Hafnia - Vegen fra Q3 '22 og fremover.

KommersK
HAFNIA 21.11.2022 kl 17:04 285830

Synes det er på sin plass å opprette en ny tråd for denne aksjen.

Q3 kom i morges, og brakte med seg bare gode nyheter og fremtidsutsikter. Utbyttene øker fra noen øre(ca 20) i mai, via 0,1862 USD i september, og til 0,2801 USD nå i november. Utbyttet er varslet å stige ytterlige neste år(fra og med Q4), og det meldes også om at en enda større del av overskuddet potensielt skal utbetales til eierne. Det er 50% pr i dag. Skal bli 50-80%.
Flere spår også stigende rater fremover. ABG tror de går til himmels. Selvsagt uhyre positivt for Hafnia. Det blir neppe noen mangel på godt betalte oppdrag med det første.
Diverse kursmål florerer fra meglere, og de fleste oppdaterte ligger fra midt på 70-tallet til midt på 90-tallet. Dette ser med andre ord veldig lyst ut. Kursen har steget over 220% så langt i år.
Aksjen har ikke pleid å få så mye oppmerksomhet, men i det siste, og spesielt i dag, har det kommet flere oppslag i finanspressen. Alle ubetinget positive.

Vi og Hafnia har utvilsomt en spennende tid foran oss. Jeg er fryktelig glad for at jeg fant denne primo juni. Har økt kraftig siden, og det har vært et rent kurseventyr. La oss alle håpe det fortsetter. Ingenting tyder på det motsatte.
Redigert 27.10.2023 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
KommersK
29.07.2023 kl 13:12 12903

Har du også oversikt over hvor mye skraping av skip vi kan forvente oss? Og hvordan er det med eldre skip og nye miljøkrav? Er det mye tonnasje som ''diskvalifiseres''?

Ellers var det godt driv i peers i USA i går: ASC opp drøyt 3,2% (medregnet etterhandelen), Torm opp 0,26% både i DK og USA, INSW opp hele 5,71% og STNG opp nesten 5% (iberegnet etterhandelen).
ibyx
29.07.2023 kl 13:54 12940

Vel. What comes up... :-)
Men er ikke Torm opp 3,77% i US da?
https://www.marketwatch.com/investing/stock/trmd/

Ser ut til å være nær Hafnia i profil.
KommersK
29.07.2023 kl 14:12 12993

Jo, det stemmer. Blingset og tastet inn TORM i stedet for TRMD (som er den amerikanske tickeren). Ikke rart oppgangen var lik...
Dette lover jo godt for mandagskursen i Hafnia, skulle man tro. FRO er også godt opp i USA, med 3,51%.
Det hadde virkelig gjort seg med et løft på 3-5%.
ibyx
29.07.2023 kl 15:48 12874

FRO kan starte på 164, 2,6% opp da for å matche.
Hafni gikk omtrent som Torm i DK.
Kan åpne på ca 54,5 (3,77%) på mandag da. Men blir gjerne mulig å kjøpe billigere. Særlig fra start. Ikke alle har fått med seg løftet for Torm på NYSE. :-)
KommersK
29.07.2023 kl 21:21 12767

Jeg tenker også sånn. Tror nok også FRO er en fin mulighet når det gjelder en kort trade på mandag. Kanskje man bør vurdere å spytte inn penger i åpningsauksjonen i begge...
Hellboy
30.07.2023 kl 16:03 12175

Har du noen kilder, des?

Og, snakker du om årlige prosenter eller totalt i perioden (som er litt uklar)

Selv har jeg ikke inntrykk av at det er overkontrahering. Tvert om. "Rederfelen" kommer definitivt ikke før 2027eller 2028 slik jeg ser det, og da skal det bookes mange skip.
desirata
30.07.2023 kl 17:35 12009

Se på disse to eksempel. Ganske mye spør du meg og der tikker inn nye hver uke. Kan føre til et utflating i product. De siste månedene har ratene ligget rundt $ 15k dag, ifølge Poten.

Mye bedre i utsikter i Crude.

Jeg vil være skeptisk til Hafnia, enorm flåte som må kjøres spot.
Sikrere kort I Stolt, som har falt mye og har 50% COA kontrakt dekning.

https://www.freightnews.co.za/article/drastic-increase-product-tanker-order-book

https://splash247.com/product-tanker-orders-smash-2022-total-in-six-months/
Bullhorn
30.07.2023 kl 19:46 11753

Liten kunnskap og spore. F.eks per 15. Mai hadde Hafnia dekket Q2-Q4 med 31% av flåten til 31.330 USD/dag. 1Y TC og spot TC på 15’/dag = tull og vås. Gidd ikkje eingang begynne å snakke om nybygg (godt under 10% ved siste oppdatering) - for leveranse i 2024-2025-2026, som igjen blir ansett som eit minimum om ein skal opprettholde dagens aldrende flåte. Men ein ting kan me enes om; Hafnia har ein enorm flåte og den seiler inn godt med kronasjer om dagen!
Redigert 30.07.2023 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Hellboy
31.07.2023 kl 10:55 11000

Tja, nå har produkt-spoten økt ganske godt. Limer også inn PAS omtale fra morgenrapporten under.

Personlig er jeg tryggere på Crude enn Clean, men det blir gode dager i Clean også fremover. Flåten eldes og nybyggene kommer ikke på lenge. PAS har også et godt poeng i forhold til syklus vs sesong som er utdypet i Shipping Daily, men hovedessensen er i innlegget fra morgenrapporten. Og nå kommer vinteren ;)
'
HAFNI – Product tanker rates rose sharply towards the end of last week, with
all sectors strengthening (and especially LRs on Friday). While this is spot on
normal seasonality patterns, it also means that current bookings are taking
place above our (revised) estimates. The reporting season is kicking off this
week, with Scorpio delivering numbers on Wednesday. We were expecting
to revise our HAFNI Q3 EPS down to ~NOK 2, which is in line with current
consensus, but that might prove too conservative if rates continue last week's
trend. At P/NAV of 0.8x with an expected H2 NAV build of ~NOK 6-7 and still
a stellar 2024 outlook current valuation is too modest - and the market will
focus on this once Oslo returns from holidays. HAFNI and FRO are our top
picks in Tankers.
KommersK
31.07.2023 kl 11:20 10931

Ble så jeg kjøpte Hafnia og FRO tidlig i dag, ja. Solgt nå. Flotte trades. Ble mye mer enn jeg våget å håpe på. Optimistiske megleranalyser og økte rater hjelper selvsagt. Blir roastbeef til lunsj i dag...
Så får vi se om oppgangen holder/fortsetter. Har jo en god long-post også.
Hellboy
31.07.2023 kl 11:48 10961

Grattis :)

Både FRO og Hafnia opp over 5,5% p.t. Og OET over 3,5% opp. Samtidig som "alt annet" også går greit opp. Holder dette ut børsdagen så blir det vel en Bolivar (min favorittsigar) og en god Whiskey etter stengetid. Bedre enn roastbeef :p
KommersK
31.07.2023 kl 17:00 10871

Misunner deg ikke. All tobakk er heslig, og brunt brennevin smaker helt forjævlig.

Ellers observeres det at peers er opp i USA også, men har flatet ut etter åpning. TORM er nå opp over 6% i Danmark, men den hadde mye å ta igjen. Ned 15% i år, inklusiver utbytter, selv med dagens solide oppsving.
Predator
01.08.2023 kl 17:06 10429

Som tidligere nevnt er Hafnia altfor lavt priset og bekreftes med all tydelighet når konkurrenter hamstrer aksjer over en lav sko.
01/08/2023
at 11:27
TANKER
Scorpio takes large stakes in competing tanker companies: Shares are cheap
Robert Bugbee, Scorpio Tankers, believes that shares in Ardmore Shipping and Hafnia trade ”significantly” below net asset value. Scorpio Holdings has purchased large stakes in both companies.
ibyx
01.08.2023 kl 20:20 10381

Nordnetterne har også skjønt det!
"Antallet som eier Hafnia hos Nordnet har økt fra 4596 stk den 25. mai til dagens 5162 stk."
Spørsmålet er da: Hvem selger og hvorfor? :-)
Hellboy
01.08.2023 kl 21:13 10334

Hehe... At man ikke skal anbefale andre å bruke tobakk er jeg enig i. Men en cigar er vanvittig beroligende og bra innimellom. En av bakgrunnene for nicket mitt. Wolverine var opptatt, så måtte ta den neste dysfunksjonelle helten som likte Cigarer :D

Og brunt og brunt ifht brennevinet. Det brune er jo mesteparten tilsetningsstoff. Ta en kikk på fargen på f.eks Spring bank som "bare" har farge fra lagring på eikefat. Ligner godt på blank vodka. Men jeg syns nå at det er godt å sippe litt til brennevin. Både "brunt" og "blankt". Men det beste er Islay-whiskey. Og ellers er Akevitt og fläder også godt. Og tar gjerne en Ouzo så lenge de holder isbitene unna :D (Og eneste "brune brennevinet jeg ligger unna er den amerikanske skiten de kaller Whiskey, men som er Bourbon og lagd på mais og ikke korn. Sånn typ Jack Daniels og sånt. Eneste måten det er drikkende på er ved å lage en drink)

Jaja. Fra personlige meningsutvekslinger hvor vi har ganske så store forskjeller i preferanser, og til det tråden handler om, som vi er litt mere enige om. Hafnia.

Forrige Q ga 3.41889 nok i utbytter. Kommende Q har nok litt lavere rater pga lavsesong, men ratene tikker oppover. De bikker også over neste nivå hvor de skal betale ut større andel av overskuddet pga at gjeldsgraden reduseres. En joker er hva som skjer med gevinsten av skipssalg. Tallknuserne i Pareto tipper på 2.6NOK i utbytte. Og jeg skriver "tipper". Haavaldsen og Klemp er de to beste i Norge av skipsanalytikere, men bommer innimellom de og. Jeg tror de er for negative og at vi får mer enn 2.6 i utbytter. (Selvfølgelig kan valutaen påvirke det her noe helt hinsides, men si at vi har 10 i kurs)
ibyx
02.08.2023 kl 12:29 10153

"Lavsesongen" fortsetter? LR1 ikke i vinden ennå?
https://twitter.com/ed_fin/status/1686660525248204801/photo/1
KommersK
03.08.2023 kl 08:57 9884

Robert Bugbee i Scorpio Tankers mener at aksjene i Hafnia handles til en pris som ligger betydelig under deres/rederiets reelle verdi.
Bullhorn
03.08.2023 kl 11:59 9745

Tiltredes. Kanskje oppgangen mot fair value er startet for Hafnia og tank? Blir ein hyggelig høst og vinter etter alle solemerker, eller kanskje ein skal bruke ordet plimsollmerker? 😎
KommersK
03.08.2023 kl 17:03 9600

På denne siden av dammen endte det altså med Hafnia 3,95% opp, FRO +4,26%, OET +4,32%, SNI +3,39%. Torm er opp 4,06% i Danmark.
Over dammen ser det sånn ut 1,5 time inn i børsdagen: ASC er opp 0,73%, TORM +2,08%, INSW +3,08% og STNG er såvidt ned. Litt mer blanda drops der.
Bullhorn
04.08.2023 kl 09:13 9214

Ja, ser ut som oppgangen mot Fair Value i tank som smått er begynt. Blir ein hyggelig høst! 👍😎
KommersK
04.08.2023 kl 20:13 9025

Tre uker til q2-rapporten med utbytte. Ser vi 60-tallet igjen før det? Det kan jo skje. Det begynner å bli lenge siden sist, til tross for luftige kursmål fra øst og vest.

En traders hverdag er forøvrig fylt av stadige opp- og nedturer. I dag tok jeg sjansen på å selge 13k aksjer med snitt 58,55(inngangssnitt 55,17). Syntes kursen hadde gått vel mye på kort tid... Og bannet heftig da den plutselig rykket opp til over 59,30. Trodde jeg hadde trampet kraftig i salaten. Humøret var slett ikke på topp. Men det ble desto bedre da jeg senere fikk kjøpt dem tilbake ei krone under salgsprisen. Kanskje ikke bra for hjertet å holde på sånn, men spennende og (stort sett) moro er det.

Anyways: Har igjen tatt en titt over dammen, og utvikling er litt negativ foreløpig i dag: ASC er ned 1,52%, TRMD såvidt i minus, INSW såvidt i pluss og (storeieren i Hafnia) STNG ned 1,12%.
Redigert 04.08.2023 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Rui
05.08.2023 kl 13:18 8675

Mange gode grunner for å holde på Hafnia aksjene utover høsten.
Når andre store rederier som Scorpio begynner å kjøpe store aksje poster i Hafnia, er det et tegn på at aksjen skal betydelig opp utover høsten og vinteren,
01.08.2023: Scorpio takes large stakes in competing tanker companies: Shares are cheap
Robert Bugbee, Scorpio Tankers, believes that shares in Ardmore Shipping and Hafnia trade ”significantly” below net asset value. Scorpio Holdings has purchased large stakes in both companies.

longterm
08.08.2023 kl 10:04 8033

Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities nedjusterer kursmålet på Hafnia til 80 kroner pr aksje, fra 92 kroner pr aksje, og gjentar en kjøpsanbefaling, ifølge en analyse tirsdag.

Nedjusteringen av kursmålet skyldes hovedsakelig valutakursendringer, opplyses det.

"Selv om vi gjør negative justeringer for tredje kvartal og har nedjustert vår NAV, tror vi at tankaksjer vil fortsette sin sterke oppgang i andre halvår. Raffinerimarginene har kommet seg opp fra bunnen i tidlig andre kvartal, lagrene er lave, flåteveksten går nå fra lav til nesten ubetydelig – og tilliten til at 2024 blir et nytt sterkt år vil øke", skriver meglerhuset i en analyse med tittelen "The trade is far from over".
Rui
08.08.2023 kl 10:57 8107

Det at Pareto Securities nedgraderer pga forventninger til lavere dollarkurs er spekulativt.
Siden 13 juli har dollarkursen styrket seg mot norske kroner med 2,8%.
Siste året har det vært stadige påstander og forventninger fra de fleste meklerhus og banker om at den norske kronen skal styrke seg.
Gang etter gang har det vist seg feil, noe de selv innrømmer i ettertid, og som oftest har de dårlige forklaringer til hvorfor det skjer.
I det store makro bildet er det jo forventninger til en styrking av den norske kronen, men som historien har vist er det ikke nødvendigvis riktig.
Det er derfor ingen grunn til å tillegge slike spekulative forventninger særlig tyngde.
Det viktigste er ikke kursen på kronen, men heller hva Pareto sier om det grunnleggende for Hafnia.
Pareto tror at tank aksjer vil fortsette sin sterke oppgang i andre halvår. Raffineri marginene har kommet seg opp fra bunnen i tidlig andre kvartal, lagrene er lave, flåte veksten går nå fra lav til nesten ubetydelig – og tilliten til at 2024 blir et nytt sterkt år vil øke.
longterm
08.08.2023 kl 11:35 8260

Ikke vanskelig å være enig i at de fleste fundamentale forhold synes å ligge vel til rette for et sterkt andre halvår 2023 og tilsvarende at utsiktene for hele 2024 også ser svært positive ut. At det foreligger en valutarisiko som kan trekke ned er det dog liten tvil om. Husk at i den perioden NOK har svekket seg mot de store valutaene, har Norge gått fra å være et høyrenteland til det motsatte. Nå er dette sannsynligvis igjen i ferd med å snu: inflasjonen viser så langt tegn til å være mer seiglivet her enn hva tilfellet er f eks i USA, hvilket betyr høyere renter enda lenger. Dette vil i så fall styrke NOK.

I tillegg er faren for resesjon, spesielt i Europa, samt fortsatte problemer med å få til vekst i Kina, noe man må ta med i vurderingen.
Rui
08.08.2023 kl 11:56 8214

Hafnia og Frontline har i en periode hatt ganske sammenfallende kursutvikling og jeg har sett litt på hva forventinger til kursmål og utbytte er for disse to selskapene.
Pareto har nå et kursmål på 80 kr pr aksje i Hafnia. Snitt for samtlige kursmål er ca.85,-Kr pr aksje
Frontlines kursmål er ca.240kr (DNB, Pareto og Kepler). Eldre og ikke oppdaterte kursmål er ikke tatt med.
Hvis Pareto sine forventninger til utbytte på 20,-Kr for Hafnia skulle bli riktig utgjør det 25% av kursmålet, noe som er svært høyt.
Hvis Frontline skal oppnå samme resultat må utbyttet målt mot kursmålet være hele 60,-Kr pr aksje, noe som ikke synes særlig realistisk.
Hvis vi ser på hva som er utbetalt i år, og finanshus og bankers forventninger for året som helhet får vi følgende:
Hafnia: 13kr, som utgjør 15,30 % av kursmålet på 85,-Kr. Frontline: 33,-Kr som utgjør 13,75% av kursmål på 240,-Kr.
Forventet kurs økning fra dagens kurs til kursmål på 85,-Kr: Hafnia: 49%.
Forventet kurs økning fra dagens kurs til kursmål på 240,-Kr: Frontline: 38%

ibyx
08.08.2023 kl 11:59 8295

Fin nedgradering. Gir umiddelbart kjøpsmuligheter for etternølere!
Hadde gjerne kommet et pullback uten også da. Har jo hatt en frisk uke bak seg! :-)
PSI- Investor
08.08.2023 kl 12:03 8290

Skrev ikke Pareto 'through 2024'?
Og betyr ikke det herfra og gjennom 2024?
Slik at de 20,- i forventet utbytte ikke er på ett år, men på halvannet?
Altså jeg håper jeg tar feil, men det var nå slik jeg oppfattet det
Det er jo, i forhold til kursen, helt utrolig bra uansett, nesten på MPCC- nivå!
Redigert 08.08.2023 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Hellboy
08.08.2023 kl 12:57 8223

Du har helt rett PSI-Investor. Det er "through 2024", dvs fra nå og gjennom neste år.

Er ikke alle som har engelsk på stell, men godt du har det ;)
Bullhorn
08.08.2023 kl 14:08 8168

Div. yield er høy hos både MPCC og Hafnia - enn så lenge. Kanskje massen får opp øynene for Hafnia og tank tilslutt også, der ein kan få både i pose & sekk i form av utbytter og kursoppgang/markedsoppgangen som er ventet. Men børs er børs, så tiden vil vise.

FA fra i går:
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/08/07/8026893/mest-a-hente-i-produkttank-pa-kort-sikt?internal_source=sistenytt

Kort fortalt:
- Oljeforbruket på vei opp
- Oljelagrene på vei full fart ned (også bekreftet av T. Kjus)
- Liten tonnasjetilgang og lav ordrebok på skip
Redigert 08.08.2023 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
KommersK
09.08.2023 kl 14:57 7712

Litt opp i dag også, selv om den lagger litt mot FRO og TORM(opp 2%).
Jeg tenker sånn at høy oljepris vil gjøre at SA, og andre, vil slutte med produksjonskuttene, og dermed sørge for mer olje og oljeprodukter i markedet, som igjen vil føre til enda høyere rater fremover. For Hafnia-kursen sank jo da de annonserte disse kuttene.
Og det er drøye to uker til Q2, og ny guiding.
Hellboy
09.08.2023 kl 15:11 7696

Kommer med tid. Og utbytter etc blir kanonbra, selv om noen ikke kan engelsk men skal ha egen tråd for å se på egen *****

Og tank uansett clean eller crude er kanonbra. Noen som ikke kan engelsk mener MPCC er bra, men om man ser på fremtiden og antall containerskip som kommer inn i markedet, så skjønner man hvor oppegående vedkommende som elsker å se på egen ***** og ikke engang kan engelsk er.
Hellboy
09.08.2023 kl 16:00 7613

Morsomt når tilbakestående mennesker disser deg på egen tråd. Disse tilbakestående som ikke kan engelsk engang. Og ikke kan tolke Analytikerne fra Pareto, men må få smekk fra flere (og ikke bare meg) om at de ikke skjønner engelsk. Til og med enkel engelsk. Litt irritert nå, har vært åpen på at den mindre intelligente kunne bli med og bidra, men den mindre intelligente viser bare ennå mindre intelligens.
KommersK
13.08.2023 kl 01:59 6935

Ettersom det er halvdødt her inne, så kan jeg like så godt oppdatere folket om hvordan det gikk med en del peers på fredag: TORM +0,51% i Danmark og +1,94% i USA, ASC ned 3%, INSW var ørlite ned, mens STNG var opp 1,28%. Vanskelig å trekke noe særlig til slutninger fra dette, men jeg synes tendensen er opp i tank, når man i tillegg trekker inn FRO(+1,8%) og OET(+1,92%).
Kanskje vi får se 60-tallet igjen til uka? Tipper vi får det hvis oljen fortsetter bare litt mer opp. Regner dessuten med at mange er optimistiske når det gjelder q2-rapporten, med tanke på hvor positivt andre har levert nå.
Rui
13.08.2023 kl 10:30 6780

Tror vi vil passere 60-tallet med god margin i løpet av perioden frem til, og etter Q2 fremleggelsen.
I løpet av de siste 10 dagene før fremleggelse av Q1 steg Hafnia kursen over 8%.
Det har vært noen mindre kursjusteringer fra 2 av finanshusene siste 2 uker begrunnet med forventninger til lavere valutakurser($).
Finanshusene har påpekt at den norske kronen skal styrke seg mot dollar gjentatte ganger siste halvannet år, uten at det har skjedd i nevneverdig grad. Det er fortsatt svært usikkert, og siste måneden har faktisk $ styrket seg mot norske kronen med 3,7%.
Vi vet jo at sommeren er den svakeste perioden for Hafnia og tank generelt, og at ratene er oppadgående utover høsten og vinteren.
Tendensen er oppadgående i tank, og vi går nå inn i en tid hvor det ikke finnes ledig tonnasje.
Hva som skjer hvis det blir en effektiv blokade av Russlands skygge flåte mot slutten av august i Svartehavet vet vi ikke enda, men hvis det skjer vil det bidra til større usikkerhet og økte rater.
I tillegg vet vi ikke hvordan Hafnia tenker å bokføre salget av 4 skip som ble solgt tidligere i år.
Kan jo håpe på at de enten betaler ned gjeld, eller gir deler av fortjenesten som utbytte.
Ved utbetaling av utbytte for Q2 vil vi få 70% utbetalt av netto fortjeneste mot 60% utbetalt i Q1.
Om overskuddet av skips salg brukes på nedbetaling av gjeld nærmer vi oss 80% utbetaling.
Vi går i møte en fin tid utover høst og vinter, og hele 2024 vil etter alle solemerker bli veldig bra.
Iht. CEO Skov i Hafnia er realiteten at det i 2024 vil bli en faktisk skips reduksjon, da det skrapes mer en det kommer nye skip på markedet.
Redigert 13.08.2023 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Spekulant1
13.08.2023 kl 12:21 6751

Liker godt at Scorpio har kjøpt Hafnia aksjer for en del av overskuddet sitt.
Rui
13.08.2023 kl 13:12 6665

Ja, det er et svært godt tegn at andre rederier bruker av sitt overskudd til å kjøpe aksjer i Hafnia.
Det er et tegn på at aksjen skal betydelig opp utover høsten og vinteren,
Melding gitt av Scorpio:
01.08.2023: Scorpio takes large stakes in competing tanker companies: Shares are cheap
KommersK
14.08.2023 kl 20:47 5966

Tar en titt på andre aksjer i dag også, men nå skal jeg ta for meg hva som skjedde med disse(peers) ETTER at Oslo stengte i dag.
ASC opp 0,6% siden 16.25, TRMD opp 0,8%, INSW +0,8% og STNG +1,3%. Så utviklingen har vært positiv utover dagen, selv om alle utenom TORM er ned totalt for dagen. Det har vel kommet noen positive drivere etter hvert da...

PS: Etter at dette ble skrevet, så fortsatte tendensen opp for alle disse aksjene på en også ellers positiv amerikansk børs.
Redigert 14.08.2023 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Rui
15.08.2023 kl 14:00 5393

Nok en anbefaling om at Hafnia aksjen er på billigsalg.
Investeringsdirektør Albert Collett i Arctic Asset Management nevner i dag 4 norske aksjer som er billige, og som tjener på høy etterspørsel etter energirelaterte produkter og med stigende rater, deriblant Hafnia.
I neste uke kommer Q2 rapporten. De fleste rederier har presentert rapporter for Q2 på den positive siden, noe jeg også tror vil skje med Hafnia.
Nå er et utmerket tidspunkt å kjøpe aksjer i Hafnia. Historien viser at aksjen stiger betydelig fra dette tidspunkt og frem til kvartals fremleggelse.
Rui
16.08.2023 kl 09:57 4673

Tydelig at flere nå har innsett at Hafnia er på billigsalg.
I dag ser vi en kraftig økning i omsetning og kurs. Flere andre sektorer og også innenfor shipping har i den senere tid fått negativ omtale, og handlene som i dag er utført er svært mange, noe som tyder på en kraftig økning i antall nye småaksjonærer.
Får bare håpe at de blir sittende stille i båten fremover. dagens kurs skal utover høst og vinter opp betydelig fra dagens nivå.
Neste uke får vi også kvartalsresultatet for Q2, og med 70% utbetaling av netto overskudd mot 60% i Q1 vil nok utbytte bli svært hyggelig også denne gang.