$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39
Du må logge inn for å svare
Ugle
10.12.2022 kl 11:19
6484
… så det du sier er at jeg skal legge inn ordre på BULL OLJE X10? Got it. Done.
TonyB
10.12.2022 kl 11:25
6496
Spennende. Det kan være i emning. Og om ikke nå, så vil det komme uansett. Sooner, rather than later.
PS! Per Ulv sine betraktninger er alltid gull. For dem som vil spe på med mer input vedrørende olja, så har Russian Oil (som også har høy standing) også noen interessante betraktninger vedrørende dette på Discord (i Shelf-tråden). Bare et tips 😊
PS! Per Ulv sine betraktninger er alltid gull. For dem som vil spe på med mer input vedrørende olja, så har Russian Oil (som også har høy standing) også noen interessante betraktninger vedrørende dette på Discord (i Shelf-tråden). Bare et tips 😊
Redigert 10.12.2022 kl 11:42
Ikke jeg, men "il Proffessore"
Tvi tvi Ugle
Tvi tvi Ugle
Slettet brukerskrev Ikke jeg, men "il Proffessore" Tvi tvi Ugle
Jeg vil Takke deg for mye hyggelig ord,og ditt Gode engasjement her hvalross.
rep,Per ulv Takk så meget for Deres bidrag på borr
tråden,som ikke ville vært noe liv I uten Dere.🥳🥳
Nå sletter jeg min konto for godt,og har sagt opp mitt abonnement i finansavisen.
Hilsen ❤️❤️❤️❤️
Diamant fuglen.
LYkke til alle pgserer,OG Spesielt ris som jeg har vært uenig med og mange ganger enig med.🤣🤣🤣
rep,Per ulv Takk så meget for Deres bidrag på borr
tråden,som ikke ville vært noe liv I uten Dere.🥳🥳
Nå sletter jeg min konto for godt,og har sagt opp mitt abonnement i finansavisen.
Hilsen ❤️❤️❤️❤️
Diamant fuglen.
LYkke til alle pgserer,OG Spesielt ris som jeg har vært uenig med og mange ganger enig med.🤣🤣🤣
Redigert 10.12.2022 kl 11:47
Håper det Hvalross🤞🏻, trenger litt adrenalin party style… Ser tegningsretter er slettet, frist var jo 12 kl 12, så da betyr det avblåst , håper markedet reagerer positivt , oljen samarbeider, og a few contracts dukker opp
Ugle
10.12.2022 kl 12:00
6993
Slettet brukerskrev Ikke jeg, men "il Proffessore" Tvi tvi Ugle
In Il Duce we trust.
Går altfor dypt inn, som en dverg i Moria, men om den inntreffer med targets har jeg til saltet i kosten, for å si det slik. Om ikke, vel…
Går altfor dypt inn, som en dverg i Moria, men om den inntreffer med targets har jeg til saltet i kosten, for å si det slik. Om ikke, vel…
Men hva skjedde med longsitinbulk?
Du er nok ikke alene 🎅🏽Makan til underholding og pådriv😎
Slettet brukerskrev Men hva skjedde med longsitinbulk?
Han kan bli kastet ut og nå bruker han et annet kallenavn. Alle hans tidligere innlegg er slettet.
Lykke til med alt som kommer i din vei min gode mann DF.
For å være helt ærlig tenker jeg du er tilbake etter jul og før mars.
Når oppturen starter blir du helt gal av å ikke få kvittret nok.
Vi hørs👌
For å være helt ærlig tenker jeg du er tilbake etter jul og før mars.
Når oppturen starter blir du helt gal av å ikke få kvittret nok.
Vi hørs👌
Digger deg Fugl! Håper vi hører fra deg igjen snart 🐧
Full klinsj i EU: 12 land krever lavere pristak på gass
EU skal diskutere det foreslåtte pristaket på gass den 13. desember. En gruppering av land har nok stemmer til å velte en avtale. ……. Putin truer med oljekutt
Etter at EU og G7-landene innførte pristak på russisk olje truer Russlands president Vladimir Putin med å kutte landets oljeproduksjon…..
Publisert 10. des. 2022 : begge fra FA…
EU skal diskutere det foreslåtte pristaket på gass den 13. desember. En gruppering av land har nok stemmer til å velte en avtale. ……. Putin truer med oljekutt
Etter at EU og G7-landene innførte pristak på russisk olje truer Russlands president Vladimir Putin med å kutte landets oljeproduksjon…..
Publisert 10. des. 2022 : begge fra FA…
Redigert 10.12.2022 kl 15:42
Synd at de ikke klarte å lande de forskjellige kontraktene tidsnok, hadde vært perfekt om de hadde utsatt rep emi til etter Q4…
Maxx
10.12.2022 kl 16:38
6136
Er ikke noe snakk om bud
Men kansellert emi rep
Du får vel ikke folk til å tegne seg til å kjøpe aksjer på en fast låst pris til 6.70 kr. Når aksjen i en måned har vært handlet mellom 5.39 og 5.79 og mest rundt 5.50
Så da ble det tvunget frem en kansellering
Eller vil du kjøp...så kan du få kjøpt f. Eks 50000 aksjer av meg på mandag til 6.70 med oppgjør inne torsdag 😂💰💰💰
Men kansellert emi rep
Du får vel ikke folk til å tegne seg til å kjøpe aksjer på en fast låst pris til 6.70 kr. Når aksjen i en måned har vært handlet mellom 5.39 og 5.79 og mest rundt 5.50
Så da ble det tvunget frem en kansellering
Eller vil du kjøp...så kan du få kjøpt f. Eks 50000 aksjer av meg på mandag til 6.70 med oppgjør inne torsdag 😂💰💰💰
Har vi noen ide om hva en PGS aksje kan koste etter Q4?
noprofit
10.12.2022 kl 17:20
5961
Tror fremdeles d henger sammen, de hadde ikke mulighet til å utsette da de måtte ta ut båt 7 av opplag som koster såpass mye at de ikke ville hatt cash beholdning nok.
Tror du skal se d fra den positive siden, nemlig at det er sterkt marked og at PGS ble tatt litt på senga.
Tror du skal se d fra den positive siden, nemlig at det er sterkt marked og at PGS ble tatt litt på senga.
noprofit
10.12.2022 kl 17:22
5948
Slettet brukerskrev Har vi noen ide om hva en PGS aksje kan koste etter Q4?
Er mer spent på neste uke.
Regner med at denne berømmelige kontrakten kommer da og kanskje noen fler før jul 😀
Regner med at denne berømmelige kontrakten kommer da og kanskje noen fler før jul 😀
Liffo
10.12.2022 kl 17:36
6086
Ting kan dukke opp, eg hadde aksjer i Sioff når Sveeas kom med bud på 7.-…. Då var kursen i Sioff på 3 tallet mener eg å huske… just saying…
Redigert 10.12.2022 kl 17:37
Bulleys
10.12.2022 kl 17:52
6062
Er vel bare til og selge seg ut fortest mulig på mandag før man inser tapet og den ligger godt nede på 4 tallet. Og heller kjøpe seg inn i gjenn når man har kommet dypere inn i 1Q og fått litt oversikt over hva som egentlig skjer fremover med kontrakter og cash olje leting og videre og ettersom hvalross har solgt seg ut som får høre en del mer bak kulissene en oss andre. er det nok en grunn for att han har gjort det.noe som er helt rett.gevinst er alltid bedre en tap uansett hvor mye.i slike tider er det nesten bedre og sitte med tørt krutt å være klar for å kjøpe seg inn vis det skulle komme en kontrakt eller 2. Er ikke sånn att pgs hopper fra 6 til 12 kr på 20 min så man rekker alltids å kjøpe seg inn å bli med på en del av morroa selv om man ikke får med dem 100 ørene i starten.som i gjenn ikke har noe å si vis man skulle ligge med minus 1 til 2 kr feil vei. Og nå har ikke pgs akkurat gått riktige veien når det har kommet kontrakter så kan hende pgs er alergisk mot jobb også😅ønsker dere en god helg videre dette er ikke anbefaling bare min plan og tanke gang.
Bulleys
10.12.2022 kl 17:56
6039
https://www.finansavisen.no/nyheter/makro/2022/12/10/7968167/nordea-markets-ukesrapport bare å feste setebelte.for dem som sitter
Londonmannen
10.12.2022 kl 18:07
6029
Det er vel det man kan kalle en helgardering. Time will show hva som skjer. Men smart av Bruce å hevde worst case scenario. Slår det til så har han hatt rett i sine vurderinger, dersom det ikke slår til vil ingen skute ham fordi han trodde på et verre utfall.
Vi får se hva som skjer. Men PGS går uansett. Inn i e periode med mer å gjøre til stadig høyere rater.
Vi får se hva som skjer. Men PGS går uansett. Inn i e periode med mer å gjøre til stadig høyere rater.
Bulleys
10.12.2022 kl 18:35
5926
Att dem går inn i bedre perioder er jeg helt enig i.men frem til kursutvikling viser det samme så kjører jeg litt mer safe strategi.det er alt.
Altså kjøpe på høyere kurs , selv om man stoler på produktet … Den var god, sikkert mange bjellesauer som følger denne oppskriften som enkelte følger denne analytikeren fra Nordea med belte festa på… Godt blir det etterhvert når vi er kvitt sånne sauer , som fucker opp for kursen , eller vent : da løper de etter for de tror jo på produktet og vil bare kjøpe på høyere kurs.. Er det ikke ene , er det andre, men for all del, godt med mangfold
Bulleys
10.12.2022 kl 18:59
5838
Sashaa skrev Er du edru?????
Om jeg er edru? Ja er det.er du en av dem som sitter inne fra 2-3 kr så skjønner jeg att du sitter inne uten bekymringer og vil att flere skal kjøpe seg inn så du kan tjene mer penger.det hadde jeg også gjort er man en av dem som sitter inne høyere og kan snitte seg ned og selge seg ut uten å ligge flefoldig 1000 i tap å kunne kjøpe seg mye lavere inn å kunne være med på en del % i pluss når den finner ut en gang i tiden å gå opp uten å bli kødda med. ikke glem att pgs er rå poppulær trading aksje så kan ta lang tid før denne får være i fred.å da må det inn store kontrakter og ut med flere båter for å vise styrke og att gjeld åsså videre er under kontroll.så må jeg si det er mer tilfredsstillende og tryggere for meg vis det virkelig skulle skje noe mer med olja eller rente hevingen som kommer til uka osv skulle kødde det mer til så er det godt å sitte med en penge sekk og kjøpe seg inn derretter.vi alle tjener penger på vær vår måte.å jeg ønsker dere alle blir super rike.men det kan gjøres på mange måter. Men vis du har inside info som du kan dele med oss andre.og bevise det motsatte att kursen er noe helt annet til mandag eller når det skulle være så hører jeg med åpne ører. Var andre her som sa att kursen åsså ville ligge på 10+ rundt 10.12 men er ikke sånn det funker desverre.ting må vises med handlinger ikke ord 😉
Platinum365
10.12.2022 kl 19:22
5792
Jeg er over 1 mill i tap, papir siste månedene. Men det går greit. Vanesak det, blir bra. Tålmodighetsprøve. At pgs skal bruke penger fra emi til å få ut båt 7, vil være direkte løgn mtp at de skal bruke kapitalen på å redusere gjeldsgraden. Kommer nok noe info rundt dette om ikke lenge.
Velkommen til klubben - tapt over 2.
mingus7777
10.12.2022 kl 21:13
5609
Jaja. Gjorde korte og morsomme dagtrader i to måneder som noob, så rota jeg meg bort med alle penga i samme kurv. PGS. Sjukt kjedelig å vente, men den får bare komme seg opp så jeg kan leke videre! Har trua på oppsving i løpet av januar, men så er det jo en forskjell på tro og vitenskap.
rischioso
10.12.2022 kl 21:26
5578
Takk for det, takk i like måte og velkommen tilbake skal du være - på nyåret - kanskje før ... ;)
Redigert 10.12.2022 kl 21:50
Tegningsrettene er borte nå fra min VPS kto nå
Platinum365
10.12.2022 kl 22:54
5444
Vi har ikke tapt, opplegget er at vi skal vinne. For min del, så kan jeg godt bli radert for alt, det driter jeg i (egentlig ikke), men jeg mener investeringen skal tilsi den at jeg skal tjene en god slump på den. Skal gevinstsikre på 9kr (12kr før emi), og sånn er det. Har tjent bra, men den her er seig altså. Jeg banner ikke lenger, fikk gestapo på nakken
Slettet brukerskrev Tegningsrettene er borte nå fra min VPS kto nå
Bestilling
Selskap: PGS ASA
Type: Emisjon med fortrinnsrett og overtegning
Bestillingsperiode: 28.11.2022 kl. 09:00 til 12.12.2022 kl. 12:00
Tegningsforhold: 1 tegningsrett gir rett til tildeling av 1 aksje.
Velg ønsket VPS-konto:
xxxxxx
ønsket antall aksjer:
á NOK 6,70000
Bankkonto:
Betaling for tildelte aksjer belastes denne bankkontoen.
Bestillingssted:
Ingen valgt
Dette bestillingsstedet vil være ditt kontaktsted ved fremtidige henvendelser.
Svava
10.12.2022 kl 23:03
5839
Tror faktisk ikke det hadde hjulpet. PGS har jo meldt et par kontrakter siste tiden uten at det har påvirket kursen. Generelt ganske surt for alt innen olje siste ukene.
portion
10.12.2022 kl 23:06
5866
Slettet brukerskrev Tegningsrettene er borte nå fra min VPS kto nå
Ja,men du kan fortsatt tegne aksjer, enten overtegne eller mindre en dine tegningsretter var. Men dette er ikke lenger interessant så lenge kursen er langt under emi kurs. Hvis du går inn på VPS og trykker på hendelser så på emisjone/tegning så trykker du på PGS ASA så kommer tilbudet opp og du kan tegne aksjer. Prøver bare og få frem at rep emi varer til 12/12. kl 12 Men det er ikke lett her inne;). Det at tegningsretter er slettet er ikke det samme som at emisjonen er kansellert.
Redigert 10.12.2022 kl 23:21
Ja du har rett. Jeg tror vi kan forvente at Rune Olav Pedersen holder det han lover.
Takk, Lysaker og Portion for info. ja ser at de er flyttet seg fra min beholdning oversikt, til punktet under Hendelser. Logger meg inn på nytt og da sjekket jeg under hendelser og der sto det. Og ja jeg har jo kjøpt på mye lavere kurs enn 6,70 siste uker nå 😀 Det blir spennende å se nå etterhvert hvor ferden går 🚢🚢🦅🦅
Redigert 11.12.2022 kl 00:13
Platinum365
11.12.2022 kl 00:45
8505
Jeg heier på oss,ROP, kommer til å innfri til de grader opp mot analytikerene
Londonmannen
11.12.2022 kl 09:56
8151
Samme her. Har i løpet av siste uken kjøpt flere aksjer enn det jeg fikk tegningsrtetter til, på kurs rundt kr 5.50, altså betydelig lavere enn rep emi kurs på 6,70. Så den rep emien er nok ikke interessant og melding om kansellering kommer mandag. Så gjenstår det å se om det vil ha noen effektr på kursen. Men som jeg har uttalt tidligere; når vi nå befinner oss i midten av desember, så kan aksjekursen godt bli liggende på dette nivået til vi kommer over i januar. Det vil ha god effekt på formueskatten, og det er tross alt utover i 2023, 24, 25 osv at den virkelige verdistigningen på PGS kommer.
Ha en rikitg god helg videre!
Ha en rikitg god helg videre!
Slettet brukerskrev Har vi noen ide om hva en PGS aksje kan koste etter Q4?
Jeg begynner å gi opp å se i kulen, markedet er helt umulig.
Det vi kan håpe på:
- Kontrakt kommer med bekreftelse av Victory
- Late sales som overgår alle forventninger
- Apollo til Indonesia Des/Januar som gjør at de unngår vinter opplag av den
Det vi vet er at det skal letes mye innen olje/gass, CCS, vind også må vi ikke glemme mineraler da..
Det vi kan håpe på:
- Kontrakt kommer med bekreftelse av Victory
- Late sales som overgår alle forventninger
- Apollo til Indonesia Des/Januar som gjør at de unngår vinter opplag av den
Det vi vet er at det skal letes mye innen olje/gass, CCS, vind også må vi ikke glemme mineraler da..
Londonmannen
11.12.2022 kl 11:50
7870
Vel, med en såpass kort tidshorisont som mange PGS investorer utviser, så vil jeg ikke bli overrasket dersom et slikt bud blir akseptert. Men om det er riktig å akseptere et slikt bud sett ut fra en noe lengre tidshorisont, ja det er jeg ikke sikker på. For ser man ett år frem i tid så vil nok kursen befinne seg på et helt annet nivå.
Tja..
Som antydet forrige uke kjøres kursen jo-jo med spot oljen. Det samme skjer i Borr. Så får vi bare håpe at vi så bunnen i olja fredag. Ser vi over dammen korrigerer OSX ned og det danses "tango" med de norske. OSX falt ytterligere 3,83% til 75,07. Dette er en nedgang på 14,63% fra toppen 15 november. Også her viser matematikken sitt sane jeg og som tidligere påpekt. Alt henger sammen og i øyeblikket ruler matta.
OSX dannet i likhet med mye annet en dobbel topp 8 nov. og 15 nov. Som gjentatt flere ganger får vi "sell off" ved manko på brudd. Sånn er det også i OSX, olja og alt annet hvor algoritmene er vektet mot disse. Så,,, For PGS sin del har man ikke til hensyntatt de fundamentale forhold. Samme for Borr og Shelf og menge mange fler. Matematikken tar heller ikke hensyn til den "Supersyklusen" som er i emning...
Så til det som kan være godt nytt kommende uke. Sell off i olja kan være avsluttet sist fredag. OSX avsluttet på 75,07 og MA-200 leser nå ca. 73,65 dvs 1,42 punkter unna. Det er fult mulig at denne skal testes men også sannsynlig at vi da vender opp.
Aksjemarkedet er lunefullt og det er mange som ikke helt skjønner alle sammenhengene. Heller ikke hvilke potensiale som ligger i kursen til PGS. Min påstand er fortsatt den at PGS kan gjøre deg rik... Det skjer ikke på et kvarter eller to.... Men det skjer.. Om du har aksjer og tålmodighet...
Som antydet forrige uke kjøres kursen jo-jo med spot oljen. Det samme skjer i Borr. Så får vi bare håpe at vi så bunnen i olja fredag. Ser vi over dammen korrigerer OSX ned og det danses "tango" med de norske. OSX falt ytterligere 3,83% til 75,07. Dette er en nedgang på 14,63% fra toppen 15 november. Også her viser matematikken sitt sane jeg og som tidligere påpekt. Alt henger sammen og i øyeblikket ruler matta.
OSX dannet i likhet med mye annet en dobbel topp 8 nov. og 15 nov. Som gjentatt flere ganger får vi "sell off" ved manko på brudd. Sånn er det også i OSX, olja og alt annet hvor algoritmene er vektet mot disse. Så,,, For PGS sin del har man ikke til hensyntatt de fundamentale forhold. Samme for Borr og Shelf og menge mange fler. Matematikken tar heller ikke hensyn til den "Supersyklusen" som er i emning...
Så til det som kan være godt nytt kommende uke. Sell off i olja kan være avsluttet sist fredag. OSX avsluttet på 75,07 og MA-200 leser nå ca. 73,65 dvs 1,42 punkter unna. Det er fult mulig at denne skal testes men også sannsynlig at vi da vender opp.
Aksjemarkedet er lunefullt og det er mange som ikke helt skjønner alle sammenhengene. Heller ikke hvilke potensiale som ligger i kursen til PGS. Min påstand er fortsatt den at PGS kan gjøre deg rik... Det skjer ikke på et kvarter eller to.... Men det skjer.. Om du har aksjer og tålmodighet...
TonyB
11.12.2022 kl 14:50
7338
Flott lesning😊👍
Nøkkel:
Inneha aksjer: Check
Være tålmodig: Check
Bli rik: Not yet, but in progress…..🤩
Nøkkel:
Inneha aksjer: Check
Være tålmodig: Check
Bli rik: Not yet, but in progress…..🤩