$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.
Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.
Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.
Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39
Du må logge inn for å svare
Ja noen må skylde på andre, enn seg selv og egen avgjørelse på Investeringen. Desverre er det sånn. Hvalross har vært meget positiv og bidratt med humor og humør. Alle skjønte jo også at hans rolle var det, samt at han hadde troa. Det er lov, men han snakket aldri noen ned. Det er forskjellen. Så tusen takk til Hvalross og det er ellers også mange gode og flotte innlegg her og debattanter. Papirverdi er en ting, langsiktighet og realisering når verdiene blir enda mer synliggjordt satser jeg på. Følge kursen slik den er og har vært er bare tull. Håper selsvsagt at ting skjer, men nyåret og 23 da kan vi håpe på at ting snur 🚢🚢🦅🦅
Som lothepus sier...går d te hælvete så går d re helvete.. 😎
oppturen
13.12.2022 kl 15:17
4489
Slik jeg forstår det er ankebehandlingen i 2 trinn, først ser petrobas på om de ser egne feil om de opprettholder vedtaket og anker ikke trekker anken vil saken bli avgjordt i domstol.
Jeg la merke til at PGS i sitt motsvar argumenterte med at Shearwater sin anke kun var ment for å trekke ut tiden, det interresante er at om retten kommer til samme konklusjon så blir Shearwater ilagt gebyr.
Jeg la merke til at PGS i sitt motsvar argumenterte med at Shearwater sin anke kun var ment for å trekke ut tiden, det interresante er at om retten kommer til samme konklusjon så blir Shearwater ilagt gebyr.
Londonmannen
13.12.2022 kl 15:22
4473
Dobbe
Forsøk med å skifte briller. Du har tydeligvis på deg et par briller som kun ser kursutviklingen. Og den har nok vært begredelig i høst. Der kan vi være enige.
Men så kan man skifte briller/fokus og sette fokus på det fundamentale. Og hva ser vi da? Jo et selskap som var på konkursens rand fir ett år siden og der TGS forsøkte å rane selskapet med å tilby innbruddspris for PGS sitt bibliotek. Men i løpet av de siste 12månedene har mye blitt snudd 180 grader og PGS har reist seg som en fugl Phønix fra askehaugen. Fartøyene er i full aktivitet igjen og fartøy som var i opplag er blitt utrustet, bemannet og satt i operativ drift igjen. Selskapet er i ferd med å få kontroll på gjeldssituasjonen og inntjeningen går rett opp.
Så kan man spørre seg om det er riktig at kursutviklingen ikke reflekterer det fundamentale som skjer nå? Jeg mener nei. Og jeg er overbevist om at det kun er et tidsspørsmål før vi ser en helt annen, mer positiv og mer inspirerende kursutvikling.
For det som nå skjer er at større, proffe aktører skremmer livskiten ut av småinvestorer og får disse til å selge sine PGS aksjer til latterlig lave kurser. Dessverre. Kun uker, måneder frem i tid vil mange av dere angre bittert på salg som er gjort under emi-kursen. Men da er det for sent.
Ro ned, la julefreden senke seg, glem PGS aksjene, nyt tiden sammen med kjærester, samboere, ektefeller, barn, svigerbarn og barnebarn og kom heller tilbake utpå nyåret når ting er helt annerledes og mer oppløftende. God Jul og spis med måte!
PS. Nå bremser inflasjonen og rentetoppen nærmer seg. Gjett hva det vil gjøre med aksjemarkedet, inkludert PGS utover vinteren og våren!
Forsøk med å skifte briller. Du har tydeligvis på deg et par briller som kun ser kursutviklingen. Og den har nok vært begredelig i høst. Der kan vi være enige.
Men så kan man skifte briller/fokus og sette fokus på det fundamentale. Og hva ser vi da? Jo et selskap som var på konkursens rand fir ett år siden og der TGS forsøkte å rane selskapet med å tilby innbruddspris for PGS sitt bibliotek. Men i løpet av de siste 12månedene har mye blitt snudd 180 grader og PGS har reist seg som en fugl Phønix fra askehaugen. Fartøyene er i full aktivitet igjen og fartøy som var i opplag er blitt utrustet, bemannet og satt i operativ drift igjen. Selskapet er i ferd med å få kontroll på gjeldssituasjonen og inntjeningen går rett opp.
Så kan man spørre seg om det er riktig at kursutviklingen ikke reflekterer det fundamentale som skjer nå? Jeg mener nei. Og jeg er overbevist om at det kun er et tidsspørsmål før vi ser en helt annen, mer positiv og mer inspirerende kursutvikling.
For det som nå skjer er at større, proffe aktører skremmer livskiten ut av småinvestorer og får disse til å selge sine PGS aksjer til latterlig lave kurser. Dessverre. Kun uker, måneder frem i tid vil mange av dere angre bittert på salg som er gjort under emi-kursen. Men da er det for sent.
Ro ned, la julefreden senke seg, glem PGS aksjene, nyt tiden sammen med kjærester, samboere, ektefeller, barn, svigerbarn og barnebarn og kom heller tilbake utpå nyåret når ting er helt annerledes og mer oppløftende. God Jul og spis med måte!
PS. Nå bremser inflasjonen og rentetoppen nærmer seg. Gjett hva det vil gjøre med aksjemarkedet, inkludert PGS utover vinteren og våren!
FaeniHelvete
13.12.2022 kl 15:25
4435
Oppturen,
Så hvis de velger å opprettholde vedtaket så kan Shearwater enten velge å trekke anken eller la saken bli avgjort i en domstol. Da får vi håpe på at første skritt fra Petrobras nærmer seg
Så hvis de velger å opprettholde vedtaket så kan Shearwater enten velge å trekke anken eller la saken bli avgjort i en domstol. Da får vi håpe på at første skritt fra Petrobras nærmer seg
Helt enig med deg i det du skriver og som sagt vil jeg holde på long-pos'en (den er for øvrig i pluss) men jeg står fortsatt for at tradingposten skal ut når PGS bikker kr 6,-. Jeg hadde faktisk ikke forestilt meg at PGS skulle ned hit igjen så det var en bom-trade :)
Meningen med mitt innlegg var at det må være rom for kritiske røster også her inne. Dog bør de være saklige og personhets tolereres ikke.
PGS-kursen kommer til å gå til nye høyder når markedet får roet seg. Så å få kjøpe på kurser rundt kr 5,50 som den er nå må være en god investering.
Du skal vite at mine øynene er kvesset og blikket er langt frem :)
Meningen med mitt innlegg var at det må være rom for kritiske røster også her inne. Dog bør de være saklige og personhets tolereres ikke.
PGS-kursen kommer til å gå til nye høyder når markedet får roet seg. Så å få kjøpe på kurser rundt kr 5,50 som den er nå må være en god investering.
Du skal vite at mine øynene er kvesset og blikket er langt frem :)
danmark1
13.12.2022 kl 15:45
4333
Hvem det end er, der sænker kursen, får det snart ende. Alt peger i den rigtige retning, så det er håbløs gerning.
My/our man Hvalross🦭💯… Forstår, takk for alt du har vært for PGS og peggy gjengen .. Håper vi snakkes igjen på 2 sifret eller etter Q4;) .. God jul til deg og dine
Platinum365
13.12.2022 kl 16:00
4233
Fint innlegg, er enig i at det fundamentale ser bedre ut enn når de var teknisk konkurs under pandemi.
Er delvis enig i kursen, med en massiv nedgang i oljeprisen, utvanning, uteblivende kontrakter, uteblivende skip ut av opplag, så kan jeg være enig i at kursen egentlig har holdt seg bra. Den hører hjemme her pr nå.
Kan være enig i at Gullhaugen forsøker å skremme
Blir ikke julefred før pgs er i 9kr
Resesjonen kommer, bare begynnelsen dette her, er rimelig overbevist om det. H223 - tidlig 2024.
Mye geopolitisk som kan skje.
Jeg er ikke long, kall meg medium-long. Q4 og mest sannsynlig Q1 får jeg med meg, så får jeg ta en fot i bakken nærmere sommeren.
Nå blir det å feire FED sin munnkurv frem til februar
Er delvis enig i kursen, med en massiv nedgang i oljeprisen, utvanning, uteblivende kontrakter, uteblivende skip ut av opplag, så kan jeg være enig i at kursen egentlig har holdt seg bra. Den hører hjemme her pr nå.
Kan være enig i at Gullhaugen forsøker å skremme
Blir ikke julefred før pgs er i 9kr
Resesjonen kommer, bare begynnelsen dette her, er rimelig overbevist om det. H223 - tidlig 2024.
Mye geopolitisk som kan skje.
Jeg er ikke long, kall meg medium-long. Q4 og mest sannsynlig Q1 får jeg med meg, så får jeg ta en fot i bakken nærmere sommeren.
Nå blir det å feire FED sin munnkurv frem til februar
oddone
13.12.2022 kl 16:00
4244
The table has turned.
Truseskvetterene kan vaske seg og ta på nytt skift :-)
Truseskvetterene kan vaske seg og ta på nytt skift :-)
Redigert 13.12.2022 kl 16:01
Maxx
13.12.2022 kl 16:06
4195
Ja...da var PGS oppe å lukta på 5.50 og da pøste det på.....pøste på med aksjer og banket den ned til 5.43.
Normal oppførsel med full fyr i usa og en oljekurs på vei opp mot 80 usd
Noen måtte offer 1.4 millioner aksjer i slutt auksjon for å klare å holde den under 5.40 .
Helt ulogisk med et " panikk salg " etter at usa gikk opp sterkt i går og har rally nå. Oljen har steget opp fra 75 usd til over 80 usd. Alle må se at dette er et " skittent" spill nå
Pøøøøøø dette er kursmanupilasjon. 🙈🙈🙈🙈🙈
Normal oppførsel med full fyr i usa og en oljekurs på vei opp mot 80 usd
Noen måtte offer 1.4 millioner aksjer i slutt auksjon for å klare å holde den under 5.40 .
Helt ulogisk med et " panikk salg " etter at usa gikk opp sterkt i går og har rally nå. Oljen har steget opp fra 75 usd til over 80 usd. Alle må se at dette er et " skittent" spill nå
Pøøøøøø dette er kursmanupilasjon. 🙈🙈🙈🙈🙈
Redigert 13.12.2022 kl 16:29
observer009
13.12.2022 kl 16:08
4191
Jeg skjønner ikke helt, PGS faller med gode nyheter
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-and-tgs-expand-multiclient-coverage-offshore-brazil/
og faller enda mer med oljehopp.
80.89 +2.72 (+3.48%) https://www.investing.com/indices/phlx-oil-service
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-and-tgs-expand-multiclient-coverage-offshore-brazil/
og faller enda mer med oljehopp.
80.89 +2.72 (+3.48%) https://www.investing.com/indices/phlx-oil-service
Tja...
Ikke vet jeg hvem som på død og liv selger nå. Det jeg vet er at de som kjøper får en gavepakke...
Det kan være "Winow Dressing"
Ikke vet jeg hvem som på død og liv selger nå. Det jeg vet er at de som kjøper får en gavepakke...
Det kan være "Winow Dressing"
Normalone
13.12.2022 kl 16:16
4136
Aksjemarkedet kan være et tøft sted å være - og PGS er i tillegg en aksje som svinger mye - så det er forståelig at en kan bli usikker og at panikken kan inntreffe når kursen faller (særlig hvis en har belånt). Dessverre er vår menneskelige natur at vi lar oss prege av støyen (både i negativ og positiv retning) - som resulterer ofte i at en selger på bunn og kjøper på topp. Det er derfor viktig at en gjør en grundig undersøkelse før en investerer - samtidig som at en er tydelig på sitt tidsperspektiv og ikke lar seg prege av innlegg som "alt skal til himmelen" eller "alt skal til helvete". Det er snodig hvordan stemningen på HO endrer karakter når kursen stiger versus synker - der skribenter kommer og går avhengig av hvilken vei kursen går. Husk at ALLE som skriver her har en agenda.
Kursen til PGS er ned ca 30 prosent på 1 måned - og realiteten er nå at PGS, selv etter å ha fått inn kr 1.5 mrd i emisjon til kurs på kr 6,7, har en markedsverdi på kr 5 mrd. Noen hevder at kursen er manipulert mens andre "skylder" på oljeprisen, frykt for resesjon og manglende brasil kontrakt. Jeg har vært kritisk til kommunikasjonen fra ledelsen - og når en knapt hører noe fra selskapet mellom kvartalsrapportene gjør det ekstra vanskelig å ha et godt beslutningsgrunnlag. For meg er det derimot så enkelt - dersom en ser det i et lengre perspektiv - at PGS og seismikk markedet er i en mye bedre posisjon i dag sammenlignet 2-3 år siden, høyere rater og mye bedre finansiell situasjon. Når kursen ligger mye lavere i dag (sml. med tidligere) ser jeg dagens kurs som en meget god kjøpsmulighet. Det er således høyere etterspørsel -samtidig som at tilbudssiden er mye strammere i dag enn i 2014 (sist supersyklus).
Det sentrale spørsmålet for om en skal kjøpe eller selge PGS; Mener dere at PGS er verdt mer enn 5 mrd (dagens mcap) - tatt i betraktning følgende;
- Fremtidigsutsiktene i seismikk markedet
- Markedsutsiktene (inflasjon/resesjon/oljepris mv)
- Gjeld (etter at sist emisjon brukes til å nedbetale gjelden) - ca. kr 500-600 MUSD
- Hva er biblioteket til PGS verdt?
- Verdien på alle driftsmidlene (skip mv)?
Når en tar i betraktning gjeld/kontantbeholdning - sett opp mot dagens MCAP (5 mrd) - innebærer at skipene/driftsmidlene/kontraktene og seimsikk biblioteket til PGS kun er verdt 10 mrd. PGS takket som dere vet nei til tilbudet fra TGS på kr 5,6 mrd for en stund siden - når PGS var i en mye vanskeligere finansielle situasjon og markedet var betraktelig dårligere... Det er ikke billig gitt dagens råvarepris å bygge tilsvarende 11 skip som PGS har....Jeg er derfor ikke i tvil om at det er et meget stort potensiale i PGS gitt dagens kurs/marked - og ser derfor ingen grunn til å følge med på kursen/HO hvert minutt - men alle må selv gjøre sine egne valg (og ikke skylde på andre).
Kursen til PGS er ned ca 30 prosent på 1 måned - og realiteten er nå at PGS, selv etter å ha fått inn kr 1.5 mrd i emisjon til kurs på kr 6,7, har en markedsverdi på kr 5 mrd. Noen hevder at kursen er manipulert mens andre "skylder" på oljeprisen, frykt for resesjon og manglende brasil kontrakt. Jeg har vært kritisk til kommunikasjonen fra ledelsen - og når en knapt hører noe fra selskapet mellom kvartalsrapportene gjør det ekstra vanskelig å ha et godt beslutningsgrunnlag. For meg er det derimot så enkelt - dersom en ser det i et lengre perspektiv - at PGS og seismikk markedet er i en mye bedre posisjon i dag sammenlignet 2-3 år siden, høyere rater og mye bedre finansiell situasjon. Når kursen ligger mye lavere i dag (sml. med tidligere) ser jeg dagens kurs som en meget god kjøpsmulighet. Det er således høyere etterspørsel -samtidig som at tilbudssiden er mye strammere i dag enn i 2014 (sist supersyklus).
Det sentrale spørsmålet for om en skal kjøpe eller selge PGS; Mener dere at PGS er verdt mer enn 5 mrd (dagens mcap) - tatt i betraktning følgende;
- Fremtidigsutsiktene i seismikk markedet
- Markedsutsiktene (inflasjon/resesjon/oljepris mv)
- Gjeld (etter at sist emisjon brukes til å nedbetale gjelden) - ca. kr 500-600 MUSD
- Hva er biblioteket til PGS verdt?
- Verdien på alle driftsmidlene (skip mv)?
Når en tar i betraktning gjeld/kontantbeholdning - sett opp mot dagens MCAP (5 mrd) - innebærer at skipene/driftsmidlene/kontraktene og seimsikk biblioteket til PGS kun er verdt 10 mrd. PGS takket som dere vet nei til tilbudet fra TGS på kr 5,6 mrd for en stund siden - når PGS var i en mye vanskeligere finansielle situasjon og markedet var betraktelig dårligere... Det er ikke billig gitt dagens råvarepris å bygge tilsvarende 11 skip som PGS har....Jeg er derfor ikke i tvil om at det er et meget stort potensiale i PGS gitt dagens kurs/marked - og ser derfor ingen grunn til å følge med på kursen/HO hvert minutt - men alle må selv gjøre sine egne valg (og ikke skylde på andre).
Faaaaaaaaan.....noen som kan forklare her....
.
.
FaeniHelvete
13.12.2022 kl 16:17
4192
Hø hø.
Gavepakke på lav 7, gavepakke på 6, gavepakke på 5, gavepakke på?
Gavepakke på lav 7, gavepakke på 6, gavepakke på 5, gavepakke på?
Helt klart at det gjøres alt for å holde kursen nede. Får litt MSEIS vibber. TGS holder deg i pluss.
Kan det være oppkjøp på gang? Noen tanker om det?
Kan det være oppkjøp på gang? Noen tanker om det?
unikum
13.12.2022 kl 16:19
4277
Hvilke selskaper/fond var som var så" heldig" å få kjøpt på emisjonen på 6,70? Regner med det må ha vært blant de 20 største eierne ? Merkelig at de sitter og tillater dette som skjer. Dette har jeg faktisk ikke opplevd i alle mine år som pgs eier
Olje opp 2.25% .pgs ned 1.46......💥💥💥💥💥💥😎
china
13.12.2022 kl 16:32
4072
Fy faen for en tragedie. Alt er opp så det holder, bortsett fra den helvetes møkka aksjen. Tgs er såvidt i pluss. Manipulering der også da? Eller er bare hele bransjen pill råtten. Supersyklus fra helvete hehehehe . Her e det bare å ta en sobril og trekke nisseluen ned over øynene.
Tipper nedsalg fra en eller flere aktører. Spent på lista i morgen🤔
Jeg har tenkt det samme i hele dag, MSEIS vibber og oppkjøp
Ikke umulig scenarie det.
Gjorde ikke de også en emi et par mnd før bud fra TGS?
Gjorde ikke de også en emi et par mnd før bud fra TGS?
Jeg var ikke med på emi MSEIS så kan ikke huske det, men selve kursutviklingen uavhengig av oljen, indeksen osv, var likedan der før oppkjøp
👍🏻👏😄 Snart Jul, Go Jul 😇
Vi får se hva som skjer.
At det ligger noe bak utviklingen i det siste er ikke tvil
At det ligger noe bak utviklingen i det siste er ikke tvil
Edgar A
13.12.2022 kl 17:12
4856
Alle de største amatørene samlet her:risktotto,ulven,kua osv. Mangler faktisk bare fuglen😂
Normalone
13.12.2022 kl 17:14
4847
Alle selskaper kan i prinsippet kjøpes opp - men har dere noe mer håndfast å basere dere på annet enn dagens kursutvikling?
FaeniHelvete
13.12.2022 kl 17:25
4761
Selvsagt har de ingenting håndfast. I forrige uke så var jo teorien deres at kursen bare ble kjørt ned for at eksisterende storfisker ikke skulle bli utvannet av en rep-emi.
Så klart at det ikke finnes noe håndfast fra oss amatører. Det var bare en tanke som ble luftet.
Du har jo dine teorier du også FiH. Om de er så håndfaste kan vel også diskuteres.
Det er vel derfor vi har et fora for å diskutere, konspirere, ha vyer og hausse/baisse ;)
Platinum365
13.12.2022 kl 17:41
4641
Hvor er neste støtte, og er den sterk? 4.20 bør være veldig sterk.
Max-Investor
13.12.2022 kl 17:51
4547
Blir nå litt søkt å sitte nå å snakke om støtte på kr 4,20 og hele 1,2 under dagens kurs.
Edgar A
13.12.2022 kl 17:51
4546
En mager trøst til de håpefulle:
Pgs blir ofte kjørt i romjula/januar da ligger det sinnsykt mye penger hvis dere treffer.
Om det skjer vil tiden vise,synd giringen er borte i aksjen noe som taler imot ett klassisk Pgs rally.
Pgs blir ofte kjørt i romjula/januar da ligger det sinnsykt mye penger hvis dere treffer.
Om det skjer vil tiden vise,synd giringen er borte i aksjen noe som taler imot ett klassisk Pgs rally.
Max-Investor
13.12.2022 kl 17:55
4520
Pgs hadde fint driv opp mot 5,6 i dag. Det kan godt være at vi skal dit i morgen.
china
13.12.2022 kl 18:06
4448
Edgar A skrev Celina tok tap på 7-8 mill
Vet du at hun for eks sitter på 2,7 mill aksjer?
Bare en tanke som jeg delte basert på erfaring den gang, men sannsynligvis tilfeldig ja, London har jo skrevet det at på sikt ikke særlig med oppkjøp , men kortsiktig gir det jo fort et hopp..
Bulleys
13.12.2022 kl 18:39
4220
Slettet brukerskrev Olje go to the moon now.😀👍💥
Hadde den bare gjort det i børs åpning så hadde det vært enda mer spennende.en att den skal gå opp på natt tid og ned i gjenn før børsen åpner i gjenn.og for det andre så tror jeg ikke så mye biter på pgs for tiden.tror mange aksjonærer har gått lei å solgt seg ut å gått videre mens denne aksjen blir manipulert så til dem grader ned ned ned uke for uke ikke noe morro å sitte Long i når det vær uke bare går i rødt 4/5% vær uke nesten bedre å trade denne da.er åsså ett gap på 3.850 isj som ikke må glemmes så blir spennende å se åssen vei denne går i morgen med tanke på close under 5.4 men skal si att jeg ville gjerne sett den selv sette fart opp mot 7 8 9 10.så hva tror dere andre den står i på fredag noen tanker?
Londonmannen
13.12.2022 kl 18:48
4162
Enig i at et bud vil gi markedsaktrørene en ide om verdien av selskapet og kursen vil normalt justere seg opp til nivået et bud blir lydende på. Men jeg er ikke overbevist om at vi som aksjonærer vil være tjent med at et kjøp blir gjennomført bastert på dagens kurs som utgangspunkg for bud. Det ville i tilfelle bety at et bud kunne komme på Kr 8-9,-. Jeg tviler på at de største eierne ville latt seg kjøpe ut med et slikt bud.
Selv om kursutviklingen har vært begredelig de siste månedene, så må vi tørre se noen måneder frem i tid. Da vil vi ha fått Q4 presentert og trolig et langt bedre innblikk i hvilke kontrakter de har halt i land. Kursen vil forhåpetnligvis ligge på et ganske annet nivå og pilene vil peke nordover.
Jeg liker å sammenligne PGS med det MPCC var for et par år siden. MPCC kom også fra en håpløs posisjon og var på konkursens rand. Så snudde containermarkedet 180 grader og resten er historie.
PGS befinnmer seg midt i 1809 graders turnet og er i ferd med å få opp farten mhp aktivitet, antall skip i opoerativ drift og rater som går oppover. Denne positive utviklingen vil vise kraftrig igjen i de kvartalsresultatene som kommer utover i 2023, hvor første presentasjon vil være Q4 22. Og dersom PGS er en kopi av MPCC, så vil vi aksjonærer ha svært mye positivt å se frem til de kommende prene.
Selv om kursutviklingen har vært begredelig de siste månedene, så må vi tørre se noen måneder frem i tid. Da vil vi ha fått Q4 presentert og trolig et langt bedre innblikk i hvilke kontrakter de har halt i land. Kursen vil forhåpetnligvis ligge på et ganske annet nivå og pilene vil peke nordover.
Jeg liker å sammenligne PGS med det MPCC var for et par år siden. MPCC kom også fra en håpløs posisjon og var på konkursens rand. Så snudde containermarkedet 180 grader og resten er historie.
PGS befinnmer seg midt i 1809 graders turnet og er i ferd med å få opp farten mhp aktivitet, antall skip i opoerativ drift og rater som går oppover. Denne positive utviklingen vil vise kraftrig igjen i de kvartalsresultatene som kommer utover i 2023, hvor første presentasjon vil være Q4 22. Og dersom PGS er en kopi av MPCC, så vil vi aksjonærer ha svært mye positivt å se frem til de kommende prene.