general meeting of shareholders.»
Side 19 her under risks:
https://petronorep.com/media/w05a4gky/petronor-ep-asa-listing-prospectus.pdf
EDIT: Eller var det noe senere som tydet på at de kanskje ville revurdere det? Her trenger jeg hjelp.
Fra Prospektet:
« 2.4.3.Limitations on dividends
The Company currently anticipates that it will retain all future earnings, if any, to finance the growth and development of its business. The Company does not intend to pay cash dividends in the foreseeable future. Any payment of cash dividends will depend upon the Group’s financial condition, capital requirements, earnings and other factors deemed relevant by its Board and general meeting of shareholders.»
Side 19 her under risks:
https://petronorep.com/media/w05a4gky/petronor-ep-asa-listing-prospectus.pdf
EDIT: Eller var det noe senere som tydet på at de kanskje ville revurdere det? Her trenger jeg hjelp.
Redigert 18.02.2023 kl 14:53
toftos
18.02.2023 kl 14:24
5701
Uten å ha noe form for fasit her, så tror eg dessverre det er mange negative ting som holder kursen igjen. Man har historien ja- Økokrim saken- Liten tro på at selskapet skal klare det de sier- så er det i Afrika som alltid er et usikkerhetsmoment. Men klarer de å fortsette øke produksjonen fremover, og det uten å måtte låne for mye eller sitte flere emisjoner, så kommer kursen etter til slutt. Eg for min del håper at de kommer med et lite utbytte no, og heller vokser litt roligere og over en lengre periode. De tjener såpass mye penger at de både kan gi et lite utbytte samtidig som de kan vokse litt. Litt av problemet med at de skal vokse fort over flere år, for så å dele ut utbytte er at man ikke vet hva oljeprisen er eller etterspørselen om 3-5 år. Litt dumt om den faller til 50 $ før utbyttene kommer. Tror flere vil investere i noe man alleredet no får noe igjen for. Blir uansett spennende å se hva som kommer neste uke
Stemmer at dette vil kunne bli en pengemaskin. Men dette er jo ikke noe ny informasjon som ikke har vært kjent i markedet. Er det slik at vi er maksimalt uheldig her, med en økokrim sak i limbo, og apcl historien som gjennsøker selskapet. Er merkelig ihvertfall at den over tid er priset så lavt som den er.
toftos
18.02.2023 kl 14:06
5599
Tenk at vi får kjøpt aksjer til 80-90 øre og verdsetter selskapet til 1.28 milliarder. No produserer selskapet ca 5000 fat olje pr dag, som blir 1,8 millioner fat i 2023. Får de i snitt 70 dollar fatet og dollaren er 9 i snitt, så får de en inntekt på 1,15 milliarder før utgifter og skatt. Klarer de å doble produksjonen de neste 3 årene, så sitter vi med en inntekt før skatt og kostnader på over 2 milliarder kroner i året. Skulle de klare målet om 30 000 fat for dagen, så snakker vi om nesten 7 milliarder kroner årlig. Klarer de det uten flere emisjoner, så kan man få over 1kr i utbytte årlig. Så eg mener oppsiden er veldig stor de neste 5 årene, og den dagen utbyttene kommer så får man igjen dagens kurs mange ganger.
hofa
18.02.2023 kl 13:53
5610
Slettet brukerskrev Går nok neppe opp mandag på denne liftingen. Mulig man får kjøpt mer rundt 0,85.
Rolig nu med en p/e på under 2 er det da ligegyldigt om en eller anden "knallert" køber og sælger 1 mill aktier og tjener 30 t. Jeg har selv noget over en mill aktier og sælger ikke før jeg har tjent en mill., og det kommer snart.
Går nok neppe opp mandag på denne liftingen. Mulig man får kjøpt mer rundt 0,85.
E Desperados
18.02.2023 kl 09:42
5767
Prisen er jo justert for løftekostnader. Så det er vel ca 5$ i fratrekk (fordi man kan kjøpe russisk olje for 60$?). Det utgjør ca 1,5 M$. I det store og hele en dråpe i havet, men såklart, det er jo penger som kunne vært brukt på noe annet.
Yenom
18.02.2023 kl 09:05
5817
petrus1000 skrev Vi er rike iflg tallknuserne, jeg tror noe skjer…til uken..
https://www.finansavisen.no/fatv/kvartalspresentasjoner/2023/02/15/7985899/petronor-e-and-amp-p-webcast-q4?zephr_sso_ott=c4UeXn
Vi får se onsdag morgen 🙂🙂🙂
Vi får se onsdag morgen 🙂🙂🙂
Redigert 18.02.2023 kl 09:29
toftos
17.02.2023 kl 23:25
5890
Var litt skuffende pris ja, men pengene renner like vel inn. Håper de kommer med enten utbytte eller tilbakekjøp av aksjer på Q4 presentasjonen neste uke. Hadde vi fått 10 Øre i utbytte, så tror eg markedet hadde jublet. Er vel rundt 1,4 milliarder aksjer, så 10 øre utgjør under 150 mill kroner
E Desperados
17.02.2023 kl 23:19
5907
Da hadde du rett i at det ble lav pris sånn som var tilfelle med BWE. Mulig det må selges noe under spot som følge av prisen på russisk olje?
oskar romeus skrev Vet du at han har solgt 500k aksjer? Han sa nettopp at han økte i dag.
Er sånn Teigen driver, melder kjøp, så selger han for å forsøke å kjøpe tilbake og på den måten forsøke å skape volum. Dette bør ikke komme som noen overraskelse. Forøvrig kjedelig at de fikk en lav pris på oljen sin denne runden.
Fluefiskeren
17.02.2023 kl 19:37
3340
Kan synes som en lav pris, men husk på denne:
«The Company will update the market once the realised selling price is confirmed, which will be based on the average spot price for a five-day period after the lifting and adjusted for a crude price discount to Brent and lifting costs. »
«The Company will update the market once the realised selling price is confirmed, which will be based on the average spot price for a five-day period after the lifting and adjusted for a crude price discount to Brent and lifting costs. »
petrus1000
17.02.2023 kl 19:24
3379
oskar romeus skrev Vet du at han har solgt 500k aksjer? Han sa nettopp at han økte i dag.
En eller annen på forumet skrev det imorges… reapeat kommer…
Goliaten15
17.02.2023 kl 18:55
3338
Del til Twitter
Del til Linkedin
Vis melding i opprinnelig størrelse
PetroNor E&P ASA: Sale of PNGF Sud oil generating a cash inflow of USD 24.1 million
Oslo, 17 February 2023: PetroNor E&P ASA (“PetroNor” or the "Company") confirms that the 317,904 bbl that were lifted from the Djeno Terminal as announced on 8 February 2023, generated a cash inflow of USD 24.1 million at a realised price of USD 75.89 per barrel.
For further information, please contact:
Investor Relations
Email: ir@petronorep.com
Nybegynner2
17.02.2023 kl 18:38
3369
Vet med 100% sikkerhet at han solgte. Nøyaktig antall var 491.109 solgt og rest beholdning 514.960. Ser at det kom børsmelding på prisen. Den var overraskende lav, men for all del, pengene strømmer inn.
oskar romeus
17.02.2023 kl 18:08
3388
Vet du at han har solgt 500k aksjer? Han sa nettopp at han økte i dag.
petrus1000
17.02.2023 kl 17:51
3431
Teigen effekten har foreløpig uteblitt selvom han har solgt 500k. Blir særdeles spennende til uken.. sannhetens øyeblikk..
Redigert 17.02.2023 kl 17:54
Nybegynner2
17.02.2023 kl 16:30
3605
Sluttkurs 0,8998. Bra det tatt i betraktning oljen og øvrige oljeaksjer. God helg.
Fluefiskeren
17.02.2023 kl 16:13
3634
Gikk over 0,9 nå. I øyeblikket 0,9088 kr. Sterkt på en dag hvor Brent er ned 3,3 %. Nå er jo riktignok PNOR den av oljeselskapene som følger oljeprisen minst slavisk. Da ser jeg bort fra de aller minste.
JUICEitUP
17.02.2023 kl 12:20
3970
Heftig sperre på 0,90 i alle fall. Den kommer vi nok ikke gjennom i dag selv om det er helt åpenbart at det ligger en del kjøpere her som ikke legger inn kjøpsordre synlig, men heller snapper opp salgsposter etter hvert som de legges ut. Er fornøyd hvis vi ender på 0,89 i dag og det tror jeg det er store muligheter for.
E Desperados
17.02.2023 kl 11:43
3912
Tenker den mest håndfaste triggeren som kommer på onsdag er at folk får se svart på hvitt at selskapet tjener fett med penger og at selskapsverdien på børs ikke henger på greip.
For oss litt mer "erfarne" så håper jeg som deg på mest mulig info. Alt som ikke blir nevnt vil jeg stille spørsmål om:
-Status AJE. Både mtp planer/fremdrift og finansiering
-PNGF Bis. Vil man gå igang med denne så fort infill borringen er ferdig?
-Når kan man forvente et utfall i Senegal-saken?
-GB. Skal det fortsatt borres på Atom-1X i 2023 som de skrev i halvårsrapporten? Hvis ja, vil PNOR gjøre dette alene uten farmout, eller avhenger det av en partner? (dette er vel eneste brønnen det er realistisk å tro selskapet kan kjøre alene uten partner)
-Status farmout på A4.
For oss litt mer "erfarne" så håper jeg som deg på mest mulig info. Alt som ikke blir nevnt vil jeg stille spørsmål om:
-Status AJE. Både mtp planer/fremdrift og finansiering
-PNGF Bis. Vil man gå igang med denne så fort infill borringen er ferdig?
-Når kan man forvente et utfall i Senegal-saken?
-GB. Skal det fortsatt borres på Atom-1X i 2023 som de skrev i halvårsrapporten? Hvis ja, vil PNOR gjøre dette alene uten farmout, eller avhenger det av en partner? (dette er vel eneste brønnen det er realistisk å tro selskapet kan kjøre alene uten partner)
-Status farmout på A4.
petrus1000
17.02.2023 kl 11:39
3765
Kina erklærer seier over covidviruset. Da begynner «energikjøret»..greit og være eksponert her..
Fluefiskeren
17.02.2023 kl 11:10
3842
Jo, men det har jo nærmest vært opplest og vedtatt at den skulle raskt ned igjen etter Teiglands stunt. Ser det hevdes at han har allerede solgt 500 000 av den millionen han kjøpte.
Ser du noen spesielle triggere til onsdag? Oljesalget er jo kommunisert til markedet. Jeg ønsker rett og slett info om en rekke ting. Om de ikke er kursdrivende får det så være. Tenker først og fremst på Aje, men også på Senegal og Guinea-Bissau.
Ser du noen spesielle triggere til onsdag? Oljesalget er jo kommunisert til markedet. Jeg ønsker rett og slett info om en rekke ting. Om de ikke er kursdrivende får det så være. Tenker først og fremst på Aje, men også på Senegal og Guinea-Bissau.
Redigert 17.02.2023 kl 11:12
E Desperados
17.02.2023 kl 11:03
3842
Med Q4/Årsresultat på onsdag hadde det vært lite gjennomtenkt av de nye kjøperne å ta tapet ved å selge den ned til 0,8 nå rett før. Tipper vi er greit over krona når folket får se hvor mye penger selskapet tjener og hvor mye penger som er i kassa.
Fluefiskeren
17.02.2023 kl 11:01
3834
Fryktet i går at PNOR hadde startet fallet ned til 0,8 kr igjen, men jammen stiger den ikke igjen. 1,15 % opp på en ellers rød oljedag. 😊
Redigert 17.02.2023 kl 11:01
petrus1000
17.02.2023 kl 09:36
4036
Det er andre «elementer» enn Teigen som styrer kursen nå..ser det ut til…
nkamok
17.02.2023 kl 08:59
4157
Det er simpelthen utroligt, at folk stadigvæk falde på halen af- (forguder)den mand 🙄Efter hans webinar sidste år, hvor han sad og drak rødvin og stoppede snus ind i munden, samtidig med at han skulle tale seriøst om 4 aktier - der tabte jeg sgu alt for ham. De 4 aktier, som han talte meget varmt om og selv havde investeret en del i - ja de er alle faldet med 2 cifret procenter . Han er en “smart” klovn 🥴
Hvilken troverdighet?? Når det gjelder pnor, så er den såpass underpriset at her kan det uansett komme et løft uavhengig av investornytt, og Teigen show.
E Desperados
17.02.2023 kl 07:33
4425
Rett og slett komisk at han er villig til å risikere Investornytt sin troverdighet for å tjene raske 30 000 kr 🙈
Nybegynner2
17.02.2023 kl 06:37
4351
Mr. Teigland solgte i underkant av 500’ aksjer allerede dagen etter sitt kjøp på mandag. Det var pump&dump!