$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39
Du må logge inn for å svare
observer009
17.11.2022 kl 08:26
5406
Event
23-24 Nov 2022 Stavanger - NCS Exploration Strategy
28-29 Nov 2022 Kuala Lumpur - APGCE 2022
30 Nov - 2 Dec 2022 Republic of Congo - CIEHC5
23-24 Nov 2022 Stavanger - NCS Exploration Strategy
28-29 Nov 2022 Kuala Lumpur - APGCE 2022
30 Nov - 2 Dec 2022 Republic of Congo - CIEHC5
Tja..
Godt resonert og derav også sannsynlig kommende formasjon. Godt jobba ...
Godt resonert og derav også sannsynlig kommende formasjon. Godt jobba ...
unikum
17.11.2022 kl 08:44
5272
Ser ut som om utviklingen for seismikkel bør gå fint : https://e24.no/norsk-oekonomi/i/0Qpbk6/olje-og-gassbransjen-oppjusterer-investeringene-til-150-mrd-neste-aar
Tigerberget
17.11.2022 kl 08:58
5118
Shortregistetet viser fortsatt 0,0%.
Var det ikke satt en heftig short i følge Ris?
Var det ikke satt en heftig short i følge Ris?
rischioso
17.11.2022 kl 09:11
5115
Nei, nå må du snart begynne å følge med - det ble lånt ut 15m aksjer for 11 dager siden og det er omsatt 150 - 200m aksjer siden da så vi bør vel kunne anta at de er ute - akkurat som du virker å være - for øyeblikket ... ;)
Redigert 17.11.2022 kl 09:12
😂👍
😂👍
ColdValley
17.11.2022 kl 09:59
4710
Hva tror vi om rep.emi? Har det vært nok volum de siste dagene til at denne blir avblåst?
protagoras
17.11.2022 kl 10:19
4626
Det begynner å nærme seg antall omsatt under 3,70 tilsvarende emisjonen.
Men det kommer vel an på hva kursen er på dagen for EGF.
Tipper ledelsen gjerne vil ha 300m ekstra å rutte med.
Edit:
Hvis ledelsen er litt taktisk slipper de nyhet om Brasil-kontrakt rett før EGF.
Men det kommer vel an på hva kursen er på dagen for EGF.
Tipper ledelsen gjerne vil ha 300m ekstra å rutte med.
Edit:
Hvis ledelsen er litt taktisk slipper de nyhet om Brasil-kontrakt rett før EGF.
Redigert 17.11.2022 kl 10:21
rischioso
17.11.2022 kl 10:24
4624
Ja, MEN om det tikker inn en kontrakt før EGF den 23.11 og kursen plutselig står i 8 så vil det nok være fristende for selskapet å gjennomføre rep emien hvor selskapet får inn ytterligere 20% cash (300m/nok) og minioritetsaksjonærene får tilbud om billigaksjer - et vinn vinn, men det gjenstår og se.
noprofit
17.11.2022 kl 10:35
4515
Nå er det vel sånn at rep emi er bare en erstatnings emisjon for småaksjonærer, og som regel ikke er en del av kapitalbehovet.
Den som ikke har klart å kjøpe seg inn nå trenger heller ikke rep emi i desember er min påstand. Problemet er at så lenge det er en emi der fremme så vil kursen lagge pga det, dette har vi sett tidligere og vi ser det også med den rettede emisjonen.
Mitt beste tip er at rem emi blir avblåst etter at kursen har ligget under emi kurs så lenge.
Det vil også gjøre at kursen vil bli en helt annen etter at emi'en er gjennomført.
Den som ikke har klart å kjøpe seg inn nå trenger heller ikke rep emi i desember er min påstand. Problemet er at så lenge det er en emi der fremme så vil kursen lagge pga det, dette har vi sett tidligere og vi ser det også med den rettede emisjonen.
Mitt beste tip er at rem emi blir avblåst etter at kursen har ligget under emi kurs så lenge.
Det vil også gjøre at kursen vil bli en helt annen etter at emi'en er gjennomført.
Tigerberget
17.11.2022 kl 10:42
4612
Aha.. de ble lånt ut bare litt. Før det ble registrert i registeret faktisk.
Fascinerende.
Fascinerende.
kntfn
17.11.2022 kl 10:43
4756
Kanskje ikke mye, men muligens litt drahjelp fra «bjellesau» Espen Teigland på twitter i dag. Han, med flere, kjøper PGS og tror det går oppover nå.
maximer
17.11.2022 kl 10:47
4740
For å presisere; I innkalling til EGF står det i sak 4. Etterfølgende emisjon; Etterfølgende emisjon er betinget av at (iii) gjeldende markedskurs for selskapets aksjer er høyere enn Tegningskursen. Så er det opp til Forsamlingen å bestemme hva dette betyr.
Per, Pål, Espen og alle dere andre: gni dere i øynene og HAMRE på den knappen! Det er ved å løfte taket på hele sjappa! Snart er motstanden bristende som når saxen finner tonen og det fikles lett med stroppen.
Gjør som Dan Børge, bli rik og med permanent!
https://youtu.be/QN2RnjFHmNY
Gjør som Dan Børge, bli rik og med permanent!
https://youtu.be/QN2RnjFHmNY
Kjøp PGS, ferdig styrt ned ved hjelp av andres penger, nå skal den styres like hardhendt opp; og vi får være med 🤩. Pst Kraftige bullmelldinger på gang ...
Redigert 17.11.2022 kl 11:45
c
17.11.2022 kl 12:52
4133
Antar det syftar till gårdagens
"Trading Halt: Order Book 'PGSo' in market 'First North NOK' at 16:43:29.309"
Funderade över detsamma, eller mer varför halt?
"Trading Halt: Order Book 'PGSo' in market 'First North NOK' at 16:43:29.309"
Funderade över detsamma, eller mer varför halt?
Forberedelsene er i gang. Om de da ikke tenker på å kaste se på "rollerdico-at-sea-bølgen". Men med tanke på at de allerede er i bransjen med Verdens Mest Kjøpesterke Kunder (8 av 10 globalt mestskattende kunder i fjor var Oil), blir det vel bare å gjøre mer av det samme. Bare til en høyere pris, for Victory og de andre spesialbygde skipene, noe også konkurenten ser på som attraktivt. Av alle PGS' farkoster er det bare en det ikke er stort igjen av.
Ps sjekk den andre PGS tråden hvor Delta melder at også 2D nå gir såpass at PGS også i noen grad er interessert. Den som har mest stål på vannet blir den største vinneren, og om ikke bud kommer før jul som enkelte mener, er det vel alltids lov å prøve seg. Selv håper jeg PGS er aggressive og heller sikrer seg ekstra (mindre) båter til bruk i bla New Energy, som vil betale godt men neppe konkurrere med de overbolede oljeoggassmusklene nå inn i Hypersyklusen. Vekst vekst vekst nå før det strammer seg for alvor
Ps sjekk den andre PGS tråden hvor Delta melder at også 2D nå gir såpass at PGS også i noen grad er interessert. Den som har mest stål på vannet blir den største vinneren, og om ikke bud kommer før jul som enkelte mener, er det vel alltids lov å prøve seg. Selv håper jeg PGS er aggressive og heller sikrer seg ekstra (mindre) båter til bruk i bla New Energy, som vil betale godt men neppe konkurrere med de overbolede oljeoggassmusklene nå inn i Hypersyklusen. Vekst vekst vekst nå før det strammer seg for alvor
Redigert 17.11.2022 kl 13:35
Da ble det anskaffet 20 000 nye aksjer på 6.42 , rep emi får bli som det blir..
Når er det slutt på black friday salget her?
Når er det slutt på black friday salget her?
Bare system feil hos nordnet antar jeg. flere andre som åsså har fått meldingen.
Mitt skip er lastet med ...
Velstand
Julekula si det ...
Velstand
Julekula si det ...
Obxserver
17.11.2022 kl 14:17
6032
PGS Now Offers Ultra-High-Resolution 3D Seismic Acquisition, Imaging, and Interpretation, P-Cable
UHR 3D Seismic Technology for Energy Transition,
https://www.pgs.com/company/resources/feature-stories/ultra-high-resolution-3d-seismic-for-energy-transition-challenges/
UHR 3D Seismic Technology for Energy Transition,
https://www.pgs.com/company/resources/feature-stories/ultra-high-resolution-3d-seismic-for-energy-transition-challenges/
Slettet brukerskrev Mitt skip er lastet med ... Velstand Julekula si det ...
Ja tror ikke 265000 PGS aksjer sender meg på fattighuset iallefall..:)
Ser ikke ut som om det blir børsmeldt noe denne uken, er vel ifm GF eller rett før det smeller virker det som
Ser ikke ut som om det blir børsmeldt noe denne uken, er vel ifm GF eller rett før det smeller virker det som
VantageVolante
17.11.2022 kl 14:23
6031
Jeg tipper det er formalitetene som gjenstår, ørti underskrifter på ørti nivåer i et byråkratisk Petrobras. Fortsatt så nekter jeg å tru at de kunne si det de sa på Q3, og backet det opp med spesifikk "P E T R O B R A S"-kommentar på emi-børsmelding, hvis de ikke hadde fått en "go". Nekter og å tru at Viktory kunne ha blitt satt igang med klargjøring uten en"go".
Jeg kan tenke meg at de har fått muntlig tilslag, de er enige om alt, og de venter på underskriftene. Dette kan, erfaringsmessig, ta tid.
Jeg kan tenke meg at de har fått muntlig tilslag, de er enige om alt, og de venter på underskriftene. Dette kan, erfaringsmessig, ta tid.
Redigert 17.11.2022 kl 14:24
Smarte oppkjøp. Henting av hoder. Sikring av teknologiforspanget. TGS var nylig på FATV og snakket i 20 min om New Energy satsingen sin. Men ingen har omsetningen til PGS i dette segmentet, hverken i vekst eller rene kroner.
Det rigges til børsnotert PGS New Energy Spinnoff. Blir gratis aksjer det 😊
Det rigges til børsnotert PGS New Energy Spinnoff. Blir gratis aksjer det 😊
Hva er det med PGS som i den grad engasjerer?
Sannelig om jeg vet, men er nært på å få dilla jeg og.
PGS - er ikke det en grei aksje da?
Sannelig om jeg vet, men er nært på å få dilla jeg og.
PGS - er ikke det en grei aksje da?
Kjempeaksje,Peggy, blir bare billigere og billigers ….. 😂
Litt av en reise med Peggy.
Glede/frustrasjon i et rasende tempo.
Kan jo hende det blir litt mer glede neste uker, vi får nå sjå.
Har kjøpt i to omganger til, for min del rett før båten synker😂😂
Glede/frustrasjon i et rasende tempo.
Kan jo hende det blir litt mer glede neste uker, vi får nå sjå.
Har kjøpt i to omganger til, for min del rett før båten synker😂😂
Hans0
17.11.2022 kl 15:56
5581
Nå kommer brasilkontrakten.
På petronect tender nr 7003890127 som PGS har det laveste anbudet på.
Denne er nå endret i dag.
Disclosure of Result 17.11.2022 09:42:00
Deadline for submission of commercial appeal : 24.11.2022
Disse datoene har før vært blanke, men nå har dato blitt lagt til, kan vel bare bety en ting.
På petronect tender nr 7003890127 som PGS har det laveste anbudet på.
Denne er nå endret i dag.
Disclosure of Result 17.11.2022 09:42:00
Deadline for submission of commercial appeal : 24.11.2022
Disse datoene har før vært blanke, men nå har dato blitt lagt til, kan vel bare bety en ting.
Godt vi har flinke detektiver her, dette blir bra!
He he har kjøpt jeg også ….. før ho går ned 👍🏻🛳🛳🦅🦅
Hans O: 👍🏻😄
Hans O: 👍🏻😄
VantageVolante
17.11.2022 kl 16:26
5502
Nå kan det fort smelle snart. Som jeg har indikert: Jeg antar det kun er formaliteter igjen før vi får Brasil.
Max-Investor
17.11.2022 kl 16:34
5424
Brukte det som var tiltenkt rep.emi og kjøpte meg opp på 6,41 i dag. Er klar for fest i PGS.
VantageVolante
17.11.2022 kl 16:35
5444
Prøver å finne linken på petronect, men sliter litt.
Kan du kopiere linken, eller noen andre?
Kan du kopiere linken, eller noen andre?
Om nå bare ikke Kilde Y skulle være så fordømt hemmelighetsfull ☺️
Redigert 17.11.2022 kl 16:43
Hans0
17.11.2022 kl 16:43
5383
https://www.petronect.com.br/irj/portal/anonymous/en
Så søker du på 7003890127
Her skal det gå ann å trykke på "7003890127" gå så inn på "Historic" for å få opp litt mer info.
Så søker du på 7003890127
Her skal det gå ann å trykke på "7003890127" gå så inn på "Historic" for å få opp litt mer info.
Redigert 17.11.2022 kl 17:01
Tosha
17.11.2022 kl 16:46
5346
Petrobras har også byttet fra « Featured Quotation» til «Enabled» under "Characteristics" i den nederste tabellen på siden i raden for PGS. Dette må(?) bety at PGS har fått kontrakten.
Det bør forventes en melding før åpning i morgen?
Edit: deler av innlegget falt tydeligvis bort.
Det bør forventes en melding før åpning i morgen?
Edit: deler av innlegget falt tydeligvis bort.
Redigert 17.11.2022 kl 16:56
TonyB
17.11.2022 kl 17:16
5106
Kan ikke skjønne annet enn at det kommer børsmelding i morgen før børsåpning. Disclosure of result = avsløring (kunngjøring). Den er datert i dag 17.11. De er vel 5 timer bak oss i f.eks Rio. Fanken og, lønn i morgen inkl bonus og halv skatt. Rekker jeg fylle på….😮😁 Gøy med litt medvind etterhvert
Redigert 17.11.2022 kl 17:26
VantageVolante
17.11.2022 kl 17:18
5097
Takk.
Nå kan caset PGS kanskje løsne. Grunnmuren er nå solid. Finans på plass, 7 båter på fullt øs etterhvert, på stigende rater. Det blir det penger av. For PGS, for oss.
X-factor nå er vel ankedato 24.11 Brasilkontrakten.
Nå kan caset PGS kanskje løsne. Grunnmuren er nå solid. Finans på plass, 7 båter på fullt øs etterhvert, på stigende rater. Det blir det penger av. For PGS, for oss.
X-factor nå er vel ankedato 24.11 Brasilkontrakten.
Liffo
17.11.2022 kl 17:33
4969
Kanskje det kommer noken oppskrivning av verdiene av båtene etterkvart….
oppturen
17.11.2022 kl 18:05
4702
__eagle__ skrev Kommer melding om avlyst rep emi samtidig da eller?🤓
Blir vel rep emi som finansierer verkstedopphold.
Rep emi blir innbetalt i Q1 2023, mens emi blir innbetalt i Q4 2022 og følgelig må alt over likviditet $200 mill ved Q slutt gå til gjeldsbetaling.
Det er nok kursen etter medio Desember ( etter prospekt blir godkjent) som avgjør om den eventuelt blir kanselert.
Vi har trolig fått flere gode meldinger innen den tid 😀
Rep emi blir innbetalt i Q1 2023, mens emi blir innbetalt i Q4 2022 og følgelig må alt over likviditet $200 mill ved Q slutt gå til gjeldsbetaling.
Det er nok kursen etter medio Desember ( etter prospekt blir godkjent) som avgjør om den eventuelt blir kanselert.
Vi har trolig fått flere gode meldinger innen den tid 😀