Buy when there are blood in the streets even if it your own

turnaroundstdv
ZAL 21.11.2022 kl 13:33 484

En undervurdert investeringsstrategi: Contrarian investing is an investment style in which investors purposefully go against prevailing market trends by selling when others are buying and buying when most investors are selling. Berkshire Hathaway Chair and Chief Executive Officer (CEO) Warren Buffett is a famous contrarian investor.

Zalaris - HR and payroll
Trader nå til EV/S 1x 2022, 2023 0.8-0.9x og ventet EV/EBIT 8.2x 2022 og 2023 6.9x. Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne begynner å bli billig, omsetter for snart 1mrd i året og MCAP på snaue 540m.

Q1 23 kan bli knallbra, med kostnadsbesparelser og flere kontrakter som går live.

Ser enn oppside i denne på nærmere 100%! Vi bikker 40kr aksjen innen sommeren 2023

Risikoene jeg ser i caset:
- Selskapet leverer ikke på kostnadsbesparelser: Det kan være tenkelig at de bruker lenger tid enn først antatt men de har tidligere levert langt bedre marginer så her tror jeg ikke det er noe problem ila. 23.
- Slutter å vokse: Kunder sparer i snitt 20-30% av kostnadene med lønn og payroll ellers noe som er et sterkt argument for at de ikke skal slutte å vokse.
- Resesjon: Antall ansatte kan reduseres og dermed også inntekt, noe av dette blir reversert mtp. at incentiven her er å få lavere kostnader og flere får dermed interessen for slike løsninger under pressede tider.
- Konkurranse: Det er store aktører rundt om i verden, samt mange mindre i alle verdens hjørner. Ingenting som vil bli forandret

turnaroundstdv
11.02.2023 kl 10:23 346

Caset gikk raskere enn ventet, nærmer seg fair pris