Norse - noen tanker om fremtiden

Realisten2
NORSE 06.12.2022 kl 21:27 81072

Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.

Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.

Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).

En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.

787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.

Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).

Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.

Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.

Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Redigert 06.12.2022 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
Manawa
20.06.2024 kl 09:52 2629

Jeg er rimelig sikker på at 100% salg er "off the table".

BTL har alltid vært langsiktig og kan ikke fatte og begripe at han skulle ønske å selge til kostpris nå.
Tror markedet kraftig undervurderer den operasjonelle gearingen man oppnår ved å øke kapasiteten med 3 fly i høysesongen. Og ikke minst avtalene de lander løpende nå for å fikse det største problemet til Norse, nemlig vintersesongen.

Er det virkelig noen som ville solgt, dersom dere var BTL, nå dersom man trodde selskapet skal tjene NOK 2/aksje i 2024 og NOK 8,7/aksje i 2025?
Selvsagt stor usikkerhet ved disse estimatene og mye kan skje men , men hadde jeg vært BTL hadde jeg ikke solgt en eneste aksje nå.





Redigert 20.06.2024 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Octagon
20.06.2024 kl 11:58 2603

Godt mulig BTL tenker slik, men alternativet er "nye innskudd" (emisjon) før neste vår i og med kostnadene ved å sette 3 nye fly i egen drift/egne ruter.
Dette vil naturligvis også kunne påvirke aksjekursen slik at hoved eierne er enda lengre unna egen snitt pris for aksjer.

Ved et eventuelt oppkjøp så vil det naturligvis måtte være et premium som fanger inn merverdier av leasing kontrakter, slotter, synergier, etc. og som i en slik setting enten overstiger eller ikke overstiger en etter hvert stadig økende avstand mellom snitt kost pr aksje for hoved eierne og aksje kursen dag for dag.

2 kr pr aksje i inneværende år er vel ikke realistisk og også noe lavere neste år enn 8,7 kr, det vil jo ta tid før en får full effekt av 15 fly i full drift uansett i 2025.
Dette selv om både Q2,Q3 vil gi et solid overskudd og Q4 i beste fall med et betydelig redusert tap målt mot tidligere år, så må vi ikke glemme utgangspunktet for året med Q1 resultatet.

Ikke vanskelig å være enig i at nåværende kurs ikke reflekterer potensialet og inntekter som heller ikke er langt unna, men dette er Oslo Børs ikke New York.
Kistefoss AS har vel sett dette og gjort sine vurderinger. UBS London Branch har også økt eier andeler en god del nå.

Kommer det strategiske løsninger som ikke bidrar til å eliminere faren for fremtidige emisjoner tror jeg mange vil selge seg ut, og det er ille gitt likviditeten og interessen for aksjen. Med andre ord det må komme løsninger som også gjør at en ikke behøver ny emisjon innen neste året om markedet skal kunne gjenvinne tillitten til aksjen.


Realisten2
20.06.2024 kl 12:04 2606

Jeg er ikke sikker på at salg er utelukket, men jeg er sikker på at all fokus er på drift nå. Sett fra utsiden så går det som 'det suser' nå. 10 maskinen i luften store tider av døgnet. Flere ruter fylles opp tett på avgang. Jeg satte nylig opp en ny modell kun basert på q1 tallene. Dette ser lovende ut også for q2. Juni bli meget sterk. Fuelprisene har holdt seg greit. I snitt ligger fuel/emissionkostnad på kr 1600 pr reisende for 2023 og q1-24. Med loadfaktor fra mai (og antatt forventet load for juni) faller fuelkost pr reisende med 16-17% (snitt selv med noen lengre distanser til LA osv). Dette kombinert med faste kostnader fordelt på dagens volum (est 155000 reisende i juni), samt billettprisøkning, gjør meg rimelig sikker på at tallene for Juni blir bra. Mulig så bra at q2 går i pluss.
Ser også at leasing av 787-9 nå ligger på $950k - $1,1M pr måned, mot Norse sin (etter det jeg forstår) $550k pr måned, gjør at andre aktører hjelper med å drive billettprisene opp.
Alt i alt.. her sitter jeg godt plassert og possisjonert fremover selv om kursen er tragisk i dag...
Manawa
20.06.2024 kl 12:23 2607

Ligger også med forventning om noe i pluss på pretax profit i Q2. Har du regnet på Q3?
Realisten2
20.06.2024 kl 13:00 2596

Nei har ikke sett på det enda. Noe mer usikkerhet rundt tallene der. Tenkte jeg skulle studere q3 tallene fra 2023, samt se på noen andre LCC selskap for å se om jeg kan finne et godt mønster/faktor å bruke på inntekter (load og billettpris).
Som nevnt av andre her, så reflekterer nok kursen i dag en usikkerhet knyttet til evt emisjon. Dersom selskapet nå har kontroll på kostnadene, så kan ikke jeg se at en emisjon er nødvendig. Dersom flåten går på charter i vinter, så tro jeg ikke der trengs kapital til å sette inn ytterligere 3 maskiner i q2 neste år. Dette da det er en oppskalering av kapasitet som jeg tror kommer på etablerte ruter til LA/Miami og Orlando. Om dette stemmer så ser dette godt ut.
Manawa
20.06.2024 kl 13:11 2598

Selv i mitt worst case vil det ikke være behov for ytterlige kapital, og hadde jeg vært BTL hadde jeg gjort akkurat det samme.

Med eps 2,- 2024 bør cash ligge på MUSD 140-150 UB 24 og at denne faller til MUSD 119 Q1 2025
Ved eps 0 aksje i 2024 MUSD 123 i q4.

Dette er mer enn nok til å få i gang de 3 siste maskinene.
Oppstarts-kost på disse maskinene er minimal, siden disse allerede er i daglig drift.

Men la oss si at markedet begynner å tro på 5-9 i eps neste år står aksjen fort i 40-72 NOK (PE 8). Dette er hva BTL og de fleste andre langsiktige investorene ser derfor lunken m&a aktivitet.

Viktigste nå er god drift..
Redigert 20.06.2024 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Octagon
22.06.2024 kl 10:06 2459

Strategisk evaluering avsluttet p.t. uten avtaler, se dagens børsmelding og kfr. innleggene like over vedrørende bildet i egen regi fremover.

"Update on strategic options being explored in collaboration with advisors Seabury Securities
22 JUN 2024 08:00 CEST"

ISSUER
NORSE ATLANTIC ASA

"On January 23, 2024, Norse announced the appointment of Seabury Securities as
its investment banker, tasked with supporting the company in executing strategic
options, including potential investments from strategic partners and commercial
partnerships, identified under Seabury's prior role as strategic advisor.

One strategic investment option in advanced stage of discussions has ended with
no formal agreement reached. The company will continue to work closely with
Seabury Securities going forward to ensure that potential opportunities are
carefully considered for the benefit of our shareholders and customers.

"Our focus remains to deliver on our opportunistic and flexible business model
by securing additional longer term winter charter contracts and operating our
own core summer routes when demand is at it's highest. We will update the market
and our shareholders regarding additional active strategic avenues as these
progress," said Bjorn Tore Larsen, CEO and Founder Norse Atlantic Airways."

Contacts:

Investors: CFO, Anders Hall Jomaas, anders.jomaas@flynorse.com

Media: SVP Communications, Philip Allport, philip.allport@flynorse.com

Akagunners
22.06.2024 kl 10:44 2432

Litt skuffende, men samtidig godt å se at de ikke selger, eller vanner seg ut, for enhver pris. Betyr at de har troen på det de driver med. Vi vet at det var flere som var interessert. Norse forblir et high risk - high reward case mao.
zool
22.06.2024 kl 11:43 2415

Det ligger nok litt i kortene (slik jeg leser det, andre får ha sin mening) at Norse har økt prisantydningen på selskapet etter at de endelig har begynt å få opp inntjeningen, noe som ble for dyrt for interessenten.
Redigert 22.06.2024 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Lurifax
22.06.2024 kl 12:12 2398

På nåværende prising forblir caset et low risk/high reward case.
tjeste
22.06.2024 kl 13:13 2361

Greit med en avklaring så langt. Et eventuelt tilbud på bordet, var nok ikke spiselig for de største eierne.
Da er det å brette opp armene og fortsette det gode arbeidet slik at selskapet fremstår som mer attraktiv. Ser at de vil samarbeide tett med Seabury fremover også med tanke på å vurdere potensielle muligheter som dukker opp.
Blir spennende å se hvordan markedet vil reagere på avklaringen. Virker som noen har tenkt muligheten gitt de siste dagers fall i kursen.
Realisten2
22.06.2024 kl 13:16 2420

Dette betyr vell at BTL og Scorpio ikke er villig til å slippe noen inn til en for lav pris, og at dersom der nå ikke ser ut til å være umiddelbar kapitalbehov, så må prisen være meget god for at de selger seg ned.
Spennende å se markedsreaksjonen fremover, men jeg synes det er positivt aom dette skylles at prisen holdes høyt..
Octagon
22.06.2024 kl 14:02 2427

https://e24.no/boers-og-finans/i/OorX5A/naa-er-det-kun-resultatene-som-teller-for-norse-aksjen

Balansert artikkel til en forandring fra E24 i dag.
Uansett er det meste av nedside allerede reflektert i kursen slik jeg ser det, vi går rekordinntekter i møte nå for Q2 og ikke minst Q3 og også et Q4 som etter kommuniserte tall for charter ser langt bedre ut enn for tidligere sesonger. Dette kan gi rom for et betydelig kursløft neste halvåret.

Spesielt viktig er det at ledelsen kommuniserer og guider fremover - som underbygger de positive meldinger som allerede er kommet rundt trafikktall.
Lurifax
22.06.2024 kl 14:03 2456

Fra "95% ferdigforhandlet" til "no deal" vil markedet reagere negativt på.
Octagon
22.06.2024 kl 16:16 2394

"Virker som noen har tenkt muligheten gitt de siste dagers fall i kursen."

Ja, er nok en største del av forklaringen på siste tids kursfall. I det minste kursnedgangen etter at de solide trafikktall for mai ble presentert og guiding rundt charter for vintersesongen så skulle normalt kursen gått i størrelsesorden + 20%. Slikt sett så er nedside delvis inn diskontert i kurs leiet allerede.

Enten ser de største aksjonærene her veien videre gjennom "rosenrøde" briller, eller så har de gode grunner til å anta at resultater vil bli bra fremover. Om de for eksempel hadde antatt en ny emisjon som en del av bildet på veien videre så er det vanskelig å skjønne at de ikke strakk seg såpass langt at det resulterte i en større avtale som i det minste sikret finansiering uten slikt behov. Så antar nå , nettopp ut fra dette - at det heller ikke er emisjonsbehov så langt vi klarer å se fremover det minste. Og det kan jo være positivt for kursutviklingen.

Trafikktall for Juni som kommer ca. 8 Juli vil etter alle solemerker bli en ny trigger da en kan regne med meget sterke tall. Og om vi får mer guiding rundt forventninger til Q3 og vinter sesongen ytterligere styrkes så kan det bli meget pent utover.

Kaptein
22.06.2024 kl 22:14 2297

Tipper det er grådigheten og andre muligheter som har tatt overhånd her. På en investrorprsentasjon for noen mnd siden ble BTL utfordret på når en eventuell avtale kunne være i boks. Da sa han før sommeren. Det er nok derfor den medlingen kommer. Videre er det hele tiden vært kommunisert at det hsr vært flere samtaler. Jeg tipper det kommer et intervju før børsåpning mandag, og eventuelt en flagg melding på en stor transaksjon der Scorpio og BTL har kjøpt stort. De kommunisere ikke at prosessen er stoppet eller at den andre de har snakket med er ute.
Lurifax
22.06.2024 kl 23:12 2310

Norse's beste strategiske alternativ er Norse - de er 95% ferdigforhandlet med seg selv, og overlater de resterende 5% til andre strategiske alternativ..
Kaptein
23.06.2024 kl 00:24 2348

Det er 2 ringrever som er hovedeiere i selskapet. Begge renner over av penger, nytter stor suksess i blant annet shipping og vil ikke på noen som helst selge dette selskapet før de får økonomisk gevinst. Hadde de mistet troen, hadde de tilsvarende stoppet opp nå.
Goldsmith
23.06.2024 kl 21:41 2163

Denne utgangen på det strategiske løpet er ikke heldig. Det er negativt - gitt måten selskapet gikk ut med prosessen på.

Men - på den annen side. NORSE er priset til USD 113 millioner - for et rutenett som vil omsette for rundt USD 750 millioner i 2024, gå litt mer enn break-even kontantmessig og har 15 fly.
Enkelt sagt betaler man USD 7.5 millioner per fly og et AOC. Det er egentlig rasende billig. Derfor må nedsiden være begrenset fundamentalt. Nå vet man aldri hva begrenset likviditet vil gjøre med aksjekursen om flere vil ut, men over tid er den fundamentale nedsiden begrenset.

Mandag blir en spennende dag!
Octagon
23.06.2024 kl 22:21 2171

De har vel også kun kommunisert at den strategiske prosessen med EN aktør strandet i sluttfasen, og at de kontinuerlig går videre med Seabury om det skulle dukke opp alternativer de finner mer interessante med tiden. De meldte jo i utgangspunktet om to selskap som var interessert, vi vet ikke status hva som skjedde videre her.

"One strategic investment option in advanced stage of discussions has ended with no formal agreement reached. The company will continue to work closely with
Seabury Securities going forward to ensure that potential opportunities are carefully considered for the benefit of our shareholders and customers."

Ellers enig vedrørende prisingen av selskapet nå gitt det de har kommunisert om 2024 hittil.
Men, dette er Oslo Børs og ikke der en skulle ønske de også var notert ha vært notert - som t.d. New York.

Regner med at de bør komme på banen ganske snart og gi markedet større trygghet for veksten og ikke minst "emisjons frykt", de kan kommunisere at de p.t. ikke ser slikt behov fremover slik situasjonen er nå og forventes å bli. Det vil kunne trygge kursutvikling og gi aksjen økt likviditet.

Redigert 23.06.2024 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Realisten2
23.06.2024 kl 22:30 2169

Blir spennende å se i morgen, men tror ikke prisen ble drevet opp av meldingen om strategisk gjennomgang, tidligere i år. Kan likevell bli dratt langt ned i morgen.
Tenker likevell at det blir kortsiktig og at juni reisemålene løfter aksjen igjen
Octagon
24.06.2024 kl 10:09 2019

Betydelig over reaksjon i dag og glimrende kjøps-anledning. Fyllte på med ytterligere aksjer nå i morges etter salg av andre.

Det strategiske alternativet er ikke lagt dødt. De har meldt om at fremskredne forhandlinger med EN aktør er avsluttet og melder samtidig at de fortsetter med Seabury som skal kartlegge ulike muligheter. Opprinnelig meldte de om to interessenter. Slik at det er godt mulig at ting kan skje på annet tidspunkt. Strandet grunnet pris sannsynligvis, ingen grunn til å selge billig nå som selskapet går såpass bra,

Selskapets inntekter er betydelig økende og for trafikktall forventes enda en rekord når disse kommuniseres rundt 8 Juli (for Juni måned). De signaliserer positivt årsresultat for 2024 (antar selv rundt "break even"). Ingen emisjonsbehov. Q2 og Q3 vil generere rekord inntekter ut fra hva som er kommunisert. Det er ikke vanskelig ut fra meldinger om trafikktall og at bransjen går bra generelt å anta at disse vil resultere i bra tall på bunnlinjen nå med langt høyere billettpriser enn tidligere.

Støtten på 7.50 ser ut til å holde teknisk og neste trigger er allerede 6-8 Juli med trafikktall, trafikktall for Juli ca. 6-8 August, og også 28 august med Q2 tall. Så går det jo bedre nå enn det noensinne har gått for selskapet driftsmessig slik at vi også kan få andre hyggelige nyheter. Vintersesongen er også allerede booket med mer charter enn de var i stand til å fly i fjor og ordreboken for vinteren som kommer vil bare bygge på seg må vi anta.

Redigert 24.06.2024 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Goldsmith
24.06.2024 kl 10:32 1986

Dette er ganske artig. Nå har gjeldfrie NORSE mer kontanter på balansen enn markedsverdien. Markedsverdien er USD 85 millioner (kurs = 7.00), mens per 30 juni vil det ligge ca USD 16 millioner i lease innskudd + USD 60 - 80 millioner i kontanter til driften.

Fra tid til annen skjer sånne "rare" prisingssituasjoner. Her taler noe i alle fall for at prisingen skal opp igjen! Lav pris pluss god drift gir gode odds for kursstigning over sommeren!
Redigert 25.06.2024 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
24.06.2024 kl 10:36 1976

NÅ ER DET KJØP MED BEGGE HENDENE, REKYL KOMMER.
Gullhaugen
24.06.2024 kl 11:02 1937

Nå er det tidenes kjøp på OSE. Hjelpes noen prøver å få ned/ shorte kursen for så å laste opp. Vi er med!! Denne kan gå ii pluss utover dagen. er det noen som prøver seg med ulovlig naken short??
Lurifax
24.06.2024 kl 11:16 1907

Ja, dette er morsomt - kan ikke huske sist jeg handlet så mye på en dag...
HerbM
24.06.2024 kl 11:23 1918

15k aksjer på 7 kr. Har gjort 0 research og er forberedt på å tape alt 😂
Lurifax
24.06.2024 kl 11:25 1930

Med 15k har du for lite å tape.
HerbM
24.06.2024 kl 11:31 1911

Mer har jeg ikke lyst til å gamble. Ser forresten nå at de har negativ egenkapital, skummelt
Anywhere
24.06.2024 kl 11:59 1868

Gullhaugen, hva er det du prøver å innbille deg selv? I pluss i løpet av dagen?? Kategorisk utelukket. Vær glad om den ikke slutter noe særlig under tidenes laveste.
Her kommer utvanning de luxe, det er nesten så åpenbart som det kan bli.
Octagon
24.06.2024 kl 12:07 1842

Studer selskapet litt og les både børsmeldinger og innlegg her bl.a. så tror jeg ikke du behøver større bekymring, sikkert børsens beste kjøp også i det korte bildet nå. Normalt alltid smart å kjøpe på over reaksjoner som den vi er vitne til nå.

Er vel en hel del tvangssalg og stop loss som preger bildet nå, tror vi slutter på rundt 7,50 kr i dag og videre opp derfra etter hvert som det demrer for markedet at selskapet gjør det bra om dagen og etter alle kommuniserte tall også vil gjøre det bedre fremover.
Lurifax
24.06.2024 kl 12:30 1784

Så de strander det strategiske alternativet for å gjøre en utvanning de luxe istedet - det var jaggu meg litt av en nesten-åpenbaring..
Octagon
24.06.2024 kl 12:41 1755

Ut fra det de allerede har kommunisert av booking hittil og trenden vi har sett siste måneder så har de ikke behov for emisjoner.

De ville jo aldri ha sagt nei til pristilbudet de åpenbart har avslått hadde de hatt emisjonsbehov og en må anta at de har handlet slik ut fra hva de forventer av inntekter fremover og de verdier de ser i selskapet. De har jo signalisert pluss tall for 2024, og da regner de åpenbart også med meget gode tall for Q2 og Q3.

Det strategiske alternativet er heller ikke lagt dødt, men avsluttet med en aktør. Og når de har råd til å avslå så ser de neppe noe emisjonsbehov. Alt annet vil jo virke helt ulogisk, og dette er en solid og erfaren ledelse som kjenner bransjen.

Spesielt ikke nå i Q2 og Q3 som vil gi rekordinntekter.
Er også en hel del gode beregninger her på tråden rundt dette.

Mammon
24.06.2024 kl 12:49 1756

kommer vel en grise-emisjon av dimensjoner snart!

rip ;(
Lurifax
24.06.2024 kl 12:49 1790

Ja, det er denne åpenbaringen markedet åpenbart har misforstått.
HerbM
24.06.2024 kl 12:53 1779

Ikke for å være en gledesdreper, men husker godt at de snakket om grønne tall for 2023 også. Det skjedde ikke, langt i fra.
Lafreri
24.06.2024 kl 12:59 1757

Norske tapte over 600 mill i første kvartal. Helt usannsynlig at de skal gå i pluss for året. Det tapet er vanskelig å ta igjen.
Octagon
24.06.2024 kl 13:03 1757

Det var vel Q3 2023 de skulle levere grønne tall den gang, noe de også gjorde. Fra E24 under:

"Den viktige sommersesongen blir nok god for Norse Atlantic. Om den blir god nok, er for tidlig å si. Larsen og Norse-ledelsen sier ambisjonen er et positivt årsresultat for hele 2024. Det samme sa de om tredje kvartal i fjor, noe Norse også leverte. Slik sett bør man tro på Norse-ledelsen.

Problemet er at veksten for flyselskapet krever mye likviditet. Tross et godt resultat i tredje kvartal, måtte Norse hente ny egenkapital. Det førte til en effektiv stans og reversering av en lang og pen opptur i aksjemarkedet. I år har Norse sikret seg lånemuligheter fra sine to største eiere og aksjonærene må håpe på at det er nok."
Gullhaugen
24.06.2024 kl 13:14 1739

Enig,tidenes kjøp nå før den stikker.
De har siste 2 mnd dunket inn masse flotte avtaler som starter opp fra høsten. Jeg tror de blir kjøpt opp.Det er et spill i kulissene.
Hvem vinner budkampet om Europas billigste flyselskap nå..