Hafnia - Vegen fra Q3 '22 og fremover.
Synes det er på sin plass å opprette en ny tråd for denne aksjen.
Q3 kom i morges, og brakte med seg bare gode nyheter og fremtidsutsikter. Utbyttene øker fra noen øre(ca 20) i mai, via 0,1862 USD i september, og til 0,2801 USD nå i november. Utbyttet er varslet å stige ytterlige neste år(fra og med Q4), og det meldes også om at en enda større del av overskuddet potensielt skal utbetales til eierne. Det er 50% pr i dag. Skal bli 50-80%.
Flere spår også stigende rater fremover. ABG tror de går til himmels. Selvsagt uhyre positivt for Hafnia. Det blir neppe noen mangel på godt betalte oppdrag med det første.
Diverse kursmål florerer fra meglere, og de fleste oppdaterte ligger fra midt på 70-tallet til midt på 90-tallet. Dette ser med andre ord veldig lyst ut. Kursen har steget over 220% så langt i år.
Aksjen har ikke pleid å få så mye oppmerksomhet, men i det siste, og spesielt i dag, har det kommet flere oppslag i finanspressen. Alle ubetinget positive.
Vi og Hafnia har utvilsomt en spennende tid foran oss. Jeg er fryktelig glad for at jeg fant denne primo juni. Har økt kraftig siden, og det har vært et rent kurseventyr. La oss alle håpe det fortsetter. Ingenting tyder på det motsatte.
Q3 kom i morges, og brakte med seg bare gode nyheter og fremtidsutsikter. Utbyttene øker fra noen øre(ca 20) i mai, via 0,1862 USD i september, og til 0,2801 USD nå i november. Utbyttet er varslet å stige ytterlige neste år(fra og med Q4), og det meldes også om at en enda større del av overskuddet potensielt skal utbetales til eierne. Det er 50% pr i dag. Skal bli 50-80%.
Flere spår også stigende rater fremover. ABG tror de går til himmels. Selvsagt uhyre positivt for Hafnia. Det blir neppe noen mangel på godt betalte oppdrag med det første.
Diverse kursmål florerer fra meglere, og de fleste oppdaterte ligger fra midt på 70-tallet til midt på 90-tallet. Dette ser med andre ord veldig lyst ut. Kursen har steget over 220% så langt i år.
Aksjen har ikke pleid å få så mye oppmerksomhet, men i det siste, og spesielt i dag, har det kommet flere oppslag i finanspressen. Alle ubetinget positive.
Vi og Hafnia har utvilsomt en spennende tid foran oss. Jeg er fryktelig glad for at jeg fant denne primo juni. Har økt kraftig siden, og det har vært et rent kurseventyr. La oss alle håpe det fortsetter. Ingenting tyder på det motsatte.
Redigert 27.10.2023 kl 23:52
Du må logge inn for å svare
Wasteland
15.02.2023 kl 09:18
7237
Fra Q4 rapporten fra Ardmore:
At the end of the fourth quarter of 2022, the Company had 21 MR tankers in operation, all of which were trading in the spot market. The MR tankers earned an average TCE rate of $41,911 per day in the fourth quarter of 2022. In the fourth quarter of 2022, the Company’s 15 MR Eco-Design tankers earned an average TCE rate of $42,301 and the Company’s six MR Eco-Mod tankers earned an average TCE rate of $40,990 per day.
In the first quarter of 2023, the Company expects to have all revenue days for its MR tankers employed in the spot market. As of February 14, 2023, the Company had fixed approximately 55% of its total MR revenue days for the first quarter of 2023 at an average TCE rate of approximately $37,500 per day which comprises MR Eco-Design tankers of $39,500 per day and MR Eco-Mod tankers of $32,000 per day.
At the end of the fourth quarter of 2022, the Company had 21 MR tankers in operation, all of which were trading in the spot market. The MR tankers earned an average TCE rate of $41,911 per day in the fourth quarter of 2022. In the fourth quarter of 2022, the Company’s 15 MR Eco-Design tankers earned an average TCE rate of $42,301 and the Company’s six MR Eco-Mod tankers earned an average TCE rate of $40,990 per day.
In the first quarter of 2023, the Company expects to have all revenue days for its MR tankers employed in the spot market. As of February 14, 2023, the Company had fixed approximately 55% of its total MR revenue days for the first quarter of 2023 at an average TCE rate of approximately $37,500 per day which comprises MR Eco-Design tankers of $39,500 per day and MR Eco-Mod tankers of $32,000 per day.
Wasteland
15.02.2023 kl 09:42
7148
Hafnia opererar jo med 86 MR båter så viss man regner litt grovt på 40 000 dollars average day rate *365 dager =
14 600 000 dollars per båt og år.
14 600 000 * 86 båter = 1255 600 000 dollars per år
Så i norska kronor :12 556 000 000 intekt på MR flåten.
M.cap nå : 30 000 000 000
Er litt sykt å tenke på at bare MR flåten i seg selv forsvarer jo dagens kurs i et P/E perspektiv.
14 600 000 dollars per båt og år.
14 600 000 * 86 båter = 1255 600 000 dollars per år
Så i norska kronor :12 556 000 000 intekt på MR flåten.
M.cap nå : 30 000 000 000
Er litt sykt å tenke på at bare MR flåten i seg selv forsvarer jo dagens kurs i et P/E perspektiv.
Rui
15.02.2023 kl 10:48
7088
Ser at en stor eier har solgt 4,5 millioner aksjer for 267,75 millioner i åpningsauksjonen i dag til en rabatt pris på 59,5kr pr aksje (Avtalt omsetning). Noe underlig, da dette gir et tap i forhold til sluttkurs i går på 15,6 millioner.
Mr Jinx
15.02.2023 kl 11:53
6915
Kjøperne kom godt ut i allefall.
Kursen såvidt ned i formiddag, men ikke mer enn 0,16 nå kl 12.
Kursen såvidt ned i formiddag, men ikke mer enn 0,16 nå kl 12.
kodenavn
15.02.2023 kl 14:17
6826
Desember var fantastisk, og Q4 blir uansett det beste kvartalet ever for selskapet, og vi kan forvente ca. 3.- i utbytte for kvartalet.
Utrolig bra.
Utrolig bra.
KommersK
15.02.2023 kl 18:54
6559
Frem til før blokksalget i morges, så hadde kursen steget over 26% på 20 dager. Det er jo helt vilt!
Blokksalg bruker å legge en demper på kursen i noen dager, for en del tror at et slikt salg betyr at en tungvekter har mistet tillit til aksjen. Slik behøver det jo ikke å være. I Hafnia har det i hvert fall betydd stor gevinstsikring tre ganger det siste halve året. Men vi så ikke mye til kursnedgang i dag. Og omsetningen holder seg fremdeles solid. Tvilsomt om kursen skal ned før q4 også. Da må det vel skje noe dramatisk med ratene, i tilfelle. 13 dager igjen. Må vel opp i rett tid da.
Blokksalg bruker å legge en demper på kursen i noen dager, for en del tror at et slikt salg betyr at en tungvekter har mistet tillit til aksjen. Slik behøver det jo ikke å være. I Hafnia har det i hvert fall betydd stor gevinstsikring tre ganger det siste halve året. Men vi så ikke mye til kursnedgang i dag. Og omsetningen holder seg fremdeles solid. Tvilsomt om kursen skal ned før q4 også. Da må det vel skje noe dramatisk med ratene, i tilfelle. 13 dager igjen. Må vel opp i rett tid da.
KommersK
15.02.2023 kl 18:59
6586
Interessant intervju med visepresidenten i Hafnia, Peter Kolding, i den spanske avisa EL Pais i kveld.
https://english.elpais.com/economy-and-business/2023-02-15/why-oil-tankers-are-the-new-darlings-of-maritime-shipping.html
https://english.elpais.com/economy-and-business/2023-02-15/why-oil-tankers-are-the-new-darlings-of-maritime-shipping.html
Redigert 15.02.2023 kl 19:00
Du må logge inn for å svare
KommersK
16.02.2023 kl 08:44
6045
Var ikke mange mørke skyer på himmelen der. Får håpe at noen har fått med seg denne.
I følge Hannisdahl steg ratene godt i flere av Hafnia sine segment i går også.
De tilsvarende litt opp i USA. Tror derfor på litt opp i dag. 8 børsdager til Q4...
I følge Hannisdahl steg ratene godt i flere av Hafnia sine segment i går også.
De tilsvarende litt opp i USA. Tror derfor på litt opp i dag. 8 børsdager til Q4...
NOELLE
16.02.2023 kl 08:54
6015
Ser unektelig meget lyst ut, i flere år fremover....Best på utbytter på hele OSE ?
KommersK
16.02.2023 kl 10:38
5861
Det er sannelig ikke langt imellom hver gang det kommer en ny ATH! For et år siden kostet den 18...
Og i tillegg har det vært utbytter på ca 4,85 i mellomtiden.
Og i tillegg har det vært utbytter på ca 4,85 i mellomtiden.
Redigert 16.02.2023 kl 12:10
Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
16.02.2023 kl 12:25
5663
LR2s are "on fire"..!!!
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1625966190932725763?cxt=HHwWhsC4tdnoy5AtAAAA
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1625966190932725763?cxt=HHwWhsC4tdnoy5AtAAAA
NOELLE
16.02.2023 kl 13:18
5650
Da kommer kvartalsresulatet til STNG i US..Det blir nok meget bra...Kan bare glede seg til vårt om under to uker!
https://www.globenewswire.com/news-release/2023/02/16/2609507/0/en/Scorpio-Tankers-Inc-Announces-Financial-Results-for-the-Fourth-Quarter-of-2022-and-an-Increase-to-its-Quarterly-Dividend.html
https://www.globenewswire.com/news-release/2023/02/16/2609507/0/en/Scorpio-Tankers-Inc-Announces-Financial-Results-for-the-Fourth-Quarter-of-2022-and-an-Increase-to-its-Quarterly-Dividend.html
Redigert 16.02.2023 kl 13:28
Du må logge inn for å svare
KommersK
16.02.2023 kl 16:37
5455
Jepp. Ei krone opp i dag også. Kursmålene virker plutselig ikke så fjerne...
NOELLE
16.02.2023 kl 16:59
5439
STNG oppgraderes, og les det som skrives om outlook ahead !
https://twitter.com/ed_fin/status/1626248307038208003
Man skal ikke glemme at Hafnia har mest flåte. Kan nesten ikke vente til rapporten ) Det blir juleaften.
https://twitter.com/ed_fin/status/1626248307038208003
Man skal ikke glemme at Hafnia har mest flåte. Kan nesten ikke vente til rapporten ) Det blir juleaften.
KommersK
16.02.2023 kl 20:49
5126
STNG opp 2,5% til nå i dag i USA. Er fornøyd med det samme i Hafnia den 28. Pluss et saftig utbytte, selvsagt...
Å sitte i Hafnia føles for tiden som å holde med et fotballag som bare vinner og vinner. Måtte det fortsette en god stund til.
Å sitte i Hafnia føles for tiden som å holde med et fotballag som bare vinner og vinner. Måtte det fortsette en god stund til.
NOELLE
17.02.2023 kl 06:12
4922
Hafnia er et bedre drevet selskap etter min mening. De er större. Har bedre politikk. Etter min mening. Dessuten har den hengt etter peers endel. Tror vi ligger på 70 NOK den 27, og går kansje helt opptil 80 NOK på kvartalsrapport dagen.
NOELLE
17.02.2023 kl 07:25
7692
Dette kommer i tillegg til alt annet som bygger opp under de ekstreme ratene :
A massive build-up in US crude oil inventories could benefit the tanker market, Lorentzen & Co said on Thursday.
The broker said oil markets were spooked after Wednesday’s report by the US Energy Information Administration (EIA) showing a “mind-blowing” 16.3m barrel rise in commercial crude inventories. The jump to 471m barrels led to a brief sell-off and prompt recovery of crude prices.
Lorentzen & Co said the recovery was fuelled in part by the realisation the US is only exporting 3.4m
https://www.tradewindsnews.com/tankers/-mind-blowing-us-crude-inventory-build-up-could-boost-tanker-rates/2-1-1405531
-----
Her kan det fort skje at vi er i tresiffret til sommeren, og alle som ikke har Hafnia eller solgt tenker hva skjedde?? :)
A massive build-up in US crude oil inventories could benefit the tanker market, Lorentzen & Co said on Thursday.
The broker said oil markets were spooked after Wednesday’s report by the US Energy Information Administration (EIA) showing a “mind-blowing” 16.3m barrel rise in commercial crude inventories. The jump to 471m barrels led to a brief sell-off and prompt recovery of crude prices.
Lorentzen & Co said the recovery was fuelled in part by the realisation the US is only exporting 3.4m
https://www.tradewindsnews.com/tankers/-mind-blowing-us-crude-inventory-build-up-could-boost-tanker-rates/2-1-1405531
-----
Her kan det fort skje at vi er i tresiffret til sommeren, og alle som ikke har Hafnia eller solgt tenker hva skjedde?? :)
NOELLE
17.02.2023 kl 09:01
7606
Barrons
https://www.barrons.com/articles/oil-shipping-stocks-d45af999?mod=hp_LEADSUPP_3
https://twitter.com/ed_fin/status/1626478605017485317/photo/1 Les å nyt :)
https://www.barrons.com/articles/oil-shipping-stocks-d45af999?mod=hp_LEADSUPP_3
https://twitter.com/ed_fin/status/1626478605017485317/photo/1 Les å nyt :)
Redigert 17.02.2023 kl 09:02
Du må logge inn for å svare
KommersK
17.02.2023 kl 11:01
7705
Jeg følger, som før sagt, veldig godt med på kursutviklingen i TORM, både på den danske børsen og i USA. I går skjedde det noe snedig i Hafnia og TORM ganske så samtidig. Et par minutter etter 15.30 stupte begge aksjene simultant. Men bare i noen sekunder. Dette må da være robothandel? Dette gjelder vel mye av børshandelen i våre dager. Dette ble for meg det endelige beviset på at kursen i de to selskapene følger hverandre utrolig tett. De opererer jo i mye av det samme segmentet, men det er rett og slett påfallende likt.
Ellers synes jeg Hafnia foreløpig greier seg greit på en ellers sur Oslo Børs i dag. Kun 7 børsdager til Q4.
Ellers synes jeg Hafnia foreløpig greier seg greit på en ellers sur Oslo Børs i dag. Kun 7 børsdager til Q4.
Redigert 17.02.2023 kl 12:50
Du må logge inn for å svare
KommersK
17.02.2023 kl 19:26
7316
Kan også ta med disse tallene:
Uke 5: +9,47% (50,70-55,50)
Uke 6: +7,39% (55,50-59,60)
Og altså +6,54 (59,60-63,50) denne uka. Fortsetter det sånn, så er det bare å ta sommerferien fra og med påske.
Uke 5: +9,47% (50,70-55,50)
Uke 6: +7,39% (55,50-59,60)
Og altså +6,54 (59,60-63,50) denne uka. Fortsetter det sånn, så er det bare å ta sommerferien fra og med påske.
KommersK
18.02.2023 kl 09:24
7092
10 dager til Q4-rapporten kommer. Kanskje vi burde ha en gjettekonkurranse om hva som blir HOD den dagen?
Jeg er betinget optimist, og tipper 67,70.
Jeg er betinget optimist, og tipper 67,70.
NOELLE
18.02.2023 kl 10:16
7150
Over 75 den dagen. Vi er jo knapt priset til NAV verdien av skipene...Med disse fremtidsutsiktene, og enorme utbytter. Hvem vil ikke eie denne aksjen ?
NOELLE
18.02.2023 kl 17:43
7111
En ting jeg håper de forstår er at vi trenger US listing. Det er et stort handikapp at vi ikke
har det. Det hörer vi kansje noe om?
har det. Det hörer vi kansje noe om?
Redigert 18.02.2023 kl 17:43
Du må logge inn for å svare
KommersK
18.02.2023 kl 18:11
7063
Nå er det minst andre gangen du skriver ''kanskje'' feil, og da er det ikke tilfeldig lenger. Sammensatt av ''kan'' og ''skje''...
Og gjerne påpek mine eventuelle skrivefeil, sånn at jeg får rettet dem opp.
Har notering i USA noen gang vært nevnt som en mulig veg å gå? Jeg tror ikke jeg har sett det.
Og gjerne påpek mine eventuelle skrivefeil, sånn at jeg får rettet dem opp.
Har notering i USA noen gang vært nevnt som en mulig veg å gå? Jeg tror ikke jeg har sett det.
Redigert 18.02.2023 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
18.02.2023 kl 18:59
6999
Det er vel ingen av de andre selskapene til BW Group som er notert i USA og jeg ser det som ganske usannsynlig at Hafnia blir et unntak.
NOELLE
19.02.2023 kl 09:22
6671
Da kom en oppgradering av STNG, og det samme vil skje med Hafnia snart..Hafnia har mer skip og er et bedre drevet selskap etter min mening.
E. Finley-Richardson
@ed_fin
·
13h
$STNG Clarkson's price target now = $90. “NAV may increase by over $1 monthly (...) NAV could potentially rise to $100 per share within the year” 🤫
https://twitter.com/ed_fin
_________
Ganske vanvittig deres spådde NAV stigning pr mnd. Det samme vil gjelde Hafnia.
E. Finley-Richardson
@ed_fin
·
13h
$STNG Clarkson's price target now = $90. “NAV may increase by over $1 monthly (...) NAV could potentially rise to $100 per share within the year” 🤫
https://twitter.com/ed_fin
_________
Ganske vanvittig deres spådde NAV stigning pr mnd. Det samme vil gjelde Hafnia.
Redigert 19.02.2023 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
NOELLE
19.02.2023 kl 10:32
6562
At Hafnia ikke er notert i US er et klart handicap ifht peers, men kursen skal over 100 kr uansett innen året. Med eller uten utbytter :) Jeg bare spurte om det er på bordet med US listing, kansje det burde fremmes..
..................
E. Finley-Richardson
@ed_fin
Replying to Hafnia
@AKongsveen
Not liquid enough for most big US banks and institutional investors. Example: $4.3m in notional traded yesterday. Versus, say, $120m for $STNG
Also without a US listing makes it impractical & expensive to trade. Big handicap.
..................
E. Finley-Richardson
@ed_fin
Replying to Hafnia
@AKongsveen
Not liquid enough for most big US banks and institutional investors. Example: $4.3m in notional traded yesterday. Versus, say, $120m for $STNG
Also without a US listing makes it impractical & expensive to trade. Big handicap.
Rui
19.02.2023 kl 12:07
6481
Slik som markedet nå er blitt med økt seilings lengde, mangel på skip, ikke ny tonnasje de nærmeste 2 år, vil seilings ratene holde seg skyhøye i uoverskuelig fremtid.
Kursen på Hafnia vil etter min mening, og som oppgraderingen av STNG indikerer bety en kurs også for Hafnia på over 100kr ved årets utgang.
Hafnia sin utbyttepolitikk, sterke inntjening og tilhørende høye utbytter vil underbygge veksten i positiv kursutvikling utover året.
Gjeldsgraden i selskapet er redusert med omtrent 10% hvert kvartal, og var ved Q3 fremleggelsen omtrent 43%.
Det betyr at vi vil få 60% utbetalt av overskuddet ved Q4 fremleggelsen. Det er forventet et større overskudd i Q4 en i Q3. Dette mener jeg vil kunne gi et utbytte pr aksje på ca.4kr.
Det hyggeligste er jo at Q1 vil bli betydelig bedre, og gjeldsgraden betydelig lavere, og utbetalings grad for Q1 vil nok være 70% eller muligens 80%.
Da snakker vi om et utbytte på omtrent 7 til 8 kr pr aksje. Noe som fort kan bli gjeldende også for resterende kvartal i 2023.
Antar at kursen 28 februar når kvartalsresultatet skal legges frem vil være rund 70kr.
Jeg forventer at nye og forhøyede prognoser for kursen til Hania vil bli lagt frem av flere finanshus i etterkant av Q4 rapporten.
Kursen på Hafnia vil etter min mening, og som oppgraderingen av STNG indikerer bety en kurs også for Hafnia på over 100kr ved årets utgang.
Hafnia sin utbyttepolitikk, sterke inntjening og tilhørende høye utbytter vil underbygge veksten i positiv kursutvikling utover året.
Gjeldsgraden i selskapet er redusert med omtrent 10% hvert kvartal, og var ved Q3 fremleggelsen omtrent 43%.
Det betyr at vi vil få 60% utbetalt av overskuddet ved Q4 fremleggelsen. Det er forventet et større overskudd i Q4 en i Q3. Dette mener jeg vil kunne gi et utbytte pr aksje på ca.4kr.
Det hyggeligste er jo at Q1 vil bli betydelig bedre, og gjeldsgraden betydelig lavere, og utbetalings grad for Q1 vil nok være 70% eller muligens 80%.
Da snakker vi om et utbytte på omtrent 7 til 8 kr pr aksje. Noe som fort kan bli gjeldende også for resterende kvartal i 2023.
Antar at kursen 28 februar når kvartalsresultatet skal legges frem vil være rund 70kr.
Jeg forventer at nye og forhøyede prognoser for kursen til Hania vil bli lagt frem av flere finanshus i etterkant av Q4 rapporten.
Springer
19.02.2023 kl 12:38
6445
Godt oppsummert, men er litt usikker på om inntektene i Q1 overgår Q4. Spotratene har ligget ganske lavt i mesteparten av januar. Begynt å ta seg opp nå.
tapogvinn
19.02.2023 kl 13:42
6327
DNB har også oppgradert kursmålet for STNG i etterkant av rapporten til USD 68,7.
KommersK
19.02.2023 kl 13:50
6351
Har sett sånn ut på kursutviklingen, ja... Hvor lenge kan det fortsette?
KommersK
19.02.2023 kl 15:20
6250
Om Hafnia en gang i fortiden hadde vært notert over dammen også, så hadde nok den prosentvise stigningen vært omtrent den samme som nå. Så da spiller det egentlig ingen rolle.
tapogvinn
19.02.2023 kl 15:45
6185
Ja, kursen hadde nok vært omtrent den samme.
"Handikapet"/ulempen ved at den kun er notert i Norge rammer først og fremst investorer fra andre land.
"Handikapet"/ulempen ved at den kun er notert i Norge rammer først og fremst investorer fra andre land.
NOELLE
19.02.2023 kl 15:49
6173
Sanksjonene mot Russland, og stans i handel fra vesten mot Russland gir en stor endring i rutene hvor langt lastene fraktes. Denne endringen forsvinner ikke over natten omså Ukraina krigen plutselig slutter. Man vil ha leveranse trygghet. Nå har Russland vist at de ikke er til å regne med. Det er ingen tegn til fred overhodet. Snarere eskalering fra hele Vesten mot Russland.
Dette vil vare i år tror jeg, og det er det mange andre i hele shippings blokken som tror. This time its different, og demand spås opp, det er lite nybygg i et par år.
Hafnia blir en av de mest solide aksjene på OSE i år. Vi avslutter året over 100 kroner UTEN utbyttene ( som blir store ).
Dette er hva jeg tror, og hva jeg leser utav kortene så får vi se :)
Dette vil vare i år tror jeg, og det er det mange andre i hele shippings blokken som tror. This time its different, og demand spås opp, det er lite nybygg i et par år.
Hafnia blir en av de mest solide aksjene på OSE i år. Vi avslutter året over 100 kroner UTEN utbyttene ( som blir store ).
Dette er hva jeg tror, og hva jeg leser utav kortene så får vi se :)
KommersK
19.02.2023 kl 16:15
6229
Jepp. Og som jeg før har sagt: Dette virker ikke på noen måte å være noen folkeaksje her på berget heller, underlig nok... Da hadde det vært mange fler som skrev her inne. En del har fått med seg kursutviklingen og utsiktene, og derfor investert. Men det burde jo vært adskillig flere. De siste tre ukene har det dog vært litt trangere inn døra, og antagelig kommer det flere til den nærmeste tiden. En strålende Q4-rapport kan jo fort medføre krigstyper i finanspressen, og det blir i tilfelle veldig god og synlig reklame for aksjen.
KommersK
20.02.2023 kl 09:53
5703
Ny ATH. Denne gang på 64,70. Begynner å bli en fin vane. 20 mill i omsetning den første timen. Interessen stiger...
PS: Røyk den også. 64,90 nå.
PS: Røyk den også. 64,90 nå.
Redigert 20.02.2023 kl 10:06
Du må logge inn for å svare
NOELLE
20.02.2023 kl 10:23
5617
Mye å gå på enda. Veldig mye.
Tar gjerne 100 kr i kurs innen jul, og kansje opptil 4- 5 kroner i utbytte de neste 3- 4 kvartalene i gjennomsnitt. Det blir cirka 120 kr det..Tror vi ser noe slikt.. Kryss fingrene. Ser meget lyst ut.
Tar gjerne 100 kr i kurs innen jul, og kansje opptil 4- 5 kroner i utbytte de neste 3- 4 kvartalene i gjennomsnitt. Det blir cirka 120 kr det..Tror vi ser noe slikt.. Kryss fingrene. Ser meget lyst ut.
jess23
20.02.2023 kl 11:43
5492
Folk må ikke forvente 4 kroner i utbytte for Q4. For 67% av flåten var det inngått fastpris med snitt noe lavere enn snittet for Q3. Vi kan nok klare noe høyere totalt enn Q3, men ikke voldsomt mye. Scorpio Q4 kom inn litt høyere enn Q3. Med 10% ekstra til utbytte tipper jeg 3,3-3,5NOK.
For Q1 er det ennå vanskligere å beregne. Vi vet de har bundet 10% av flåten for 2023 til lave rater, ville nok sikre seg litt selv om det ser ut som det ikke var et smart trekk. Men mulig dette ble inngått for ganske lenge siden, ikke sjekket det.
I tillegg er det litt vanskelig å vite hvor stor del av flåten som til enhver tid seiler i Asia, og når disse ratene er en del forskjellig fra de andre ratene så er det ikke lett å beregne fremover.
Men jeg sitter med en stor post i Hafnia og kommer til å beholde den. Har i tillegg litt Torm. Hadde Scorpio også, men solgte alt på 60 fordi dette segmentet etterhvert ble for stor del av porteføljen.
For Q1 er det ennå vanskligere å beregne. Vi vet de har bundet 10% av flåten for 2023 til lave rater, ville nok sikre seg litt selv om det ser ut som det ikke var et smart trekk. Men mulig dette ble inngått for ganske lenge siden, ikke sjekket det.
I tillegg er det litt vanskelig å vite hvor stor del av flåten som til enhver tid seiler i Asia, og når disse ratene er en del forskjellig fra de andre ratene så er det ikke lett å beregne fremover.
Men jeg sitter med en stor post i Hafnia og kommer til å beholde den. Har i tillegg litt Torm. Hadde Scorpio også, men solgte alt på 60 fordi dette segmentet etterhvert ble for stor del av porteføljen.
Hellboy
20.02.2023 kl 11:46
5497
Forsåvidt enig. Men det både du, og rui som også hadde et bra innlegg her, glemmer er salget av to gamle joller, som kan bikke oss over 70% utbyttegrad.
Gleder meg til Q4-presentasjonen ;)
Gleder meg til Q4-presentasjonen ;)