$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.11.2022 kl 13:09 424629

Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk ogsÄ til dere med godt humÞr og god tone.

Jeg kommer aldri til Ä selge PGS pÄ ensiffrede kurser. Men Ä henge her pÄ forumet er en hobby som det nÄ frister Ä ta en pause fra.

Ser at trÄden er blitt kontraproduktiv og i hendene pÄ sleskete aktÞrer som Þnsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt Ä vÊre en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke sÄ mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne hÄpt kommunikasjonsmessig.

SÄ da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente pÄ q4-tallene og gjÞre en vurdering da pÄ langt hÞyere kurser.

Anbefaler dere Ä starte nye PGS-trÄder, og sÄ ses vi sikkert i fremtiden

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.12.2022 kl 10:34 4933

Neste kontrakt sÄ er vi vell pÄ gammel emi kursen 3.70.
FaeniHelvete
07.12.2022 kl 10:19 5081

Tror vi skal sette en kurant strek over disse insiderne, vi skal ikke sÄ mange dager tilbake i tid for Ä finne innlegget hvor Delta_S hevdet det var ingen innvendinger mot at PGS fikk kontrakten i Brasil.

rischioso
07.12.2022 kl 10:18 5050

Noterer meg at det virker Ä vÊre usikkerhet knyttet til ShearWater klagen noe det ikke burde vÊre for den klagen var levert pÄ feil grunnlag og vil sÄledes avvises. Om man leste tilsvaret til PGS sÄ var det veldig nedlatende og et stikk til ShearWater for klagen var rett og slett en skivebom, men de klarte Ä skape utsettelse - kanskje var det meningen ...

Uansett, det er kun snakk om tid fÞr klagen er avvist (om ikke allerede) hvor formalitetene i et tregt byrÄkrati ofte tar litt lengre tid enn man forventer spesielt nÄr klagen ikke kommer i konflikt med det planlagte oppstarttidspunktet.

Kursen holder seg godt pÄ en knallrÞd bÞrs hvor pre-futtene over dammen ligger delvis i pluss sÄ man skal ikke bli overrasket om vi ender i en liten pluss i dag sÄ det gjelder Ä benytte muligheten mens den ennÄ er der ... ;)
china
07.12.2022 kl 10:08 5163

Ja sterk i dag!! Bare ned 2 prosent.
Londonmannen
07.12.2022 kl 09:54 5372

Ok. Har selv ingen inside kontakt i PGS sÄ her mÄ jeg stole pÄ deg. Uansett, nÄr vi ser bevegelser som tilsier at bÄt nr 8 er pÄ gang til Ä bli utrustet vil det vÊre et meget sterkt og entydig signal om at supersyklusen er i gang og at PGS blir den pengemaskinen vi alle drÞmmer om.
Alby
07.12.2022 kl 09:49 5433

Det er som jeg tidligere har antydet, at det kun er et tidsspÞrsmÄl fÞr nr. 8 gjÞres klar.
Slettet bruker
07.12.2022 kl 09:41 5562

Uten Ä ha lest sÄ mye her,sÄ er det vel et omrÄde som trenger Dypvannsrigger,ja sik som Kongen av rigg har.hehe
Ting tar tid,men Gratulerer til pgserene.
Sweetspot
07.12.2022 kl 09:34 5640

Tipper det kommer nyheter som perler pĂ„ en snor fremover. Lykke til😊
Londonmannen
07.12.2022 kl 09:31 5576

Mener jeg har lest tidligere i Är at det ikke ville koste sÄ mye Ä fÄ bÄt nr 7 i drift fordi kablene lÄ allerede klar pÄ lager. Men, dersom bÄt nr 8 skal utrustes da vil det bli snakk om helt andre, og langt stÞrre, summer ettersom man da mÄ gÄ til anskaffelse av helt ny kabel- rigg. SÄ jeg tror nok at det vil gÄ noe tid fÞr bÄt nr 8 blir tatt ut av opplag.
Men nÄr det er sagt, dersom det kommer signaler pÄ at bÄt 8 ogsÄ blir tatt ut av opplag, da er det et sÊrdeles sterkt signal som tilsier at markedet er i ferd med Ä bli superhelt og at ratene gÄr rett til himmels. SÄ slik sett vil det vÊre svÊrt interessant Ä se hva som skjer med bÄt 8.
Sweetspot
07.12.2022 kl 09:27 5600

7:22
Oslo (Infront TDN Direkt): TGS og PGS har i samarbeid sikret fĂžrfinansiering til Santos Sul multiklient 3D-undersĂžkelsen i det sĂžrvestlige Santos-bassenget utenfor Brasil.

Det fremgÄr av en melding onsdag.

UndersĂžkelsen vil dekke mer enn 15.000 kvadratkilometer. "Ramform Tethys" vil gjĂžre seg klar til undersĂžkelsen i januar 2023, og innhentingen er planlagt ferdigstilt i august 2023.
FaeniHelvete
07.12.2022 kl 09:25 5622

Eh, dette stÄr jo tydelig i dokumentene.

Shearwater klager pÄ tilbudet som fÞrst ble lastet opp pÄ nettsidene til Petronect og henviser til at den tekniske spesifikasjonen ikke er i henhold til de tekniske kravene for jobben.

PGS svarer at den tekniske spesifikasjonen i tilbudet deres er endret underveis basert pÄ dialog med Petrobras og at detaljen som Shearwater klager pÄ er irrelevant i utgangspunktet og at det uansett er endret i det endelige tilbudet som ble valgt.

15 However, such an argument should not succeed, since such an observation refers to the proposal originally presented by the Respondent, which was later adapted during the due diligence with Petrobras.

16. PGS adapted its proposal to the requests made by Petrobras, having forwarded the
corrected version on 9/14/2022 by the collaboration room, with the proposal having been accepted, including such service specifications, on 9/23/2022. As can be seen, the proposal currently valid is fully adherent to the specifications required in the Invitation to Bid, ruling out complete the only argument brought by the Appellant
unikum
07.12.2022 kl 09:12 5847

Ved forrige kontrakt falt vi 3,5 %. Hvor langt gÄr vi ned i dag ? Lurer egentlig pÄ om det er bare oss smÄsparere som sitter i pgs + ett par andre og hvorfor det ikke kommer inn andre med litt stÞrre pengesekk ?
Geiren
07.12.2022 kl 09:10 5855

SÄ du tror at de kan klage pÄ ett annet tilbud enn det som PGS har levert og som blir lagt ut offisielt?
Forklar gjerne hvordan Shearwater har fÄtt tak i det gamle tilbudet med feil i.
Redigert 07.12.2022 kl 09:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
gutteklubben
07.12.2022 kl 09:09 5743

Er vell Explorer som har sett sine dager? Valiant som er noe igjen av? NÄr var den sist i aktivitet? Kjekt Ä gruble litt pÄ dette ogsÄ imellom :)
Slettet bruker
07.12.2022 kl 09:09 5714

Ser av gÄrsdagens lister at UBS AG Þkte sin beholdning igjen med 200k aksjer.
FaeniHelvete
07.12.2022 kl 09:07 5673

Sluppet gjennom? Det er vel ingen kvalitetssikring av klagen fĂžr selve behandlingen.

Shearwater kan vel sikkert trekke klagen, om de Þnsker det, men jeg tviler pÄ at svar utlÞser nye 7 dager med frist. De har formulert sin klage og PGS har formulert sitt svar, sÄ skal det vel vurderes pÄ et helt annet hold om det er grunnlag for Ä skrote budet til PGS.
Slettet bruker
07.12.2022 kl 08:58 5740

Ps dere forstÄr at press pÄ oljeprisen er hÞyst midlertidig fÞr et run til kanskje det dobbelte?
Oljeforbruket skal i hvertfall mye opp. Bla drevet av Kina.

Kina i dag:
⚡WE ARE CLOSE TO RETURNING TO PRE-PANDEMIC LIVING CONDITIONS, SAYS NHC'S EXPERT LIANG WANNIAN.
#China#BREAKING
CHINA ALLOWS HOME QUARANTINE FOR COVID CLOSE CONTACTS.
BANS COVID MOVEMENT RESTRICTIONS IN NON-HIGH-RISK ZONES.
SCRAPS COVID TEST RULE IN MOST PUBLIC VENUES NATIONWIDE.
China's state council will hold a news conference at 3:00PM on Wednesday on further optimization of Covid-19 control measures
Redigert 07.12.2022 kl 08:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Geiren
07.12.2022 kl 08:37 6081

Kanskje det er sÄnn, 7 dager klagefrist, 7 dager svar frist og da er det vel naturlig at Shearwater igjen har 7 dager til enten Ä droppe eller opprettholde klage?
Det med st det er klagd pÄ feil anbud tror jeg er svada, en slik klage hadde aldri sluppet igjennom sÄ her mÄtte nok PGS inn og endre.
Redigert 07.12.2022 kl 08:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.12.2022 kl 08:36 6053

Ribbefettet er neppe fordÞyd fÞr vi sitter her og ser tegn til at bÄt 8 skal i drift.

Bare 1 av PGS bÄter skal det vÊre lite igjen av.
Fullbooket og med 35-40% ratevekst kvartal for kvartal omdannes PGS til en pengemaskin som kan betale store utbytter, fra Q4 neste Ă„r?

Ps late sales fra Q4 i Ă„r kan overraske KRAFTIG og fremskynde prosessen. 900+ britiske blokker har sĂžknadsfrist i januar. PGS biblioteket har dekning for mer eller mindre samtlige. PGS er rasende rimelig under 20kr.
FaeniHelvete
07.12.2022 kl 08:21 3932

Er vel ikke verre enn at svaret fra PGS skal sjekkes en rekke ganger internt for Ä vÊre sikker pÄ at det de skriver ikke utlÞser flere spÞrsmÄl som forlenger prosessen lengre enn nÞdvendig.
FaeniHelvete
07.12.2022 kl 08:18 3878

Jeg har ikke sagt at dagens melding har noe med den klagen Ă„ gjĂžre?

SpÞrsmÄlet er jo bare hva en klage utlÞser av instanser.
oppturen
07.12.2022 kl 08:11 3946

Dagens melding har ingenting med den klagen Ă„ gjĂžre.
Petrobras har planer om Ä starte borring i 24, opprinnelig ville de skyte seismikk i 22, men trekte anbudet og utsatte da jobben til 23. det begynner Ä haste, om Shearwater fÄr medhold etter at kontrakt er tildelt PGS sÄ vil det vÊre en «mindre» kostnad for Petrobras enn om borring mÄ utsettes 1 Är. Fatene pÄ seismikk stiger ogsÄ sÄ nyutlysing vil medfÞre enda stÞrre kostnader.
Om de snur og tildeler Shearwater kan PGS kreve kompensasjon ettersom de har hatt inntrykk av at alt var i orden.

Konklusjon: PGS fÄr jobben, mulig et lite forlik til Shearwater fra Petrobras.
Geiren
07.12.2022 kl 08:08 3995

Rart at PGS skal bruke 7 dager til Ä svare pÄ at klagen er basert pÄ feil tilbud.
Obxserver
07.12.2022 kl 08:08 3997

Da er vel PGS sÄ Ä si snart fullbooket for fÞrste H1 2023.
FaeniHelvete
07.12.2022 kl 08:02 3943

Positivt at klagen til Shearwater tilsynelatende bygger pÄ feil tilbud og at det de klager pÄ er rettet opp i.

Negativt at det foreligger en klage, for det er vel ingen automatikk i at dette kommer til Ă„ ta kort tid?
portion
07.12.2022 kl 07:53 3999

Da er det jo enda mer forstÄelig at de mÄ ta ut skip nr 7 fra opplag

The Ramform Tethys will mobilize for the survey in January 2023 and acquisition is scheduled to complete in August 2023.

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/12/07/7966927/tgs-og-pgs-kan-starte-brasil-jobb?internal_source=sistenytt
Redigert 07.12.2022 kl 07:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
07.12.2022 kl 07:36 4167

Dette er bare starten, her kommer mer.
Tosha
07.12.2022 kl 07:11 4294

Utvidelse av 3D MultiClient biblioteket i Brasil sammen med TGS
https://newsweb.oslobors.no/message/577509
Slettet bruker
07.12.2022 kl 07:03 4317

🚀🚀🚀
Slettet bruker
07.12.2022 kl 00:39 4778

Tenkte det var like godt Ä slÄ av maskinen og la PGS fÄ vÊre PGS idag. Var ikke bare denne aksjen i portefÞljen som var blitt rÞdere idag.....

Ser det er mange som mener jeg er kortsiktig. Svaret er delvis ja der jeg er noe long pluss en liten trading-post.
For den som lurer skal det vÊre sagt at jeg har tjent mine kroner pÄ Ä trade PGS, men at noen og enhver kan bli frustrert over kursutviklingen og mangelfull oppdatering fra mister Pedersen skjÞnner jeg meget godt. Det blir dessverre lite troverdig nÄr det meldes om kontrakter om kort tid nÄr det nÄ har gÄtt flere uker etter meddelelsen. "Kort tid" er vel relativt og kan tolkes positiv/negativ alt etter som man Þnsker at det skal vÊre men markedet straffer de som ikke klarer Ä holde ord. Her kunne i det minste herr Pedersen kommet med en oppdatering uansett hva det skulle vÊre.

Besserwissere som mener jeg skulle solgt pÄ topp kan bare klappe igjen!! Det er absolutt INGEN som klarer Ä time bunn og topp i trading i volatile aksjer som f.eks PGS. Om du ikke har det berÞmte gullhÄret en viss plass da...... Da gÄr det ikke pÄ teft men heller som ren og skjÊr flaks.

Selv om min (og andres) oppgitthet kom til utlÞp idag har jeg allikevel et bittelite snev hÄp for min long-posisjon, men trading posten stÄr jeg fortsatt for skal selges sÄ snart "mÞkka-aksjen" bikker 6. Resten har ligget i skuffen og godgjort seg en god stund og der skal de fortsatt fÄ vÊre. For om ikke Brasil blir noe av er det mer enn nok behov for seismikk i fremtiden andre plasser.

Om jeg ikke er den ivrigste skribenten pĂ„ FA forum har jeg mange Ă„rs fartstid med verdipapirer og lese hvert eneste bidrag fra Peggy-menigheten sĂ„ takk til Hvalrossen med flere for gode innspill bĂ„de for og imot 🙂

NĂ„ gikk olja til helv.... ikveld men GL imorgen alle ihopa :)
Slettet bruker
06.12.2022 kl 23:18 5104

đŸ«ŁđŸ‘đŸ»đŸ˜‚
Andpaal71
06.12.2022 kl 23:12 5117

Det var vel ikke bare komma som var utfordring i det innlegget der!?
Bulleys
06.12.2022 kl 22:57 5207

Ting tar tid og skulle Þnske det kunne vÊre annerledes. Men virker som 2023 bli bli en god start for ho peggy. Ä begynnelse pÄ reisen nordover med olja i ryggen.

https://www.finansavisen.no/nyheter/bors/2022/12/06/7966864/goldman-sachs-forventer-opec-kutt
Redigert 07.12.2022 kl 02:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
06.12.2022 kl 22:55 5231

Eller som det ble sagt i Hardanger; "Da hadde ikkje vore betre om det hadde vore verre heller!"
Londonmannen
06.12.2022 kl 22:54 5215

Eller som det ble sagt i Hardanger; "Da hadde ikkje vore betre om det hadde vore verre heller!"
Slettet bruker
06.12.2022 kl 22:49 5260

😅. Pass opp for "Vellevnet" og ondt i tĂ„a
Slettet bruker
06.12.2022 kl 22:41 5321

Formuende ja 😅 All slags problem skal en nu vĂŠre plaga med 
. 😂 «Det er jo ondt uansett korsen finger en skjĂŠr seg i « er det et gammelt ordtak som heter
.
Redigert 06.12.2022 kl 22:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
06.12.2022 kl 22:28 5411

"Dersom det kommer en Brasiliansk kontrakt eller enn annen. Stor + en 7 bÄt i jobb som Þker sannsynligheten for et stÞrre overskudd enn i 3q + at en faktisk i lÞpet av januar/februar/,mars ser at store deler av 2023 faktisk blir booket opp".

Jeg mener du kan slÞyfe "dersom". Les Rischioso sitt siste innlegg. Det er kun et tidsspÞrsmÄl fÞr kontrakten i Brasil offentliggjÞres. Og det har jo vÊrt rimelig tydelig nÄ en stund at bÄt nr 7 har startet pÄ klargjÞring. Ledelsen i PGS har selv uttalt at det ikke ville bli aktuelt Ä sette bÄtr 7 i drift dersom den kunne sette oppturen i seismikkmarkedet i fare.

SÄ nÄr de nÄ likevel klargjÞr bÄt nr 7 sÄ er det et klart og entydig tegn pÄ at PGS har sÄpass mye Ä gjÞre fremover at en bÄt nr 7 IKKE vil pÄvirke markedet negativt. Bare det er et klart signal om at en stÞrre kontrakt er sÄ godt som pÄ kroken.

MÄ vedgÄ at den siste tids nedtur i PGS kursen ikke bekymrer meg. Men nÄr vi nÄ er kommet inn i desember, sÄ haster det slett ikke Ä fÄ en bÞrsmelding pÄ denne siden av nyttÄr. For jeg fÞler meg rimelig sikker pÄ at dersom markedet fÄr en bÞrsmelding om en stÞrre kontrakt i Brasil, sÄ vil PGS fÄ et lettelsesrally som ganske sikkert vil dra kursen opp mot 9-10 tallet. Og skjer det fÞr nyttÄr, sÄ vil det bety at fdormueskatten som mÄ betales for 2022 vil Þke betydelig.

Men , men det ffÄr skje det som skjer. Det som virkelig betyr noe er utviklingen gjennom 2023/24. Det tror jeg kan bli noen heftig positive Är som PGS aksjonÊr.
Slettet bruker
06.12.2022 kl 22:27 5416

Godt jobba og takk for deling her. Det forklarer hvorfor dette tar tid đŸ‘đŸ»đŸ˜„ HĂ„per avklaring skjer og at klage avvises. Men dette viser bare at disse stĂžrre anbudsprosessene kan bli komplisert og drĂžye ut. NĂ„ venter i spenning, hadde vĂŠrt fint med denne kontrakten som en fĂžrjulsgave nĂ„ 
.. 🛳🛳🩅🩅
Tosha
06.12.2022 kl 22:16 5478

Takk for at flere ogsÄ gjennomgÄr informasjonen! Veldig interessante punkt du har kommet over i anbudsreglene.
oppturen
06.12.2022 kl 22:04 5445

SÄ mÄ en huske pÄ da at PGS selger ikke olje. Selv om Russisk olje nÄ hadde blitt dumpet til $20 pr fat i vannvittig menger tror jeg alle i vesten vil forstÄ at vi mÄ lete selv for Ä bli selvforsynt. Om vesten nÄ lykkes i Ä presse oljeprisen under $60 og det medfÞrer mindre lete/utbyggings prosjekter sÄ vil vi sÄ til de grader pisse i buksa. Ja det blir behagelig i skakket stund, men desto vÊrre blir det senere.
Slettet bruker
06.12.2022 kl 22:00 5441

Godt jobba risch...

Bunna olja i dag sÄ snur vi nok opp i morgen... Dog kanskje ikke fra start sÄ i sÄ fall er det vel bare "Ä fylle foret" pÄ formiddagen, hehe