I morgen signaliserer FED rente på 6 tallet. Vær obs!!

Villmannen
09.11.2022 kl 19:59 901

Håper jeg tar feil, men inflasjon har nok ikke kommet ned og FED kjører på. Kan bli store utslag. Spent og tror at børs fallet øker neste uke. Meninger?
Platinum365
09.11.2022 kl 20:12 850

Så lenge han ikke gjør det samme som Paul Volker så går det kanskje bedre. Nå sa Meta opp haugevis, og flere kommer til å følge etter, enn så lenge har sysselsetting vært for god, og dermed skrur de til. Økning i rente i dag har nødvendigvis ikke fuøø effekt før det går en tid. Et stort varsko bør gå når Meta går til masseoppsigelser. Flere kommer trolig etter, får håpe de kommer på banen før vi kommer dit hvor Volker hadde tatt oss. Volker stoppet ikke før på 20%, satser på at de har lært. Det snakkes om at det kommer under kontroll en liten periode, før den virkelige smellen kommer i 2023 q2 og ut, og at det er under kontroll i 2024. Jeffries hevder dette. Mange godbiter å plukke opp når den tid nærmer seg. Seddelpressen gikk varm under corona, fantasilioner ble trykket.

Aner ikke hva som er bakt inn, en dobling kanskje eller trippel i desember? Noe mer bør vel være off-limits når Meta nå går til masseoppsigelser?
Villmannen
09.11.2022 kl 21:00 745

Masseoppsigelse i Meta og Twitter kan kanskje bidra til å svekke rentebanen noe, men jeg tviler. Det er brennhett arbeidsmarked enda og da kjører FED på. Mange har omtalt siste 10 dagers opptur som Bear marked rally - sucker rally etc. Nå er jeg i alle fall meget spent. Disney faller kraftig i USA nå - ned 12 % phu..
Platinum365
24.11.2022 kl 01:25 452

Mer og mer arbeidsledighet, og de ekstreme tilstrammingene FED har bidratt med, vent å se hva sluttproduktet vil bli innen et år, jeg tenker det nå er en tankevekker, og at de np bør roe seg ned.