Bergen Carbon Solution (Faktatråd)

MyGame
BCS 19.11.2022 kl 01:36 202808

Bergen Carbon Solutions AS stiftet 2016. Teknologi CO2 pumpes inn i smeltet Li2CO3 og går gjennom en kjemisk elektrolyseprosess som separerer karbonet fra et CO2-molekyl og danner O2 og CNF. Ved at CO2 blir omformet til en ny, stabil binding er prosessen CO2-nøytral.

!NOTA BENE:
Ny CEO og flere viktige strategiske initiativer pågår 2023

RECENT NEWS: 28 03 2023
Bergen Carbon Solutions enters into a memorandum of understanding (MOU) with HUCHEMS to establish a partnership and to commercialize BCS technology and CNT business in their territory. The purpose of this MOU is to produce noble CNTs with BCS technology for delivery to battery cell manufacturers in the Asian region. The parties will as part of this MOU explore the opportunity of setting up a CNT factory with a capacity of 10.000 tonnes per year in Korea.

SHORT UPDATES:
🔥BCS bekrefter være fullfinansiert
🔥MOU TKG Huchems
🔥Live presentasjon 29. mars 2023
🔥Prises ~ kontantposisjon og u/NAV
🔥Null rentebærende gjeld
🔥Balanse 293 millioner kroner
🔥CCU prosjektet godkjent ~2MNOK Success fee
🔥Joint research-prosjekt Horizontal Na Energy
🔥Innovasjon Norge tildeling ~6 MNOK
🔥Produksjon karbon (BIR) vellykket

Ledelse:
Odd Strømsnes, adm.dir.
https://tinyurl.com/STROMSNES-linkedin

Jon Andre Løkke, styreleder
https://tinyurl.com/LOKKE-linkedin
https://tinyurl.com/CHARIMAN-WELCOME

Cash balanse ~ 293 millioner kroner
Selskapsverdi : ~430 millioner kroner
Antall aksjer: 41.97M

13 03 2023: 7.300 ATL Intraday
20 03 2023: 7.130 ATL
06 01 2022: 81.88 ATH
19.04 2021: IPO @ 16.00 (open)
PRE-IPO @ 11.75 per share

Recent Insider Transactions
28 03 2023: Fatnes@10,4044
12 01 2023: Strømsnes @8,2913
24 11 2022: Blydt-Svendsen @11,4500
24 11 2022: Huseby @11,7300
23 11 2022: Skansen @10,8846
22 11 2022: Løkke @10,4779
10.02.2022: Awilhelmsen @54,899

22 02 2023: Enova ~2MNOK Success fee
21 12 2022: Karbonproduksjon av røykgass
09 11 2022: Høyanger - tidslinje implementering
14 09 2022: Undersøker grafittproduksjon
16 06 2022: MWCNT til produktporteføljen
01 05 2022: Japansk selskap kjøper CNF
20 12 2021: Diegel 2.0 Stabil produksjon
29 10 2021: Forarbeid fullskala produksjon
22 10 2021: Salgsavtale Nanoshel UK
10 05 2021: EcoNano kunde Japan

28 03 2023: MOU TKG Huchems
29 09 2022: MOU japansk selskap
28 10 2021: LOI japansk selskap
30 06 2021: LOI Jackon (OSE:BEWI)
23 06 2021: LOI Yara (OSE:YAR)
08 06 2021: LOI kinesisk selskap
14 05 2021: LOI japansk selskap
29 04 2021: LOI Toshiba/Mitsubishi?
28 04 2021: LOI Antwerpen

LoI før IPO:
Gaitline: www.gaitline.no
Tiotech: www.tiotech.com
LayerOne: www.layeronematerials.com (By Aker)

https://tinyurl.com/BCS-HOME (Web)
https://tinyurl.com/BCS-PATENT (Patentstyret)
https://tinyurl.com/BCS-Espacenet (EPO)
https://tinyurl.com/BCS-BRREG (Brreg)
https://tinyurl.com/BCS-PROFF (Proff)
https://tinyurl.com/BCS-BIR-ENOVA (Rådalen)
https://tinyurl.com/BCS-INSIDERS (Primær)
https://tinyurl.com/BCS-SOKNADER(F-Rådet)
https://tinyurl.com/BCS-HISTORY (Historien)
https://tinyurl.com/BCS-NEWSWEB (NewsWeb)
https://tinyurl.com/INVESTORGRUPPE-FB

Oversikten oppdateres kontinuerlig for å sikre nøyaktighet og relevans.

Debatter på en saklig og humoristisk måte, vis respekt og forståelse for ulike synspunkter, del kompetanse og lær av hverandre. Følg FA´s retningslinjer, men ha det gøy og la tastaturet blø. Sitat Rockpus: La oss respektere ulike måter å forholde seg til aksjen på. ENJOY!

Disclaimer: Trådstarteren "MyGame" eier aksjer i Bergen Carbon Solutions AS. All informasjon delt eller diskutert av MyGame er basert på egen forskning og kompetanse og kan ikke garanteres å være nøyaktig eller fullstendig. MyGame tar ikke ansvar for tap eller kostnader som kan oppstå fra bruk av informasjonen, og alt innhold skal tolkes som personlig mening. Ingen innlegg fra MyGame skal anses som en oppfordring eller anbefaling om å kjøpe eller selge verdipapirer.

Redigert 29.03.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
synste
21.12.2022 kl 13:54 3845

Oksygen biten har tidligere ikke hvert nevnt annet en at det er et biprodukt. Hvordan tolker dere dette med oksygen?
in2deep
21.12.2022 kl 13:53 3848

Det var betryggende at de faktisk overholdt denne fristen, det skal jeg innrømme.

Så da har vi altså fått svar på 1 av 2 momenter.
Det gikk som antatt kursmessig - faktisk dårligere enn jeg antok. Men når man _virkelig_ leser denne meldingen, så skjønner man kanskje også hvorfor:
"For efficiency reasons we will continue to use concentrated and captured CO2 to feed our production, but the project has given us increased confidence about the robustness of our technology."
Mao ikke kommersialiserbart på nåværende tidspunkt (iallefall ikke i forhold til BCS sin produksjonsstrategi).

Men en artig kuriositet da.

Da er det Flesland som blir spennende å evt få en oppdatering på.
Molbre
21.12.2022 kl 13:49 3873

Børsen opp 1,5%, positiv melding fra selskapet og allikevel i minus sier sitt om hvor mye skade den tidligere ledelsen har gjort og kommer til å gjøre ett stykke inn i fremtiden. Det må vi ta med oss når vi skal estimere kursmål fremover, skaden som er blitt gjort er ikke friskmeldt med bare denne meldingen dessverre!
Redigert 21.12.2022 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2022 kl 13:45 3892

synste skrev Melding ang BIR.
Hehe, bra jeg ikke påsto noe bastant om at melding ikke ville å komme, for det ville tatt seg dårlig ut å bli avslørt som en idiot etter tre minutter. Fint å lese at resultatene er gode, og kanskje aller mest gledelig at vi forhåpentligvis ser starten på en mer troverdig kommunikasjon fra selskapet, der man kan stole på frister og annet som kommuniseres. Det tror jeg vil ha stor innvirkning på tilliten og kursen etter hvert.
tuja
21.12.2022 kl 13:40 3826

The results show our potential in the CCUS-value chain, where our technology can be a game changer in utilizing industrial CO2 emissions to produce highly valued carbon products and oxygen.
tuja
21.12.2022 kl 13:38 3790

BCS: BIR project confirms production of carbon products directly from flue gas
IKKE-INFORMASJONSPLIKTIGE PRESSEMELDINGER
Newsweb
(Bergen, 21 December 2022): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE: BCS) Reference is made to previous stock notice from 30 June 2022. Bergen Carbon Solutions AS has since late September conducted testing at BIR's waste management plant in Rådalen, where the goal has been to verify that our production units can produce carbon nano products directly from flue gas. We are happy to announce that results from testing at BIR indicates that BCS' technology is successful in this.
Molbre
21.12.2022 kl 13:38 3644

Fin melding fra selskapet nå, gjenopprettingen av tilliten fra markedet er begynt :-)
Slettet bruker
21.12.2022 kl 13:32 3492

Takk for grundig forklaring! Får sette meg ned og ta en førjuls- eller romjulsgjennomgang og prøve å lære meg litt mer. Nå som vi er tett på jula, blir det jo for hver dag mer sannsynlig at vi ikke får den ventede BIR-oppdateringen i desember, så kanskje det er det som gradvis overstyrer de andre tendensene vi ser. Men i dag som på mandag ser det jo ut til at støtten litt over 11 er relativt solid.
FaderGem
21.12.2022 kl 12:36 3515

Vi er der fortsatt, ja. Takker så mye for din ønskelige fasit på hvordan å forholde seg til et forum. Jeg har mye å lære av deg. Keep up the good work!
Redigert 21.12.2022 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2022 kl 12:29 3540

Takk for informativ melding fra deg FaderGem..
Molbre
21.12.2022 kl 12:20 3569

Jeg har ikke kjøpt etter jeg trodde at dette skulle gå ad dundas :-).
FaderGem
21.12.2022 kl 11:56 3610

For å svare kort og godt: jeg tror BCS lykkes til det motsatte virkelig er bevist. Enten så tror man, eller så tror man ikke. Man kjøper ikke aksjer i et selskap man tror skal gå til helvette. It's a håp in a hanging snor, fortsatt.
Molbre
21.12.2022 kl 11:42 3634

Jeg prøver å være realist og følgende gjør at jeg blir en pessimist:

- Når Selskapet svarer på mailer(svært sjelden), så er det svar som er så dårlige at det ikke gir noe mening. Ta f.eks Nanoshell avtalen som skulle være på 5 mill årlig, nå har vel selskapet omsatt for ca 300k til og med tredje kvartal, hva skjer egentlig med denne?
- Konstant så holder de ikke guidingen sine.
- Utsetter til stadighet fabrikken.
- Ingen avtaler og med fabrikken ute i det blå nå så kan vi nok glemme det på en stund.
- Nå plukker vi opp smuler og ser på BIR som en gamechanger på nivå med en avtale med Mitsubishi, hvor langt har vi sunket.
- Vi får ingen informasjon om hvor mye BCS produserer CNF, hvem de selger til og hvilke priser.

Ja jeg er negativ, og frem til dette luftslottet som det faktisk er leverer noe som helst , kommer jeg til å stille kritiske spørsmål sånn er det bare.
Redigert 21.12.2022 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
in2deep
21.12.2022 kl 11:11 3573

Ja, vi får se. Jeg håper jo selvsagt på et solid løft her - er tross alt inne ennå.
Men jeg kaster nok kortene i en lang periode nå, dersom ikke effekten blir som håpet på ved disse 2 oppdateringene vi venter på. Da må vi nok konstatere at det kun er penger på bordet som kan reprise selskapet og bringe tilliten tilbake igjen.
rockpus
21.12.2022 kl 11:06 3547

"Tipper +10% på direkten, for deretter å falle tilbake igjen til samme- eller lavere nivå etterpå."

En melding om positivt testresultat bør kunne trigge en gradvis reprising av selskapet. Dette fordi en slik melding vil kunne bringe tillit tilbake om at selskapets nye strategi er riktig og da minne investorene om at potensialet nå er kanskje enda større enn før.
Vi har tross alt vært over 80, bare basert på forventninger..
rockpus
21.12.2022 kl 11:00 3565

Jeg klarer ikke helt å se ditt grunnlag for å nærmest avskrive hele ledelsen? Det er jo kun fungerende CEO Blydt-Svendsen som har hatt som rolle å informere. På hvilket grunnlag kritiserer du da de øvrige i ledergruppen? De gjør vel jobben sin og har jo ingen rolle i informasjonsdelen mot markedet?
Vi har gått fra alt for mye udokumentert informasjon fra tidligere ledelse, til nesten ingen info fra nåværende. Det kan ha sammenheng med ønske om å være mer profesjonelle og kun informere gjennom offisielle kanaler. Dermed svarer man ikke på spørsmål fra enkeltaksjonærer. Jeg får f.eks. heller ingen svar på henvendelser til selskapet. Samtidig som jeg kan forstå at de blir lei og frustrerte av å bli bombardert med spørsmål fra mange aksjonærer, så tror jeg de hadde tjent på å vært litt mer innstilt på å svare flere. Vi får håpe dette bedrer seg etter at ny CEO er på pass.
in2deep
21.12.2022 kl 10:54 3623

Det er helt klart at selskapet har et troverdighets- og tillitsproblem. Og det å ikke levere som lovet er ikke noe som hører hjemme på Oslo Børs. Da er det heller bedre om de melder at de likevel ikke vil rekke fristen, og heller kommer med et nytt anslag for når det kan forventes.
Men det er da fortsatt noen handelsdager igjen av des/4Q da.....
Men jeg vil tro at disse meldingene vi går og venter på nå, vil ha marginal og kortvarig effekt. Tipper +10% på direkten, for deretter å falle tilbake igjen til samme- eller lavere nivå etterpå.
Vi må nok ha noe mer oppløftende nyheter med klingende mynt i kassa, før vi virkelig får løftet oppover. Når dette kommer er ikke lett å si, men muligens etter sommeren en gang?
FaderGem
21.12.2022 kl 10:53 3497

Må si du har en mørkleggingsevne som ikke slipper mye lys inn, ikke for å være frekk på noe vis. Jeg forstår deg godt, frustrert er jeg selv. Leter man, så finner man også mye positivt i børsmeldingen som tilsynelatende blir glemt. Lovnader og tid har kanskje ikke vært BCS sterkeste side, der er vi enige, og markedet mottar selvfølgelig dette svært dårlig. Men, igjen.. det kommer dager etter desember også, og her med en skinnende ny CEO. Det kan bli spennende å følge med på veien videre, med eller uten tvil.
FaderGem
21.12.2022 kl 10:50 3285

Langt ifra irritert, må være lov å gruble og sammenligne. :-)
For å være ærlig, så liker jeg MyGame godt, nettopp fordi han kanskje tenker i de baner som mange av oss gjør.
Har selv vært fraværende fra forumet i gode stunder, for det er ikke her livet mitt er.
Kanskje han har solgt, kanskje han er på guttetur med gjengen, kanskje han har blitt blokkert fra forumet eller kanskje han tilbringer tid med familien sin og driter en lang marsj i aksjer i juletiden. Hvem vet.
Molbre
21.12.2022 kl 10:40 3128

Er ikke det som er poenget, selskapet tåler ikke flere utsettelser. Hvis du tenker deg nøye om så ser en at kursen stiger mye mindre på positive nyheter, samt at den synker mye mer på negative nyheter nå enn før. Ledelsen er jo helt fraværende og det er blitt enda mer synlig etter at en ny CEO ble ansatt, sånn som det virker på meg så gjemmer de seg nå i denne perioden så de slipper noen ubehagligheter og overlater dette til ny CEO. De har jo så mange svin på skogen denne gjengen at de sikkert ikke orker noe mer. Dette som gjør at jeg håper noen forsvinner raskt ut nå ny CEO kommer inn!
rockpus
21.12.2022 kl 10:37 2936

Skjønner du blir irritert om min mistanke er helt på viddene ;-)

Jeg syntes bare at dere to hadde ganske lik måte å ordlegge dere på, spesielt i de innlegg som MyGame forfattet nattestid Det har selvsagt ingen hensikt for meg å spinne videre på dette nå. Legger ved et innlegg fra MyGame som er litt relevant i sammenhengen.
Legg uansett merke til at han nærmest forsikret oss om at ny melding skulle komme i desember. Hvorfor hører vi da nå ikke mer fra ham?

"MyGame
02.12.2022 kl 02:06
1381
Rule skrev
En saftig nyhed her i december vil gøre ventetiden på de helt store kurser sødere. Hvis BCS kan træk..
Nettop. Den nyheten kommer Rule. Snakket med ledelse og presiserte at det er viktig å ikke kludre til fremtidige børsmeldinger, og at disse må være krystallklare. Det kan ikke være rom tvil. Mine signaler sier at ny melding kommer i desember. Jeg er veldig på alle, men presiserer for alle på tråden - at jeg har ikke annen informasjon en det jeg selv tilegner meg. Selskapet / ledelsen eller meglerhus har ikke gitt annen informasjon mer en hva markedet allerede vet. Eneste er at jeg snakker språket. Kan markedet - og gjort lekser grundig - veldig grundig."
FaderGem
21.12.2022 kl 10:30 2910

Tror du om formodning vil godta positive resultater skulle dukke opp i januar også, hvis du legger godviljen til.
Vi får se, fortsatt noen dager igjen av håp i desember.
Molbre
21.12.2022 kl 10:26 2920

Skuffelser tåler jeg, men her er det forsømmelse fra selskapet sin side og jeg mener oppriktig at for at de skal få ett snev av troverdighet fremover så MÅ disse resultatene komme nå i desember! For øyeblikket ser en jo på kursen at det er mange som gir opp på grunn av at dette drøyer nok en gang, og selger seg ut, kanskje med tap. Så kan en si at dette er ens eget valg, jeg mener oppriktig at her er det selskapet som har ansvaret med gjentatte brutte løfter. Mange av de som selger seg ut nå har sittet lenge og tålt mye dritt fra selskapet, men på ett tidspunkt må en ta ett valg om en tror på selskapet, det er det mange som ikke gjør nå. Jeg er en av disse men skal ikke selge, da tar jeg som sagt heller hele tapet!
Redigert 21.12.2022 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
FaderGem
21.12.2022 kl 10:22 2919

Jeg er selvfølgelig enig, men skuffelser er også en del av gamet. Man kan bli overrasket bare man godtar en liten forskyvning av tid. Ting kommer da de kommer, jeg stresser ikke i alle fall. Blir jeg skuffet, så blir jeg skuffet. Men man vet som sagt aldri når man skulle bli overrasket.
FaderGem
21.12.2022 kl 10:13 2907

Konspiratorisk. For andre gang: Nei. Kanskje MyGame egentlig er Rockpus? Eller Londonmannen? Eller, eller?
Jeg er meg, MyGame er en annen.
Molbre
21.12.2022 kl 10:09 2917

Tror nok de fleste her hadde godtatt at resultatene hadde blitt litt forsinket om de hadde levert på de foregående guidingene. Når de ikke har kommet med noe innenfor fristen, så blir det viktigere og viktigere at de leverer innen fristen de selv har satt Er jo ikke jeg eller Grønnskalle som har sagt at det skal komme en konkludering angående BIR prosjektet i løpet av desember, men selskapet selv. Lurer på hvem som som blir lurt når en hele tiden føyer seg etter selskapet?
Har sendt mange mailer og etterspurt info på investor mailen til BCS, men de tar seg ikke bryet med å svare der heller. Sier sitt om kunnskapsnivået og samarbeidet i selskapet når de ikke kan svare på noe, kommer bare svada svar på de få mailene en får svar på.
Uansett hva folk mener så er det min mening at det er noen i det selskapet som ikke holder nivået og jeg regner med at det kommer til å rulle noen hoder i hvert fall i ledergruppen når ny CEO kommer inn. Husby virker til å være dyktig, så håper ikke han forsvinner.
Eneste jeg virkelig har tro på der og som faktisk forstår at det ikke nytter å bløffe, men heller fortelle sannheten, Tenker da på at det ikke blir byggestart før langt ut i 2024, tror faktisk det skjer før men det er en annen sak.
Redigert 21.12.2022 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
rockpus
21.12.2022 kl 09:40 2987

Må innrømme at jeg synes det er mye som er litt merkelig rundt den personens aktivitet i denne tråden. Er det noen sammenheng mellom "game" og "gem"..?
FaderGem
21.12.2022 kl 09:32 3001

Ikke vær så grønn i skallen nå, Grønnskalle. Det finnes fortsatt et håp, selvom det begynner å se mørkt ut. Vi må ikke glemme det kommer dager i det nye kalenderåret som kan lysne til. Og det med ekstra futt i lunta.
Slettet bruker
21.12.2022 kl 08:59 3076

Har MyGame tatt en lengre guttetur en vanlig denne gang? Håper han rekker hjem til tastaturet før jul..
Slettet bruker
21.12.2022 kl 08:57 3100

Leter du etter unnskyldninger på vegne av selskapet? Ser dessverre ut som BCS skuffer nok en gang. Ledelsen har nok tatt juleferie for lenge siden og lar aksjonærene i stikken nok en gang. Amatører.
in2deep
21.12.2022 kl 08:49 3150

Og denne....

"Flesland: Our test center at Flesland has during Q3 performed
multiple test runs for our Project C. We are aiming to get the first
initial results in Q4"

in2deep
21.12.2022 kl 08:47 3150

Fra 3Q:

"BIR: The installation is finished. Conclusive reports are expected in
December"

Tikk takk....
Rule
20.12.2022 kl 21:07 3487

På BCS sin hjemmeside fremgår January 2023:

https://bergencarbonsolutions.com/new-ceo/
...and we look forward to having him officially on the team from January 2023.
Rule
20.12.2022 kl 21:02 3489

Ja, vi fik underbygget en stigende trend. Spændende om vi får en opdatering en af de næste dage...
Hvis man klikker på selskabsoversigt på Nordnet kommer det frem at CEO er Odd Strømsnes. De er da vist lidt foran.

melding 24/11:
...Odd is the right man for the next growth phase of BCS. Odd also complements the rest of the management team in a great way. The Board is also grateful for the time and efforts spent by Finn in the period as interim CEO. Finn will now return full-time to the position as COO and work closely with Odd to ensure the continued industrialization and scale-up".

The CEO handover will formally take place in Q1 2023, company will return with more information on exact handover date at a later stage.
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1006826814
Kratos
20.12.2022 kl 20:43 3520

Trendlinjen holdt og jeg slapp å dumpe noe. Da var samtlige kjøp igjen i pluss. Jeg tror vi fortsetter opp i morgen :)
Slettet bruker
20.12.2022 kl 15:56 3019

Nå har jo BIR testene vart en stund. Noen som vet når de er ferdige ?
FaderGem
20.12.2022 kl 11:16 3305

Da er isåfall den løse kanonen ute, et usikkerhetsmoment slettet fra tankekartet.
Blir sikkert ramaskrik da det skjer, men det går over.