Bergen Carbon Solution (Faktatråd)

MyGame
BCS 19.11.2022 kl 01:36 209165

Bergen Carbon Solutions AS stiftet 2016. Teknologi CO2 pumpes inn i smeltet Li2CO3 og går gjennom en kjemisk elektrolyseprosess som separerer karbonet fra et CO2-molekyl og danner O2 og CNF. Ved at CO2 blir omformet til en ny, stabil binding er prosessen CO2-nøytral.

!NOTA BENE:
Ny CEO og flere viktige strategiske initiativer pågår 2023

RECENT NEWS: 28 03 2023
Bergen Carbon Solutions enters into a memorandum of understanding (MOU) with HUCHEMS to establish a partnership and to commercialize BCS technology and CNT business in their territory. The purpose of this MOU is to produce noble CNTs with BCS technology for delivery to battery cell manufacturers in the Asian region. The parties will as part of this MOU explore the opportunity of setting up a CNT factory with a capacity of 10.000 tonnes per year in Korea.

SHORT UPDATES:
🔥BCS bekrefter være fullfinansiert
🔥MOU TKG Huchems
🔥Live presentasjon 29. mars 2023
🔥Prises ~ kontantposisjon og u/NAV
🔥Null rentebærende gjeld
🔥Balanse 293 millioner kroner
🔥CCU prosjektet godkjent ~2MNOK Success fee
🔥Joint research-prosjekt Horizontal Na Energy
🔥Innovasjon Norge tildeling ~6 MNOK
🔥Produksjon karbon (BIR) vellykket

Ledelse:
Odd Strømsnes, adm.dir.
https://tinyurl.com/STROMSNES-linkedin

Jon Andre Løkke, styreleder
https://tinyurl.com/LOKKE-linkedin
https://tinyurl.com/CHARIMAN-WELCOME

Cash balanse ~ 293 millioner kroner
Selskapsverdi : ~430 millioner kroner
Antall aksjer: 41.97M

13 03 2023: 7.300 ATL Intraday
20 03 2023: 7.130 ATL
06 01 2022: 81.88 ATH
19.04 2021: IPO @ 16.00 (open)
PRE-IPO @ 11.75 per share

Recent Insider Transactions
28 03 2023: Fatnes@10,4044
12 01 2023: Strømsnes @8,2913
24 11 2022: Blydt-Svendsen @11,4500
24 11 2022: Huseby @11,7300
23 11 2022: Skansen @10,8846
22 11 2022: Løkke @10,4779
10.02.2022: Awilhelmsen @54,899

22 02 2023: Enova ~2MNOK Success fee
21 12 2022: Karbonproduksjon av røykgass
09 11 2022: Høyanger - tidslinje implementering
14 09 2022: Undersøker grafittproduksjon
16 06 2022: MWCNT til produktporteføljen
01 05 2022: Japansk selskap kjøper CNF
20 12 2021: Diegel 2.0 Stabil produksjon
29 10 2021: Forarbeid fullskala produksjon
22 10 2021: Salgsavtale Nanoshel UK
10 05 2021: EcoNano kunde Japan

28 03 2023: MOU TKG Huchems
29 09 2022: MOU japansk selskap
28 10 2021: LOI japansk selskap
30 06 2021: LOI Jackon (OSE:BEWI)
23 06 2021: LOI Yara (OSE:YAR)
08 06 2021: LOI kinesisk selskap
14 05 2021: LOI japansk selskap
29 04 2021: LOI Toshiba/Mitsubishi?
28 04 2021: LOI Antwerpen

LoI før IPO:
Gaitline: www.gaitline.no
Tiotech: www.tiotech.com
LayerOne: www.layeronematerials.com (By Aker)

https://tinyurl.com/BCS-HOME (Web)
https://tinyurl.com/BCS-PATENT (Patentstyret)
https://tinyurl.com/BCS-Espacenet (EPO)
https://tinyurl.com/BCS-BRREG (Brreg)
https://tinyurl.com/BCS-PROFF (Proff)
https://tinyurl.com/BCS-BIR-ENOVA (Rådalen)
https://tinyurl.com/BCS-INSIDERS (Primær)
https://tinyurl.com/BCS-SOKNADER(F-Rådet)
https://tinyurl.com/BCS-HISTORY (Historien)
https://tinyurl.com/BCS-NEWSWEB (NewsWeb)
https://tinyurl.com/INVESTORGRUPPE-FB

Oversikten oppdateres kontinuerlig for å sikre nøyaktighet og relevans.

Debatter på en saklig og humoristisk måte, vis respekt og forståelse for ulike synspunkter, del kompetanse og lær av hverandre. Følg FA´s retningslinjer, men ha det gøy og la tastaturet blø. Sitat Rockpus: La oss respektere ulike måter å forholde seg til aksjen på. ENJOY!

Disclaimer: Trådstarteren "MyGame" eier aksjer i Bergen Carbon Solutions AS. All informasjon delt eller diskutert av MyGame er basert på egen forskning og kompetanse og kan ikke garanteres å være nøyaktig eller fullstendig. MyGame tar ikke ansvar for tap eller kostnader som kan oppstå fra bruk av informasjonen, og alt innhold skal tolkes som personlig mening. Ingen innlegg fra MyGame skal anses som en oppfordring eller anbefaling om å kjøpe eller selge verdipapirer.

Redigert 29.03.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
in2deep
20.12.2022 kl 11:10 3570

Ville jo være rart om han solgte nå på ATL.
Han trenger derimot sikkert penger til sine andre prosjekter, så jeg tipper han er ute før 30kr.
rockpus
20.12.2022 kl 10:31 3686

At ikke Sagmo har solgt noen aksjer nå i desember etter at lock-up er over, er også positivt. Han lar neppe være av hensyn til oss andre aksjonærer.. Han har nok bedre evne enn de fleste av oss til å vurdere sannsynligheten for at BIR testene blir vellykket.
Slettet bruker
20.12.2022 kl 10:31 3674

Vil tro BCS-gjengen har innsikt i hva de selv driver med. ;-)
Begynner én å sette tvil og usikkerhet for seg selv, så baller det seg som oftes til. Totalt unødvendig selvpåførte bekymringer, synsing og sansing tatt ut av kontekst.
BCS VET, vi vet mindre, derfor blir det sånn. Man må selvfølgelig ikke glemme algoritmene. En herlig blanding.
*Med tanke på aksjekursen.
Redigert 20.12.2022 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Bamse
20.12.2022 kl 10:20 3701

Det jeg syntes var betryggende var innside kjøp på 10.4 og 10.8. Hadde ikke kjøpt på 10 hvis det var dårlige nyheter på vei. Så hørte jeg på podcasten med Sagmo hvor han sa at teknologien fungerer som den skal. De hadde oppdaget forbedringer i sluttprosessen.
Nugatti
20.12.2022 kl 09:58 3749

Mitt tips er at det blir en boost i januar med ny CEO.

Kommer news om testing, samtaler med MOU/JV. Kanskje fast-track med partner til produksjon
Slettet bruker
20.12.2022 kl 09:55 3764

Alternativ C: Folk realiserer tap for skattemessige fordeler nå i desember. Disse skal nok tilbake igjen. Helst samtidig.

Dette blir bra, gitt tiden det måtte ta. Hvis ikke, skal jeg ærlig innrømme at jeg har tatt feil hele veien.
PS: Det kommer ikke til å skje!
in2deep
20.12.2022 kl 09:45 3802

Det vil være intet mindre enn en sensasjon om BCS faktisk leverer noe de har lovet. Jeg har mine tvil om vi vil få vite noe som helst nå i desember.

Det blir vel som alltid - det feies under teppet, så kommer det en "positiv" oppdatering i februar/mars, hvor de uttrykker hvor enormt bra det har vært, hvor sinnsykt potensiale blir, og sannsynligvis blir det så bra at de lanserer Project D også da... for å flytte gulroten enda lenger frem.

Fake it till you make it, kalles det på godt norsk.

Ser man på kursen i disse dager, og siste uker, så tyder det på enten A) at BCS nok en gang har lekket, og at det ikke gikk slik som planlagt, eller B) markedet har ingen tro på dette heller, og dermed ingen tillit til at de vil levere noe som er verdt å vente på.

Nå er jeg negativ, men har sittet i BCS siden april 21, så jeg har sett og hørt det meste før - og sett alle luftslottene som bygges der fremme, som blir til ruiner der bak.
(Dog har jeg sett tendenser flere ganger underveis, og dermed gjort mine trades her, slik at jeg har tatt ut en solid gevinst her underveis).

Kommer det likevel en oppdatering nå i desember, så kan det være en god anledning til å vurdere veien videre.
Lykke til alle mann! Fremtiden er lys. Nåtiden er... vel - usikker.
Slettet bruker
20.12.2022 kl 09:42 3803

Det er riktig, men her må man se på mengden CO2 som blir brukt i hele prosessen. Co2-fotavtrykket på hva deres produkter blir implementert med blir betraktelig bedre, sett i sammenheng med den psyko-fokuserte verden vi går inn i med tanke på dette, så vil jeg si det er en mye bedre teknologi. For ikke å snakke om strømforbruket.
synste
20.12.2022 kl 09:39 3807

"Den fantastiske teknologien har blitt mye bedre, derfor vil ikke den utdaterte teknologien brukes"

Er vel bare filtrerings prosessen i slutten de ønsker å optimalisere og implementere? Etter hva jeg har skjønt så gjelder det ikke hele prosessen fra A til Å..

Slettet bruker
20.12.2022 kl 09:30 3790

Det første man skal berolige seg selv med, mener jeg er den enkle tanken: Jobber BCS mot seg selv og alle oss som aksjonærer?
Nei, det setter jeg min sterke tvil på. Men her kommer de berømte tre T'ene inn i bildet igjen.

-Nanoshell avtalen går vel sin gang, har vi hørt noe annet? Kanskje de ikke har kjøpt mer enn de har behov for enn så lenge.(?)
-Hva jeg tror har ingenting å si for hva fremtiden viser, jeg stoler bare på at den vil komme før eller siden.
-Den fantastiske teknologien har blitt mye bedre, derfor vil ikke den utdaterte teknologien brukes.
-De har kjøpt noe, selv om det kanskje oppfattes lite for enkelte. Hva grunnen er for at de ikke kjøper mer; jeg har ikke innpass i deres lommebøker.
-De store aksjonærene sitter som oftest knusende i ro, det bør være betryggende nok.

Følg Awilco og mor Blydt Svendsen. Selger disse, da bør man begynne å tenke samme tanke selv. Frem til nå har jeg ikke hatt denne bekymringen, tvert i mot.
Slettet bruker
20.12.2022 kl 09:29 3776

Det første man skal berolige seg selv med, mener jeg er den enkle tanken: Jobber BCS mot seg selv og alle oss som aksjonærer?
Nei, det setter jeg min sterke tvil på. Men her kommer de berømte tre T'ene inn i bildet igjen.

-Nanoshell avtalen går vel sin gang, har vi hørt noe annet? Kanskje de ikke har kjøpt mer enn de har behov for enn så lenge.(?)
-Hva jeg tror har ingenting å si for hva fremtiden viser, jeg stoler bare på at den vil komme før eller siden.
-Den fantastiske teknologien har blitt mye bedre, derfor vil ikke den utdaterte teknologien brukes.
-De har kjøpt noe, selv om det kanskje oppfattes lite for enkelte. Hva grunnen er for at de ikke kjøper mer; jeg har ikke innpass i deres lommebøker.
-De store aksjonærene sitter som oftest knusende i ro, det bør være betryggende nok.

Følg Awilco og mor Blydt Svendsen. Selger disse, da bør man begynne å tenke samme tanke selv. Frem til nå har jeg ikke hatt denne bekymringen, tvert i mot.
Nugatti
20.12.2022 kl 09:20 3781

Operational
• Flesland: Our test center at Flesland has during Q3 performed
multiple test runs for our Project C. We are aiming to get the first
initial results in Q4
• BIR: The installation is finished. Conclusive reports are expected in
December
Molbre
20.12.2022 kl 09:15 3802

😀. Jeg krangler ikke, det jeg mener er at hvis du er så positiv så får du komme med noe info som begrunner dette, ikke bare komme med at dette går veien bare en har tålmodighet. Ja selskapet har mye positivt på gang om de lykkes med det de har i pipen nå, men så langt har de faktisk ikke lykkes med noe og det er ikke få ting som har vært så fantastisk at dette kan ikke gå gale. Forklar meg gjerne dette om fu har så god innsikt i selskapet:

- Nanoshell avtalen på 5 mill hvor er den blitt av?
- Konklusjon angående Rådalen, her går tiden tror du den kommer i desember?
- Hva som gjør at den fantastiske teknologien de hadde ikke er brukenes lengre.
- Hvorfor kjøper ikke flere innsidere aksjer på disse nivåene, de kjøpene som er blitt gjort er jo i beste fall mikroposter.
- Hvorfor kjøper ikke de store aksjonærene mer på disse latterlige nivåenen?
Slettet bruker
20.12.2022 kl 09:08 3804

Er du her kun for å være kranglefant? Gjør din egen jobb, så slipper du å be andre gjøre den for deg og være utrygg på deg selv og dine valg.
Er ikke uten grunn jeg tar livet helt med ro.
God jul til deg, herr kranglefant.
Kratos
19.12.2022 kl 20:00 4307

Nei, du har helt rett, det er vanskelig å trade aksjer med lav omsetning, og derfor skal man passe på posisjonsstørrelse, men også gjerne se på lengre tidsintervaller. Jeg trader sjeldent intradag, det pleier heller å være en uke eller mer jeg ser på, altså swingtrading. Jeg solgte første tur opp til 12.30, men trodde virkelig vi ville passere 13 på 2 forsøk, der tok jeg feil.

Men hvis de ser på weekly chartet og ser på f.eks MACD så er denne i ferd med å krysse oppover. Du kan også zoome inn på 4 timer og tegne en rett linje gjennom de siste 3 toppene, og du en stigende linje fra 18.11 - så vil du se en meget bullish formasjon. Vi stoppet på nedre del av trendlinjen for denne formasjonen i dag og derfor kjøpte jeg mer. Om det holder i morgen gjenstår å se :)
Slettet bruker
19.12.2022 kl 17:05 4576

Hvordan påvirker det TA-handlingen din at omsetningen er såpass lav som den er i BCS? Oppriktig interessert. Jeg er tidlig i TA-læringen min, men jeg opplever det som at bevegelsene i BCS fra dag til dag eller uke til uke – altså på relativt kort sikt – fremstår over gjennomsnittet tilfeldige, drevet av hvorvidt det akkurat den dagen er noen som selger eller kjøper en stor pott. Forrige uke pekte jo pilene stort sett opp, men først og fremst grunnet noen større jafs oppover, der noen tilsynelatende kjøper aksjer for hundretusener i én omgang. På fredag og i dag motsatt. Illustrert i en ekstremt forenklet forstand: Hvis det en uke er fem aktører som kjøper 100 000 aksjer hver i sånne jafs oppover, og tre som selger tilsvarende, vil det i flertallet av tilfellene føre til oppgang totalt sett. Men antallet er så lite at det er vanskelig å vurdere om det samme skjer neste uke, eller om det heller vil være fem selgere og tre kjøpere. Hadde antallet vært ti eller hundre ganger så høyt, hadde det jo gitt en statistisk mye sikrere indikasjon på om det er en trend heller enn en tilfeldighet.

Gir det resonnementet mening? Eller er det sånn at de tekniske signalene du bruker, trumfer dette i så stor grad at det totalt sett ikke spiller særlig rolle at omsetningen er ganske lav?
Kratos
19.12.2022 kl 16:51 4600

Hvis det er tilfelle er det jo åpent hele uken med 1/2 dag fredag antar jeg, så virker prematurt å si melding ikke kommer.
rockpus
19.12.2022 kl 16:18 4673

Tror heller det er flere som gjør som Grønnskalle, dvs selger seg ut i håp om kursfall med mulighet for ny lavere inngang som følge av skuffelse over at BIR ikke kommer som guidet.
Dersom ikke BIR kommer denne uken, tipper jeg på kursfall,men da med ny posisjonering og økende FOMO over nyttår.
in2deep
19.12.2022 kl 15:57 4726

I verste fall er det utfallet av testinga av BIR-modulen vi ser på kursen nå...
OSE er tross alt innsidebørs nr 1 i Europa.

Får håbe vi får noe positivt denne uka, ellers tror jeg det går en del SL nedover den neste tiden.
Slettet bruker
19.12.2022 kl 15:46 4764

Det eneste du gjør her er å sutre og spre galle, og viser med det hvor utålmodig anlagt du er..
Vil kanskje sammenlignet meg selv med den rake motsetning av deg. Det bør være rom for alle.
Kunnskap om selskapet får du hvis du selv velger å gjøre noe med det, jeg har gjort jobben min, og føler meg trygg på den jobben jeg har lagt ned. Det gjør ikke du, hvorfor ikke?
rockpus
19.12.2022 kl 15:43 4760

MyGame:

Skal si du tar deg noen lange pauser..? Det er leeenge siden f.eks. jeg stilte deg et konkret spørsmål / innspill.

Hvordan ble det med møtet du skulle ha med ledelsen? Har du fått noen signaler om når vi får resultatene fra BIR?
Kratos
19.12.2022 kl 15:43 4737

Jeg er opp over 124% på kontoen i år så noen bommer tåler man. Derfor bruker man SL når trenden kortsiktig er ned. Beholdningen holdes enda men morgendagen avgjør om man enda sitter.
Molbre
19.12.2022 kl 15:36 4762

Ikke mye informativt du kommer med FaderGem, hvis en leser postene dine så er vel kanskje du mest ubetydelige skribenten på dette forumet! Men du finner vel noe positivt med det og utifra hva jeg ser du har skrevet her. Lykke til med de tåpelige kommentarene dine i fremtiden og, hyggelig om du hadde kunnskap om selskapet og kunne skrevet noe om det om det er positivt eller negativt selvfølgelig! Kanskje du kunne forklart hvorfor selskapet faller som en stein på positiv børs i dag?
Redigert 19.12.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2022 kl 15:26 4782

Fremtiden heter han, han som har svaret på alt.
Slettet bruker
19.12.2022 kl 14:58 4847

Ja for ikke å snakke om realisten..
Slettet bruker
19.12.2022 kl 14:57 4855

Spillet går sin vante gang; optimisten mot pessimisten 😂
Slettet bruker
19.12.2022 kl 14:46 4875

Skal virkelig si du er en dyktig trader... stort sett alt du har sagt har ført til det motsatte.. jeg solgte meg helt ut nå i påvente av de dårlige nyhetene om utsettelse denne uken. Tipper vi skal ned på 10 tallet i morgen. God jul!
Kratos
19.12.2022 kl 12:21 5043

Jeg investerer primært på bakgrunn av TA og har kjøpt mer aksjer i dag. Over 12 igjen for å bekrefte flagget..
rockpus
19.12.2022 kl 10:56 5108

Greit å være sur og grinete over situasjonen, men jeg sliter med å forstå hva det var som var så galt med siste presentasjon og språket!?

Eneste må da være at vi ikke likte budskapet om forsinket fabrikk? Ut over det var jo det informativt og et stort fremskritt fra den forrige presentasjonen.
Molbre
19.12.2022 kl 10:31 5134

Hvorfor skal den bli det, er vel de samme folkene som vil stå der med pølse engelsken sin og ser ut som noen lykketroll og snakker om det samme som de snart har gjort i to år. Ny CEO begynner etter q4 presentasjonen vil jeg tro! Håper snart de begynner å rydde i denne organisasjonen, virker som det er en hel haug med blindspassasjerer som ikke bidrar med mye i hver fall!
Redigert 19.12.2022 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
synste
19.12.2022 kl 10:07 5089

En heller svak presentasjon på Q3 gav jo litt hjelp til lavere snitt kurs for opsjonene. Tenker neste presentasjon er av en helt annen karakter.
Slettet bruker
19.12.2022 kl 09:57 5108

Helt enig, men det er selvfølgelig skuffende dersom man ikke leverer resultater som forutsatt. Det er mye som tyder på at ledelsen i BCS har tatt juleferie. Jeg gleder meg veldig til å få inn litt nytt friskt blod i januar i den gjengen med naive tåkefyrster som sitter der i dag. Jeg har fortsatt ikke kommet over det sjokket jeg opplevde under Q3 presentasjonen i november. Jeg har sett den presentasjon på nytt og det er helt utrolig amatørmessig gjennomført seanse det der. Jeg krysser fingrene for at dette blir gjort i regissert opptak før neste presentasjon for dette er en gjeng som bør skjermes litt fra seg selv slik at de ikke spraker vekk det lille fundament som fortsatt holder.

Har forresten MyGame dratt på guttetur igjen eller har han bare glemt å bytte nick mellom øktene?
Redigert 19.12.2022 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
rockpus
19.12.2022 kl 09:41 5126

Litt interessant med tanke på de som nå kun investerer i BCS på bakgrunn av TA.
Personlig tror jeg det eneste som styrer kursen kortsiktig nå før årsskiftet, er forventningen om BIR resultater. Dermed har vi nylig opplevd FOMO, for så nå å oppleve gryende pessimisme om at de likevel ikke får publisert disse resultater før utløpet av desember. Dette trenger man dermed ikke TA for å tolke..
Selv så bryr jeg meg lite om disse resultater kommer i dag eller om noen uker, da jeg har bestemt meg for å satse på gode resultater som vil løfte kursen.
Rule
19.12.2022 kl 01:01 5341

Kursen holdt sig flot fredag efter nogen dage med opgang. Det ser rigtig godt ud. Det er klart sjovere at hoppe med på vognen og beholde sine aktier når det går opad. Folk akkumulerer...tænker vi har en fin uge i vente...
Slettet bruker
18.12.2022 kl 23:10 5217

Du kan være så negativ ladet du bare ønsker og vil, det bryr meg katten. Lykkes BCS, så sier det seg selv at kontoen ser annerledes ut 5-10 år frem i tid.
Det er en kunst å være fokusert tålmodig. Hokus pokus poff.
Rule
17.12.2022 kl 23:00 5515

Potentielle triggere:
*CEO starter
*CEO inside køb ( eller andre )
*BIR test resultater
*Projekt C indikative resultater
*Ny renseprocess
*MoU update
*nye ting / funding / samarbejder / ...

Fjellmann
17.12.2022 kl 20:51 5576

Du er totalt fjern i dine kommentarer !!! Du baserer det meste på tror/dersom/hvis/antar at/ håp og tro 😂😂 hokus pokus poff .. vi nuller ut alt.. alle starter på inngang 10,50 kr og plutselig er alt rosenrødt. Trenger ikke spise isklumper engang.
Fjellmann
17.12.2022 kl 20:44 3869

«Ikke akkurat hyggelig kursmessig» Det har vært en tragedie! Makan til elendig ledelse og haussing av tidl CEO. Burde vært anmeldt for bedrageri spør du meg. Enig med deg, kan vel ikke bli værre i 2023 .
Londonmannen
17.12.2022 kl 19:45 3748

Den utviklingen skyldes hovedsakelig at grûnderne og ledelsen i BCS ikke hadde peiling på hvor langt lerret det er å bleke når du skal starte opp ny industri i Norge. Det synes som om ledelsen trodde dette skulle la seg gjøre på ett to tre. Det har nok vært en meget bratt læringskurve for flere i BCS, og enda er de neppe utlærte. For det første gikk de på børs i april 21, uten at CEO synes å ha den minste peiling på hvilket ansvar han hadde som leder for et børsnotert seskap. På det verste konkurrerte han med tidligere president Trump med hensyn på twittring. Joda, han bidro til å blåse opp aksjekursen, men det var jo svært lite hold i mye av det han kom ut med. Og hele tiden syntes det som at fremdriftsplanen i teorien gikk betydelig raskere enn det som viste seg i praksis.

Nå får vi håpe og tro at verste læringen er unnagjort og at ledelsen har tilegnet seg et noe mer realistisk syn på hvor lang tid ting vil ta. I så tilfelle er det grunn til å håpe at de kan få en fabrikk opp å gå i løpet av siste halvdel av 2024. Og gjør de det da kan det bli artig å være BCS aksjonær i årene som kommer. Men jeg vet ikke om kursen vil nå gamle høyder de nærmeste månedene. Ja, det ligger noen potensielle store triggere som kan komme når man minst aner det og som trolig vil kunne dra kursen betydelig opp fra dagens nivå. Men jeg er rimelig sikker på at 2023 blir et betydelig bedre år enn 2022.....