$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39
Du må logge inn for å svare
👍🏻😃 Har også kjøpt på veg ned til 5,475 nå i dag. Det er nok bare å smøre seg med den berømmelige tålmodigheten nå 😇 Bare kjøpe, ikke selge, en dag plutselig så er det vår tid 🚢🚢🦅🦅
Olje prisen blir kjørt ned pga. Kina..
Mitt kinesiske nettverk sier at Kina blir å åpne opp i løpet av Desember, det vil gjøre at olje prisen snur betraktelig opp.
Videre ser jeg at PGS vil mest sannsynlig reversere ned skrivningen av båtene ved Q4 rapportering da de skal refinansiere resterende lån i Q1.
Reversering av båtene vil utgjøre en verdi økning av titan klassen på ca. USD 200mil ,- pr, båt, dette vil bidra til at de får veldig gode lånevilkår.
Ellers så går no dagan på å vente på bedre tider med en XO (til og med på en mandag)👍
Mitt kinesiske nettverk sier at Kina blir å åpne opp i løpet av Desember, det vil gjøre at olje prisen snur betraktelig opp.
Videre ser jeg at PGS vil mest sannsynlig reversere ned skrivningen av båtene ved Q4 rapportering da de skal refinansiere resterende lån i Q1.
Reversering av båtene vil utgjøre en verdi økning av titan klassen på ca. USD 200mil ,- pr, båt, dette vil bidra til at de får veldig gode lånevilkår.
Ellers så går no dagan på å vente på bedre tider med en XO (til og med på en mandag)👍
Dieseldahl
28.11.2022 kl 20:04
6123
Utrolig at vi driver og surrer på -15 til -17% under emi kurs, uten noe negative meldinger.
Det var stor interesse for emi aksjer på 6,70, ja det var bra butikk for de heldige.
Det var stor interesse for emi aksjer på 6,70, ja det var bra butikk for de heldige.
rischioso
28.11.2022 kl 19:54
6220
Ja, har selv stokket om den siste tiden for tålmodighet er helt klart nøkkelen og kun det., men allikevel fa..ns frustrerende og ikke minst utfordrende til tider selv for de av oss som har vært med stund, og gjennom det kjenner lusa på gangen. Markedsutisiktene sammen med kalkulatoren holder fingrene unna salgsknappen og godt er det for når robotene og alskens shorterpakk ikke får fintet ut flere her nede så må det snu opp for å finne reelle selgere og vi behøver nok ikke vente lenge. Slik går no dagan i påvente av flåteskvis, rate skvis og short skvis ... ;)
Hehe, som å kjøre thunder coaster på Tusenfryd det her.
Blir tidvis rævkjørt men ikke rista ut.
Brukte 65% av de siste casha mine idag og fikk 126K, følte det var billig, men den følelsen har jeg/vi hatt før😂
Blir det billigere så svir jeg av resten, og skal sitte som en gammel stakuk.
Trenger verden seismikk? JA
Vil det gå litt tid før syklusen utarter seg positivt for oss? JA
Blir tidvis rævkjørt men ikke rista ut.
Brukte 65% av de siste casha mine idag og fikk 126K, følte det var billig, men den følelsen har jeg/vi hatt før😂
Blir det billigere så svir jeg av resten, og skal sitte som en gammel stakuk.
Trenger verden seismikk? JA
Vil det gå litt tid før syklusen utarter seg positivt for oss? JA
Blir nok hese hurra-rop i morgen.
Halleluja-stemningen kommer tilbake?
Halleluja-stemningen kommer tilbake?
VantageVolante
28.11.2022 kl 19:47
6223
Olja opp ca 4% siden bunnen i ettermiddag. Nå må det for helvete løsne snart, hvis ikke bytter jeg nick til FaensSataniSvartesteHelvete og joiner FiH
Redigert 28.11.2022 kl 19:48
Bergsmofs, Tony B og co! Vi er i samme båt. Men! I hele dag har trøsten her vært : DET ER BEDRE MED INGEN MORAL FREMFOR DOBBELTMORAL …. For x antall ganger har Rå her bestemt seg å ha krutt i bakhånd og x antall ganger brukt opp alt, tror på casen uansett tid vel🥴😂.. Tror vi på noe, tar vi en «Hvalross» og går inn med kuk og kake, så sitter vi på 🚢til Bergsmofs med kloke ord fra Tony B med resten av peggy gjengen nordover .. Men nå ! : fotball , for ballen er rund, snur i favør vårt lag⚽️💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼
🤣👍
Kontur
28.11.2022 kl 19:27
6359
Solgte endel Shelf forrige uke og økte ytterligere i PGS i dag.
Ang oljepris så vil den snu opp. USA stanser tapping av strategiske lagre og EU stopper import av russisk olje. Blant annet.
Bare å være tålmodig
Ang oljepris så vil den snu opp. USA stanser tapping av strategiske lagre og EU stopper import av russisk olje. Blant annet.
Bare å være tålmodig
rischioso
28.11.2022 kl 19:22
6405
PGS aksjonærenes følelser samlet i en sang kontekst ....
https://www.youtube.com/watch?v=Vqbk9cDX0l0
https://www.youtube.com/watch?v=Vqbk9cDX0l0
Kunne ha tenkt meg de slippersan og finmasket fluesmekker, da kunne jeg loffet rundt i lettvinte fottøy når jeg jakter fluene …. Skriver nu for å meddele at jeg desverre har brukt mine siste oppsparte midler på noen T aksjer i dag morrest, det også billig 😅 Sorry 😂 Håper du allikevel får solgt noe av de fine brukte tingene sånn at Svigermor får seg en ny Gåstol 😇 Lykke Til 👍🏻🚢🚢🦅🦅
Redigert 28.11.2022 kl 18:52
Hehe...
Og det er også grunnen til at disse hører hjemme på "Teknisk museum"... men som i sangen "Tider kommer tider går". Nye tider kommer og gamle algoritmer går konkurs..
https://www.bing.com/ck/a?!&&p=bfa1fa12d5d4a2cdJmltdHM9MTY2OTU5MzYwMCZpZ3VpZD0zNzFjNDhkNi05MDhkLTY1YjctMWE1NC01YWIwOTFkYTY0NDcmaW5zaWQ9NTE5NA&ptn=3&hsh=3&fclid=371c48d6-908d-65b7-1a54-5ab091da6447&psq=tider+kommer+tider+g%c3%a5r&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vd2F0Y2g_dj03WkxmUk9WUXV2SQ&ntb=1
Og det er også grunnen til at disse hører hjemme på "Teknisk museum"... men som i sangen "Tider kommer tider går". Nye tider kommer og gamle algoritmer går konkurs..
https://www.bing.com/ck/a?!&&p=bfa1fa12d5d4a2cdJmltdHM9MTY2OTU5MzYwMCZpZ3VpZD0zNzFjNDhkNi05MDhkLTY1YjctMWE1NC01YWIwOTFkYTY0NDcmaW5zaWQ9NTE5NA&ptn=3&hsh=3&fclid=371c48d6-908d-65b7-1a54-5ab091da6447&psq=tider+kommer+tider+g%c3%a5r&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vd2F0Y2g_dj03WkxmUk9WUXV2SQ&ntb=1
Redigert 28.11.2022 kl 18:53
weed
28.11.2022 kl 18:18
6878
Algoritmene burde ta hensyn til at osx eller phlx oil-service indeksen kun er 6-7 % under toppnoterong det siste året mens pgs er ned ca 35 % . Ned fra 8.80 til 5.55. Får håpe det snur snart. Nesten 2 års ørkenvandring for min del.
gutteklubben
28.11.2022 kl 18:13
6920
PGS er så godt som sikret med refinansieringen om markedet holder seg ved dette nivået, noe som det vil gjøre med tanke på energikrisen - og fortsette å ytterligere forsterke seg. Dette er ordene til Mr Pedersen. Helt ufattelig at det bare går en vei, aksjonærene knebles av ingen børsmeldinger.
Blir morsomt i morgen, og de kommende uker 😊
Blir morsomt i morgen, og de kommende uker 😊
Redigert 28.11.2022 kl 18:14
oppturen
28.11.2022 kl 18:12
6932
Det virker som det er algoritmer som styrer, algoritmene tar ikke hensyn til
1. oljelagre minker
2. import av russisk olje er snart forbudt
3. sikkerhetspolitisk situasjon krever mer leting
4. seismikk er mer enn olje leting ( gass, ccs, havvind)
Med andre ord lever algoritmene med programmerte variabler som var gjeldende minst 10-15 år tilbake i tid.
1. oljelagre minker
2. import av russisk olje er snart forbudt
3. sikkerhetspolitisk situasjon krever mer leting
4. seismikk er mer enn olje leting ( gass, ccs, havvind)
Med andre ord lever algoritmene med programmerte variabler som var gjeldende minst 10-15 år tilbake i tid.
Torsteinius
28.11.2022 kl 18:06
6979
Hvis jeg leser aksjekursen nå, så må det bety noe sånt som at man slutter å lete etter olje fordi man dumper oljelagrene i USA inn i markedet.
gutteklubben
28.11.2022 kl 18:06
6945
Hva er betraktet som lavt?…. Dette er jo grisebillig i mine øyner..
Dr.botox. sier pgs vill ligge lavt ut 1q neste år.fordi markedet er sånn
.håper han tar feil..menn han har desverre ofte rett😎
.håper han tar feil..menn han har desverre ofte rett😎
TonyB
28.11.2022 kl 18:01
6980
Patience, den kommer💥
Markedet vil ha noen endelige bekreftelser (kontrakter) da slipper nok også noe av «aksjespillet»…i tillegg skal makro spille litt på lag i det kortsiktige bildet. Men for meg som LONG, no worries at all. Fundamentale og markedsmessige forhold overbeviser iallefall meg
Markedet vil ha noen endelige bekreftelser (kontrakter) da slipper nok også noe av «aksjespillet»…i tillegg skal makro spille litt på lag i det kortsiktige bildet. Men for meg som LONG, no worries at all. Fundamentale og markedsmessige forhold overbeviser iallefall meg
Redigert 28.11.2022 kl 18:07
oppturen
28.11.2022 kl 18:00
6941
I morgen endelig vil PGS løsrive seg fra retning på olje pris ( 😏 ettersom oljen går opp… 🤪😩)
Her må jo være noen større aktører som enten har belåningsgraden eller har tegnet seg for grovt i eimen og derfor blir regelrett «balle skvist» av enda større hvit(snippe) hai.
Kursen er jo sterkere rabattert enn kålrot i uka før jul.
Her må jo være noen større aktører som enten har belåningsgraden eller har tegnet seg for grovt i eimen og derfor blir regelrett «balle skvist» av enda større hvit(snippe) hai.
Kursen er jo sterkere rabattert enn kålrot i uka før jul.
Bennyfyfasan
28.11.2022 kl 17:59
6823
Olja i grønt. Merkelig bevegelser for tida, men pgs er bare med ned og ikke opp 😢
TonyB
28.11.2022 kl 17:30
6902
Hei
Krampetrekninger….
Jeg selger (for en god sak) :
1 par brukte Fila-slippers, str 43 (nesten luktfrie)
1 stk gul notatblokk fra 1979 med italenske og polske bilnummer
1 stk jeksel uten hull. Passer nok i de fleste munner (iallefall om en filer litt)
1 pk pyttipanne uten panne
1 fluesmekker, finmasket
Gi bud, pengene går til ny gåstol til svigermor. Jeg lover at jeg ikke har tenkt å berike meg selv ved å handle PGS-aksjer på tidenes «krakk-salg». Helt sant….
Takk for støtten
Krampetrekninger….
Jeg selger (for en god sak) :
1 par brukte Fila-slippers, str 43 (nesten luktfrie)
1 stk gul notatblokk fra 1979 med italenske og polske bilnummer
1 stk jeksel uten hull. Passer nok i de fleste munner (iallefall om en filer litt)
1 pk pyttipanne uten panne
1 fluesmekker, finmasket
Gi bud, pengene går til ny gåstol til svigermor. Jeg lover at jeg ikke har tenkt å berike meg selv ved å handle PGS-aksjer på tidenes «krakk-salg». Helt sant….
Takk for støtten
Redigert 28.11.2022 kl 17:39
maximer
28.11.2022 kl 16:37
7313
Og de ny ankommende eierne på 6,70 til kurs, som ikke fikk kjøpt så maange de ville; hva med å fylle på med 5,5 ?? Fins ikke bedre tilbud.
Vi får håpe cyber monday avslutter 3 svarte uker i PGS. Det bør snart komme gode nyheter her, slutten av november og desember er alltid en god kontraktsperiode for seismikk!!
Max-Investor
28.11.2022 kl 16:30
7364
Det beste hadde vært om begge hadde inntruffet samtidig. Altså grønn OSE og hyggelig børsmelding.
Måtte morgendagen og resten av uken fortsette i samme retning som denne dagen avsluttet
Ugle
28.11.2022 kl 16:07
4280
Det er altså så ubeskrivelige chastity-belt-smerter å ikke ha dry powder i dag. FML.
unikum
28.11.2022 kl 15:59
4234
Absolutt ikke de 15 mil som styrer dette. Kun Mellom 12 og 15 mill aksjer flytter på seg hver dag. Andre operatører som herjer. 5 % ned hver dag i 2 uker er heftig kost for oss fleste. Gjelder å holde ut. Stort sett lik omsetning hver dag på nedturen. Disse som kjøpte på emi kurs må vel snart ta over roret før vi ser 4 tallet. Er jo helt idiotisk dette som skjer
Redigert 28.11.2022 kl 16:03
maximer
28.11.2022 kl 15:30
4345
Ny reg antall aksjer er nå 909,5 mill. Nytildelte aksjer til 6,70 kr. Og så kunne de kjøpt nå til en 5-er. Hva er det som skjer her i PGS ??? Er de disse utlånte 15 mill aksjer som nå styrer kursen?
Er kun ett papirtap og fokuset burde være mot 2023. Denne skal opp, noen prøver å presse prisen ned før innkjøp.
Platinum365
28.11.2022 kl 15:29
4328
Har ikke vært så gøy etter vi ble forledet inn i fristelse via webcast.
rischioso
28.11.2022 kl 15:24
4312
Gullhaugen skrev Holder støtten på 5.05 eller ikke?
Den sementerte støtten på mid 5 synes å holde seg godt så det er å forvente en brukbar rekyl her i fra ved første grønne dag på OSE alternativt kontraktsmelding - kanskje allerede i morgen - whatever comes first... ;)
Redigert 28.11.2022 kl 16:09
We shall never surrender!
Men noen faens taperfestival får det snart være slutt på.
Vi ser det pekes på at det rent teknisk ville være det helt optimale tidspunkt med melding i morgen. Om dette taes hensyn til vet ikke jeg, men det er jo Kontrakt i lufta uansett. Noen ganger har man flaks, også
Men noen faens taperfestival får det snart være slutt på.
Vi ser det pekes på at det rent teknisk ville være det helt optimale tidspunkt med melding i morgen. Om dette taes hensyn til vet ikke jeg, men det er jo Kontrakt i lufta uansett. Noen ganger har man flaks, også
Ser ut som vi slipper test av oljepris på 70 tallet, da gjenstår det bare å se om betonggulvet til Ris holder, mye spenning med denne aksjen, tror også på rekyl i desember eller hvorfor ikke pronte......
Ble lave nivåer i dag, kan ikke tro annet enn at dette må være en gavepakke til de som sitter på tørt krutt. Oppgang i olje og en børsmelding hadde gjort seg nå!
Max-Investor
28.11.2022 kl 14:57
3994
Hehe. Lurte litt på det samme. Tenkte at siste mann hadde slukket lyset, men nei da. Hvalross holder liv i gjengen. 😂
(He he ja hadde kommet nær en knapp jeg ikke visste fantes. Sorry godtfolk.)
Redigert 28.11.2022 kl 14:54
Og når alt er som mørkest, er det kanskje da man skal kjøpe?
Redigert 28.11.2022 kl 14:55
Begynte å bli urolig for om alle var gått i sjokk, men så var det bare hvalrossen som hadde pølsefingrer😂
FaeniHelvete
28.11.2022 kl 14:49
4012
Slettet brukerskrev Excellent
Vi er vel ikke ferdig med salget ifbm black week, black friday, cyber monday og hva enn som er før vi får januarsalget i fleisen.