Norse - noen tanker om fremtiden
Har brukt en del tid den siste tiden til å se nærmere på mulighetene til Norse og tenkte å dele noen tanker rundt det jeg ser. Jeg har vært skeptisk etter informasjonen om den rettede emisjon, da jeg ikke var særlig tilfreds med ledelsen/styret sin måte å gjennomføre dette på, samt at jeg satt med følelse av at all informasjon ikke ble delt. Videre var prisfastsettelsen lite tillitsvekkende. Jeg er nå mye mer positiv til det jeg ser og mener dette er et riktig trekk.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Det volum selskapet har i dag er ikke livskraftig på sikt. Volumet må opp. Ruten London – New York er en av de mest attraktive rutene globalt, men må kombineres med flere ruter/øket kapasitet for å få driftskostnadene ned. Den kommende Paris – New York er også blant topp 10 longhault legs, og vil sammen med øket satsning ut fra UK være strategisk viktige for å nå volum.
Internasjonalt er flyselskapene i en helt annen situasjon enn i Norge og Scandinavia. Flere store aktører har nå volum over 2019 nivå og prisene er i bedring. Selskaper som Lufthansa har ikke kapasitet nok og er nå tvunget til reaktivere A380 som har stått på bakken siden 2019/2020. Dette er lite attraktive maskiner som har en altfor høy driftskostnad, men for at Lufthansa skal klare å beholde markedsandel og levere på sine forpliktelser, så må A380 inn i flåten. Den første A380 (Navn: Dusseldorf) kommer i drift igjen om noen uker. Flere A380 maskiner klargjøres. (Totalt har Lufthansa 8 A380, 4 er planlagt reaktivert).
En A380 har et fuelforbruk på 11-12 000 liter i timen, mens Norse sin 787 flåte har et forbruk på ca 4800 – 4900 liter i timen. En 787 har noe mindre kapasitet, men Norse sine 787 har en meget høy kapasitets-layout. Omregnet i forbruk per sete så bruker en Dreamliner 14,3 liter fuel per sete pr time og en A380 (Lufthansa sin konfigurasjon) forbruker ca 23,6 liter fuel per sete per time.
787 Dreamliner er den mest økonomisk maskin på langdistanser, men det som er mest interessant med dette, er å se på bakgrunnen for reaktiveringen av A380. Grunnen er forsinkelser på leveranser av nye maskiner pga komponentmangel. Flere A350 langdistanse maskiner er forsinket med opp til 12 måneder. Når jeg ser nærmere på dette så ser jeg at flere selskap sliter med kapasitet på langdistanse – på grunn av forsinkelser. Flere maskiner som står for levering i 2023 blir ikke levert for et stykke inn i 2024. Dette gir gode muligheter, og driftskostnadene på eldre maskiner gjør at billettprisene (inntektene) går opp.
Videre er det slik at snitt billettpriser er på full vei oppover internasjonal uavhengig av den kommende knapphet på maskiner (som først fremover gjør seg gjeldende i 2023). Selskap som Delta, AA og andre leverer nå gode resultater. Billettprisene i USA er høye, men det virker ikke inn på volum.
Jeg har også sett litt på Norse sine billettpriser for Desember (høysesong på vinter) samt et par sommermåneder. I desember er snittprisen på en økonomibillett fra London til New York ca kr 4150 (før bagasje, setevalg osv) mot kr 2800 for noen uker tilbake. En premium billett koster i snitt kr 7500 før valgene. Disse prisene er justert opp ca 50% de sist uker (selvsagt også fordi vi nå er i desember), men den samme trend ser jeg til neste år (selv om økningen ikke er like stor).
Andre selskap har vært ute med informasjon om booking-graden for neste år. Den er meget god og kapasiteten påvirker prisene lengre frem i tid.
Basert på dette bilde så mener jeg dette kan bli meget bra fremover, men det fordrer at enn virkelig satser på å ta markedsandeler nå.
For to-tre uker tilbake vurderte jeg å selge meg ut, men har nå valgt å kjøpe meg opp. Har de siste dagene kjøpt en del til kr2,50 og tenker at dette vil være en spennende aksje å sitte med frem til April/Mai. Selskapet er i dag priset til 170Mnok, noe som gir et betydelig potensial.
Dette kan bli meget spennende, men flere maskiner må i luften raskt! Da er det riktig å hente inn mer penger og satse.
Redigert 06.12.2022 kl 23:12
Du må logge inn for å svare
Goldsmith
28.08.2024 kl 09:15
1555
Det er jeg enig i. Selskapet er råbillig - det er det liten tvil om, men det er det også grunner til.
Men jeg er overrasket over reaksjonen i dag -gitt prisingen av selskapet. Kvartalet visste markedet at ble dårlig, og utsalget de to siste månedene er forklart delvis i alle fall av emisjonsfrykt.
Kvartalet var dårlig fordi yielden var alt for dårlig, kostnadene var helt ok. Når de da skal gjøre seg mindre avhengig av ruteflyging, blir deres yield management mindre viktig fremover. Så dette var faktisk ikke så galt.
Vi må huske at BTL er stor aksjonær - som ikke vil bli utvannet. Derfor tror jeg vi kan forvente oss fornuftige løsninger - dersom - det blir kapitalbehov.
De har nå gjort fornuftig avveining med å tilbakelevere 3 leaser - som frigjør egenkapital og cash.
Her tror jeg markedet ser glasset tomt, mens det i realiteten er halvfullt!
På 2 kroner kan dette synes å være en god risk/reward
Men jeg er overrasket over reaksjonen i dag -gitt prisingen av selskapet. Kvartalet visste markedet at ble dårlig, og utsalget de to siste månedene er forklart delvis i alle fall av emisjonsfrykt.
Kvartalet var dårlig fordi yielden var alt for dårlig, kostnadene var helt ok. Når de da skal gjøre seg mindre avhengig av ruteflyging, blir deres yield management mindre viktig fremover. Så dette var faktisk ikke så galt.
Vi må huske at BTL er stor aksjonær - som ikke vil bli utvannet. Derfor tror jeg vi kan forvente oss fornuftige løsninger - dersom - det blir kapitalbehov.
De har nå gjort fornuftig avveining med å tilbakelevere 3 leaser - som frigjør egenkapital og cash.
Her tror jeg markedet ser glasset tomt, mens det i realiteten er halvfullt!
På 2 kroner kan dette synes å være en god risk/reward
Redigert 28.08.2024 kl 09:20
Du må logge inn for å svare
mancity
28.08.2024 kl 09:07
1592
mancity skrev Uavhengig hva de tenker, de kan ikke drive uten penger.
Har de rotet så mye at denne havner under krona og emisjon 0,50 for å berge selskapet?
Strategi
28.08.2024 kl 08:50
1651
Ikke nødvendig å hovere her inne rischioso.
Det ligger underliggende verdier i selskapet, så får vi nå se hva de tenker fremover om få minutter.
Det ligger underliggende verdier i selskapet, så får vi nå se hva de tenker fremover om få minutter.
Redigert 28.08.2024 kl 08:53
Du må logge inn for å svare
Strategi
28.08.2024 kl 08:47
1672
Strategi skrev Ikke u ening i ha du sier her.
En viktig refleksjon å ha med seg er følgende: 12 juni 2024 var kursen kr 10.76.
I dag er kursen 2.50 ned 76% på litt litt over 2 mnd.
Børsverdi
321 MNOK
Man må nå se på dette med litt nye øyne.
I dag er kursen 2.50 ned 76% på litt litt over 2 mnd.
Børsverdi
321 MNOK
Man må nå se på dette med litt nye øyne.
Stepping
28.08.2024 kl 08:45
1639
Da sitter du klar med kjøps knappen i dag? Blir bra tilbud i dag! Håper du nå tar en lang pause ! Kanskje aksje råd ikke var din greie?
Lurifax
28.08.2024 kl 08:34
1695
Strategi skrev Ikke u ening i ha du sier her.
Likviditetsskvisingen var visst lei å bli kvitt allikevel gitt.
Anywhere
28.08.2024 kl 08:22
1725
Strategi, de sier vel egentlig hva de går for; kapitalinnhenting. Salg eller partner er ikke veldig opp til Norse, det er ikke kø på den døren, og det tar tid. Tid har de dessverre ikke...
Strategi
28.08.2024 kl 08:17
1753
Holymoses25 skrev Ojojoj, den var ikke bra :( Da ser vi kanskje 1 tallet idag..
Vi får se hva som kommer ut av presentasjonen kl 09 :00
Men ,så langt var ikke dette særlig oppløftende.
Dersom de finner en god strategisk partner, eller går for et salg er situasjonen snudd på hodet.
De har noe cash og har en avtale med kortselskapene om videre overføringer, om dette er nok til å unngå fremtidig emisjon er ikke godt å si.
Vi vet mere etter presentasjonen kl 09:00
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240828_10
De store aksjonærene sitter med store poster, mulig dette kan være en god motivasjon for å delta i en emisjon siden selskapet er godt operativt.
Store grep må tas for å få dette på rett kjøl og dette får vi sannsynligvis noe informasjon om kl: 0900
Men ,så langt var ikke dette særlig oppløftende.
Dersom de finner en god strategisk partner, eller går for et salg er situasjonen snudd på hodet.
De har noe cash og har en avtale med kortselskapene om videre overføringer, om dette er nok til å unngå fremtidig emisjon er ikke godt å si.
Vi vet mere etter presentasjonen kl 09:00
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240828_10
De store aksjonærene sitter med store poster, mulig dette kan være en god motivasjon for å delta i en emisjon siden selskapet er godt operativt.
Store grep må tas for å få dette på rett kjøl og dette får vi sannsynligvis noe informasjon om kl: 0900
Redigert 28.08.2024 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
SPXL
28.08.2024 kl 08:16
1750
Enig Anywhere, dette ser ikke bra ut, glad jeg er ute av denne aksjen men gikk på et tap dessverre....blir mindre skatt da :)) når det som skal være sesongbeste ser så dårlig ut, da blir det nok gøy til vinteren tenker jeg.
Gullhaugen
28.08.2024 kl 08:10
1787
Caset ligner mer og mer på Flyr. Stakkars de som ble med på pumpen i går.
Anywhere
28.08.2024 kl 07:44
1885
Selskapet brenner penger - selv i det som er sesongbeste...Realismen, som har preget meg i alle fall, i dette dette caset, er at det er stor sjanse for at man må hente penger til videre drift.
Det er grunn til å tro at drift har fortsatt i juli og august omtrent som i Q2. Det betyr at selskapet ca i kommende månedsskifte er tomme for cash...så det haster litt med justering av balansen...
I dag sier selskapet det samme som er hevdet blandt mine pixsler en lengre tid; det er vanskelig å unngå emisjon nå, dessverre. Og faktisk, at det er relativt kritisk på timeline også, samtidig som det synes svært vanskelig fremover å bli cash-positive.
Anbefaling er da fortsatt; ikke kast gode penger etter dårlige her. Aksjen har dessverre potensielt svært mye nedside fortsatt. Dagens aksjonærer ( eller dagens aksjer) vil ha store vansker med å sitte igjen med særlig verdier, tror jeg...
Det blir svært kort kø for å evnt tildele fremmedkapital til Norse, så den må man betale svært dyrt for, det betyr at egenkapital blir enda verre. En obligasjon uten solid dekning bak pant, tror jeg ikke de får til, og bankfinansiering er uaktuelt slik jeg kjenner bankforsamlingen. Så for meg tolkes det som at kapitalbehov i vesentlig grad må bli egenkapital. Det blir dyrt...for dagens aksjonærer...
Det er grunn til å tro at drift har fortsatt i juli og august omtrent som i Q2. Det betyr at selskapet ca i kommende månedsskifte er tomme for cash...så det haster litt med justering av balansen...
I dag sier selskapet det samme som er hevdet blandt mine pixsler en lengre tid; det er vanskelig å unngå emisjon nå, dessverre. Og faktisk, at det er relativt kritisk på timeline også, samtidig som det synes svært vanskelig fremover å bli cash-positive.
Anbefaling er da fortsatt; ikke kast gode penger etter dårlige her. Aksjen har dessverre potensielt svært mye nedside fortsatt. Dagens aksjonærer ( eller dagens aksjer) vil ha store vansker med å sitte igjen med særlig verdier, tror jeg...
Det blir svært kort kø for å evnt tildele fremmedkapital til Norse, så den må man betale svært dyrt for, det betyr at egenkapital blir enda verre. En obligasjon uten solid dekning bak pant, tror jeg ikke de får til, og bankfinansiering er uaktuelt slik jeg kjenner bankforsamlingen. Så for meg tolkes det som at kapitalbehov i vesentlig grad må bli egenkapital. Det blir dyrt...for dagens aksjonærer...
Redigert 28.08.2024 kl 08:07
Du må logge inn for å svare
Realisten2
28.08.2024 kl 07:37
1920
Jeg hadde minus $18 i min enkle modell, men det var wordtcase. Forventet $12-15, men dette var langt verre.
Mye bra her, men hjelper ikke om der ikke er kontroll på kost. Enhetsprisen avreise også lavere enn jeg så komme. Trøsten er at det forbedrer seg i q3, men er det nok?
Mye bra her, men hjelper ikke om der ikke er kontroll på kost. Enhetsprisen avreise også lavere enn jeg så komme. Trøsten er at det forbedrer seg i q3, men er det nok?
SPXL
28.08.2024 kl 07:23
1989
334 millioner i tap på det som skal være et av de beste kvartal, da blir sikkert vintersesongen bra….bare å komme seg til skifteretten, BTL har mislyktes totalt . Ser vel en solid nedgang som jeg sa i går.
Lurifax
27.08.2024 kl 22:59
2129
På tide å vektlegge å få seg litt søvn - tror det er det beste du kan bidra med.
rischioso
27.08.2024 kl 22:53
2144
Man bør i alle fall ikke vektlegge det som kommer i fra de som har sitti og hausset hele veien ned og fortsatt mener at de ikke tok feil - om man ikke er spesielt ute etter inkompetanse på børs...;)
Realisten2
27.08.2024 kl 22:22
1569
Rischioso, klarer ikke å føle tanken din her.... du sier "...og allikevell er de tomme for cash......"
Mener du at Norse ikke burde kunne ha likviditetsutfordringer fordi leasingavtalene er bedre en andre aktører sine avtaler?
Der er selvsagt ikke et direkte en-til-en forhold her, så å dra den sluttningen er lite logisk. Likviditetsutfordringene har de forklart... lang holdback hos kortselsakp samt senere bestillingen fra reisende er noen av årsakene.....
Tenker ikke å bruke mer tid på dette - men å blande leasingavtaler som går over 14 år med likviditesutfordringer i en oppstartsfase bidrar bare til å trekke ned verdien i noen ellers gode diskusjoner...(.dersom dette gjøres bevisst ). Men er det mangel på kompetanse, så forstår jeg kommentaren.
Mener du at Norse ikke burde kunne ha likviditetsutfordringer fordi leasingavtalene er bedre en andre aktører sine avtaler?
Der er selvsagt ikke et direkte en-til-en forhold her, så å dra den sluttningen er lite logisk. Likviditetsutfordringene har de forklart... lang holdback hos kortselsakp samt senere bestillingen fra reisende er noen av årsakene.....
Tenker ikke å bruke mer tid på dette - men å blande leasingavtaler som går over 14 år med likviditesutfordringer i en oppstartsfase bidrar bare til å trekke ned verdien i noen ellers gode diskusjoner...(.dersom dette gjøres bevisst ). Men er det mangel på kompetanse, så forstår jeg kommentaren.
rischioso
27.08.2024 kl 22:04
1593
.... og allikevel er de tomme for cash - det er jo en prestasjon i seg selv og da er det ikke jeg som er ute og kjøre, men selskapet og deres aksjonærer...;)
Realisten2
27.08.2024 kl 21:35
1625
Tror du er ute å kjører her....
Verdien ligger ikke i en utkjøpsavtale som for en bruktbil, men det at Norse betaler en langt lavere månedlig leasing enn det du får i dag. I dag må du betale mellom $1,0 -$1,2M pr måned per fly.
Kjent informasjon sier at Norse betaler $380m mindre (i avtaleperioden). Ergo ca 4 milliarder kroner i hele perioden. Denne avtalen er så attraktiv at selv med betydelige underskudd i oppstart, har dette en betydelig verdi fremover.
Dette er en av grunnen til at jeg er all-inn...... på tross av at jeg ville tapt stort om jeg går ut i dag.
Dersom en ungår en emisjon til dagens nivå så mener jeg dette blir meget god butikk.... og får vi en resultat bedre en minus $15m i morgen, så går dette veien...
Verdien ligger ikke i en utkjøpsavtale som for en bruktbil, men det at Norse betaler en langt lavere månedlig leasing enn det du får i dag. I dag må du betale mellom $1,0 -$1,2M pr måned per fly.
Kjent informasjon sier at Norse betaler $380m mindre (i avtaleperioden). Ergo ca 4 milliarder kroner i hele perioden. Denne avtalen er så attraktiv at selv med betydelige underskudd i oppstart, har dette en betydelig verdi fremover.
Dette er en av grunnen til at jeg er all-inn...... på tross av at jeg ville tapt stort om jeg går ut i dag.
Dersom en ungår en emisjon til dagens nivå så mener jeg dette blir meget god butikk.... og får vi en resultat bedre en minus $15m i morgen, så går dette veien...
Realisten2
27.08.2024 kl 21:26
1637
Snittalder på parken til Delta, British Airways og Lufthansa er mellom 13 og 14 år. Forbruket på disse maskinene er langt høyere, men de har ungått alle oppstartskostnader Norse har mått tatt de siste 2 år.
På ellers like operasjonelle betingelser så mener jeg Norse vil sitte igjen med mer enn disse selskapene gjør, med eldre flåte (ansatte og fly :-)
På ellers like operasjonelle betingelser så mener jeg Norse vil sitte igjen med mer enn disse selskapene gjør, med eldre flåte (ansatte og fly :-)
rischioso
27.08.2024 kl 21:14
1644
Jeg utalte meg om den på generelt grunnlag i den hensikt å svare på påstanden om store underliggende verdier - og store underliggende verdier finnes ikke i NORSE når de leaser uavhengig om de skal kjøpe ut flyene etter endt leasing eller levere de tilbake. Skal de beholde de gamle flyene etter endt leasing så må det jo settes en mega emi for de har jo ikke cash så vi får håpe at ikke det er tilfellet...;)
Redigert 27.08.2024 kl 21:15
Du må logge inn for å svare
Lurifax
27.08.2024 kl 20:54
1673
Har ikke sett leasingavtalen til Norse, men allikevel så uttaler du deg om den - topp underholdning.
rischioso
27.08.2024 kl 20:47
1680
Altså for å gjøre ting helt klart - man behøver ikke å fly NORSE for å oppleve de store underliggende verdiene (for å bruke dine ord) som uniformer og vinduer som demper belysningen utenifra - alle flyselskaper har det...;)
rischioso
27.08.2024 kl 20:44
1679
Hvilken leasing fadese? Det er ikke vanlig praksis at man kjøper ut fly etter endt leasingperiode - det finnes avtaler om dette, men de er heller sjeldne. Det er mange skattefordeler å lease fremfor å eie i tillegg til at man hele tiden rullerer inn nye og mer fuelgjerrige fly og ikke minst man slipper å betale massive engangsbeløp, men når det er sagt så har ikke jeg sett leasingavtalen til Norse, men om det er slik at de har bundet seg til å kjøpe ut flyene etter endt leasing periode så kan man jo også forstå hvorfor det er gått som det er gått...
Lurifax
27.08.2024 kl 20:16
1702
Utrolig at du tør vende tilbake til kommentarfeltet etter leasingfadesen..
Hva er snittalderen og fueleffektiviteten for flyparken til konkurrentene, forresten?
Hva er snittalderen og fueleffektiviteten for flyparken til konkurrentene, forresten?
Strategi
27.08.2024 kl 20:14
1680
Det er viktig å ikke bare kaste ut tilfeldige betraktninger her.
Verdien på selskapet er pr i dag på
Antall aksjer
128 523 840
Børsverdi
321 MNOK
Dette kan umulig reflektere verdiene i selskapet på noen som helst måte, her må analytikerne frem med kalkulatoren etter en grundig gjennom gang av selskapet.
Videre må sannsynlig "reell" verdi på selskapet ved et salg synliggjøres.
Til sist men ikke minst er fremtidsutsiktene til Norse samt fremtidsplanene synliggjøres dersom selskapet fortsetter videre drift og at dette er planen fremover.
Jeg håper på det siste og at dette blir kommunisert i morgen.
Anbefaler ellers alle som er investert i selskapet å ta en flight med selskapet.
Absolutt imponerende.
Verdien på selskapet er pr i dag på
Antall aksjer
128 523 840
Børsverdi
321 MNOK
Dette kan umulig reflektere verdiene i selskapet på noen som helst måte, her må analytikerne frem med kalkulatoren etter en grundig gjennom gang av selskapet.
Videre må sannsynlig "reell" verdi på selskapet ved et salg synliggjøres.
Til sist men ikke minst er fremtidsutsiktene til Norse samt fremtidsplanene synliggjøres dersom selskapet fortsetter videre drift og at dette er planen fremover.
Jeg håper på det siste og at dette blir kommunisert i morgen.
Anbefaler ellers alle som er investert i selskapet å ta en flight med selskapet.
Absolutt imponerende.
rischioso
27.08.2024 kl 20:04
1675
Hvem vil ha et ønske om å kjøpe 14 år gamle fly for skal man konkurrere i et lavprismarked så er det jo nettopp de som har de nyeste og mest fuelgjerrige flyene som blir vinnerne - noe de fleste burde kunne forstå - og dagens midlertidige peak var en god exit mulighet før videre nedgang, men akkurat det var nok verre og forstå...;)
Lurifax
27.08.2024 kl 19:49
1701
Hvis han skulle finne på å si noe sånt som at likviditetsproblemene som ble løst ikke ble løst allikevel så vil det nok kunne føre til en ny stor nedgang ja..
Octagon
27.08.2024 kl 19:42
1704
Henspeiler vel mer på den noe klossete informasjonshåndteringen Norse & BTL har stått for siste måneder ville jeg tro....
Lurifax
27.08.2024 kl 18:30
1758
Og hva er det du tipper at han skal si som skal føre til den store nedgangen?
SPXL
27.08.2024 kl 18:12
1779
Det får vi se når vi har fasiten i morgen, jeg tipper en stor nedgang etter BTL har sagt det han har på hjertet.
Lurifax
27.08.2024 kl 17:52
1810
Nå er jo heldigvis det mest kapitalkrevende stadiet tilbakelagt, hvilket gir selskapet handlingsrom ifht veien videre.
Anywhere
27.08.2024 kl 17:04
1859
Enig med deg der, Strategi.
BTL er ikke førstereis i faget, og har initiert Norse via svært gode avtaler.
Dog er det en kjennsgjerning at den fasen Norse er i, og har vært i, alltid krever mer enn man klarer å forutse, og derav også normalt er særs kapitalkrevende.
Avtaler som er dannet må være blandt de bedre som grunnlag for oppstart. Markedet er bedret på inntekts-siden siste året, men det er sannelig også forværret på kostnadssiden...så denne balansen skal man være god for å få til. Selskapet er marginalt i størrelse, og erkjenner vel i så måte at partnerskap på en eller flere arenaer er et must - det samme som øvrige, større aktører stort sett også trenger.
Jeg håper selskapet klarer seg fremover, men frykter fortsatt at kapitalen er for tøff å holde tilgang på for dagens eierskap.
BTL er ikke førstereis i faget, og har initiert Norse via svært gode avtaler.
Dog er det en kjennsgjerning at den fasen Norse er i, og har vært i, alltid krever mer enn man klarer å forutse, og derav også normalt er særs kapitalkrevende.
Avtaler som er dannet må være blandt de bedre som grunnlag for oppstart. Markedet er bedret på inntekts-siden siste året, men det er sannelig også forværret på kostnadssiden...så denne balansen skal man være god for å få til. Selskapet er marginalt i størrelse, og erkjenner vel i så måte at partnerskap på en eller flere arenaer er et must - det samme som øvrige, større aktører stort sett også trenger.
Jeg håper selskapet klarer seg fremover, men frykter fortsatt at kapitalen er for tøff å holde tilgang på for dagens eierskap.
Lurifax
27.08.2024 kl 16:24
1897
Usikkerheten og den spekulative aksjekursutviklingen vil nok vedvare inntil det landes noe konkret ifht nye charteravtaler og/eller strategisk samarbeid.
Strategi
27.08.2024 kl 16:07
1918
Det er ikke "nebbet" til BTL som teller, det er tallene og guiding som teller.
Viktig å huske på at det er flere enn BTL som skal på senen.
Når det er sagt har BTL vært utrolig dyktig entreprenør så langt, det er ikke for småunger å starte et flyselskap.
Ingen tvil om at mannen er svært dyktig.
Viktig å huske på at det er flere enn BTL som skal på senen.
Når det er sagt har BTL vært utrolig dyktig entreprenør så langt, det er ikke for småunger å starte et flyselskap.
Ingen tvil om at mannen er svært dyktig.