$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.11.2022 kl 13:09 423790

Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk ogsÄ til dere med godt humÞr og god tone.

Jeg kommer aldri til Ä selge PGS pÄ ensiffrede kurser. Men Ä henge her pÄ forumet er en hobby som det nÄ frister Ä ta en pause fra.

Ser at trÄden er blitt kontraproduktiv og i hendene pÄ sleskete aktÞrer som Þnsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt Ä vÊre en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke sÄ mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne hÄpt kommunikasjonsmessig.

SÄ da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente pÄ q4-tallene og gjÞre en vurdering da pÄ langt hÞyere kurser.

Anbefaler dere Ä starte nye PGS-trÄder, og sÄ ses vi sikkert i fremtiden

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
14.11.2022 kl 16:48 4993

The Company's board of directors may, in its sole discretion,
decide that the Company shall not carry out the Subsequent Offering if the
prevailing market price of PGS' shares is lower than the subscription price in
the Subsequent Offering.
Kontur
14.11.2022 kl 16:54 5011

MÄ vÊre bra blÄst de som selger til under emi kurs.
china
14.11.2022 kl 16:56 5058

Koselig Ă„ tape en mnd lĂžnn hver dag!
Castornova
14.11.2022 kl 17:02 5015

hvem gjÞr det? De som bare sitter og sitter selvsagt, men det trenger man ikke gjÞre. Har ikke tapt ei krone pÄ pgs enda. jeg har derimot solgt med gevinst gang pÄ gang
TonyB
14.11.2022 kl 17:11 4964

Ikke gĂžy det, men husk pĂ„ denne fra en som ikke har sĂ„ verst peiling😊

“The stock market is a device to transfer money from the impatient to the patient.” Warren Buffet
FaeniHelvete
14.11.2022 kl 17:22 4872

SÄ lenge kursen fortsetter nedover var man vel bra blÄst for noen kroner siden
Tosha
14.11.2022 kl 17:31 4782

Takk for svar.

Jeg var dessverre ikke helt tydelig med spÞrsmÄlet mitt. SpÞrsmÄlet mitt var hvilken dato som er gjeldende som skjÊringsdato for «if the
prevailing market price of PGS' shares is lower than the subscription price in
the Subsequent Offering». Er dette datoen da emisjonen ble kjend (tidligere i november) eller datoen der «Subseqent offering» blir formelt godkjent (om litt under to uker). Jeg tolker fÞlgende « The Subsequent Offering is subject to certain terms and conditions, including
completion of the Private Placement, approval by the EGM and approval of the
Prospectus.» som at det «Subsequent offering» ikke er gyldig fÞr etter EGM, men her er jeg som sagt pÄ gyngende grunn. Slik jeg leser det er ikke tilbudet gjeldende fÞr tidligst rett etter EGM, og derfor mÄ prisen vÊre vedvarende under 6,7 ogsÄ etter EGM for at ledelsen skal kunne avlyse reparasjonsemisjonen. Korriger meg gjerne om jeg tolker dette feil da jeg verken er jurist eller Þkonom.
Redigert 14.11.2022 kl 17:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.11.2022 kl 17:35 4761

« Gutten som ropte ulv»

DET VAR ENGANG en gjetergutt som voktet sauene for folk i landsbyen. Hver
morgen samlet han sammen sauene og drev dem ut pÄ beite, hver kveld samlet han dem
igjen, og drev dem tilbake til landsbyen.
Noen dager kunne det vÊre fint der oppe i fjellskrÄningen, og tiden gikk fort, men andre
dager kjedet han seg, og tiden falt lang, fordi han ikke hadde annet Ä gjÞre enn Ä se pÄ sauene
som gikk der og gresset fra morgen til kveld.
En dag fant han pÄ noe Ä more seg med: «Ulven kommer! Ulven kommer! » ropte
han av full hals. «Det er en ulv som vil ta sauene! »
Folk i landsbyen slapp alt de hadde i hendene og kom lĂžpende alt de orket for Ă„
jage bort ulven. Men sÄ var det jo ingen ulv; de fant bare gjetergutten som lo sÄ tÄrene
trillet da han fikk se de sinte, rĂžde fjesene.
Gjetergutten prÞvde det samme pÄfunnet bÄde Ún gang til og flere ganger, og hver gang
kom folkene opp fra landsbyen for Ä hjelpe ham mot ulven. Men sÄ, sent en vinterkveld,
nettopp som gutten skulle til Ă„ samle sauene for hjemturen, kom ulven virkelig. Han merket
det fÞrst pÄ sauene, som med ett ble sÄ urolige og gav seg til Ä breke. Og like efter kunne han
skimte en lang, grÄ skygge som nÊrmet seg flokken gjennom halvmÞrket. NÄ var gutten
ordentlig redd, for ulven sÄ stor og farlig ut, og han hadde bare gjeterstaven sin Ä slÄss med.
Han begynte Ä rope sa hÞyt han kunne: «Ulven kommer! Ulven kommer! Det er en ulv som
vil ta sauene!» Men denne gang kom det ingen folk lÞpende fra landsbyen for Ä hjelpe ham.
En og annen sÄ opp da de hÞrte ropene, men de fleste ristet bare pÄ hodet og sa til hverandre:
“Nei, den gar ikke lenger! Han har narret oss med det der en gang for mye!”
FĂžr gutten klarte Ă„ hente hjelp, hadde ulven tatt hele saueflokken."

Og sÄnn er det ogsÄ med mange PGS aksjonÊrer nÄr ulven heter Petrobras... Og nÄr den kommer er denne ulven mett, nam nam... En hel "saueflokk" har disket opp med deilige billige aksjer...
Redigert 14.11.2022 kl 17:35 Du mÄ logge inn for Ä svare
__eagle__
14.11.2022 kl 17:51 4628

Da ble sparekontoen til kjÊrringa tÞmt pÄ 6,6:)
SĂ„ kan emi vĂŠre emi.
TĂ„lmodigheten lenge leve..
Om noen mĂ„neder er vi mye hĂžyeređŸ€“
Gullhaugen
14.11.2022 kl 18:06 4528

NÄ stuper olja igjen. Ta dere heller et godt lodd i denne og bli med pÄ en skikkelig reise snart : KjÞp Alternus Energy Group. les deg opp : https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/10/13/
Max-Investor
14.11.2022 kl 18:08 4502

Hadde ikke blitt lei meg om vi virkelig fikk en «Supertirsdag» i morgen. Det har vel vÊrt litt vel mange rÞde dager pÄ PGS nÄ. Er det i morgen det snur?-
Leotwin
14.11.2022 kl 18:09 4487

Godt spÞrsmÄl. Jeg har ikke et sikkert svar. Men rep.emi er ikke gyldig fÞr den er vedtatt pÄ EGM. Poenget med rep.emi er Ä gi andre aksjonÊrer mulighet til Ä delta pÄ lik linje med de som fikk muligheten i den rettede emisjonen. Hvis kursen over noe tid (og med noe volum) ligger under 6,70 fÞr EGM tenker jeg selskapet har mulighet for Ä kansellere rep.emi. Andre aksjonÊrer har da fÄtt muligheten til Ä kjÞpe seg opp pÄ samme (eller bedre) vilkÄr. Om de Þnsker Ä avlyse rep.emi er et annet spÞrsmÄl. Tolker det ikke slik at selskapet er forpliktet til Ä avlyse. Selskapet vil jo fÄ tilfÞrt ekstra kapital ogsÄ ved en rep. emi. Interessen for Ä delta i rep.emi vil igjen avhenge av at markedskursen etter EGM (og fÞr tegningsfrist) er hÞyere enn 6,70.

Min strategi: vekter meg opp rundt emikurs (sÄ gÄr jeg ikke glipp av noe hvis rep.emi blir avlyst). Hvis kursen gÄr mye, og rep.emi fÄr grÞnt lys, kan jeg selge meg ned for Ä ha cash til Ä delta.

Ps: har veldig stor tro pÄ positiv kursutvikling
Redigert 14.11.2022 kl 18:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.11.2022 kl 18:22 4402

He he ja det er et fint historiebildet over situasjonen 
. Noe kommer det er sikkert og jeg kjĂžpte noen aksjer i dag ogsĂ„, slik at jeg fikk et rundt antall totalt. Bare Ă„ kjĂžpe mens det ennu ropes Ulv, Per Ulv 😄🚱🚱🩅🩅
TonyB
14.11.2022 kl 18:26 4377

Og nĂ„r alt er glemt og saueflokken mĂ„ lĂŠre «the hard way» atter en gang
, sĂ„ henter ulven (petrobras) som sauene tross alt nĂ„ kjenner til, den sterke kompisen sin (Equinor) for skamfaring av nye lam😊.
Redigert 14.11.2022 kl 18:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
14.11.2022 kl 18:44 4279

Troverdigheten din er lik null siden du har hauset Lifecare siden den var over 5kr.
kapteinkjeks
14.11.2022 kl 20:15 3840

PÄ den positive siden er vi vel nede pÄ litt stÞtte nÄ. Hva sier dere som har bedre peiling pÄ TA enn meg?
Tecinvest
14.11.2022 kl 20:52 3665

Ser pÄ listene og ser at The bank of New York Mellon SA/NV kjÞper 5242 K og legger seg inn pÄ topp 20 ! Inn kommer ogsÄ Citibank pÄ topp 50 med 1813 K ! https://stocktalk.no/ShareHolders.php?n=PGS&Menu=0&extended=1
Castornova
14.11.2022 kl 20:52 3665

Man taper dessuten ingenting fĂžr du faktisk selger. Sitter man langsiktig i denne vil den til slutt gi god avkastning( mener jeg) Markedet gĂ„r opp og ned. Det er aldri noe som kun gĂ„r opp. Og ta med i beregningen at vi ogsĂ„ er i litt spesielle tilstander globalt akkurat nĂ„ som kan pĂ„virke bĂžrsene mye. Markedet er volatilt og det skal det nok vĂŠre en stund. Jeg har ingen problemer med at markedet gĂ„r ned for Ă„ si det sĂ„nn. Her kan man gjĂžre flere gode kjĂžp etterhvert i veldig mange aksjer sĂ„ se pĂ„ det som en gavepakke i stedet for Ă„ bli irritert over nedgang🙂
rischioso
14.11.2022 kl 21:26 3474

RE - rep.emi er ikke gyldig fÞr den er vedtatt pÄ EGM

* Det er helt riktig og EGM er knappe 6 hele bĂžrsdager unna (23.11)

RE - Poenget med rep.emi er Ä gi andre aksjonÊrer mulighet til Ä delta pÄ lik linje med de som fikk muligheten i den rettede emisjonen

* Det er ikke helt riktig - ja, det blir fremstilt slik, MEN hovedpoenget for selskapet med en rep emi er Ä fÄ inn mer cash.

RE - Hvis kursen over noe tid (og med noe volum) ligger under 6,70 fÞr EGM tenker jeg selskapet har mulighet for Ä kansellere rep.emi. Andre aksjonÊrer har da fÄtt muligheten til Ä kjÞpe seg opp pÄ samme (eller bedre) vilkÄr. Om de Þnsker Ä avlyse rep.emi er et annet spÞrsmÄl.

* Ja, det er helt riktig for hvem vil tegne seg i en rep EMI om kursen ligger under EMI nivÄet - ingen har noe Þnske om Ä betale mer for emi aksjene enn de mÄ betale over bÞrs.

...og ser vi dette i sammenheng sÄ forteller det fÞlgende:

(1) At selskapet ikke vil ha noe Þnske om at kursen holder seg under eminivÄet pÄ 6,7 over tid nettopp fordi det umuliggjÞr en rep emi og sÄledes fratar det selskapet muligheten til Ä fÄ inn sÄrt trengende cash i stÞrrelsen 300m/nok.

(2) Man skal derfor ikke bli overrasket om det kommer sterke krefter i sving om ikke lenge som vil sÞrge for at kursen holder seg over eminivÄet pÄ 6,7 for sikre at rep emien vil kunne bli gjennomfÞrt - mao, det gjelder Ä benytte muligheten til Ä plukke pÄ undersiden mens den ennÄ er der... ;)

https://newsweb.oslobors.no/message/574503
Redigert 14.11.2022 kl 21:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
14.11.2022 kl 21:42 3357

14. er i allefall feil
Leotwin
14.11.2022 kl 21:48 3379

«* Det er ikke helt riktig - ja, det blir fremstilt slik, MEN hovedpoenget for selskapet med en rep emi er Ä fÄ inn mer cash.»

-Feil. Pengene kunne de fÄtt gjennom Ä Þke tilbudet i den rettede emisjonen. Hovedpoenget ER likebehandling, da de er rettslig forpliktet til det. Rettet emisjon krever i utgangspunktet saklig grunn da det forskjellsbehandler eksisterende aksjonÊrer. Hvis du ikke tar mitt ord for det, kan du lese deg opp her:

https://www.pwc.no/no/tjenester/kapitalmarkedstjenester/rettede-aksjeemisjoner.html
rischioso
14.11.2022 kl 21:53 3347

Same same, but different - hadde de virkelig brydd seg om smÄaksjonÊrene sÄ hadde de latt alle tegne seg i emisjonen - mao, det er tilgang pÄ kapital og kun det som er driveren for emisjon - regelverket er noe helt annet og nÄr man kan bruke det som en unnskyldning til Ä fÄ hentet 300m til sÄ er det ikke for at de bryr seg om deg og meg - sÄ blÄÞyde bÞr vi ikke vÊre ... ;)
Redigert 14.11.2022 kl 22:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
china
14.11.2022 kl 22:00 3342

Oljen gÄr pÄ trynet! kor mye ned i morgen? ny mnd lÞnn?
rischioso
14.11.2022 kl 22:06 3291

Har du sett i kula di at vi fÄr muligheten til enda rimeligere aksjer i morgen? Hvis sÄ er jo det en gave. Tekniske gulv pÄ rekke og rad nedover sÄ om den vil snu pÄ 6,5 eller 6 blank gjenstÄr og se - det ligger i sÄ fall an til et svÊrt kort kjÞpsintervall - i morgen har vi fasit pÄ akkurat det ... ;)
Leotwin
14.11.2022 kl 22:13 3235

Enig i at de neppe tenker sÄ mye pÄ smÄaksjonÊrene. Men hadde det vÊrt fritt frem hadde de ikke brydd seg med rep.emi heller. Poenget med den er legitimere den rettede emisjonen. En rep.emi senker terskelen for hva som anses som saklig grunn til Ä fravike hovedregelen om fortrinnsrettet emisjon. Fra selskapets side kan rep.emi fremstÄ som noe hersk, da de mÄ fÄ laget og godkjent prospekt mv. Jeg deler derfor ikke ditt syn pÄ at selskapet nÞdvendigvis har sÄ sterk interesse i Ä holde kursen oppe for Ä fÄ gjennomfÞrt dette. Men de mÄ passe seg for to ting:

1) at de overholder prinsippet om likebehandling
2) at de ikke taper tillit i kapitalmarkedet

PĂ„ grunn av dette (og alt som ble sagt pĂ„ q3-presentasjonen) forventer jeg at det kommer flere gode nyheter fremover. Akkurat nĂ„r, tĂžr jeg ikke spÄ 
Alejandreuta
14.11.2022 kl 22:17 3231

Vi fÄr jo faktisk en emisjon hvor vi sitter med mer informasjon enn de i den rettede emisjonen. For det fÞrste vet vi mer om hvordan markedet har utviklet seg da vi fÄr tilbudet mye senere enn investoren i den rettede emisjonen. i tillegg vil vi ogÄ vite at den rettede emisjonen har gÄtt gjennom pluss eventuelle kontrakter og andre ting som vil pÄvirke caset. Informasjon er gull i poker og ogsÄ i finans...
Redigert 14.11.2022 kl 22:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
14.11.2022 kl 22:22 3203

Gode poenger, men selv med rep.emi blir eksisterende aksjonÊrer utvannet. Du fÄr ikke nok tegningsretter til Ä opprettholde din relative andel av selskapet. Hvis kursen gÄr kraftig fÞr tegningsperioden utlÞper, fÞles det likevel som et fint plaster pÄ sÄret.
rischioso
14.11.2022 kl 22:26 4466

Poenget mitt er at de fÞlger de prosesser som gir den beste tilgangen til cash - mao, hovedpoenget med en emisjon er altsÄ Ä sÞrge for tilgang pÄ cash og som vi nÄ kjenner til sÄ kan akkurat det utgjÞre forskjellen pÄ om gjelden blir hÄndterlig eller ikke fremover. I en slik setting sÄ kommer smÄaksjonÊrer i andre rekke og om de med loven i hÄnd kan fremstÄ som at de bryr seg sÄ er jo det bare et pluss for ytterligere 300m i cash vil faktisk utgjÞre en betydelig forskjell. Og nÄr den vil gjÞre det sÄ er det desto mer naivt Ä tro noe annet - at de ikke vil gjÞre det de kan for Ä nettopp fÄ inn disse og for Ä sikre nettopp det sÄ mÄ kursen opp og over 6,7 - og det med god margin og veldig snart... ;)
Redigert 14.11.2022 kl 22:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
14.11.2022 kl 22:34 4461

Hvis dette bare handlet om cash kunne de hentet dette inn gjennom den rettede emisjonen. Den ble sterkt overtegnet pÄ kort tid. Men nettopp derfor tror jeg ikke vi fÄr se noe sÊrlig volum pÄ kurser under 6,70. De store som ikke fikk tegnet seg (eller tildelt Þnsket antall aksjer) kommer nok pÄ banen da.
Kontur
14.11.2022 kl 23:21 4254

Fikk mine knappe 152 000 aksjer i emi og fornÞyd. NÄ mÄ vi bare vente pÄ oppturen som vi alle vet kommer
rischioso
15.11.2022 kl 00:03 4128

Du skjÞnner tydeligvis fortsatt ikke poenget - det vil gi betydelig Þkt cash og kjÞre 2 emisjoner kontra 1 for selv om emien ble overtegnet i fÞrste runde sÄ ble det totalt hentet inn 1,5milliard - med rep emien sÄ snakker vi om 1,8 milliard - mao det betyr hele 20% mer og utgjÞr en betydelig forskjell nÄr det kommer til cash buffer, den kommende refinansieringen og ikke minst nÄr det kommer til kontraktstildeling for selskapene som legger inn anbud blir screenet finansielt fÞr en eventuell tildeling - det er faktisk lov Ä ha flere tanker i hodet samtidig ... ;)
Redigert 15.11.2022 kl 00:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Leotwin
15.11.2022 kl 00:37 4114

Jeg ser ikke bort fra at selskapet har kalkulert med, og faktisk Þnsker, Ä fÄ inn de ekstra pengene gjennom rep.emi. Men det vi startet Ä diskutere var deres hovedmotivasjonen for Ä gjÞre det pÄ denne mÄten (rettet emi + rep emi). Det mener jeg fortsatt skyldes en rettslig plikt til Ä «likebehandle» (gÄsetegn fordi det reelt sett ikke et helt likebehandling).

Det mÄ du gjerne vÊre uenig i. Vi hÄper vel uansett begge at kursen gÄr i taket snart, og rep emi blir vedtatt til stor applaus pÄ EGF.
rischioso
15.11.2022 kl 00:50 4116

Vi kan i alle fall vÊre enig i at Þkt cash sikrer den finansielle stabiliteten i selskapet sÄ fÄr heller den kverulerende uenigheten relatert til motivasjon for Ä oppnÄ det vÊre underordnet.

Jeg befinner meg heller ikke i hÄper kategorien - enten fÄr man ting pÄ plass eller sÄ fÄr man det ikke og Þkt cash hjelper langt pÄ vei i det korte bildet. I det lengre bildet sÄ mÄ det Þkte rater og Þkt flÄteutnyttelse til godt hjulpet av hyppigere og bedre kontrakter med god varighet - men akkurat det gjenstÄr og se.
Slik det ser ut pr i dag sÄ virker en betydelig Brasilkontrakt Ä vÊre nÊrstÄende og blir den materialisert sÄ er veldig mye gjort
Londonmannen
15.11.2022 kl 07:25 3768

Beklageligvis for smÄaksjonÊrer er det blitt vanlig Ä gjÞre det pÄ denne mÄte; rettet + emi. Vi kan like det eller ikke, men slik er det.
Slettet bruker
15.11.2022 kl 08:22 3486

Noen som har sett en Rune Østersen?

Om det ikke har kommet et knyst til fredag, (og etter Ä ha spurt min kilde pent om lov) - er jeg meget fristet til Ä rÞpe verftet i Danmark, den eksakte datoen Victory skal pÄ tokt, og eksakt oppstartsdato for gigantjobben i Brazil.

Men de har vel en plan med det - at EGM skal trones med bekreftet skip 7 i full drift, Petrobraskontrakten omsider bÞrsmeldt, og en mulig og sannsynlig forlengelse av Equinor rammeavtalen som ga slik skyv ved inngÄelse
Slettet bruker
15.11.2022 kl 08:24 3540

I mens er vi vel i storkapitalens vold. Ser at jeg blir nÞdt til Ä Þke belÄning
Slettet bruker
15.11.2022 kl 08:28 3510

Og sÄ var det Tethys ...
Slettet bruker
15.11.2022 kl 08:29 3530

Litt nedtrykt stemning pÄ partytrÄden til hvro idag. La oss hÄpe pÄ en bedre stemning ved bÞrsslutt:-) olja kan bli litt humpete framover i november, tror den reagerer opp idag og at den holder seg stabil ut uka.. Er litt usikker pÄ Petrobaskontrakten, Lula Da Silva er en venstrewoke politiker og kan stanse de nye letelisensene i Brasil alt for Ä tekkes klimaeliten!
Uansett trenger verden mer olje og gass sÄ seismikk blir en vinner i 23 og 24.
FaeniHelvete
15.11.2022 kl 08:44 3394

Omtrent 3 uker siden Q3 tallene ble presentert i sin helhet, 2 uker siden den rettede emisjonen ble kjĂžrt, ingen bĂžrsmeldte nyheter.

I mellomtiden flyr ryktene om at kontrakter er inngÄtt og alle fÄr med seg at Victory har flyttet fra anker til kai og at underleverandÞrer er i gang.

SmÄaksjonÊrer skvises videre

Synes svĂŠrt lite av dette, ingenting for Ă„ vĂŠre presis, setter ledelsen i et positivt lys.

Hvis noe av dette handler om Ä "samle fyrverkeri" til 23 november sÄ er det direkte katastrofalt
Slettet bruker
15.11.2022 kl 08:57 3415

Er redd for Ä miste kilden. Men det er mange uavhengig av hverandre som vet dette nÄ, med ulike underleverandÞrer og maritime teamet i full sving. Vil overraske om dette ikke kommer frem fra noen av de mange som vet innen timer eller maks dager
Obxserver
15.11.2022 kl 09:11 3287

Mye snacks som kommer fremover, og da er jeg ferdig lastet for denne omgang!
noprofit
15.11.2022 kl 09:13 3347

SkjĂžnner ikke problemet ditt. NĂ„ har du muligheten til Ă„ kjĂžpe langt under emi kurs, det hadde ikke de som kjĂžpte i den rettede emisjonen.

Slettet bruker
15.11.2022 kl 09:17 3320

đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·
đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·đŸ‡§đŸ‡·
XpDeus
15.11.2022 kl 09:17 3373

15. mai
Sikkert?
Slettet bruker
15.11.2022 kl 09:18 3385

Tipper du traff godt (ergelig Ä ikke ha fÄtt kjÞpt mer her)