USA og oljeprisen lover dårlig for onsdag på OSE

HotStock85
BGBIO 13.11.2018 kl 22:28 2007

Etter at olja snudde opp en periode i dag og ting så noenlunde greie ut, har kvelden blitt et dystert skue for dem som håper på drahjelp på OSE i morgen:
- olja er nå under 65
- USA er ned over hele fjøla, og US futures er nesten like råtne
- går også Asia dårlig i natt kan vi få det tungt i morra

Det kan virke litt pussig å ta opp dette under en farmaticker, men heller ikke farma er fristilt fra slike negative megatrender.
I tillegg er det selvsagt litt urovekkende at BGBIO var så ustabil i dag, i en negativ trend- FØR markedet råtnet ned i kveld

Årsaker til markedsnervene nå?
Trump skylder på fake news, men internasjonale analytikere risser opp et mer komplekst bilde.
Det er ikke noe poeng å gå i detalsjer , men forklaringene tenderer til å preges av ståsted:
- her på berget er brått synkende oljepris alene nok til å senkie OSE betraktelig
- i USA er bl.a. rentebekymringer en kronisk kilde til børsuro
- i Østen er div. handelskonflikter en urofaktor
- osv.

I sum:
Skal aksjene på OSE klare seg i morra, må de komme opp med individuelle forhold som trumfer markedsdepresjon.
Jeg har ventet på en ny, generell markedskorreksjon en stund, og sitter derfor ikke så tungt lastet. Men tungt nok til at jeg ikke liker kveldens bilde.

Vi får bare satse på at dette ikke er begynnelsen på en ny børstrøkk, i praksis en third wave av kraftige korreksjoner i høst.
Redigert 19.01.2021 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
HotStock85
13.11.2018 kl 22:32 1979

Farmainvestorers penger er ikke løsrevet fra generelle markedsforhold
Slettet bruker
13.11.2018 kl 22:38 1949

Se det ja, ved å kopiere mitt innlegg for tirsdag er også du nå representert med et innsiktsfullt innlegg!
Gratulerer!

PS: Eneste grove feil er at du har byttet ut min (korrekte) formulering om ustablit NANO med en ukorrekt om BGBIO, som slett ikke var ustabil idag, og som endte i pluss (til forskjell fra NANO tross dets støttekjøp).

Redigert 13.11.2018 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
HotStock85
13.11.2018 kl 22:42 1916

Ja; Gratulerer Korsar! Du vet vell; Farmainvestorers penger er ikke løsrevet fra generelle markedsforhold!
Panis
13.11.2018 kl 22:43 1906

Takk HotStock85,
Fint å se at noen følger opp olja og USA... ;-)
HotStock85
13.11.2018 kl 22:46 1882

Du kan forsøke å selge BGBIO så mye du ønsker; fakta er at 5,5% volatilitet intradag er ganske ustabilt. En ser også ganske tydelig den negative trenden aksjen er i. Husk at BGBIO IKKE ER løsrevet fra generelle markedsforhold!
HotStock85
13.11.2018 kl 22:55 1834

Jaja, nå ble OSE og verden så råtten som jeg fryktet i går kveld. Og BGBIO utviklet seg som vanlig slik jeg foreskrev, mens haussekorpset (dere vet de som for noen dager siden hevdet at 20-tallet aldri ville vise seg igjen?? Vrææææl) krøp i skjul igjen. Der sitter de og forstår seg på "det fundamentale". Vræææææl.

Vel, over i voksenverdenen: Da gjenstår å se om OSE vil klare å bryte seg opp fra en oljepris på omtrent 65 akkurat nå.
Styggeste raske oljeprisfall på 3 år.
Jeg hører Trump le hult i det hvite hus. Og venter på om araberne snart tør å blotte brystkassen?

Langs denne Golgata skal BGBIO kjempe mot hovedtrenden i morra - som slett ikke er slik KORSAR tøvprater om ovenfor :-)
Men som vanlig er jeg nøytral og holder åpent hvordan vår nå etablerte støttekjøper vil klare seg mot markedets frie spell i morra. Antar det vil avhenge av hvor mye gryn han har fått til disp. Jeg avventer rolig til jeg ser utgangen fra hoppet :-)
Redigert 13.11.2018 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
HotStock85
14.11.2018 kl 09:30 1622

Det startet svakt for BGBIO i dag. Volumet er fullstendig borte. Ser vi 20kronern i dag?
InVes1
14.11.2018 kl 09:45 1589

Jefferies 2018 London Healthcare Conference, November 14-15


HotStock85
15.11.2018 kl 13:09 1462

Nå er volumet fullstendig borte. Det eneste som holder aksjen på 30-tallet, er støttekjøpene!