Nedtelling first oil - Plant 1 Rotterdam - fullt finansiert
Forventet capex pr. tonn olje: 900 euro. StĂžrste anlegg i Europa for kjemisk resirkulering. «Oljen» blir prosessert av Shell = mindre komplisert og lavere kost for Pryme. Velkjent og utprĂžvd teknologi og kan behandle de fleste typer plast avfall - om ikke alle. Nedsmelting uten oksygen pĂ„ gitt temperatur= pyrolyseolje=Shell. Ambisjoner/planer om vekst. Aksjen handles pĂ„ all time low, men rekyl antas nĂŠrt forestĂ„ende. Emi 2021 ca. kr 50. Emi april/mai 2022 kr 10 - 50% av selskapet (15 mill aksjer) ble kjĂžpt av langsiktig/tung aktĂžr. Ca 2 mill aksjer ble kjĂžpt av innsidere og andre. Enorm tilgang pĂ„ rĂ„stoff. Shell venter pĂ„ Ă„ grĂžnnvaske, markedet forventer og forlanger rĂ„stoff for Ă„ merke produkter som resirkulert. Pryme stĂ„r i 1. startspor i prosessindustriens Mekka. Kan jo la Shell avslutte trĂ„den âTo support the long-term growth of this promising industry, Shell is excited to work with key partners to develop the solutions necessary to produce the industrial quantities required to meet customer demand and our ambition.â https://www.shell.com/business-customers/chemicals/media-releases/2021-media-releases/shell-and-pryme-sign-cooperation-agreement.html
Redigert 20.11.2022 kl 09:38
Du mÄ logge inn for Ä svare
Fvj
19.11.2022 kl 15:34
6032
Bra sammendragđ
Slik det ser ut framover skulle denne ha alle muligheter for Ă„ lykkes.
Tror nok de som fyller pĂ„ nĂ„ fĂ„r en fin gevinst i mĂžteđ°đ°
Men det har jeg trodd helt siden jeg kjĂžpte min fĂžrste pĂ„ 24 krđđ
Slik det ser ut framover skulle denne ha alle muligheter for Ă„ lykkes.
Tror nok de som fyller pĂ„ nĂ„ fĂ„r en fin gevinst i mĂžteđ°đ°
Men det har jeg trodd helt siden jeg kjĂžpte min fĂžrste pĂ„ 24 krđđ
Redigert 19.11.2022 kl 15:34
Niel
20.11.2022 kl 11:07
5898
Det kan du si. Trodde jeg skÄra bra pÄ Ä bli med pÄ emisjonen pÄ 10 kroner, men kunne like gjerne ha kjÞpt alle de aksjene etter sommeren.
Taycon
20.11.2022 kl 11:46
5870
Den fÞlelsen har mange av oss. GÄr nok bra uansett.
Grovt regnet har under 1% av aksjene blitt omsatt fra august. «Problemet» er delvis at Pryme er notert pÄ Euronext og kun smÄfisk som plukker. Haiene kommer eller slÄr til nÄr tiden er inne.
Grovt regnet har under 1% av aksjene blitt omsatt fra august. «Problemet» er delvis at Pryme er notert pÄ Euronext og kun smÄfisk som plukker. Haiene kommer eller slÄr til nÄr tiden er inne.
Redigert 20.11.2022 kl 11:54
Tommyknocker
20.11.2022 kl 12:45
5847
Hvor Pryme er notert er jo ikke problemet, Taycon. Gode aksjer har interesse uansett, og denne har vÊrt rÄtten. Noen rÞde flagg har og dukket opp underveis, derav prisingen.
Bolster
20.11.2022 kl 12:57
5828
Hvilke rÞde flag tenker du pÄ?
Noe forsinket er de, men med dagens geopolitiske situasjon, og covid sÄ er det vel ok, og forventet fra min side.
At grunnlegger og storeier har solg aksjer er ikke for meg noe big deal - sÄlenge det kjÞpes av innsidere.
Noe forsinket er de, men med dagens geopolitiske situasjon, og covid sÄ er det vel ok, og forventet fra min side.
At grunnlegger og storeier har solg aksjer er ikke for meg noe big deal - sÄlenge det kjÞpes av innsidere.
Bigdreamer
20.11.2022 kl 13:06
5818
Ett datum fÞr kaldstart hade varit fint. Det Àr ganska klart att dom inte tÀnker avslöja nÄgot innan q3. Det har varit helt tyst frÄn Pryme nu en lÀngre tid. Inga uppdateringar pÄ Linkedin pÄ lÄng tid. Vi fÄr hoppas q3 rapporten ger en konkret uppstartsplan av plant 1.
Tommyknocker
20.11.2022 kl 13:50
5787
Ja, hva man vektlegger er forskjellig. Jeg tok tapet pÄ 20kr og sett i ettertid var det smart. En del ting jeg synes skurrer:
1.Saga Pure selger alt, med tap. Ikke som i BCS hvor de har solid gevinst. Men litt samme konsept..
2.Storeier selger i markedet, og dumper prisen til 5.7kr i en blokk. Merk at Spettet (eller andre) ikke tar ny inngang.
3. De bruker veldig lang tid pÄ et enkelt bygg, og trenger mer penger. Skal de roll out og scale trenger de masse mer..
4. Velkjent og utprĂžvd teknologi? PĂ„ lab ja, men ikke i industri skala.
5. Alle plast typer resirkulerbar, neppe.
6. Pareto dropper dekning.
7. Uklare tidslinjer, dÄrlig kommunikasjon og oppdatert aksjonÊrliste.
1.Saga Pure selger alt, med tap. Ikke som i BCS hvor de har solid gevinst. Men litt samme konsept..
2.Storeier selger i markedet, og dumper prisen til 5.7kr i en blokk. Merk at Spettet (eller andre) ikke tar ny inngang.
3. De bruker veldig lang tid pÄ et enkelt bygg, og trenger mer penger. Skal de roll out og scale trenger de masse mer..
4. Velkjent og utprĂžvd teknologi? PĂ„ lab ja, men ikke i industri skala.
5. Alle plast typer resirkulerbar, neppe.
6. Pareto dropper dekning.
7. Uklare tidslinjer, dÄrlig kommunikasjon og oppdatert aksjonÊrliste.
Bolster
20.11.2022 kl 15:02
5746
1. Saga Pure kommuniserte at de solgt siden de ikke fikk styreplass, noe jeg er glad for.
2. Grunnen til disse salgene vet jeg ikke, tror ikke det har blitt kommunisert i markedet. Ikke ideelt, men at innsideren Boudewijn van Vliet og ESG fondet infinity recycling kjÞper alt med unntak av to mindre transaksjoner i markedet er betryggende. ForÞvrig er van Viliet nÄ den stÞrste aksjonÊren. Med all den informasjonen de sitter pÄ, ville de kjÞpt om dette lÄ an til Ä feile?
3. Har de brukt sÄ lang tid? NÄr de startet var planen first oil midten av 22 om jeg ikke husker feil. Fabrikken har blitt bygget midt i to kriser. FÞrst covid, og nÄ Ukraina. Overskridelsene ble belyst i Q4 presentasjonen. Opprinnelig var det beregnet 20mEUR, nÄ beregnet til 34mEUR. ForÞvrig trenger ikke selskapet mer penger til plant 1.
4. Etter hva jeg forstÄr sÄ brukes mye av den samme teknologien hos plastic energy.
6. Pareto holder pÄ med ny analyse. Byttet analytiker.
7. Her kan selskapet bli bedreâŠ
2. Grunnen til disse salgene vet jeg ikke, tror ikke det har blitt kommunisert i markedet. Ikke ideelt, men at innsideren Boudewijn van Vliet og ESG fondet infinity recycling kjÞper alt med unntak av to mindre transaksjoner i markedet er betryggende. ForÞvrig er van Viliet nÄ den stÞrste aksjonÊren. Med all den informasjonen de sitter pÄ, ville de kjÞpt om dette lÄ an til Ä feile?
3. Har de brukt sÄ lang tid? NÄr de startet var planen first oil midten av 22 om jeg ikke husker feil. Fabrikken har blitt bygget midt i to kriser. FÞrst covid, og nÄ Ukraina. Overskridelsene ble belyst i Q4 presentasjonen. Opprinnelig var det beregnet 20mEUR, nÄ beregnet til 34mEUR. ForÞvrig trenger ikke selskapet mer penger til plant 1.
4. Etter hva jeg forstÄr sÄ brukes mye av den samme teknologien hos plastic energy.
6. Pareto holder pÄ med ny analyse. Byttet analytiker.
7. Her kan selskapet bli bedreâŠ
Taycon
20.11.2022 kl 15:26
5734
Merkelig at Shell velger Pryme da. De er jo kjent for ikke Ă„ vite hva de driver medđ Saga/Spett (og pĂ„fĂžlgende bjellesauer) var feil «storspiller» og ikke langsiktig: FĂ„ det pĂ„ Euronext - hent 2-3 ganger og stikk. Storeier selger utenfor marked til annen storeier antagelig pga. privat likviditets skvis - desp prising. Enkelt: Du har garantert ikke bygget kjemisk anlegg under gitte forutsetninger - sĂ„ lang tid er i min verden: Forsinkelse pga force majaure. Velkjent og utprĂžvd = les deg opp. All plast - blir det bedre hvis vi skriver nok plast/rĂ„stoff. Pareto - ler av tidligere analyser, men de sa: Vi tar emi 10 og holder an analyse for Ă„ vĂŠre ryddig. Lurt: De har d seg ut 2 ganger. Tidslinjer er justert pga omstendigheter/force. DĂ„rlig kommunikasjon: Ja, for de utĂ„lmodige. Takk for innlegg. Minner om meg selv da jeg sto utenforđ
Redigert 21.11.2022 kl 07:05
Fvj
20.11.2022 kl 16:02
5711
Har hatt mine stunder der jeg har tenkt Ă„ kvitte meg med hver eneste aksje i Pryme.
Men er glad for at jeg har holdt og stadig kjÞpt flere,har nÄ flere enn jeg noengang har hatt.
Er nok ikke noen storaksjonĂŠr ennĂ„,men gambler pĂ„ at denne kommer til Ă„ stige nĂ„r fabrikken blir startetđ
Har lest alt jeg har kommet over om Pryme,og kan ikke skjĂžnne annet enn at den vil snu.
Det som skrives at Shell er inne i bildet er ikke annet enn et kvalitets stempel,kan bli gull verdtđ°
NĂ„r det gjelder kommunikasjon fra PrymeđDet vil jeg helst ikke uttale meg om.
Men blir nok bedre etterhvert fÄr vi hÄpe.
Blir ivertfall spennende Ă„ se om dette funkerđđ
Men er glad for at jeg har holdt og stadig kjÞpt flere,har nÄ flere enn jeg noengang har hatt.
Er nok ikke noen storaksjonĂŠr ennĂ„,men gambler pĂ„ at denne kommer til Ă„ stige nĂ„r fabrikken blir startetđ
Har lest alt jeg har kommet over om Pryme,og kan ikke skjĂžnne annet enn at den vil snu.
Det som skrives at Shell er inne i bildet er ikke annet enn et kvalitets stempel,kan bli gull verdtđ°
NĂ„r det gjelder kommunikasjon fra PrymeđDet vil jeg helst ikke uttale meg om.
Men blir nok bedre etterhvert fÄr vi hÄpe.
Blir ivertfall spennende Ă„ se om dette funkerđđ
Herman*
20.11.2022 kl 19:35
5648
Hvis Pryme viser at de kan oppskalere produksjonen gjennom 2023, tror jeg aksjekursen vil fÄ en fin reise. NÄr det gjelder Shell, er vel de relativt motivert til Ä kjÞpe Pyrolyseolje, tror ikke de er sÄ veldig opptatt av hvem de kjÞper det fra. Hvis de derimot kommer inn som en stor eier i selskapet vil jeg si at det er meget kursdrivende.
Redigert 20.11.2022 kl 21:17
Patron72
20.11.2022 kl 21:21
5580
Shell er nok mer enn motiverte her.
Shell has an ambition to use one million tonnes of plastic waste as feedstock in our global chemical plants by 2025.
https://www.shell.com/business-customers/chemicals/chemical-recycling-tackling-plastic-waste.html#iframe=L3dlYmFwcHMvU2hlbGxfQ2hlbWljYWxzX1JlY3ljbGluZy8
Shell has an ambition to use one million tonnes of plastic waste as feedstock in our global chemical plants by 2025.
https://www.shell.com/business-customers/chemicals/chemical-recycling-tackling-plastic-waste.html#iframe=L3dlYmFwcHMvU2hlbGxfQ2hlbWljYWxzX1JlY3ljbGluZy8
Redigert 20.11.2022 kl 21:22
Bigdreamer
21.11.2022 kl 12:11
5436
Ăntligen kom en uppdatering frĂ„n Pryme pĂ„ Linkidin!
Plant 1 börjar ta formđ
Plant 1 börjar ta formđ
trani
21.11.2022 kl 13:21
5379
Her er det bare til Ă„ kalkulere inn nye forsinkelser eller problematisk oppstart.
Q3 vil nok komme som en bombe pÄ de fleste..
NÄr hovedeier tar det meste i hoved- og rep. emisjonen. SÄ bÞr dette vel si det meste?
Q3 vil nok komme som en bombe pÄ de fleste..
NÄr hovedeier tar det meste i hoved- og rep. emisjonen. SÄ bÞr dette vel si det meste?
Redigert 21.11.2022 kl 13:24
Taycon
21.11.2022 kl 14:05
5357
Du er rĂ„ Traniâïž Sop opp 100â og kursen bikker kr 20 eller dump tilsvarende og vi er under 1 krone.
Redigert 21.11.2022 kl 15:51
Taycon
21.11.2022 kl 14:31
5334
Driv litt bĂžll pĂ„ Quanta trĂ„den og la denne vĂŠre for blodfansđ
Redigert 21.11.2022 kl 14:32
trani
21.11.2022 kl 14:44
5354
Bolster skrev Det sier meg at de har troen.
Hva hjelper det nÄr ingen andre har troa?
Er det et hÄp eieren spiller pÄ?
HÄp om Ä fÄ Shell med pÄ laget?
Er det et hÄp eieren spiller pÄ?
HÄp om Ä fÄ Shell med pÄ laget?
Taycon
21.11.2022 kl 15:28
5301
Kan det vÊre slik at Pryme har kommet i skyggen av Quantafuel og at disse har satset pÄ feil hest?
DANSKE BANK A/S 11,0%
CLEARSTREAM BANKING S.A. 9,6%
BASF ANTWERPEN N.V. 9,5%
NORDNET BANK AB 8,5%
JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 4,7%
DANSKE BANK A/S 4,4%
PRO AS 2,9%
J.P. MORGAN SE 2,7%
UBS SWITZERLAND AG 2,7%
T.D. VEEN AS 2,6%
Prosentandel aksjer hos de 10 stĂžrste 58,7%
DANSKE BANK A/S 11,0%
CLEARSTREAM BANKING S.A. 9,6%
BASF ANTWERPEN N.V. 9,5%
NORDNET BANK AB 8,5%
JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON 4,7%
DANSKE BANK A/S 4,4%
PRO AS 2,9%
J.P. MORGAN SE 2,7%
UBS SWITZERLAND AG 2,7%
T.D. VEEN AS 2,6%
Prosentandel aksjer hos de 10 stĂžrste 58,7%
Taycon
22.11.2022 kl 10:03
5095
Takk for 5100 pÄ 6,5. Selges igjen pÄ 18/20. Dump i vei. Nye 10.000 kjÞpes pÄ 6
Redigert 22.11.2022 kl 10:05
trani
22.11.2022 kl 10:36
5077
FÄr nÄ tro de fleste har blitt ristet ut, og folk er nÄ klare for Q3?
https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/charts/?tw=1#
Tipper vi avslutter Äret pÄ kr.15
https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/charts/?tw=1#
Tipper vi avslutter Äret pÄ kr.15
Redigert 22.11.2022 kl 10:44
Fvj
22.11.2022 kl 14:11
5034
Helt utrolig hvor mye dumme mennesker som finnesđ
Kan umulig vÊre noe god butikk Ä selge pÄ disse nivÄer,mÄ vÊre noen som er desperate etter kroner.
Kan umulig vÊre noe god butikk Ä selge pÄ disse nivÄer,mÄ vÊre noen som er desperate etter kroner.
Taycon
22.11.2022 kl 14:40
5024
Noen tror Äpenbart at skattefradrag for tap er 100%..
Redigert 22.11.2022 kl 14:59
Bigdreamer
22.11.2022 kl 15:02
5004
Vad har man för tidshorisont om man köper aktier i ett vÀxtsÀllskap och man vÀljer att sÀlja precis innan dom ska öppna portarna till sin första fabrik!? Och i tillÀgg sÀljer med förlust. Som att köpa biljett till VM finalen och sÄ Äker man hem innan kampen börjar.
Taycon
22.11.2022 kl 17:34
4891
NĂ„ 35% ned fra emi/rep. Verdi under eller lik kontantbeholdning? Liker underdog posisjon og kan tĂ„le mye tĂžffere forhold, men hadde vĂŠrt fint med noen lyspunkt i denne mĂžrke tiden. Hjelper Ă„ «blogge» litt dađ Q opp 5% og P ned 1-2% uten sammenligning forĂžvrig bortsett fra full krise i QFuel
Redigert 22.11.2022 kl 18:34
Fvj
22.11.2022 kl 17:46
4910
FĂ„r hĂ„pe og tro det er algoritmen og robotene som kjĂžper og selger mest her,kan i min villeste fantasi ikke tro noen med vettet i behold selgerđ
Problemet her er vel at det ikke finnes noe interesse fra noen,er noen smÄaksjonÊrer slike som meg som kjÞper litt nÄ og da,men sÄnn det er nÄ mÄ noen med stor kapital kjÞpe seg inn.
Enten det eller sÄ mÄ det komme noen oppdateringer som tas godt imot.
HÄper de kommer med noe mer info ang fabrikk 30 nov.
MĂ„ jo vĂŠre i pryme sin innteresse og at aksjekursen skal stige,selv om det til nĂ„ ikke virker slikđ
Problemet her er vel at det ikke finnes noe interesse fra noen,er noen smÄaksjonÊrer slike som meg som kjÞper litt nÄ og da,men sÄnn det er nÄ mÄ noen med stor kapital kjÞpe seg inn.
Enten det eller sÄ mÄ det komme noen oppdateringer som tas godt imot.
HÄper de kommer med noe mer info ang fabrikk 30 nov.
MĂ„ jo vĂŠre i pryme sin innteresse og at aksjekursen skal stige,selv om det til nĂ„ ikke virker slikđ
Taycon
22.11.2022 kl 18:04
4880
Our cost leadership, in combination with an ambitious rollout strategy, is a game changer that will enhance the circularity of plastic and create substantial value for our shareholders.
BOUDEWIJN VAN VLIET, EXECUTIVE DIRECTOR
BOUDEWIJN VAN VLIET, EXECUTIVE DIRECTOR
Taycon
22.11.2022 kl 18:09
4908
Minner meg selv pÄ at de har/er opptatt med Funding secured.
Focus on construction of first plant.
Preparing for ambitious rollout strategy.
Focus on construction of first plant.
Preparing for ambitious rollout strategy.
trani
22.11.2022 kl 21:39
4770
Hva dere stresser med?
Kursen mÄ da enda mer ned sÄ vi fÄr flere og billigere aksjer. SÄ her tenker jeg at alle bÞr bidra til Ä fÄ kursen enda mer ned!
Mulig hĂžrt om slingshot?
Kursen mÄ da enda mer ned sÄ vi fÄr flere og billigere aksjer. SÄ her tenker jeg at alle bÞr bidra til Ä fÄ kursen enda mer ned!
Mulig hĂžrt om slingshot?
Redigert 22.11.2022 kl 21:40
Fvj
22.11.2022 kl 21:49
4783
Ja for min del kan den gÄ enda lenger ned,selger ikke uansett.
Men hÄpet er jo at den skal gÄ andre veien,er vel derfor vi har kjÞpt aksjer i dette selskapet.
Jeg sitter med snitt pĂ„ 10,31,sĂ„ vil gjerne ha den oppđ
Ikke lystig lesing med sĂ„ mye minusđĄ
Men hÄpet er jo at den skal gÄ andre veien,er vel derfor vi har kjÞpt aksjer i dette selskapet.
Jeg sitter med snitt pĂ„ 10,31,sĂ„ vil gjerne ha den oppđ
Ikke lystig lesing med sĂ„ mye minusđĄ
Redigert 22.11.2022 kl 21:52
trani
23.11.2022 kl 10:03
4773
NÄ virker det som at roboten er blitt skrudd av, og det ligger litt volum pÄ salgssiden.
Om noen tenker Ä vÊre med pÄ slingshotsen, er muligheten tilstedet.
Lukter en ny avtale pÄ gang, pryme jobber nÄ pÄ spreng med Ä lande en ny eierskapsavtale med Shell for 2023 og fremover.
Hvor stor blir kakebiten mon tru?
" Discussions are being held with several potential strategic investors."
Om noen tenker Ä vÊre med pÄ slingshotsen, er muligheten tilstedet.
Lukter en ny avtale pÄ gang, pryme jobber nÄ pÄ spreng med Ä lande en ny eierskapsavtale med Shell for 2023 og fremover.
Hvor stor blir kakebiten mon tru?
" Discussions are being held with several potential strategic investors."
Redigert 23.11.2022 kl 10:29
Taycon
23.11.2022 kl 17:34
4630
Snitt 6.33. Verdi 207 mill. Halvert omsetning av aksjer fra gÄrsdagen og mulig bunn i sikte. Dobler beholdning hvis vi ser 5 tallet. Noen som har ca tall pÄ hvor mange «frie» som er i omlÞp?
Taycon
23.11.2022 kl 18:10
4061
Takk. Da er vi en «liten» gjeng som sitter pÄ sÄnn ca 6 mill aksjer og 40.000 byttet eier i dag.
Redigert 23.11.2022 kl 18:12
Zolly
23.11.2022 kl 18:39
4054
Ca 37% under emi kurs nÄ, og dette begynner Ä bli ganske smertefullt for flere enn meg selv antar jeg... At Plant One er fullfinansiert betyr jo ikke nÞdvendigvis at "first oil" er det, men det er lov Ä hÄpe... At Pryme mÄ hente penger igjen pÄ et eller annet tidspunkt like etter ferdigstillelse/first oil er vel ganske bankers. Det betyr nok en utvanning, men forhÄpentligvis blir neste emisjon til en hÞyere kurs, i hvert fall hÞyere enn det vi ser nÄ. For min del tror jeg det blir salg nÄr Plant One/first oil er unnagjort. Regner med en pen kursstigning som seg hÞr og bÞr nÄr vi kommer dit. Det verste som kan skje nÄ er ytterligere forsinkelser og tom kasse fÞr Plant One er ferdigstilt. Krysser alt jeg har for at ikke det skjer:-/
Bolster
23.11.2022 kl 18:49
4066
Selskap meldte under Pareto presentasjonen at de trengte Ä hente 4-8mEUR for driften og generelle formÄl i 23. Den finansieringen ble sikret 18.10 ref bÞrsmelding:
Prymeâs affiliate CCT Circular CleanTech B.V. has finalized the sale and leaseback arrangements with its bank in the amount of Euro 8.2 million. The funds have been committed and transferred to Pryme and this completes the financing mentioned under equipment financing in the investor presentation for the private placement and subsequent offering earlier this year. The sale and leaseback financing contains a buy back option after the 8.5 years term of the agreement. The effective interest rate is fixed at 5.9% through the term of the agreement. The obtained funds shall be used towards the completion of construction, commissioning and start-up of production of Pryme One.
Selskapet har nÄ ca 200 millioner i cash. Legger da tilgrunn 30 mill cashburn i Q3.
Fra Q2 presentasjonen:
Through the funding activities to date, Pryme secured the necessary liquidity to design, execute and finalize the build of Europeâs largest plastic waste pyrolysis plant. Looking ahead, the challenging current geopolitical situation and resulting economic environment will require the company to secure additional funding to ensure smooth operations through 2023. Discussions are being held with several potential strategic investors.
Prymeâs affiliate CCT Circular CleanTech B.V. has finalized the sale and leaseback arrangements with its bank in the amount of Euro 8.2 million. The funds have been committed and transferred to Pryme and this completes the financing mentioned under equipment financing in the investor presentation for the private placement and subsequent offering earlier this year. The sale and leaseback financing contains a buy back option after the 8.5 years term of the agreement. The effective interest rate is fixed at 5.9% through the term of the agreement. The obtained funds shall be used towards the completion of construction, commissioning and start-up of production of Pryme One.
Selskapet har nÄ ca 200 millioner i cash. Legger da tilgrunn 30 mill cashburn i Q3.
Fra Q2 presentasjonen:
Through the funding activities to date, Pryme secured the necessary liquidity to design, execute and finalize the build of Europeâs largest plastic waste pyrolysis plant. Looking ahead, the challenging current geopolitical situation and resulting economic environment will require the company to secure additional funding to ensure smooth operations through 2023. Discussions are being held with several potential strategic investors.
Redigert 23.11.2022 kl 19:05
Zolly
24.11.2022 kl 08:46
3977
Tja, skulle gjerne sett at situasjonen var slik. Men jeg mener at det meste av de 200 mill gÄr i dragsuget for Ä ferdigstille Plant One. SÄ ved pÄsketider etter at Plant One er ferdigstilt sÄ har de kanskje ca 80 mill igjen til drift og generelle formÄl. Da blir det kjapt ny emisjon pÄ minst 200-300 mill for Ä finansiere neste fabrikk.. SpÞrsmÄlet er om Plant One raskt kan genere cash og ikke behÞver 1Är + for Ä fÄ teknologien til Ä fungere å la Quantafuel. FÄr de startet opp ihht nÄvÊrende tidskjema uten tilsvarende problemer sÄ kan det bli bra. Faren er at de mÄ hente inn mer penger pÄ lav kurs sÄ utvanningen blir enorm.
Bolster
24.11.2022 kl 09:02
3986
Da feiler Pryme veldig pÄ sin siste guiding. Da de hentet 15mEUR var det for Ä dekke Þkt capex fra 20mEUR til 34mEUR, samt en del andre formÄl som ferdigstilling av R&D senter, pipeline og kommende prosjektering, og «readiness for large rollout». At kostnadene kan Þke noe fra de 34mEUR er vel mulig mtp dagens rÄvarepriser etc. men anser jeg som begrenset da fabrikken er snart ferdig, om det meste er bestilt for lenge siden.
NÄr det kommer til kommende prosjektet og kapital til dette har ikke selskapet meldt hvordan dette lÞses. Men ingen blir vel overrasket om det kommer emisjoner etter en suksessfull oppstart av plant 1? Da burde ogsÄ aksjekursen gjenspeile verdiene. Pryme er et vekstselskap.
NÄr det kommer til kommende prosjektet og kapital til dette har ikke selskapet meldt hvordan dette lÞses. Men ingen blir vel overrasket om det kommer emisjoner etter en suksessfull oppstart av plant 1? Da burde ogsÄ aksjekursen gjenspeile verdiene. Pryme er et vekstselskap.
Zolly
24.11.2022 kl 09:24
3958
Ja, de hentet 15m euro pÄ kurs kr 10 for Ä dekke Þkte kostander for ferdigstillelse av Plant One. Store deler av det de har i cash er vel derfor Þremerket Plant One.
Redigert 24.11.2022 kl 09:26
Bolster
24.11.2022 kl 09:54
3934
Da misforsto jeg innlegget ditt! Slik jeg ser det har selskapet midler til ferdistilling, oppstart, og drift ut 23. Eventuelle nye prosjekter kommer utenom.
Bigdreamer
24.11.2022 kl 10:16
3912
Det blir inte utvanning av ett selskap sÄ lÀnge pengarna fÄr bedriften att vÀxa.
Bolster
24.11.2022 kl 12:46
3837
Our first plant in Rotterdam will start production in 2023. Once it is operational, we will begin an ambitious roll-out process to realize the enormous potential of our technology through a combination of owned-operated plants and licensing to strategic partners.
Den siste settningen kan jeg ikke minnes Ä ha lest fÞr pÄ hjemmesiden til Pryme. Bildene som ble postet pÄ linkedin er nok noen uker gamle.
Den siste settningen kan jeg ikke minnes Ä ha lest fÞr pÄ hjemmesiden til Pryme. Bildene som ble postet pÄ linkedin er nok noen uker gamle.